Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Satunnaispelaajat.... pyh hankkikaa elämä ;)

No satun nyt tietämään, että Naughty Dog, Insomniac, Team ICO, entinen Psygnosis, Polyphony, Jaffe ynnä muut ei vaan pysty tekemään paskaa, ei edes keskinkertasuutta. Ei siinä ole mitään vaahtoamista, yhtä varmaa on että Nintendon Mario, Metroid ja Zelda-tiimit tekee aina laatua.

Väitän ihan POKERILLA, etteivät yksikään Naughty Dogin tai Insomniacin peli ole laadullisesti edes lähellä Marioita, Zeldoja ja Metroideja. Ihan aikuisten oikeasti ja olen pelannut niistä JOKAISEN läpi. Jak sarja on tiukka, mutta ei mitään Marioihin verrattuna. Ensinnäkin jokainen Mario on vuorollaan aina uudistanut genreä ja innovoinut lukemattomia uusi juttuja. Jak1 on "vain" toimiva tasoloikka. Ei enempää, ei vähempää. Ei edes klassikko. Jak2 onkin jo vähän lähempänä klassikon asemaa ainakin ensimmäisen läpipeluun aikana, mutta aseet kuitenkin loppupeleissä veivät sarjalta jotain pois. Eivätkä tuoneet mitään oleellisen hienoa tilalle. Kolmonen nyt laadukkuudestaan huolimatta jääkin sitten lähinnä aavikko-päivitykseksi. Jak "taika" oli jo pitkälti hävinnyt... peli ei myöskään kestänyt edes toista läpipeluukertaa.

Ratchet & Clankit ovat pitkälti samaa kaavaa. Ensimmäinen R&C oli loistava PS2 peli ja vieläpä julmetun hieno. Mutta koska peli ei käytännössä luonut mitään uutta (JFG teki kaiken jo paremmin N64:lla) on ajan hammas kuluttanu senkin jo aika tylsäksi. Jatko-osista ei sitten puhutakaan. Ne olivat lähinnä kenttä ja ase-packeja uuden pelin hinnalla. (ja jokainen on silti läpäisty)

Team ICO on reippaasti Sonyn suurin ässä, jokeri ja kruunu. ICO oli taianomainen peli ja siihen oli saatu vangittua jotain iki-aikaista mikä mahdollistaa lukemattomat läpipeluut (viisi meikäläisellä). Pelin grafiikka on myös ajasta ja teknologiasta riippumatonta. Vitun kaunista. Samat sanat Shadow of the Colossukselle.

Mutta jokatapauksessa ei Sony vain milään pärjää Nintendolla pelien vertailussa. Sen toteamiseen ei pitäisi edes fanilasien päässä-olo vaikuttaa (mulla on myös kovat vahvuudet), sillä niin paljon uutta on Nintendo peleillään luonut. Siksipä on aivan sama mitä yksilöt peleistä ajattelevat. Jokatapauksessa ilman Nintendon pelejä ette pelaisi mitään Jakeja, ICO:ja jne...

Ferrarista ei ole pakko tykätä, mutta paras F1 talli se jokatapauksessa on.

Ja mitä Motorstormiin tulee, en ole sanonutkaan että se on varmasti hyvä peli, olen sanonut että se on lähes varmasti loistava peli. Niin paljon siitä on hyvää sanottu ja tätä tukivat myös Japanin version arvostelut, joissa lähes ainoa kritiikin aihe oli vähäinen sisältö, ei mitään eri modeja, ei nettipeliä, ei käytännössä edes mitään options-säätöjä, jotka kaikki suurella todennäkösyydellä korjataan jenkki/euro-versioon.

Odotitko GeoW:ia yhtä kovaa ? Nimittäin sen Hype oli PALJON tiukempaa. Miksi Motostorm on eri asemassa ? Äläkä vuodata liirumlaarumia...

Ja pokerinaamalla itselleni Sonyn 1st party on ohittanut Nintendon kulta-ajatkin. Tuhat kertaa monipuolisempaa settiä (katsopa luettelemiasikin nimikkeitä, Mario, Metroid, Zelda, anyone? Ja itse asiassa juuri noiden takia ennen pidinkin Nintendoa ikuisesti ohittamattomana, mutta toisin kävi..) ja korkealaatusta sellasta.

Sitten kun Sony kehittää kolmella eri sarjalla kolmen eri genren koko peruskaavaa massiivista vauhtia eteenpäin jokaisessa sukupolvessa uskon väitteesi. Jos silloinkaan.

Käsi pystyyn sillä, joka oikeasti uskoo, että Wii pystyy koskaan toteuttamaan Oblivionia samassa muodossa kuin näiden "grafiikkahorojen jeesuskoneet" ?

Toteutti jo. Twilight Princessiin maailma ei pahemmin Oblivionin samaiselle koossa häviä, mutta ownaakin sen 100-0 mielenkiintoisuudellaan. Ja tätä eivät onneksi edes fanipojat voi kieltää. Tai no voivathan ne sen kieltää, mutta ei kukaan täysjärkinen usko.

Ja periaatteessa TP pyörii "Cuben tehoilla" joten edistystä on lupa odottaa.

Nyt MP3 tulee olemaan koukuttavaa seikkailua Metroidin ikuisen vahvuuden, pikku hiljaa lisää ja lisää reittejä ja mestoja avaavan suunnittelun takia, muttei se tule olemaan "Ei helvetti aivan uskomaton paikka, ei huh aivan mieletön paikka, siis HUH mikä mesta" meininkiä. Vain todella laadukas paketti.. kuitenkin koko ajan taustalla kolkuttaa se millainen seikkailu olisikaan ollut tarjolla..

Miten sä olet ikinä edes Jakin ja Ratchetin jatko-osia voinut pelata :confused:

Zoukka sanoi:
Ferrarista ei ole pakko tykätä, mutta paras F1 talli se jokatapauksessa on.

Paras talli on se joka voittaa!

Nintendon meriitit ovat varmasti suurin piirtein jokaisen järkevän ihmisen mielestä kiistattomat. Mutta tuo pitkä viestisi oli ihan turha. Mulle ei esim Zelda tai MP ole koskaan uponnut. Tiedän, että omalla sarallaan laatua ovat. Mutta koska ne eivät minua sytytä, arostan jotain toista peliä korkeimmalle.. joten makuasioihin taas menee.

Joidenkin mielestä Elvis on vitun kova, ja olen samaa mieltä, mutta en perkele voi kuunnella Elviksen biisejä edes kolmen promillen humalassa. Edit: joten sanon että Frank Sinatra on kovin!

Baron sanoi:
Käsi pystyyn sillä, joka oikeasti uskoo, että Wii pystyy koskaan toteuttamaan Oblivionia samassa muodossa kuin näiden "grafiikkahorojen jeesuskoneet"?

Pyh, Korkeintaan muutamat alueet pitäis katkaista pariin osaan. Vaatisi vain uuden pelimoottorin, jos käännettäis, koska nykyistä jouduttais vääntämään liikaa alaspäin ja siitä tulisi rumaa jälkeä :/ Kysehän on vain siitä, kuinka monta mutkaa pystytään vetämään suoraksi näillä uudemmilla koneilla ja kuinka monta näistä mutkista on kohdattava wiille peliä tehdessä.

"Kaikki eivät vaan nauti Mii-hahmojen söpöilyistä tai Zeldan putkijuoksuista, koska sitähän TP on..."

Jaahas oletko Zeldaa testannut? Varsin typerä kommentti nimittäin. Sadut/tarut nyt yleensä etenevät varsin lineaarisesti, joten juonen pelaaminen on sen mukaista. mitä muuta voit odottaakkaan? Puuttumatta nyt mitenkään pelin laatuun. Saahan sitä pitää paskanakin...

Tarinan lisäksi tarinaan liittyvä maailma on täysin pelaajan tutkittavissa ja koettavissa, mikä ei ole tyypilliselle "putkijuoksulle" ominaista. Ihmetyttääkin vähän millä perusteella tämän heiton teit, sillä jos Zelda on putkijuoksua, niin about jokainen juoneen perustuva peli on sitä. Vai väitätkö vastaan? Esim. lukemattomat kenot kerätä rahaa ja varusteita sidequesteistä, sekä minipelit mm. Cave of Ordeals pitävät questien ulkopuolisen pelaamisen mielekkäänä.

Löyhin johtopäätöksin voidaan sanoa, että et pidä juoneen perustuvista peleistä tai tuomitset vain Zeldan pelaamatta sitä. Tuollaisten kommenttien jälkeen on vaikea enää ottaa tosissaan postauksia, vaikka kirjoittaisit ihan asiaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mutta tuo pitkä viestisi oli ihan turha. Mulle ei esim Zelda tai MP ole koskaan uponnut. Tiedän, että omalla sarallaan laatua ovat. Mutta koska ne eivät minua sytytä, arostan jotain toista peliä korkeimmalle.. joten makuasioihin taas menee.

Höh. Juurihan korostin "makujen" yhdentekevyyttä tällaisessa asiassa. Nyt puhuttiin Sonyn ja Nintendon urasta pelinkehittäjinä. Ja niitä voidaan tiettyjen mittareiden perusteella kuten vaikkapa "innovatiivisuus" ja "klassikoiden määrä", tarkastella.

Tiedätkö minä omistan pelikoneinani vain kolme Playstationia. Ja silti puolustan Nintendoa henkeen ja vereen... kertoo jotain kyseisesta lafkasta.

Zoukka sanoi:
Tiedätkö minä omistan pelikoneinani vain kolme Playstationia. Ja silti puolustan Nintendoa henkeen ja vereen... kertoo jotain kyseisesta lafkasta.

Väärin. Yksilön mielipiteet ei kerro yhdestäkään lafkasta yhtään mitään... :p

sinappipipo sanoi:
Väärin. Yksilön mielipiteet ei kerro yhdestäkään lafkasta yhtään mitään... :p

Lol tottakai yksilön sana painaa aina myös, mutta nyt pyrin maku-mussutuksesta tuossa keskustelussa pois. Ja Jeesustelijoista ei pidä kukaan.

Zoukka sanoi:
Lol tottakai yksilön sana painaa aina myös, mutta nyt pyrin maku-mussutuksesta tuossa keskustelussa pois. Ja Jeesustelijoista ei pidä kukaan.

antaa olla :D Oli vaan pakko päästä piikittämään. Markkinataloudessa yksilön käsitykset on painoarvoltaan tasan 1/joku joukko. Pohjoiskorean ylimmässä hallintoelimessä pikemminkin käänteisluku :D

Zoukka sanoi:
Väitän ihan POKERILLA, etteivät yksikään Naughty Dogin tai Insomniacin peli ole laadullisesti edes lähellä Marioita, Zeldoja ja Metroideja. Ihan aikuisten oikeasti ja olen pelannut niistä JOKAISEN läpi. Jak sarja on tiukka, mutta ei mitään Marioihin verrattuna. Ensinnäkin jokainen Mario on vuorollaan aina uudistanut genreä ja innovoinut lukemattomia uusi juttuja. Jak1 on "vain" toimiva tasoloikka. Ei enempää, ei vähempää. Ei edes klassikko. Jak2 onkin jo vähän lähempänä klassikon asemaa ainakin ensimmäisen läpipeluun aikana, mutta aseet kuitenkin loppupeleissä veivät sarjalta jotain pois. Eivätkä tuoneet mitään oleellisen hienoa tilalle. Kolmonen nyt laadukkuudestaan huolimatta jääkin sitten lähinnä aavikko-päivitykseksi. Jak "taika" oli jo pitkälti hävinnyt... peli ei myöskään kestänyt edes toista läpipeluukertaa.
Voisin kirjoittaa täsmälleen saman viestin mutta korvata vain Mariot Jakeilla ja Jakit Marioilla ("Mario sarja on tiukka, mutta ei mitään Jakeihin verrattuna..." jne.). Siitä ei kuitenkaan seuraisi mitään hyvää, joten pidänpä tämän viestin vain oman mielipiteeni ilmauksena. Naughty Dog kuitenkin sattuu olemaan yksi kovimmista pelifirmoista koskaan (edit: IMO!)

EDIT: Perhana, minähän lupasin itselleni etten enää kirjottaisi konsolisotaan :(.

Zoukka sanoi:

Minusta tuo kyllä kertoo enemmän jotain sinusta ihmisenä, kun mistään lafkasta ja..

Zoukka sanoi:
Ensinnäkin jokainen Mario on vuorollaan aina uudistanut genreä ja innovoinut lukemattomia uusi juttuja.

..tämä kertoo oleellisesti sen, kuinka vakavasti faktoihisi kannattaa suhtautua.

Heh odotan mielenkiinnolla perustelujasi miksi Jakit voisivat missään ulottuvuudessa olla Marioiden tasolla. Näin niinkuin pelillisesti ? Mitä uutta olennaista Jakit toivat genreen ??

En minä noita väitteitäni nyt ihan hatusta vedä. Ja ihmiset jotka eivät ole MOLEMPIA sarjoja pelanneet voivat suosiolla olla hiljaa.

..tämä kertoo oleellisesti sen, kuinka vakavasti faktoihisi kannattaa suhtautua.

Ai mitä niinkuin ? Että voin nähdä omien konsolienkin yli ?

Nyt menee jo salaisien kansioiden puolelle ? Jos joku pystyy olemaan näkemättä Marioiden panoksen peleille niin eipä tästä sitten enempää...

Liikaa vissiin käyttänyt pelaajaboardeja kun yllättyy minkälaista argumenttia sitä aina välillä vastaan tulee...

Zoukka sanoi:
Heh odotan mielenkiinnolla perustelujasi miksi Jakit voisivat missään ulottuvuudessa olla Marioiden tasolla. Näin niinkuin pelillisesti ? Mitä uutta olennaista Jakit toivat genreen ??

Marioiden innovaatio on ollut edes kärjistämättä sama viimeiset 2-vuosikymmentä. Juuri mitään muita perusteluita ei tarvitse sanoa, ellei halua vielä korostaa että valtaosan mielestä DS:n NSMB on parasta mariota sitten SNES:in, mikä kertoo omalla tavallaan myös karua kieltä (vaikka hyvä peli onkin).

Mietin juuri alanko luennoimaan Marioiden historiasta... tarvetta ainakin olisi. Editoin jos jaksan...

Zoukka sanoi:
Mutta jokatapauksessa ei Sony vain milään pärjää Nintendolla pelien vertailussa. Sen toteamiseen ei pitäisi edes fanilasien päässä-olo vaikuttaa (mulla on myös kovat vahvuudet), sillä niin paljon uutta on Nintendo peleillään luonut. Siksipä on aivan sama mitä yksilöt peleistä ajattelevat. Jokatapauksessa ilman Nintendon pelejä ette pelaisi mitään Jakeja, ICO:ja jne...

Oo, uskomatonta, Nintendo toi pelejä ensin ja niinpä se on ikuisesti ykkönen? Kun lasken kaikki Sonyn ässät yhteen, olen edelleen sitä mieltä, vaikka kuinka hehkutat Nintendoa, että Sony vaan vie. Tiedän kyllä, että jos pitää Nintendoa yhtä "pyhänä" kuin minä aikoinaan, on varmasti mahdoton rankata mitään ylemmäs. Sony on kuitenkin julkaissut vuosien varrella AAA-laatua niin paljon laajemmalla alalla kuin Nintendo, että en enää pysty kolmea itselleni megalaadukasta pelisarjaa (plus tietysti Smash Bros ja Mario Kartin pari osaa) pitämään ylempänä kuin Sonyn tuotanto. Voit jauhaa vaikka kolme vuotta, mutta paskaa jauhat minun silmissä.

Ja kuten Lloope sanoi Jakeista... niin.. Olen jo ajat sitten lopettanut jauhamisen jostain täysin objektiivisesta pelien tarkastelusta. Neonomiden Metroid Prime jauhannat opetti, että ei ole olemassa mitään kiistattomia mestariteoksia tai että joku yksittäinen legendapeli olisi parempi kuin toinen legenedapeli ja jos joku haluaa MP:tä pitää paskana, niin siitä vaan. Minullekin itse asiassa Jakit 1 ja 2 (kolmonen oli liian helppo ja muutenkin vähän kuin MP2, ei vaan ollu enää oikein mahdollista noilla tehoilla tuoda jotain uutta ja maagista peliin) ovat tiukempaa kamaa kuin Mario nykyään. Muutenkin objektiivisesti on omalla tavallaan mahdoton verrata jotain tällaisia. Joo, Nintendo on tuonut Mariolla innovaatioita, toinen teki jotain legendaarista ICOlla, kolmas teki täydellisen pelin ilman innovaatiota. Nintendo voittaa, koska se oli ensimmäinen, hurraa. Minua ei ainakaan itseäni kiinnosta joku historian tarkastelu ja se kuinka Super Mario loi tasoloikkagenren, kun vertailen kovimpia 1st party-matskuja. Minä arvotan ihan vaan sen mukaan, mitä pidän kaikkein laadukkaimpana tavarana ja minulle Sony vie nykyisin Nintendoa.

Ferraria voi mitata ehkä vähän helpommin ihan mittayksiköillä. Tietysti jos aletaa mittayksiköillä mittaamaan pelejä, niin Need For Speed taitaa olla aika kovaa kamaa. :p

Odotitko GeoW:ia yhtä kovaa ? Nimittäin sen Hype oli PALJON tiukempaa. Miksi Motostorm on eri asemassa ? Äläkä vuodata liirumlaarumia...

En pidäkään Motorstormia eri asemassa. Olen sanonut, että se on LÄHES varma loistopeli. Pidän sen varauksen siellä, mutta kaikki merkit osottaa siihen, että tulen pelistä pitämään. GoWista olin jo alunperin epäilevällä kannalla kaikesta hypestä huolimatta sen pelimekaniikan takia (ja videoissa näytetty meininki oli juuri sitä mitä se sitten itse pelatessa oli, istutaan yhden pilarin takana ja tiputetaan vihut, mennään seuraavaan matsiin ja sama toistuu). Motorstorm taas vaikuttaa siltä, että siitä tulee kunnon mättöä netissä, mutta täyttä varmuutta ei ole ennenkuin itse pääsee kunnolla pelaamaan. Itselleni pelin odotuksiin vaikuttaa hype + se mitä itse näen ja mitä itse asetan odotuksia näkemäni mukaan.

Zoukka sanoi:
Miten sä olet ikinä edes Jakin ja Ratchetin jatko-osia voinut pelata

Pelasinhan mä MP2:nkin. Ja helvetin laadukas peli se oli. Jak 2 taas oli radikaalisti erilainen kuin ykkönen, joten se oli mestariteos, kolmonen taas ei mestariteos, mutta samaa luokkaa MP2:n kanssa, helvetin laadukas. Joka tapauksessa uusi Jak PS3:lle maistuisi, PS2:lle ei. Sama menee Ratcheteihin. Kaikki helvetin kovaa laatua, mutta ei enää PS2:lle. PS3:lle kyllä.

Zoukka sanoi:
Mietin juuri alanko luennoimaan Marioiden historiasta... tarvetta ainakin olisi. Editoin jos jaksan...

Luennoippa nyt ihmeessä niin nähdään puhutko asiaa vai heitätkö hatusta.

En tiedä maksaako vaivaa. Oikeasti tuo Curyksen viesti oli niin tyhjentävä, että taidan laittaa tämän threadin kohta pannaan (nouseva trendi).

Niin jos väittelyissä aletaan vetää sellaisia johtopäätöksiä kuten "mulle on ihan sama kuka teki mitä" ja "mitään yleisiä standardeja ja objektiivisuutta ei tueta" niin mitä vitun virkaa väittelyillä sitten on ? Se että jokainen tuo oman lempparipelin areenalle ja sanoo, että tämä voittaa ? Väittelyillä ainakin joskus hyvinä aikoina oli tarkoitus yhdessä tarkastella asiaa eri kanteilta ja OPPIA jos ei kaikesta kaikkea tietänytkään.

Silläkun uhalla, että teidän mielestänne lässytys jatkuu niin minusta ON todellakin väliä "kuka teki ja mitä" aspektilla. Varsinkin jos pelejä ja niiden saavutuksia vertaillaan.

Esim Mario 64 ja Jak & Daxter vastakkain (mikä on vähän epäreilua yhden sukupolven erolla) on mielenkiintoinen pari. Mario 64 tuli ja loi yhdellä kertaa kaikki nykyäänkin käytetyt standardit jokaiselle modernille seikkailulle. Sinulla on pelihahmo kolmiulotteisessa maailmassa. Sinulla on tarkka analogi-ohjaus (kyllä se on tarkka vaikka juuri sinä et Nipan paskalla pädillä osaisikaan pelata). Sinulla on mahtava liike-arsenaali joka tukee muutenkin loistavasti suunniteltua ja isoa maailmaa. Sinulla on kattava valikoima mielikuvituksellisia vihollisia ja erikoiskykyjä. Kentissä on valtavasti vaihtelua. Korkeuseroja. Linnoja, liukuja, puzzleja ja kaikenmaailman kikkailua. Ja kaikki toimii ja kaikki on kolmiulotteista. Ensimmäistä kertaa samassa paketissa. Sinulla on myös mahtava valikoima unohtumattomia pomoja ja maailma täpösen täynnä salaisuuksia.

Pikkujuttuhan tämä silleen kaikki ekalla kerralla, uudella tekniikalla ja uudella ohjausjärjestelmällä.

Oikeastaan nyt kun ajattelee niin vastaava tuotos vaikkapa kopioituna olisi kova saavutus. Jak ei ainakaan siihen pystynyt. Ehkä jo sitten PS3:sella ?

Zoukka sanoi:
Niin jos väittelyissä aletaan vetää sellaisia johtopäätöksiä kuten "mulle on ihan sama kuka teki mitä" ja "mitään yleisiä standardeja ja objektiivisuutta ei tueta" niin mitä vitun virkaa väittelyillä sitten on ? Se että jokainen tuo oman lempparipelin areenalle ja sanoo, että tämä voittaa ? Väittelyillä ainakin joskus hyvinä aikoina oli tarkoitus yhdessä tarkastella asiaa eri kanteilta ja OPPIA jos ei kaikesta kaikkea tietänytkään.

Silläkun uhalla, että teidän mielestänne lässytys jatkuu niin minusta ON todellakin väliä "kuka teki ja mitä" aspektilla. Varsinkin jos pelejä ja niiden saavutuksia vertaillaan.

Esim Mario 64 ja Jak & Daxter vastakkain (mikä on vähän epäreilua yhden sukupolven erolla) on mielenkiintoinen pari. Mario 64 tuli ja loi yhdellä kertaa kaikki nykyäänkin käytetyt standardit jokaiselle modernille seikkailulle. Sinulla on pelihahmo kolmiulotteisessa maailmassa. Sinulla on tarkka analogi-ohjaus (kyllä se on tarkka vaikka juuri sinä et Nipan paskalla pädillä osaisikaan pelata). Sinulla on mahtava liike-arsenaali joka tukee muutenkin loistavasti suunniteltua ja isoa maailmaa. Sinulla on kattava valikoima mielikuvituksellisia vihollisia ja erikoiskykyjä. Kentissä on valtavasti vaihtelua. Korkeuseroja. Linnoja, liukuja, puzzleja ja kaikenmaailman kikkailua. Ja kaikki toimii ja kaikki on kolmiulotteista. Ensimmäistä kertaa samassa paketissa. Sinulla on myös mahtava valikoima unohtumattomia pomoja ja maailma täpösen täynnä salaisuuksia.

Niin, kyllähän sillä on väliä kuka teki ja mitä. Minulle vaan Sonyn tuomat laatunimikkeet on enemmän kuin Nintendon muutama sarja, minulle Sony on tehnyt enemmän. Ja mitä tulee Mario 64:ään, niin onhan se loistava peli ja oli silloin uusi ja mahtava, mutta niin on mahtavia Sonynkin tuotokset enkä ole nähnyt edelleenkään Nintendolta GoWia, GT:tä, ICOa enkä vastaavia tuotoksia. Mitäs siihen voi sanoa, jos Nintendo oli ekana ja on luonut muutaman legendasarjan? Game over, Nintendo voitti? Voitti ehkä sinulle, mutta väitän tässä tiukassa väittelyssä, jossa opimme toisiltamme peleistä, jotka olemme pelanneet puhki, että sinä arvostat enemmän Nintendon pelejä ja minä Sonyn. Mahtavaa. Voin sanoa, että vaikka kuinka uskomattomia korkeuseroja olisi Mario64:ssä sinun mielestä, ei se piekse Sonyn tuotantoa. Mitäs siinä.. Kyllä minä silti sanon, että vaikka nyt satunkin pitämään laatua parempana kuin toinen laatu, niin se toinen laatu on ehkä sittenkin laadumpi kun se tuli ensin. No enpä sano. Molemmat ovat helvetin loistavaa laatua, mutta minulle Sony vaan pieksee Nintendon sarjat. Ei siinä oikeasti ole muuta. Kuten sanoin, Ferrariin en voi paljon vastaan väittää ainakaan tuossa muutama vuosi sitten, mutta väitän vaikka maailman tappiin, että Sony on minusta nykyään kovempi kuin Nintendo eikä siinä linnat ja korkeuserot paljon paina. Molemmat on legendoja, mutta Sony on legendampi. Mitä vaikka selittäisin kuinka Jakissa on se ja se vihu niin hieno ja Icossa oli se uskomaton juttu ja se mutka GT:ssä oli jotain ennennäkemätöntä. Silti Mario64:ssä oli sinulle se linna ja korkeuserot ja legenda ohjaus ja kaikki ekaa kertaa, Mario voitti. Jee, mahtava väittely ja molemmat otti tosi paljon oppia toisiltaa, kuten aina tällasissa väittelyissä. :rolleyes:

Juuri tämän takia en jaksakaan yleensä alkaa selittämään mitään, koska se on turhaa. Jokaisella on ne omat mielipiteet ja tällasissa niistä on mahdotonta koskaan jauhaa mitään järkevää. Jokainen väittely menee samaa rataa ja kukaan ei opi mitään. Eli toisin sanoen, ei maksa vaivaa, vaikka kertoisit koko Marion historian. Niin ja muutenkin, olen itsekin kokenut sen historian..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Niin ja jos tosiaankin näyttää, että "vedän kamaa hatusta" niin tässä vaikkapa Gamespotin jutusta "15 most influential games of all-time" jutusta pieni lainaus. Ja uskokaa pois tätä kamaa löytyy lisää...

Nintendo basically set the standards for how 3D space would be navigated within video games with Super Mario 64. In addition to being an actual in-game character, the camera could be controlled in such a way that it became a part of the gameplay and not an obtrusive annoyance. In fact, smoothly swinging the camera as Mario advanced through the levels became an art form. Super Mario 64 made using the camera a fun experience: You could use it to show the action, which made gameplay easier, or you could view the game through Mario's eyes. Super Mario 64 included a bevy of minigames, and it was also one of the first games to prove that including a variety of gameplay in adventure games could be accomplished without making a game seem disjointed. Mario could slide on his butt down slippery slopes in racing minigames, fly through the sky collecting coins, or use the game's many canons for target practice. The wealth of moves at your disposal was another one of Super Mario 64's influential traits. You could swim, crawl, wall jump, and--for the first time ever--perform the now legendary "butt stomp."

Eikä pidä ajatella innovaatioista vain "että jee se teki sitä ja sitä ensin" vaan niin, että "oho, se tehtiin ensin JA niin vitun hyvin jo ekalla kerralla, että sama paska kelpaa vielä vuosikymmenen tai kahden jälkeen."

Niin ja OoT on vielä tappelematta :rolleyes:

Kukaan ei tähän asti vielä ole sanonut, etteikö vaikkapa Mariolla olisi oikeasti merkitystä pelihistoriassa, sitä sillä on kyllä kiistattomasti.

Se että esimerkiksi ensimmäinen Mario loi 2D-tasohyppelygenren on kiistaton saavutus.

Mutta väite, että Nintendon 1st partyt olisivat Sonya parempia/kovempia ei ole. Kun se on täysin makuasia. Oletko koskaan ajatellut, että on aika paljon myös ihmisiä, jotka eivät voi sietää Mariota missään muodossa?

Ja tapa jolla asiasi esität, ei ole sitä kuuluisaa järkevää objektiivista keskustelua, josta ihmiset ovat josku koittaneet ottaa opikseenkin. Keskustelusi kuulostaa oikeasti fanaattiselta vouhkaamiselta, ja katkeran makuinen reaktosi "laitanpa tämän threadin kohta pannaan" tukee tuota olettamusta täysin.

Mario 64 on kunkku.... mutta siitä on aika pitkä aika. Samoin on OoT:sta.

Moro vaan kaikille!!
Ajattelin laittaa omat 25 senttiä tähän threadiin...
Olen todella wanhan koulukunnan pelaajia, ekat pelikokemukset Vic-kakskymppisestä, eka oma kone Atari 2600, sitten c-64, amiga, useampi pc, mitä nyt faija osti...90 luku jäi mulla hyvinkin pitkälle pelaamisen suhteen väliin, opiskekelua, pari muksua etc. Innostuin pelaamisesta uudestaan -98,kun pääsin testaamaan frendin F1-97:aa ja GT:tä, olin myyty.Hommasin heti pleikkarin ja kasan pelejä.
Ps2:sen ostin heti julkaisusta ja toinen on menossatällä erää..Omistan myös xboxin ,cuben ja psp:n.
Seuraavaksi hommaan Ps kolmosen, varattu siis. 360 ei ole jostain syystä kiinnostanut, ja Wii tippuu kategoriaan "ehkä tulevaisuudessa".
Mulle tuleva ps kolme aiheuttaa samanlaista kuumetta kuin kakkonen aikoinaan,eli en jaksa odottaa.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom