Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Patentit on afaik vain "epämääräisiä" kuvauksia jostakin teknisestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No eikös sille pleikka 3:sellekkin ole voinut ohjelmoida jo kuin pitkään? Vai? Tuskin se mitään maata mullistavaa tulevaisuudessakaan saa aikaiseksi verrattuna boxiin.
Kieltämättä kieltämättä. Kuitenkin, jos verrataan edellisiä sukupolvia, niin koneista on alettu ottamaan enemmän tehoja irti vasta myöhäisemmässä vaiheessa elinkaarta. On kone tullut sitten missä vaiheessa tahansa sukupolvea, jäljessä tai ollut ensimmäisenä. Ensimmäiset pelit eivät ole koskaan olleet samalla viivalla myöhäisempien tuotosten kanssa. Vuosi tai kaksi on yleensä ollut maagisena rajana.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että kehityksen pitäisi toimia samalla tavalla tässä sukupolvessa. Itse en kuitenkaan näe, miksei se menisi samoin tälläkin kertaa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
No eikös sille pleikka 3:sellekkin ole voinut ohjelmoida jo kuin pitkään? Vai? Tuskin se mitään maata mullistavaa tulevaisuudessakaan saa aikaiseksi verrattuna boxiin.
Varsinaiset Cell-prossuilla varustetut yksiköt saavuttivat kehittäjät elo-syyskuussa ja siinä vaiheessa pelimoottorin isompi säätö on jo melko mahdotonta.
Monet pelinkehittäjät huomasivat kuitenkin SPE-yksiköiden kykenevän paljon enempään mitä oli odotettu ja jotkut päättivät jatkaa peliensä hiomista ja julkaista ne myöhemmin.
Cellin SPE-yksiköt suoriutuvat mm. monista perinteisesti näytönohjaimien riesaksi jätetyistä tehtävistä,
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Edelleenkin on naurettaaa ja käsittämätöntä huijausta että konsoliin ei saa kiinni RJ45 kaapelia sinun siis täytyy osta lisävaruste adapteri että edes saat lisävarusteena ostetun RJ45 kaapelin kiinni :eek:

Mitä huijausta se on? Eikö samalla perusteella ole huijausta, että konsoliin pitää ostaa lisävarusteadapteri saadakseen sen WLAN:lla "kiinni" lisävarusteena ostettuun WLAN-tukiasemaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

KenSu sanoi:
Mitä huijausta se on? Eikö samalla perusteella ole huijausta, että konsoliin pitää ostaa lisävarusteadapteri saadakseen sen WLAN:lla "kiinni" lisävarusteena ostettuun WLAN-tukiasemaan?
Mutta onhan se vähän huvittavaa, että Wiin ei tarvitse olla HD, kun ei "kenelläkään" ole HD-telkkaria, mutta kaikilla pitäisi kuitenkin olla WLAN kotona, jos verkkoon mielii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Tuskin se mitään maata mullistavaa tulevaisuudessakaan saa aikaiseksi verrattuna boxiin.

Playstation vahvuus on sen lajien suuri kirjo. Ei pelkkää tappamista ja kirkumista, vaan jotain ihan muuta. Vahva tuki japanilaisilta pelitaloilta on myös sellainen tekijä, joka erottaa nämä taisteluparit toisistaan. MS ei saa sitä juuri muutoin kuin paksulla lompakolla. Sony jätti online-puolen suht' väljäksi, antaen pelintekijöille liikkumavaraa toteuttaa omanlaisensa ratkaisut. Tämä voisi tarkoittaa enemmän nettiropeja, varsinkaan kun verkkopelaamisesta ei muutoin veloiteta kk-maksua. Pelaajalle kynnys tarttua kk-maksulliseen peliin on ehkä näin matalampi.

Tässä muutamia esimerkkejä, joissa pleikkari kepittää kilpailijaansa. Laitetaan vielä IMO perään :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Sony jätti online-puolen suht' väljäksi, antaen pelintekijöille liikkumavaraa toteuttaa omanlaisensa ratkaisut. -- Tässä muutamia esimerkkejä, joissa pleikkari kepittää kilpailijaansa.
miten oikeasti kukaan voi kirjoittaa tällaista? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
miten oikeasti kukaan voi kirjoittaa tällaista? :)
Joku, joka ei halua, että pelien saapuminen sille suosikkikonsolille olisi laitevamistajan asettamista rajoituksista kiinni?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Joku, joka ei halua, että pelien saapuminen sille suosikkikonsolille olisi laitevamistajan asettamista rajoituksista kiinni?
Tai joku joka ei näytä ymmärtävän miten suuri sijoitus ja riski pelijulkaisijalle on rakentaa / ylläpitää online-palvelua ja siihen liittyvää infrastruktuuria. :rolleyes:

Tottakai keskitetty palvelu on pelaajan näkökulmasta kaikilla mittareilla parempi vaihtoehto.
Ja ei, keskitetty palvelu ei aseta minkäänlaisia teknisiä rajoitteita tuotteille ja palveluille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Mutta onhan se vähän huvittavaa, että Wiin ei tarvitse olla HD, kun ei "kenelläkään" ole HD-telkkaria, mutta kaikilla pitäisi kuitenkin olla WLAN kotona, jos verkkoon mielii.

Joillekin on WLAN tärkeä, joillekin HD, joillekin eetteripiuha - mutta jonkin ominaisuuden puutteen kutsuminen huijaukseksi on yksinkertaisesti tyhmää. Kukaan ei pakota ketään ostamaan Wiitä tai mitään muutakaan konsolia, jos sen ominaisuudet ei miellytä. Ihan itse saa kukin meistä päättää, mihin rahansa sijoittaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
miten oikeasti kukaan voi kirjoittaa tällaista? :)
No siis minun mielestä Live on ihan hyvä systeemi varsinkin kaverilistansa ansiosta. Ja kyllähän se vei yhteisöllisyyttä paljon eteenpäin. Silti siinä on omia vikojansa, kuten:

Melkein kaikissa pelissä netissä samat vaihtoehdot; Player match, Quick match ja Ranked match. Tilastot eivät tule player-matcheista ja ranked matcheistäkin melkein kaikissa peleissä vain pojoja, eikä niin kuin esim. GoWissa, että näkee tapot tietyillä aseilla ja tietyissä pelimuodoissa, ym.
Jo PS2:lla on esim. Socom2:ssa ja 3:ssa + MGO:ssa sun muissa peleissä loistavat aulat (eri maille omat aulat, joihin tehdään peli omilla asetuksilla ja nimillä ja halutessa salasanoilla), loistavat tilastot jotka rekisteröityvät jokaisessa matsissa (paitsi S3:ssa laitetaan scored tai unscored-vaihtoehto) ja jokaisen pelintekijän omahaluamia ominaisuuksia.
Xboxlivessä on ilmeisesti valmiiksi tiettyjä ominaisuuksia, jotka vaan heitetään peliin helposti ja melkein automaattisesti, ja panostus jääkin siihen. Ei hyviä tilastoja, ei maakohtaisia auloja, ei mitään omaperäisiä ja hyviä juttuja. Jokaisessa pelissä on pakko olla kamulistalla porukkaa, jos haluaa päästä suomiporukalla pelaamaan.

Ja jo mm. Resistance todistaa mielestäni hyvin, että PS3-nettipeleihin on panostusta. Tilastot hyviä, dedikoidut serverit, teossa on jo radikaalisti pelitaominaisuuksia ja tätä kautta pelitasapainoa muuttava päivitys, ym. Pelintekijät joutuvat tekemään kaiken itse ja tätä kautta helposti myös panostavat enemmän nettipeliominaisuuksiin. Eivätkä vain pikaisesti heitä kasaan ominaisuuksia, jotka ovat helposti paketissa lisättävissä.

XboxLive on todella hyvä systeemi ja uraauurtava "uudistus", mutta sillä on myös todella isoja miinuksia.

EDIT: Ja lisäykseksi vielä, että kaikki kovasti kehuvat XboxLiveä ja haukkuvat PS2-nettiä, mutta silti XboxLivessä on pahoja toimivuusongelmiakin. Muutamana esimerkkinä CoD3:n joinimisongelma, jonka takia peliä on melkein mahdotonta päästä pelaamaan nettiin, lagi jollaista ei ole parhaissa ps2-nettipeleissä (GRAW+16 pelaajan huone--->pakko olla vähintään 8/1M-hosti jos haluaa ettei huone kaadu tai panokset mene kohteeseen sekuntien viiveellä. Monessa pelissä myös oman äijän warppimista ja tätä ei tapahdu missään parhaista PS2-nettipeleissä. Monessa pelissä myös tuo GRAWista tuttu panosten viive, kuten todella pahana GoWin ranked-matseissa.)

PS2-netissä on todella pahoja puutteita, mutta se ei tee siitä täysin huonoa, kuten moni luulee sen olevan. Nettipeleissä jo PS2:lla on ominaisuuksia, joita ei ole yhdessäkään XboxLive-pelissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä nyt USA:n tutuilta kuullut niin tuo PS3 online on kuin petteri puolisormen kyhäelmä verrattuna Xbox Live:en :D
Naurattaa edes kuvittelu ttä siitä juuri mitään hyvää tulisi :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Xboxlivessä on ilmeisesti valmiiksi tiettyjä ominaisuuksia, jotka vaan heitetään peliin helposti ja melkein automaattisesti, ja panostus jääkin siihen. Ei hyviä tilastoja, ei maakohtaisia auloja, ei mitään omaperäisiä ja hyviä juttuja.
No enpä tiedä mitä "omaperäisiä" tai "hyviä juttuja" noissa PS3-pelien online-fetureissa on nähty,
mutta jo ikiwanhassa XO-pelissä nimeltä Dead or Alive 4 oli melkoisen omaperäinen ja monipuolinen
lobbysysteemi. :)

Eiköhän se online-featuresetti ole ihan pelin tekijästä kiinni.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tai joku joka ei näytä ymmärtävän miten suuri sijoitus ja riski pelijulkaisijalle on rakentaa / ylläpitää online-palvelua ja siihen liittyvää infrastruktuuria. :rolleyes:
Samanlainen riski ja kustannus se on myös konsolijulkaisijalle, jos ja kun sille tielle lähtee

Tottakai keskitetty palvelu on pelaajan näkökulmasta kaikilla mittareilla parempi vaihtoehto. Ja ei, keskitetty palvelu ei aseta minkäänlaisia teknisiä rajoitteita tuotteille ja palveluille.
Teknisiä rajoitteita MS:n palvelussa tuskin onkaan ollut. Kyse onkin lähinnä siitä, kuinka paljon MS haluaa rahaa muilta pelifirmoita ja/tai kuinka paljon MS on valmis maksamaan joillekin firmoille pelien tuomisesta Liveen. Ja kaikki eivät ole innosta kirkuen lähdössä mukaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Mitä nyt USA:n tutuilta kuullut niin tuo PS3 online on kuin petteri puolisormen kyhäelmä verrattuna Xbox Live:en :D
Naurattaa edes kuvittelu ttä siitä juuri mitään hyvää tulisi :D
Niin, no mitäs sitä fanilasit päässä muuta saisikan selvää kuin negatiivisia puolia vihaamaltaan konsolilta. Kannattaisi välillä riisua ne ja miettiä oman sekä naapurikonsolin hyviä, sekä huonoja puolia.

XboxLivessä on paljon asioita joita haluaisin PlayStation-nettiin ja päinvastoin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No enpä tiedä mitä "omaperäisiä" tai "hyviä juttuja" noissa PS3-pelien online-fetureissa on nähty,
mutta jo ikiwanhassa XO-pelissä nimeltä Dead or Alive 4 oli melkoisen omaperäinen ja monipuolinen
lobbysysteemi. :)

Eiköhän se online-featuresetti ole ihan pelin tekijästä kiinni.
Niin, en olekkaan sanonut ettei missään pelissä ole hyviä ominaisuuksia, vaan ettei melkein missään pelissä ole niitä.
online-featuresetti on varmasti pelin tekijästä kiinni, mutta ilmeisesti livepuolella on niitä ominaisuuksia jotka saadaan vaan läntättyä nopeasti peliin. Tai jos näin ei ole, en ymmärrä miksi melkein jokaisessa pelissä on yhtä surkeat vaihtoehdot. Osa surkeista asioista on jokaisessa pelissä.
(edit. mainitaan nyt tähän väliin vielä näitä koska et ilmeisesti lukenut postaustani kunnolla: Player match, quick match, ranked match. Ei maakohtaisia auloja, ei tilastoja missä vaan huoneessa. Saattaa kuulostaa pieneltä asialta, mutta kysyppä PS2-netissä pelanneilta onko näin. Itsekkin olen juuri tavannut mm. suomalaisen Xboxivessa joka on pelannut kuukausia netissä ja olin melkein ensimmäinen suomalainen sen kaverilistalla, koska sillä ei ole tietokonetta eikä se pääse tämän takia livegamersiin. Eikä edes tiennyt aiemmin koko sivustosta.)

Ja lueppas postaukseni kokonaan, niin näet mitä omaperäisiä ja todella toimivia ratkaisuita on jo PS2-netissä. Eiköhän vähintään samoilta pelintekijöiltä tule samanlaista PS3-nettiin. Siitä en paljon mitään voi sanoa, koska omakohtaista kokemusta ei PS3-netistä oikein ole.

EDIT: XboxFreak, voisitkos kertoa näitä uskomattoman paskoja PS3-nettipuolen ominaisuuksia minulle, jotta tiedän hieman mihin valmistautua?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Samanlainen riski ja kustannus se on myös konsolijulkaisijalle, jos ja kun sille tielle lähtee
Vaan keskitetty, ulkoisen tahon pyörittämä järjestelmä laskee pelin tekijän kynnystä rakentaa pelilleen online-tuki.

Joku EA:n tyyppinen könsikäs tietysti jo omaa tarvittavan infrastruktuurin, mutta pienemmille taloille moisen rakentaminen on valtava panostus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GameFreak sanoi:
Mitä nyt USA:n tutuilta kuullut niin tuo PS3 online on kuin petteri puolisormen kyhäelmä verrattuna Xbox Live:en :D
Naurattaa edes kuvittelu ttä siitä juuri mitään hyvää tulisi :D
On muuten erikoista, että nyt vasta forumille tuli ensimmäinen ihka-aito X360-fanboy! PS2-hulluja ja Nintendo-miehiä on kyllä ennenkin ollut mutta on aina hienoa huomata että eläintarhaan on taas tullut yksi uusi lajike, vieläpä erinomaisesti esillä olevin lajityypin tunnusmerkein!

Saako tiettyjä kirjoittajia muuten lisättyä ignoreen? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Vaan keskitetty, ulkoisen tahon pyörittämä järjestelmä laskee pelin tekijän kynnystä rakentaa pelilleen online-tuki.

Tämän voi myös nähdä kehitystä hidastavana tekijänä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Vaan keskitetty, ulkoisen tahon pyörittämä järjestelmä laskee pelin tekijän kynnystä rakentaa pelilleen online-tuki.

Joku EA:n tyyppinen könsikäs tietysti jo omaa tarvittavan infrastruktuurin, mutta pienemmille taloille moisen rakentaminen on valtava panostus.


Minkähänlainen systeemi nintendolla on nettisysteeminä? SIis nyt tarkoitan peleissä, toimiiko se samalla tavalla kuin boxi360:sen live? Wii channel systeemit ja VC on tuttuja mutta olen miettinyt että mitenkä wiillä etsitään peliseuraa. Onko se wiin numeron kautta? :confused:

Itsellä ei ole kokemusta kuin pc:n nettipeleistä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom