Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Lisäksi se mahdollistaa pelitalojen potentiaalisen laiskottelun koodin optimoinnin kanssa.

[size=+5]Eihän mahdollista!![/size]

Ehkä siellä levyllä voi olla jotain ns turhaa sisältöä, mutta ei tuo anna mitään pelivaraa koodin kanssa laiskotteluun. Tehot ja iso keskusmuisti voisivat sitä antaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Eli Xbox 360:llä ja PS3:lla on sinua kiinnostavia pelejä, Wiillä ei. Ja silloin ne kaksi ekaa konsolia tarjoavat hintaansa nähden enemmän?
Kyllä, näin minä ajattelen. Yksinkertainen ajattelutapa, mutta jos vietän PS3:n ja Xbox360:n parissa aikaa satoja ja taas satoja tunteja, on ne rahansa arvoisia.

Tottakaihan koneilla on ominaisuuksiakin, joiden takia suostun maksamaan niistä, mutten paljon jaksa niistä kirjoittaa, koska pelit on se tärkein asia. PS3:ssa lyhyesti sanottuna hienoa on sen tehot, ohjaimen sixaxis toiminto ja Blu-Ray. Tämän kolmion takia koneelle voidaan tehdä hyviä ja laajoja pelejä, joissa syvyys on viety seuraavalle sukupolvelle.

Xbox360:ssa sama homma muuten, mutta ei ole sixaxista, blu raytä eikä tähän mennessä nähtyjen videoiden perusteella aivan yhtä paljon tehoja. Pelit ovat silti next gen luokkaa ja monipuolisempia kuin edellisellä sukupolvella.

Wiillä taas ohjaukset on viety seuraavalle sukupolvelle, tekniikan jäädessä paljon jälkeen. Jos tehoja olisi nostettu ratkaisevasti, olisi esim. Metroidin innostus noussut takaisin Metroid Primen tasolle, koska olisimme päässyt pelaamaan sitä monipuolisempana ja ennen kaikkea hienompana. Siinä pelissä hienous ja maailma on kuitenkin avainsana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Jos Pibeä ei Wiin pelitarjonta kiinnosta mutta muiden vehkeiden kiinnostaa, niin totta helvetissä hänelle tarjoaa muut koneet silloin enemmän vastinetta rahalle.

Nimenomaan. Kannattaako noin itsestäänselvästä asiasta siis alkaa vääntää kättä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Xbox360:ssa sama homma muuten, mutta ei ole sixaxista, blu raytä eikä tähän mennessä nähtyjen videoiden perusteella aivan yhtä paljon tehoja. Pelit ovat silti next gen luokkaa ja monipuolisempia kuin edellisellä sukupolvella.

Wiillä taas ohjaukset on viety seuraavalle sukupolvelle, tekniikan jäädessä paljon jälkeen. Jos tehoja olisi nostettu ratkaisevasti, olisi esim. Metroidin innostus noussut takaisin Metroid Primen tasolle, koska olisimme päässyt pelaamaan sitä monipuolisempana ja ennen kaikkea hienompana. Siinä pelissä hienous ja maailma on kuitenkin avainsana.


Mikä helvetin MONIPUOLISUUS? Mitä meinaat? Ei nämä next gen pelit ole sen monipuolisempia kuin vanhatkaan, otetaan vaikka esimerkki: Oblivion ei ole sen monipuolisempi kuin vanhan boxin morrowind.Toinen esimerkki: Call of duty 2. Siinä kaksi merkittävää lisäystä: savukranaatit ja uusi health-systeemi, molemmat vain pelillisiä uudistuksia. Miten tehot vaikuttaa näihin uudistuksiin?
Tai metroid 3, miten se olisi parempi tehokkaammalla koneella?? Ei takuulla olisi ainakaan nykyistä laajempi.

Eli siis millä tavalla pelit ovat monipuolistuneet??
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Eli siis millä tavalla pelit ovat monipuolistuneet??

Eivät kyllä millään. Sitä aina jaksetaan alleviivata että Xbox 360:en ja PS3:en tehoilla voidaan luoda ihmispelaajaakin aidompaa tekoälyä mutta yhtään ei olla taas sukupolvenharppauksessa menty tekoälyssä eteenpäin. Kuten ei olla myöskään fysiikassa, paitsi korkeintaan saadaan enemmän fysiikkaan reagoivia objekteja ruudulle kerralla, mistä ei ole kenellekään mitään iloa.

Sittten kun esim. vesi mallinnetaan realistisesti, alan vasta puhua seuraavan sukupolven fysiikasta. Tekoälyn uskon olevan enemmänkin kiinni koodaajien taidoista kuin koneen tehoista. Umpipaskaa tekoälyä sitä saa todistaa monissa PC-peleissäkin, vaikka vääntö riittäisi tekemään vihollisista ties millaisia älyn jättiläisiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Mikä helvetin MONIPUOLISUUS? Mitä meinaat? Ei nämä next gen pelit ole sen monipuolisempia kuin vanhatkaan, otetaan vaikka esimerkki: Oblivion ei ole sen monipuolisempi kuin vanhan boxin morrowind.Toinen esimerkki: Call of duty 2. Siinä kaksi merkittävää lisäystä: savukranaatit ja uusi health-systeemi, molemmat vain pelillisiä uudistuksia. Miten tehot vaikuttaa näihin uudistuksiin?
Tai metroid 3, miten se olisi parempi tehokkaammalla koneella?? Ei takuulla olisi ainakaan nykyistä laajempi.

Eli siis millä tavalla pelit ovat monipuolistuneet??
Oblivion on helvetin monipuolinen ja laaja pelikokemus. Siinä next gen näkyy silti lähinnä grafiikoissa, johon peli mun mielestä lähes 100% perustuukin... CoD2 on ikivanha peli, jota ei ole vielä suunniteltu kunnon next geniksi. Boxilla on vielä paljon noita ei-niin-next gen pelejä, koska niitä haluttiin vaan markkinoille hienommilla graffoilla tekemään rahaa.

Sitten kun tulee vaikkapa esim. Stranglehold, Bioshock, MotorStorm tai resistance, päästään näkemään uudenlaisia pelejä, jotka perustuvat asioihin jota ei last genillä tai Wiillä tehdä.


Ja jos sinä olet niin idiootti ettet tajua että 500000 kertaa isommilla tehoilla saadaan paljon monipuolisempia pelejä, ei voi mitään. Osta NES ja pelaa mariota ja vispaa sitä neliön muotoista ohjainta, niin pääset nauttimaan yhtä monipuolisista peleistä kuin nykytehoilla.

EDIT: Ei tehoilla tehdä mitään. Vittu mennään leikkimään kivillä ja kävyillä pihalle, NES on jo tehojen haaskausta kun kerran kävyillä voi rakentaa lehmiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Oblivion on helvetin monipuolinen ja laaja pelikokemus. Siinä next gen näkyy silti lähinnä grafiikoissa, johon peli mun mielestä lähes 100% perustuukin... CoD2 on ikivanha peli, jota ei ole vielä suunniteltu kunnon next geniksi. Boxilla on vielä paljon noita ei-niin-next gen pelejä, koska niitä haluttiin vaan markkinoille hienommilla graffoilla tekemään rahaa.

Sitten kun tulee vaikkapa esim. Stranglehold, Bioshock, MotorStorm tai resistance, päästään näkemään uudenlaisia pelejä, jotka perustuvat asioihin jota ei last genillä tai Wiillä tehdä.


Ja jos sinä olet niin idiootti ettet tajua että 500000 kertaa isommilla tehoilla saadaan paljon monipuolisempia pelejä, ei voi mitään. Osta NES ja pelaa mariota ja vispaa sitä neliön muotoista ohjainta, niin pääset nauttimaan yhtä monipuolisista peleistä kuin nykytehoilla.


Mutta katsoppas pibe, morrowind on yhtälailla helvetin monipuolinen ja laaja pelikokemus, jopa laajempi kuin oblivion(saaren koko). MItä ne muut asiat on jotka erottaa motorstormin ja vaikka exite truckin toisistaan?

Tosiaan tehot mahdollistaa vaikka mitä mutta miksi niitä ei sitten käytetä mihinkään järkevään..?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Mutta katsoppas pibe, morrowind on yhtälailla helvetin monipuolinen ja laaja pelikokemus, jopa laajempi kuin oblivion(saaren koko).
Lueppa uudestaan mitä kirjoitin ja mieti vastakommenttisi uudestaan.
Kirjoitan vaikka myöhemmin motorstormista sun muista uudestaan, nyt ei kerkiä.
EDIT vielä sen verran, että saa olla aika idiootti jos ei tajua videoiden perusteella jo excite truckin ja motor stormin eroja tehojen tarpeellisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Lueppa uudestaan mitä kirjoitin ja mieti vastakommenttisi uudestaan.
Kirjoitan vaikka myöhemmin motorstormista sun muista uudestaan, nyt ei kerkiä.

No luin joo. Mutta ei minu mielestä oblivion graffoihinsa pelkästään tukeudu, itse ainakin pelaan sitä suht huonoilla graffoilla koska vanha on koneeni. Ei se silti pelikokemusta huononna, ei tosiaaan. Oblivionin parhaat uudistukset oli pelillisiä jos verrataan morrowindiin. Ei graffat (ainakaan mun koneella :D ) eikä pelimaailman monipuolisuus.

Ärsyttää vaan tuo jumalaton jeesustelu että next gen-ja maailma pelastuu! Vaikka käytännössä edelleen todella hyviä pelejä tulla tupsahtaa harvakseltaan, iso osa sellasta shaissee jota ei kehtaa pelata koska on muutakin tekemistä.Sitten kun se hyvä peli tulee kohdalle niin sitten sitä pelataan ja paljon :)
Lievää ylihypettämistä vahvasti havaittavissa juuri nyt monen pelin kohdalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
EDIT vielä sen verran, että saa olla aika idiootti jos ei tajua videoiden perusteella jo excite truckin ja motor stormin eroja tehojen tarpeellisesti.

Lopeta muiden haukkuminen idiootiksi jos et itse pysty järkevästi perustelemaan väitteitäsi.

Tämä idiootti siis kysyy: millä helvetin tavalla Motorstorm on autopelinä MONIPUOLISEMPI kuin Exite Trucks tai mikään muu? Tai Resistance monipuolisempi räiskintä. Vastaa, niin kenties myönnän sinun olevan oikeassa ja itseni idiootiksi joka on sitten vähän vähemmän idiootti. Siihen asti noilla "vitun daijut ettex nyt tajuu et totta kai paremmil tehoil saa parempaa krafiikkaa, ps3 mallintaa tunteentkin monipuolisemmin kun oikees elämäs" -korteilla ei ole mitään merkitystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Lopeta muiden haukkuminen idiootiksi jos et itse pysty järkevästi perustelemaan väitteitäsi.

Tämä idiootti siis kysyy: millä helvetin tavalla Motorstorm on autopelinä MONIPUOLISEMPI kuin Exite Trucks tai mikään muu? Tai Resistance monipuolisempi räiskintä. Vastaa, niin kenties myönnän sinun olevan oikeassa ja itseni idiootiksi joka on sitten vähän vähemmän idiootti. Siihen asti noilla "vitun daijut ettex nyt tajuu et totta kai paremmil tehoil saa parempaa krafiikkaa, ps3 mallintaa tunteentkin monipuolisemmin kun oikees elämäs" -korteilla ei ole mitään merkitystä.
Juu, anteeksi että sanoin idiootiksi.

Hermostuttaa vaan, kun kaikki tehokeskustelut on käyty todella moneen kertaan kaikilla foorumeilla. Ja tehot ja niiden lisääntyminen on tärkeää peliteollisuuden kannalta joka tapauksessa, vaikka sitä ei vielä tällä genillä pitäisi suurena harppauksena. Jokainen tehonkehitysaskel on askel lähemmäs täyttä vapautta pelintekijöille.

Ja kuten sanoin, äsken ei ollut aikaa vastata. Nyt on.

Motor Storm vs Excite Trucks on aika oiva esimerkki itseasiassa. Motor Stormissa pintojen vaikutus autojen käyttäytymiseen, pintojen ja ympäristöiden muutos jokaisella ajetulla kierroksella, autojen hajoaminen ja irtoavien osien vaikutus muiden ajosuorituseen, grafiikoiden ja animaatioiden kaunius, on kaikki hienoja asioita. Vieläpä 16 ajajan kisoissa (olenko oikeassa). Vakuuttavamman näköistä romukisailua pelillisesti sekä ulkoasullisesti en ole nähnyt. Ja vieläpä ohjaukset ja peli muutenkin toimii erinomaisesti kaikkien kommenttien perusteella.

Excite Trucks ei sisällä tästä montaakan asiaa ja se perustuu näpsäkkiin kontrolleihin ja nopeaan vauhtiin. Osiltaan myös ihan kohtalaisen nätteihin grafiikoihin.

Ja loppuun haluaisin lisätä, että tämä:
Salmari sanoi:
"vitun daijut ettex nyt tajuu et totta kai paremmil tehoil saa parempaa krafiikkaa, ps3 mallintaa tunteentkin monipuolisemmin kun oikees elämäs"
on täyttä kuraa.
Olen sanonut vain, että pelit ovat menneet asteella eteenpäin uuden sukupolven myötä. Minun mielestäni uuden sukupolven saapuminen oli todella tärkeää, koska vanhat pelit alkoivat olla kaikki saman tasoisia. Kehitys oli jäänyt hieman paikoilleen. Kai Wiikin voi tarjota tämän tarpeellisen uudistuksen pelkkien kontrollien kautta, mutta siihen en itse usko.
Ja toinen loppusilaus:

bf-man sanoi:
Mikä helvetin MONIPUOLISUUS?
Ja perään vielä liitetään esim. tälläistä

bf-man sanoi:
Tai metroid 3, miten se olisi parempi tehokkaammalla koneella?? Ei takuulla olisi ainakaan nykyistä laajempi.

Saatan helposti vastata liian radikaalisti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Totta kai tehokkaammalla koneella voi pelimaailmoihin ja hahmoihin luoda enemmän. Onahn se selvää. Kyllähän parempi fysiikkamallinnuskin tuo lisää pelattavuutta. On se vain kiva katsella, kun kaiken voi hajoittaa tai ottaa käteen. Omalla kohdalla ajattelen asiaa, PS3:n kohdalla jokseenkin näin:
Nyt tulevat ekat pelit koneelle. Tämä vaihe on ohjelmoijille vielä opettelua. Tehdään asioita kokeilemalla ja todetaan mitä kaikkea voidaan tehdä. Osa uusista jutuista saatetaan tehdä vain, koska se on mahdollista, vaikkapa täysin tuhoutuva peliympäristö.
Seuraavat pelit tuovat toisenlaisia haasteita. Pelikoodaajat alkavat miettiä, mitä edellisestä pelistä oppivat ja mitenkä uusia mahdollisuuksia ja ominaisuuksia voidaan hyödyntää pelillisesti. Esimerkiksi ne kentät/pelimaailmat. Vaihtoehtoisten reittien löytäminen taloja rikkomalla, laajemmat maailmat, GTA-tyyliset vapaat maailmat, mutta kauniimpina ja mahdollisuutena mennä jokaiseen rakennukseen sisälle.
Peleihin saadaan myös elävämpiä maailmoja, enemmän ihmisiä, eläimiä, kasveja ja avaruuden valloittajia. :) Ja varmasti näiden muiden (statisti)hahmojen reagoimista saadaan aidommanoloiseksi.
Tästä sitten aletaan viilaamaan aina vain parempia ja parempia pelejä.
Tässä kun kauheasti kiistellään Wiin ja muiden koneiden eroista ja pelien mahdollisesta paremmuudesta, niin Wiin ohjaus voi varmasti mahdollistaa sellaisia asioita (erilaisia pelityylejä ja mekaniikoita), mitä ei muilla koneilla nähdä. PS3 ja X369 taasen pätkivät Wiin todennäköisesti muilla osa-alueilla. Grafiikat, fysiikat, tekoäly, ym. ym. Itse näen asian niin, että nämä kaksi konetta mahdollistavat elävämmät maailmat. Mitenkä tätä mahdollisuutta sitten käytetään on pelitehtailijoista kiinni. :)
Itse tehot eivät tuo mitään pelillisiä uudistuksia. Niitä pitää osata käyttää. Aina on mahdollista tehdä vain kauniimpia ja paremmalla fysiikalla toteutettuja pelejä. Itse uskoisin kuitenkin niin, että isommat tehot mahdollistavat myös sellaisia pelillisiä uudistuksia, mitä ei aikaisemmin ole ollut mahdollista tehdä. Mitä nämä uudistukset sitten voivivat olla? Ei hajuakaan, minä en ole pelisuunnitelija. :p

Kuitenkin jos tarkastellaan pelien kehittymistä, niin aika hitaasti se mielestäni tapahtuu. Jos verrataan ekaa Donkey Kongia ja vaikkapa Oblivionia, niin onhan ne aika eritasolla? Siinä on kuitenkin aika paljon aikaa välissä ja hissuksiin ollaan pidemmälle menty. Ainahan tulee toki joitakin uusia innovaatioita ihan yks kaks, seinän takaa, mutta niiden hyödyllinen valjastaminen vaatii sekin aikaa. Voihan olla, että wiimotesta tulee uudenlainen standardi ohjaamiselle tai ainakin yksi vakiintuva tapa.
En silti ymmärrä sitä, minkä takia ihmiset täällä vähättelevät tehokkaita koneita. Itse ajattelen niin, että vaikka olen omaan kotiini ostamassa PS3:n ja Wiin ohjaustapa toki kiehtoo, niin ei se ole minulta mistään pois, etten saa pelata kaukkaria heiluttelemalla. Minulla on nyt tämmöinen konsoli ja jollain toisella toisenlainen. En ymmärrä, miksei tehokkaampi kone voi tuoda jotain muutakin uutta pelaamiseen, kuin kauniimat kentät? Ei kai tehot ja graffat ole sama asia?
Wiitä suosivat voivat pelata mielestäni rauhallisin mielin. He saavat pelata tyylillä, joka ei muilta onnistu. PS3 ja X360 pelaajat taasen saavat pelata sellaisia pelejä, jotka eivät välttämättä Wiillä pyörisi ja jotka ovat joillain muilla osa-alueilla parempia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wii:n Zeldassa on Nintendon mukaan yli 100 tuntia pelattavaa ja pelimaailma monta kertaa isompi kuin Ocarina Of Timessä minkä vapaasti tutkittava pelimaailma ei sekään ollut mikään kovin pieni, itseasiassa aika iso tämänkin päivän standardeilla kun pelit ovat vain pääasiassa yksinkertaistuneet.

Pelien "monimutkaisuus" ja laajuus on vain ja ainoastaan pelien tekijöiden ajasta kiinni, ei mistään muusta.

PS3 ja Xbox 360 peleissä tehot tullaan pääasiassa käyttämään parempiin grafiikoihin ja siihen että pelit pyörii isommilla resoluutioilla mikä syö tehoja. PS3:n Resistance on samanlainen putkijuoksu kuin konsoli-räiskinnät ennenkin. Jos PS3 ja Xbox 360 pelit tehtäisiin pelkästään 480p resolle kuten Wii pelit niin ero pelien välillä olisi varmasti yhtä iso kuin nyt annetaan ymmärtää. Jos pelaat PC pelejä pienimmillä resoilla (esim. 800*600) niin vanhempikin PC pyörittää kevyesti uudempia pelejä.

Kun uusi peliprojekti alkaa esim. PS3:lle niin veikkaan että tekijät lähtee panostaa enemmän näyttävyyteen kuin pelimaailman laajuuteen, koska PS3-pelejä olisi tarkoitus myydä juuri niillä graffoilla.

Fysiikanmallinnukset löytyy myös Wii peleistä. Ja ainakin näin PC-pelaajalle ne alkaa olemaan jo aika nähty juttu, kiva lisä peleihin mutta ei mitenkään suuresti pelielämystä parantava asia, varsinkin kun niiden käyttö moninpeleissä on aika rajattua lisä-lagin takia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Wii:n Zeldassa on Nintendon mukaan yli 100 tuntia pelattavaa ja pelimaailma monta kertaa isompi kuin Ocarina Of Timessä minkä vapaasti tutkittava pelimaailma ei sekään ollut mikään kovin pieni, itseasiassa aika iso tämänkin päivän standardeilla kun pelit ovat vain pääasiassa yksinkertaistuneet.
Pelit ovat olleet pitkiä jo ennen jeesusta (ainakin melkein). Se ei paljon tehoihin liity.
Novelle sanoi:
Pelien "monimutkaisuus" ja laajuus on vain ja ainoastaan pelien tekijöiden ajasta kiinni, ei mistään muusta.
No voi harmi, olisivat nyt tajunneet tehdä motor stormin jo Ps2:lle... :(
Novelle sanoi:
PS3 ja Xbox 360 peleissä tehot tullaan pääasiassa käyttämään parempiin grafiikoihin ja siihen että pelit pyörii isommilla resoluutioilla mikä syö tehoja. PS3:n Resistance on samanlainen putkijuoksu kuin konsoli-räiskinnät ennenkin.
No Resistancen hienous perustuu taasen isoon määrään tapahtumia. Koko ajan sattuu ja tapahtuu joka puolella todella paljon. Samanlaisen kokemuksen luomiseksi ennen tätä sukupolvea olisi grafiikat jouduttu laskemaan pongin tasolle, eikä silti olisi saatu ihan sitä aikaan.
Novelle sanoi:
Kun uusi peliprojekti alkaa esim. PS3:lle niin veikkaan että tekijät lähtee panostaa enemmän näyttävyyteen kuin pelimaailman laajuuteen, koska PS3-pelejä olisi tarkoitus myydä juuri niillä graffoilla.
Aivan. Juuri tämän takia Stranglehold vaikuttaa aivan oikealta Woo elokuvalta, Motor Storm oikealta romurallilta, F1 oikealta formulakisalta ja Lair mahdottoman isolta sotatantereelta. Kaikki nämä hienot vaikutelmat johtuvat pelkästään grafiikoista.
Novelle sanoi:
Fysiikanmallinnukset löytyy myös Wii peleistä. Ja ainakin näin PC-pelaajalle ne alkaa olemaan jo aika nähty juttu, kiva lisä peleihin mutta ei mitenkään suuresti pelielämystä parantava asia, varsinkin kun niiden käyttö moninpeleissä on aika rajattua lisä-lagin takia.
Wiillä pystyy tekemään vaikka mitä juttuja, mitä Xbox360:lla ja PS3:lla voidaan tehdä. Asia nyt vaan sattuu olemaan niin, että niitä kaikkia asioita ei saada toteutettua samassa pelissä kuitenkaan. Kahdella kilpailevalla koneella pystyy samassa pelissä olemaan hienon näköinen laaja maisema, jossa tapahtuu koko ajan erinäisiä asioita. Samaan voidaan lisätä myös hyvää pelimekaniikkaan vaikuttavaa fysiikkaa, hienoja valaistuksia ja suuria määriä muita hahmoja. Oli ne hahmot sitten ihmisen ohjaamia tai tekoälyhiippareita, ihan sama.

Monipuolisimmat ja suurimmat pelit eivät tule olemaan Nintendo Wiin pelivalikoimassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Täysin samaa mieltä pziuz, kaikesta mitä kirjoitit.
pziuz sanoi:
En silti ymmärrä sitä, minkä takia ihmiset täällä vähättelevät tehokkaita koneita. Itse ajattelen niin, että vaikka olen omaan kotiini ostamassa PS3:n ja Wiin ohjaustapa toki kiehtoo, niin ei se ole minulta mistään pois, etten saa pelata kaukkaria heiluttelemalla.
Katsos fanismi. Jos omalla suosikkikoneella on heikkouksia muihin verrattuna, sitä ominaisuutta aletaan vähättelemään ja oma suosikkikone alkaa tuntumaan paremmalta omassa mielessä.
Ja näitä mielipiteitä ei voi kääntää vaikka löisi täyttä faktaa pöytään. (mitä ei näissä asioissa voi kuitenkan tehdä, joten mielipidevaikutus on 110% mahdotonta)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Monipuolisimmat ja suurimmat pelit eivät tule olemaan Nintendo Wiin pelivalikoimassa.

Zelda taitaa olla jo suurempi ja ainakin pidempi kuin yksikään Xbox 360 tai PS3 peli, ja sekin on tehty Gamecuben ehdoilla. Ainoa Xbox 360 peli joka voi tulla edes lähelle on Oblivion, mutta veikkaan että sekin jää ainakin pituudessa toiseksi. Ja nyt puhun itse pelin kestosta, tiedän hyvin että kummassakin pelissä riittää tekemistä vielä läpi peluunkin jälkeen.

Motorstormissa voi olla vaikka mitä pikku yksityiskohtaa, mutta paljon niistä tietämätön pelaaja pystyy niitä arvostamaan?

Mitä Formuloihin tulee niin PC:n Grand Prix pelit mallinsi Formula kisat varmaan jo pidemmälle mitä konsoli peleissä tullaan ikinä näkemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Zelda taitaa olla jo suurempi ja ainakin pidempi kuin yksikään Xbox 360 tai PS3 peli, ja sekin on tehty Gamecuben ehdoilla. Ainoa Xbox 360 peli joka voi tulla edes lähelle on Oblivion, mutta veikkaan että sekin jää ainakin pituudessa toiseksi. Ja nyt puhun itse pelin kestosta, tiedän hyvin että kummassakin pelissä riittää tekemistä vielä läpi peluunkin jälkeen.

No huh huh, Oblivionissa ideana ei olekaan pelkkä ns pääjuoni, vaan se, että tehtävää löytyy joka lähtöön, eikä tarvitse keskittyä vain yhteen hommaan. Ja mistähän tiedät, kuinka kauan Zeldassakin riittää pelattavaa. Et ole kumpaakaan peliä tainnut pelata?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Mitä Formuloihin tulee niin PC:n Grand Prix pelit mallinsi Formula kisat varmaan jo pidemmälle mitä konsoli peleissä tullaan ikinä näkemään.
Lisätäänpä otsikkoon tuo PC:kin vielä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paavi sanoi:
No huh huh, Oblivionissa ideana ei olekaan pelkkä ns pääjuoni, vaan se, että tehtävää löytyy joka lähtöön, eikä tarvitse keskittyä vain yhteen hommaan. Ja mistähän tiedät, kuinka kauan Zeldassakin riittää pelattavaa. Et ole kumpaakaan peliä tainnut pelata?

Zeldasta en suoraan sanottuna tiedä mitään, muutakuin sen että sitä on tehty pitkään, ja että Nintendo sanoo että se on isoin Zelda ikinä, ja mukamas kestää yli 100 tuntia. Jos tuo pitää yhtään paikkaansa niin kyseessä on varmasti Oblivionia pidempi peli. Sitä että peliä on tehty pitkään kertoo enemmän mahdollisesta laajuudesta kuin sen alustan tehot mille se tehdään.

Oblivionissa, Morrowindissä, Fallouteissa, ja missä tahansa vastaavassa pelissä ei kestä pitkään kun tulet pisteeseen missä kaikki merkityksellinen on tehty ja ainakaan minua ei kiinnosta sen enempää pelata, vaikka sivutehtäviä olisi jäänytkin välistä.

Tuo nyt on vain esimerkki, kommentti siitä että Wii pelit eivät voisi olla pitkäkestoisia tai laajoja on täysin absurdi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom