Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Jep, mutta vertailu on tuhaa, kunnes molemmat kuvat on kaapattu samalla tekniikalla ilman ylimääräistä käpistelyä. Jostain MOV-filestä vauhdissa kaapatulla kuvalla ei juurikaan ole tekemistä oikean screenshotin kanssa.
Esim. Ninja Theory on valitellut, kun Heavenly Sword ei yksinkertaisesti näytä shoteissa niin hyvältä, kuin liikkeessä. Voisihan kuvia vähän käsitellä, että fiilis olisi sama, mutta mikäs huuto siitä nyt taas alkaisi...:rolleyes:


Joo joo, kyllä nyt selitellään. Heti kun tulee wiin peli jossa graffat ei loista (far cry) tässä vaiheessa niin konsoli tuomitaan gamecubeksi jossa on kaukosäädin... :cool:

hehehehe. Hiannoo. Mutta oikeesti onko sillä nyt väliä tässä vaiheessa vaikka se uusimman MGS:n graffa olisi tuota "huonompaa" tasoa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Vanhempi kuva on kaapattu suoraan jostain IGN:n videosta, ties millä resolla, mutta sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä screenshotin kanssa.

Mutta ei käy kieltäminen että se wanha MGS4 traileri näytti juuri tuolta, ja ainakin minä jäin siihen
ymmärrykseen että lopullinen peli vastaisi tuota tasoa. En ole ihan varma sanottiinko missään niin
(joku voi muistaa paremmin), mutta MGS2:sen previkkakohusta jäi semmoinen perstuntuma
että Kojimalla ei ole tapana kusettaa cgi:llä, vaan kaikki näytettävä matsku olisi sitä ihtiään.

No joka tapauksessa, olen nyt hieman hämmentynyt. Se E3-video meinaan teki silloin vaikutuksen!
Onhan tämmöinenkin ihan perussiistiä, mutta vähän toiselta planeetalta.


Hemmetti, alkaa pikkuhiljaa wii kuulostamaan ihan perustellulta.
...mutta ei sentään ihan vielä. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Muutenkin on mielestäni kohtuutonta, kun tekijätiimeiltä vaaditaan heti hemmetin hyvännäköisä kuvia ja videoita peleistä, jotka valmistuvat sitten joskus. Se graafinen karkki on kuitenkin niitä viimeisiä silauksia, mitä pelille tehdään.
Mutta turhahan vaativalle yleisölle olisi esitellä vaikkapa ennen näkemätöntä keinoälyä vektorigrafiikalla, kun tiimin voi komentaa työstämään muutaman minuutin kaavamaista, mutta hemmetin näyttävää, taisteludemoa seuraaville messuille. Kyllä vähemmälläkin AI:llä pärjää...
Eikös Wiin suhteen olla hieman näillä linjoilla? Nintendo yrittää esitellä jotakin uutta ja innovaatista, niin täällä foorumilla vain itketään sitä, kun grafiikat eivät ole viimeisintä huutoa.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saapa nähdä, miten Sonyn viime aikoina jatkuvasti toistuneet taloudelliset takaiskut vaikuttavat pelikonerintaman rahoitukseen - tänään uutisoitiin taas uudesta Sonyn viallisesta akkusarjasta, joka joudutaan vetämään markkinoilta ja korvaamaan uusilla:

Sonyn akkuskandaali laajenee

Tokio. Hitachi liittyi perjantaina niiden tietokonevalmistajien joukkoon, jotka ovat kutsuneet kannettavia tietokoneitaan akunvaihtoon. Syynä ovat Sonyn valmistamien akkujen viat, jotka saattavat johtaa akkujen savuamiseen tai jopa tulipaloon.

Hitachin kutsu koskee 16 000:tta tietokonetta, jotka on myyty pääasiassa Japanissa.

Aiemmin akkuviat ovat jo johtaneet Dellin, Applen, Lenovon, IBM:n, Toshiban ja Fujitsun tekemään vastaavan päätöksen.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Sonyn+akkuskandaali+laajenee/1135222115279

Ainakin Informatics Online kirjoittaa asiasta jo varsin vakavaan sävyyn:

Sony to lose $560m on PS3 and burning batteries

'Dual shock' to cut Sony profits in half

Sony will lose at least $560m from its predicted earnings this year as it pays for huge battery recalls and a price cut for its PlayStation 3 games console, analysts believe.

The company has also been hit by allegations that it knew its notebook PC batteries could catch fire a year ago, but failed to understand the magnitude of the problem.

The mounting cost of problems with notebook batteries and the PlayStation 3 will cut Sony's expected $1.1bn profits in half this year.

This figure could rise further, according to industry analysts, particularly if PC vendors or consumers take legal action against Sony. Five major notebook vendors have so far announced battery recalls.

"These issues raise questions about the positioning of rechargeable battery operations, which have no part in Sony's vertically integrated model, and of the Cell processor, which is supposed to be a core part of the structure," said Nomura Securities analyst Eiichi Katayama.

A global recall of some 10 million lithium ion notebook PC batteries is likely to cost Sony almost $340m, even assuming that the company avoids expensive legal action related to the issue, Nomura estimates.

In addition, a decision to slash the price of the PlayStation 3 in Sony's strong home market will cost a total of $220m, the analyst predicts.

In a further shock to Sony, a Japanese newspaper has alleged that the company knew almost a year ago that its batteries could catch fire, but failed to appreciate the seriousness of the problem.

http://www.infomaticsonline.co.uk/vnunet/news/2165721/sony-loss-560m-ps3-battery

Onneksi sentään PS3:a ei ole varustettu akuilla. (Täytyy vain toivoa, etteivät Sikakissat räjähtele käsiin...)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin onko tuo PS3 aluevapaa? Kuitenkin konsolista tulee PAL versio erikseen niin ainakin pelit on regioneilla?
MGS4 tulee vasta 2008 joten on fanipojilla vielä pitkä odotus.
Sonyn talous on ihan kuralla tässä loppuvuodella ja se merkkaa huonoa osavuosikatsausta myös tulevalle vuodella. Saa nähdä miten pitkään Sonyn johto katsoo peliosaston jatkuvaa tappiota etenkin kun siihen lisätään Sony Networkin kustannukset (ei ole halpa sekään).
viimeksi on ollut puhetta, että jokin suuri japanilainen yritys olisi halukas ostamaan palan Sonya. samoin nintendo on kuulemma tekemässä jotain ostoksia japanin sisällä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Niin onko tuo PS3 aluevapaa? Kuitenkin konsolista tulee PAL versio erikseen niin ainakin pelit on regioneilla?

Käsittääkseni kyllä, PS3-pelit ovat aluekoodittomia. Tosin tästä ei kai ole vielä 100% varmuutta, saako pelintekijä/levittäjä itse päättää aluekoodittomuudesta. Kielimuurihan tuossa on kuitenkin se, mikä hillitsee Japanista tilaamista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-WaLuigi- sanoi:
Tosin tästä ei kai ole vielä 100% varmuutta, saako pelintekijä/levittäjä itse päättää aluekoodittomuudesta.

Mitä iloa aluekoodin poistamisesta oikeastaan olisi? Jengi vain saisi tilattua kaikki pelinsä sieltä halvimmanta mantereelta jossa pelin ensiksi ilmestyy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Joo siis toi "gameplay"-kuvahan on ihan karsea. Itse siinä trailerissa, hyvälaatusena siis (vaikkei vieläkä tosin oo HD direct feediä tarjolla) Snake ei missään vaiheessa näytä tolta, tai ei se ainaka siltä vaikuta. :D


No, eipä olis eka kerta ku joku ps3 ( tai melko pitkälti minkätahansa muunkin konsolin ) peli näyttää paljon rumemmalta "pelikuvis" ku jossain aiemmassa demossa...

edit: tai no joo, Wii pelit on onnistunu kyl näyttään myöhemmin paremmalta mitä jossain aiemmissa demoissa ( Red Steel muuttui umpirumasta kohtalaisen näköiseksi....)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Eikös Wiin suhteen olla hieman näillä linjoilla? Nintendo yrittää esitellä jotakin uutta ja innovaatista, niin täällä foorumilla vain itketään sitä, kun grafiikat eivät ole viimeisintä huutoa.:rolleyes:
NIIMPÄ!
Tai vaikka mistä lukisi niin ''aina'' valitetaan kuinka Wiin graffat ei (muka) edes pärjäis PS2:selle.

Itse voin sanoa että kaikki pelit jotka vaan on tullut markkinoille 2000 luvulla, niin grafiikat on ihan sitä tasoa että ei vaikuta mun ostopäätökseen, jos plit vaan on hyvä niin graffoilla ei oo niin suurta merkitystä. Onhan Zelda Ocarina of Time paras peli minun mielestäni vaikka grafiikoista tuleekin vain pääkipeäksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
No, eipä olis eka kerta ku joku ps3 ( tai melko pitkälti minkätahansa muunkin konsolin ) peli näyttää paljon rumemmalta "pelikuvis" ku jossain aiemmassa demossa...

Nii mutta toi kuva on siitä samasta videosta. Siis gameplay-kuva gameplay-videosta. Ja kuva näyttää paljon huonommalta kuin video.

Ja itse asiassa ei todellaka ole eka kerta ku peli näyttää rumemmalta pelikuvissa ku jossain aiemmassa demossa. :D Esim. Heavenly Sword oli melko lailla yrjön näkönen kuvissa, vaikka juuri ennen sitä oli nähny videota pelistä, kun sitä pelataan, joka näytti helvetin hienolta. Kuvat ei oikeestaan koskaan kerro mistään pelistä mitään. Joko ne on ihan täysin ylivedetysti käsiteltyjä liian hienoja tai sitte ne on aivan karseita, kun aliasing jne. näkyy jotenkin ylikorostetusti kuvissa ja kaappausvälineet ym. vaihtelee niin paljon. Ja muutenkin paikallaan olevat kuvat ei oikein kerro mistään mitään.

En oikein jaksa ymmärtää miten ihmiset jaksaa nykyään edes screenshotteja katsella, kun ei ne ihan oikeesti kerro mistään mitään. Sillon sata vuotta sitten, kun videomateriaalia oli vaikeempi saada, niin sillon sen vielä ymmärsi. Niinku vaikka joku Tony Hawk. Siis ketä oikeesti jaksaa kiinnostaa ykskään screenshotti kyseisestä pelistä? Ja silti niitä julkastaa ja ihmiset on niitä analysoimassa ja ihmettelemässä. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Mitä iloa aluekoodin poistamisesta oikeastaan olisi? Jengi vain saisi tilattua kaikki pelinsä sieltä halvimmanta mantereelta jossa pelin ensiksi ilmestyy.

Ei kai perjaatteessa mitään. Näin vain ovat päättäneet. Kai se on sitten parempaa mainospuhetta, kuin jos kone olisi aluekoodattu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tunnelmallisempi kuva on 2005 TGS-trailerista. Modeli näyttää täysin samalta mutta valaistus on huomattavasta latteampi tämän vuoden trailerissa. Downgrade vai kentän tyyli?

että Kojimalla ei ole tapana kusettaa cgi:llä, vaan kaikki näytettävä matsku olisi sitä ihtiään.

Eipä ole kyseisestä sarjasta CGI:tä näytetty.

http://youtube.com/watch?v=Ysa8zof4Hfw
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ikävä kyllä tälläkin foorumilla on aivan virheellisin perustein ilmaistu turhautumista, koska Sony päätti lykätä PS3:n Euroopan-julkaisua muutamalla kuukaudella.

Nyt tiedossa on kuitenkin hyviä uutisia! Sonyn Euroopan toimiston varatoimitusjohtajan tuoreen lausunnon mukaan asia onkin kunnossa ja täysin OK, silllä todellisuudessa viivytys ei olekaan lainkaan pänninyt eurooppalaisia pelaajia:

Jamie MacDonald (Sony Computer Entertainment Worldwide Europe Vice President) has been having words with GamesIndustry.biz, and in what is becoming a worrying trend for Sony, he manages to come up with some comments that indicate that the company just don't understand their target market.

MacDonald said that "European consumers have shown historically that they don't mind the delays, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan." He quickly followed up with "In Europe, it doesn't seem that the release of our platforms after the US and Japan - in the long run - affects how consumers feel."

We wouldn't have expected less from someone who will probably get his imported console for free, way ahead of any British consumer. Seems like a case of "I'm alright Jack" to us.

Assuming that he actually plays games, of course...

http://www.rewiredmind.com/news/061006/sonyeuropevpthinksgamersdontminddelays

Se on aina hienoa, kun suuryrityksen johtajilla säilyy kosketus todellisuuteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi miten mukava juttu, että Sonyn Eurooppa -johtaja pystyy sanomaan vakavana, että eurooppalaisia ei vois vähempää kiinnostaa, vaikka PS3 julkaistaisiin täällä vasta vuoden 2010 tammikuussa. Ja miksikö he eivät välittäisi? Koska he ovat tottuneet odottamaan... Todella älykäs kommentti minun mielestäni...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom