Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen XShavan kanssa samaa mieltä siitä että halvempaa Wiitä ostetaan kakkoskonsoliksi. On kiinni sitten peleistä kääntyykö se ykköskonsoliksi vai ei. Nintendolla on hyvä mahdollisuus palata valtaistuimelleen, katsotaan miten menee. Joka tapauksessa vaikuttaisi tulevan tasainen taisto.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No vähän rupee vituttamaan tuo kakkoskonsoli-termi. Voi olla että ihmiset ostaa kaksi konsolia mutta että wii olisi se kakkoskonsoli? Ainakin jos pelilistaa katsoo ja vertaa boxia ja wiitä (ei ole järkee nyt pleikka 3:sta ottaa vertailuun kun sitä ei pitkään aikaan saada) niin kyllä wiillä tulisi enemmän pelattua koska sille on tulossa loistavia (voi melkein varmasti sanoa :D) pelejä enemmän kuin boxilla. Mm. zelda, medroid.

En minäkään kyllä näe Wiitä valitettavasti ykköskonsolina. Mikäli taloon ostetaan pelkästään Wii, silloin se on varmasti ykköskonsoli. Epäilen kuitenkin, että mikäli talossa on kaksi uutta konsolia, jää Wii toisen varjoon. En tiedä kuinka tuo uusi ohjaussysteemi jaksaa innostaa ja kuinka kauan. Mikäli talouteen on kaksi ostettu, niin Wii tuskin jaksaa kiinnostaa kovinkaan kauaa "ykköskonsolina". Se, että kaksi konsolia on ostettu kertoo jo jotakin pelaavasta ihmisestä. Sitä pelataan tosissaan. En vain näe Wiitä tosipelaajan suosikkina. Tämä vain minun näkemykseni. Toivon toki, että Nintendo pärjää. :)
Tuo pelilistahan taas on jokaisesta itsestään kiinni. Monikaan ei voi edes kuvitella ostavansa Wiitä, koska sille ei saa seuraavaa Haloa. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuinkakohan monessa konsolitaloudessa oli vanhan sukupolven koneita useampi kuin yksi? Ja kuinkakohan monella on siihen valmiuksia nyt tulevan sukupolven kanssa, vaikka yksi kone poikkeaakin kahdesta kilpailijastaan?

Vaikea uskoa, että määrä olisi kovin suuri. Se, että pelifoorumeiden aktiivipelaajat hankkivat useamman koneen ei kerro mitään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Juurikin tämä. Ratkaisu on tietysti luonnollinen bisnesmielessä, mutta kuluttajan kannalta "johdon vetäminen seinästä" on aika ikävä vaihtoehto ellei ole valmiina loikkaamaan seuraavalle alustalle.

Aika harvoin kuitenkaan saman valmistajan kahdelle kotikonsolille kovin isoja projekteja tehdään samaan aikaan. PS2:llekin vielä tulevat isot pelit kuten GoW2 ja FF12 ovat kuitenkin olleet jo työn alla pitkään, epäilen ettei laitteelle enää ruveta kovin ison profiilin pelejä vääntämään, vaan myös siellä suunnalla munat on jo laitettu PS3-koriin.

Xbox julkaistiin Jenkeissä kuitenkin jo viisi vuotta sitten ja vaikka sen hiipumisesta onkin jo aikaa niin kyllä silläkin hyvän tovin ehti pelailla. Lisäksi tosiaan tuo talouspuoli kyllä sanelee aika pitkälle näitä juttuja, Sonyn on paljon helpompi tukea PS2:sta pidempään, valtavien myyntimäärien vuoksi, mielestäni Xboxin ja PS2:n tilanne on niin erilainen ettei mielestäni ole kovin perusteltua odottaa MS:n yhä jatkavan tukea koneelle, enkä mielestäni kovin laajaa kapinaa aiheesta ole kuullutkaan. Xbox oli taloudellisesti niin karmaiseva, että voisi jopa olla perusteltua väittää että MS:n suunnitelmien toteutuessa jatkossa paremmin, voisi tästä kehkeytyä jopa jotain hyötyäkin Xbox-kuluttajille, ihan näin päästä heitettynä...

...Tuleehan Boxille kuitenkin vielä 3rd-party pelejä, joten aivan tyhjänpäällä vanhat kuluttajat eivät kuitenkaan nytkään ole. Lisäksi väitän, että myös Xboxin pelivalikoima on nykyään jo niin laaja että siinä riittäisi pelattavaa jokaiselle koneen omistajlle vielä pitkiksi ajoiksi eteenpäin, vaikkei uusia pelejä enää tulisikaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Itse vaan ostan wiin Nintendon omien pelien takia, kuten Cubenkin ostin.

Uskon että moni samalla tavalla ajattelee. Wii vaan nyt on näistä kolmesta se tehoiltaan altavastaaja ja ei siinä auta ohjain yhtään lievittämään tätä eroa kuin muutamien kohdalla.

Kai kuitenkin Resident Evilit pelasit Cubella? Baten Kaitos, Tales of Symphonia? Metal Gear Twin Snakes? Nintendon omat pelit on monelle ainoita, mutta kyllä 3rd party helmiäkin löytyi. Seuraavassa polvessa oletettavasti paljon enemmän kuin nykyisessä.

Toisesta kommentista tulee jotenkin sellainen olo, että olen kuullut tämän tarinan aikaisemminkin. Niin se taisi olla DS vs PSP taistelun alkuvaiheessa, josta PSP-miehet ei enää hiisku sanallakaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

DS:ää epäiltiin hyvin samanlaisilla perusteilla kuin Wiitä nyt. Heikkotehoinen, erilainen ohjaustapa kiinnostaa vain alkuhuuman ajan, pelivalikoima pelkkiä lastenpelejä jne... No, kaikki tietävät miten DS:n kanssa kävi, ja luulenpa että Wiin myötä Nintendo palaa ykkössijalle myös kotikonsoleissa. Ja paljolti uusien pelaajien ansiosta, 250e koneen "heräte"ostokynnys (vau, onpas hienoa huitoa tällä, pakko hankkia tällainen himaankin!) on paljon alhaisempi kuin 600 euron laitteen.

Tähän talouteen Wii tulee heti julkaisupäivänä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Toisesta kommentista tulee jotenkin sellainen olo, että olen kuullut tämän tarinan aikaisemminkin. Niin se taisi olla DS vs PSP taistelun alkuvaiheessa, josta PSP-miehet ei enää hiisku sanallakaan...

Käsikonsolit ovat kuitenkin täysin eri maailma, mikä onkin varmaan jo miljoona kertaa mainittu, käsikonsolimaailmassa Nintendo on aina ollut kuningas, kotikoneissa ei. Mielestäni kovin suoraa vertailua näiden kahden maailman välille ei voi vetää, tosin DS:n huikean menestyksen ansiosta odotan myös Wiin pärjäävän Japanissa erittäin hyvin. Mielestäni onkin hyvin mahdollista että Wii myy eniten Japanissa, mutten usko suosion yltävän yhtä hyväksi muualla, siitäkin huolimatta että DS on myynyt hyvin joka paikassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Käsikonsolit ovat kuitenkin täysin eri maailma, mikä onkin varmaan jo miljoona kertaa mainittu, käsikonsolimaailmassa Nintendo on aina ollut kuningas, kotikoneissa ei. Mielestäni kovin suoraa vertailua näiden kahden maailman välille ei voi vetää, tosin DS:n huikean menestyksen ansiosta odotan myös Wiin pärjäävän Japanissa erittäin hyvin. Mielestäni onkin hyvin mahdollista että Wii myy eniten Japanissa, mutten usko suosion yltävän yhtä hyväksi muualla, siitäkin huolimatta että DS on myynyt hyvin joka paikassa.

Joo toki ovat eri maailmaa. PSX tuli ja voitti kotikonsoleissa missä Nintendo oli aina ollut kuningas. Voihan tämä tapahtuma käydä toteen useamminkin kuin kerran maapallon historiassa...?

Perustelut Nintendoa vastaan ovat silti oikeastaan 1:1 nyt kuin olivat DS vs PSP alkuaikaan. PSP tuli täysin uutena tulokkaana, mutta silti pidettiin (melkein odotettiin) _täysin_ mahdollisena, että PSP luuttuaa pöydän, lattiat ja potkaisee DS:n ulos koko bisneksestä GP32 kanssa kilpailemaan. Itsevarmuutta ainakin löytyi, välillä mentiin jo ylimielisyyden puolelle. DS oli gimmickia gimmickin perään ihan niinkuin nyt Wii tulee olemaan.

Teho ja grafiikka piti olla weapons of mass destruction. Hernepyssy ja ritsa olivat kuitenkin aika tehokkaat aseet vastaiskuun ja nyt PSP haukkoo happea maakuopassa. Saisivat edes ne PSone pelit myyntiin, mutta ei nekin siirretään maaliskuulle...

Kuluttajien käyttäytymistä ei voi ennakkoon arvata. Ohjailla ja manipuloida heitä voi, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Varsinkin nyt tilanne on uusi, erilainen ja jopa outo. Mielenkiintoisinta aikaa kaikilla osapuolilla pitkiin aikoihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Joo toki ovat eri maailmaa. PSX tuli ja voitti kotikonsoleissa missä Nintendo oli aina ollut kuningas. Voihan tämä tapahtuma käydä toteen useamminkin kuin kerran maapallon historiassa...?

Tottakai se voi tapahtua, mielestäni vain mennään metsään jos perusteluja haetaan käsikonsolipuolelta. Tilanne kuitenkin on se, että kotikonsoleissa Nintendo on nykyään altavastaaja ja käsikonsoleissa se taas on ennakkosuosikki. Mestari on periaatteessa aina ennakkosuosikki.

Smirre sanoi:
Teho ja grafiikka piti olla weapons of mass destruction. Hernepyssy ja ritsa olivat kuitenkin aika tehokkaat aseet vastaiskuun ja nyt PSP haukkoo happea maakuopassa.

En oikein ymmärrä miksi DS:n puolustelijat usein väittävät että PSP haukkoo henkeää jne. Totuus on että PSP on myös myynyt todella hyvin, vaikkei DS:n lukemiin ylläkkään niin mistään flopista ei todellakaan voi puhua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Kai kuitenkin Resident Evilit pelasit Cubella?

Toki koneessa käväsi hetkisen, kun katsoin että minkälainen. Eikä ei liity siihen, etteikö olisi hyvä peli. Sarja vaan ei ole Pleikkarillakaan minua kiinnostanut koskaan.

Smirre sanoi:
Baten Kaitos, Tales of Symphonia?

Testattu, mutta eivät minua säväyttäneet. Talesin ostin vaimolleni, mutta ei tykännyt.

Smirre sanoi:
Metal Gear Twin Snakes?

Tätä en ole testannut, mutta kyseistä sarjaahan esiintyy eräällä muullakin laitteella. Mutta en ole tämänkään sarjan fani.


Smirre sanoi:
Nintendon omat pelit on monelle ainoita, mutta kyllä 3rd party helmiäkin löytyi.

Minulle ainakin ostamisen arvoisia. Mutta ei ainakaan edelliseltä sukupelvelta noita 3rd pelejä löytynyt minulle.

Smirre sanoi:
Seuraavassa polvessa oletettavasti paljon enemmän kuin nykyisessä.

Toivottavasti.


Smirre sanoi:
Toisesta kommentista tulee jotenkin sellainen olo, että olen kuullut tämän tarinan aikaisemminkin. Niin se taisi olla DS vs PSP taistelun alkuvaiheessa, josta PSP-miehet ei enää hiisku sanallakaan...

Itse olin sitä mieltä, että PSP pyyhkii DS mennen tullen. Olin väärässä. Epäilin myös kosketusnäyttöä, mutta olin siinäkin väärässä. Tosin sen käyttö on määrätyissä peleissä aika vähäistä paikoitellan, mutta toimii kuitenkin.

Mutta kuten Dr Evil kirjoitti. Käsikonsolit ovat kuitenkin täysin eri maailma. Eikä PSP lopuksi ole huonosti menestynyt. Hyvä kone ja hyviä pelejä sille on tullut. Ainut asia mikä PSP mättää, on sen hinta. Siihen ei kaikilla ole vain varaa, kun DS taas on reippaasti halvempi. Mutta ei PSP vielä ole luovuttanut ja kohtalaisesti myy edelleen tasaiseen tahtiin. Hintaa kun vaan tajuaisivat tiputtaa.

Ja varmaan PS3 + PSP kompinaatiosta kuulemme sitten Tokiossa lisää. Toivottavasti keksivät järkeviä juttuja näiden 2 koneen välille. Nyt käyttö ollut PS2:n kanssa aika tyhmää, eli avattavia juttuja. Tosin nythän tuli pelejä, joita voi aloittaa PS2 ja jatkaa PSP. Ja myös päin vastoin. Nintendolla oli Cuben ja GBA kanssa samoja ajatuksia (Sony tämänkin kopsannut Nintendolta, muistakaa sitten jatkossa mainita tästäkin) ja ainakin yksi hyvä toteutus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Tottakai se voi tapahtua, mielestäni vain mennään metsään jos perusteluja haetaan käsikonsolipuolelta. Tilanne kuitenkin on se, että kotikonsoleissa Nintendo on nykyään altavastaaja ja käsikonsoleissa se taas on ennakkosuosikki. Mestari on periaatteessa aina ennakkosuosikki.
En minä niinkään perusteluja kaiva käsikonsolipuolelta. Kyllä sieltä puolelta silti skenaariota voi katsoa ja miettiä miten ja miksi niin tapahtui kuin tapahtui. Pelaamista nämä molemmat "eri" maailmat silti käsittävät, sen erilaisemmista maailmoista ei puhuta. :)

En oikein ymmärrä miksi DS:n puolustelijat usein väittävät että PSP haukkoo henkeää jne. Totuus on että PSP on myös myynyt todella hyvin, vaikkei DS:n lukemiin ylläkkään niin mistään flopista ei todellakaan voi puhua.
Floppia en missään nimessä tarkoittanut. Tämänhetkisistä koneiden ja pelien tilastoista myynnin osalta en tiedä mitään. Näppituntumalla kirjoittelin. Ja onhan DS Liten myynti niin hurjaa, että se on noteerattu joka puolella. Kohta saattaa jo vaikuttaa pelien julkaisuihin. (EA uutinen)

En kelpuuta DS:n puolustelija titteliä. PSP:lle taidan omistaa 7x enemmän pelejä, DS:lle 0. ;) GBA:n pelejä olen vain pelaillut. Playstationien RPG-pelejä olen jo jonkun aikaa malttamattomana odotellut PSP:lle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Tottakai se voi tapahtua, mielestäni vain mennään metsään jos perusteluja haetaan käsikonsolipuolelta. Tilanne kuitenkin on se, että kotikonsoleissa Nintendo on nykyään altavastaaja ja käsikonsoleissa se taas on ennakkosuosikki. Mestari on periaatteessa aina ennakkosuosikki.



En oikein ymmärrä miksi DS:n puolustelijat usein väittävät että PSP haukkoo henkeää jne. Totuus on että PSP on myös myynyt todella hyvin, vaikkei DS:n lukemiin ylläkkään niin mistään flopista ei todellakaan voi puhua.


Ei nyt käsikonsolit ihan eri maailmasta ole, samanlaisia ajantappajia ne on kuin muutkin konsolit. PSP:n pelit ei vaan myy läheskään samaan tahtiin kuin DS:n.Ja voipi olla että nyt sony ei välttämättä enää ole kuningas kotikonsoleissakaan, mutta floppia ei tule missään nimessä. Menettää asemiaan kyllä.

Ja en usko että moni ihminen ostaa montaa konsolia samaanaikaan (siis jos täällä olevia pelaajia ei lasketa). Ei ihmiset välttämättä halua maksaa monesta konsolista, itsekkin tunnen vain yhden sellaisen joka haluaa. Ja se en ole minä. Enkä usko että siihen ohjaimeen sen herkemmin kyllästyy. Mielenkiintoista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sama juttu Nokialla ollu tässä viimeset viitisen vuotta. Ollaan taivasteltu että nyt sieltä tulee Motorola simpukkapuhelimillaan/jollain muulla supertuotteella ja porhaltaa nokian ohi. Ainoa asia mitä tässä ajassa on oikeasti käynyt on Nokian asemien lievä tippuminen (markkinaosuus 40%:sta vähän alaspäin).

Vaikka merkit olisivat miten huonot, niin eipä nämä talousmaailmankaan jutut mene aina täysin ennusteiden mukaan. Saas nähdä mitä käy Sonylle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mietin tässä tuota Wiitä ja ajattelin sitä seuraavanlaiselta kantilta (tämä nyt omaa pohdiskelua, turha väittää minun yleistävän tms. Myöskään vertauskuva ei ole parhain mahdollinen. Jokatapauksessa...): Mitä, jos Dreamcastille tai N64:lle olisi huima wiimoten tapainen ohjain. Kiinostaisiko minua pelata sillä, vaikka kaupassa olisi ostettavana GC, PS2 ja XBX (360 ei nyt lasketa mukaan :))? En voi sanoa, että lämpiäisin Dreamcastille tai N64:lle jotenkin enemmän. Tehokkuus veisi kuitenkin voiton. Pelkästään uusi ohjaustapa ei riittäisi. Eli päätyisin kuitenkin ostamaan tehokkaamman konsolin.

Wii kiinnostaa kyllä, mutta en tiedä jaksanko innostua siitä alkuihastusta pidempään. Wiille tulossa kuitenkin se vanhakin ohjain (oliko se nyt GC:n). Tämäkin kertoo jo jotakin. Eli, mikäli uusi ohjaus tyyli ei nappaakaan, niin mitä jää jäljelle?
Wiin ohjaustapa kiehtoo kyllä; kiehtoo todella paljon, mutta rehellisesti sanottuna en tiedä jaksaako se kantaa pidemmän päälle. Onhan sitten tietenkin Nintendon omat pelit.

Luulen, että omalla kohdalla se Wii tulee ostettua, mutta se on sitten valitetavasti se kakkoskonsoli. PS3 lähtee mukaan heti kun Japanin herrat vain sen suvaitsevat meille, mitättömille eurooppalaisille :rolleyes: . Wiin hankintaa harkitaan, kunhan sen hinta tippuu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Mietin tässä tuota Wiitä ja ajattelin sitä seuraavanlaiselta kantilta (tämä nyt omaa pohdiskelua, turha väittää minun yleistävän tms. Myöskään vertauskuva ei ole parhain mahdollinen. Jokatapauksessa...): Mitä, jos Dreamcastille tai N64:lle olisi huima wiimoten tapainen ohjain. Kiinostaisiko minua pelata sillä, vaikka kaupassa olisi ostettavana GC, PS2 ja XBX (360 ei nyt lasketa mukaan :))? En voi sanoa, että lämpiäisin Dreamcastille tai N64:lle jotenkin enemmän. Tehokkuus veisi kuitenkin voiton. Pelkästään uusi ohjaustapa ei riittäisi. Eli päätyisin kuitenkin ostamaan tehokkaamman konsolin.

Wii kiinnostaa kyllä, mutta en tiedä jaksanko innostua siitä alkuihastusta pidempään. Wiille tulossa kuitenkin se vanhakin ohjain (oliko se nyt GC:n). Tämäkin kertoo jo jotakin. Eli, mikäli uusi ohjaus tyyli ei nappaakaan, niin mitä jää jäljelle?
Wiin ohjaustapa kiehtoo kyllä; kiehtoo todella paljon, mutta rehellisesti sanottuna en tiedä jaksaako se kantaa pidemmän päälle. Onhan sitten tietenkin Nintendon omat pelit.

Luulen, että omalla kohdalla se Wii tulee ostettua, mutta se on sitten valitetavasti se kakkoskonsoli. PS3 lähtee mukaan heti kun Japanin herrat vain sen suvaitsevat meille, mitättömille eurooppalaisille :rolleyes: . Wiin hankintaa harkitaan, kunhan sen hinta tippuu.


Cube ohjain sopii wiihin vanhojen cube-pelien takia. Ja classic-ohjain vanhojen pelien takia. En keksi minkä ihmeen takia siihen ohjaimeen kyllästyisi. Pelien tärkeä osa-aluehan on kontrollit, ja luulen että nyt on aika uudistaa ne.

Kannattaa odotella nyt mitä arvostelijat sanoo wiin peleistä, luulen että ne antaa paremman vastineen rahalle kuin esim. 360:sen pelit. Aika näyttää. Onhan se hienompaa avata pelissä ovi heiluttamalla tiettyä liikettä kuin pelkkää nappia painamalla. Sama esim ovien tiirikoinnissa. Mukavaa että pääse itse tekemään peleissä enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Mietin tässä tuota Wiitä ja ajattelin sitä seuraavanlaiselta kantilta (tämä nyt omaa pohdiskelua, turha väittää minun yleistävän tms. Myöskään vertauskuva ei ole parhain mahdollinen. Jokatapauksessa...): Mitä, jos Dreamcastille tai N64:lle olisi huima wiimoten tapainen ohjain. Kiinostaisiko minua pelata sillä, vaikka kaupassa olisi ostettavana GC, PS2 ja XBX (360 ei nyt lasketa mukaan :))? En voi sanoa, että lämpiäisin Dreamcastille tai N64:lle jotenkin enemmän. Tehokkuus veisi kuitenkin voiton. Pelkästään uusi ohjaustapa ei riittäisi. Eli päätyisin kuitenkin ostamaan tehokkaamman konsolin.

Wii kiinnostaa kyllä, mutta en tiedä jaksanko innostua siitä alkuihastusta pidempään. Wiille tulossa kuitenkin se vanhakin ohjain (oliko se nyt GC:n). Tämäkin kertoo jo jotakin. Eli, mikäli uusi ohjaus tyyli ei nappaakaan, niin mitä jää jäljelle?
Wiin ohjaustapa kiehtoo kyllä; kiehtoo todella paljon, mutta rehellisesti sanottuna en tiedä jaksaako se kantaa pidemmän päälle. Onhan sitten tietenkin Nintendon omat pelit.
Playing = believing?

Suorituskyvyltäänhän tuo Wii sjoittuu Xboxin ja Xbox 360:n väliin, joten siinä mielessä tuo vertauksesi N64/Dreamcast vs GC/Xbox/PS2 on täysin turha. Itse olen onnistunut löytämään nykyisestä sukupolvesta lukuisia hienoja ja hyvin toteutettuja pelejä, kuten Final Fantasyt ja MGS:t PS2:lla, Zelda:WW ja RE1&4 GC:lla, Doom 3&Halo2 Xboxilla jne. Entä sinä? Nyt kun tilanne on se, että tehot vähintään tuplataan (GC -> Wii = 2,5-3x) ja pelintekijöille annetaan mahdollisuus ylittää nuo edellä mainitut pelit kaikin tavoin, niin en kyllä ole lainkaan huolissani Wiin tehojen riittävyydestä.

Muutenkin tuo harppaus noiden mainitsemiesi vanhojen konsoleiden välillä on huomattavasti suurempi verrattuna nykytilanteeseen jo pelkästään siksi, että esim. N64 käytti kasetteja, kun taas nykysukupolven konsoleista kaikkien tallennusmedia on moninkertaisesti suurempi. N64:llä jouduttiin tekemään lukuisia kompromisseja tilan puutteen vuoksi, ja se näkyi räikeästi monissa peleissä. GC:n miniDVD:llä oli tilaa 1,5Gt, ja Wiin DL-DVD:llä on tilaa 8,5Gt, joten silläkin saralla nähdään selvä parannus.

P.s Tajusin juuri että Dreamcast ja N64:hän olivat eri konsolisukupolvea. Dreamcast on samaa sukupolvea PS2:n kanssa, ja N64 samaa sukupolvea PS1:n ja Saturnin kanssa. En jaksa alkaa muokkaamaan sitä tuonne tekstiin mutta toivottavasti ymmärsit pointin.

bf-man sanoi:
Kannattaa odotella nyt mitä arvostelijat sanoo wiin peleistä, luulen että ne antaa paremman vastineen rahalle kuin esim. 360:sen pelit. Aika näyttää. Onhan se hienompaa avata pelissä ovi heiluttamalla tiettyä liikettä kuin pelkkää nappia painamalla. Sama esim ovien tiirikoinnissa. Mukavaa että pääse itse tekemään peleissä enemmän.
Tästä olen samaa mieltä. Toki intohimoisimmat Sony/MS-fanit ovat tuominneet Wiin kokeilematta jo täydeksi gimmickiksi DS:n tapaan, mutta miettikääpäs kuinka hauska peli esimerkiksi Guitar Hero olisi ilman kitaraohjainta, ja sen sijaan tarjolla olisi rytmikästä nappien painelua padista. Tai valopistoolipeli ilman valopistoolia padilla pelattuna jne. Ei Wiimote tietysti näitä kaikkia korvaa täydellisesti, mutta mahdollisuudet ovat lähes rajattomat, ja näyttää siltä että monet pelinkehittäjät ovat kiinnostuneita Nintendon tarjoamasta uudesta ohjaustavasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3: Hinnakas konsoli jonka julkaisu näyttäisi tulevan myöhästymään. Tulee tulevaisuudessa saamaan monia hyviä urheilu, RPG ja räiskintä pelejä mutta korkean hintansa ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (Esim. Buzz, Metal Gear & Guitar Hero) suureksi osaksi multiplatform peleistä koostuvan pelivalikoimansa puolesta voi jo valmiiksi X360:n omistavalla ihmisellä tämä kyseinen konsoli helposti jäädä kauppojen hyllyille.

XBOX360: Ensimmäisenä markkinoille ehtinyt konsoli jolla tullaan näkemään useita mielenkiintoisia pelejä (Esim. Halo3, Forza 2 & Dead Or Alive). Konsolin hinta on juuri sopivahko mutta Premium- tai Corepaketin ostaneille erillisenä ostettavan HD-DVD-aseman ~300 hinta voi kuitenkin ainakin saada pelaajan miettimään vaihtoa PS3:een.

Wii: Halvempaa ja erilaista pelaamista joka painaa melko pitkälti omassa sarjassaan. Voi olla sekä ykköskonsolina (Varsinkin naisilla, lapsilla ja nintendon peleistä yleensäkkin kiinnostuneilla) tai kakkoskonsolina PS3:n tai XBOX360:n rinnalla. Erittäin kiintoisa ohjaus ja varmasti todella mielenkiintoiset ja addiktiiviset pelit mutta tehollinen puoli tulee jäämään PS3:n ja XBOX360:n varjoon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Kaipa HC-gamer on jonkun tulkinnan mukaan edelleen joko FPS-friikki tai raskaaseen länsimaiseen ropeen uppotunut olmi.
Eiköhän kuitenkin joku yli 20 vuotta Super Mario Bros -ennätystään hionut veikko tai jokaisen Tekkenin combot ulkoa osaava salamasormi kuitenkin kuulu samaan joukkoon..
..HC-pelaajalle Wii jää todennäköisesti kakkoskonsoliksi, jolla panostetaan esimerkiksi illanistujaisiin sopiviin kimppapeleihin.
(Kyllä, konsolipuolella HC-pelaajallakin on kavereita ihan IRL)

Kyllä Wiitäkin varmaan todella paljon HC-pelaajien ykköskonsolina nähdään kun onhan nämä Nintendon ns. HC-kimppa pelaajat jotka ovat syömättä ja vetävät essoa pelaten Mario Partya ja Wario Warea videotykillä yötäpäivää. Voi vaan kuvitella miltä näyttää kun porukka lisää entiseen meininkiinsä vielä Wii:n ohjaimet ja menevät sitten sairaalaan käsi sijoiltaan pyytämään buranaa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En minä kyllä tajua, miten kukaan Wiimoteen alkuihastuksen jälkeen _kyllästyisi_, kun tuo "tavallinen" padikin on peräisin kymmenien vuosien takaa ja on edelleen parhaassa iässään. Eikä Wiissä ole kyse siitä, että ohjaimella yritettäisiin jotenkin antaa tekohengitystä vanhoille konsepteille. Tarkoitus ei ole myöskään korvata "tavallista" padia tai vanhoja toimiviksi totuttuja kaavoja. Wiimote on ohjain siinä missä DualShockikin. Kummallakin on pointtinsa. Miksi kukaan kyllästyisi Wiimoteen sen pahemmin kuin peruspadiinkaan. Toki peruspadit ovat ajan myötä kehittyneet, enkä muuta odota Wiimoteltakaan.

Muokkaus

Tuo hc-pelaajakommentti oli kyllä hauska.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Kuinkakohan monessa konsolitaloudessa oli vanhan sukupolven koneita useampi kuin yksi? Ja kuinkakohan monella on siihen valmiuksia nyt tulevan sukupolven kanssa, vaikka yksi kone poikkeaakin kahdesta kilpailijastaan?

Vaikea uskoa, että määrä olisi kovin suuri. Se, että pelifoorumeiden aktiivipelaajat hankkivat useamman koneen ei kerro mitään.

Nyt olet unohtanut erään tärkeän seikan. Aktiivipelaajat jakautuvat jo nyt kahteen eri sukupolveen. Löytyy isää ja äitiä, jotka ovat pelanneet koko ikänsä ja eivät katso sellaista laisinkaan kieroon. Jälkipolvi on saanut tämän perintönä äidinmaidossa ja konsolipelaamisesta on voinut syntyä koko perheen yhteinen harrastus. Konsoleita jokaiselle perheenjäsenelle ja muutama yhteinen. Kyllähän siitä kertyy jo melkoinen litania kun mukaan otetaan vielä ne iskän suosikit sieltä Mattelin ja Atarin ajoilta :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom