Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Kaippa hän niitä latailee muiden PS3-käyttäjien tavoin USB-johdolla.

Käyttääkö ohjain muuten akkuja vai kenties jonkin sortin vallankumouksellista tekniikkaa? En ole nimittäin ostanut Xbox 360:lle minkäänlaista akkulatauspakettia, sillä akkuja ja laturi löytyivät jo valmiiksi. Ei kyllä olisi haitannut, jos niitä voisi suoraa koneesta USB-johdolla ladata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Ei mitään. Antaa pojat palaa vaan. Realistisuutta jne. Ok.
Ja Slash80:lle, en todellakaan jaksa uskoa, että yksi viesti lopettaisi kinaamisen. Mistä edes sait sellaista päähäsi?
Tämä vaan on niin hassua, tämä aaltoliike. ;)

No, tällainen aaltoliike on odotettavissa jos esitetään kysymyksiä. Nisupulla halusi tietää miksi PS3:a pidetään kalliina ja parhaani mukaan tähän vastasin. Eriäviä mielipiteitä ei tähän mennessä ole nähty. Mitä jos kertoisit mitä mieltä itse olet sen sijaan että kertoisit kuinka hassu threadi mielestäsi on.

Sitäpaitsi tämä on hyvä threadi. Veikkaukseni alkuperäiseen kysymykseen on kääntynyt päälaelleen sen aikana, ja tästä on muutenkin kiintoisa katsoa kuinka ihmisten mieli on muuttunut aiempaa Nintendo-myönteisemmäksi ja Sony-vastaisemmaksi sitä mukaa kun uutta tietoa on sadellut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Muistahan Nisu lisätä tuohon PS3 hintaan erillisen Media Center Extenderin hinta. X360 löytyy tuo vakiona, mutta PS3:sta ei, joten sehän pitää laittaa vielä siihen lisäksi. Niin turha kuin se voi ollakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Rocky_Balboa sanoi:
Muistahan Nisu lisätä tuohon PS3 hintaan erillisen Media Center Extenderin hinta. X360 löytyy tuo vakiona, mutta PS3:sta ei, joten sehän pitää laittaa vielä siihen lisäksi. Niin turha kuin se voi ollakin.

Juu. Vastaavasti voit lisätä X360:n hintaan Vistan tai Windows MCE:n.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Juu. Vastaavasti voit lisätä X360:n hintaan Vistan tai Windows MCE:n.

Ja kumpaankin uuden HDTVn hinta. PS3een tietty 1080p-kelpoisen. Myoskin internetyhteyden, tietokoneen ja talon hinta on hyva lisata. Kannattaa ostaa Nintendo DS tai PSP, ei tarvita taloa tai televisiota pelaamiseen. Varmaan selvisi tuon hintavertailun jarki lisaamalla osia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
XBOX360 Premium-paketti 389.90 € + 2x20 Gb 179.80 € + langaton verkko-adapteri 84.90 € + peliohjaimen laturi+akku -paketti 21.90 € + HD DVD -asema 200 € (epävirallinen hinta) + Live 12 kk 52,90 € = 929.40 €

Ota huomioon, että PS3:n 1080p-pelejä varten tarvitaan vähintään 2000 € maksava televisio, kun taas Xbox 360 -omistajilta löytyy jo valmiiksi 720p:tä tukeva televisio, joten sellainen ei maksa mitään.

Ei pidä toki unohtaa Wiitä. Jos haluaa saattaa Wiin massamuistin samalle tasolle kuin kalliimmassa PS3:ssa ja kahdella lisäkiintolevyllä päivitetyssä 360:ssa, niin joutuu laittamaan SD-muistikortteihin vähintään sen saman 2000 euroa! Tämän laskelman mukaan 929,40 euroa maksava Xbox 360 on paljon halvempi kuin 2650 euroa maksava PS3 ja 2200 euroa maksava Wii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Ota huomioon, että PS3:n 1080p-pelejä varten tarvitaan vähintään 2000 maksava televisio, kun taas Xbox 360 -omistajilta löytyy jo valmiiksi 720p:tä tukeva televisio, joten sellainen ei maksa mitään.

Öö, jaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Ota huomioon, että PS3:n 1080p-pelejä varten tarvitaan vähintään 2000 maksava televisio, kun taas Xbox 360 -omistajilta löytyy jo valmiiksi 720p:tä tukeva televisio, joten sellainen ei maksa mitään.

Ota huomioon jos äiskä ja iskä kustantaa PS3:n ja 1080p tasoisen töllöttimen niin silloin se on kaikista halvin, eli ilmainen. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Slash80 sanoi:
Ota huomioon jos äiskä ja iskä kustantaa PS3:n ja 1080p tasoisen töllöttimen niin silloin se on kaikista halvin, eli ilmainen. ;)
En kyllä miteenkään ajattelemalla saa siitä ilmaista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
No, tällainen aaltoliike on odotettavissa jos esitetään kysymyksiä. Nisupulla halusi tietää miksi PS3:a pidetään kalliina ja parhaani mukaan tähän vastasin. Eriäviä mielipiteitä ei tähän mennessä ole nähty. Mitä jos kertoisit mitä mieltä itse olet sen sijaan että kertoisit kuinka hassu threadi mielestäsi on.

Sitäpaitsi tämä on hyvä threadi. Veikkaukseni alkuperäiseen kysymykseen on kääntynyt päälaelleen sen aikana, ja tästä on muutenkin kiintoisa katsoa kuinka ihmisten mieli on muuttunut aiempaa Nintendo-myönteisemmäksi ja Sony-vastaisemmaksi sitä mukaa kun uutta tietoa on sadellut.

Noh, minun mielestä Nisupullalla oli kivat perustelut ja laskut. Tässä nyt on naurettu sille kuinka typerää on eritellä eri lisälaitteita tai -ominaisuuksia. Yhtä typerää on sanoa, että joku pakottaa sinut ostamaan turhaa tavaraa/turhia ominaisuuksia. En minä alkanut televisiokaupoilla valittamaan, että en halua maksaa televisiosta, jossa on 100 kanavapaikkaa, kun minä tarvitsen vain 20, tai että en halua, että minut pakotetaan ostamaan televisio, jossa on teksti-tv jota en tarvitse (ihan tosi ei tule paljoa teksti-tv:tä ihmeteltyä). Halusin vain hyvä kuvaisen töllön, mutta ne pirut pakottivat minut ostamaan kaikkea turhaa lisäksi... Ymmärrätkö pointin? Nisu listasi asioita ominaisuuksista, jossa lähtökohtana oli, että mikäli haluttaisiin samoja/samankaltaisia ominaisuuksia. Lista ja hinnoittelu oli mielestäni ok. Kuka haluaa mitäkin ominaisuuksia ja mistä on valmis maksamaan? Sen jokainen päättäköön itse. Eikä niiden pelkkien ominaisuuksien tarvitse ostamispäätöstä tehdä. Itse kehtaan ainakin sanoa, että haluan pleikkarin, koska se on Sony. Te muut saatte ostaa Xboxit ja Wiit, minun luokseni ekana tulee PS3. Pleikkarista on mukavia kokemuksia. Tämä EI MISSÄÄN NIMESSÄ tarkoita sitä, että MS:n tai Nintendon tuotteet olisivat mielestäni huonoja. Mikäli Nokia heittäytyisi kotikonsoli-bisnekseen mukaan, niin kuka ties, saattaisin ryhtyä isänmaalliseksi. ;)

No niin, keiu. Nyt olen yrittänyt ilmaista oman mielipiteeni asiasta. Keskustelen asiasta lisääkin kanssasi mikäli haluat. Jotenkin en vain jaksa uskoa, että minun mielipiteeni sinua ihan oikeasti, kovinkaan paljoa kiinnostaisi.

Tuohon kommenttiisi, että minä pitäisin tätä thredia huvittavana tai hassuna, täytyy sanoa: nyt minua huvittaa aina vain enemmän!
En ole missään vaiheessa pitänyt tätä threadia huvittavana. Osa kommenteista on sitä. Kanssasi olen samaa mieltä, että tämä on hyvä, ellei jopa todella hyvä, threadi. Varmasti yksi suurimpia ja suosituimpia Konsolifinin foorumeilla.
Katsohan hieman taaksepäin, niin sanoin muistaakseni pitäväni kommenttien aaltoliikettä hassuna. Eikä siinä mitään, jos joku pitää tätä keskustelua huvittavana, niin mitä sitten?
:)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Noh, minun mielestä Nisupullalla oli kivat perustelut ja laskut. Tässä nyt on naurettu sille kuinka typerää on eritellä eri lisälaitteita tai -ominaisuuksia. Yhtä typerää on sanoa, että joku pakottaa sinut ostamaan turhaa tavaraa/turhia ominaisuuksia. En minä alkanut televisiokaupoilla valittamaan, että en halua maksaa televisiosta, jossa on 100 kanavapaikkaa, kun minä tarvitsen vain 20, tai että en halua, että minut pakotetaan ostamaan televisio, jossa on teksti-tv jota en tarvitse (ihan tosi ei tule paljoa teksti-tv:tä ihmeteltyä). Halusin vain hyvä kuvaisen töllön, mutta ne pirut pakottivat minut ostamaan kaikkea turhaa lisäksi... Ymmärrätkö pointin?

Toki. Mutta teksti-tv, kanavapaikat jne. eivat ole verrattavissa koska eivat nosta laitteen hintaa merkittavasti. Mutta ostaisitko puolestasi normaalin television sijaan huomattavasti kalliimman HDTVn jos et omistaisi ainuttakaan laitetta joka kayttaa HDTVta, etka uskoisi ostavasi yhtaan moista laitetta television kayttoian aikana? Kukaan ei pakota ostamaan, tama on totta. Jos PS3 olisi XOn hintainen eika siina tulisi tarpeettoman suurta kovalevya ja turhaa bluray-toistoa niin olisin huomattavasti kiinnostuneempi laitteesta.
Nisu listasi asioita ominaisuuksista, jossa lähtökohtana oli, että mikäli haluttaisiin samoja/samankaltaisia ominaisuuksia. Lista ja hinnoittelu oli mielestäni ok. Kuka haluaa mitäkin ominaisuuksia ja mistä on valmis maksamaan? Sen jokainen päättäköön itse. Eikä niiden pelkkien ominaisuuksien tarvitse ostamispäätöstä tehdä. Itse kehtaan ainakin sanoa, että haluan pleikkarin, koska se on Sony. Te muut saatte ostaa Xboxit ja Wiit, minun luokseni ekana tulee PS3. Pleikkarista on mukavia kokemuksia. Tämä EI MISSÄÄN NIMESSÄ tarkoita sitä, että MS:n tai Nintendon tuotteet olisivat mielestäni huonoja. Mikäli Nokia heittäytyisi kotikonsoli-bisnekseen mukaan, niin kuka ties, saattaisin ryhtyä isänmaalliseksi. ;)

Totta, PS3n hinnoittelu on erittain ok jos tarvitsee kaikkia sen ominaisuuksia. Itseasiassa pelkastaan bluraytoisto on miltei sen hinnan arvoinen jos katsoo tarvitsevansa sita. Mutta ihmiset eivat taida tarvita paatellen kaikesta hinnoittelusta valittamisesta.
No niin, keiu. Nyt olen yrittänyt ilmaista oman mielipiteeni asiasta. Keskustelen asiasta lisääkin kanssasi mikäli haluat. Jotenkin en vain jaksa uskoa, että minun mielipiteeni sinua ihan oikeasti, kovinkaan paljoa kiinnostaisi.

Ellei ihmisten mielipiteet asioista kiinnostaisi niin tuhlaisinko aikaani lukemalla tyhjanpaivaisia foorumeita?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Jos PS3 olisi XOn hintainen eika siina tulisi tarpeettoman suurta kovalevya ja turhaa bluray-toistoa niin olisin huomattavasti kiinnostuneempi laitteesta.

Hmm, miten kovalevy on tarpeettoman suuri? Miksi tuon kokoiselle ei muka voisi olla käyttöä? Emmehän vielä tiedä miten PS3 tuota käyttää. Livessähän saa Xboxsin kovolle demoja, pelejä jne. Niin miks ei PS3 tämä onnistuisi. Tai peleissä osittain pystyisi tavaraa siirtämään kovolle.

Ja jos nyt ei sitten BR leffat kiinnosta, niin sillehän ei voi tietty mitään. Epäilen kuitenkin, ettei nyt PS3 hinta olisi hirveästi ollut halvempi ilman sitä. Jos vertaa paljonko PS2 maksoi ja siinä ei vielä ollut BR.

Niin ja PS2 maksoi julkaisussa kanssa aika kivasti ja silti se meni kaupaksi. Vaikka mukaan oli ängetty tuo tarpeeton DVD toiminto, jollaiselle ei konsolissa ollut käyttöä. Ja silloin puhuttiin että nintendo keskittyy vaan pelaamiseen, ei tarpeettomiin dvd toimintoihin. Ja kuinkas loppujen lopuksi kävi. Niin ja PS2 joutui vielä ostamaan nettiadapterin erikseen, nyt PS3 tämäkin löytyy valmiiksi.

Jos nettiadapterin hinnan laskee PS2 hintaan mukaan, niin ei nyt BR ominaisuudelle ja tuolle kovalevylle kauheasti hyötyyn nähden hintaa kasaannu (Tietty jokainen ei tarvitse onlineä). Ja onhan se pienempikin kovalevyllinen PS3 olemassa.

No jokaisella tietty omat mielipiteet ja tarpeet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Niin ja PS2 maksoi julkaisussa kanssa aika kivasti ja silti se meni kaupaksi. Vaikka mukaan oli ängetty tuo tarpeeton DVD toiminto, jollaiselle ei konsolissa ollut käyttöä. Ja silloin puhuttiin että nintendo keskittyy vaan pelaamiseen, ei tarpeettomiin dvd toimintoihin. Ja kuinkas loppujen lopuksi kävi. Niin ja PS2 joutui vielä ostamaan nettiadapterin erikseen, nyt PS3 tämäkin löytyy valmiiksi.

En tiedä/muista, mitä PS2:n julkaisun aikaan puhuttiin, mutta tuo tuo DVD-toisto oli hieman eri asia. Se ei sinänsä ollut enää yhtä uusi asia kuin Blu-Ray. Tällä kertaa mukana on myös vakavasti otettava kilpailija: HD-DVD. DVD-toistosta oli myös enemmän iloa tavallisen telkkarin omistaville.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paavi sanoi:
En tiedä/muista, mitä PS2:n julkaisun aikaan puhuttiin, mutta tuo tuo DVD-toisto oli hieman eri asia. Se ei sinänsä ollut enää yhtä uusi asia kuin Blu-Ray. Tällä kertaa mukana on myös vakavasti otettava kilpailija: HD-DVD. DVD-toistosta oli myös enemmän iloa tavallisen telkkarin omistaville.

Juu näinhän se oli kyllä kieltämättä. Eli vähän eri tilanne, kun formaatti on nyt ekaa kertaa tulossa. Mutta ei se DVD ollut tuolloin kovin yleinen, vaan PS2 myötä yleisty aika nopeasti massoille. Mutta nyt on se ero, ettei formaattia ole kenelläkään käytössä.

Uskon vahvasti, että BR tekee saman. Ei nyt heti, mutta ajan kanssa kun PS3 hieman halpenee. Ja eivät mene ylihinnoittelemaan itse levyjä. Jos BR olisi jo ollut markkinoilla, olisi PS3 voinut tehdä saman BR:lle kuin PS2 teki DVD:lle.

Eikös kuitenkin kuva ole parempi ilman että pitäisi vanha telkka uusia? Vai kuvittelenko omiani.

Niin ja uskon että PS3 tulee tänä vuonne myymään tuollakin hinnalla. Uskolliset fanit ostavat ja kun heidän tarpeensa on tyydytetty, niin sitten voivat harkita hinnan muutosta seuraavaksi jouluksi. Mutta ei tule floppaamaan.

PSP kohdalla hinta oli liian suuri ja UMD -leffat myös hinnoiteltu aivan päin p******. Mutta se ei tule olemaan sitä PS3 kohdalla, eli laitteet menee kaupaksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Kertokaas vanhukselle mikä tuo on?

Suoraan Microsoftin UKK-palstalta:

Olen kuullut tuotteesta nimeltä Media Center Extender. Mikä Media Center Extender on?

Media Center Extender on laite, joka televisioon kytkettynä mahdollistaa Windows Media Centerin ja sen tietovälineiden käytön televisiossa, vaikka Media Center -tietokone olisi toisessa huoneessa. Aiemmissa Media Center Extender -laitteissa ei ollut muita toimintoja kuin Media Center -kytkentä, mutta Xbox 360:n myötä niihin on lisätty muita mainioita toimintoja ja ominaisuuksia.

Ihan hauska idea pakkonaittaa kodin viihdekeskus/pelikonsoli ja PC. Voit virtauttaa langattomasti tietokoneellasi olevaa kuva- ja äänisisältöä lootan kautta televisiolle. Tietokoneen .mp3 kirjastoa on mukava kuunnella olohuoneen stereoista ja vaihtaa biisiä lootan omalla kaukosäätimellä. Tuolla Media Center Extender-linkissä kerrotaan paljon lisää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Ihan hauska idea pakkonaittaa kodin viihdekeskus/pelikonsoli ja PC. Voit virtauttaa langattomasti tietokoneellasi olevaa kuva- ja äänisisältöä lootan kautta televisiolle. Tietokoneen .mp3 kirjastoa on mukava kuunnella olohuoneen stereoista ja vaihtaa biisiä lootan omalla kaukosäätimellä. Tuolla Media Center Extender-linkissä kerrotaan paljon lisää.


Kiitoksia selvennyksestä, nyt olen jälleen viisaampi :) Ihan kiva ominaisuus, kieltämättä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Juu näinhän se oli kyllä kieltämättä. Eli vähän eri tilanne, kun formaatti on nyt ekaa kertaa tulossa. Mutta ei se DVD ollut tuolloin kovin yleinen, vaan PS2 myötä yleisty aika nopeasti massoille. Mutta nyt on se ero, ettei formaattia ole kenelläkään käytössä.

Uskon vahvasti, että BR tekee saman. Ei nyt heti, mutta ajan kanssa kun PS3 hieman halpenee. Ja eivät mene ylihinnoittelemaan itse levyjä. Jos BR olisi jo ollut markkinoilla, olisi PS3 voinut tehdä saman BR:lle kuin PS2 teki DVD:lle.

Eikös kuitenkin kuva ole parempi ilman että pitäisi vanha telkka uusia? Vai kuvittelenko omiani.

Niin ja uskon että PS3 tulee tänä vuonne myymään tuollakin hinnalla. Uskolliset fanit ostavat ja kun heidän tarpeensa on tyydytetty, niin sitten voivat harkita hinnan muutosta seuraavaksi jouluksi. Mutta ei tule floppaamaan.

PSP kohdalla hinta oli liian suuri ja UMD -leffat myös hinnoiteltu aivan päin p******. Mutta se ei tule olemaan sitä PS3 kohdalla, eli laitteet menee kaupaksi.

No hoh. Unohat tyystin sen että dvd tuli huutavaan tarpeeseen. Ihmiset käytti vielä ps2:sen ilmestyessä valtaosaltaan vhs-kasetteja ja nauhureita jonka tekniikka oli peräisin 70-luvulta. Nyt ei ole vastaavaa tarvetta, dvd on laajalle levinnyt hyvä formaatti. Sillä voi nauhoittaa, se on edullinen, sillä on paljon elokuvia tullut ja sillä on hyvä kuvan/äänenlaatu. Näin siis ajattelen minä, keskivertokäyttäjä. Ei kiinnosta pätkääkään ostaa uutta bluray-soitinta ja leffoja siihen, ei. Dvd-levyt ovat jo nyt keräilyasemassa, vähän kuten esim. kirjat. Jotenkin tuntuu että dvd:n aika ei ole vielä ohi.

Ja boxin hinta ei ole kyllä kova minun mielestä. Ihmettelen että kait niitä demoja voi poistaa sieltä kovalevyltä, muutenhan se ps3:senkin kovo on kohta täynnä, ei ole kuin 60 gigaa. Pientä on vrt. pc. Ja aina on pc:ssä tilantarvetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No hoh. Unohat tyystin sen että dvd tuli huutavaan tarpeeseen. Ihmiset käytti vielä ps2:sen ilmestyessä valtaosaltaan vhs-kasetteja ja nauhureita jonka tekniikka oli peräisin 70-luvulta. Nyt ei ole vastaavaa tarvetta, dvd on laajalle levinnyt hyvä formaatti. Sillä voi nauhoittaa, se on edullinen, sillä on paljon elokuvia tullut ja sillä on hyvä kuvan/äänenlaatu. Näin siis ajattelen minä, keskivertokäyttäjä. Ei kiinnosta pätkääkään ostaa uutta bluray-soitinta ja leffoja siihen, ei. Dvd-levyt ovat jo nyt keräilyasemassa, vähän kuten esim. kirjat. Jotenkin tuntuu että dvd:n aika ei ole vielä ohi.

Markkinat kasvavat tarpeen mukaan. Jos (siis kun) PS3 on myyty PS2 lukemia, alkaa olla noita BR -soittimia kivasti kuluttajilla. Tämä taas lisää BR leffojen kysyntää. En väitä etteikö DVD vielä pysyisi pitkään mutta kyllä BR tulee vahvasti, mikäli vain levyjen hinnat pysyvät kohtuullisena. Ainut asia mikä voi BR kaataa, on tuo hinnoittelu.

Samoin nyky telkkojen aikakausi alkaa olla loppu. Tuppaavat hajoamaan ja tosiaan valikoima TV -liikkeissä alkaa olla yksipuoleinen. Osa vaihtaa digitv:n tullessa telkkaa ja kun on kunnon telkat, niin tajuavat BR olevan parempi formaatti heille.

Aikaa nyt menee toki tovi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja tähän väliin vähän Statisticseja.

Top poster [Oliver - 6567]
Most replied to thread [PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?]
Most viewed thread [Xbox 360]
Most popular forum [Yleistä keskustelua PS2-peleistä]

Oliveria jos ei lasketa mukaan, niin sulassa sovussa kaikki uudet konsolit menee kärjessä. Xbox360 ottaa vielä toisenkin tilan, ennen vanhaa PS2. ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom