Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Sixaxisin asennontunnistus (sehän ei ole liikkeentunnnistus) mahdollistavat ainakin joitain pikkujuttuja, joihin XO ei kykene.
Kyllä se Sixaxis liikkeenkin eli kiihtyvyyden eri suuntiin tunnistaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Tosipelaajalla on kuitenkin oma agendansa, ja siihen kuuluu enemmän tai vähemmän fanaattinen fanittaminen.

Väitänpä asian olevan tasan päinvastoin: tosipelaaja ei fanita mitään konsolia varsinkaan fanaattisesti, vaan pyrkii tekemään valintansa ihan käytännön pelikokemuksen perusteella. (Pakko sanoa myös, että tosipelaajaa ei myöskään rajoita hankintojaan sen perusteella, miten siistiltä tv-taso näyttää uusimman ostoksen jälkeen... ;) )
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
(Pakko sanoa myös, että tosipelaajaa ei myöskään rajoita hankintojaan sen perusteella, miten siistiltä tv-taso näyttää uusimman ostoksen jälkeen... ;) )
Touché.

Tästähän voisi tietysti vääntää samanlaisen väittelyn, mikä joskus aikoinaan oli Pelaajaboardeilla siitä, kuka on Hard Core -pelaaja. Kommentoin tuohon, että mielestäni Hard Core -pelaaja on kuka tahansa, joka kehtaa tunnustaa olevansa moinen. Ei mennyt läpi.

Itse en pidä itseäni HC-pelaajana, ehkä tosipelaajana siinä mielessä, että mieluummin pelaan pleikkarilla kuin vedän lärvit, mutta toisaalta minä nyt mieluummin menen sunnuntaiaamuna tuomaroimaan salibandyotteluita kuin vedän lauantai-iltana lärvit, joten se siitä sitten.

Muuten olen sitä mieltä, että tuollaisten konsolivertailuiden tekeminen on vielä puoleen vuoteen aika turhaa. Ja oikeastaan vielä vuoden verran siitä eteenpäinkin. Xbox360 ja PS3 eivät ole vielä tänään vertailukelpoisia pelkästään siksi, että vain toista saa kaupasta. Markkinadatasta huomaa, että jos nyt täytyy ihmisen mennä ostamaan pelikonsolia, niin se on todennäköisesti PS2.

Todellinen kilpailu käynnistyy vasta silloin, kun kaikkia valmistettuja koneita ei myydä lähes välittömästi. Kun tuotantosuunnittelua täytyy tehdä kysynnän mukaan, silloin vasta voidaan ruveta vetämään jonkinlaisia johtopäätöksiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Väitänpä asian olevan tasan päinvastoin: tosipelaaja ei fanita mitään konsolia varsinkaan fanaattisesti, vaan pyrkii tekemään valintansa ihan käytännön pelikokemuksen perusteella. (Pakko sanoa myös, että tosipelaajaa ei myöskään rajoita hankintojaan sen perusteella, miten siistiltä tv-taso näyttää uusimman ostoksen jälkeen... ;) )


Asiaa!
Otanpa minäkin nyt ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä kertaa osaa konsolisotaan, vaikka
en väitäkkään olevani mikään tosipelaaja - sellainen harrastelija vain.
Hyllystä löytyy jo XO ja PS3:n hankin joskus ensi keväänä/kesänä. Wii on harkinnassa.
Kiivailkaa te talebanit täällä vaan ihan rauhassa, onhan tämä pirun viihdyttävää luettavaa.
Heh!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Väitänpä asian olevan tasan päinvastoin: tosipelaaja ei fanita mitään konsolia varsinkaan fanaattisesti, vaan pyrkii tekemään valintansa ihan käytännön pelikokemuksen perusteella. (Pakko sanoa myös, että tosipelaajaa ei myöskään rajoita hankintojaan sen perusteella, miten siistiltä tv-taso näyttää uusimman ostoksen jälkeen... ;) )

olen täysin samaa mieltä, itellä ollu molemmat pleikat, sit löytyny nintendot, segat ja xbox ja ihan pelien takia niitä olen ostanut, en minkään fanituksen takia...nintendo on aina ollut jotenkin lähellä sydäntä, mutta ei sillä ole ikinä ollut mulle sopivaa pelitarjontaa joten siks ne ei oo kauaa viihtynyt mun hyllyssä.

nyt sit 1,5v sitten myin viimisen laitteen pois ja olin todella kyllästynyt pelaamiseen millään laitteella..pc pelaaja olin pitkään ennen myös, mut nykysin ku on mac ni ei tuu pelailtuu sit ollenkaan...Wiihin päädyin puhtaasti sen takia että uskon Wiin ohjaimen tuovan minulle sen peli-ilon takaisin jota ei normaali pädi ohjaimella enää ole ollut. tehoista wiis, tai koosta/ulkonäöstä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
GamePro -pelisivusto tutki kiihkottomasti uuden sukupolven kolme kilpakumppania. Kuka keräsi pisteet koriin ja kuka jäi nuolemaan näppejään? Se selviää, kun malttaa lukea mielenkiintoisen testin läpi: [linkki]
Tuo vain vahvisti entisestään omaa päätöstäni. Tarkoitus olisi sijoittaa noin 700 pelaamiseen, joten Wii360 on täysin selvä valinta omalla kohdallani ottaen huomioon, että tuolla rahalla voin ostaa joko yhden tai sitten kaksi konsolia. Wii360 tarjoaa niin paljon laadukasta pelattavaa jo heti joulukuussa, etten usko tuon 700:n riittävän lopulta oikein mihinkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
GamePro -pelisivusto tutki kiihkottomasti uuden sukupolven kolme kilpakumppania. Kuka keräsi pisteet koriin ja kuka jäi nuolemaan näppejään? Se selviää, kun malttaa lukea mielenkiintoisen testin läpi: [linkki]

Tuommoinen artikkelihan se vain vahvistaa käsitystä, että kaikki kolme on pakko joka tapauksessa hommata ennen pitkää. Hihihi =)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Kyllä softarendaajien aika alkaa olla ohi.

Miksi olisi? PS3:lle on jo esitelty monia pelejä jotka käyttävät Celliä grafiikan luomiseen.

tuossa ei mainittu grafiikkaosiossa XO:n tukemasta geometry shader -teknologista,
jota yksikän PC-puolen graffakiihdytin ei tue ennen Vistaa...

Koska se ei sitä tue? DX10 ominaisuus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
GamePro -pelisivusto tutki kiihkottomasti uuden sukupolven kolme kilpakumppania. Kuka keräsi pisteet koriin ja kuka jäi nuolemaan näppejään? Se selviää, kun malttaa lukea mielenkiintoisen testin läpi: [linkki]

Kiihkottomasti? Testin? Toisaalta oli helppo arvata, että eihän Nisupulla muunlaista artikkelia olisi linkittänytkään. Testaamisen sijaan artikkeli perustuu lähinnä pelkkään spekulaatioon, ja kirjoittaja pyörittää juttua niin omistautuneesti Sonyn suuntaan, että spin-tohtorikin voisi jo saada slaagin. Useimmat "voitoista" perustuvat oletuksiin PS3:n parantuvista grafiikoista tai Blu-Rayn oletettavasta paremmuudesta. Viimeistään siinä vaiheessa vaihtuu ällistys nauruksi, kun PlayStation 3 saa parhaat pisteet vastineesta rahalle. Siitä olisi tarkoitus tulla uuden uljaan kotiteatterielämyksen keskus, mutta väistämättäkin mieleen tulevat Blu-Ray-toistimien lastentaudit äärettömän hitaine menuineen yhdistettynä PlayStation-laitteiden perinteiseen "laatuun" ja kestävyyteen.

Wiin kohdalla taas kirjoittaja on joko tutkinut kohteensa huonosti, tai jättää tarkoituksella sen ominaisuuksia listaamatta. Esimerkiksi erinomaisen jännät Play History ja Wii Message Board sekä Mii kaikkine kiinnostavine ominaisuuksineen on jätetty täysin pois lisominaisuuksista, eivätkä tietenkään Wii-kanavat tai Opera Wii saa mitään huomiota. Kaiketi Wiin ainoa lisäominaisuus on sitten Virtual Console? Artikkeli tuo selvästi esille, että Wiin suunnittelufilosofiaa ei ole harkittu edes puolta minuuttia, ja tietenkään vaihtoehtoisia näkemyksiä ei tarvitse tässä "objektiivisessa" artikkelissa käsitellä.

Tuskinpa tuo artikkeli muuttaa kenenkään mielipidettä mihinkään suuntaan, etenkin kun tarkoitushakuinen PS3-puolueellisuus on noin näkyvästi esillä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Miksi olisi? PS3:lle on jo esitelty monia pelejä jotka käyttävät Celliä grafiikan luomiseen..

No kerroppa että mitkä ja millaisia d3d10 ominaisuuksia niissä näkyy?
On vähän eri asia käyttää perus CPU:ta grafiikan luomiseen (graffaa voi
luoda vaikka taskulaskimen prossulla) verrattuna reaaliaikaisten 3d-efektien
rendaamiseen.

Olisivat voineet jättää PS3:sta koko pullonkaula-GPU:n pois ja olisivat
korvanneet mokoman parilla lisäytimellä. siinäpä vasta olisi ollut monipuolinen
vapaasti ohjelmoitava graffakonteksti.. ! :p

Luckyman sanoi:
Koska se ei sitä tue? DX10 ominaisuus.

Löytyy myös XO:sta.

"The XBOX 360 uses ATI GPU technology and it is a unified architecture.
Therefore ATI already has a 1st generation unified architecture GPU on
the market. Obviously the XBOX 360 is ahead of desktop GPUs in terms
of this technology."

Tässä grafiikkana selitys termille "unified shading architecture".

Linkki
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Kiihkottomasti? Testin? Toisaalta oli helppo arvata, että eihän Nisupulla muunlaista artikkelia olisi linkittänytkään.

Ensimmäinen ja ainoa testi joka on tullut vastaan. Laitetaan lisää kun alkaa ilmestyä. Toimittajat ovat saaneet Nintendo Wiit käyttöönsä eilen, joten eiköhän tällä viikolla näitä ilmestyne jo useampi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Koska se ei sitä tue? DX10 ominaisuus.

Muuta huoletta kysymysmerkki pisteeksi, XO ei todellakaan kys. ominaisuutta tue - paitsi tietenkin jos tahdotaan tehda playstationit ja vetaa se prosessorilla. Mutta softarendaajien aika alkaa olla ohi.

edit: niin Paolo, siina on DX10 ominaisuksia muttei geometry shaderia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Ensimmäinen ja ainoa testi joka on tullut vastaan. Laitetaan lisää kun alkaa ilmestyä. Toimittajat ovat saaneet Nintendo Wiit käyttöönsä eilen, joten eiköhän tällä viikolla näitä ilmestyne jo useampi.

Tarkennuksena siis, että minusta tuota ei voi sanoa testiksi, koska mitään ei ole testattavana. Artikkelin sanamuodotkin tuovat sen selvästi ilmi, etenkin Wiin kohdalla. Mielipiteisiin ja olettamuksiin perustuva artikkeli ei muutu testiksi, jos sinne tänne kylvetään sattumanvaraisesti numeroita. Metodologian esittely saattaisi parantaa tuon "testin" uskottavuutta, siinä tapauksessa että taustalla tosiaan on jotain testaamista, eikä vain tätä samaa mielipidekirjoittelua, jota täälläkin harrastetaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tarkennuksena siis, että minusta tuota ei voi sanoa testiksi, koska mitään ei ole testattavana. Artikkelin sanamuodotkin tuovat sen selvästi ilmi, etenkin Wiin kohdalla. Mielipiteisiin ja olettamuksiin perustuva artikkeli ei muutu testiksi, jos sinne tänne kylvetään sattumanvaraisesti numeroita. Metodologian esittely saattaisi parantaa tuon "testin" uskottavuutta, siinä tapauksessa että taustalla tosiaan on jotain testaamista, eikä vain tätä samaa mielipidekirjoittelua, jota täälläkin harrastetaan.

Niin totta tosiaan, tuo artikkelihan oletti suorilta etta kaikki mita konsolivalmistaja toivoo tulee toteutumaan, eli toisin sanoen bluraysta pitaisi oikeasti tulla tarkea tekija, HDlla pitaa olla merkitysta, Wiin ohjain toimii taydellisesti... toki artikkeli sotii myos itseaan vastaan julistamalla XOssa olevan eniten vastinetta rahalle ja sen jalkeen toteamalla PS3n parhaaksi koska siina on eniten vastinetta rahalle.

No eikohan se ole aika monelle selva etta tuo artikkeli on viela vahemman luotettava lahde kuin tama threadi :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
edit: niin Paolo, siina on DX10 ominaisuksia muttei geometry shaderia.
Niinhän se tosiaan oli että XO:n ominaisuudet jäi shader model 3.0(+):aan. sori.

edit: Tuosta softarendauksesta vielä; XO:n GPU:ssa on sisäänrakennettuna ominaisuus jolla
shader pipelinen 'väliin' voidaan kohtalaisen elegantisti tunkaista softaemuloituja erikoisvarjostimia.

Melkoista rankaisua suorituskyvylle, tietenkin, mutta kiintoisaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
On vähän eri asia käyttää perus CPU:ta grafiikan luomiseen (graffaa voi
luoda vaikka taskulaskimen prossulla) verrattuna reaaliaikaisten 3d-efektien
rendaamiseen.


Olisivat voineet jättää PS3:sta koko pullonkaula-GPU:n pois ja olisivat
korvanneet mokoman parilla lisäytimellä. siinäpä vasta olisi ollut monipuolinen
vapaasti ohjelmoitava graffakonteksti.. ! :p

Onko tuossa nyt jotain niin erikoista?

PS2:lla kaikki 3d-efektit ja grafiikka luotiin CPU:lla. Silti peleihin saatiin tungettua Xbox-tasoisia efektejä. Cell on siihen vain luonnollinen jatkumo jota voidaan käyttää RSX:n rinnalla haluttujen asioiden tekemiseen. MGS4:n camo-järjestelmä tai Warhawkin volumetriset pilvet ja vesi ovat esimerkkejä tästä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Videotykki oli tuossa vakavan harkinnan alla ennen HDTV:n ostoa. Sitä puolsi suuri kuvakoko ja siihen nähden suht edullinen hinta. Elokuvatkin saisivat näin uutta syvyyttä eikä paikalliseen Kinoon tarvitsisi juuri rahojaan enään kuljettaa. Ainoa iso miinus oli käytön monimutkaisuus; sulje verhot, avaa valkokangas ja käynnistä koneet. Television vain napsauttaa päälle ja se on siinä.

Nyt Nintendo on vähän samoilla jäljillä. Sitä ei kannata ehkä pelata huoneessa, jossa auringon valo pääsee häiritsemään sensoreita jotka lukevat peliohjaimen asentoa. No, täällä ei sitä ongelmaa varmaan taas puoleen vuoteen ole, mutta mielenkiintoista nähdä miten herkästi saa vetää pimennysverhot alas.

We know that the sensor bar goes all wonky when halogen lights are in the room. But did you know that natural sunlight messes it up too? That's right, if you have the sun beaming right onto the sensor bar, it doesn't work. For about an hour or so, the sun shone right into the store, the two MP3:C kiosks had to have curtains above them, and the Wii Sports Tennis and Shooting Game kiosks were unplayable since they were "shrouded" in sunlight. Later the sun went behind a building, and everything was in working order again. So when you get your Wii, don't play it in the sunlight. Or keep the sensor bar and TV away from the windows. - 1up.com
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Onko tuossa nyt jotain niin erikoista?

PS2:lla kaikki 3d-efektit ja grafiikka luotiin CPU:lla. Silti peleihin saatiin tungettua Xbox-tasoisia efektejä. Cell on siihen vain luonnollinen jatkumo jota voidaan käyttää RSX:n rinnalla haluttujen asioiden tekemiseen. MGS4:n camo-järjestelmä tai Warhawkin volumetriset pilvet ja vesi ovat esimerkkejä tästä.

PS2:n kokoonpano on hieman erilainen verrattuna Xbox/Ps3:een. PS2:n CPU on itsessään
vektoriprossu ja vertexivarjostin, ja GPU lähinnä rasteroija. PS3:n tekki palaa "perinteiseen",
PC-maailmasta tuttuun varjostinpipeline-malliin.

Ero syntyy siinä miten geometrian laskenta pääasiassa hoidetaan; PS2:ssa CPU:n kylkeen
puukotetuissa vektoriyksiköissä, muissa laitteissa taasen GPU:n verteksivarjostimissa.

Eli siinä mielessä "luonnollinen jatkumo" ei oikein pidä paikkaansa.

edit: Noista warhawkin volumetrisista pilvistä; on eri asia tehdä taustaprosessina grafiikkaa joka
yhdistetään hardisrendattuun grafiikkaan vs. rendata softalla efektejä samaan geometriaan hardiksen kanssa.

Ja warhawkin vesi ei ole softarendattua, vaan proseduraalisesti generoitua.
 
Vastaus: Wiimpyyri

Nisupulla sanoi:
No, täällä ei sitä ongelmaa varmaan taas puoleen vuoteen ole, mutta mielenkiintoista nähdä miten herkästi saa vetää pimennysverhot alas.

Minulla auringonvalo häiritsee jo normaaliakin pelaamista. Jos aurinko on telkkarin takana, niin se häikäisee silmiä. Jos paistaa sivulta tai telkkariin, niin sitten kuvasta ei saa selvää, etenkään pimeissä peleissä. Käytännössä huone täytyy pimentää joka tapauksessa jos aurinko paistaa päin.

Hiljan mieleen kyllä juolahti idyllinen ajatus Wiin pelaamisesta ulkona kauniina kesäpäivänä, mutta siihenkin kuvitelmaan otin jo mukaan katoksen televisiota ja konsolia varten.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Videotykki oli tuossa vakavan harkinnan alla ennen HDTV:n ostoa. Sitä puolsi suuri kuvakoko ja siihen nähden suht edullinen hinta. Elokuvatkin saisivat näin uutta syvyyttä eikä paikalliseen Kinoon tarvitsisi juuri rahojaan enään kuljettaa. Ainoa iso miinus oli käytön monimutkaisuus; sulje verhot, avaa valkokangas ja käynnistä koneet. Television vain napsauttaa päälle ja se on siinä.

Nyt Nintendo on vähän samoilla jäljillä. Sitä ei kannata ehkä pelata huoneessa, jossa auringon valo pääsee häiritsemään sensoreita jotka lukevat peliohjaimen asentoa. No, täällä ei sitä ongelmaa varmaan taas puoleen vuoteen ole, mutta mielenkiintoista nähdä miten herkästi saa vetää pimennysverhot alas.

We know that the sensor bar goes all wonky when halogen lights are in the room. But did you know that natural sunlight messes it up too? That's right, if you have the sun beaming right onto the sensor bar, it doesn't work. For about an hour or so, the sun shone right into the store, the two MP3:C kiosks had to have curtains above them, and the Wii Sports Tennis and Shooting Game kiosks were unplayable since they were "shrouded" in sunlight. Later the sun went behind a building, and everything was in working order again. So when you get your Wii, don't play it in the sunlight. Or keep the sensor bar and TV away from the windows. - 1up.com

Kuka helvetti pelaa yhtään mitään auringonpaisteessa? No on tuossa tietysti se huono puoli, että ne jotka aikovat kesällä pelata pihalla Wiillään, niin pettyvät pahasti.

Peli kuin peli, oli se sitten PC:llä tai konsoleilla, niin ainakin itse pimennän huoneen sulkemalla verhot. Tietysti Nintendo voisi harkita jätesäkkirullan + teippirullan antamista kaupan päälle Wiin kanssa, että verhottomuudesta kärsivät pelaajatkin pääsevät Wiistänsä nauttimaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom