Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloyf sanoi:
Siis hä? Epävakaan käden armoilla.. :-/ Siis eise käsi mihinkään väsy tai epävakaasti vaapu jos sitä rennosti jalan päällä pitää ja pienillä ranneliikkeillä kääntelee (..vai?)

Kyllä minä tiedän miten Wiillä pelataan, mutta vaikka tukisit kättäsi polveen tai tuolin sänkynojaan tai perseeseesi niin kyllä ranne täytyy olla sen verran jännittynyt koko ajan että väkisin siinä käsi väsyy. Helpostihan tämän voi kokeilla ottamalla jonkun TV:n kaukosäätimen ja heiluttavan sitä pari kolme tuntia katsoessaan jotain leffaa. Kyllä jotkut Zelda-pelisiessiot noihin mittoihin venyvät helposti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Helpostihan tämän voi kokeilla ottamalla jonkun TV:n kaukosäätimen ja heiluttavan sitä pari kolme tuntia katsoessaan jotain leffaa.

Itse teen istumatyötä tietokoneella ja voin sanoa, että jos istut tietokoneella tunnin putkeen ja liikuttelet hiirtä, teet sitä 5 pv viikossa 7 tuntia päivässä niin on joka ilta hartiat ja niska jumissa ellei harrasta jotain liikuntaa.

Ei pidä pelata niin pitkiä pelisessioita ja olettehan tietoinen myös siitä, että jokaisen tunnin väliin kuuluu ainakin 15 minuutin mittainen tauko, jottei paikat puudu ja silmät rasitu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minulla on eriävä mielipide kodorin väitteeseen. Istun hyvinkin enemmän kuin seitsemän tuntia päivässä koneella, koko viikon, eikä minulla ole mitään ongelmia hartioiden tai niskan kanssa. Hyvä työasento ja ennen kaikkea hyvä tuoli auttavat paljon. Tietysti aivan yhteen putkeen paukuttaminen on haitallista. En kylläkään ole tarkkaan tutkinut mitä kaikkea teen huomaamattani, jotta paikat eivät rasitu. Tunnun kuitenkin kestävän koneella olemista todella hyvin moniin muihin verrattuna, mutta takana on varmasti jokin tapa toimia eikä niinkään jokin kehon ominaisuus tms.

Tietty on minulla ollut ongelmiakin, mm. armeijan jälkeen kesti sormilla kuukauden ajan sopeutua uudelleen reiluun tietokoneen käyttöön. Sormeni olivat armeijan jälkeen huonommassa kunnossa kuin ennen sitä :D Rannetta taas rasittaa työpaikalla oleva huono työtuoli, siihen on vaikea tukea hiirikättä. Onneksi työpäiväni ovat vain neljän tunnin mittaisia, muuten voisi olla jotain ongelmia.

Ainoa liikunta mitä teen, on venyttely. En venyttele joka päivä, mutta aina joku päivä innostun vähän enemmän revittelemään paikkoja. Voi kai sanoa absoluuttiseksi minimivaatimukseksi, jotteivät paikat mene ihan tukkoon. Yhteen väliin pääsi kädet sinertämispisteeseen asti, siitä lähtien olen venytellyt säännöllisesti. Iän myötä varmaan sitten lisään liikuntaa vähän kerrallaan, koska suuntahan on vain alaspäin.

Uskon että Wiilläkin voi pelata itseään kamalasti rasittamatta ja silti täysipainoisesti pelaten. Tavoista se on vaan kiinni.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Eri asia varmasti on Wiimotella, joka on epävakaan käden armoilla heilumassa, aina sitä enemmän mitä enemmän käsi pelatessa väsyy.
Se on sitä realismia. Harva ase (ainakaan sellainen mitä noissa peleissä tavataan käyttää) painaa vähempää, ja niiden kanssa ei välttämättä selviäkkään millään pikku ranneliikkeillä.

No joo, taisi mennä vähän yli, mutta menköön.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sanoisin että ok hintanen toi wii suomessa ellen tietäisi mitä kone maksaa muualla maailmassa. No onneksi ohjehinnoista voi olettaa kilpailun syövän 20 euroa.

Nyt olen muuten kahden vaiheilla menenkö käymään tammikuusssa japanissa hakemassa pelikoneita vai en. Postikulujen hinnalla saa varmaan jo lennot varsinkin jos koittaa tilata jotain PS3n kaltaista järkälettä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kannattaahan sitä pyytää mieluummin muutama kymppi enemmän, kun joulunalussatsista kaikki menee kuitenkin heti kaupaksi.

Mutta kallishan tuo on, noin 300 euroa järkevän kuvapiuhan kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Mutta kallishan tuo on, noin 300 euroa järkevän kuvapiuhan kanssa.

Se on muuten erittäin mielenkiintoista, että muilla foorumeilla jossa pelaaminen ei ole pääasia, Wiin nykyistä hintaa pidetään yleisesti hyvänä, jopa erinomaisena. Täällä taas saa koko ajan kuulla ruikutusta kuinka se on kallis, koska se on "vain" 130 euroa* Xympyrää ja 390 euroa PS3:a halvempi. Eivätkä ne pelitkään ole kuin maasta riippuen 7-20 prosenttia kilpailijoita halvempia. Myös Wiin ohjainten hinnoista jaksetaan valittaa, vaikka kumpikin kilpailija myy omia langattomia ohjaimiaan vain kymmenen dollaria halvemmalla vaikka ne ovatkin huomattavasti halvempia ja yksinkertaisempia valmistaa. :rolleyes:

* Ja kuten olen jo aikaisemmin sanonut, Core paketti on puhdasta huijausta eikä sitä edes lasketa tähän mukaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Se on muuten erittäin mielenkiintoista, että muilla foorumeilla jossa pelaaminen ei ole pääasia, Wiin nykyistä hintaa pidetään yleisesti hyvänä, jopa erinomaisena. Täällä taas saa koko ajan kuulla ruikutusta kuinka se on kallis, koska se on vain 130 euroa* Xympyrää ja 390 euroa PS3:a halvempi. Ja sitten ruikutetaan myös ohjainten hinnoista, vaikka kumpikin kilpailija myy omia ohjaimiaan vain kymmenen dollaria halvemmalla vaikka ne ovatkin huomattavasti simppelimpiä rakenteeltaan. :rolleyes:

* Ja kuten olen jo aikaisemmin sanonut, Core paketti on puhdasta huijausta eikä sitä edes lasketa tähän mukaan.
Hyvä, että muut kun pelaajat innostuvat hinnasta. ;)

Corella ei tosiaan yksinään pärjää, mutta tällä viikolla Gigantista sen sai 239 eurolla. Wii + peli ja komponenttikaapeli maksaa satasen vähemmän kuin Xbox Premium pelillä. Vaikka Wii kiinnostaa, niin kyllä se tuntuu ylihinnan maksamiselta, kun tehot ovat mitä ovat ja sen takia etukäteen oli puhe edullisesta koneesta. IMHO tietysti, ja silleen.....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Vaikka Wii kiinnostaa, niin kyllä se tuntuu ylihinnan maksamiselta, kun tehot ovat mitä ovat ja sen takia etukäteen oli puhe edullisesta koneesta. IMHO tietysti, ja silleen.....

Edullisuus on niin subjektiivista. Kannattaisi rehellisesti sanoen muistaa se, että ihmiset ovat valmiita tunkemaan helposti Wiitä tuplasti enemmän rahaa uusimpaan iPodiin tai kännykkään, vaikka näissä ei tehoissa pröystäilläkään. Ja vaikka asiaa vääntelisi kuinka tahansa, Wii on edullinen suhteessa kilpailijoihinsa. Tehoista ruikuttaminen on myös hieman typerää, koska kenelläkään ei vieläkään realistista kuvaa siitä paljonko sisällä oleva laitteisto maksaa ja mitkä ne todelliset speksit ovat. Tai miltä pelit näyttävät kun niitä katselee muustakin kun 320 x 240 kokoisesta suttuisesta, tiheästi pakatusta MPEG filmistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Edullisuus on niin subjektiivista. Kannattaisi rehellisesti sanoen muistaa se, että ihmiset ovat valmiita tunkemaan helposti Wiitä tuplasti enemmän rahaa uusimpaan iPodiin tai kännykkään, vaikka näissä ei tehoissa pröystäilläkään. Ja vaikka asiaa vääntelisi kuinka tahansa, Wii on edullinen suhteessa kilpailijoihinsa. Tehoista ruikuttaminen on myös hieman typerää, koska kenelläkään ei vieläkään realistista kuvaa siitä paljonko sisällä oleva laitteisto maksaa ja mitkä ne todelliset speksit ovat. Tai miltä pelit näyttävät kun niitä katselee muustakin kun 320 x 240 kokoisesta suttuisesta, tiheästi pakatusta MPEG filmistä.
Onhan se tietysti noinkin, mutta sama argumentointi vesittää kaiken hintakritiikin. Jokainen kertokoon oman mielipiteensä, jos siltä tuntuu. Vaikka pelikoneita ostaessa tärkeintä ovat pelit, jota niillä pääsee pelaamaan, haluaisin laitetta ostaessa kuitenkin rahoittaa omaa laitettani, en valmistajan kovia katteita. Tai eihän katteista oikeasti tiedä, mutta ei sillä ole oikestaan tässä tarkastelussa väliä, vaan väliä on sillä mitä tekniikkaa milläkin hinnalla olettaisi saavansa. Jos tehoton kone onkin kallis valmistaa, tarkoittaa se, että rahaa haaskataan vääriin asioihin. (En sillä silti tarkoita, että koneiden koolla tai ulkonäöllä ei olisi mitään väliä.)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Vaikka pelikoneita ostaessa tärkeintä ovat pelit, jota niillä pääsee pelaamaan, haluaisin laitetta ostaessa kuitenkin rahoittaa omaa laitettani, en valmistajan kovia katteita.)

Minä taas haluaisin mielelläni näkevän firman tekevän pelejä myös tulevaisuudessa. "Rakennetaan mahdollisimman nopea kone, myydään tappiolla ja rukoillaan että kaikki menee nappiin" ruletti on alkanut pikku hiljaa osoittaa heikkoutensa, ja kustannusten kasvaessa monta kertaa nopeammin kuin konekanta on selvää että sitä ei voida jatkaa ikuisuuksiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minä taas haluaisin mielelläni näkevän firman tekevän pelejä myös tulevaisuudessa. "Rakennetaan mahdollisimman nopea kone ja myydään tappiolla" ruletti on alkanut pikku hiljaa osoittaa heikkoutensa, ja kustannusten kasvaessa monta kertaa nopeammin kuin konekanta on selvää että sitä ei voida jatkaa ikuisuuksiin.
Tuosta ei Nintendon kohdalla taida olla vaaraa, kun rahasampo on niin tehokas.

Väittämäsi nykymallin heikkous on aikamoinen tulkintakysymys ja se voi pitää paikkansa yhdelle, mutta ei toiselle. Malleja on monia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On se vaan niin vitun reilua kun me maksetaan Wiistä 270 japsien päästessä vaivasella sadalla seittämälläkympillä!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
On se vaan niin vitun reilua kun me maksetaan Wiistä 270 japsien päästessä vaivasella sadalla seittämälläkympillä!

Toisaalta taas jaappanin päässä porukka maksaa huomattavasti enemmän itse peleistä, eikä paketissa ole Wii Sportsia mukanakaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Toisaalta taas jaappanin päässä porukka maksaa huomattavasti enemmän itse peleistä, eikä paketissa ole Wii Sportsia mukanakaan.
No maksaisivatkin, mutta kalleimmat Wii-pelit ovat 7140 jeniä (47.61 ) ja Wii Sportsin kaltaiset pikkupelit 4800 jeniä. (32.01 ). Saadakseen samanlaisen paketin mitä minkä minä haen 8. joulukuuta 270 euron hintaan japanilaisen täytyy maksaa 2. joulukuuta 70 vähemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
* Ja kuten olen jo aikaisemmin sanonut, Core paketti on puhdasta huijausta eikä sitä edes lasketa tähän mukaan.

Miksi Core on huijausta? koska siihen tarvitsee muistikortin? vai että senkään jälkeen sillä ei oikein pysty hyödyntämään marketplacea, erityisesti demoja?
MS saa vähemmän rahaa/tekee enemmän tappiota Corella, sen takia se ei saa olla liian houkutteleva, se on tarkoitettu ainoastaan niille jotka eivät missään nimessä osta Premiumia, mutta saattavat ostaa Boxin hieman halvemmalla. Eli ns back up suunnitelma.

Tulevaisuudessa Corella voi olla sitten hieman isompikin rooli kun vähän vielä hinta tippuu.
Core+muistikortti kuitenkin on valmis setti, johon voi vielä myöhemmin hommata sen kovon ja kun kerran MS ottaa Coresta enemmän pannariin niin ei sitä oikein huijaukseksikaan voi mielestäni sanoa? Huonompi hintalaatu suhde sillä kyllä tällä hetkellä on premiumiin verrattuna, jos erikoistarjouksia ei lasketa mukaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Miksi Core on huijausta? koska siihen tarvitsee muistikortin? vai että senkään jälkeen sillä ei oikein pysty hyödyntämään marketplacea, erityisesti demoja?

Me puhuimme tästä asiasta joku kymmenen sivua sitten, ja pääsimme muistaakseni jopa jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen siitä, mikä coressa oikein on ongelmana. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mä en vaan oo ostamassa Wii:tä koska mua ei innosta kahella kaukosäätimellä heiluminen ja Nintendo pelit ei kiinnosta mua ku ne on "lapsellisia" .. En oo grafiikka horo mut kyl se on kiva ku uuteen sukupolveen siirtyy ni et graffatki päivittyy mukavasti :D Mut en aijo mitää fanittaa yhtäkään konetta tai mitään sellasta mutta Wii EI minun huusholliin tule :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

The Punisher sanoi:
Mä en vaan oo ostamassa Wii:tä koska mua ei innosta kahella kaukosäätimellä heiluminen ja Nintendo pelit ei kiinnosta mua ku ne on "lapsellisia" .. En oo grafiikka horo mut kyl se on kiva ku uuteen sukupolveen siirtyy ni et graffatki päivittyy mukavasti :D Mut en aijo mitää fanittaa yhtäkään konetta tai mitään sellasta mutta Wii EI minun huusholliin tule :cool:


Asiallinen viesti.

Mutta herran tähden tuo wiin hintahan on järkevä! Laite maksaa yhen pelin kera julkaisussa saman kuin vuoden markkinoilla ollut core-boxi johon tarviais ostaa vaikka mitä lisää että pääsee pelaamaan. Ei todellakaan paha. Muistutukseksi PS3:n hinta-650 ekee?? Ja laitteella pystyy tehä tasan samaa kuin wiilläkin, pelata :) Ai juu on siinä blu ray, voi kahtoo vaikka niiitä molempia jo julkaistuja blu ray- leffoja :d No vitsi vitsinä, mutta jos hinnan suhteuttaa kilpailijoihin niin on wii vielä edullinen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom