Olen seurannut PS3:n kehittymistä varmaan kolme vuotta. Missään vaiheessa en odottanut sen tulevan vuoden 2005 lopulla eikä sitä kai koskaan virallisesti sinne julkaistukaan. Eikä muuten julkistettu, että se tulisi 2006 keväälläkään. Kyllähän siitä julkaisusta "juttua" ja "toiveita" liikkui, mutta virallinen julkaisupäivä kerrottiin vasta viime E3-messuilla.
No sinullehan on jäänyt se kuva, että PS3:lla on pelkkiä keskitason pelejä. Tämä on kuule niin näkökulmasta kiinni oleva juttu. Itselleni tämä myöhästyminen oli ensimmäinen oikeasti huono uutinen PS3:a koskien ja osittain hinta, olisi se nyt voinut olla halvempi, mutta toisaalta kone on siltikin niin kallis valmistaa ettei tuo hinta loppujen lopuksi vaivaa. En koe tulevani rahastetuksi, kun konsolin ostan. Päinvastoin, koen että Sony rahastaa tässä sukupolvessa 100 x vähemmän kuin viime sukupolvessa. Ei muistikortteja, ei Sonyn omia kalliita kovalevyjä, ei multitappeja, ei vuosimaksua netissä (no tämä ei ollut viime koneessakaan, mutta palvelu on "kai" vähän parempi kuin PS2:lla).
Kaikki "yksinoikeusmenetykset", "pelien peruuntumiset" ynnä muut ovat olleet lähinnä koomista settiä, joilla ollaan yritetty kyhätä PS3:sta floppia. Jos on yhtään osannut ajatella, ovat kaikki tapaukset olleet loogisia eivätkä millään tapaa johtuneet PS3:n floppimaisuudesta. Kyllähän HDMI-kaapelin puuttumisesta saa aivan käsittämättömän katastrofaalimaisen puutteen ja osoituksen Sonyn rahastuksesta, jos niin haluaa. Samoin PESin ja FIFAn tänä vuonna julkaisematta jättämisestä saa halutessaan nerokkaan vedon MS:ltä kaataa Sony ja samalla siitä voi kehittää helposti sellaisen kuvan, että PS3 on hätää kärsimässä, kun missasivat tuollaiset pelit... siis jos haluaa niin ajatella eikä ajattele isompaa kuvaa eli sitä, miksi ne pelit eivät todellisuudessa konsolille tulleet. Kyllä GT:HD:sta voi vetää johtopäätöksiä, että PS3 on vain PS2 HD:na. Kyllä satasen halvemmasta paketista saa käsittämättömän huonon ratkaisun, kun ihmiset kuitenkin haluavat sen Blue-Rayn 1080p muodossa vaikkeivat ihmiset sitä Blue-Raytä 1080p muodossa haluakaan.
Kyllä siitä, että Sony on hypettänyt 1080p:tä erottavana tekijänä konsolisodassa vaikkei sitä tulla edes paljoa hyödyntämään, saa äärettömän negatiivisen jutun Sonyn hypetyksistä ja kusetuksista. Arvaapa paljon tuollainen "Sonyn kusetus" vaikuttaa itse peleihin? Arvaapa kiinnostaako siinä vaiheessa (ei itse asiassa kiinnosta nytkään), kun laittaa MGS4:n koneeseen, kusettiko Sony silloin ennen julkaisua kuinka 1080p on "next big thing". Eipä taida kiinnostaa, taitaa kiinnostaa vain niitä joita kiinnostaa enemmän "huonot uutiset" kuin itse tärkein eli pelit
Jne. jne. jne. Tapauksia on miljoonia, kaikista saa halutessaan aivan käsittämättömän huonoja uutisia PS3:a koskien. Aivan siitä kiinni miltä kantilta katsoo. Yleensä ne, jotka eivät konetta olleetkaan ostamassa, ovat yllättäen nähneet asiat negatiivisina..
Itse olen ainakin saanut miljoonia hyviä uutisia konsolista.. ja hei, ne eivät edes liity mitenkään konsolin "miljoonaan käyttötarkoitukseen" vaan ihan julkistettuihin peleihin ja niiden pelaamiseen.
Miten tämä on mahdollista, eihän PS3:lle ole tulossa mitään hyviä pelejä, siltähän on vain peruttu miljoona jossain spekuloinneissa ollutta projektia.