Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Aika lähellä noi koneet (X360 ja PS3) tulee tehoissa olemaan, PS3:ssa jonkin verran enemmän tehoa, mutta X360 on jonkin verran joustavampi alusta. Veikkaisin ihan näin hatusta että X360 on noin 80% PS3:n tehoista. Se on aika lähellä, tämä tosin vaatii sitä, että pelimoottorit tehdään molemmille niin, että maksimoidaan vahvuudet ja minimoidaan heikkoudet. Tehoero on kuitenkin niin pieni, että ohjelmoijat ja artistit nousevat arvoon arvaamattomaan seuraavalla sukupolvella, tietysti he ovat sitä jo nyt, mutta kuitenkin :) .
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
................. ohjelmoijat ja artistit nousevat arvoon arvaamattomaan seuraavalla sukupolvella, tietysti he ovat sitä jo nyt, mutta kuitenkin :) .

Toivottavasti, ehkä seuraavalla sukupolvella hyvä grafiikka tulee kaikissa peleissä vakiona. Silloin jouduttaisiin väkisin kiinnittämään enemmän huomiota pelattavuuteen ja juoneen... taitaa tosin olla toiveajattelua :D

Katselin tossa MS:n lehdistötilaisuuden ja näyttää siltä että online pelaaminen näyttää olevan se juttu jolla 360 koittaa erottua... tuliko kenelläkään muulla kylmiä väreitä microsoftin suunnitelmista? mun mielessä välähti kauhukuva jossa ensin pitäisi ostaa kallis konsoli ja siihen täysihintainen peli, sen jälkeen pitäisi tilata maksullinen moninpelipalvelu. sen jälkeen pitäisi ostaa moninpeli karttoja, sinko ja tietenkin klaanin tunnuksilla varustettu t-paita :eek:
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Timmi_Tommi sanoi:
Katselin tossa MS:n lehdistötilaisuuden ja näyttää siltä että online pelaaminen näyttää olevan se juttu jolla 360 koittaa erottua... tuliko kenelläkään muulla kylmiä väreitä microsoftin suunnitelmista? mun mielessä välähti kauhukuva jossa ensin pitäisi ostaa kallis konsoli ja siihen täysihintainen peli, sen jälkeen pitäisi tilata maksullinen moninpelipalvelu. sen jälkeen pitäisi ostaa moninpeli karttoja, sinko ja tietenkin klaanin tunnuksilla varustettu t-paita :eek:

Online-pelaaminen oli se juttu, jota MS tässä sukupolvessa markkinoille puski. Xbox Gamer Guide ja Xbox Live ovat seuraavan sukupolven juttuja. Ja nyt kun puhutaan Livestä, ei viitata verkkopeleihin, vaan yhteisöön. Jokainen Xbox 360 on yhteydessä Liveen, jos verkkokaapeli on ketketty, oli Liven tilaaja tai ei. Live ei siis enää maksa mitään. Verkkopelaaminen ja kehittyneet pelihakujärjestelmät tosin maksavat. Jako helpottaa ladattavan sisällön toimittamista ja yhteistötoimintojen tarjoamista niillekin, jotka eivät halua maksaa palvelusta.

Microsoftilla on hyvät saumat olla nykyistä kovempi luu konsolimarkkinoilla. Menestyminen tosin kysyy rohkeutta. Microsoft ei saa ruveta peesaamaan Sonya, vaan sen on oltava edelläkävijä siellä, missä se voi olla. Ohjelmistojätillä ei ole Celliä tai mullistavaa ohjainta, mutta sillä on potentiaalinen online- ja kotiverkkosuunnitelma. Jos Microsoft pystyy potkaisemaan verkkokaupankäynnin (pelilaajennukset, pelaajien tekemät modit, trailerit, musiikki, elokuvat) Xbox Live Marketplacella kunnolla käyntiin, tarjoamaan korkealle vietyä pelien kustomoitavuutta - jopa suoranaista modattavuutta - ja jakamaan peli- ja multimediapolitiikkansa selkeästi kahden alustansa välille, yhtiö voittaa minun suosionosoitukseni. Peli- ja multimediapolitiikan jakamisella tarkoitan sitä, että Microsoftin on lopetettava Xbox-pelien kääntäminen PC:lle ja itse asiassa siirrettävä simulaattori- ja strategiapelisarjojaan uudelle Xboxille. Haluaisin nähdä Xbox 360:n PC-pelaamisen korvaajana. Multimedia- ja internet-koneena PC on kuitenkin lyömätön, ja siksi 360:n Media Center -yhdistettävyys on hyvä asia.

Pitkäaikaisissa konsolisteissa tällaiset puheet (jotka ovat siis vain minun toivomuksiani MS:lta) saattavat tuntua pöyristyttäviltä. Pitää kuitenkin muistaa, että Live sai niin ikään kritiikkiä julkaisunsa alla konsolipelaamisen tuhoajana, mutta nyt jopa Nintendo kehittää samoja ideoita käyttävää verkkojärjestelmää.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen melkein samaa mielta Hakkizen kanssa, Microsoft ei todellakaan voi lähteä ketään peesaamaan vaan ottaa riskejä saavuttaakseen Sonyn markkina-asemaa. sillä ilman Xboksia meillä olisi kaikilla oli varmasti paljon vähemmän verkossa pelattavia konsolipelejä.

Mielestäni myös multiplatformi pelien aika alkaa olla ohi. En halua pelata pelejä jotka on hätäisesti käännetty jollekkin alustalle. Vaan sellaisia pelejä jotka hyödyntävät juuri minun pelikoneeni vahvuuksia. Siten saataisiin oikeaa kilpailua saman tyyppisten pelien kesken, eikä vaan "vähän paremmat grafiikat mun konsolissa kun sulla" mitä se nykyisin on.

Tuolla edellisellä kommentilla verkkopelaamisen maksullisuudesta tarkoitin sitä että jos joudun maksamaan pelistä täyden hinnan niin mielestäni täytyy siihen saada kaikki toiminnot, myös verkkopeli.

Lähtölaukaus seuraavan sukupolven konsoleille on kuitenkin annettu ja kisa kiihtyy siitä kukan on kukkulan kuningas, Microsoftilla on ennenäkemätön verkkopelaaminen, Sonylla on ennennäkemätön laskentateho konsolissan ja Nintendolla Huikean historian lisäksi ihan varmasti jotain ässää takataskussa... Kuka sitten voittaa? Minä veikkaan että me pelaajat :D sillä nyt eletään sellaista vaihetta pelaamisessä mitä oli joskus 15vuotta sitten, jolloin ei ollut sitä parasta vehjettä vaan oli VAIHTOEHTOJA.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jonips sanoi:
Xbox360 vs PS3


http://www.majornelson.com/2005/05/20/xbox-360-vs-ps3-part-1-of-4


Lukekaa kaikki osat (1-4)

Ei välttämättä puolueeton sivu mutta....

Tuossa ign:n jutussa samat tilastot kuin tässä, mutta siis kun lukee noita numeroita...niin ainakin mitä on lukenut ps3:n specsejä ja kuullut näitä analyysejä niin pitääkö nuo nyt aivan paikkaansa??? Teknikot voisivat taas heittää mielipidettään tuosta ign:n hommasta ja kuinka "accurate" (nyt ei tullut hyvää suomenkielistä sanaa mieleen..) nuo tiedot on. Niin ja tuonhan jutun ign:lle lähetti ilmeisesti microsoft. Mutta mielenkiinnolla odottelen asiantuntevien vastausta.
Onko tämä vain provosointia microsoftilta vai täyttä asiaa, heti ensimmäisenä tuollaisestahan tulee mieleen ,että heti MS yrittää näyttää faneilleen ,että heidän konsolinsa on tehokkaampi. Tosin prassailihan Sonykin PS3:n paremmuudella(varsinkin floating pointseissa).
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Multiplatform-pelleilyjä nähdään muuten tulevilla konsoleilla varmasti vähemmän kuin nykyään. Luulisi että pelien julkaisu monelle alustalle on uusilla koneilla jo sen verran työlästä, että harva siihen puuhaan vaivautuu varsinkin kun pelin pitäisi myydä erittäin hyvin, mikä on usei mp-peleillä hankalaa. Julkaisupelilistoissakaan ei taida juuri samoja pelejä eri konsoleille näkyä (ok, julkaisussa tilanne on ihan ymmärrettävä), enkä usko että jatkossa tilanne muuttuu samanlaiseksi kuin nykyään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

werty sanoi:
Tuossa ign:n jutussa samat tilastot kuin tässä, mutta siis kun lukee noita numeroita...niin ainakin mitä on lukenut ps3:n specsejä ja kuullut näitä analyysejä niin pitääkö nuo nyt aivan paikkaansa??? Teknikot voisivat taas heittää mielipidettään tuosta ign:n hommasta ja kuinka "accurate" (nyt ei tullut hyvää suomenkielistä sanaa mieleen..) nuo tiedot on. Niin ja tuonhan jutun ign:lle lähetti ilmeisesti microsoft. Mutta mielenkiinnolla odottelen asiantuntevien vastausta.
Onko tämä vain provosointia microsoftilta vai täyttä asiaa, heti ensimmäisenä tuollaisestahan tulee mieleen ,että heti MS yrittää näyttää faneilleen ,että heidän konsolinsa on tehokkaampi. Tosin prassailihan Sonykin PS3:n paremmuudella(varsinkin floating pointseissa).

Minähän en mitään mistään tiedä, mutta homma haiskahti viimeistään tuossa muistikaistavertailussa. "Total Memory System Bandwithiin" on ilmeisesti laskettu Xbox 360:n kohdalla erittäin nopea EDRAM-yksikkö mukaan, joka on liitoksissa ATin grafiikkapiiriin ja joka kuulemma pystyy hoitamaan nelinkertaisen anti-aliasoinnin ilman näkyvää tehohävikkiä. Päämuistikaista on kuitenkin MS:n konsolissa Sonyn vastaavaa hitaampi. Tämä on kuin PS2 vs. Xbox, mutta tällä kertaa toisin päin käännettynä. :) Niin, ja eikai siinä ole mitään järkeä jättää CPU-vertailussa Cellin erikoisyksiköitä pois. Tiedot tuskin vääriä ovat, mutta vertailukohdiksi on otettu sellaiset, jotka saavat oman laitteen näyttämään paremmalta. Kokonaisuudesta tuo "tutkimus" ei kerro mitään.

Annetaan pelien puhua puolestaan ... sitten kun PS3:lla näytetään pelattavaa in-game-matskua.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Timmi_Tommi sanoi:
Tuolla edellisellä kommentilla verkkopelaamisen maksullisuudesta tarkoitin sitä että jos joudun maksamaan pelistä täyden hinnan niin mielestäni täytyy siihen saada kaikki toiminnot, myös verkkopeli.


Siinä on vain se ongelma, että hyvin usein laatu vastaa hintaa. Maksan mieluusti toimivasta palvelusta, mutta ilmaista ja kehnoa harvemmin edes käytän. Toisaalta Guild Wars on osoittanut, että ilmainenkin palvelu voi olla hyvä. Olisi hienoa kyllä kuulla Sonyn nettipuolesta enemmän. Nyt se kuulosti lähinnä pikavastaukselta MS:lle "Ai X360:ssa on tommonen? No meilläkin on sellanen mut se on kaks kertaa parempi ja sitä on kaks kertaa enemmän".
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

# The Xbox 360 CPU architecture has three times the general purpose processing power of the Cell.
# Graphics Processing Unit (GPU) performance
# The Xbox 360 GPU design is more flexible and it has more processing power than the PS3 GPU.
# Memory System Bandwidth
# The memory system bandwidth in Xbox 360 exceeds the PS3's by five times.

The Xbox 360's CPU has more general purpose processing power because it has three general purpose cores, and Cell has just one.

Nyt meni arvostus Mikkisoftaan vielä alemmas. Miten kehtaavat edes julkaista tuollaista?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös Team Ninja ole mainostanut että tekee pelejä tehokkaimmalle koneelle? Seurataan mitä se tekee, ja päätetään siitä. On se varmaan luotettavampi mittari, kuin nuo MS:n numerot.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Nyt meni arvostus Mikkisoftaan vielä alemmas. Miten kehtaavat edes julkaista tuollaista?

Tuossapa se juuri näkyy. Ja eihän tuossa mitään kovin erikoista ole; yritykset tekevät aina noin. Tyhmäähän se olisi maailmalle antaa viesti, jossa omaa laitetta verrattaisiin kilpailijan laitteeseen kilpailijan vahvuusalueilla. Sony kyllä mieluusti julkaisee floating-point-teholukemia. Microsoft voinee oikeutetusti sanoa, että Xbox 360 on joustavampi ja CPU:ssa on teoriassa kolminkertaisesti "yleistehoa".

Tuollaisilla tiedoilla ei vain ole paljoakaan tekemistä pelien kanssa. Pelit tehdään konsolille kokonaisuudessaan, ei pelkälle floating-point-teholle tai yleisteholle. Pienetkin pullonkaulat tai suunnitteluseikat saattavat laskea pelin käyttöönsä saamaa vääntöä merkittävästi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Se on kyllä noiden konsoleiden vertailussa aika mielenkiintoista, että pienetkin prosessointitehon erot koetaan niin tärkeiksi. Enkä nyt tarkoita vain tätä konsolisota-osiota vaan kaikkialla sekä pelikonefirmat, että pelaajat hehkuttavat jotain 10% tehoeroa.

Loppupeleissä kaikki uudet koneet, jopa Revolution, tulevat olemaan lähellä toisiaan tehossa - ihan niin kuin PS2/GC/XBOX ovat nyt.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

pijokela sanoi:
Se on kyllä noiden konsoleiden vertailussa aika mielenkiintoista, että pienetkin prosessointitehon erot koetaan niin tärkeiksi. Enkä nyt tarkoita vain tätä konsolisota-osiota vaan kaikkialla sekä pelikonefirmat, että pelaajat hehkuttavat jotain 10% tehoeroa.


Onhan se. Nämä lukematkin ovat jokseenkin huvittavia, kun PS2:n EE:kin suoritteli Gflopseja enemmän kuin Xboxin P3. No tajusivat tällä kertaa sentään laittaa mukaan ihan oikean näytönohjaimen.


Edit: mitä muuten veikkaatte: yrittääkö MS vielä parannella speksejään? MS:n speksilistauksen allahan lukee "The information contained in this fact sheet relates to a prerelease product that may be substantially modified before its first commercial release." ja muuta löpinää. Linkki.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Timmi_Tommi sanoi:
Toivottavasti, ehkä seuraavalla sukupolvella hyvä grafiikka tulee kaikissa peleissä vakiona. Silloin jouduttaisiin väkisin kiinnittämään enemmän huomiota pelattavuuteen ja juoneen... taitaa tosin olla toiveajattelua :D

Katselin tossa MS:n lehdistötilaisuuden ja näyttää siltä että online pelaaminen näyttää olevan se juttu jolla 360 koittaa erottua... tuliko kenelläkään muulla kylmiä väreitä microsoftin suunnitelmista? mun mielessä välähti kauhukuva jossa ensin pitäisi ostaa kallis konsoli ja siihen täysihintainen peli, sen jälkeen pitäisi tilata maksullinen moninpelipalvelu. sen jälkeen pitäisi ostaa moninpeli karttoja, sinko ja tietenkin klaanin tunnuksilla varustettu t-paita :eek:

Joo, ja voit ostaa pelin vaikkei saa siitä viboja, mutta voit tehdä sillä rahaa kun myyt nörteille hilavipattimia. :P
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä yhä kyseenalaistan Cellin uberturbomegasuperduper nopeuden, koska sitä ei ole missä käytetty todellisuudessa eikä siitä saa puolueetonta tietoa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minä yhä kyseenalaistan Cellin uberturbomegasuperduper nopeuden, koska sitä ei ole missä käytetty todellisuudessa eikä siitä saa puolueetonta tietoa.

Juurihan sillä pyöritettiin japanissa paria kymmentä DVD-tasoista MPEG2-videota samaan aikaan. Esimerkiksi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minä yhä kyseenalaistan Cellin uberturbomegasuperduper nopeuden, koska sitä ei ole missä käytetty todellisuudessa eikä siitä saa puolueetonta tietoa.

Ensi kuun Prosessorissa on Cell syynissä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Hyvin ovat lukeneet. 7 x 256KB SRAM for SPE ?

Tuossa oli kyse siitä, onko SPE-yksiköissä cachea.

Osoitteesta http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/cell-1.ars/2 :
"The end result is that each SPE is like a very small vector computer, with its own "CPU" and RAM. This RAM functions in the role of the L1 cache, but the fact that it is under the explicit control of the programmer means that it can be simpler than an L1 cache."

Teknisesti ottaen tuo on eri asia kuin cache. Hieman menee hiusten halkomiseksi :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom