Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Kyse on nimenomaan siitä miten laaja maailma toimii, mitä siellä voi tehdä ja miltä se näyttää.

Välikysymyksenä: toimiiko se Oblivionissa oikeasti paremmin vai onko se kuten Morrowindissä, jossa ehkä 4% sen maailman pinta-alasta sisältää jotain järkevää tekemistä, loput 96% on pelkkää aavikkoa jossa ei tee yhtään mitään?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi olla tosiaan kaukaa haettu, mutta vaikuttaisi siltä että tosiaan on syntymässä kokonaan uusi genre...
verratkaa aikaisemmin "PC pelaaminen vs Konsoli pelaaminen" riippuu sitten miten wii tulee menestymään, että saammeko tosiaan tähän kuvioon liitettyä Wii Pelaamisen.

Voisihan tuon satuilun miten päädyin tämmöiseen ajatukseen, jatkaa selvittelynä historiasta jne. mutta avainsanana on juuri noiden genrejen ohjauserot.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Välikysymyksenä: toimiiko se Oblivionissa oikeasti paremmin vai onko se kuten Morrowindissä, jossa ehkä 4% sen maailman pinta-alasta sisältää jotain järkevää tekemistä, loput 96% on pelkkää aavikkoa jossa ei tee yhtään mitään?
Oblivionin maailmahan on oikeasti selvästi pienempi, joten senkin puolesta homma järkevöityy. Vaikka vaeltaakin saa, löytyy mielenkiintoista vähän joka puolelta. Ja kun maailma näyttää niin hemmetin hyvältä ja näkyvyys on pitkä (vaikka osa detaljeista katoaa selvästi liian aikaisin), on ympäriinsä vaeltaminen ja tutkiminen hienoa hommaa.

Morrowind jäi minulta kesken. Laaja maailma ei vedonnut, kun varsinaista kunnollista pelaamista tuntui olevan liian vähän ja maailma ei ollut kovin elävä. Hylkäsin pelin silti ehkä liian hätäisesti. On tuossa Oblivionissa vaan jotain erikoista vikoineenkin, sillä kohta on 200 tuntia takana, jotka on muiden kiireiden takia lähinnä revitty yöunista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Väitteesi tulevan sukupolven pelien suppenemiseen tai lyhenemiseen ei löydy todistepohjaa ainakaan sukupolven alkutaipaleelta. Itse asiassa ainoa tuohon viittaava ovat Nintendon Wii-puheet. He kokeilevat nyt toisista poikkeavaa linjaa raudassa ja vähän peleissäkin, mutta on aivan liian aikaista sanoa miten se ja muiden valitsema linja toimii.

Kyllähän se on täysin selvää että ekspotentiaalisesti kasvavat kehityskustannukset tulevat näkymään jossakin varsinkin kun sen vastineeksi varsinainen pelimyynti on laskenut viimeisimmän kolmen vuoden aikana. Ainoa keino pitkällä tähtäimellä tälläisessä tilanteessa on tehostaa toimintaa, lyhentää kehitysaikoja entisestään ja välttää riskejä (kuten välttää muiden kuin tunnettujen pelien jatko-osien tekemistä). Ja jos tarvitaan esimerkkejä siitä miten next-gen on supistanut pelejä, voidaan katsoa EA:n suuntaan. EA:n urheilupelit ovat olleet huomattavasti suppeampia next-gen koneilla juuri aikataulukiireieden takia, ei sen takia että EA olisi laiska.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Täällä on pelattu Animal Crossingia jo piiiiitkään. Välillä käy tylsäksi, mutta kun pitää viikon tai pari taukoa niin taas innostaa. On muuten aika jännä, että Nintendo64 konsolille julkaistulle pelille jää vieläkin näin paljon aikaa. Ei sitä voi suoraan Oblivioniin verrata, kun siinä on tekstuurit ja alueet pienemmät, mutta enemmän sitä innostaa pelata kuin edellä mainittua.

Wii!

T: Über Nintendo fanboy ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kyllähän se on täysin selvää että ekspotentiaalisesti kasvavat kehityskustannukset tulevat näkymään jossakin varsinkin kun sen vastineeksi varsinainen pelimyynti on laskenut viimeisimmän kolmen vuoden aikana. Ainoa keino pitkällä tähtäimellä tälläisessä tilanteessa on tehostaa toimintaa, lyhentää kehitysaikoja entisestään ja välttää riskejä (kuten välttää muiden kuin tunnettujen pelien jatko-osien tekemistä). Ja jos tarvitaan esimerkkejä siitä miten next-gen on supistanut pelejä, voidaan katsoa EA:n suuntaan. EA:n urheilupelit ovat olleet huomattavasti suppeampia next-gen koneilla juuri aikataulukiireieden takia, ei sen takia että EA olisi laiska.
Varmasti kulut kasvatat, mutta niin tulee myyntikin pitkällä tähtäimellä, vaikka eri syklejä onkin.

Kustannusnousua voi loiventaa toimintaa tehostamalla, pelien sisällön kärsimättä. Alkaa olla entistä enemmän historiaa, että yksi porukka pykää peliin kaiken alusta loppuun. Siihenhän puhe eksponentiaalisesta kulujen kasvamisesta perustuu. Yhä enemmän tullaan tekniikan ja sisällön palikoita ostamaan muualta, tilaamaan jne. Muitakin tehostamismahdollisuuksia on.

Mainitsemasi uhkakuvat ovat arkipäivää nykykoneillakin. Itse uskon, että jatko-osatehtailuun yms. suurin syy löytyy kovasta kilpailusta, halusta saada varmoja myyntimenestyksiä kustannustehokkaasti. Kovaa kilpailua on ollut jo pitkään. Oli kustannus enemmän tai vähemmän, sille halutaan vastineeksi kunnon tuotto ja mieluiten mahdollisimman ennustettavasti.

Minäkin näen mahdollisen vaaran siitä, että varmanpäälle pelaaminen lisääntyy kustannusten kasvaessa, mutta vielä en ole sitä nähnyt, enkä pidä sitä mitenkään vääjäämättömänä. Jostainhan niitä menestyssarjojakin on saatava lisää.

Tulevaisuudessa kyllä eri monimutkaisuus-/kustannustason peleille voi hyvinkin olla kysyntää, jos hinnat joustavat. Koneiden nettipalvelut voivat olla mainioita niiden esiin tuomiseen ja myymiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Wiin arkkitehtuuria on höylätty edelliset 5v

Tämä on taas niitä älyvapaita viittauksia siihen että Wii = Cube? Koita keksiä jotain vakuuttavampia argumentteja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse asiassa, eikös Nintendo ole itsekin maininnut Wiin olleen kehityksessä jo ties kuinka kauan? Sama juttu kuin muillakin konsoleilla. En yllättyisi yhtään vaikka jokainen näistä uusista konsoleista olisi ollut kehityksessä viitisen vuotta. Se, kuinka kauan esimerkiksi Wii:n ohjain on ollut kehityksessä voi olla sitten taas ihan eri asia; tai se kuinka monta kertaa on arkkitehtuuri pistetty uusiksi.
Ei kehittäjillä tietty kehityksen alussa ollut heti mielessä millainen lopullinen tuote on, etenkin kun viisi vuotta sitten ei ollut olemassa teknologiaa, jota nyt käytetään.

Konsolin "tehot" eivät kyllä vaikuta mitenkään pelimaailman suuruuteen jos siitä on täällä ollut kyse. Pelimaailman laajuus ja siinä olevat yksityiskohdat ovat kyllä ihan pelin suunnittelijoiden päätettävissä. Se kuinka kauas konsoli pystyy tätä maailmaa piirtämään on sitten taas verrannollinen tehoihin. Toisaalta käyttämällä hyvin optimoitua koodia ja/tai pienentämällä kauempana olevien kohteiden tarkkuutta, voidaan saada todella hyvää jälkeä aikaan. Hyviä esimerkkejä on varmasti esimerkiksi PS2:n Shadow of the Colossus ja GC:n The Wind Waker, joiden molempien pelimaailma on hyvin, hyvin suuri.
Tuo Salmarin mainitsema pointti on hyvä, että onko pelimaailma suuri vain sen takia, koska siinä on paljon "turhaa" aluetta. Tällainen lennossa generoitu alue, jossa ei ole mitään voi vaikuttaa monasti (ja varmasti onkin) melko turha, mutta esimerkiksi Colossuksessa se ei haittaa yhtään. Siis peli missä on jotain 12(?) vihua, on erittäin suuri maailma... Sopii pelin tyyliin hyvin. Tosin Colossuksen maailma ei vaikuta yhtä lennossa generoidulta kuin Wind Wakerin, mutta kuitenkin... :)
Uusimpien Twilight Princess videoiden perusteella voisi rohkeampi henkilö sanoa, että uuden Zeldan overworld vaikuttaa myös hyvin suurelta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Minusta Motor Storm vs. Exite Trucks on huono esimerkki. Pelit tähtäävät aivan eri kohderyhmiin; kuten luettelit, Motor Storm hakee realistisuutta ja Exite Trucks vauhtia ja arcadea
Nyt juuri en kerkiä enempää lukea, mutta totta puhut. Huono esimerkki tuossa mielessä ja siksi en sitä itse keksinytkän vertailuun. Sinä keksit sen, ja sen takia kirjoitin :D
Salmari sanoi:
Tämä idiootti siis kysyy: millä helvetin tavalla Motorstorm on autopelinä MONIPUOLISEMPI kuin Exite Trucks tai mikään muu?


Sitä saa mitä tilaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cosmica sanoi:
Konsolin "tehot" eivät kyllä vaikuta mitenkään pelimaailman suuruuteen jos siitä on täällä ollut kyse. Pelimaailman laajuus ja siinä olevat yksityiskohdat ovat kyllä ihan pelin suunnittelijoiden päätettävissä. Se kuinka kauas konsoli pystyy tätä maailmaa piirtämään on sitten taas verrannollinen tehoihin.
No tämä nyt on taas näitä neronleimauksia. Niin, no kyllähän PS1:llä pystyi jo tekemään laajoja maailmoita. Mikseivät pelintekijät tajunneet vaan tehdä peleistä muuten pirun yksinkertaisia ja rumia? :confused:

Ja tämä "suuruuskeskustelu" lähti liikkeelle ilmeisesti kommentistani, jossa sanoin että suurimmat ja monipuolisimmat pelit tulevat PS3:lle ja XO:lle. Tuolla kommentilla en tarkoittanut ihan sitä, että jos pacmanissa on 100000 kenttää jotka ovat kaikki 1000000 hehtaaria, peli on suuri. Tarkoitin lähinnä esim. Motor stormia, jota hieman selostinkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Oblivionin maailmahan on oikeasti selvästi pienempi, joten senkin puolesta homma järkevöityy.
Oblivionin maailma on noin seitsemän neliömailia, josta melko pieni osa on veden peitossa. Morrowindin alue on noin kymmnenen neliömailia, josta noin neljä neliömailia on vettä. Aika saman kokoisia nuo maailmat siis ovat.

Ja kyllä, Oblivion on helvetin paljon monipuolisempi kuin Morrowind. Pelkästään jo omia askareitaan toimittavat ihmiset tekevät maailmasta paljon elävämmän ja kiinnostavamman kuin Morrowindissa. Maailmasta myös löytyy paljon enemmän kaikenlaista tutkittavaa kuin Morrowindista, jossa suurin osa maailmasta oli vain vain tyhjää polygonierämaata.

Hyviä esimerkkejä on varmasti esimerkiksi PS2:n Shadow of the Colossus ja GC:n The Wind Waker, joiden molempien pelimaailma on hyvin, hyvin suuri.
Shadow of the Colossusta en ole pelannut, mutta ainakin Wind Wakeria vaivaa paljolti sama tauti kuin Morrowindia. Maailma on kyllä laaja, mutta varmaan arviolta 90% siitä on pelkkää tylsää merta ja muuhun kuin juoneen liittyvät saaret ovat melkein kaikki vain tylsiä pikku paikkoja, joissa voit hakata hengiltä pari örmykkiä ja saat palkinnoksi rahaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Oblivionin maailma on noin seitsemän neliömailia, josta melko pieni osa on veden peitossa. Morrowindin alue on noin kymmnenen neliömailia, josta noin neljä neliömailia on vettä. Aika saman kokoisia nuo maailmat siis ovat.
Tätä en ole tiennytkän, kun en ole pelannut Morrowindiä ollenkaan...
Lloope sanoi:
Ja kyllä, Oblivion on helvetin paljon monipuolisempi kuin Morrowind. Pelkästään jo omia askareitaan toimittavat ihmiset tekevät maailmasta paljon elävämmän ja kiinnostavamman kuin Morrowindissa. Maailmasta myös löytyy paljon enemmän kaikenlaista tutkittavaa kuin Morrowindista, jossa suurin osa maailmasta oli vain vain tyhjää polygonierämaata.
Niin, kyllähän Oblivionissa on paljon kaikkea. Joitain osia niistä olisi varmaan voinut tehdä jo boxilla rumilla grafiikoilla, mutta vaikka mistä olisi joutunut karsimaan. Olisi hauska nähdä paljon Oblivionista jouduttaisiin karsimaan Wiillä. Boxilla se on yksi parhaista peleistä, mitä olen pelannut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Wiin arkkitehtuuria on höylätty edelliset 5v joten vaikea kuvitella että pelit paljon nykyisestä Zeldasta kaunistuvat. Kontrasti Wiin ja PS360:n välillä tulee vain kasvamaan ja kasvamaan..

Miten ihmeessä x360:n pelit sitten voisivat kaunistua nykyisestä kun kyseistä (pc-)arkkitehtuuria on sentään höylätty jo vuosikymmeniä? Ja Zelda on sitäpaitsi tehty Cuben ehdoilla, ei Wiin, joten voidaan sanoa, että Cuben pelit eivät enää uutta Zeldaa kauniimmiksi tule (ei sillä että Cubepelejä enää olisi juuri tulossakaan).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kyllähän se on täysin selvää että ekspotentiaalisesti kasvavat kehityskustannukset tulevat näkymään jossakin varsinkin kun sen vastineeksi varsinainen pelimyynti on laskenut viimeisimmän kolmen vuoden aikana.
Tälle nauroinkin tuossa olikohan viime viikolla. Katselin IGNistä mäitä miljoonalistoja, ja Nintendolla on aivan mielettömän paljon täysin samalla kaavalla tehtyjä pelejä, joihin on sijoitettu 2 euroa kehityskustannuksiin. Nämä pelit ovat myyneet miljoonia ja miljoonia. Pokemon (all colours), Kirby (all the funny names), Mario (land 1 lost levels world blapsblaps), Wariot ynnä muuta.
Onko tämä sitä pelien viemistä eteenpäin? Tai se, että mm. aikoinaan tehtiin mario64 uudestaan niin, että marion selkään heitettiin vaan lisäksi vesiruisku? Nintendo on pelaajan asialla, sehän oli se legendaarinen kommentti... Miljoonat ja miljoonat kopioilla puhuu mielestäni päinvastaista.


Sama homma lisenssipeleillä. Joku helvetin SpongeBob Squarepants on myynyt miljoonia! Siis kuinka naurettavaa! Ennen olen pitänyt lisenssipelivalituksia liioitteluina, mutta en todellakan enään...

Ja PS3:llakin on mielestäni hyviä esimerkkejä siitä, että aikataulutiukkuudet sun muut eivät ole totta suurelta osin. Esim. Square tekee väliprojekteja (Dragenkardit, sylpheed, ym.) luultavasti vain sen takia, että saavat rahoitusta pääprojekteille joita tehdään vuosia ja vuosia. GT on aina vuosien projekti, MGS on aina vuosien projekti. Rahaa palaa, huippupelejä valmistuu. Kunnianhimo on suurta.

Sitten on näitä kaiken pilaajia... Tiger Woodsit tulee uudelle sukupolvelle pienemmillä kenttävalikoimilla vain, että saadaan peli helposti tehtyä ja tahkottua sillä miljoonia markkinoilla... Vain yksi säälittävä esimerkki kymmenien joukossa... :(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Oblivionin maailma on noin seitsemän neliömailia, josta melko pieni osa on veden peitossa. Morrowindin alue on noin kymmnenen neliömailia, josta noin neljä neliömailia on vettä. Aika saman kokoisia nuo maailmat siis ovat.

Ja kyllä, Oblivion on helvetin paljon monipuolisempi kuin Morrowind. Pelkästään jo omia askareitaan toimittavat ihmiset tekevät maailmasta paljon elävämmän ja kiinnostavamman kuin Morrowindissa. Maailmasta myös löytyy paljon enemmän kaikenlaista tutkittavaa kuin Morrowindista, jossa suurin osa maailmasta oli vain vain tyhjää polygonierämaata.
Niinhän se tosiaan olikin! Pistetään sen piikkiin, että kun on tylsää ja näkyvyys on rajattu, tuntuu sama koko suuremmalta! Kun tekemistä riittää, tutkiminenkin on hauskaa ja pitkä näkyvyys antaa kokonaiskuvan missä mennään, pääsee iso alue oikeuksiinsa.


Mutta se Daggerfall.... (wikistä)

Neither Morrowind nor Oblivion come close to the massive world as it existed in Daggerfall, estimated as being roughly twice the size of Great Britain, with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons, and speculated to take over two weeks to travel from one end of the world to the other.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En ole pitkään aikaan oikeastaan pelannut konsoleilla (enkä kyllä PC:lläkään) kunnolla mitään kun ei ole ollut kiinnostavia pelejä. Nyt pelasin Xboxilla Splinter Cell: Double Agentia.

Kyllä edellissukupolvellekin saa aivan pirun upean näköisiä pelejä. Oikein kiihottaisi nähdä, miltä tuo näyttää Xbox 360:llä. Jos Ubisoft on tehnyt joka versiossa hyvää työtä, niin Splinter Cell: Double Agent lienee yksi parhaista esimerkeistä mittailla Wiin grafiikkaa - se kun tulee edelliselle sukupolvelle (PS2, Gamecube, Xbox), sekä seuraavalle sukupolvelle (Xbox 360) että tälle välisukupolvelle (Wii). Ellei Wii-versio ole Call of Duty 3:en tyyliin vain nopeasti juosten kustu paska (mitä en usko, Ubisoft on niin vahvasti mukana tukemassa Wiitä), siitä voi nähdä aika hyvin, millaiseen asemaan se sijoittuu grafiikaltaan tuossa Xboxin ja Xbox 360:en välimaastossa. Odotan innolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
No tämä nyt on taas näitä neronleimauksia. Niin, no kyllähän PS1:llä pystyi jo tekemään laajoja maailmoita. Mikseivät pelintekijät tajunneet vaan tehdä peleistä muuten pirun yksinkertaisia ja rumia? :confused:

Ja tämä "suuruuskeskustelu" lähti liikkeelle ilmeisesti kommentistani, jossa sanoin että suurimmat ja monipuolisimmat pelit tulevat PS3:lle ja XO:lle. Tuolla kommentilla en tarkoittanut ihan sitä, että jos pacmanissa on 100000 kenttää jotka ovat kaikki 1000000 hehtaaria, peli on suuri. Tarkoitin lähinnä esim. Motor stormia, jota hieman selostinkin.
Juuh, no nyt käväsin lukemassa ketjun viestejä vähän tarkemmin ja ymmärsin mitä tarkoitit. On se kumma miten tällaisessa topicissa niin helposti assosioituu käsittämään, että aina puhutaan graafisista kyvyistä kun siitä joka kerta pitää valittaa. :)
Itse kun olin puhumassa ihan eri asiasta, niin kuin näköjään moni muukin. Sillai se keskustelu vaan harhautuu. :)

Eli se mitä Pibe sanoi pelien monimuotoisuudesta (tms.) on täysin paikkansa pitävä. Juuri siitä suuremmissa tehoissa on kyse. Se esimerkki, että uusissa autopeleissä tien epätasaisuudet ja sen semmoiset vaikuttavat auton käyttäytymiseen on hyvä esimerkki tästä.

Ei hemmetti, PS3:lla saa aikaan niin hienon näköisiä pelejä ja Wiillä on niin hieno ohjaustapa. Wiille tulee vaikkapa Zelda, PS3:lle esim FFXIII ja XBox360:lle vaikka Bioshock. Nyt kun olisi vaan rahaa kaikkiin. :/
Pelit tekevät konsolista hyvän, mutta entäs kun kaikille konsoleille tulee hyviä pelejä?

Pitäisiköhän sitä pelata taas uudestaan A Link to the Past, joka sattumoisin on pelikirjastoni paras peli. Ja jos joku alkaa valittamaan, että hahmoissa ei ole tarpeeksi polygoneja, Link:n jalat eivät reagoi tarpeeksi tarkasti nurmikon epätasaisuuksiin tai, että ohjaustapa ei ole tarpeeksi "monipuolinen", niin saa minun puolestani pitää tiedon omanaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cosmica sanoi:
Eli se mitä Pibe sanoi pelien monimuotoisuudesta (tms.) on täysin paikkansa pitävä. Juuri siitä suuremmissa tehoissa on kyse. Se esimerkki, että uusissa autopeleissä tien epätasaisuudet ja sen semmoiset vaikuttavat auton käyttäytymiseen on hyvä esimerkki tästä.

En haluaisi toistamiseen olla ilonpilaaja, mutta edelleenkään mikään ei viittaa siihen, että tien epätasaisuuksien vaikutus auton käyttäytymiseen johtuisi megahertsin vertaa PS3:en tehoista. Peli nyt vaan sattuu olemaan suunniteltu noin realistiseksi.

Toisekseen, kaikki nuo ovat vielä mainospuheita. Odotetaan ensin niitä arvosteluja ja katsotaan, paljonko se mudan muokkaantuminen oikeasti vaikuttaa auton käyttäytymiseen ja mietitään sitten. Jos se vaikuttaa, niin siitäkin hatunnosto kuuluu todennäköisesti pelin koodaajille, ei PS3:en tehoille. Siitä taas kuuluu hatunnosto PS3:en tehoille, jos tuollaisia yksityiskohtia voidaan toteuttaa 16 pelaajan moninpelissä. Sillä taas ei ikävä kyllä ole mitään tekemistä monimuotoisuuden kanssa, niin kauan kun sama monimuotoisuus on toteutettavissa heikoimmillakin konsoleilla kunhan vaan tiputetaan yksityiskohtia ja varjojen detaljeja sun muita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Uskoakseni pointti oli siinä, että prosessori A, jolla on mahdollista suorittaa n määrä laskutoimituksia enemmän kuin prosessorilla B, on mahdollista tehdä ohjelma, joka huomioi suuremman määrän tietoa kerralla. Luonnollisesti prosessori B pystyy samaan mutta sillä menee laskutoimitusten suorittamiseen enemmän aikaa.
Varmaan joku 100MHz pentium pystyy samaan kuin 3GHz, sillä nyt vain ei pelata samaa peliä ainakaan samalla FPS:llä, jos nyt näin otetaan ääriesimerkki. ;)
En osaa sanoa onko jossain pelissä tuollaista ominaisuutta jonka edellisessä viestissä mainitsin, otin sen vain esimerkiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
En haluaisi toistamiseen olla ilonpilaaja, mutta edelleenkään mikään ei viittaa siihen, että tien epätasaisuuksien vaikutus auton käyttäytymiseen johtuisi megahertsin vertaa PS3:en tehoista. Peli nyt vaan sattuu olemaan suunniteltu noin realistiseksi.
Jos tuollaiset ominaisuudet eivät ole mitenkän tehoista kiinni, niin miksi sitten past-genillä ei nähty esim. tällaisia ominaisuuksia autopeleissä? Ei edes niissä realistisuuteen tähtäävissä peleissä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom