Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tästä voidaan laskea, että Xbox 360:ssä shaderit pystyvät suorittamaan 192 floating point -operaatiota kellojaksossa. Tyypillinen shader-operaatio (vertex-operaatio?) on vektorioperaatio, joka vaatii neljä floating point -operaatiota. Microsoftin oma ilmoitus oli 96 shader opsia kellojaksossa, joka tämän pohjalta olettaisi kahta floating point -operaatiota per shader op (pixel-operaatio?). Täysinä neljän floating point -operaation vektorioperaatioina saataisiin siis puolet vähemmän kuin ilmoitettiin...TeKe sanoi:Jälleen yksi artikkeli X360:n GPU:sta. Itselläni pisti silmään seuraava:
On chip, the shaders are organized in three SIMD engines with 16 processors per unit, for a total of 48 shaders. Each of these shaders is comprised of four ALUs that can execute a single operation per cycle, so that each shader unit can execute four floating-point ops per cycle.
sph sanoi:Tästä voidaan laskea, että Xbox 360:ssä shaderit pystyvät suorittamaan 192 floating point -operaatiota kellojaksossa. Tyypillinen shader-operaatio (vertex-operaatio?) on vektorioperaatio, joka vaatii neljä floating point -operaatiota. Microsoftin oma ilmoitus oli 96 shader opsia kellojaksossa, joka tämän pohjalta olettaisi kahta floating point -operaatiota per shader op (pixel-operaatio?). Täysinä neljän floating point -operaation vektorioperaatioina saataisiin siis puolet vähemmän kuin ilmoitettiin...
TeKe sanoi:Eikös Team Ninja ole mainostanut että tekee pelejä tehokkaimmalle koneelle? Seurataan mitä se tekee, ja päätetään siitä. On se varmaan luotettavampi mittari, kuin nuo MS:n numerot.
Liquit sanoi:Sanoitko tän iha tosissas?
Shaban sanoi:Juurihan sillä pyöritettiin japanissa paria kymmentä DVD-tasoista MPEG2-videota samaan aikaan. Esimerkiksi.
Etenkin tuo pätkä tuossa MS:n nostatuksessa pisti miettimään ja olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, kuin MS:n pr-osaston. SPH? Sinähän jo mainostit osaavasi soodata, joten kerros nyt miettees.Sony's CPU is ideal for an environment where 12.5% of the work is general-purpose computing and 87.5% of the work is DSP calculations. That sort of mix makes sense for video playback or networked waveform analysis, but not for games. In fact, when analyzing real games one finds almost the opposite distribution of general purpose computing and DSP calculation requirements. A relatively small percentage of instructions are actually floating point. Of those instructions which are floating-point, very few involve processing continuous streams of numbers. Instead they are used in tasks like AI and path-finding, which require random access to memory and frequent branches, which the DSPs are ill-suited to.
Yksi tuon dekoodausdemon pointti oli myöskin se, että Cellin ytimien kuormitus jaettiin ohjelmallisesti automaattisesti. Jos homma hoituu noin pelikäytössäkin, on MS:n huoli kuormituksen jakamisesta aika turha.Slaisser sanoi:Ehh... Eikös multimedia ollut juuri yksi Cellin erikoisosaamisista?! Ei sillä että menisin väittämään 42 MPEG2-streamin yhtäaikaista decoodausta kovin helpoksi hommaksi prossulle.
Etenkin tuo pätkä tuossa MS:n nostatuksessa pisti miettimään ja olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, kuin MS:n pr-osaston. SPH? Sinähän jo mainostit osaavasi soodata, joten kerros nyt miettees.
Smirre sanoi:Vähän kummastutti kuunnella yleisön reagointeja Nintendon e3 pressitilaisuudessa. E3 messujen pressiyleisön pitäisi olla taviksia hieman viisaampia, mutta yleisö tuntui pettyvän(!) myös siitä kun Iwata ei painottanutkaan Revolutionin megahertsejä, muistiväylien nopeuksia tai välimuistin määrää vaan nimenomaan pelejä ja uusia peli-ideoita.
Dr Evil sanoi:Minun mielestäni yleisö pettyi tai oikeastaan huokaisi pienen hetken, koska Nintendo ei paljastanut juuri mitään itse koneesta
JMB770 sanoi:
Smirre sanoi:En tiedä onko tämä linkki tullut aikaisemmin esille täällä, mutta japanilainen heppu heittelee blogissaan insider tietoa/vinkkejä Revolutionista.
Samalla sivulla on mielenkiintoinen kuva yhdestä Revolutionin ohjaimen prototyypistä. Totta tai tarua, kutkuttavalta tuntuu silti ohjaimen kuva
edit:
lisää vettä myllyyn. Hurja määrä tietoa/huhua/vinkkejä revolutionista täällä. Heppu on kirjottanut nuo asiat siis kk sitten, joista monta monta kohtaa on jo osunut nappiin.
Solid Snake sanoi:Minua kiinnostaa laitteiden tekniikka. PS3:n ja XBox360:n peleistä ei voi vielä paljoa puhua, voiko? Tekniikasta voi taas vääntää kättä sitäkin enemmän. Kun pyysin vertailua koneiden tekniikasta niin en tarkoittanut aloittaa sotaa vaan halusin vain yksinkertaisesti tietää mitkä numerot merkkaavat mitäkin ja kummalla on edut puolellaan milläkin osa-alueella.
Ja itse en ymmärrä tekniikasta juuri mitään.