Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jar: toisaalta valitettavaa ja toisaalta raadollista kilpailua josta me kuluttajina hyödymme ällötehokkaina ja monipuolisina tuotteina kohtuuhintaan. Toisaalta pitäisi juhlia ja toisaalta lausua muistopuheita yksinkertaisemmista ajoista. :(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Älkää unohtako Emotion Engineä, se mahdollistaa vaikka mitä hienoa! Se antaa pelihahmoille tunteet! Eikun Reality Synthesizer se olikin!

Jotenkin tuttua hehkutusta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joergen sanoi:
Jar: toisaalta valitettavaa ja toisaalta raadollista kilpailua josta me kuluttajina hyödymme ällötehokkaina ja monipuolisina tuotteina kohtuuhintaan. Toisaalta pitäisi juhlia ja toisaalta lausua muistopuheita yksinkertaisemmista ajoista. :(


Olen kyllä täysin samaa mieltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joergen sanoi:
Aika huvittava kysymys aikana jolloin pleikkari pyörittää linuxia IBM:n (et co) prosessorilla ja survoo pikseliä ruudulle Nvidian pc-pohjaisella näytönohjaimella. Sama XO:lla, ilman linuxia, mutta PowerPC (Mac) arkkitehtuurin prosessoreilla ja ATI:n näytönohjaimella.

Ja ATI+IBM PowerPC löytyy mm cubesta, wiistä ja dreamcastista.
Varmin voittajahan on IBM, jolla on näppinsä mukana kaikissa kolmessa konsolissa. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Ei ehkä vielä, mutta jokusen ajan päästä kyllä. Jokin Call Of Duty tai Ridge Racer ei sano vielä laitteen tehoista mitään (sitäpaitsi ovat julkaisupelejä, muistatteko vielä X0:n julkaisupelien laadun?). Vuoden 2008 alkupuolella PS3 ajaa X-poksin ohi heittämällä. Sitten onko se jo myöhäistä... ei voi tietää?

Kai se on pakko uskoa, kun perustelutkin ovat noin vankalla pohjalla:rolleyes:
No olen kyllä jo kauan aikaa sitten ymmärtänyt, että jos ihminen haluaa uskoa johonkin niin faktat yksinään eivät tämänkaltaista halua pysty horjuttamaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joergen sanoi:
Aika huvittava kysymys aikana jolloin pleikkari pyörittää linuxia IBM:n (et co) prosessorilla ja survoo pikseliä ruudulle Nvidian pc-pohjaisella näytönohjaimella. Sama XO:lla, ilman linuxia, mutta PowerPC (Mac) arkkitehtuurin prosessoreilla ja ATI:n näytönohjaimella.
Tietokoneen arkkitehtuurissa on niin paljon muutakin kuin pelkkä prosessoriarkkitehtuuri ja grafiikkapiirin valmistaja. En sanoisi vanhaa CD-soitintani Amiga-sukuiseksi vain siksi että siitä löytyy Motorolan 68000-sarjan prosessori. En myökään sanoisi vaikkapa Playstationia Silicon Graphicsin grafiikkatyöasemien sukuiseksi vain siksi että siinäkin on MIPS-prosessori. PowerPC:tkin ovat todella yleisiä prosessoreita sulautetuissa järjestelmissä, joten ei niiden käyttäminen paljon nyökyttele Maccien suuntaan.

Linux-ihmisethän vielä erityisesti ylpeilevät sillä miten moneen täysin erilaiseen ympäristöön Linux kääntyy vähäisellä vaivalla, joten en tuotakaan voi pitää minkäänlaisena samansukuisuuden merkkinä.

Ja ATI+IBM PowerPC löytyy mm cubesta, wiistä ja dreamcastista. Dreamcastissa oli myös Windows CE + DirectX optio.
Dreamcastissa on Hitachin SH4-prosessori sekä NEC:n valmistama PowerVR-grafiikkapiiri. Cuben grafiikkapiirin suunnitteli ArtX, jonka perusti hyvin pitkälle sama porukka joka suunnitteli Silicon Graphicsilla Nintendo 64:n grafiikkapiirin, eikä sillä ole mitään tekemistä ATIn PC-piirien kanssa, ATI vain osti firman hieman ennen Cuben valmistumista. Kaikkien todennäköisyyksien mukaan Wiin grafiikkapiiri on rakennettu samalle pohjalle, sen sijaan että siinä olisi käytetty PC-puolen piirejä.

Xbox oli 100% PC rautaa Intel PentiumIII/Celeron2 prosessorilla ja nvidian nforce-emolla (sis geforce 2/3), directxään vahvasti pohjaten, ja oli alun epäilyistä ja naureskeluista huolimatta pomminvarma ja laadukas 100% pelikonsoli ilman mitään yhtälöä PC:llä pelaamiseen.
Sanoisin Xboxin olevan ainoa sisuskaluiltaan ihan rehellinen PC, joka on rakennettu enemmän tai vähemmän PC-osista kun piti saada hurjan nopealla aikataululla jotain kauppaan, ja ohjelmointirajapinnatkin ovat Windows-vastineiden hyvin läheisiä sukulaisia. PC-pelaamiseen ero tulee yhtenäisellä alustalla, eli ei ole kiljardia laite- ja ajuriyhdistelmää debugattavana vaan alusta on kiinteä ja tunnettu.

Xbox 360 sitten näyttää mitä tulee kun Microsoft lähtee oikeasti suunnittelemaan konsolia kunnolla, ja arkkitehtuurissa on paljon pikkujuttuja jotka eivät oikein ole toteutuskelpoisia hyytelömäisessä PC:ssä ilman selkeitä rajoituksia tai suurempia arkkitehtuurimuutoksia.

Kaikista kolmesta uudesta konsolista löytyy USB:tä, wlania, ethernettiä, emulaattoreita, dvd-soitin, imutettavia pakollisia käyttöjärjestelmäpäivityksiä ja pätsejä peleihin ja kahdesta jopa nettiselain ja se huvittava 30 vuotias PC-reliikki jota joskus kovalevyksi kutsutaan (pleikkariin sen voi hakea PC-kaupasta suoraan). Ja niillä pelataan... verkossa!

Nyt jos koskaan kannattaa nostaa konsolit jalustalle yli alhaisen PC-kuran. :o
Miten tässä määritellään PC:tä? Niin, että siitä löytyy standardeja liittimiä tai päivitettäviä softia joita löytyy nykyään jopa suunnilleen televisioistakin, vai niin että sisukaluissa olisi jotain arkkitehtuurillista sukulaisuutta PC:hen? Ensimmäisessä tapauksessa nimittäin PC:ksi voisi nykyään nimittää suunnilleen mitä tahansa kodinelektroniikkalaitetta tai kännykkää. Se on kyllä valitettavan totta että PC:ltä tutut odotukset ovat siirtyneet muuhunkin elektroniikkaan ("paskasti toimii ja kaatuilee mutta ehkä siihen joskus tulee patchi"), erityisesti siellä ohjelmisto/käyttöjärjestelmäpuolella. Missään muualla kuin tietotekniikassa ei tällainen menisi missään muodossa läpi, nykyään kun jopa puhelimien tai televisioiden (=digiboksien) kaatuilua pidetään melko "normaalina".

Loppujen lopuksi se minkä käyttäjä näkee on softa, ei rauta, ja täysin erilaisilla alustoilla voi olla täysin samalta näyttävä ohjelmistopuoli, ja tämä saattaa saada ihmisiä helposti luulemaan esimerkiksi kahden erilaisen Linuxia pyörittävän koneen olevan raudaltaan jotain sukua toisilleen. Iso ero tietokonepuolen ja konsolipuolen välillä tulee siitä, että konsolit suunnitellaan tiukasti tiettyyn speksiin, ja se näkyy mm. muisti- ja väyläratkaisuissa jollaisia PC-puolella karsastetaan, kun taas tietokoneiden kanssa halutaan joustavuutta ja laajennusvaraa. Tarkasti rajatulle alustalle softan kehittäminen kuitenkin on paljon helpompaa ja vähemmän työlästä, ja omituisilta rautasidonnaisilta bugeilta välttyy paremmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noniin, tulihan se Cell ytimen teho sieltä esille. No en ole missään IBM:n seminaareissa istunut, enkä nähnyt cell-ytimillä toimivaa serveriä. Dooh mitä sitten meinasin sanoa.. ainiin.. cell kyllä kalpenee aika reippaasti PCI-express väylään liitettävälle kortille mihin on ängetty muistaakseni 196 prosessoriydintä, että se siitä CELL:in lupauksesta(tosin hinta on murto-osa verrattuna siihen PCI-express korttiin. ja cell on jo markkinoilla.

ja tosiaan kokonaisuus ratkaisee. totta! pakko verrata tota PS3:a nyt PC-koneeseen, jotta välittyisi samanlainen kuva kuin itsellä on kyseisestä koneesta, kuin itselläni on. Tämä on sitten vähän yliammuttu, mutta auttaa muodostamaan mielikuvan.

Eli ensimmäiseksi vaikkapa PS3:n tallennusmedia, blöräy. tuo kyllä tilaa mutta onko se loppujen lopuksi tarpeeksi, periaatteessa yksi elokuva vie 2-3 kertaa enemmän tilaa kuin normaali DVD. joten levyltä siirrettäessä tietoa tarvitaan vain verrattavissa 4xDVD-rom asema(aika hitaalta vaikuttaa jos ajattelee PC koneiden kovalevyiltä lataamista)

no joku kommentoi varmasti:"osa peleista asennetaan pleikkarin kovalevylle cacheksi"
no totta kai, jotta saataisiin "pienen" 256 MB muistin sisältöä vaihdettua tarpeeksi ripeästi jotta cellille riittäis jauhettavaa.ja pelien lataukset lyhenisivät, kun tuo "Yhteensä" 512 MB muisti voidaan tulevissa peleissä täyttämään vaikkapa FPS-peleissä muutaman huoneen detaljeilla.

tämä siis formaateista(ja tosiaan en ole lukenut specsejä, kuinka nopeasti pleikkari tuolta kovalevyltä lukee tietoa siis tämä vain arvelua). Ja tuo DVD asema mikä on omassa kalassani (vissiin toshiba) on hitaampi kuin kaverilla, huomaa GeoW:ssa kun kaverilla lataantui nopeammin tekstuurit, Kyllä koneet olivat rinnakkain samalla näytöllä Co-op pelissä

Alkunperinhän PS3:ssa piti olla 1GB muistia. Se olisi varmaan tasapainottanut kokonaisuutta huomatavasti.

nojoo.. väsyttää, vi*u**aa.. ehkä huomenna poistan koko viestin..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Danekky sanoi:
nojoo.. väsyttää, vi*u**aa.. ehkä huomenna poistan koko viestin..
Jätetään nyt kuitenkin jotain todistusaineistoja. :)

IBM:n äskettäistenkin ilmoitusten mukaan Cell-tuotanto siirtyy ensi vuonna 90nm-tekniikasta 65nm-tekniikkaan, mikä tuo merkittäviä kustannussäästöjä valmistuksessa. Ja jos vanhojen konsolien emulointi saadaan toimimaan kunnolla softalla, niin PS3:n emolevyltä vapautuu pienemmän prossun lisäksi vielä paljon tilaa, kun PS2-peruja oleva Emotion Engine/Graphics Synthesizer -prossu voidaan poistaa.
Tuleeko "PSthree" jo ensi vuoden jouluksi? Tuskin, mutta varmasti pienempi malli on tulossa jossain vaiheessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Älkää unohtako Emotion Engineä, se mahdollistaa vaikka mitä hienoa! Se antaa pelihahmoille tunteet! Eikun Reality Synthesizer se olikin!

Voi olla loppujen lopuksi vaarallista hommaa tommoset hienoudet. Ajatelkaa kun lopulta päästään ajeleen GT5:sta ratilla ja polkimilla, 1080 resolla, 100 framea sekunnissa, niin samalla tarvii alkaa pelkäämään ettei mene todellisuus ja peli sekaisin, kun on oikean auton ratissa. Voi niitä oikeusjuttujen määriä... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Edelleenkin, se cellin teho on niin kovin teoreettista:

GFLOPS is something that gets thrown around a lot, but it should be clear that the peak theoretical GFLOP numbers for both these CPUs are:
# 115GFLOPS Theoretical Peak Performance for 360 CPU
# 218GFLOPS Theoretical Peak Performance for PS3 CPU.

These CPU theories will not be achieved in real world performance. What IBM did when testing
for theoretical peaks on both CPUs can't really be considered as representative of how the
processors would actually perform in real world situations, because of the type of testing done
is too controlled. Its a much too perfect of an environment and game development is going to
involve an unforgiving environment that doesnt cater so well to the perfect environment the
CPUs were tested under.

The GFLOP numbers for the PS3 were calculated based on 8 running SPE, so the fact that the
PS3 uses only 6 SPE for game applications lowers the peak theoretical even further, as majority
of the floating point work on the PS3s CPU is done via the SPE. Each SPE has a peak
theoretical of 25.6GFLOPS. So the total peak theoretical performance for all 6 SPE would be
153.6GFLOPS, but why is that number also not achievable?

In IBMs controlled testing environment, their optimized code on 8 SPE only yielded a
performance number of 155.5GFLOPS. If it took 8 SPE to achieve that, no way 6 will be able to
and that testing was done in a fashion that didnt model all the complexities of DMA and the
memory system. Using a 1Kx1K matrix and 8 SPE they were able to achieve 73.4GFLOPS, but
the PS3 uses 6 SPE for games and these tests were done in controlled environments. So going
on this information, even 73.4GFLOPS is seemingly out of reach, showing us that Sony didnt
necessarily lie about the cells performance as they made clear the 218GFLOPS was
theoretical. But just like Microsoft they definitely wanted you to misinterpret these numbers into
believing they were achievable.

Lähde: Artikkeli joka pyyhkii p*llyä hypellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://www.gamesystemwars.com/index.cfm

Oliko vastaavia sivuja jossain? Tuohan kertoo vain Amazonin myynnistä ja tarjoomasta, olisi kiva nähdä muitakin? Jossain tässä threadissa oli joku likimain vastaava mutta en ala kahlaamaan x+n sivua tähän tarpeeseen. Postatkoon joku jos suoraan muistaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tälläinen välikommentti tänne teidän tiukkaan keskusteluun... Minä en aijo konsolisotaan lähteä koska olen päättänyt hankki PS3:en tuon minun BoXini rinnalle sitten kun rahaa löytyy tai pleikan hinta tippuu, eli vuoden tai kahden päästä. Sittenhän niitä huippupelejä, joita pleikalle varmastikkin tulee tuolla väliajalla jolloin omistan vain XO:n, voi ostaa jälkeenpäin.

Ja sitten vielä Wii... siihen en koske edes 15m wiimotella, koska Nintendo ei vaan oo se "mun juttu" :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Edelleenkin, se cellin teho on niin kovin teoreettista:
Lähde: Artikkeli joka pyyhkii p*llyä hypellä.
Silleen kuitenkin hupaisaa, että tämä "toivottoman vaikeasti ohjelmoitava" PS3 on kuitenkin jo julkaisussa samalla viivalla "lähes itsestään ohjelmoituvan" X360:n kanssa.
Kumpikohan on jo näyttänyt enemmän kyvyistään ja kummallakohan on vielä enemmän näytettävää seuraavan 4-5 vuoden aikana?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Silleen kuitenkin hupaisaa, että tämä "toivottoman vaikeasti ohjelmoitava" PS3 on kuitenkin jo julkaisussa samalla viivalla "lähes itsestään ohjelmoituvan" X360:n kanssa.
Niin, onhan noilla ps3-sedillä ollut aikaa viilata tuotteitaan.

Oliver sanoi:
Kumpikohan on jo näyttänyt enemmän kyvyistään ja kummallakohan on vielä enemmän näytettävää seuraavan 4-5 vuoden aikana?
Niin no nuo laitteet eivät varmaan paljoakaan kykyjään esittele, mutta ohjelmoijat ja graafikot
varmasti loihtivat vielä toinen toistaan komeampia juttuja, ja molemmille laitteille... ;)

Ja katsos ei ne vektorilaskentayksiköt autuaaksi tee, vaikka niillä viiden vuoden kuluttua tehtäisiin taikatemppuja,
toisessa noista laitteista on sentään sisäänrakennettuna ihan oikeasti seuraavan sukupolven grafiikkaprosessori.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"Yhdysvaltain hallitus on jo alkanut miettiä patenttikäytännön muuttamista, mutta vielä ehtii mukaan rahankahmintaan. Kalifornialainen Interlink on haastanut Nintendon oikeuteen Wiin remotemaisen patenttinsa perusteella, kertoo IGN.


Vuoden 2005 helmikuussa tehty patentti koskee "kytkinlaitetta, joka on osoitinlaitteen luonteinen ja jota voidaan käyttää elektronisen laitteen, kuten tietokoneen kanssa." Kieltämättä yhtäläisyyksiä on, saa nähdä lähteekö Nintendo sopimaan vai taistelemaan asiasta... Firma vaatii tietenkin Wiin myynnin lopettamista kunnes asia selviää sekä rahallisia korvauksia."

Ärsyttää tuollaiset patenttirikkojat.
Toivottavasti Nintnedo maksaa kunnon korvaukset ja joutuu lopettamaan WII ohjaimen myynnin.
Setäni keksintö aikoinaan myös varastettiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
"
Ärsyttää tuollaiset patenttirikkojat.
Toivottavasti Nintnedo maksaa kunnon korvaukset ja joutuu lopettamaan WII ohjaimen myynnin.
Setäni keksintö aikoinaan myös varastettiin.

Ai että kun sama riemu jatkuu... Sinuakin varmaan lämmittäisi kun Nintendo vaikka ajautuisi konkkaan ja kukaan ei enää voisi pelata tuota hirveiden Japsien konetta. Ettei kyseessä nyt olisi pienehkö rahastusyritys. Näitä vastaavia nyt on nähty ennenkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Vuoden 2005 helmikuussa tehty patentti koskee "kytkinlaitetta, joka on osoitinlaitteen luonteinen ja jota voidaan käyttää elektronisen laitteen, kuten tietokoneen kanssa." Kieltämättä yhtäläisyyksiä on, saa nähdä lähteekö Nintendo sopimaan vai taistelemaan asiasta... Firma vaatii tietenkin Wiin myynnin lopettamista kunnes asia selviää sekä rahallisia korvauksia."

Vaikea uskoa etteikö Wii-mote olisi ollut kehityksen alla jo tuohon aikaan, olihan vuoden 2005 E3:llakin jo teaserivideo "Revolutionista". Muutenkin noin yleisluontoisten asioiden patentointi kuin osoitin-ohjauslaite, hiiren tuplaklikkaus (MS on ainakin yrittänyt patentoida tätä) tai joku polkupyörä, on melko naurettavaa.

Innovaatioiden leviäminen on sitä paitsi kuluttajan etu, pelaaminen voisi olla aika erilaista jos esim. padia, analogitatteja ja tärinätoimintoa ei oltaisi matkittu kilpailijoilta. Toivon että liikkeentunnistus ja pointteriominaisuus (nyt kun sitä käyttää, ihmettelee vain miksi tätä ei ole tehty aiemmin) on kaikissa seuraavan sukupolven koneissa. Ja toivottavasti toki myös uusia ideoita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Ettei kyseessä nyt olisi pienehkö rahastusyritys. Näitä vastaavia nyt on nähty ennenkin.
BTW, Sony <> Immersion -tapauskin on edelleen oikeudessa, eikä Sony ole vielä maksanut penniäkään huhutuista korvauksista.

Hupaisin vähän vastaava tapaus lähiaikoina on muinaisen Procol Harum -bändin kosketinsoittaja, joka 40-vuoden jälkeen huomasi alkaa vaatimaan sävellyskorvauksia bändin suurimmasta hitistä A Whiter Shade of Pale (jos on radiota joskus kuunnellut, niin aika varmasti on tämän kuullut).
Jätkälle oli ilmeisesti jäänyt päälle isompi trippi 60-luvulla tai sitten perikunta huomasi jossain helppoa rahaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Silleen kuitenkin hupaisaa, että tämä "toivottoman vaikeasti ohjelmoitava" PS3 on kuitenkin jo julkaisussa samalla viivalla "lähes itsestään ohjelmoituvan" X360:n kanssa.
Kumpikohan on jo näyttänyt enemmän kyvyistään ja kummallakohan on vielä enemmän näytettävää seuraavan 4-5 vuoden aikana?

No eikös sille pleikka 3:sellekkin ole voinut ohjelmoida jo kuin pitkään? Vai? Tuskin se mitään maata mullistavaa tulevaisuudessakaan saa aikaiseksi verrattuna boxiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
"Yhdysvaltain hallitus on jo alkanut miettiä patenttikäytännön muuttamista, mutta vielä ehtii mukaan rahankahmintaan. Kalifornialainen Interlink on haastanut Nintendon oikeuteen Wiin remotemaisen patenttinsa perusteella, kertoo IGN.


Vuoden 2005 helmikuussa tehty patentti koskee "kytkinlaitetta, joka on osoitinlaitteen luonteinen ja jota voidaan käyttää elektronisen laitteen, kuten tietokoneen kanssa." Kieltämättä yhtäläisyyksiä on, saa nähdä lähteekö Nintendo sopimaan vai taistelemaan asiasta... Firma vaatii tietenkin Wiin myynnin lopettamista kunnes asia selviää sekä rahallisia korvauksia."

Ärsyttää tuollaiset patenttirikkojat.
Toivottavasti Nintnedo maksaa kunnon korvaukset ja joutuu lopettamaan WII ohjaimen myynnin.
Setäni keksintö aikoinaan myös varastettiin.

Tää on niin tätä. Onkohan noissa ratkaisuissa yhtään minkäänlaista samaa noin niinkuin teknisesti?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom