Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Hmmm, mietipä asiaa päinvastoin: ylivoimaisesti suurin osa linkeistäsi johtavat amerikkalaisille sivuille ;) Melkein sama kuin linkittäisi esim. Nokia vs. Sony Ericsson -kännykkäsotakeskustelun argumentit pelkästään ruotsalaisille sivuille. Onko tullut koskaan mieleen, että amerikkalaiset suosivat mielellään omia tuotteitaan?

Hehheh, joo kunnon noitavainot pystyyn taas...

jwp sanoi:
Frendi ratkaisi ongelman avaamalla konsolin(=piece of cake) ja lisäsi ääntä eristävän pehmeän levyn(löytyy hyvistä PC kaupoista)DVD-aseman ja kotelon väliin. Loppui turha resonointi ja hemmo on nyt tyytyväinen
Bitumimaton pala ei kyllä vaimenna yhtään tuulettimen ujellusta. Resonoinnit sillä saa toki pois kuten asiantuntevasti kerroitkin. Kun takuu menee umpeen (ja jos siihen mennessä uudet hiljaiset mallit x0:sta eivät vielä ole kaupassa) otetaan kone auki ja laitetaan sisälle niin iso tuuletin pyörimään kuin mahdollista ja pari vastusta kyytiin pyörimisnopeutta hidastamaan. Niin se vanhakin boksi saatiin hiljaisemmaksi.

Ja niille jotka ihmettelevät miksi inisen inisevästä boksista. Siksi, koska se vituttaa minua. Koska olen sijoittanut rahaa siihen laitteeseen enkä ole sen toimintaan täysin tyytyväinen. En ole mikään fanboy, joten minun rakkauteni xboxiin ei ole yhtä rajua luokkaa kuin mitä näkee irc-galleriassa tai tekstiviestichatissa. Vaihtaisin heti silmää räpäyttämättä vehkeen toiseen joka palvelisi paremmin siinä tarkoituksessa kuin tuo nyt on - pyörittämässä pelejä, joita ei saa Wiille. Boksi hoitaa hommansa, mutta on tällä hetkellä pelinautintoketjun heikoin lenkki, ihan vain siksi että se pitää liian kovaa ääntä.

jwp sanoi:
(ja BTW sama koskee myös PS3:a kuulemma, vaikka jotain muuta on annettu julkisesti ymmärtää.Kaveri Ruotsista kertoili että hänen PS3:nsa pitää myös hillitöntä ääntä.Peittoaa mennen tullen vieressä hurisevan PC:n jossa on 5 tuuletinta. No, oletan että kyseessä on yksilöllinen ongelma mutta silti...), mutta itse en ole koskaan huomannut oman konsolini hurinaa itse pelaamisen aikana, en koskaan.
kiitos
Minulla on Venäjällä tuttu jonka maybach pitää kovempaa ääntä sisälle kuin jumbojetti+100moottorisahaa+valmetin traktori.
(edit: saattaa olla yksilöllinen ongelma)
kiitos

Oliver sanoi:
Toki tuohon viimeisimpiä Japanin myyntilukuja koskevaan uutiseen olisi voinut laittaa raflaavammankin otsikon, mutta jätän moisen suosiolla Kurkijärvelle ja Pärssiselle. ;)

PS3 ohitti Xbox 360:n Japanissa
Perjantai 24.11.2006 - Oliver

Xbox 360 ei päästä vielä PlayStation 3:a ohi
LassiK Kirjoittanut 24.11.2006 Lassi Kurkijärvi

Kaikkihan on suhteellista, mutta kummassakohan otsikossa/uutisessa on enemmän spinnattu? Itse juttuhan oli niin, että PS3 möi launchissa enemmän kuin X360 oli myynyt tänä vuonna, mutta kokonaisuudessaan X360 oli myynyt enemmän. Periaatteessa molemmat otsikot ovat oikein, mutta toisesta paljastuu ehkä hitusen jotain itse kirjoittajasta.

Rocky_Balboa sanoi:

Kaikkihan on suhteellista, mutta kummassakohan otsikossa/uutisessa on enemmän spinnattu? Itse juttuhan oli niin, että PS3 möi launchissa enemmän kuin X360 oli myynyt tänä vuonna, mutta kokonaisuudessaan X360 oli myynyt enemmän. Periaatteessa molemmat otsikot ovat oikein, mutta toisesta paljastuu ehkä hitusen jotain itse kirjoittajasta.

Siis Oliverin jutun aihehan oli se, että PS3 myi 2 vkossa enemmän kuin XO koko vuodessa.
LassiK:n jutussa taasen puhuttiin kokonaismyynnistä.

Pilkuttaja.

Pibe sanoi:
Siis Oliverin jutun aihehan oli se, että PS3 myi 2 vkossa enemmän kuin XO koko vuodessa.
LassiK:n jutussa taasen puhuttiin kokonaismyynnistä.

Pilkuttaja.
Joopa joo. Tiedätkös mistä tässä puhuttiin? Annanpa vinkin:
Viestin lähetti alunperin Oliver
Toki tuohon viimeisimpiä Japanin myyntilukuja koskevaan uutiseen olisi voinut laittaa raflaavammankin otsikon

Kai olet joskus lukenut esim. IL:n lööpin ja sitten itse jutun lukemisen jälkeen huomannut kuinka sensaationhakuinen se lööppi oli?

Tiedän mistä puhuttiin ja mielestäni Oliverin otsikossa on tapahtunut ennemminkin inhimillinen ajatusvirhe kuin fanitus.
Sensaationhakuisuutta vai "kirjoitusvirhe"?
PS3 myi Japanissa kahdessa viikossa enemmän kuin Xbox360 10 kuukaudessa
Ei tuollainenkaan otsikko ajatuksena sen kauheammalta kuulosta ja se kertoo totuuden vieläpä laimennettuna.
No, Oliver huipuilla toimittajan palkoillaan on päässyt koko Suomen silmien alle tutkailuun uutisillaan, joten sanavalintoja kannattaa miettiä pidempään tästä lähtien!

EDIT: Ihan sama siinä mielessä kylläkin että internet on täynnä saatanallisia pilkuttajia ja itselläni ei noin pienellä seikalla ole mitään väliä, oli asiayhteys sitten mikä hyvänsä.

Pibe sanoi:
Tiedän mistä puhuttiin ja mielestäni Oliverin otsikossa on tapahtunut ennemminkin inhimillinen ajatusvirhe kuin fanitus.
Sensaationhakuisuutta vai "kirjoitusvirhe"?
PS3 myi Japanissa kahdessa viikossa enemmän kuin Xbox360 10 kuukaudessa
Ei tuollainenkaan otsikko ajatuksena sen kauheammalta kuulosta ja se kertoo totuuden ja vieläpä laimennettuna.
Jepjep. Tuommoista otsikkoa kun ei vain näkynyt. Jos uutisen otsikko olisi tuo, ei olisi mitään ongelmaa. Olen varma, että Oliver on ollut erittäin valppaana äidinkielen tunneilla ja muistanut tärkeän opetuksen: "Älä kirjoita otsikon vierestä". Kun laskee 2+2 yhteen, niin vähän hitaampikin huomaa, mistä tässä on kyse.

Pibe sanoi:
Ihan sama siinä mielessä kylläkin että internet on täynnä saatanallisia pilkuttajia ja itselläni ei noin pienellä seikalla ole mitään väliä, oli asiayhteys sitten mikä hyvänsä.
Tässähän ei ollut mistään pilkunnussimisesta puhe, vaan siitä kuinka Oliver suorastaan morkkasi Kurkijärven ja Pärssisen otsikointia. Omaan nilkkaan taisi sattua tällä kertaa.

Rocky_Balboa sanoi:

Kaikkihan on suhteellista, mutta kummassakohan otsikossa/uutisessa on enemmän spinnattu?
Jep, tuossa ihan oikeasti kävi itselleni pieni virhe, kun en ottanut huomioon X360:n viime vuoden myyntiä. Otsikko kuitenkin piti osittain paikkansa ja koko totuus tulee kyllä selville itse uutisesta, jonka tekstin korjasin kahden minuutin sisällä.

Maailmankuvaansa ei yleensäkään kannata muodostaa otsikoiden ja lööppien perusteella, vaan kannattaa lukea se juttu otsikon takaa ja yrittää sen avulla muodostaa omat mielipiteensä. Vielä senkin jälkeen on hyvä muistaa jo vuosia allekirjoituksessani ollut herra David Byrnen viisaus: Facts all come with points view.

Rocky_Balboa sanoi:
Tässähän ei ollut mistään pilkunnussimisesta puhe, vaan siitä kuinka Oliver suorastaan morkkasi Kurkijärven ja Pärssisen otsikointia. Omaan nilkkaan taisi sattua tällä kertaa.
Omaan nilkkaan osui tuossa kohti tosiaan.
Voit sitten tarkistella tarkemmin Lassin varsin luovaa otsikointia, jonka pääasiallinen tarkoitus on miehen omankin kertoman mukaan herättää kiinnostusta. Pärssiseltä voisi tiedustella vaikka tästä ja kysyä, miksei samasta lähteestä kaivamani Xbox-uutinen (löytyy kommentiien lopusta) ollut jutun arvoinen?

Eikä millään pahalla "kollegoja" kohtaan, sillä lipsahduksiahan sattuu kaikille.

achiim sanoi:
.
Ja niille jotka ihmettelevät miksi inisen inisevästä boksista. Siksi, koska se vituttaa minua. Koska olen sijoittanut rahaa siihen laitteeseen enkä ole sen toimintaan täysin tyytyväinen. En ole mikään fanboy, joten minun rakkauteni xboxiin ei ole yhtä rajua luokkaa kuin mitä näkee irc-galleriassa tai tekstiviestichatissa. Vaihtaisin heti silmää räpäyttämättä vehkeen toiseen joka palvelisi paremmin siinä tarkoituksessa kuin tuo nyt on - pyörittämässä pelejä, joita ei saa Wiille. Boksi hoitaa hommansa, mutta on tällä hetkellä pelinautintoketjun heikoin lenkki, ihan vain siksi että se pitää liian kovaa ääntä.

Jos se oikeasti vituttaa sinua noin paljon ja olet viestiesi mukaan valmis sijoittamaan jopa satoja euroja päästäksesi siitä eroon, niin myy se vanha boxisi ilman kovoa ja osta kaupasta uusi core. Uudet koneet ovat hiljaisempia ja muutenkin pikkuvikoja on korjattu. Tämä operaatio ei varmasti edes tulisi kovin kalliiksi.

Tuokin on ilmeisesti ihan jumalan kädessä onko laite hiljainen vai ei, sillä kaveri osti lokakuun lopulla boxin ja ei tuo nyt minun korviin ollut sen hiljaisempi kuin julkaisupäivänä ostettu ??? Ota nyt tästä selvää sitten...

Eli kuten Lezlie sanoi aikaisemmin: ei olisi vaatinut Microsoftilta kovinkaan suurta lisäpanostusta ja vaivannäköä, ettei tätäkään ongelmaa olisi ollut... Mutta kiire oli kova. Piti ehtiä jouluksi hinnalla millä hyvänsä...

achiim sanoi:
Bitumimaton pala ei kyllä vaimenna yhtään tuulettimen ujellusta. Resonoinnit sillä saa toki pois kuten asiantuntevasti kerroitkin. Kun takuu menee umpeen (ja jos siihen mennessä uudet hiljaiset mallit x0:sta eivät vielä ole kaupassa) otetaan kone auki ja laitetaan sisälle niin iso tuuletin pyörimään kuin mahdollista ja pari vastusta kyytiin pyörimisnopeutta hidastamaan. Niin se vanhakin boksi saatiin hiljaisemmaksi.

Harvinaisen totta. Ja totuushan kyllä on että XO:n DVD-soittimen laadussa on kovasti toivomisen varaa.MS:n konsoleiden kotelo ja rauta on onneksi toteutettu niin että asioihin on mahdollista vaikuttaa itse jälkikäteen.Sony lähestyy aihetta hieman eri tavalla ja luulen että tässä on yksi syy miksi monet sukupolveni HC PC-pelaajat näkevät XO:n houkuttelevana pakettina.Mahdolliset pikku ongelmatkin ovat vain mahdollisuuksia,hehheh.

Tosta X:0 Keskustelusta sen verran, että mua ei haittaa sen ääni mua haittaa se että uudet xboxit ovat hajonneet monella ja mullakin on pari kertaa rutissut ja vilkutellut valoja. Olisi saanut MS vähän enemmän panostaa siihen :( WIi olisi kiva hauskanpitoon, mutta kun olen jo maksanut 400 Xboxista, ei Wii tule taloon. Ja kaiken lisäksi Xbox Live houkuttelee. Xbox 360 marketplaceen ja kaikkeen lisähärpäkkeeseen olen ollut tyytyväinen, demot, videot sun muut jutut on tosi mukava juttu marketplacella. Kyllä pelottaa että toi hajoaa, vielä on tulossa joku tehokkaampi mallikin. No toivotaan että sitten kun tehokkaampi tulee saa takuussa sen paremman.

Xboxissa on paljon huonoja puolia, mutta vielä enemmän hyviä. Toivon että Xbox 360 vetäisi pisimmin korren, mutta kyllä kyseisen laatikon omistajana persiissä on tunne että ''Iso paha pleikka tulee!!''

Sanon että Wii vetää pisimmän korren, pleikan tulossa toisena.

Mutta silti Xbox on paras konsoleista, ihmiset on vaan tyhmiä :)

I Pake I sanoi:
Kyllä pelottaa että toi hajoaa, vielä on tulossa joku tehokkaampi mallikin. No toivotaan että sitten kun tehokkaampi tulee saa takuussa sen paremman.

Xbox 360 ei muutu tehokkaammaksi. Vaan prosessoreissa ruvetaan käyttämään 65 nanomentrin teknologiaa, 90 nanometrin teknologian sijasta, jolloin prosessori käy viileämpänä. Tehot pysyvät samana.

Baron sanoi:
Nyt kun hiljaisuus ei ole meriitti eikä mikään, niin alkoi ärsyttämään ja pahasti... No siitä sisuuntuneena kahlasin tämän ketjun sisällön toukokuuhun 2005 saakka ja tämä oli tulos:

Jos hiljaisuus konsolissa on jotain "kivasta lisästä" aina "tärkeään ominaisuuteen" saakka, niin nimi päätyi listaan:

Minunkin nimen voi listaan lisätä. Hiljaisuudesta maksan helposti extraa.

Mac Mini htpc käyttöön eikä tarvitse lyödä volyymia kaakkoon peittääkseen koneen mölinää :)

Oliver sanoi:
Omaan nilkkaan osui tuossa kohti tosiaan.

Voit sitten tarkistella tarkemmin Lassin varsin luovaa otsikointia. Pärssiseltä voisi tiedustella vaikka

Kun omaan koipeen on osunut niin miksi kaivella kollegoiden kömmähdyksiä?

Parempi vaan nuolla haavansa ja jatkaa, eikä "käräytellä" muita oman nahkansa pelastamiseksi.

Smirre sanoi:
Kun omaan koipeen on osunut niin miksi kaivella kollegoiden kömmähdyksiä?

Parempi vaan nuolla haavansa ja jatkaa, eikä "käräytellä" muita oman nahkansa pelastamiseksi.
:D
Ei tainnut asian tarkoitus olla ihan tuo. Suosittelen, että luet ajatuksen kanssa pari edellistä sivua. :)

I Pake I sanoi:
Tosta X:0 Keskustelusta sen verran, että mua ei haittaa sen ääni mua haittaa se että uudet xboxit ovat hajonneet monella ja mullakin on pari kertaa rutissut ja vilkutellut valoja. Olisi saanut MS vähän enemmän panostaa siihen :( WIi olisi kiva hauskanpitoon, mutta kun olen jo maksanut 400 Xboxista, ei Wii tule taloon. Ja kaiken lisäksi Xbox Live houkuttelee. Xbox 360 marketplaceen ja kaikkeen lisähärpäkkeeseen olen ollut tyytyväinen, demot, videot sun muut jutut on tosi mukava juttu marketplacella. Kyllä pelottaa että toi hajoaa, vielä on tulossa joku tehokkaampi mallikin. No toivotaan että sitten kun tehokkaampi tulee saa takuussa sen paremman.

Xboxissa on paljon huonoja puolia, mutta vielä enemmän hyviä. Toivon että Xbox 360 vetäisi pisimmin korren, mutta kyllä kyseisen laatikon omistajana persiissä on tunne että ''Iso paha pleikka tulee!!''

Sanon että Wii vetää pisimmän korren, pleikan tulossa toisena.

Mutta silti Xbox on paras konsoleista, ihmiset on vaan tyhmiä :)

Kun sanot, että Xbox on paras konsoleista ja ihmiset ovat vain tyhmiä, niin kuullostaako se nyt fiksulta?
Miksi aloin kuulla yhtäkkiä aavemaisen kaiun: "Gamefreak2, Gamefreak2, Gamefreak2..."?

tähän mennessä oon sitä mieltä, että wii kannatti ostaa pelkän sportsin ja zeldan takia (jota en aluksi halunnut edes ostaa). Huono puoli zeldassa on se, että se pitää täydellisesti koukussaan :/

Huono puoli itse wiissä on se, että kaikki jouluvieraat+ vanhemmat koukuttaa wii sportsia+playta niin, ettei aina pääse pelaamaan :D

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom