Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tässäpä teille mietittävää. Uusimma Edgessä Edgen toimitus haastatteli Nintendon edustajaa. Yksi keskustelun aihe oli Wiin hinta. Nintendolla oli suunnitelmissa tuoda laite markkinoille 200 dollarin hintaan, mutta tavarataloketjujen ja pelikauppaketjujen painostus nosti hinnan 250:neen. Ketjut halusivat korkeamman hinnan sen takia, että he olivat rehellisesti sanoen huolestuneita (heille tulevasta) matalasta voittomarginaalista ja koriarvosta*.

* Koriarvo = Eli paljonko heille jää käteen asiakkaan ostoskoriin latomista tuotteista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tässäpä teille mietittävää. Uusimma Edgessä Edgen toimitus haastatteli Nintendon edustajaa. Yksi keskustelun aihe oli Wiin hinta. Nintendolla oli suunnitelmissa tuoda laite markkinoille 200 dollarin hintaan, mutta tavarataloketjujen ja pelikauppaketjujen painostus nosti hinnan 250:neen. Ketjut halusivat korkeamman hinnan sen takia, että he olivat rehellisesti sanoen huolestuneita (heille tulevasta) matalasta voittomarginaalista ja koriarvosta*.

* Koriarvo = Eli paljonko heille jää käteen asiakkaan ostoskoriin latomista tuotteista.
Sillähän ei sinänsä ole paskankaan väliä mihin hintaan konsoli olisi voinut tulla. Ainoa millä minulle on merkitystä on se, paljonko se konsoli nyt sitten oikeasti maksaa. Wiin nykyiseen hintaan en sen kummempaa kantaa ota. Kait se ihan sopiva ja odotettavissa ollut hinta on, mutta en silti taida Wiitä vielä ihan heti hommata. Ehkä sitten kun hyviä pelejä on tullut vähän enemmän ja muut suunnitelmat sen sallivat :).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Sillähän ei sinänsä ole paskankaan väliä mihin hintaan konsoli olisi voinut tulla. Ainoa millä minulle on merkitystä on se, paljonko se konsoli nyt sitten oikeasti maksaa. Wiin nykyiseen hintaan en sen kummempaa kantaa ota. Kait se ihan sopiva ja odotettavissa ollut hinta on, mutta en silti taida Wiitä vielä ihan heti hommata. Ehkä sitten kun hyviä pelejä on tullut vähän enemmän ja muut suunnitelmat sen sallivat :).

Siinä on vain se, että Nintendo luultavasti rymäyttää hinnan mahd. pian alas kunhan tuotanto käynnistyy kunnolla ja kauppojen marginaalit saadaan kuntoon. En olisi yllättynyt jos se tapahtuisi jo joulun jälkeen. Toisaalta jos kysyntä odottaa tarjonnan, niin miksipä sitä hintaa vielä laskemaan.... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Siinä on vain se, että Nintendo luultavasti rymäyttää hinnan mahd. pian alas kunhan tuotanto käynnistyy kunnolla ja kauppojen marginaalit saadaan kuntoon. En olisi yllättynyt jos se tapahtuisi jo joulun jälkeen. Toisaalta jos kysyntä odottaa tarjonnan, niin miksipä sitä hintaa vielä laskemaan.... :)

Veikkaanpa etta wii sports haipyy paketista muutaman kuukauden kuluttua ja hinta putoaa 180 ecun tietamille. Sitapaitsi laite maksaa japanissa 160 ecua ilman pelia ja Cubekin oli kallein juuri japanissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Pilaan ajatusleikkinne, ja totean kyynisesti, että todennäköisesti Nintendon HD-konsoli tulee olemaan halvempi kuin PS3 on julkaisussa.
Minä olen vielä kyynisempi ja totean, että Wii saattaa olla Nintendon viimeinen pöytäkonsoli pitkään aikaan. Muutaman vuoden päästä Nintendo pärjää edelleen hyvin käsikonsoleissa ja tekee pelejä Sonyn ja Microsoftin laitteille :)

No, älkää ottako ihan tosissaan. En vain millään jaksa uskoa Wiin mahdollisuuksiin. Wiimotea lukuun ottamatta laitteessa ei ole mitään mielenkiintoista (minulle) ja kyynikkona en usko edes Wiimoteen. Se on varmaankin ihan hauska kapistus WarioWare-tyyppisiin peleihin, mutta veikkaanpa että näemme paljon pelejä, jotka käytännössä pilataan sillä että niihin on tungettu "väkisin" Wiimote-ohjaus, vaikka perinteisempi ohjaustapa toimisi paremmin. Toisaalta joku Red Steel näyttää siltä, että jänskää ohjausta lukuun ottamatta pelissä ei ole mitään ihmeellistä. Kauanko ohjainten heiluttelu kiinnostaa?

Pelitarjonta on toinen iso kysymysmerkki. Nintendolta tulee varmasti nämä perusjatko-osat (Zelda, Mario, Metroid), mutta se ei yksinkertaisesti riitä. Ei kaikkia kiinnosta joku Mario.

Mutta ehkäpä Wii ei varsinaisesti kilpailekaan PS3:n ja Xbox 360:n kanssa. Nintendo jäänee omilleen kolmossijallakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

saku sanoi:
Minä olen vielä kyynisempi ja totean, että Wii saattaa olla Nintendon viimeinen pöytäkonsoli pitkään aikaan. Muutaman vuoden päästä Nintendo pärjää edelleen hyvin käsikonsoleissa ja tekee pelejä Sonyn ja Microsoftin laitteille :)

No, älkää ottako ihan tosissaan. En vain millään jaksa uskoa Wiin mahdollisuuksiin. Wiimotea lukuun ottamatta laitteessa ei ole mitään mielenkiintoista (minulle) ja kyynikkona en usko edes Wiimoteen. Se on varmaankin ihan hauska kapistus WarioWare-tyyppisiin peleihin, mutta veikkaanpa että näemme paljon pelejä, jotka käytännössä pilataan sillä että niihin on tungettu "väkisin" Wiimote-ohjaus, vaikka perinteisempi ohjaustapa toimisi paremmin. Toisaalta joku Red Steel näyttää siltä, että jänskää ohjausta lukuun ottamatta pelissä ei ole mitään ihmeellistä. Kauanko ohjainten heiluttelu kiinnostaa?

Pelitarjonta on toinen iso kysymysmerkki. Nintendolta tulee varmasti nämä perusjatko-osat (Zelda, Mario, Metroid), mutta se ei yksinkertaisesti riitä. Ei kaikkia kiinnosta joku Mario.

Mutta ehkäpä Wii ei varsinaisesti kilpailekaan PS3:n ja Xbox 360:n kanssa. Nintendo jäänee omilleen kolmossijallakin.

Jos olisit oikea kyynikko niin kaivaisit hautaa myös PS3:lle koska ottaisit todesta kaiken sen saaman huonon julkisuuden. Taidat vain olla Nintendovihaaja :D

Eiköhän se Nintendo vie tässä sukupolvessa johtopaikan. Mutta katsotaan miten käy :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

saku sanoi:
Minä olen vielä kyynisempi ja totean, että Wii saattaa olla Nintendon viimeinen pöytäkonsoli pitkään aikaan. Muutaman vuoden päästä Nintendo pärjää edelleen hyvin käsikonsoleissa ja tekee pelejä Sonyn ja Microsoftin laitteille :)

No, älkää ottako ihan tosissaan. En vain millään jaksa uskoa Wiin mahdollisuuksiin. Wiimotea lukuun ottamatta laitteessa ei ole mitään mielenkiintoista (minulle) ja kyynikkona en usko edes Wiimoteen. Se on varmaankin ihan hauska kapistus WarioWare-tyyppisiin peleihin, mutta veikkaanpa että näemme paljon pelejä, jotka käytännössä pilataan sillä että niihin on tungettu "väkisin" Wiimote-ohjaus, vaikka perinteisempi ohjaustapa toimisi paremmin. Toisaalta joku Red Steel näyttää siltä, että jänskää ohjausta lukuun ottamatta pelissä ei ole mitään ihmeellistä. Kauanko ohjainten heiluttelu kiinnostaa?

Pelitarjonta on toinen iso kysymysmerkki. Nintendolta tulee varmasti nämä perusjatko-osat (Zelda, Mario, Metroid), mutta se ei yksinkertaisesti riitä. Ei kaikkia kiinnosta joku Mario.

Mutta ehkäpä Wii ei varsinaisesti kilpailekaan PS3:n ja Xbox 360:n kanssa. Nintendo jäänee omilleen kolmossijallakin.
Itse uskon Wiin lyövän aika pitkälti kaikki laudalta. Potentiaali ainakin on valtava. Wii lanseerataan todennäköisesti yli tuplamäärällä konsoleita kuin PS3 ja lentävä lähtö tuo todennäköisesti hyvää jatkossakin. Kun ottaa huomioon millaisen statuksen DS on saanut ja miten se julkaistiin, Wiistä tullee vieläkin suurempi ilmiö. Mitä ohjaukseen tulee, uskon sen parantuvan toisen aallon myötä roimasti kehittäjien kehittymisen ja mm. LiveMoven takia. Jo nyt uskon ohjauksen olevan hyvä suuressa osassa peleistä, vaikka toivomisen varaa osaan jäisikin.

Wiille on muuten tulossa jo ensimmäisen vuoden aikana "nämä perusjatko-osat", joten odotan innolla mitä reilun vuoden päästä nähdään. Toivottavasti paljon uusia AAA-luokan pelejä. Jo nyt on julkistettu ainakin Project Hammer, Deep Blue ja Disaster. Lisää seurannee. Erityisen kovat toiveet minulla on kuitenkin "pikkupeleistä", siis Wiin vastauksesta Brain Trainingille ja muille "Touch Generation" -peleille.

Wiin valtavaa potentiaalia olen käsitellyt lisää http://zelme.wordpress.com. Myönnän, että tekstistä tuli liian pitkä ja että se jäi tällä kertaa hyvin yleiselle tasolle. Olen kuitenkin aloitteleva blogisti. Että se on haastavaa pitää jutut lyhyinä!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Jos olisit oikea kyynikko niin kaivaisit hautaa myös PS3:lle koska ottaisit todesta kaiken sen saaman huonon julkisuuden. Taidat vain olla Nintendovihaaja :D

Eiköhän se Nintendo vie tässä sukupolvessa johtopaikan. Mutta katsotaan miten käy :cool:

Hoh hoijaa... jos Saku on Nintendo vihaaja, niin onko siellä sitten Nintendo-hehkuttaja? :rolleyes:
Ja eikös X360:kin saa jatkuvasti negatiivista mainostusta? Aika paljon rikkinäisistä koneista puhutaan (+ aseman äänet jne. jadi jadi jaa). Näitä et kuitenkaan maininnut, eli oletko sinä Sony-vihaaja?
Ei kai tämmöisiä tarvitse kirjoitella, kun joku esittää oman kantansa asiasta? Saku käsittääkseni kertoi vain näkemyksistään Wiin suhteen, eikä alkanut verrata niitä mihinkään toiseen laitteeseen. Jos Keiu pyytää kauniisti ja asiallisesti, niin luulen, että Saku kertoo auliisti mielipiteensä myös toisista laitteista. Ei ihan noin äkkiä pitäisi toista tuomita.
Kyllähän kaikista koneista löytyy jotain valittamisen aihetta. Ei niistä mikään täydellinen ole. Jokainen tekee itse oman valintansa, mikä kone on mieluisin, kunhan ne nyt kaikki kauppoihin saadaan. ;)
Täällä on todella yleistä se, että kun joku sanoo oman näkemyksensä asiasta, niin joku toinen on heti sättimässä. Ja aivan sama, sanooko vain mitä itse ajattelee, tai onko tukena ziljoona hienoa nippelitietoa, tai pataljoona nettisivuja takanaan, näkemyksensä tueksi. Jollekin se on aina liikaa. Ja sitten muut kertovat millainen sinä olet... pööh....:(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Hoh hoijaa... jos Saku on Nintendo vihaaja, niin onko siellä sitten Nintendo-hehkuttaja? :rolleyes:
Ja eikös X360:kin saa jatkuvasti negatiivista mainostusta? Aika paljon rikkinäisistä koneista puhutaan (+ aseman äänet jne. jadi jadi jaa). Näitä et kuitenkaan maininnut, eli oletko sinä Sony-vihaaja?
Ei kai tämmöisiä tarvitse kirjoitella, kun joku esittää oman kantansa asiasta? Saku käsittääkseni kertoi vain näkemyksistään Wiin suhteen, eikä alkanut verrata niitä mihinkään toiseen laitteeseen. Jos Keiu pyytää kauniisti ja asiallisesti, niin luulen, että Saku kertoo auliisti mielipiteensä myös toisista laitteista. Ei ihan noin äkkiä pitäisi toista tuomita.
Kyllähän kaikista koneista löytyy jotain valittamisen aihetta. Ei niistä mikään täydellinen ole. Jokainen tekee itse oman valintansa, mikä kone on mieluisin, kunhan ne nyt kaikki kauppoihin saadaan. ;)
Täällä on todella yleistä se, että kun joku sanoo oman näkemyksensä asiasta, niin joku toinen on heti sättimässä. Ja aivan sama, sanooko vain mitä itse ajattelee, tai onko tukena ziljoona hienoa nippelitietoa, tai pataljoona nettisivuja takanaan, näkemyksensä tueksi. Jollekin se on aina liikaa. Ja sitten muut kertovat millainen sinä olet... pööh....:(

Noh, ajattelin että tuo meikäläisen aniharvoin viljelemä naurava pallero selvittäisi että kyseinen viesti on huumoria. Pahoittelen.

edit: Xboksia olisi muuten vaikea ottaa esimerkiksi koska kone on jo markkinoilla ja sikäli kyyninen epäily ei voi suoranaisesti siihen kohdistua koska siinä ei ole kyse enää siitä että odottaa pahinta oikean tiedon puutteessa. Saa huumorissakin olla faktat kohdillaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

saku sanoi:
Kauanko ohjainten heiluttelu kiinnostaa?

Tähän puolivillaiseen argumenttiin on vastattu ennenkin, mutta vastataanpa taas, kun joku vielä jaksaa. Kauanko padin näpyttely kiinnostaa? 16 pelivuoden jälkeen loppumaisillaan oleva konsolisukupolvi on ensimmäinen, jossa henkilökohtainen peli-into on alkanut vakavasti laskea. Ja kappas kappas, se on myös ensimmäinen konsolisukupolvi, jossa ohjaimet eivät uudistuneet. Kyllä tässä vähän voisi arvella, että ne uudet ohjaustavat tuovat pelaamiseen aina sitä uutta intoa: ristiohjain, olkapäänapit, analogiohjaus, värinä, langattomuus, kosketusnäyttö, ja nyt liikkeentunnistus - kaikki Nintendolta. Ilman Nintendon innovaatiota oltaisiin nyt menossa jo kolmatta sukupolvea samanlaisilla ohjaimilla kuin kymmenen vuotta sitten, vähän vain uudelleen muotoiltuna. Sonykin lisäsi kallistuksentunnistuksen vasta Nintendon aloitteen jälkeen, ja sekin siihen samaan vanhaan pädiin jota on hypistelty jo kymmenen vuotta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

saku sanoi:
Minä olen vielä kyynisempi ja totean, että Wii saattaa olla Nintendon viimeinen pöytäkonsoli pitkään aikaan. Muutaman vuoden päästä Nintendo pärjää edelleen hyvin käsikonsoleissa ja tekee pelejä Sonyn ja Microsoftin laitteille :)

No, älkää ottako ihan tosissaan. En vain millään jaksa uskoa Wiin mahdollisuuksiin. Wiimotea lukuun ottamatta laitteessa ei ole mitään mielenkiintoista (minulle) ja kyynikkona en usko edes Wiimoteen. Se on varmaankin ihan hauska kapistus WarioWare-tyyppisiin peleihin, mutta veikkaanpa että näemme paljon pelejä, jotka käytännössä pilataan sillä että niihin on tungettu "väkisin" Wiimote-ohjaus, vaikka perinteisempi ohjaustapa toimisi paremmin. Toisaalta joku Red Steel näyttää siltä, että jänskää ohjausta lukuun ottamatta pelissä ei ole mitään ihmeellistä. Kauanko ohjainten heiluttelu kiinnostaa?

Pelitarjonta on toinen iso kysymysmerkki. Nintendolta tulee varmasti nämä perusjatko-osat (Zelda, Mario, Metroid), mutta se ei yksinkertaisesti riitä. Ei kaikkia kiinnosta joku Mario.

Mutta ehkäpä Wii ei varsinaisesti kilpailekaan PS3:n ja Xbox 360:n kanssa. Nintendo jäänee omilleen kolmossijallakin.

Miksi Nintendo poistuisi konsolimarkkinoilta niin kauan kun se tekee voittoa? Wii tuottaa alusta saakka voittoa, eikä edes GC:n heikko menestys koitunut firman kuolemaksi, koska siitäkin revittiin voittoa.

Eikös bisneksen A ja O ole tehdä voittoa mahdollisimman pienillä kuluilla? Mitä tuohon "tylsään ja valmiiksi epäonnistuneeseen" ohjaimeen tulee, niin hyvin tuntuu uudenlainen ohjaustapa maistuvan esimerkiksi konsolifin lukijoille: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=400638 , tuon mukaan 67% vastaajista aikoo hankkia Wiin jo tänä vuonna. Käy ihmeessä antamassa äänesi ja vaikuttamassa tulokseen. Lisäksi samankaltaisia lukemia on näkynyt monilla ulkomaisilla pelisivustoilla, eli lyhyesti sanottuna; Wii kiinnostaa.

Miksi se kiinnostaa? No, sitähän voi jokainen miettiä mielessään. Vaikkei Wii onnistuisikaan DS:n tavoin tavoittamaan pelaamattomia, niin silti Nintendolla ei tule olemaan mitään hätää.

Mitä tuohon konsolimarkkinoilta katoamiseen tulee, niin Sony tässä suurimmassa vaarassa on mielestäni. M$:lta ei rahat lopu, ja Nintendo pötkii pitkälle pelkästään DS:n tuomin voitoin. Mitä kauemmin PS3:n valmistukset takkuaa, niin sitä enemmän muut vaihtoehdot viehättävät kuluttajia. Myöskään loputon 3rd party-tuki ei ole kirkossa kuulutettu; mikäli Sony menettää kärkipaikkansa niin 3rd partyt siirtyvät sille toiselle johtavalle alustalle. Lisäksi suunnitelma PS3:n kääntymisestä voitolliseksi 4-5 vuoden kuluessa on aika arveluttava. Toivottavasti kaikki menee putkeen eikä enempää takkuamisia tapahdu, tai voi olla että käy kylmät.

Enkä tarkoita etteikö PS3 myisi vähintään välttävästi, mutta edes se ei välttämättä riitä nostamaan Sonya suosta, johon se on itsensä upottanut. Itse toteaisin tähän väliin vastauksena sakun postaukselle, että PS3 saattaa olla Sonyn viimeinen kotikonsoli pitkään aikaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tähän puolivillaiseen argumenttiin on vastattu ennenkin, mutta vastataanpa taas, kun joku vielä jaksaa. Kauanko padin näpyttely kiinnostaa? 16 pelivuoden jälkeen loppumaisillaan oleva konsolisukupolvi on ensimmäinen, jossa henkilökohtainen peli-into on alkanut vakavasti laskea. Ja kappas kappas, se on myös ensimmäinen konsolisukupolvi, jossa ohjaimet eivät uudistuneet. Kyllä tässä vähän voisi arvella, että ne uudet ohjaustavat tuovat pelaamiseen aina sitä uutta intoa: ristiohjain, olkapäänapit, analogiohjaus, värinä, langattomuus, kosketusnäyttö, ja nyt liikkeentunnistus - kaikki Nintendolta. Ilman Nintendon innovaatiota oltaisiin nyt menossa jo kolmatta sukupolvea samanlaisilla ohjaimilla kuin kymmenen vuotta sitten, vähän vain uudelleen muotoiltuna. Sonykin lisäsi kallistuksentunnistuksen vasta Nintendon aloitteen jälkeen, ja sekin siihen samaan vanhaan pädiin jota on hypistelty jo kymmenen vuotta.

Minusta ohjaimet ovat muokkautuneet pelaajien tarpeiden mukaan vuosien saatossa. Nintendolla on yllättävän paljon ansiota tässä, mutta en anna kaikkea ylistystä Nintendolle siitä, koska kaikki suuret yritykset (MS, Sony ym.) ovat tuoneet vuosien saatossa aina jotain uutta tekniikkaa ja ominaisuuksia pelaajien käsiin. Vähän vaikea sanoa, että mikäli Nintendo ei olisi vaikuttanut pelialalla, olisivatko peliohjaimet samanlaisia kuin esim. 10 vuotta sitten. Itse en siihen usko, mutta todennäköisesti ei oltaisi samanlaisessa tilanteessa kuin nyt ollaan. :)
Aika näyttää miten Wii tulee menestymään ohjaimensa kera, mutta en kuitenkaan löisi päätäni pantiksi siitä. Toivottavasti Wii menestyy hyvin. (itse en osta ainakaan vielä sitä, mutta ehkä joskus)
Se, että muilla konsoleilla ohjaimet kokevat uudistuksia niin vähän on syynsä. Eihän tietokoneellakaan ole hiiri ja näppäimistö niin paljoa muuttunut, mutta niitä pidetään edelleen pätevänä pelaamiseen. Sama pätee konsoleilla. Esimerkiksi Microsoft ja Sony eivät muokkaa ohjaintaan kovin radikaalisti hyvän ohjaintuntumansa tähden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Saku käsittääkseni kertoi vain näkemyksistään Wiin suhteen, eikä alkanut verrata niitä mihinkään toiseen laitteeseen. Jos Keiu pyytää kauniisti ja asiallisesti, niin luulen, että Saku kertoo auliisti mielipiteensä myös toisista laitteista.
No ei tarvi sentään kenenkään pyydellä anteeksi ;) Tosiaankin tuo oli vain minun mielipiteeni. Voinhan olla täysin väärässäkin, aika näyttää.

Mitä tulee muihin konsoleihin, niin olen itse asiassa jossain määrin pettynyt kaikkiin uusiin konsoleihin.

Wiistä jo kerroinkin mielipiteeni. Xbox 360 on ihan hyvä laite, mutta tähän mennessä julkaistujen pelien joukossa ei ole mitään niin kiinnostavaa, että ostaisin sen. PS3 on julkaisuhetkellä liian kallis (kipuraja periaatteellisista syistä ehkä n. 400-450 euroa) ja lisäksi Sonyn röyhkeä asenne tympäisee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En usko että Wii:n hinta laskee kovin nopeasti. Se on jo halvin konsoli ja ne varmaan menevät kaupaksi joka tapauksessa. Wii Sports taas on oleellinen osa sitä strategiaa millä Wii yritetään saada joka kotiin, ja se että se leviää konsolien mukana luo varmasti uusia pelaajia entisten pelaajien lähipiireistä.

Wii:n hinnan alennus ei ole ajankohtainen ennenkuin Microsoft laskee Xbox 360:n hintaa vasta-iskuna mahdollisille Sonyn hinnan alennuksille. Ja vaikea uskoa että Microsoft tai Sony olisi lähiaikoina valmiita laskemaan konsolien hintoja. Kamppailu toisesta sijasta tulee olemaan verinen noiden kahden välillä, mutta itsepähän markkinansa valitsivat.

http://www.kotaku.com/gaming/sony/creepy-ps3-baby-commercial-210537.php

Sonyn kohderyhmä on sarjamurhaajat?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Wii:n hinnan alennus ei ole ajankohtainen ennenkuin Microsoft laskee Xbox 360:n hintaa vasta-iskuna mahdollisille Sonyn hinnan alennuksille. Ja vaikea uskoa että Microsoft tai Sony olisi lähiaikoina valmiita laskemaan konsolien hintoja.

360:sen Core versio taitaa olla tällä hetkellä halvin, 239 tais olla gigantissa hintaa sillä. Toki siitä tulee kalliimpi kun pitää ostaa muistikortti ja peli, mutta psykologisesti halvin silti.

Veikkaan itse, että hyvin pian MS laskee premiumin(kin) hintaa, mutta tuskin ennen joulua. Sehän (ms) pääsee "ilmaiseksi" jouluapajille toistamiseen markkinoiden monipuolisemmalla next-gen pelivalikoimalla ja koneelle tuntuu olevan kysyntää.

Sonyn hinnanalennuksiin en usko pitkään aikaan, ellei tuotantomaailmassa tapahdu jotain ihmeellistä mullistusta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Vaihteeksi huonoja uutisia Sonyn suunnalta: http://www.joystiq.com/2006/10/30/japan-to-get-fewer-ps3-launch-units-due-to-part-problems/

Saapa nähdä laskeeko myös Pohjois-Amerikan luvattu 400k...

Nyt jos koskaan olisi mahdollisuus tehdä helppoa rahaa. :D


Hmm, mikähän siinä valmistusmenetelmässä mättää? Tosin onhan se niin ettei laitteen julkaisussa konsolisotaa vielä hävitä joten eipä tuo ole kovin vaarallinen juttu jos tuotannon saa toimimaan tulevaisuudessa paremmin. Pienet on silti määrät mitä julkaisuun tulee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Hmm, mikähän siinä valmistusmenetelmässä mättää? Tosin onhan se niin ettei laitteen julkaisussa konsolisotaa vielä hävitä joten eipä tuo ole kovin vaarallinen juttu jos tuotannon saa toimimaan tulevaisuudessa paremmin. Pienet on silti määrät mitä julkaisuun tulee.

En ole ihan varma, mutta kaipa se edelleen se on se Blu-ray-diodien heikko saatavuus...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kilometrien jonot näyttävät pressikuvissa ja uutisissa hyvältä. Tehtailla paiskitaan varmaan hitosti tällä hetkellä duunia. Saa nähdä miten nämä tuotantovaikeudet heijastuvat toimivuuteen, vai heijastuvatko sitten lainkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
360:sen Core versio taitaa olla tällä hetkellä halvin, 239 tais olla gigantissa hintaa sillä. Toki siitä tulee kalliimpi kun pitää ostaa muistikortti ja peli, mutta psykologisesti halvin silti.

Veikkaan itse, että hyvin pian MS laskee premiumin(kin) hintaa, mutta tuskin ennen joulua. Sehän (ms) pääsee "ilmaiseksi" jouluapajille toistamiseen markkinoiden monipuolisemmalla next-gen pelivalikoimalla ja koneelle tuntuu olevan kysyntää.

Sonyn hinnanalennuksiin en usko pitkään aikaan, ellei tuotantomaailmassa tapahdu jotain ihmeellistä mullistusta.
Tuskinpa Wiitäkään täyteen hintaan Gigantissa myydään, ja siitäkin varmasti saadaan hyvin nopeasti ihan päteviä tarjouksia.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom