Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Sanoisin että ok hintanen toi wii suomessa ellen tietäisi mitä kone maksaa muualla maailmassa. No onneksi ohjehinnoista voi olettaa kilpailun syövän 20 euroa.

Nyt olen muuten kahden vaiheilla menenkö käymään tammikuusssa japanissa hakemassa pelikoneita vai en. Postikulujen hinnalla saa varmaan jo lennot varsinkin jos koittaa tilata jotain PS3n kaltaista järkälettä...

Odotettu hintahan tuo tosiaan oli. Sopivan hintainen siinä mielessä että voi ostaa ja testata, ja mikäli ei miellytä niin myy surutta eteenpäin. Hieman eri asia kuitenki alkaa sijoittaa 650€ pelaamiseen kuin 270€...

Ja nyt vain odotellaan ensimmäistä Sony-fania selittämään kuinka PS3:ssa on paras vastine rahalle, ja sillä voi katsoa Blu-ray-leffoja, ja järsiä Microsoftin markkinavaltaa käyttämällä Linuxia, ja se on joka kodin viihdekeskus, ja Sony on pelaajan asialla, ja... :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

The Punisher sanoi:
Mä en vaan oo ostamassa Wii:tä koska mua ei innosta kahella kaukosäätimellä heiluminen ja Nintendo pelit ei kiinnosta mua ku ne on "lapsellisia" ..

Pienenä lohdutuksen sanana voidaan sanoa kuitenkin se, että jos ja kun Wii alkaa menestyä kunnolla, on hyvin todennäköistä että kilpailijat alkavat emuloida sen menestystä. Ja tämä tarkoittaa juuri esim. liiketunnistemella varustettuja ohjaimia, "lapsellisia*", kaikenikäisille tarkoitettuja pelejä sekä hitaampaa kasvua tehoissa. :)

* Lapsellisuus tarkoittaa siis tässä tapauksessa pelejä, jotka ovat kolmetoista vuotiaan mielestä epäcooleja kun niissä ei lennä veri eikä hakata prostitoituja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
* Lapsellisuus tarkoittaa siis tässä tapauksessa pelejä, jotka ovat kolmetoista vuotiaan mielestä epäcooleja kun niissä ei lennä veri eikä hakata prostitoituja.

Tämä oli hyvä heitto, paitsi sanoisin, että aliarvioit nyt kyllä lapsia. Omassa tuttavapiirissä/sukulaisissa noin ajattelevien ikä on lähempänä kolmeakymmentä kun kolmeatoista vuotta.

Wii:n hintaan täällä heijastunee suoraan se, että kysynytä on ylittänyt kaikki odotukset. On luonnollista että sitten lyödään vähän suurempi lappu kun laitteet menevät silti kuumille kiville.

Mutta onko Core turha? Coren voi tehdä mielessään just niin turhaksi tai hyödylliseksi kun haluaa. Esim pikkuveljelleni (9-v) Core ois aivan loistava paketti muistikortin kanssa. Kotona on kyllä netti, mutta hänellä ei ole lupaa sitä käyttää sitä omin päin eikä käsittääkseni kiinnostustakaan, joten käytännössä tarvetta kiintolevylle ei ole moneen vuoteen. Suurempi ongelma on se, että boxille ei oikein ole pelejä, joita 9-vuotiaalle voisi hankkia.

Edit: ja tuota vanhempani eivät tietenkään tiedä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No eiköhän tämä hintakina tästä.

Olenpa muuten huomannut että 360:nen rupeaa löytymään melko monen meikäläisen tutun kotoa. Eli myynti taitaa vetää ihan hyvin! Se tietää pikkasen huonoa PS3:selle kun kilpailijalla on vuoden etumatka. Ja oikeesti hinta on oleellinen asia konsolissa, pleikkari taitaa olla hiukan liian kallis vielä nyt.

Pelasin Oblivionia boxilla, aika jees :) Nyt rupeaa olemaan jo pelejäkin boxilla joten mikkisofta on ihan hyvissä asemissa odottamassa kilpailijoitten lanseerausta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ja nyt vain odotellaan ensimmäistä Sony-fania selittämään kuinka PS3:ssa on paras vastine rahalle.
Hyvää päivää. Nimeni on Jukka Piispa, ja mielestäni PS3 ja Xbox 360 tarjoavat suhteessa hintaansa paljon enemmän kuin Nintendo Wii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Hyvää päivää. Nimeni on Jukka Piispa, ja mielestäni PS3 ja Xbox 360 tarjoavat suhteessa hintaansa paljon enemmän kuin Nintendo Wii.

Heh,
xbox 360 on ainoa mikä tällä hetkellä tarjoaa yhtään mitään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

100 % totta puhut, mutta tuota kutsutaan pilkuttamiseksi :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt ei sitten enää tarvitse tapella eikä arvuutella vastausta tämän keskustelun otsikkoon. Riittää, että lähikuukausien aikana latailee aika ajoin tuoreen päivityksen tästä sivusta:

http://www.nexgenwars.com/

(Tarjolla ei sitten oikeasti ole mitään faktatietoa siitä, miten noihin lukemiin on päästy, mutta sehän ei ole aiemminkaan ollut tästä aiheesta puhuttaessa mitenkään välttämätöntä.)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Hyvää päivää. Nimeni on Jukka Piispa, ja mielestäni PS3 ja Xbox 360 tarjoavat suhteessa hintaansa paljon enemmän kuin Nintendo Wii.
No niin, teesi on valmis. Mielelläni kuulisin myös perusteet tälle väittämälle? Voisin itse argumentoida tätä vastaan.

Tällä hetkellä väittäisin, että parhaan value-for-money-pakkauksen titteli menee XO Premium + NHL 07 -bundlelle (399). Tämän jälkeen tulee Nintendo Wii (279).

Syynä tähän se, että 120 eurolla saa enemmän tallennustilaa, kokonaisen pelin, ja liven kautta monia demoja, joiden perusteella voi tulevia ostoksia harkita.

Haluaisin myös huomauttaa, että koska Nintendon demo/VC-politiikasta ei ole vielä tarkkaa tietoa (lähinnä, tuleeko konsolin mukana yhtään ilmaista retropeliä), vaaka on hieman tähän suuntaan kääntynyt. Wii lähtee kuitenkin mukaan jo todennäköisesti itsenäisyyspäivänä, XO saa vielä odotella hetken aikaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Tällä hetkellä väittäisin, että parhaan value-for-money-pakkauksen titteli menee XO Premium + NHL 07 -bundlelle (399). Tämän jälkeen tulee Nintendo Wii (279).

Syynä tähän se, että 120 eurolla saa enemmän tallennustilaa, kokonaisen pelin, ja liven kautta monia demoja, joiden perusteella voi tulevia ostoksia harkita.

Mutta tuleeko tuossa XO:ssa esim. minkäänlaisia valmiuksia nettipeliin? Vai pitäisikö hintaan laskea vielä myös WLan ja Live-tilin maksu?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
No niin, teesi on valmis. Mielelläni kuulisin myös perusteet tälle väittämälle? Voisin itse argumentoida tätä vastaan.

Tällä hetkellä väittäisin, että parhaan value-for-money-pakkauksen titteli menee XO Premium + NHL 07 -bundlelle (399€). Tämän jälkeen tulee Nintendo Wii (279€).
Perustelethan sinä sitten myös, miksi PS3 ei kuulu yhtälöösi?

Xbox 360 siitä yksinkertaisesta syystä, että se ei ole hirveän kallis ja silti sille on tulossa itselleni mojovia pelejä vaikka kuinka. Ilmoitettuina on jo vähintäänkin Mass Effect, Lost Planet, Bio Shock, Viva Pinata, Halo 3, Forza 2, Fable 2, ym.

PS3 siitä syystä, että se maksaa kohtalaisen paljon, mutta se tarjoaa silti pelisarjoja, joita olen pelannut pitkään ja joista nautin pirusti. Esim MGS, FF (suosikkisarjani aivan kaikista peleistä)
Lisäksi on tukea pelistudioilta, joista pidän todella paljon. Pääsen pelaamaan vaikkapa Naughty Dogin ja Insomniacin pelejä, jotka ovat laadultaan sitä AAAAA+++++ - luokkaa joka kerta.
Myös nettipeleistä Socom on tulossa, ja sitä olen tahkonut netissä vuosia. Myös GT HD pääsen pelaamaan nettiin ja jonkin ajan päästä (helvetin pitkän ajan päästä :D) pääsen pelaamaan myös GT5:a.

Jos ostan Wiin, siihen RGB-kaapelin ja yhden pelin (zeldan), minulla menee pitkälti päälle 300 euroa ja tulevaisuudessa ei näy hirveänkän montaa peliä jotka kiinnostavat. Metroid Prime oli mielestäni yksi parhaista peleistä, mutta Metroid Prime 2:een en ole jaksanut edes koskea alkutestien jälkeen, vaikka omistan sen. MP3 ei siis kiinnosta ollenkaan. Mario Galaxystä tulee aika varmasti mahtava peli, mutta siihen jääkin omalta osalta tällä hetkellä Wiille tuleviin peleihin kiinnostus.

Eli omasta mielestä PS3 ja Xbox360 on tällä hetkellä aika varmoja koneita, joille riittää paljon pelattavaa, mutta Wiille ei ole vielä taattu tätä pelisumaa minun pelimakuun.

EDIT: Myös yksi vaikuttava seikka on hieman se, että Livessä sekä PS-netissä olen mukana yhteisössä ja tiedän mitä siellä tapahtuu, ja minulle nettipelaaminen on tärkeä asia. Nintendolla ei ole vielä edes olemassa nettipeliyhteisöä, ja sen kasvamiseen tulee menemään aikaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Hyvää päivää. Nimeni on Jukka Piispa, ja mielestäni PS3 ja Xbox 360 tarjoavat suhteessa hintaansa paljon enemmän kuin Nintendo Wii.

Onko perusteluja?


Tuo boxin nhl bundle on kyllä edullinen, harmi vaan kun peli ei ole parhaasta päästä :) Itsed tykkään paljon enemmän segan jäkiksestä. Mutta joo, hyvä on hinta/laatu-suhde.

Muokkaus: Olin myöhässsä :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Piben kirjoituksen alle voisin laittaa myös omat puumerkit, vaikkakin hieman eri vivahteilla - on päälinja samanlainen. Silti Wii jää avoimeksi tapaukseksi ja kun alkaa uskottavuutta löytymään muidenkin kuin Zeldan osalta, laitetaan kättä taskuun.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Xbox 360 siitä yksinkertaisesta syystä....

PS3 siitä syystä....

Jos ostan Wiin...

Eli Xbox 360:llä ja PS3:lla on sinua kiinnostavia pelejä, Wiillä ei. Ja silloin ne kaksi ekaa konsolia tarjoavat hintaansa nähden enemmän? Ei kakkaa, Herlokki Solmunen?

En näe mitään ideaa ryhtyä väittelemään konsolien hinta/laatu-suhteesta kenenkään yksilön pelimaun pohjalta. Eihän se palvele ketään. Jos minä tykkään Wiin peleistä tai sille on tulossa kiinnostavia pelejä ja sanon sen siksi olevan aivan saatanan mahtava masiina hintaansa nähden verrattuna Xbox 360:een ja että saisi maksaa vaikka 2000e ja olisi silti fiksu ostos, olen yhtä oikeassa kuin sinä.

Keskusteltaisiin enemmin sellaisesta, missä on edes pikkuisen vähemmän niitä oikeita mielipiteitä, vaikkapa siitä, mikä kone tarjoaa ominaisuuksitlaan parhaan vastineen rahalle. Tässäkin taas tullaan sitten kyllä siihen että kaikki arvostavat eri ominaisuuksia. Jotkut haluavat Wiimote-pelattavuuden, jotkut HD-reson.

Kaikki on siis paskaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Tässäkin taas tullaan sitten kyllä siihen että kaikki arvostavat eri ominaisuuksia. Jotkut haluavat Wiimote-pelattavuuden, jotkut HD-reson.

Kaikki on siis paskaa.

Aivan.:D

Kaikki arvostavat eri ominaisuuksia (pelit, HD, ohjaimet, lisätoiminnot jne.), joten kysymyksen vastaus on täysin vastaajasta kiinni. Kaikki on paskaa. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Mutta tuleeko tuossa XO:ssa esim. minkäänlaisia valmiuksia nettipeliin? Vai pitäisikö hintaan laskea vielä myös WLan ja Live-tilin maksu?
Wlanin suhteen kannattaa olla tarkka arvioissaan, sillä mikäli ei omista tukiasemaa tai reititintä, joutunee joka tapauksessa tekemään lisäinvestointeja.

Nettipelin suhteen taas ei Wiinkään osalta ole mitään selvyyttä, joten sitäkin on täysin turha spekuloida, ennen kuin tarkempaa tietoa ilmenee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Eli Xbox 360:llä ja PS3:lla on sinua kiinnostavia pelejä, Wiillä ei. Ja silloin ne kaksi ekaa konsolia tarjoavat hintaansa nähden enemmän? Ei kakkaa, Herlokki Solmunen?

No kyllähän nyt pelit ovat se tärkein syy miksi pelikonsoli hankitaan? Voi olla HD:ta tai liikkeentunnistusta tai muuta kivaa, mutta millään ei loppupeleissä ole mitään väliä, jos ei ole tai ole tulossa itselle kiinnostavia pelejä joihin haluaa sijoittaa.

Jos Pibeä ei Wiin pelitarjonta kiinnosta mutta muiden vehkeiden kiinnostaa, niin totta helvetissä hänelle tarjoaa muut koneet silloin enemmän vastinetta rahalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
mikä kone tarjoaa ominaisuuksitlaan parhaan vastineen rahalle. Tässäkin taas tullaan sitten kyllä siihen että kaikki arvostavat eri ominaisuuksia. Jotkut haluavat Wiimote-pelattavuuden, jotkut HD-reson.
Niinpä. Itse aion ostaa yhden konsolin, ja se on PS3. Samaan hengenvetoon täytyy kyllä tunnustaa, että aikomukset voivat muuttua tilanteen mukaan, jos esim. jotain uutta ja mullistavaa tulee vastaan :p Saa kyllä olla todella mullistavaa, jotta siirtyisin huonompaan resoon PS3:sta. Kyllä, minulle grafiikat ovat yhtä tärkeitä kuin sisältö. Cubelle tuli joitakin mukavia innovaatioita, mutta eivät ne kuitenkaan saaneet minua kävelemään kauppaan asti. Xbox360:aa en osta, sillä se ei ainakaan tällä hetkellä tarjoa mitään (mukaanlukien pelit), mikä olisi itselleni haluttavampaa kuin PS3:n tuleva tarjonta, paitsi laitteen hinta tietysti. Xbox 360:lla ei kuitenkaan pysty pelaamaan PS One eikä PS2 -pelejä, eli se siitä sitten :cool:

Tämä on siis minun mielipiteeni. Odotan mielenkiinnolla tiettyjen tyyppien kommentteja, jotka todistavat, että ihan oma mielipiteeni on väärä, tai jos eivät sitä pysty todistamaan, leimaavat minut tyhmäksi :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Perustelethan sinä sitten myös, miksi PS3 ei kuulu yhtälöösi?
PS3 on mielestäni aivan liian kallis. En myöskään pidä siitä, että minulle pakkosyötetään ominaisuuksia, jotka voivat tulevaisuudessa olla täysin tarpeettomia. Otetaanpa täysin hatusta repäisty esimerkki, jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa: mitä jos NES:n mukana olisi tullut Beta-videonauhuri sisäänrakennettuna, ja tämä olisi nostanut koneen hintaa parillasadalla dollarilla/eurolla? Toki joku voi väittää, että Wiimoten liiketunnistus on aivan samaa luokkaa, mutta mielestäni Wiimoten menestys ei riipu PS3:n liiketunnistuksen hyödyllisyydestä. Formaattisota ei ole vielä edes alkanut, enkä aio maksaa 650 euroa siitä, että saan äänestää. Kutsukaa vaikka pelkuriksi, mutta aion sijoittaa rahani tavaraan, jonka laadusta ja hyödystä on jotain takeita. Tästä syystä suuntaankin digiexpoon Wiitä testaamaan.

En näe siis mitään syytä maksaa BD-formaatista, koska sen todellinen hyöty on vielä kyseenalainen. Lisäksi se mahdollistaa pelitalojen potentiaalisen laiskottelun koodin optimoinnin kanssa. Lisäksi olen sitä mieltä, että hyvät pelit tehdään suunnitteluvaiheessa, eikä massiivisia putkijuoksuja laajentamalla. Kärjistetty mielipide ehkä, mutta niinhän tällä alueella on kai tapana?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom