Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Ympäripyöreätä selostusta sivutolkulla Zoukan argumentteihin ja sitten tälläisiä sammakoita. Ei hyvää päivää. Lopeta trollaaminen.

En trollaa, sanon vaan rehellisen mielipiteeni.

keiu sanoi:
Ei oltu vertailtu keskenään, kunhan sanoin että nuo kaksi pyörimässä vierekkäin saa päät kääntymään XO:n puolelle. Näin siis täällä. Samasta syystä pelasinkin sitä motorstormia siinä ties kuinka kauan koska ketään muuta ei kiinnostanut testata.

Mistähän muuten johtuu että aina kun sanoo Sonyn pelistä jotain pahaa niin alkaa mieletön liekehdintä? MSn ja Nintendon pelejä olen aina saanut haukkua rauhassa.

Ajattelin mennä taas loman alkamisen kunniaksi pelaamaan jotain, onko jokin PS3-peli josta joku tahtoo kuulla kokemuksia?
Itse asiassa en tarkoittanut sinun viestiäsi. :)
Sanotko vielä miksi GeoW saa päät kääntymään X360:n puolelle? Jos tarkoitat grafiikkaa, niin omasta mielestä ne ovat vähintäänkin samalla linjalla.

pziuz sanoi:
Sanotko vielä miksi GeoW saa päät kääntymään X360:n puolelle? Jos tarkoitat grafiikkaa, niin omasta mielestä ne ovat vähintäänkin samalla linjalla.
Muista että kyseessä on Motorstormin japsiversio..

Ja toisaalta miksei muutenkin saisi - varmaan Resistancekin saisi päät kääntymään sen puoleen jos ne kaksi laitettaisiin peliliikkeeseen vierekkäin, vaikka kokeilemistamme versioista Motorstormissa oli paremmat grafiikat kuin Resistancessa.

Itse pelaisin varmasti GeoWin yksinpeliä mieluummin kuin Motorstormin - mua ei autopelien yksinpeli jaksa kiinnostaa, mutta odotankin Motorstormin nettipeliä kuin kuuta nousevaa. Tosin uskon testipäivän perusteella että omalla kohdalla Motorstormin yksinpeliäkin tulee tahkottua enemmän kuin aiemmissa autopeleissä. Oli se sen verran hubaa :). GeoWin nettipeli taas ei kiinnosta paljon kakkaakaan vaikka mielelläni yleensä räiskintöjä verkossa pelaankin. Hahmojen hitaus ja kömpelyys, hitinotto ja max 4vs4 ei vain innosta moninpelissä.

Smirre sanoi:
Ympäripyöreätä selostusta sivutolkulla Zoukan argumentteihin ja sitten tälläisiä sammakoita. Ei hyvää päivää. Lopeta trollaaminen.

Mitä! En olekaan aivan yksin. Vaahtoamiseni ei ollutkaan turhaa! Uskomatonta :p

Ja Scatterbrain sentään älysi vetäytyä.

Hahmojen hitaus ja kömpelyys, hitinotto ja max 4vs4 ei vain innosta moninpelissä.

Heh, minusta juuri nuo ominaisuudet tekevät GeoWin moninpelistä helvetin mielenkiintoisen tapauksen. En ole peliä pelannut, mutta mieli tekee. Kuulemma kartankin saa vittuun joten kerrankin räiskintä jonka moninpelissä on taktiikkaa sekä sitä kuuluisaa "tunnelmaa".

Cyrus1 sanoi:
tosi asiassa pidän kyllä Sonyä nykyään kovempana kuin Nintendon koko historiaa

Hehehe.. tästä tuli mieleen Janita Janatuisen kommentti Matti Nykäsestä

"En ole yhtä turha julkkis kuin Matti Nykänen, mitä se muka on ikinä saavuttanu?"

:D

Zoukka sanoi:
Heh, minusta juuri nuo ominaisuudet tekevät GeoWin moninpelistä helvetin mielenkiintoisen tapauksen.

Täytyy vaan sanoa, että kaikesta sitä ihmiset nauttii. Mutta kait se tälläistä on, jos ei paremmasta mitään tiedä.

XShava sanoi:
Täytyy vaan sanoa, että kaikesta sitä ihmiset nauttii. Mutta kait se tälläistä on, jos ei paremmasta mitään tiedä.

Oletkos oikeasti kokeillut pelata Gears of Waria?

kodor sanoi:
Hehehe.. tästä tuli mieleen Janita Janatuisen kommentti Matti Nykäsestä

"En ole yhtä turha julkkis kuin Matti Nykänen, mitä se muka on ikinä saavuttanu?"

:D

Tiedän, että moni ajattelee "lausunnostani" noin.:D Minulle Sony on kuitenkin ohittanut Nintendon ja itse asiassa kun aloin miettimään, myös Capcom on ohittanut Nintendon viimesen viiden vuoden aikana omissa kirjoissani.

Rankkaisin topkolmoseeni Sony, Nintendo ja Capcom.. Mutta taitaa olla jo aika offtopicia tämä keskustelu..

Paavi sanoi:
Oletkos oikeasti kokeillut pelata Gears of Waria?

Olen kyllä. Enkä nyt peliä kohtaan hyökännyt, vaan ihmettelin mielipidettä että Hahmojen hitaus ja kömpelyys, hitinotto ja max 4vs4 on nettipelissä helvetin mielenkiintoista. Ja jos Karma tarkoitti hitin otolla verkossa esiintymää lagia. Niin entistä enemmän ihmettelen.

Peli on hyvä, sitä en kiistä.

Arr... Gears of War edustaa aivan erilaista moninpeliä kuin esim. SOCOM. Minulle sen moninpelikokemus kulminoituu oikeastaan ratikkakeikkaan: Kaksi pelaajaa per kone, kaksi konetta LANissa, porukkaa ympärillä katsomassa. Viimeinen kaksintaistelu päättyy moottorisahan pärinään ja verisuihkuun -- ei mihinkään yksinäiseen laukaukseen kilometrin päästä. Porukkaa huutaa takana. Sitä se on, elämä. :D

http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=xbox&id=2382

Hakkiz sanoi:
Arr... Gears of War edustaa aivan erilaista moninpeliä kuin esim. SOCOM

En näitä kahta ole verrannutkaan, eikä Socom ole ainut peli jota verkossa olen pelannut. Mutta jokaisella omat mielipiteet.

Kyllä itsestäkin alkuun kuulosti GOWin nettipeli aikalailla vitsiltä. Millä nyt muka 4 vs 4 saadaan tarpeeksi menevää ja hyvää meininkiä. Mutta miten onkaan. Aika pitkälle sopivan kenttäsuunnittelun ansiosta peli on todella hauskaa. Erät eivät veny liian pitkiksi, joten turhaa odottelua ei paljoa ole, mutta silti saadaa aikaan kunnon rähinöitä juurikin tuon hieman paremman ukkojen kestävyyden ansiosta.

Me likes.

keiu sanoi:
Mistähän muuten johtuu että aina kun sanoo Sonyn pelistä jotain pahaa niin alkaa mieletön liekehdintä? MSn ja Nintendon pelejä olen aina saanut haukkua rauhassa.
Juu, näinhän se... Menin sanomaan uusinta Zeldaa putkijuoksuksi, vaikka muuten se mielestäni varsin mainio peli onkin...

sinappipipo sanoi:
Jaahas oletko Zeldaa testannut? Varsin typerä kommentti nimittäin. Sadut/tarut nyt yleensä etenevät varsin lineaarisesti, joten juonen pelaaminen on sen mukaista. mitä muuta voit odottaakkaan? Puuttumatta nyt mitenkään pelin laatuun. Saahan sitä pitää paskanakin.......

Olen testannut ja pitänytkin siitä olen, mutta paskasta en ole puhunut missään vaiheessa. Tarkista rivienvälistä lukutaitosi.

sinappipipo sanoi:
Löyhin johtopäätöksin voidaan sanoa, että et pidä juoneen perustuvista peleistä tai tuomitset vain Zeldan pelaamatta sitä. Tuollaisten kommenttien jälkeen on vaikea enää ottaa tosissaan postauksia, vaikka kirjoittaisit ihan asiaa.
Ja kun puhuin putkijuoksusta, niin en todellakaan tarkoittanut missään vaiheessa sitä, että sen tarina etenee lineaarisesti, vaikka ilmeisesti niin luulit minun tarkoittaneen... Tuolla kriteerillähän Shadow of the Colossus ja Oblivionit ovat persiist, koska niiden (toisen) päätarina kulkee lineaarisesti... Kun puhuin Zeldan "putkijuoksumaisuudesta", niin tarkoitin sitä, että kenttäsuunnittelu on pidetty raudan rajoituksista johtuen niin kireänä, että kartat ovat todella suoraviivaisia. Sinulla ei ole pienintäkään mahdollisuutta poiketa polulta ja eksyä tieltä... Missä on se kaikki tutkimisen riemu mikä esim. oli Wind Wakerissä mukana ? Puhumattakaan sittemmin ilmestyneistä Oblivionista & Shadow of the Colossuksesta.

Jos totta puhutaan, niin avoin pelimaailma otti jättiaskeleen taaksepäin Twillight Princessissä jos sitä verrataan Wind Wakerin maailmaan. Toki voidaan jeesustella sillä, että TP:n piti tulla aikojaan Cubelle, mutta silti... Wii:lle tullaan tekemään pelejä raudan mukaan... Joten sillä ei koskaan tulla näkemään Oblivionin kaltaista peliä, tosin kuin 360:llä ja PS3:lla...

Mutta saattaahan olla, että seuraava Zelda tuo Wii:lle mukanaan täysin avoimmet maailmat, joita sitten tervehditään uusien ylistyslaulujen kera... (provo)

Baron sanoi:
Missä on se kaikki tutkimisen riemu mikä esim. oli Wind Wakerissä mukana ?

Wind Wakerissa oli aivan liikaa haahuilua ympäriinsä, eikä tutkimisen riemustakaan voida puhua kun kiinnostavia saaria oli pari kappaletta. TP:n maailma on paljon tarkoituksenmukaisempi ja tiiviimpi, mutta tutkittavaa riittää silti, varsinkin kun lisävarusteita alkaa kertymään.

Joten sillä ei koskaan tulla näkemään Oblivionin kaltaista peliä, tosin kuin 360:llä ja PS3:lla...

Jos tarkoitat Oblivionin kaltaisella peliä, joka on laajuudeltaan Oblivionin tasoinen, niin ei pitäisi olla ainakaan tehoista kiinni. Oblivionia laajempia pelejä on ilmestynyt Wiitä tehottomammille konsoleille, ja monet laajimmista peleistähän on tehty vielä rutosti vanhemmalle raudalle. Graafisessa näyttävyydessä ei toki varmasti päästä Oblivionin tasolle.

phanatic sanoi:
Jos tarkoitat Oblivionin kaltaisella peliä, joka on laajuudeltaan Oblivionin tasoinen, niin ei pitäisi olla ainakaan tehoista kiinni. Oblivionia laajempia pelejä on ilmestynyt Wiitä tehottomammille konsoleille, ja monet laajimmista peleistähän on tehty vielä rutosti vanhemmalle raudalle.
Juu niin on jos mukaan lasketaan kaikki ylhäältä päin kuvatut 2D-ascii-grafiikkapelit (näin kärjistetysti). Onhan esim. nethack varmasti laajempi kuin Oblivion, mutta laskisin nämä kaksi peliä silti "vähän" eri luokkaan.

Karma sanoi:
Muista että kyseessä on Motorstormin japsiversio..

Ja toisaalta miksei muutenkin saisi - varmaan Resistancekin saisi päät kääntymään sen puoleen jos ne kaksi laitettaisiin peliliikkeeseen vierekkäin, vaikka kokeilemistamme versioista Motorstormissa oli paremmat grafiikat kuin Resistancessa.

Itse pelaisin varmasti GeoWin yksinpeliä mieluummin kuin Motorstormin - mua ei autopelien yksinpeli jaksa kiinnostaa, mutta odotankin Motorstormin nettipeliä kuin kuuta nousevaa. Tosin uskon testipäivän perusteella että omalla kohdalla Motorstormin yksinpeliäkin tulee tahkottua enemmän kuin aiemmissa autopeleissä. Oli se sen verran hubaa :). GeoWin nettipeli taas ei kiinnosta paljon kakkaakaan vaikka mielelläni yleensä räiskintöjä verkossa pelaankin. Hahmojen hitaus ja kömpelyys, hitinotto ja max 4vs4 ei vain innosta moninpelissä.
Onkos sulla kenties hidas netti? Kaverilla jolla on X360 on aika nopee netti eikä sillä pätki ollenkaan. Saattaa johtua siitä. :)
Edittiä: Katoin väärin ton sun kommentin. Aattelin et sulla pätkii peli joten unoha tää kommentti :p

Lloope sanoi:
Juu niin on jos mukaan lasketaan kaikki ylhäältä päin kuvatut 2D-ascii-grafiikkapelit (näin kärjistetysti). Onhan esim. nethack varmasti laajempi kuin Oblivion, mutta laskisin nämä kaksi peliä silti "vähän" eri luokkaan.

Jotenkin ihmetyttää miten joidenkin mielestä vasta tämä uusin sukupolvi mahdollistaa hienot ja laajat pelit, ja aiemmat laajat pelit ovat sitten olleet Nethack-tasoa (ja ihme kyllä sama toistuu sukupolvi sukupolvelta, seuraavan sukupolven tullessa taas hehkutetaan, miten vasta NYT saadaan luotua laajoja pelimaailmoja, ja vanhat olivat rajoittuneita ja alkeellisia). Vai mitä oikein ajat takaa? Mihin luokkaan muuten lasket vaikka Fallout 2:n verrattuna Oblivioniin? Kumpi on parempi? Miksi?
Uusimmassa sukupolvessa 2 konetta tarjoaa ennenkokematonta graafista loistoa, ja 1 kone ennenkokemattoman ohjaustavan. Jokaiselle alustalle voidaan taatusti toteuttaa laajoja pelejä, kuten myös pelejä, joissa on hyvä ohjattavuus.

Suurin osa peleistä toki tulee olemaan putkijuoksua vielä seuraavissakin sukupolvissa.

P.S. Oblivion ei taatusti elä niin kauan kuin Nethack.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Baron sanoi:
Juu, näinhän se... Menin sanomaan uusinta Zeldaa putkijuoksuksi, vaikka muuten se mielestäni varsin mainio peli onkin...

Olen testannut ja pitänytkin siitä olen, mutta paskasta en ole puhunut missään vaiheessa. Tarkista rivienvälistä lukutaitosi.

Ja kun puhuin putkijuoksusta, niin en todellakaan tarkoittanut missään vaiheessa sitä, että sen tarina etenee lineaarisesti, vaikka ilmeisesti niin luulit minun tarkoittaneen... Tuolla kriteerillähän Shadow of the Colossus ja Oblivionit ovat persiist, koska niiden (toisen) päätarina kulkee lineaarisesti... Kun puhuin Zeldan "putkijuoksumaisuudesta", niin tarkoitin sitä, että kenttäsuunnittelu on pidetty raudan rajoituksista johtuen niin kireänä, että kartat ovat todella suoraviivaisia. Sinulla ei ole pienintäkään mahdollisuutta poiketa polulta ja eksyä tieltä... Missä on se kaikki tutkimisen riemu mikä esim. oli Wind Wakerissä mukana ? Puhumattakaan sittemmin ilmestyneistä Oblivionista & Shadow of the Colossuksesta.

EN ole missään vaiheessa väittänyt, että olisit sitä paskaksi sanonut. Tarkoitus oli puhua yleisesti väitteestä, että peli on putkijuoksu, ja sivuuttaa kaikenlainen keskustelu pelin laadusta. Eli siis vähän samaa, mitä itsekkin hait. Se, että peli on putkessa juoksemista, ei välttämättä tee siitä huonoa. Lukutaito taitaa olla haussa itse kullakin.

Mutta juu eteenpäin. Zeldan Dungeonit sun muut juoneen liittyvät tapahtumat mennään paikasta A paikkaan B ennalta määrättyä reittiä käyttäen. Kuitenkin vedettyäni pelin läpi olen löytänyt 3 piece of heartilla palkitsevaa luolastoa, uuden kalastuspaikan, uusia kauppoja, itemeitä minipelejä ja pieniä sivutehtäviä. Itse pelimaailmahan on suuri (vaikkakin harmillisen autio paikoin.) Mulla tutkimiseen on tähän mennessä riittänyt intoa jo 10h pelin läpipelaamisen jälkeen.

Sidequestejä olisin kaivannut hieman lisää kylläkin, mutta epäilen, että se olisi raudasta ollut kiinni.

Onneksi löytyy Lost Planet ja sen mainio verkkopeli. Täytyy ihan suositella kaikille Socom-veteraaneille ja Gears of Warin verkkopeliin pettyneille. Tässä on tehty perusasiat oikein tai ainakin sinne päin :)

Microsoftin kannattaisi ostaa nyt oikein kunnolla sitä japanilaista osaamista, kun kerran näkyy heti tulevan kaavoista poikkeavaa jälkeä, joka on vieläpä edukseen.

Baron sanoi:

Jos totta puhutaan, niin avoin pelimaailma otti jättiaskeleen taaksepäin Twillight Princessissä jos sitä verrataan Wind Wakerin maailmaan. Toki voidaan jeesustella sillä, että TP:n piti tulla aikojaan Cubelle, mutta silti... Wii:lle tullaan tekemään pelejä raudan mukaan... Joten sillä ei koskaan tulla näkemään Oblivionin kaltaista peliä, tosin kuin 360:llä ja PS3:lla...

Mutta saattaahan olla, että seuraava Zelda tuo Wii:lle mukanaan täysin avoimmet maailmat, joita sitten tervehditään uusien ylistyslaulujen kera... (provo)

Onhan Zeldan maailma pullollaan kaiken näköistä tutkistkeltavaa ja keräiltävää. Itselläni pelaaminen on venynyt jo 53 tuntiin enkä ole käsittääkseni lähelläkään loppua juuri sen takia kun olen aina eksynyt tutkiskelemaan Hyrule fieldsiä, keräilemään Poe:n sieluja ja kuoriaisia yms.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom