Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Tämän videon lopussa nähdään myös se tärkein syy miksi en aio hypätä mukaan nettipeliin jossa voi huhuilla muille ihmisille mikrofonin välityksellä. Olen myös hienosti välttänyt pelejä joissa kommunikointi tapahtuu näppäimistöllä. Olen yleensäkin onnistunut välttämään pelaamisen verkossa ylipäänsä. "How I mine for fish??!++"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Mitä tehoihin tulee niin vuoden päästä PC:t on jo varmaan tehokkaampia kuin PS3, ja DirectX 10 pelit näyttää varmasti aika mukavilta. Crysiksen tekijätkin jo sanoivat että Next-Gen konsoleissa ei riitä tehot Crysiksen pyörittämiseen.
Tuohon ei voi muuta sanoa kuin, että antaa PC:n olla tehokkaampi. Nyt puhutaan uuden sukupolven konsoleista.. mikä sai sinut vertaamaan konsoleita kompuuttereihin tässä ketjussa? (Ei siis tarvi vastata)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joonatin sanoi:
Tämän videon lopussa nähdään myös se tärkein syy miksi en aio hypätä mukaan nettipeliin jossa voi huhuilla muille ihmisille mikrofonin välityksellä. Olen myös hienosti välttänyt pelejä joissa kommunikointi tapahtuu näppäimistöllä. Olen yleensäkin onnistunut välttämään pelaamisen verkossa ylipäänsä. "How I mine for fish??!++"

Verkkomoninpelit ovat juuri tämän kaiken suola, yksinpelejä mitenkäään väheksymättä. Konsoleilla se onnistuu jos millä: kaikilta löytyy täysin sama rauta ja mikrofonit. Sosiaalinen aspekti kohoaa sadanteen potenssiin verrattuna PC:n. Jengi alkaa tulla nickien kautta tutuksi ja yhteiset pelisessiot ilta toisensa jälkeen synnyttävät kuin itsestään hyvinkin kiinteitä yhteisöjä. Taidot ratkaisevat eikä se, kenellä on tykein näytönohjain tai mahtavin prossu.

Kannattaa tutustua lajiin. Pleikkarillahan tämä on ilmaista hupia ollut alusta asti ja Livessäkin ihan kohta sen reilun viikon verran. Suomalaisten kesken ei tarvitse kuunnella huuteluja eikä muita typeryyksiä. Hieno laji :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Nämä foorumijutut mitä olen lukenut, ovat perustuneet pelikehittäjien tietoihin.
Sure thing. Siis jotkut ovat kertoneet että he ovat kuulleet että jne? Vai ovatko pelinkehittäjät itse kertoneet jollain foorumilla että tehoja on laskettu? Missä näihin väitteisiin voi tutustua paremmin eli oisko linkkii tai muuta vinkkii?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Sure thing. Siis jotkut ovat kertoneet että he ovat kuulleet että jne? Vai ovatko pelinkehittäjät itse kertoneet jollain foorumilla että tehoja on laskettu? Missä näihin väitteisiin voi tutustua paremmin eli oisko linkkii tai muuta vinkkii?

Moni suoraan pelinkehittäjien kanssa yhteyksissä ollut on näin sanonut. En enää jaksa etsiä kaikkia kommentteja, mutta joka tapauksessa melko vakuuttavia nämä tästä kertoneet ovat olleet. Lisää vakuuksia tietojen lisäksi on tuonut se, että edellisen kerran kun näitä joitain vastaavanlaisia huhuja oli ollut, oli Nvidia heti korjaamassa huhut vääriksi ja monet näillä eri foorumeilla postaavat kehittäjätkin kieltämässä uutisia. Tätä RSX:n downgreidausta taas ei ollut korjaamassa kukaan, ei Nvidia eikä kukaan kehittäjä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Moni suoraan pelinkehittäjien kanssa yhteyksissä ollut on näin sanonut. En enää jaksa etsiä kaikkia kommentteja, mutta joka tapauksessa melko vakuuttavia nämä tästä kertoneet ovat olleet. Lisää vakuuksia tietojen lisäksi on tuonut se, että edellisen kerran kun näitä joitain vastaavanlaisia huhuja oli ollut, oli Nvidia heti korjaamassa huhut vääriksi ja monet näillä eri foorumeilla postaavat kehittäjätkin kieltämässä uutisia. Tätä RSX:n downgreidausta taas ei ollut korjaamassa kukaan, ei Nvidia eikä kukaan kehittäjä.


Niin, itsekkään en usko läheskään kaikkee paskaa mitä netissä on mutta jostain syystä tämä uutinen tuntui erittäin uskottavalta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toisaalta, ei sitä ollut kukaan vahvistamassakaan. Eli ei se nyt täysin varmaa ole, mutta kuitenkin, kuten sanoin, ilmeisesti juttu pitää paikkansa.:p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkitys sanoi:
Jos en uskoisi, että PS3:lle tulee noin paljon laajempi minua kiinnostava pelivalikoima, en sitä hankkisi. Monet peleistä ovat tulleet minulle aika pitkälti kulman takaa (Everybody's Golf, Mashed, Amplitude), minkä takia minulle on vain tärkeää että monet pelitalot tekevät erilaisia pelejä kyseiselle konsolille - kyllä sieltä lopulta helmi putkahtaa. Hardware specsit eivät kiinnosta juuri lainkaan - iso tila saveille ja langattomuus ovat ne asiat jotka ovat iso plussa.
Monet pelitalot tekevät erilaisia pelejä etenkin markkinajohtajakonsolille. Tämän takia ei kannata tuudittautua ajattelemaan, että PS3:n pelivalikoima olisi jotenkin automaattisesti yhtä laaja kuin PS2:n (mitä se tosin tavallaan on taaksepäin yhteensopivuuden ansioista).

Sonylle pahinta ei ole neljän kuukauden aikana (sis. joulusesongin) Euroopassa myymättä jääneet PS3:t, vaan Microsoftin tai Nintendon kelkkaan hypänneet asiakkaat. Lisäksi moni ennakkovaraaja varmaankin peruuttaa tilauksensa (ainakin toistaiseksi). Asiakastyytyväisyys on yllättävän tärkeää. Ehkä Sonykin tämän jossain vaiheessa tajuaa. Tällä hetkellä yhtiön lausunnot eivät kuitenkaan potentiaalisten ostajien älykkyyttä juurikaan yliarvioi, pikemminkin päinvastoin. Asiakas äänestää kukkarollaan. Saa nähdä miten käy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Nämä foorumijutut mitä olen lukenut, ovat perustuneet pelikehittäjien tietoihin.

Siis, hitto Cyrus! Mä tykkään susta tyyppinä oikeasti ja sä tiedät sen! :)
Mutta Lemmingseilläkin on enemmän omaa järkeä...:rolleyes:
Laita nyt saakutarallaa niitä varmoja kehittäjien stooreja tänne, jos niitä on!
Kyllähän me kaikki kuullaan yhtä, jos toistakin, mutta yleensä ne, jotka enemmän (ihan oikeasti) tietävät, pitävät turpansa supussa ja tyytyvät vain katselemaan...
Anteeksi, nyt ei sitten ole tarkoitus loukata!:o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Mutta Lemmingseilläkin on enemmän omaa järkeä...:rolleyes:

:rolleyes: Luulet, että luen vaan randomilla joidenkin täysin feikkien tyyppien "joo mää oon Ken Kutaragin poika ja tiedän nää jutut" kommentteja ja sitten uskon niitä?

Arvioin kyllä ihan kunnolla näiden tyyppien juttuja. Ensin olin sitä mieltä, että jaahas, Inquirerin juttu - paskaa. Sitten luin hiukan enemmän kommentteja foorumeilta ja aika paljon sellaista tietoa tuli, että Inquirer, vaikka paska julkaisu onkin, on ilmeisesti oikeassa tässä.

Ja kuten sanoin, kyseiset tyypit sanoivat downgraden olevan myös todellakin todella merkityksettömän, joten ei asia siitä eteenpäin minua edes kiinnostanut. Enkä siis jaksa alkaa kaivelemaan noita kommentteja uudelleen esiin.

Juttu joko on totta tai ei ole totta, mutta ainakin itse tiedän etten enää ylläty tai pety yhtään vaikka se olisi totta. Ennen kuin luin noita juttuja, jos olisin joutunut vain Inquireriin luottamaan, olisin yllättynyt jos tuo downgrade on totta. Enää en.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
:rolleyes: Luulet, että luen vaan randomilla joidenkin täysin feikkien tyyppien "joo mää oon Ken Kutaragin poika ja tiedän nää jutut" kommentteja ja sitten uskon niitä?

Arvioin kyllä ihan kunnolla näiden tyyppien juttuja. Ensin olin sitä mieltä, että jaahas, Inquirerin juttu - paskaa. Sitten luin hiukan enemmän kommentteja foorumeilta ja aika paljon sellaista tietoa tuli, että Inquirer, vaikka paska julkaisu onkin, on ilmeisesti oikeassa tässä.

Älä turhaan hermostu jotkut eivät vain ymmärrä vaikka rautalangasta väännetäänkin, mielestäni teit sitäpaitsi täysin selväksi, ettet väittänyt mitään vaan esitit valistuneen arvauksen etsimäsi tiedon perusteella, sama johtopäätös johon myös itse olen tullut. Jos ja kun lopulliset speksit julkaistaan niin sittenhän me nähdään ollaanko me Lemmingsejä vai loppuuko koiramainen räksytys?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä minua vähän henkisesti hihitytti tuo Sonyn taannoinen myöhästymisilmoitus. Olen kyllä semmoinen lapsellinen perkele, että jos omistan konsolin X, niin toivon että juuri se olisi suvereenisti paras, ja kaikki muut vekottimet saisi flopata rumasti ja kovaa.

Ei vaan, jotenkin toivon PS3:lle kohtalaista menestystä. Ihan siksi, että tiukka kilpailu on yleensä kuluttajan etu jossain vaiheessa, on sitten kummassa leirissä tahansa.

Vieläkin elää semmoinen ajatuksenkipinä päässä, että jos PS3:lle tosiaan tulee tarpeeksi tajunnanräjäyttäviä pelejä joita X360:lle ei tule, niin voi jossain vaiheessa ostaakin. Tosin ei ennen ennenkuin halpenee selvästi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pakko sanoa, että uskon Cyrus1:n tapaan RSX:n tehonlaskuun.
Pienellä säädöllä ei pelien näyttävyyden suhteen ole juuri mitään merkitystä, mutta sillä lisätään laitteen luotettavutta ja vähennetään virrankulutusta sekä lämmöntuottoa. Cellin SPE-yksiköthän suoriutuvat monista normaalisti näytönohjaimille annetuista tehtävistä, joten kuormaa voidaan siirtää niille.

http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=3&m_articles_articleid=671
Puolivälin jälkeen on hiukan juttua Cellin suomista mahdollisuuksista PS3:n grafiikalle.
(SPU=SPE)

EDIT: Niin, ja jos oikein muistan, niin alunperinhän PS3:een ei edes suunniteltu erillistä grafiikkapiiriä, vaan homma piti hoitaa Cellin SPE-yksiköillä. Tämä siis joskus 2-3 vuotta sitten.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Pakko sanoa, että uskon Cyrus1:n tapaan RSX:n tehonlaskuun.
Pienellä säädöllä ei pelien näyttävyyden suhteen ole juuri mitään merkitystä, mutta sillä lisätään laitteen luotettavutta ja vähennetään virrankulutusta sekä lämmöntuottoa. Cellin SPE-yksiköthän suoriutuvat monista normaalisti näytönohjaimille annetuista tehtävistä, joten kuormaa voidaan siirtää niille.

http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=3&m_articles_articleid=671
Puolivälin jälkeen on hiukan juttua Cellin suomista mahdollisuuksista PS3:n grafiikalle.
(SPU=SPE)

EDIT: Niin, ja jos oikein muistan, niin alunperinhän PS3:een ei edes suunniteltu erillistä grafiikkapiiriä, vaan homma piti hoitaa Cellin SPE-yksiköillä. Tämä siis joskus 2-3 vuotta sitten.

Alunperin tuossa piti olla 3 CELL, hoitamassa eri tehtäviä. Ja juurikin 1 kokonainen CELL -suoritin pyhitettynä GPU. Sony ei saanut hommaa toimimaan ja nVidia otettiin hätiin viimetingassa. Ja lopputulos on mitä on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

NoSpoon sanoi:
Alunperin tuossa piti olla 3 CELL, hoitamassa eri tehtäviä. Ja juurikin 1 kokonainen CELL -suoritin pyhitettynä GPU. Sony ei saanut hommaa toimimaan ja nVidia otettiin hätiin viimetingassa. Ja lopputulos on mitä on.
Ennen viime vuoden E3:a oli vielä vahvat spekulaatiot neljän Cellin puolesta, ja minäkin olin pettynyt kun niitä lopulta tuli vain yksi. Tätä puoltaa myös Sonyn aiemmat rummutukset teraflopin laskentatehosta, kun yksi nykyinen Cell pääsee siitä neljännekseen. Tällainen arkkitehtuuri muistuttaisi myös PS2:sta sikäli, että PS2:ssakaan ei ole varsinaista 3D-grafiikkapiiriä, vain tyhmä 2D-primitiivien piirtäjä joka osaa jonkin verran efektejä, ja grafiikan laskennan hoitavat lähes puhtaasti vektoriprosessorit Emotion Enginessä.

Cell on oikeasti hyvin tehokas ja aivan valmis rinnakkaiseen käyttöön, kuten nyt IBM:n uusi supertietokonekin demonstroi, mutta ei tarpeeksi vakiintunut tavalliseen kulutuselektroniikkaan. IBM:lläkin oli nimenomaan oma lehmä ojassa Cellin kehityksessä, eli vaikka miten sanotaan että kyseessä on pelikonsoliprosessori on IBM:n motivaatio kehityksessä ollut alusta asti nimenomaan sen saaminen rinnakkaisuutta hyödyntäviin vektoritietokoneisiin. Tämä huokuu myös kaikesta IBM:n sivuilla jo vuosia olleesta Cell-dokumentaatiosta, joista Playstation-mainintoja saa oikein tosissaan etsiä. Konsoliin ollaan kuitenkin ainakin 2-3 vuotta liian aikaisessa. Hintaa, tehonkulutusta ja lämmöntuottoa ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi alas ennen kuin valmistusprosessit kehittyvät ja volyymit kasvavat. Supertietokoneissa näillä ei ole niin paljon väliä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

NoSpoon sanoi:
Alunperin tuossa piti olla 3 CELL, hoitamassa eri tehtäviä. Ja juurikin 1 kokonainen CELL -suoritin pyhitettynä GPU. Sony ei saanut hommaa toimimaan ja nVidia otettiin hätiin viimetingassa. Ja lopputulos on mitä on.

Mikähän se on?

Hinnaltaan, tehoiltaan ja käytettävyydeltään Nvidian G7x vie Cell-prossua grafiikkakäytössä 100-0. Carmackin mukaan "Sony väisti luodin".

Konsoliin ollaan kuitenkin ainakin 2-3 vuotta liian aikaisessa. Hintaa, tehonkulutusta ja lämmöntuottoa ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi alas ennen kuin valmistusprosessit kehittyvät ja volyymit kasvavat.

Tehonkulutus ja lämmöntuotto ovat olleet Cellin ongelma? Uusin kitti on ilmeisesti todella hiljainen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Olet lukenut joo, mutta missäs virallinen tieto? :rolleyes:
Kuulin muuten ennen viime vuoden E3:sta semmoisen jutun, että X360 olis paljon tehokkaampi, kuin PS3... Onkohan sekin tos? :confused:

Tuo mainittu tehojen pudotus oli aika tunnetusti, epämääräisestä lähteestä, Theinquirerista.

Linkit:

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33995
http://forums.e-mpire.com/showpost.php?p=1212289&postcount=39
http://forums.e-mpire.com/showpost.php?p=1212295&postcount=43

Nuo löysin ensimmäisenä, en jaksa etsiä muita.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom