Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Mikä tuossa Ryysiksessä on erikoista?

Grafiikka ja tekniikka.

Tuollaisenaanhan Crysista ei voida konsoleilla tietty toteuttaa kun PS3 eikä Xbox 360 kumpikaan (ainakaan minun tietääkseni) tue DX10:iä, mutta tietty DX9-tason efekteillä ja karsimisilla, miksei sitä voisi nähdä konsoleilla? Tulee vaan vähän mieleen Far Cry, jossa ei siinäkään ole muuta ihmeellistä kuin upeat grafiikat, ja konsoleilla sen karsitun version pelaaminen tuntuu aika tyhjältä, vaikka ihan hieno se Xbox-versiokin oli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Grafiikka ja tekniikka.

Tuollaisenaanhan Crysista ei voida konsoleilla tietty toteuttaa kun PS3 eikä Xbox 360 kumpikaan (ainakaan minun tietääkseni) tue DX10:iä, mutta tietty DX9-tason efekteillä ja karsimisilla, miksei sitä voisi nähdä konsoleilla? Tulee vaan vähän mieleen Far Cry, jossa ei siinäkään ole muuta ihmeellistä kuin upeat grafiikat, ja konsoleilla sen karsitun version pelaaminen tuntuu aika tyhjältä, vaikka ihan hieno se Xbox-versiokin oli.

Itse en jostain syystä innostunut Farcrystä. PC:llä siis pelailin, mutta aika pian maistui puulta.
Crysiksessä on nimenomaan hienoja ja kivoja efektejä ym. Mukaan ilmeisesti ympätään jonkun näköistä syvyysnäkö-vaikutelmaa ja ympäristöjä pitäisi päästä muussaaman aika kivasti. Ja toki, hyvän näköinen peli on myös.
Tosin en kauheasti ole vielä innostunut tästäkään uutuudesta. Pidän kyllä räiskinnöistä, mutta ilmeisesti Farcry jätti ennakko asenteita. :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Muuten tuosta tämän alueen keskustelusta:
Itse arvostan enemmän sitä, kun joku hehkuttaa omaa/tulevaa konsoliaan. Se on ihan ok meininkiä.
Toisten koneiden mollaaminen ja maahan painaminen, on taas aika ala-arvoista ja jotenkin masentavaa lukea.
Word.

Salmari sanoi:
Tuollaisenaanhan Crysista ei voida konsoleilla tietty toteuttaa kun PS3 eikä Xbox 360 kumpikaan (ainakaan minun tietääkseni) tue DX10:iä, mutta tietty DX9-tason efekteillä ja karsimisilla, miksei sitä voisi nähdä konsoleilla? Tulee vaan vähän mieleen Far Cry, jossa ei siinäkään ole muuta ihmeellistä kuin upeat grafiikat, ja konsoleilla sen karsitun version pelaaminen tuntuu aika tyhjältä, vaikka ihan hieno se Xbox-versiokin oli.
En nyt hirveästi tekniikasta ymmärrä, mutta eikö hieman erilaisilla teknisillä ratkaisuilla voitaisi päästä konsoleillakin yhtä vaikuttavaan peliin(graafisesti ja teknisesti)? Vai onko PC todellakin jokaisella tekniikan osa-alueella edellä, vaikka rajoitteena on laitteiden yhteensopivuuksia, ym.?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Word.


En nyt hirveästi tekniikasta ymmärrä, mutta eikö hieman erilaisilla teknisillä ratkaisuilla voitaisi päästä konsoleillakin yhtä vaikuttavaan peliin(graafisesti ja teknisesti)? Vai onko PC todellakin jokaisella tekniikan osa-alueella edellä, vaikka rajoitteena on laitteiden yhteensopivuuksia, ym.?

Ööh, en tiedä. Joku asiantuntevampi varmaan osaa vastata tähän (vaikkei tämä ketju PC:tä koskekaan). Niin minä sen ainakin miellän, että PC:ssä on kaikin puolin enemmän laskentatehoa ja DX10:n ilmestyessä PC menee niissäkin efekteissä askeleen edelle konsoleita, joten hienompaa grafiikkaa sillä kaikin puolin saadaan aikaan. Onhan PC:lle erillisiä fysiikkakorttejakin ja jopa pari peliäkin jotka niitä tukevat, joten fysiikankin saralla konsolit jäävät taakse. Tuntuu oudolta, että nyt vaikka konsoleihin lisättiin tehoja niin että paukkuu, silti ne ovat jo ennen ilmestymistään (PS3 siis) vanhentunutta rautaa PC:hen verrattuna.

Siksi olenkin miettinyt, kannattaisiko minun Xbox 360:en sijaan päivittää PC nykyajan tasolle. Wii tulee hankittua, ja se tarjoaa sen toisen osan uudesta sukupolvesta, eli ohjauksen, mutta grafiikka jää lähemmäs edellissukupolvea. Siksi pitäisi hankkia myös laite, jolla näkisi upeaa grafiikkaa, mutta konsoleilla ei tässä hirveästi ole valttikortteja. Niitä ei voi enää puolustella edes hintansa puolesta, koska jos haluaa tarkkaa grafiikkaa, pitää konsolin hintaan laskea se 1000e HD-telkkari (saako tuolla hinnalla edes oikeasti hyvää HD-telkkaa?). PC:llä on myös paremman grafiikan lisäksi modit (syy, miksen halua pelata Oblivionia Xbox 360:lla), parempi FPS-ohjaus (ja non-FPS:iä varten saa Xbox 360:en padin kiinni), halvemmat pelit... ainoa millä konsoleita voi puolustella on se konsolipelaamisen helppous ja yksinkertaisuus, joka kylläkin painaa aika paljon siinä vaakakupissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
En nyt hirveästi tekniikasta ymmärrä, mutta eikö hieman erilaisilla teknisillä ratkaisuilla voitaisi päästä konsoleillakin yhtä vaikuttavaan peliin(graafisesti ja teknisesti)? Vai onko PC todellakin jokaisella tekniikan osa-alueella edellä, vaikka rajoitteena on laitteiden yhteensopivuuksia, ym.?

Siis sehän rajoittaa että peli vaatii DX10:n johon konsolit ei kykene. Kait siinä olisi liian iso työ kääntää ja peli saattaisi menettää jotakin itsestään käännösvaiheesa :confused:
Nämä oli vain heittoja. Mutta ryysiksessä on kait se hieno puoli että esim. puut kaatuu kun tarpeeksi kauan ammut niihin. YYYberii ;)

Ja tuo uusin roolipeli (two world) boxille vaikuttaa kanssa aika hyvälle. Boxilla on kyllä paljon meikäläistä kiinnostavia pelejä/tulevia pelejä. Tulisi tuonkaltaisia ropeja wiillekkin niin olisin tyytyväinen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käyttääkö PS3 ja X360 sitten jotain directX sovellusta? Tietoa kenelläkään? :confused:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Ja tuo uusin roolipeli (two world) boxille vaikuttaa kanssa aika hyvälle. Boxilla on kyllä paljon meikäläistä kiinnostavia pelejä/tulevia pelejä. Tulisi tuonkaltaisia ropeja wiillekkin niin olisin tyytyväinen.

Enpäs ole kuullutkaan Two Worldista. Olisko linkkiä laittaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Käyttääkö PS3 ja X360 sitten jotain directX sovellusta? Tietoa kenelläkään? :confused:

1Up.comissa on pohdiskeltu asiaa juurikin Crysis-porttaus mielessä:

Crytek has had to continually deny they'll be porting their highly anticipated sci-fi shooter Crysis onto Xbox 360 once development on the PC version is completed early next year. One of the popular theories for why not has been the game's reported extensive use of Microsoft's DirectX 10 API, which isn't part of the Xbox 360 architecture that appears to use an advanced version of DirectX 9.

What if you could upgrade DirectX? Xbox 360 certainly has the muscle to power Crysis. News4Gamers brought up this very point earlier today, which points to a Netherland-based Xbox 360 fansite claiming ATI announced it would be possible to upgrade Xbox 360 via patch. The move would be beneficial for Microsoft's push for cross-platform development on Vista and Xbox 360.

Unfortunately, none of this is true, according to ATI themselves. "Xbox360 cannot run DX10, and confirmed what I said earlier about the extended functionality. The Xbox360 has unique features including memory export that can enable DX10-class functionality such as stream-out," said an ATI spokesperson. "From what we're hearing, Crysis will support DX9 with some sort of use for DX10 features. It's likely that those DX10 visuals can be replicated on the Xbox360, but it can't be properly called DX10."

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3153097
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En olisi uskonut, että suljetun ympäristön konsoleilla ei tuo 512 megan muisti peleille riittäisi...hox 32 ja 64 edellisellä sukupolvella, mutta kaippa se on uskottava.

http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml
Normal Maps & Texture maps
We are authoring most character and world normal maps and texture maps at 2048x2048 resolution. We feel this is a good target for games running on mid-range PC's in the 2006 timeframe.

Next-generation consoles may require reducing texture resolution by 2X, and low-end PC's up to 4X, depending on texture count and scene complexity.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Kannattaa joskus uskaltautua lukemaan uutisia KonsoliFINin muillekin puolille: http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=xbox&id=2308 ;)
Ööö hehe, joo, niin kannattaisi! :o
Mutta pitihän sen taas olla joku vitsin fantasiarope! Missä on Deus Exän tai System Shockin henkinen jälkeläinen?
Kaipaisin ihan oikeasti jo roolipeliin muitakin maailmoja, kuin tuon ainaisen fantasiapaikan peikkoineen, lohikäärmeineen , ritareineen ja örkkeineen. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

DX10 tasoiset ominaisuudet voidaan toteuttaa suorittimen ytimillä vaikka GPU ei niitä suoraan tue.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Eikös tuo Bioshock varmistettu jo PS3:kin?

X06:ssa Microsoft ja 2K Games ilmoittivat BioShockin ilmestyvän vain Xbox 360:lle ja Windowsille. Kyseessä on mahdollisesti jonkinlainen osa-aikayksinoikeus, mutta joka tapauksessa näillä mennään ainakin tovin. Tietääkseni PlayStation 3 -versiota ei ole koskaan varsinaisesti vahvistettu tai sen kehitystä aloitettu. Huhuja on kyllä ollut liikkeellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
DX10 tasoiset ominaisuudet voidaan toteuttaa suorittimen ytimillä vaikka GPU ei niitä suoraan tue.
...ja suorituskyky on mitä on, verrattuna dedikoituun hardikseen.

Kyllä softarendaajien aika alkaa olla ohi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GamePro -pelisivusto tutki kiihkottomasti uuden sukupolven kolme kilpakumppania. Kuka keräsi pisteet koriin ja kuka jäi nuolemaan näppejään? Se selviää, kun malttaa lukea mielenkiintoisen testin läpi: [linkki]
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
GamePro -pelisivusto tutki kiihkottomasti uuden sukupolven kolme kilpakumppania. Kuka keräsi pisteet koriin ja kuka jäi nuolemaan näppejään? Se selviää, kun malttaa lukea mielenkiintoisen testin läpi: [linkki]
Heh, juuri tämmöiset artikkelit ovat paikallaan ruokkimassa konsolisotaa! :D

Minusta tuo ei vaikuttanut kovinkaan 'tieteelliseltä', esim.aikaisempaan D3D10 -keskuteluun
viitaten, tuossa ei mainittu grafiikkaosiossa XO:n tukemasta geometry shader -teknologista,
jota yksikän PC-puolen graffakiihdytin ei tue ennen Vistaa...

Mutta onneksi itse kukin voi löytää tuolta niitä hyviä puolia omasta konsolistaan. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
GamePro -pelisivusto tutki kiihkottomasti uuden sukupolven kolme kilpakumppania. Kuka keräsi pisteet koriin ja kuka jäi nuolemaan näppejään? Se selviää, kun malttaa lukea mielenkiintoisen testin läpi: [linkki]

Tuon artikkelin mukaan Xbox on kylla selva voittaja. Parhaat pelit ja paras hinta/laatusuhde. Silti lopussa PS3 julistetaan voittajaksi koska se veti pisteet tyhjanpaivaisten ominaisuuksien saralla. Kiintoisaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Tuon artikkelin mukaan Xbox on kylla selva voittaja. Parhaat pelit ja paras hinta/laatusuhde.
Miten sen nyt ottaa.

Xbox360:n pelitilanne on tällä hetkellä paras, koska se on ainoa konsoli, jota saa kaupoista. Ei siis kovin yllättävää. Kaikki voi muuttua seuraavan kolmen vuoden aikana. XO-yksinoikeuksina mainituista Dead Risingista ja Saint's Rowstahan ei kai kukaan ole sanonut, että ne eivät koskaan tule PS3:lle. Itse pidän lähes varmana, että molemmat tulevat.

Yksi pointti tässä on se, että XO ei mahdollista mitään sellaista, mitä ei voisi PS3:lla tehdä. Toisaalta Blu-Rayn iso kapasiteetti ja Sixaxisin asennontunnistus (sehän ei ole liikkeentunnnistus) mahdollistavat ainakin joitain pikkujuttuja, joihin XO ei kykene. Jos siis PS3:n myyntilukemat ovat tarpeeksi suuret, saa MS pulittaa melkoisia summia pelinkehittäjille, että saa pidettyä yksinoikeudet joihinkin hittinimiin. Mutta 20 gigaa tallennustilaa vaativan pelin kääntäminen XO:lle ei ole kiinni pelkästään potentiaalisesta asiakaskunnasta.

Hinta-laatu-suhteesta puhuminen taas on aavistuksen verran harhaanjohtavaa. Kyllähän laitteiden ominaisuudet voidaan panna riviin ja sitten todeta, että "tämän feature setin arvo on X ja tämän toisen Y" ja sitten suhteuttaa nämä hintalapussa möllöttävään lukemaan. Tuolla on siis merkitystä ainoastaan, jos asiasta mitään tietämättömän ja Equilibrium-henkisellä tunteettomuudella asiaan suhtautuvan dronen täytyisi valita, mihin laariin rahavuorestaan kolikoita lapioi.

Tosipelaajalla on kuitenkin oma agendansa, ja siihen kuuluu enemmän tai vähemmän fanaattinen fanittaminen. Pelaaja, joka on jo päättänyt hankkia PS3:n (lue: jryi) ostaa sen. Hinta kertoo vain siitä, miten paljon hampaat kirskuvat, kun seteleitä ladotaan tiskiin.

Sitten ovat ne täysin konsoleihin liittymättömät rajoitteet. Kun esimerkiksi itselläni on se lähtökohta, että ainakin nykytilanteessa tulen ostamaan vain yhden PS3:n tai XO:n kokoluokkaa (siis ihan fyysisesti) olevan konsolin, ajattelen ainoastaan ominaisuuksia. Kysymys ei ole siis siitä, mikä laitteista tarjoaa parhaan vastineen rahalle, vaan mikä laitteista tarjoaa itseäni eniten miellyttävän kokonaiskokemuksen. Tässä minä kallistun PS3:n kannalle, joku toinen jonkin toisen laitteen kannalle, kolmas ostaa kaikki ja neljäs toivoo että muut pitäisivät turpansa kiinni että hän voisi keskittyä katsomaan lätkää telkkarista.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom