Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kaikesta negatiivisesta julkisuudestaankiin huolimatta Microsoftilla saattaa olla melko vankka kuluttajien luottamus tukenaan (tästä en osaa antaa mitään tutkimuslähdettä, mutta muistelen kuitenkin lukeneeni jotain sen tapaista arvostetuista brändeistä...???). Ehkäpä tämä mielikuva auttaa Microsoftia myös konsolipuolella.

Offtopic: IGN:n toimituksessa ainakin joku tuntuu arvostaneen PS3:a: http://bestof.ign.com/2006/gear/1.html

Merri sanoi:
Jos sen nyt joku on missannut, niin Wii on ylittänyt kolmen miljoonan rajapyykin.

Hmm, ilmeisesti Microsoft on toimittanut 10 miljoonaa Xbox 360:a kun VGCharts kertoo että sitä on myyty vain vajaa 8 miljoonaa? Eikös sitä tässä joku aika hehkutettu että 360 olisi ylittänyt ensimmäisenä kymmenen miljoonan myydyn rajan?
Niin MS on myynyt 360:siä eteenpäin 10 miljoonaa.
Eihän esim. PS2 ole myynyt 100 miljoonaa vaan ne on toimitettu alihankkijoille.
Mutta kuten aina nämä myyntitiedot/määrät ovat vaihtelevia.

Hex sanoi:
Rohkea oletus.
Älä nyt Lezlien päätä syö... Minä olen tuon ajatuksen syöttänyt sille, kun en ole kaikesta huolimatta kuitenkaan kallistunut 360:sen puolelle. Jos taloudessa on yksi ihminen 15 neliötä kohti, niin kyllä sen laitteen pitää hiljainen olla. Ja minähän olin muuten se joka sai loppujen lopuksi Eliytresin(kin) suuttumaan pidettyäni älämölöä boxin hajoamisprosenteista... Sinäkin taisit vetästä herneet nenään siinä sivussa :D Sorry, mutta on meitäkin juntteja täällä maailmalla, jotka vetävät johtopäätöksiä hajoamisprosenteista ja tuulettimen (eikun se olikin se dvd-asema) desibelitasoista... Yllättävän moni täällä nimittäin on kaivannut samaa ominaisuutta: hiljaisuutta...

Eli siis jos boxi olisi hiljaisempi (se ei olisi paljoa vaatinut, kait) ja luotettavampi (?), niin se olisi päätymässä tähän talouteen pomminvarmasti... Nyt odotellaan "slim" versiota...

Mutta asiaan... Olen nyt ollut sukulaisissa (=anoppilassa) joulunpyhien ajan näkemässä verkostomarkkinointia parhaimmillaan: Wii:tä. Lankomies osti itselleen joululahjaksi Wii:n ja lisäohjaimen ja ei voi kuin sanoa, että prkl... Se toimii... Joo.. Syön kaikki pahat puheeni Wii:stä: se toimii... Kun muut sukulaiset kävivät joulun aikana lahjoja heittämässä ovesta sisään, niin verkostomarkkinointi näytti siinä sivussa Wii:tä heille... Osui ja upposi... Palaute oli tosi hyvää ja saattaa johtaa siihen että Wii päätyy tulevaisuudessa useampaan kuin pariin kolmeen kotiin... Näin se viidakkorumpu toimii...

En tiedä onko tämä nyt Nintendon markkinointikikka vai mikä, mutta totean, että tuo laite on niin helppo näyttää ja markkinoida ihmisille... Yksikin, joka harrastaa golfia elävässä elämässä ja eikä ole koskaan edes vilkaisut konsoleita päin vilkaisi kerran jos toisenkin Wii Sportsin golfin suuntaan ja varmasti jäi elämään ajatuksiin... Miettikääpä Tiger Woods versioita sitten...

Tästä päästäänkin sitten jeesustelemaan Wii:stä ja sen merkityksestä pelaamiselle. Se tulee muuttamaan pelaamista. Aivan varmasti. Se, että mihin suuntaan se muuttuu, on vielä auki... Wii on ehdottomasti partykone. Itse en vieläkään osaa kuvitella yksinäni sitä pelaamassa. Seurassa kuitenkin... Jotain varmaan kertoo sekin, että Wii Sports kepittää Japanissa Zeldan myynneissään... Ja pitkässä juoksussa se johtaa... ? Toivottavasti ei ainakaan hyvien yksinpelien hylkäämiseen pitkässä juoksussa...

Tuo laite (Wii) huutaa sisäänsä FPS-pelejä (Metroid) ja uutta Pikminiä, joten hardcore pelaajienkin kannaltakaan peli ei ole täysin pelattu... Tulisivat nyt vaan seuraavan 10 kk:n sisällä... Veikkaan, että Nintendo tulee olemaan tämän sukupolven (tästäkin voidaan jeesustella tietyissä piireissä: onko Gamecube 1,5 tätä sukupolvea. Ohjain ainakin on.) suurin voittaja. Se tulee myymään vähintään saman kuin N64 aikoinaan (yli 30 milj) ja jopa enemmän... Fanipojat, tuulettakaa nyt... On se sen arvoinen laite. :rolleyes:

Baron sanoi:
selittelyäQUOTE]

Juu, kyllähän se wii partypeleissä toimii parhaiten _ikinä_mistään_konsoleista_! Mutta eihän se sitä pois sulje ettei sillä pystyisi kunnon yksinpelejäkin pelaamaan. Minulla on pelaaminen nykyään sellaista että on tykkään pelata yksinpeliäkin kahdestaan/isommalla porukalla yhdessä. Zelda vissiin on aika loistava ja metroid tulossa ja battallion wars2 jne jne eli kyllä luulisi muitakin kuin partypelejä olevan tulossa. Kieltämättä tänä vuonna on pelaaminen liikkunut vahvasti enemän sosiaalisempaan suuntaan. Ei nörtti enää itestään nurkassa pädiä väännä :cool:

Baron sanoi:
Älä nyt Lezlien päätä syö... Minä olen tuon ajatuksen syöttänyt sille, kun en ole kaikesta huolimatta kuitenkaan kallistunut 360:sen puolelle. Jos taloudessa on yksi ihminen 15 neliötä kohti, niin kyllä sen laitteen pitää hiljainen olla.
Tietysti Baronin mielipide asiasta on jollakin tavalla huomioitu kun hän on päässyt koneen hyviä ja huonoja puolia henkilökohtaisesti arvioimaan. X360:n ne kaksi puutetta ovat (edit: saattavat olla) melko isossa roolissa sen suhteen millainen kokonaiskuva laitteen laadusta muodostuu. Pelitarjonnan ja hinnan suhteenhan X360 kilpailee varsin vahvasti muita vastaan. Niiden puolesta laite on erittäin houkutteleva, mutta se viimeinen kuva laadusta romuttuu (edit: saattaa romuttua) kun vertaa rämisevää konsolia kahteen äänettömään kilpailijaansa ja lueskelee foorumeilta hajoamisprosentteja sekä tarinoita tahmeista takuuvaihdoista, joista ei edes saa uutta konetta tilalle.

PS3-fanit saavat huokaista helpotuksesta ja "kiittää" Microsoftia X360:n äänekkyydestä, sillä Sonyn tössittyä PS3:n julkaisu vuotta myöhäisemmäksi, peli olisi uuden sukupolven konsolisodassa saattanut olla jo pelattu mikäli MS olisi malttanut panostaa konsolinsa hiljaisuuteen. Äänekkyys on (edit: saattaa olla) monelle se viimeinen tekijä, joka estää koneen ostamisen. Tietysti pelko sen hajoamisesta ja tahmeasta korjausprosessista ovat myös vaikuttavia tekijöitä.

X360:n suhteen tilanne on kuitenkin melko hyvä, sillä samanlaiseen dominointiin kuin edellisessä sukupolvessa ei todennäköisesti kallilla PS3:lla päästä, vaikka markkinaosuus olisikin PS3:lla loppujen lopuksi suurin.

Edit: IMO

Viimeksi muokannut moderaattori:

Saman väitteen toistamiseen kirjoittaminen tai sen, mitä Baron kertoo appiukolleen, ei tee jutusta yhtään vakuuttavampaa.

Enhän minä tiedä mikä merkitys äänekkyydellä ja vikaherkkyydellä on boksin menestykseen, mutta et tiedä sinäkään ja se kannattaa pitää mielessä, kun tekee mieli esittää arvaustaan faktana. Se, että aktiivipelaajien foorumilla jupistaan jostain asiasta, ei paljoa kerro keskivertopelaajan tuntemuksista ja sen vaikutuksesta myyntiin.

Ihmettelen kovasti valituksia X360:n äänekkyydestä. Omani ei ole yhtään äänekkäämpi kuin vanha xbox tai ps2.

Hex sanoi:
Saman väitteen toistamiseen kirjoittaminen tai sen, mitä Baron kertoo appiukolleen, ei tee jutusta yhtään vakuuttavampaa.

Enhän minä tiedä mikä merkitys äänekkyydellä ja vikaherkkyydellä on boksin menestykseen, mutta et tiedä sinäkään ja se kannattaa pitää mielessä, kun tekee mieli esittää arvaustaan faktana. Se, että aktiivipelaajien foorumilla jupistaan jostain asiasta, ei paljoa kerro keskivertopelaajan tuntemuksista ja sen vaikutuksesta myyntiin.
Pannaan sitten perään IMO ettet menetä yöuniasi. Asiaa kuitenkin kannattaa miettiä. Kyllä täällä perustelematonta fanituspaskaakin välillä esitetään täytenä faktana joten jos minä unohdan korostaa asian olevan vain oma mielipiteeni (minkä pitäisi olla täysin selvä asia yleensäkin kaikissa nettifoorumikeskusteluissa) niin hajoappa siihen. :)

Edit: nyt muutin kolmeen boldattuun kohtaan hieman pehmennystä etten vain tuputtaisi mielipidettäni täytenä faktana. Mielestäni alkuperäisessä viestissäni ei ole kuitenkaan mitään korjattavaa. Sille ei sitten saa mitään jos joku suuttuu kun asioita puidaan.

Edit: + hymijö

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tosin jos ei olisi kärsinyt ja varmaankin eivät kuulu tekstiin, joka esitetään faktana, ja nämä molemmat esiintyivät Lezlien aiemmassa tekstissä jota Hex aluksi kritisoi. Ovat ennemminkin arvelua kuin asian heittämistä faktana.

Kyllä minua ainakin suoraan sanottuna vituttaa se xboxin ulina, varsinkin levyä pyörittäessä. Kerta kaikkiaan raivostuttava kasa paskaa. Heti, välittömästi kun takuu raukeaa, kone leviää palasiksi pöydälle ja sitten tulee joku uusi tuuletinratkaisu, jos se vain on mahdollista.

Lezlie sanoi:
Pannaan sitten perään IMO ettet menetä yöuniasi. Asiaa kuitenkin kannattaa miettiä. Kyllä täällä perustelematonta fanituspaskaakin välillä esitetään täytenä faktana joten jos minä unohdan korostaa asian olevan vain oma mielipiteeni (minkä pitäisi olla täysin selvä asia yleensäkin kaikissa nettifoorumikeskusteluissa) niin hajoappa siihen.
Minä hajoan vain siihen, että boksini on vieläkin huollossa ja samaan aikaan Wiille ei ole kuin yksi hyvä yksinpeli. :p

Hex sanoi:
Minä hajoan vain siihen, että boksini on vieläkin huollossa ja samaan aikaan Wiille ei ole kuin yksi hyvä yksinpeli. :p

Mikäs the one on? :)

Kyllähän se v*tuttaa kun ostaa tavaran joka ei toimi. Enpä kyllä ole pleikka 2:stakaan laadukkaana pitänyt mutta tuo xbox360-thread menee ongelmineen jo naurettavuuden puolelle. Wii näyttäis kuitenkin toimivan, noin niinkuin fyysisesti. PS3:sta paha mennä vielä mitään sanomaan.

bf-man sanoi:

Kyllähän se v*tuttaa kun ostaa tavaran joka ei toimi. Enpä kyllä ole pleikka 2:stakaan laadukkaana pitänyt mutta tuo xbox360-thread menee ongelmineen jo naurettavuuden puolelle. Wii näyttäis kuitenkin toimivan, noin niinkuin fyysisesti. PS3:sta paha mennä vielä mitään sanomaan.
Itse asiassa Wii on tiltannut nyt kaksi kertaa. Wii Playta ladatessa ruutu jää mustaksi. Ei auta muu kuin virtajohto irti. Mutta sekään ei harmita niin paljon kuin x0:n meteli. Perhana kun x0 ei ole koskaan edes tiltannut tai mitään mutta se meteli!!!! :mad:

Baron sanoi:
Mutta asiaan... Olen nyt ollut sukulaisissa (=anoppilassa) joulunpyhien ajan näkemässä verkostomarkkinointia parhaimmillaan: Wii:tä. Lankomies osti itselleen joululahjaksi Wii:n ja lisäohjaimen ja ei voi kuin sanoa, että prkl... Se toimii... Joo.. Syön kaikki pahat puheeni Wii:stä: se toimii...

Playing is believing ;)

Mitä tulee tuohon x360:n äänekkyyteen niin en voi kyllä sanoa että se olisi minua kovin paljoa häirinnyt. Ekan kerran kun laitteen pisti päälle niin tottakai metakkaa piti kauhistella, mutta heti kun peli alkoi niin en kiinnittänyt mitään huomiota asiaan enkä ole koko juttua pahemmin edes ajatellut sen jälkeen. Asiaan palataan yleensä silloin jos joku kaveri tulee testaamaan x360:tä, ja huomioi metelin, mutta yleensä aina pelin äänet ovat sen verran kovalla ettei ääni haittaa. En toki väitä etteikö laite voisi olla hiljaisempikin mutta tämä tuskin vaikuttaisi ostopäätökseeni...

bf-man sanoi:

Eihän sitä peliä tarvitse edes kysyä! Vaikka kaiken järjen mukaan Zeldan pitäisi olla käynnissä kaikki illat, onkin suurkulutuksessa ollut DS.

Tottahan boksin hajoaminen ketuttaa, mutta sillä on ollut vuoden aikana niin monta hyvää peliä ja tehokas next gen -kone tarjoaa usein niin hienoa silmäkarkkia, että jälkiviisastelussakaan en lähde katumaan koneen hankkimista vaikka se hajosikin. Takuu hoitaa homman, ennemmin tai myöhemmin. Vielä vieraammalta minulle tuntuu melu syynä olla hankkimatta boksia. Harmihan mökä on ja olen vielä kohtalaisen herkkä kaikelle turhalle mökälle, mutta ei se paljon paina vaakakupissa, kun on mm. vääntänyt innolla 200+ tuntia Oblivionia.

xevious sanoi:
En toki väitä etteikö laite voisi olla hiljaisempikin mutta tämä tuskin vaikuttaisi ostopäätökseeni...
JOS PS3 ja X360 olisivat olleet kaupassa vierekkäin, olisin ostanut PS3:n. Ihan vain siksi, että maksaisin mielelläni 200 euroa pelkästään siitä että George Foremanin grilli on hiljaisempi. Pelitarjonta on kuitenkin "sama", ajopeliä ja tappelua ja niin poispäin.

achiim sanoi:
JOS PS3 ja X360 olisivat olleet kaupassa vierekkäin, olisin ostanut PS3:n. Ihan vain siksi, että maksaisin mielelläni 200 euroa pelkästään siitä että George Foremanin grilli on hiljaisempi. Pelitarjonta on kuitenkin "sama", ajopeliä ja tappelua ja niin poispäin.

No huh, tuo meteli siis häiritsee sinua todellakin tosi paljon.

xevious sanoi:
No huh, tuo meteli siis häiritsee sinua todellakin tosi paljon.
Kyllä häiritsee. Jos satsaa akustiikkaan ja materiaaleihin, käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa rakentaessaan kotiteatterin, ei voi olla tyytyväinen kun hiljaiseen tilaan tulee hiustenkuivain pitämään ääntä.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom