Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
Olisikohan kyseessä elokuullinen haastattelu uudella käännöksellä.

On. Tuo haastattelu on elokuun N-Dreamer lehdestä alun perin. Tietenkin toinen vaihtoehto on että toinenkin haastattelija on päättänyt kysyä Mr. Miyamotolta täysin samat kysymykset ja täysin samassa järjestyksessä kuin N-Dream. Mutta minä hieman epäilen tätä....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"Elektroniikkajätti Sharp on vienyt hd-näyttöjen resoluution uudelle tasolle. Yhtiö julkisti Japanin Ceatec-messuilla lähes yhdeksän miljoonan pikselin jättinäytön.

64 tuumaisen tarkkuusnäytön resoluutio on 4 096 x 2 160 pistettä eli nelinkertainen täyden tarkkuuden hd-näyttöön verrattuna."

Lähde: MikroPC

Parin vuoden päästä siis 1080p:kin on jo antiikkia. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jep jep, ihan turha ostaa mitään tuollaisia siirtymävaiheen teknologioita. Sitten vasta ostetaan, kun teknologian kehitys pysähtyy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Aika kuraa. UHDTV:n resoluutio on kuitenkin 7,680 × 4,320.

Ja tuostakin tulee vain vähän yli 33 megapikseliä. Liikkuvan ihmissilmän näköalueen erottelutarkkuudeksi on arvioitu n. 576 megapikseliä (vaikkeivat nuo toteutukseltaan niin kovin erilaiset järjestelmät toki näin suoraan vertailukelpoisia olekaan):

Based on the above data for the resolution of the human eye, let's try a "small" example first. Consider a view in front of you that is 90 degrees by 90 degrees, like looking through an open window at a scene. The number of pixels would be 90 degrees * 60 arc-minutes/degree * 1/0.3 * 90 * 60 * 1/0.3 = 324,000,000 pixels (324 megapixels).

At any one moment, you actually do not perceive that many pixels, but your eye moves around the scene to see all the detail you want. But the human eye really sees a larger field of view, close to 180 degrees. Let's be conservative and use 120 degrees for the field of view. Then we would see 120 * 120 * 60 * 60 / (0.3 * 0.3) = 576 megapixels.

The full angle of human vision would require even more megapixels.

http://www.clarkvision.com/imagedetail/eye-resolution.html

Näyttötekniikoilla on siis vielä UHDTV:n jälkeenkin huimasti parantamisen varaa. Suoraa neuroliitäntää aivojen näköalueeseen odotellessa...

(No nyt pääsi kyllä lipsahtamaan pahemman kerran ohi aiheen, lienee syytä palailla...)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Aika kuraa. UHDTV:n resoluutio on kuitenkin 7,680 × 4,320.

Eihän Sharppia estä kehittämästä tuota resoluutiota entisestään ennenkuin UHDTV:n aika koittaa (jos koittaa) sitten 25 vuoden päästä. Sharp lupaa oman näyttönsä ulos sentään jo parin vuoden päästä.

Toinen asia onkin, että noita isoresoluutioisia paneeleita ei kotikäyttöön ole tulossa muutenkaan :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Sharp lupaa oman näyttönsä ulos sentään jo parin vuoden päästä.

Siinäs tuo, mutta itse en näe mitään hyötyöä noissa ennen kuin niihin saadaan materiaalia tuolla tarkkuudella. HDTV:n olisin ostanut jo aikoja sitten, mikäli TV:stä tulisi sitä HD-materiaalia, kuten myös pelikonsoleista ja leffasoittimista. Näyttää varmaan hemmetin hyvältä skaalata 640*480 kuvaa tuollaiseen kokoluokkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Siinäs tuo, mutta itse en näe mitään hyötyöä noissa ennen kuin niihin saadaan materiaalia tuolla tarkkuudella.

Juu ei tuolle tv/peli materiaalia tulekaan, mutta pyörät pyörii ja kehitys menee etiäpäin.

Viittasin vaan tuohon sapelisi heilutteluun kuka on luvannut tuoda isoimman reson kehiin :) Toinen on vasta visio paperilla hyvin kaukana tulevaisuudessa, kun toinen on jo periaatteessa kuluttajien saatavilla parin vuoden päästä.

En usko, että UHDTV koskaan edes näkee päivänvaloa.

"Sharpin mukaan erikoisnäyttö ei tule vielä pariin vuoteen kuluttajien ulottuville. Sitä ennen näyttöä tullaan markkinoimaan muun muassa lääketieteelliseen käyttöön."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
"Elektroniikkajätti Sharp on vienyt hd-näyttöjen resoluution uudelle tasolle. Yhtiö julkisti Japanin Ceatec-messuilla lähes yhdeksän miljoonan pikselin jättinäytön.

64 tuumaisen tarkkuusnäytön resoluutio on 4 096 x 2 160 pistettä eli nelinkertainen täyden tarkkuuden hd-näyttöön verrattuna."

Lähde: MikroPC

Parin vuoden päästä siis 1080p:kin on jo antiikkia. :rolleyes:

Muistaakseni myös Mirai esitteöi samalla resoluutiolla olevan litun, samoilla messuilla. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Jep jep, ihan turha ostaa mitään tuollaisia siirtymävaiheen teknologioita. Sitten vasta ostetaan, kun teknologian kehitys pysähtyy.
Samaa mieltä. Wiin jälkeen ostan seuraavan konsolin vasta sitten, kun sen saa yhdistettyä suoraan aivoihin ja grafiikka piirtyy kauniisti omille verkkokalvoille, peliympäristön muuttuessa samalla käsinkosketeltavaksi. Bonuksena ultrarealismi, joka mahdollistaa oman kuoleman pelihahmon kuoleman mukana, ainakin tulisi pelattua tosissaan.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Samaa mieltä. Wiin jälkeen ostan seuraavan konsolin vasta sitten, kun sen saa yhdistettyä suoraan aivoihin ja grafiikka piirtyy kauniisti omille verkkokalvoille, peliympäristön muuttuessa samalla käsinkosketeltavaksi. Bonuksena ultrarealismi, joka mahdollistaa oman kuoleman pelihahmon kuoleman mukana, ainakin tulisi pelattua tosissaan.:rolleyes:

Eutanasia simu/realisaattori... :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Shottien vertailu on aina varsin turhaa, kun ei tiedä, mistä ja miten kuvat on kaapattu. Tuo Paolon viestistä löytyvä viimeisin shotti löytyy täydellä resolla ja ilman ylimääräisiä rajauksia mm. Playsydestä: http://www.playsyde.com/news_3656_en.html
EDIT: Vanhempi kuva on kaapattu suoraan jostain IGN:n videosta, ties millä resolla, mutta sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä screenshotin kanssa.

Muutenkin on mielestäni kohtuutonta, kun tekijätiimeiltä vaaditaan heti hemmetin hyvännäköisä kuvia ja videoita peleistä, jotka valmistuvat sitten joskus. Se graafinen karkki on kuitenkin niitä viimeisiä silauksia, mitä pelille tehdään.
Mutta turhahan vaativalle yleisölle olisi esitellä vaikkapa ennen näkemätöntä keinoälyä vektorigrafiikalla, kun tiimin voi komentaa työstämään muutaman minuutin kaavamaista, mutta hemmetin näyttävää, taisteludemoa seuraaville messuille. Kyllä vähemmälläkin AI:llä pärjää...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oli mitä oli, niin karmea ero noissa kahdessa kuvassa kuitenkin. Molemmat ovat kuitenkin hyvä laatuisia. Nuo kun avaa samaan aikaan ja pistää vierekkäin, niin ero on todellla iso. Eihän sillä nyt muuten olisi oikein mitään väliä, mutta aika monessa paikassa ihmiset ovat todistelleet, että MGS 4 tulee näyttämään yhtä hyvältä kuin nuo trailerit, juuri sillä, että MGS2 näytti samalta kuin trailerit...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Oli mitä oli, niin karmea ero noissa kahdessa kuvassa kuitenkin.
Jep, mutta vertailu on tuhaa, kunnes molemmat kuvat on kaapattu samalla tekniikalla ilman ylimääräistä käpistelyä. Jostain MOV-filestä vauhdissa kaapatulla kuvalla ei juurikaan ole tekemistä oikean screenshotin kanssa.
Esim. Ninja Theory on valitellut, kun Heavenly Sword ei yksinkertaisesti näytä shoteissa niin hyvältä, kuin liikkeessä. Voisihan kuvia vähän käsitellä, että fiilis olisi sama, mutta mikäs huuto siitä nyt taas alkaisi...:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo siis toi "gameplay"-kuvahan on ihan karsea. Itse siinä trailerissa, hyvälaatusena siis (vaikkei vieläkä tosin oo HD direct feediä tarjolla) Snake ei missään vaiheessa näytä tolta, tai ei se ainaka siltä vaikuta. :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom