Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
dvd on laajalle levinnyt hyvä formaatti. Sillä voi nauhoittaa, se on edullinen, sillä on paljon elokuvia tullut ja sillä on hyvä kuvan/äänenlaatu.
VHS:kin oli laajalle levinnyt formaatti, silläkin pystyi nauhottaa, VHS-leffat olivat halpoja ja VHS:lle oli tullut suunnattomat määrät elokuvia. Silti DVD syrjäytti VHS:n suhteellisen äkkiä lähes täysin. Hyvä kuvan/äänenlaatu taas on niin suhteellinen käsite. Kyllähän DVD:n käyttämistä resoluutioista HD-resoluutioihin siirryttäessä ero kuvanlaatujen välillä on vähintään yhtä iso kuin VHS:stä DVD:en siirryttäessä, jostain syystä mm. näiden foorumeiden Sony/HD-vihaajat eivät näe tuota eroa ollenkaan.

Viime viestien aikana käytyyn xbox360 varusteluväittelyyn otan sen verran kantaa, että minusta Xbox360 premiumin varustelu on täysin riittävä vähän kovemmankin luokan kuluttajalle. Ainoa mikä tosiaan on huono asia on kovalevyn pieni koko. Olisivat saaneet saman tien laittaa vaikkapa lisävarusteena myyntiin (tai mieluummin jo konsolin mukana) edes jonkun 80-100 gigan kiintolevyn.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Markkinat kasvavat tarpeen mukaan. Jos (siis kun) PS3 on myyty PS2 lukemia, alkaa olla noita BR -soittimia kivasti kuluttajilla. Tämä taas lisää BR leffojen kysyntää. En väitä etteikö DVD vielä pysyisi pitkään, mutta kyllä BR tulee vahvasti, mikäli vain levyjen hinnat pysyvät kohtuullisena. Ainut asia mikä voi BR kaataa, on tuo hinnoittelu.

Samoin nyky telkkojen aikakausi alkaa olla loppu. Tuppaavat hajoamaan ja tosiaan valikoima TV -liikkeissä alkaa olla yksipuoleinen. Osa vaihtaa digitv:n tullessa telkkaa ja kun on kunnon telkat, niin tajuavat BR olevan parempi formaatti heille.

Aikaa nyt menee toki tovi.


Ei minulla mitään pelikkaa vastaan ole mutta intän edelleen tosta blurayn hyödyttömyydestä. Voi meinaan olla ettei kumpikaan formaatti lyö läpi itseänsä, onhan se nähty aikaisemminkin. Luulen että se ei ole pelkästään pleikasta kiinni, se että lyökö BR itsensä läpi vai nou. Ja minusta dvd tullessaan olisi jokatapauksessa lyönyt itsensä läpi, huolimatta ps2:sen myyntiluvuista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Luulen että se ei ole pelkästään pleikasta kiinni, se että lyökö BR itsensä läpi vai nou.

Ei pelkästään, mutta avittaa huomattavasti.


bf-man sanoi:
Ja minusta dvd tullessaan olisi jokatapauksessa lyönyt itsensä läpi, huolimatta ps2:sen myyntiluvuista.

Ehkä, mutta ei niin nopeasti kuin PS2:n ja tietty myös Xboxsin avustuksella. Uskon että kaltaisiani on monia, eli vasta PS2 myötä siirryin DVD -aikakauteen. Toki VHS pysyivät pitkään, tosin aikuisviihde muodossa. Mutta nyt sekin puoli on päässyt DVD -aikaan. Aika näppäriä nuo DVD -versiot ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
VHS:kin oli laajalle levinnyt formaatti, silläkin pystyi nauhottaa, VHS-leffat olivat halpoja ja VHS:lle oli tullut suunnattomat määrät elokuvia. Silti DVD syrjäytti VHS:n suhteellisen äkkiä lähes täysin. Hyvä kuvan/äänenlaatu taas on niin suhteellinen käsite. Kyllähän DVD:n käyttämistä resoluutioista HD-resoluutioihin siirryttäessä ero kuvanlaatujen välillä on vähintään yhtä iso kuin VHS:stä DVD:en siirryttäessä, jostain syystä mm. näiden foorumeiden Sony/HD-vihaajat eivät näe tuota eroa ollenkaan.
.

Ei ikinä se ero ole niin dramaattinen dvd vs hd kuin vhs vs. dvd. Jos katsoit nauhaa muutaman kerran niin laatu huononi ihan sikana, alkoi tärinät yms yms. Ja vhs oli suoraan 70-luvulta, että jo oli aikakin että joku sen syrjäyttää. Meidän ensimmäiset vhs-videot ostettiin 80-luvun puolivälissä. Se oli vanhaa se. BR ei tuo mitään uutta dvd:hen verrattuna sinällään mitä dvd toi vhs:ään verrattuna.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisu, mielenkiintoinen huomio X360:n upgradeuksen hinnasta. En ollut ajatellutkaan asiaa tuolta kannalta.

Itse tuskin hankkisin 20GB kovon lisäksi noin huikealla hinnalla lisäkovalevyjä - koittaisin vain pärjätä sillä yhdellä kovolla ... tila loppuisi helposti mutta kyllä sillä pärjää. Silti, joku väitti että 60GB kovalevy on mukamas tarpeettoman iso. Ei pidä paikkaansa.
On monin verroin kätevämpää ja miellyttävämpää jos kovalevylle voi vain ladata kamaa pitkään ennen kuin tarvitsee huolehtia sen täyttymisestä. Ja kyllä se joskus tulee täynnä olemaan. Varsinkin jos PS3:lle pystyy lataamaan modeja yms. peleihin - nämä tuppaavat viemään muutaman sadan megan helposti per kappale. Uudet kartat samaten.

Huomasin tuossa taannoin että velikulta oli poistanut visiitillään minun 2v vanhan Wind Waker saven, kun tarvitsi tilaa Madden savelleen. Nyt usean vuoden tauon jälkeen ajattelin vihdoin pelata Wind Wakerin läpi (olin jossain ihan lopussa ... tuppaa jäämään pelit kesken) - ei löytynyt savea enää. Loputon tila olisi tämänkin ratkaissut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
BR ei tuo mitään uutta dvd:hen verrattuna sinällään mitä dvd toi vhs:ään verrattuna.

Kyllä se HD-kuva vaan aika erinäköistä on, kuin nykyinen DVD-reso. Taatusti uudet formaatit ovat monipuolisempia ja parempia, kuin nykyinen DVD. Itse toivon, että BR menestyisi ainakin sen verran, että se jäisi johonkin muotoon. Pelkästään isomman kapasiteettinsa vuoksi. Se, kuinka kallista sitä on valmistaa, on mielestäni hiukan höhlä näkökulma. Ei se kuitenkaan niin kallis ole. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Kyllä se HD-kuva vaan aika erinäköistä on, kuin nykyinen DVD-reso. Taatusti uudet formaatit ovat monipuolisempia ja parempia, kuin nykyinen DVD. Itse toivon, että BR menestyisi ainakin sen verran, että se jäisi johonkin muotoon. Pelkästään isomman kapasiteettinsa vuoksi. Se, kuinka kallista sitä on valmistaa, on mielestäni hiukan höhlä näkökulma. Ei se kuitenkaan niin kallis ole. ;)

Tuskinpa se mitään yyberiä on meikäläisen silmään mutta katsotaan nyt. Aikahan sen näyttää. Itse en ainakaan osta mokomaa ihan heti, "vasta" kolme vuotta sitten ostin uuden, "kalliin" ja hyvän sonyn dvd-soittimen 140 ekellä ja jo nyt pitäisi uusia :D :D Tuntuu rahastukselta vaikkei se sitä välttämättä olekkaan :o Uusi telkku kyllä pitää hommata suht pian, taulu mallinen.


Edittiä: AInakin samsungin taulutelevisiosta näytti tavan dvd (me kaksi&irene) tosi hyvälle. Mulle riittää (aluksi ainakin) uusi televisio.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Ei ikinä se ero ole niin dramaattinen dvd vs hd kuin vhs vs. dvd.

Älä anna tutun muodon hämätä. Vaikka uusi levy on jatkossakin pyöreä ja sen keskellä on rinkula, on sisältö monta kertaa parempaa kuvanlaatunsa osalta. Tietysti tilaakin on taas paljon enemmän ja ehkä sitä ei aina kokonaan syödä, vaikka alla olisi upeat HD-kuvat. Sinne mahtuu yhdelle levylle vaikka peli matkaan, tai laaja making of-setti. HD odottaa nurkan takana ja sinne ei DVD mahdu, kuin ehkä alkuun. Kun vuokraamon ja kaupan hyllystä alkaa löytyä vierestä HD-aikakauden formaattia, on valinta helppoa. Silloin DVD-laitteelle aletaan katsomaan jo loppusijoituspaikkaa. Väitän muutoksen olevan nyt itseasiassa vielä merkittävämpi kuin siirtyessä VHS:ltä DVD:lle. Tässä vaihtuu nyt myös televisio formaatin mukana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No eipä Nisupulla ottanut laskelmissaan huomioon sitä 360:n Premiuim-paketin kaukosäädintä, headsetiä, kovalevyn irrotettavuutta, ethernet-kaapelia, ilmaista Hexic HD:tä tai kovolla jo valmiiksi olevia musiikkikipaleita ja videoitakaan. Mutta eihän valikoivuudessa ole mitään vikaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Älä anna tutun muodon hämätä. Vaikka uusi levy on jatkossakin pyöreä ja sen keskellä on rinkula, on sisältö monta kertaa parempaa kuvanlaatunsa osalta. Tietysti tilaakin on taas paljon enemmän ja ehkä sitä ei aina kokonaan syödä, vaikka alla olisi upeat HD-kuvat. Sinne mahtuu yhdelle levylle vaikka peli matkaan, tai laaja making of-setti. HD odottaa nurkan takana ja sinne ei DVD mahdu, kuin ehkä alkuun. Kun vuokraamon ja kaupan hyllystä alkaa löytyä vierestä HD-aikakauden formaattia, on valinta helppoa. Silloin DVD-laitteelle aletaan katsomaan jo jatkosijoituspaikkaa. Väitän muutoksen olevan nyt itseasiassa vielä merkittävämpi kuin siirtyessä VHS:ltä DVD:lle. Tässä vaihtuu nyt myös televisio formaatin mukana.


Ehkä kumminkin formaatti vaihtuu television mukana? Siis jos vaihtuu..
Sekä dvd:ssä että HD:ssä on monta hyvää ja samanlaista asiaa (esim. ei levy kulu käytössä) verrattuna vhs:ään. Siinä mielessä ei liene mitään mullistavaa :confused:

Mutta antaa ajan näyttää kuis käy. Mites HD-dvd ja blu ray eroaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Ei pelkästään, mutta avittaa huomattavasti.

Itse näen tilanteen niin, että PS3 on Blu-Rayn ainut toivo, ilman PS3:sta se olisi suoraan tuhoon tuomittu ja nytkin epäilen sen jäävän HD DVD:n jalkoihin.

Nyt kun tässä on porukka näitä hintoja pyöritellyt, johon pakko muuten tokaista että se 3x 20gb laskelma oli suoraan kuinka tulla idiootiksi-oppikirjasta, eiköhän Boxillekin tule kohta puoliin myyntiin isompia kovoja... Lisäksi mielestäni tuo nykyinen on jo aika riittävä, minullakin on varmaan ainakin 10 demoa kovolla tällä hetkellä ja pelivideoitakin aikamoinen läjä, eikä mitään muuta kiinnostakaan imeä ja tuohon tarkoitukseen sen tila riittää enemmän kuin hyvin.

Mielestäni säälittävä yksityiskohta Sonyn kannalta on se, että heiltä menee vuosi kauemmin saada markkinoille about samantehoinen laite ja vielä järkyttävän isolla hintaerolla, noh kyllähän täältä uskollisia Sony-poikia löytyy tukemaan Sonyn Blu-Ray ristiretkeä LOL!:rolleyes:

Minä olen ainakin ihan mielelläni käyttänyt jo tämän yhden vuoden next-gen konsolin pelejä pelaillessa
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Mutta antaa ajan näyttää kuis käy. Mites HD-dvd ja blu ray eroaa?

Blu-ray on isompi ja kalliimpi.
Itse toivoisin Blu-rayn voittoa, koska siinä on potentiaali pidempään elinikään. Hinta kuitenkin laskee sitä myötä kun teknologia vanhenee, mutta Blu-rayhyn tulee aina mahtumaan enemmän kuin HD-DVD:lle.
Kestäisi taas vähän pidempään ennen kuin siirrytään seuraavaan formaattiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
No eipä Nisupulla ottanut laskelmissaan huomioon sitä 360:n Premiuim-paketin kaukosäädintä, headsetiä, kovalevyn irrotettavuutta, ethernet-kaapelia, ilmaista Hexic HD:tä tai kovolla jo valmiiksi olevia musiikkikipaleita ja videoitakaan. Mutta eihän valikoivuudessa ole mitään vikaa.

Ei ottanut ei. Toisaalta, mun XOsta saa kovalevyn irti, muttei mitään järkevän kokosta kiinni siihen.. Kun taas PS3een tungen mahdollisimman ison levyn kiinni. Headsetti on järkyttävä rimpula.. Hexic HD on ihan jees. Mahdollisesti ei saada luureja mukaan PS3en, mutta ne Sukan kanssa tulleet kyllä varmaankin toimivat.

Mitä taas tulee musaan siellä kovolla.. Kammotus. Sekä ne videot eivät kauheasti nappaa.. Itse ajattelin että ne laitettiin sinne riesaksi, ja ei varsinaisesti ostettu siinä mukana. Oh well. Olin tyhmä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Nyt kun tässä on porukka näitä hintoja pyöritellyt, johon pakko muuten tokaista että se 3x 20gb laskelma oli suoraan kuinka tulla idiootiksi-oppikirjasta, eiköhän Boxillekin tule kohta puoliin myyntiin isompia kovoja...

Kerro ihmeessä heti kun löytyy, niin muutetaan tuota laskelmaa sen mukaan. Nyt kuitenkin löytyy vain 20 Gb kovalevyjä ja hintaan 89 . Revi siitä huumoria. Jos jollekin riittääkin tämä mukana tullut kovalevy, ei se tarkoita että muille riittäisi. Live puskee sen verran paljon tavaraa, että ainakin allekirjoittanut oli jo keväällä pulassa kovalevyn tilan kanssa. Sinne pitäisi vielä mahtua tv-sarjan osia, mp3-kirjastoa ja vaikka mitä. Kuka oikeasti voi väittää 20 Gb olevan ihan ok koko kovalevylle?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kerro ihmeessä heti kun löytyy, niin muutetaan tuota laskelmaa sen mukaan. Nyt kuitenkin löytyy vain 20 Gb kovalevyjä ja hintaan 89 . Revi siitä huumoria.

Niin no eipä taida vielä löytyä sitä PS3:takaan...

Nisupulla sanoi:
Jos jollekin riittääkin tämä mukana tullut kovalevy, ei se tarkoita että muille riittäisi. Live puskee sen verran paljon tavaraa, että ainakin allekirjoittanut oli jo keväällä pulassa kovalevyn tilan kanssa. Sinne pitäisi vielä mahtua tv-sarjan osia, mp3-kirjastoa ja vaikka mitä. Kuka oikeasti voi väittää 20 Gb olevan ihan ok koko kovalevylle?

Miksi niitä vanhoja demoja pitäisi säilyttää siellä ikuisesti?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkitys sanoi:
Blu-ray on isompi ja kalliimpi.
Itse toivoisin Blu-rayn voittoa, koska siinä on potentiaali pidempään elinikään. Hinta kuitenkin laskee sitä myötä kun teknologia vanhenee, mutta Blu-rayhyn tulee aina mahtumaan enemmän kuin HD-DVD:lle.
Kestäisi taas vähän pidempään ennen kuin siirrytään seuraavaan formaattiin.
Tällä hetkellä HD-DVD:n kuvanlaatu hakkaa Blu-rayn kuvanlaadun mennen tullen, joten haluatko tosiaan huonompaa kuvaa isommalla kapasiteetilla?

Kaksikerroksisia Blu-ray-levyjä ei ole edelleenkään saatu valmiiksi, joten kaksikerros-HD-DVD-levylle mahtuu enemmän kuin yksikerroksiselle BD-levylle. Siinä vaiheessa kun kaksikerros-BD-levyt saadaan toimimaan, niin on vain ajan kysymys kun HD-DVD-puoli esittelee nelikerros-levyn jne.

Minulle itselleni on aivan sama miten tuossa formaattisodassa käy, kunhan kuluttaja on se joka lopulta voittaa. Toisaalta taas olisi aika nautinnollista nähdä Sonyn kaltainen mahtifirma polvillaan jos BD floppaisi, kun sen ylivertaisuutta on tässä kuitenkin huudeltu jo vuoden päivät sekä Sony-fanien että Sony-pomojen toimesta. :p

"Next-generation doesn't start until we say it does!"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
"Next-generation doesn't start until we say it does!"


Next-gen alkaa siitä mun kohalla kun wii marssii kauppaan. (Sonyn kaatuminen olisi erittäin huono juttu peliteollisuudelle ja maailman taloudelle, joten sitä en toivo :D )
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Next-gen alkaa siitä mun kohalla kun wii marssii kauppaan. (Sonyn kaatuminen olisi erittäin huono juttu peliteollisuudelle ja maailman taloudelle, joten sitä en toivo :D )
Omasta mielestäni next-gen alkoi kun MS julkaisi Xbox 360:n. Mitä tuohon Sonyyn tulee niin ylpeys käy lankeemuksen edellä. Voisi olla jopa hyväksi että joutuisivat opettelemaan hieman nöyryyttä. PS1 ja PS2 olivat kaikille suunnattuja loistavia pelilaitteita loistavilla pelivalikoimilla kohtuulliseen hintaan, mutta PS3 on suunnattu aivan jollekin muulle kuin tavallisille pelaajille.

"PS3, joka kodin viihdekeskus!"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Minulle itselleni on aivan sama miten tuossa formaattisodassa käy, kunhan kuluttaja on se joka lopulta voittaa. Toisaalta taas olisi aika nautinnollista nähdä Sonyn kaltainen mahtifirma polvillaan jos BD floppaisi, kun sen ylivertaisuutta on tässä kuitenkin huudeltu jo vuoden päivät sekä Sony-fanien että Sony-pomojen toimesta. :p

Jotain tälläistä olen otaksunut siellä takana olevan. Sikäli ihmeellistä, koska kuluttaja ei voita koskaan silloin kun Microsoft voittaa. Jos se ei vieläkään ole selvinnyt, niin tulee kyllä tulee selviämään ajan saatossa. Microsoft ei tullut konsolipuolelle rikastaakseen sitä, se tuli rahastaakseen. Firman toimet ovat alusta asti pitänee varpaillaan ja synkkä kuva on vain vaihvistumaan päin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Tällä hetkellä HD-DVD:n kuvanlaatu hakkaa Blu-rayn kuvanlaadun mennen tullen, joten haluatko tosiaan huonompaa kuvaa isommalla kapasiteetilla?

Kaksikerroksisia Blu-ray-levyjä ei ole edelleenkään saatu valmiiksi, joten kaksikerros-HD-DVD-levylle mahtuu enemmän kuin yksikerroksiselle BD-levylle. Siinä vaiheessa kun kaksikerros-BD-levyt saadaan toimimaan, niin on vain ajan kysymys kun HD-DVD-puoli esittelee nelikerros-levyn jne.

Mutta varmaan jossain vaiheessa tulee seinä vastaan siinä kuinka monta kerrosta noille pystytään tekemään? Lopulta Blu-ray tulee varmaan olemaan kuitenkin olemaan parempi kapasiteetiltaan. Itse ajattelen tätä myös PC:n kannalta; mikään formaatti ei tule olemaan "tarpeeksi iso". Softa ja kaikki tiedostot ylipäätään vievät laadun parantuessa yhä enemmän tilaa.

Miksi HD-DVD:n kuvanlaatu pieksee Blu-rayn? Onko tämäkin ajan kysymys kunnes Blu-ray ottaa kiinni vai onko kyseessä jotain pysyvämpää?


Nisu, kommenttisi Microsoftista on totta, mutta ongelma on siinä, että Sonyn aikeet ovat viimeaikoina olleet lähes yhtä synkkiä. Ei silti pidä unohtaa että Microsoft on usean kuluttajan riiston takana ollut aikaisemminkin - se firma on se perimmäinen paha.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom