Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Grafiikan ohjelmointi vektoriprosessoreilla on hyvin erilaista kuin grafiikkapiireillä, ja sikäli John Carmack on varmasti oikeassa matalan tason käytettävyyden suhteen. Oikeaa käyttöä varten vaan on kehityskirjastot ja middlewaret, jotka piilottavat matalimman tason raudan abstraktioiden alle, ja joiden merkitys alkaa korostua enemmän tässä uudessa sukupolvessa. Perusjuttuja ei tarvitse tehdä aina uudestaan, joku muu on tehnyt ne valmiiksi, aivan kuten niillä "oikeilla" grafiikkapiireillä. Ei kukaan nykyään tee pelejä PC:llekään hakkaamalla suoraan grafiikkapiirejä, välissä on DirectX:t ja kaverit.
Ja kyllähän PS3:ssa olisi joka tapauksessa joku grafiikkapiiri, olkoonkin sitten PS2:n GS:n kaltainen yksinkertaisempi 2D-primitiivivärkki, ei sillä Cellillä suoraa softarenderöintiä tehtäisi.
Kuinka paljon PS3:n koosta muuten johtuu sen hiljaisen jäähdytyksen vaatimasta tilasta?
Kyllähän sen yhden jäähdyttää helposti, mutta mitä jos ajattelee sitä (spekuloitua/oletettua) neljää? En tainnut korostaa tätä tarpeeksi selvästi. Jos yksi Cell vie 60 wattia vie neljä Celliä jo niin paljon ettei sellaista voi oikein pelikonsoliin hyväksyä. Ajan mittaan kaiken saa kuriin, ja sen muutaman vuoden päästä jos Cellin tehonkulutus on saatu puoleen, ja samalla lämmöntuotto kuriin, ja uusilla prosesseilla yieldit paremmaksi eli hinta halvemmaksi, olisi se neljä Celliä jo ihan mahdollinen ratkaisu.Luckyman sanoi:Tehonkulutus ja lämmöntuotto ovat olleet Cellin ongelma? Uusin kitti on ilmeisesti todella hiljainen.
Grafiikan ohjelmointi vektoriprosessoreilla on hyvin erilaista kuin grafiikkapiireillä, ja sikäli John Carmack on varmasti oikeassa matalan tason käytettävyyden suhteen. Oikeaa käyttöä varten vaan on kehityskirjastot ja middlewaret, jotka piilottavat matalimman tason raudan abstraktioiden alle, ja joiden merkitys alkaa korostua enemmän tässä uudessa sukupolvessa. Perusjuttuja ei tarvitse tehdä aina uudestaan, joku muu on tehnyt ne valmiiksi, aivan kuten niillä "oikeilla" grafiikkapiireillä. Ei kukaan nykyään tee pelejä PC:llekään hakkaamalla suoraan grafiikkapiirejä, välissä on DirectX:t ja kaverit.
Ja kyllähän PS3:ssa olisi joka tapauksessa joku grafiikkapiiri, olkoonkin sitten PS2:n GS:n kaltainen yksinkertaisempi 2D-primitiivivärkki, ei sillä Cellillä suoraa softarenderöintiä tehtäisi.
Kuinka paljon PS3:n koosta muuten johtuu sen hiljaisen jäähdytyksen vaatimasta tilasta?