Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Miten niin kontrollit kusee Wii:n tapauksessa?



Eli focus group piti eniten Wii versiosta nimenomaan ohjauksen takia.

http://ncroal.talk.newsweek.com/default.asp?item=240153

Ja jossain luki että Zelda maksaisi 59 euroa eli enemmänkuin Wii pelit normaalisti ja onhan se varmaan laajin noista Wii:n julkaisupeleistä.


Aaa, okei. Se artikkeli minkä luin oli sen verran vanha ettei siinä ollut noista vaihtoehdoista yhtään mitään tietoa, oli vaan se tapa pelata missä wiimotella osoitetaan sinne mihin halutaa kääntyä tai jotain. Kuulosti aika hämärältä silloin, mutta tuohan vaikuttaa hyvälle että EA tarjoaa vaihtoehtoja ohjata. Monessa pelissä muuten ovat tykänneet (ainakin previkoissa) wiin versiosta enemmän kuin esim box360. Lähinnä tuli mieleen madden ja jossain määrin COD3.

Tuosta zeldasta saattaa tulla kyllä kovin julkaisupeli ikinä, tuntuu vähän siltä juuri nyt :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

IGN:n Lust list:

http://wii.ign.com/articles/741/741121p1.html

Pelkkiä wiin ja 360:sen pelejä.Vaikuttaa tuo boxinkin pelitarjonta parantuvan koko ajan :) Siellä (US) pleikkari julkaistaan reilun kuukauden päästä mutta kumma kyllä ei ole yhtään peliä listalla.

Tää on tällanen yksi lista lisää vaan. Ei pelasta maailmaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Juu omiani olen kuvitellut... en varmaan ollut ainoa joka odotti Wiitä samoihin aikoihin kuin GOW heilahtaa boksille.

Gigantti polkee aina hintoja sehän on tiedossa. Mutta riitääkö koneita edes joululle alkuryntäyksen jälkeen? Miksi Suomen hintoihin on turha ottaa kantaa? Joka kerta vituttaa maksaa ylimääräistä vaan sen takia että ostaa Suomesta. No teen niinkun mielestäni kannattaa eli äänestän lompakollani ja ostan kaikki muualta mitä mahdollista.


Tässä wiin hintatietoja japanista :
http://wii.ign.com/articles/740/740747p1.html

Kalleimmat wiin pelit saman hintaisia kuin ps2:sen mutta sitten yksinkertaisemmat pelit ovat yhtä tai kahta hintaluokkaa halvempia. Eli osa peleistä on jopa alle ps2:sen hintatason. Luulen että sama tulee olemaan suomessa. Tosin suuremmissa ja kauneimmissa peleissä ei eroa hinnassa ole muihin konsoleihin verrattuna, vrta zelda.

Menee perkele yksinpuheluksi koko foorumilla. Misssä työ olette? :(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Tuosta zeldasta saattaa tulla kyllä kovin julkaisupeli ikinä, tuntuu vähän siltä juuri nyt :)
Tiukka julkaisupeli kieltämättä! Minä tulen pelaamaan sitä vuosia vanhalla koneella :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Tiukka julkaisupeli kieltämättä! Minä tulen pelaamaan sitä vuosia vanhalla koneella :D

Tietenkin jos Wii:tä ei ole hankkimassa niin tuo on ainoa vaihtoehto, mutta muuten Wii versio on varmaan järkevämpi valinta. 480p / Widescreen tuki, ja parempi ohjaus (Miyamoto sanonut että ei voi enään pelata GC versiota kontrollien takia).

Itselläni ei ole Gamecubea, ja tuo GC-versio tuntuu vähän turhalta, mutta kai se olisi ollut vähän selkään puukottamista GC-omistajia kohtaan siirtää koko konsolin odotetuin peli toiselle koneelle.

Mun puolesta olisi voinut suoraan siirtää Wii:lle koko pelin ja ottaa Wii:stä kaikki tehot irti. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vielä noista hienoista nimikkeistä joista pojat jutteli : mukavahan se olisi jos peli pyörisi 60fps JA 1080p...NBA2K7 sitä tekee jo heti julkaisussa. Ja eiköhän niitä tule lisää kun mylly vaan tulee tutuksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Vielä noista hienoista nimikkeistä joista pojat jutteli : mukavahan se olisi jos peli pyörisi 60fps JA 1080p...NBA2K7 sitä tekee jo heti julkaisussa. Ja eiköhän niitä tule lisää kun mylly vaan tulee tutuksi.

RR7 on myös 60fps. Tuosta NBA2K7:sta en ole varma, NBA07 on ainakin 60fps.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikä mene kauaakaan kun Lik-sang ilmaannu jossain päin Kiinaa "uudella" nimellä..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

NBA 2k7 on varma, viime viikon On The Spotissa firman kaveri esitteli peliä ja mainitsi asiasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

360 myy nyt Japanissakin, vaikka läpimurrosta nyt ei voi oikein puhua (tämä voi olla jo vanha, mutta en löytänyt ainakaan tästä ketjusta ja uutisista juttua aiheesta):

Xbox 360 is suddenly lighting up retail tills in Japan. Pre-orders began for the companys Blue Dragon bundle yesterday with many retailers reporting a sell-out.

Koko juttu next-gen:ssä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Tietenkin jos Wii:tä ei ole hankkimassa niin tuo on ainoa vaihtoehto, mutta muuten Wii versio on varmaan järkevämpi valinta. 480p / Widescreen tuki, ja parempi ohjaus (Miyamoto sanonut että ei voi enään pelata GC versiota kontrollien takia).
:)
Olisi järkevää, että ostaisin pelkästään Zeldan takia Wiin?(nyt maksan zeldasta 43e. Wiille maksaisin siitä about 300e :D) Loput ajasta mättäisin sitten vaikka excite truckia ennen Mario Galaxyn ilmestymistä :p
No dänks.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Olisi järkevää, että ostaisin pelkästään Zeldan takia Wiin?(nyt maksan zeldasta 43e. Wiille maksaisin siitä about 300e :D) Loput ajasta mättäisin sitten vaikka excite truckia ennen Mario Galaxyn ilmestymistä :p
No dänks.


No no, kyllä wiille muunmuuassa cod ja red steel tulee jotka luulisi suakin kiinnostavan. Olen muuten huomannut että kaverit jotka pelaa paljon FPS:iä niin ei he ole ns. grafiikkahoroja (mikä on mulle aivan sama miten kukin pelaa) vaan tinkimättömiä pelattavuudesta. Graffat saatetaan tiputtaa todella minimiin jotta pelattavuus paranisi. Tämä vaan tällasena jeesusteluna koska tuli vaan mieleen että minulla saattaa alkaa wiin myötä konsoleilla fps pelien pelaaminen :) Sitten mietinkin että onnistuuko tämä genre wiillä. Tulin siihen tulokseen että onnistuu, tehoja tarpeeksi, ohjain hyvä ja 3rd partyn tuki hyvä. Pädi on huono FPS-peleissä niin ei oikein inspaa muilla konsoleilla, ei cubella ei boxi360:sellä.

Muokkaus: Tekstiä

Muokkaus: Siis pelaan paljon FPS:iä mutta pc:llä en konsoleilla. Asian tola varmaan muuttuu tulevaisuudessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No no, kyllä wiille muunmuuassa cod ja red steel tulee jotka luulisi suakin kiinnostavan. Olen muuten huomannut että kaverit jotka pelaa paljon FPS:iä niin ei he ole ns. grafiikkahoroja (mikä on mulle aivan sama miten kukin pelaa) vaan tinkimättömiä pelattavuudesta. Graffat saatetaan tiputtaa todella minimiin jotta pelattavuus paranisi. Tämä vaan tällasena jeesusteluna koska tuli vaan mieleen että minulla saattaa alkaa wiin myötä konsoleilla fps pelien pelaaminen :) Sitten mietinkin että onnistuuko tämä genre wiillä. Tulin siihen tulokseen että onnistuu, tehoja tarpeeksi, ohjain hyvä ja 3rd partyn tuki hyvä. Pädi on huono FPS-peleissä niin ei oikein inspaa muilla konsoleilla, ei cubella ei boxi360:sellä.

Siis nimenomaan FPS-pelaajathan ovat niitä armottomimpia grafiikkahoroja ja FPS-peleissä yleensä grafiikka on suuri osa viehättävyyttä. Lukuunottamatta jotain nettipelaajia, joille menestyminen on niin tärkeää, että FPS pitää saada mahdollisimman korkeaksi joten grafiikat säädetään minimiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eli tosiaan noista Wiin pelien hinnoista... kävin lävitse kaikki neljä tärkeintä markkina-aluetta ja katsoin kuinka paljon Wiin pelit ovat Xympyrän ja PS3:n pelejä halvempia. Tulokset olivat seuraavat:

Australia: 17,5 prosenttia
Iso-Britannia: 20 prosenttia
Japani: 4,7 prosenttia
USA: 17 prosenttia

Sinänsä kyllä jännää että japanissa hinnoissa ei ole suurtakaan eroa. Ei ole myöskään kovinkaan yllättävää että suomalaiset pelikaupat ovat taas kerran tunkeneet erotuksen omiin taskuihinsa. Jotenkin vain alkaa pikku hiljaa tuntua että noissa hinnoissa on jonkinlainen kartelli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Siis nimenomaan FPS-pelaajathan ovat niitä armottomimpia grafiikkahoroja ja FPS-peleissä yleensä grafiikka on suuri osa viehättävyyttä. Lukuunottamatta jotain nettipelaajia, joille menestyminen on niin tärkeää, että FPS pitää saada mahdollisimman korkeaksi joten grafiikat säädetään minimiin.

Juu, nettiräiskijät on vielä oma lukunsa mutta silti itse en ainakaan graffahoroksi tunnustaudu vaikka pelaankin PALJON FPS-pelejä. Samoin tuttavapiirissäni on tasan yksi graffahoro ja hän pelaa enimmäkseen auto- ja roolipelejä ja jonkin verran HL2:sta.

Tottakai ymmärrän että onhan niissä tärkeää tuo grafiikka ja iso osa graffahuorista pelaa FPS:siä sen takia koska niiden grafiikkaan panostetaan ja ne näyttää hyvälle yms yms. mutta nyt mietinkin että voiko wiillä FPS:t menestyä ja tulin itse siihen tulokseen että voi ne. :D Ei vaan graffahuorailu onnistu wiillä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Eli tosiaan noista Wiin pelien hinnoista... kävin lävitse kaikki neljä tärkeintä markkina-aluetta ja katsoin kuinka paljon Wiin pelit ovat Xympyrän ja PS3:n pelejä halvempia. Tulokset olivat seuraavat:

Australia: 17,5 prosenttia
Iso-Britannia: 20 prosenttia
Japani: 4,7 prosenttia
USA: 17 prosenttia

Sinänsä kyllä jännää että japanissa hinnoissa ei ole suurtakaan eroa. Ei ole myöskään kovinkaan yllättävää että suomalaiset pelikaupat ovat taas kerran tunkeneet erotuksen omiin taskuihinsa. Jotenkin vain alkaa pikku hiljaa tuntua että noissa hinnoissa on jonkinlainen kartelli.


No antaa ajan näyttää kuinka käy. Yksi syy wiin pelien kovaan hintaan täällä on varmasti se että kysyntä on paljon kovempaa kuin cuben aikana jolloin kysynnän ja tarjonnan-laki määrää osittain sen että peleistä voi pyytää enemmän kuin on ohjeistettu ja ne menee vielä kaupaksi. Paska homma sanon mä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No antaa ajan näyttää kuinka käy.

Toisaalta Britanniasta saa jo nyt ennakkotilauksena myös ykkösketjun pelejä (kuten Metroid Prime 3: Corruption ja Zelda: Twilight Princess) alle 40 euron. (Voisi olla ihan hyvä aika poistaa lukko pelitarjousketjusta - ja olla jatkamatta kyseisessä ketjussa häiriköintiä aiheen vierestä huutelulla... :rolleyes: )
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No antaa ajan näyttää kuinka käy. Yksi syy wiin pelien kovaan hintaan täällä on varmasti se että kysyntä on paljon kovempaa kuin cuben aikana jolloin kysynnän ja tarjonnan-laki määrää osittain sen että peleistä voi pyytää enemmän kuin on ohjeistettu ja ne menee vielä kaupaksi. Paska homma sanon mä.
Itse arvelisin, että Suomessa Nintendo on niin pikku juttu, että täällä kaupat haluavat kunnon katteen kaikesta N toiminnasta, kun taas Sonyn ja MS:n konsoleita ja pelejä voidaan myydä pienemmällä katteella, kun ne koetaan strategisiksi tuotteiksi.

Tämä on tietenkin omiaan pitämään N:n konsolit Suomessa sivuroolissa. Onneksi tämä tilanne on vain Suomessa....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pijokela sanoi:
Tämä on tietenkin omiaan pitämään N:n konsolit Suomessa sivuroolissa. Onneksi tämä tilanne on vain Suomessa....
Jos kauppiaat saavat hyvät katteet Wii-peleistä, miksi he pitäisivät nämä sivuroolissa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Jos kauppiaat saavat hyvät katteet Wii-peleistä, miksi he pitäisivät nämä sivuroolissa?
Tarkoitin, että Nintendon tuotteissa on Suomessa tällainen sykli:

1. Tuotteita menee vähemmän kuin PS/Xbox tuotteita.
2. Tuotteista on saatava katetta, kun niitä menee niin vähän.
3. Tuotteet eivät ole niin edullisia kuin Nintendo haluaisi.
4. Ihmiset ostavat Nintendon tuotteita vähemmän, kun ne ovat kalliita.
5. Palaa kohtaan 1.

Kauppiaat haluavat enemmän katetta tuotteista, jotka vain istuvat hyllyllä. Jos volyymi on suuri voi kate olla pienempi.

Mutta huomasin myös, että onhan Wii pelit ainakin konsolinetissä halvempia kuin 360/PS3 pelit, joten on tässä sikäli jotain muutosta mahdollista syntyä. :-)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom