Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
kerropa mitä itse sitten pelaat?

Tuntuu että on aivan sama mitä tähän vastaan, tulee paskaa niskaan sanon mitä vaan.
Mutta esimerkkejä peleistä: Paper Mario, MGS, Super Smash, F-zero, Resident evil 4(alltime favorite), Battalion wars jne. Tuossa noita suosikkeja lähinnä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kyllä esim. Prey näyttää sangen makealta jopa tuossa resolutiossa jos sen siihen vain asettaa. :)


Näyttää nätiltä normi töllölläkin. :) Mikään ei muuta nättiä graffaa, mutta pakko myöntää se, että parempi graffa saa sen vain loistamaan enemmän. :) Itse pitäisin siitä, että kaikki simut ja vastaavat olisivat kovalla resolla, ja sitten muut voisivat olla pienemmälläkin resolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
480P on laajakuvana 854 x 480. Eihän se mikään maapallon korkein resoluutio ole, mutta mielestäni ihan tyydyttävä.
Eikös tuo mennyt nyt väärin? Se, että 480p on laajakuvaa ei tuo siihen lisävaakatarkkuutta. Pikselit vain litistyvät. DVD:n maksimivaakareso on 720 pikseliä ja pelit eivät taida käyttää sitäkään, koska laskutehoa ei haluta käyttää overscan-alueille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Näyttää nätiltä normi töllölläkin. :) Mikään ei muuta nättiä graffaa, mutta pakko myöntää se, että parempi graffa saa sen vain loistamaan enemmän. :) Itse pitäisin siitä, että kaikki simut ja vastaavat olisivat kovalla resolla, ja sitten muut voisivat olla pienemmälläkin resolla.

Jos on peli jonka maastot on pienillä polygounteilla tehdyt, niin eikö korkea reso jopa korosta tätä.?

Eikös tuo mennyt nyt väärin? Se, että 480p on laajakuvaa ei tuo siihen lisävaakatarkkuutta. Pikselit vain litistyvät. DVD:n maksimivaakareso on 720 pikseliä ja pelit eivät taida käyttää sitäkään, koska laskutehoa ei haluta käyttää overscan-alueille.

Eikös tämä ole se "letterbox" laajakuva missä pikselit litistetään? Ja on myös oikea laajakuva? (Mennään mun osalta heikoilla jäillä..)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloyf sanoi:
Jos on peli jonka maastot on pienillä polygounteilla tehdyt, niin eikö korkea reso jopa korosta tätä.?

Nykymaailmassa polygonien säästöstä laitetaan hirteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloyf sanoi:
Tuntuu että on aivan sama mitä tähän vastaan, tulee paskaa niskaan sanon mitä vaan.
Tuomas_M sanoi:
Se on tämän foorumin käytäntö. :p

Toisella on 33 viestiä plakkarissa ja toisella 52. Kummatkin olette liittyneet vasta viime kuussa. Nopeastipa tiedätte minkälaista täällä on ja minkälaiset käytännöt!

Jos täällä jotain on tapana, niin se ei ole heti liittymisen jälkeen paskaviestien tulva konsolisota-alueella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Toisella on 33 viestiä plakkarissa ja toisella 52. Kummatkin olette liittyneet vasta viime kuussa. Nopeastipa tiedätte minkälaista täällä on ja minkälaiset käytännöt!

Jos täällä jotain on tapana, niin se ei ole heti liittymisen jälkeen paskaviestien tulva konsolisota-alueella.

Joo. Tuo on varmasti totta.

Tosin vaikka olen rekisteröitynyt vasta viime kuussa, ei tarkoita ettenkö olisi lukenut foorumeita ennen sitä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Toisella on 33 viestiä plakkarissa ja toisella 52. Kummatkin olette liittyneet vasta viime kuussa. Nopeastipa tiedätte minkälaista täällä on ja minkälaiset käytännöt!

Jos täällä jotain on tapana, niin se ei ole heti liittymisen jälkeen paskaviestien tulva konsolisota-alueella.

No minä katsos osaan lukea. ;) Olen lueskellut hiukan näitä topicceja lävitse, ja olen todennut että sama mitä sanoo niin aina löytyy joku joka heittää paskaa niskaan. Ja niin kävi taas - joku tuli heittään paskaa niskaan tuosta "foorumin käytäntö" jutusta.

Huomaatko? Todistit juuri että olen oikeassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
No minä katsos osaan lukea. ;) Olen lueskellut hiukan näitä topicceja lävitse, ja olen todennut että sama mitä sanoo niin aina löytyy joku joka heittää paskaa niskaan. Ja niin kävi taas - joku tuli heittään paskaa niskaan tuosta "foorumin käytäntö" jutusta.

Huomaatko? Todistit juuri että olen oikeassa.
Sinun kirjoitustyylilläsi en ihmettele, että olet kokenut asian noin.

Täällä on muitakin alueita kuin konsolisota ja kirjoituksiaan voi muutenkin miettiä. Tällä hetkellä et muuta kuin heikennä foorumin tasoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
720p tarjoaa melkein kolminkertaisen resoluution 480p-tarkkuuteen verrattuna.

Jep. Tuo pinta-alan todellinen kasvu tupataan aina unohtamaan, koska katsotaan pelkkiä numeroita. Tuostahan syystä uudempien konsoleiden näyttiksien muistista menee paljon "hukkaan" viime sukupolveen verrattuna, kun 720p tekstuuri vie myös kolminkertaisen määrän tilaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Pinta-ala.

854 * 480 = 409 920 pikseliä
1280 * 720 = 921 600 pikseliä

Ja tulos on 2.25, aika lähellä kolminkertasta. Todellakin.

Edit: Ei kun hetkonen.. oon kyl vissii kämminy jotai taas. unohtakaa mitä oon sanonu.

Edit 2: Mites nää oikee lasketaan.? Pitäis kai nukkua välil. Onkos toi niin et 720 on 1.5 kertaa isompi ku 480p? Eli skaalautuu nätisti hd-telkkuun?

Edit 3: Nii hä se menee. 480 x 1.5 = 720 ja 854 x 1.5 = 1281. Menee yhen pikselin pitkäs -hassua. Mut pitäähän tuo pinta-ala 2.25 edelleen kutinsa? Vai?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
DS:n myynnit ei johdu todellakaan pelkästää "innovaatioista" vaan monien asioiden sumasta.

Njoooooo.. tottahan tuo. En ole nukkunut pariin päivään, en pysty ajattelemaan noin monimutkaisia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Jep. Tuo pinta-alan todellinen kasvu tupataan aina unohtamaan, koska katsotaan pelkkiä numeroita. Tuostahan syystä uudempien konsoleiden näyttiksien muistista menee paljon "hukkaan" viime sukupolveen verrattuna, kun 720p tekstuuri vie myös kolminkertaisen määrän tilaa.

Tämä myös tarkoittaa, että jos pistetään isompitehoinen 720p -peli normaalitelkkaan ja verrataan pienempitehoiseen 480p-peliin, niin ero ei olekaan enää niin suuri. Tulevan sukupolven aikana vielä hyvin monella pyörivät pelit normaalitelevisiossa, ja ne ovat lähinnä teknofriikkejä, HD-pelifanaatikkoja ja rikkaita ihmisiä jotka eivät keksi mitä kaikella rahallaan tekisivät, jotka HD-television hankkivat tai ovat jo hankkineet. Eri asia on, että välittävätkö massat sitten siitä tehonhukasta, mutta minua ainakin harmittaisi kallis rauta, jonka suoritusteho menee hukkaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom