Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Cyrus1 ja Baron ihmettelitte peliteollisuuden nykytilaa. Iwata vastasi tiedän ihmettelyihin jo vuonna 2005. Vaikka olisi minkä väriset taikalasit päässä niin ei voi kiistää, etteikö japaninmies tietäisi mistä puhuu.
Tietysti Iwata puhuu asiaa, mutta jättää huomioimatta, että ainakin Sony sekä Microsoft tarjoavat melkoisen avoimen kanavan vaikka yksinäiselle pelinkehittäjälle tuoda hengentuotteensa suurten massojen ulottuville. Sonylla on EDI ja Microsoftilla XNA Game Studio Express.
Noiden väylien kautta saadaan varmasti enemmän uusia peli-ideoita, kuin pakottamalla vanhat kehittäjät uusiin ohjausmetodeihin.
Eli vaikka suurten pelien budjetit kasvavat entisestään, niin pikkupeleille on auennut uusia kanavia ja uskoisin kaikille löytyvän tilaa.

Hex sanoi:
Niin sen sitten täytyy olla. Hyvä, että sinä sen sentään tiedät.

Itse asiassa tuntemistani aktiivipelaajista suurin osa Mario 64:ää pelanneista pitää sitä huonona tai mielenkiinnottomana, kun taas pelin fanit ovat niitä ihan oikeita Nintendo-merkkiuskollisuuteen kajahtaneita, jotka eivät ole koskaan koskeneet muihin konsoleihin eivätkä niiden peleihin. Tämä on tietenkin sitä mutua ja "munkaverit"-juttua, mutta silti tämä vääristymä omassa ja muiden kokemuksessa Mario 64:n kohdalla arvosteluihin verrattuna on varsin huomattava.

...mutta silti tämä vääristymä omassa ja muiden kokemuksessa Mario 64:n kohdalla arvosteluihin verrattuna on varsin huomattava.

Se on varsin paskaa. Ja tiedät sen itsekkin. Myös kaverisi tietävät, mutteivat kehtaa särkeä sydäntäsi.

Ja oikeasti Cyrus1 lopeta tuo vaahtoaminen. Tekee oikein pahaa miten jätkä hypettää PS3:sta ja sen pelejä vaikkei todennäköisesti ole niitä nähnytkään. Ei kukaan vielä tiedä varmaksi onko Motorstorm edes hyvä peli ? Tuskin mikään paska, mutta ei kannata liikoja odottaa. Sen sijaan se on varmaa, että Gears of War on loistava. Ja jos et pidä räiskinnöistä niin se ei ole pelin vika.

täytyypä sanoa, että ihan rehellinen totuus on minulle se, että Sonyn 1st party on nykyisin imo kovempi kuin Nintendo oli edes kulta-aikoinaan.

Sonyllakin on tänä päivänä kertynyt paljon hyvää tavaraa 1st-party kehittäjänä/julkaisijana, mutta en menisi pokerinaamalla selittämään jotain vertausta Nintendon kuolemattomiin pelisarjoihin jotka myös jokainen osaltaan ovat kehittäneet pelejä sellaisiksi kuin ne nyt ovat. Sellaisten nimikkeiden kanssa kuten Super Mario Brothers, Super Mario 3, The Legend of Zelda Adventures of Link, Super Mario World, Mario 64, Super Metroid, Yoshis Island, Super Mario Kart, Ocarina of Time, Metroid Prime jne ei vaan tapella. Ne jyräävät ja ne muistetaan aina. Pelien loppuun asti.

Mielenkiintoinen haastattelu Ninja Gaiden Sigmasta http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3156377

We always thought it would be cool if you had helicopters flying over the city at all times, dropping bombs and stuff on you. But we couldn't do that on Xbox because of hardware limitations, but that's one of the things we're able to do this time around.:eek:

So I can assure you that when Sigma comes out it will be the best looking action game on the market. Tiputtaako tämä peli Gearsin valtaistuimeltaan?

YH: Well, this game is going to support 720p, and that is because we have determined that this is optimal resolution to get the best quality images out of the PS3. There are companies out there that are developing games at 1080p, and the problem is that they're really pushing the limits of the hardware at that resolution, and I think that if you examine it objectively you will see that in order to get the best balance of performance and image quality then 720p is your only choice.

Ei tarvitsekkaan onneksi vielä ostaa full-HD töllöä:D

Zoukka sanoi:
Ja oikeasti Cyrus1 lopeta tuo vaahtoaminen. Tekee oikein pahaa miten jätkä hypettää PS3:sta ja sen pelejä vaikkei todennäköisesti ole niitä nähnytkään. Ei kukaan vielä tiedä varmaksi onko Motorstorm edes hyvä peli ? Tuskin mikään paska, mutta ei kannata liikoja odottaa. Sen sijaan se on varmaa, että Gears of War on loistava. Ja jos et pidä räiskinnöistä niin se ei ole pelin vika.

No satun nyt tietämään, että Naughty Dog, Insomniac, Team ICO, entinen Psygnosis, Polyphony, Jaffe ynnä muut ei vaan pysty tekemään paskaa, ei edes keskinkertasuutta. Ei siinä ole mitään vaahtoamista, yhtä varmaa on että Nintendon Mario, Metroid ja Zelda-tiimit tekee aina laatua.

Ja Gears ei ollut minusta loistava. Se oli hyvää viihdettä ja siihen se jäi. Tiedän kyseisen faktan (fakta minulle, ei ehkä parille miljoonalle muulle sitä pelanneelle, mutta silti minulle ja varmasti myös joillekin muille) ehkä paremmin boxin omistavana ja pelin kolme kertaa viikonlopussa läpipelanneena (ja sen jälkeen peli myyty) kuin sinä. Antaisin pelille juuri sen arvosanan, mitä sille on Euroopassa pääosin annettu, eli noin 80-85 paikkeille jäisi minun pisteet. Räiskinnöistä taas pidän varmaankin enemmän kuin sinä, joten vika ei ollu genressä. Co-op on pelin paras osa-alue ja pelasti siitä viihdyttävän paketin. Muuten pelimekaniikka on aivan liian itseääntoistavaa jo siihenkin aikaan, mitä peli kesti. Kyllähän sillä legendaarisella A-systeemillä oli vaikka mitä toimintoja, mutta mitään niistä ei tarvinnut käyttää edes Insanella. Lue Honkalan arvostelu Pelitistä, tiputa pisteistä vähän pois ja tiedät melko tarkalleen mitä mieltä itse olin .

Ja mitä Motorstormiin tulee, en ole sanonutkaan että se on varmasti hyvä peli, olen sanonut että se on lähes varmasti loistava peli. Niin paljon siitä on hyvää sanottu ja tätä tukivat myös Japanin version arvostelut, joissa lähes ainoa kritiikin aihe oli vähäinen sisältö, ei mitään eri modeja, ei nettipeliä, ei käytännössä edes mitään options-säätöjä, jotka kaikki suurella todennäkösyydellä korjataan jenkki/euro-versioon.

Ja pokerinaamalla itselleni Sonyn 1st party on ohittanut Nintendon kulta-ajatkin. Tuhat kertaa monipuolisempaa settiä (katsopa luettelemiasikin nimikkeitä, Mario, Metroid, Zelda, anyone? Ja itse asiassa juuri noiden takia ennen pidinkin Nintendoa ikuisesti ohittamattomana, mutta toisin kävi..) ja korkealaatusta sellasta.

Todettakoon tässä satunnaisena pelailijana, että minuakaan Mario 64 ei vakuuta, joten Mahewcoro ei ole täysin yksin. En vain saa itseäni pelaamaan enempää kuin satunnaisia pätkiä, peli ei ime minua sisäänsä. Esimerkiksi en ole valmis maksamaan sitä kymmentä euroa, että hankkisin sen Virtual Consolesta. Tosin, Mariot eivät noin yleisestikään ole suosikkilistallani (kuten eivät ole Metroidit tai Zeldatkaan; Pokémonit itseasiassa kelpaavat näitä vähän paremmin, enkä niitäkään niin kamalasti pelaile).

Merri sanoi:
Todettakoon tässä satunnaisena pelailijana, että minuakaan Mario 64 ei vakuuta, joten Mahewcoro ei ole täysin yksin. En vain saa itseäni pelaamaan enempää kuin satunnaisia pätkiä, peli ei ime minua sisäänsä. Esimerkiksi en ole valmis maksamaan sitä kymmentä euroa, että hankkisin sen Virtual Consolesta. Tosin, Mariot eivät noin yleisestikään ole suosikkilistallani (kuten eivät ole Metroidit tai Zeldatkaan; Pokémonit itseasiassa kelpaavat näitä vähän paremmin, enkä niitäkään niin kamalasti pelaile).

Sä oletkin joku ihme mutantti. Nintendo-pelaaja, joka ei pidä kolmesta parhaasta? Ei mahdollista.:p

Suosin termiä "poikkeus joka vahvistaa säännön" :)

Toisaalta pitää muistaa, että olen ainoita satunnaispelaajia tällä foorumilla; tai ainakaan toiset eivät pidä itsestään ääntä, jos heitä on enemmänkin. Minähän saatan ihan hyvinkin olla viikkojakin pelaamatta mitään jos ei vaan satu huvittamaan, mikä taitaa olla aika mahdoton skenaario melkein kaikille muille tähän keskusteluun osallistuville :)

Baron sanoi:
Kiva kun saa uusia vastaanväittäjiä tänne foorumeille :) No jatketaan... Kukaan ei kait ole vielä sanonut, että kaikki on mennyt vessan pöntöstä alas. Vielä... Asiat taitavat tällä hetkellä olla paremmin kuin koskaan hoocee-pelaajilla... Mutta DS:n pelivalikoima saattaa (huom saattaa ) olla vilkaisu tulevaisuudesta...

Tämä on varmasti hieman hätäinen johtopäätös. Tulevaisuudessa Euroopan ja USA:n ei ehkä pidä katsella enää Japanin suuntaan lainkaan, kun puhutaan ns HC-pelaajien suosimista pelityypeistä.Kyllä muuallakin osataan. Nintendosta on tullut päivän trendi, mutta jos tämä olisi tulevaisuuden skenaario, vaatisi se kyllä parhaiden pelitalojen ja koodaajien totaalista taantumista:)

Iltapäivä meni Nintendo Wiin parissa. Kaikista peleistä jäi hyvä jälkimaku ja pulssikin kohtasi vuosien jälkeen uuden sataluvun :)

Hikistä puuhaa ja hauskuutta riittää, jos pelikaveria löytyy. Yksin en jaksaisi Wii Sportsia, Raymania tai Red Steeliä kovin pitkään. Paras oli huomata vieläkin nauttivansa James Bond 007: Goldeneye -tyyppisestä moninpelistä, mitä RS tarjosikin ilahduttavasti.

Kun on tottunut HD-grafiikoihin ja sellaiseen ilotulitukseen kuin Lost Planet viimeisimpänä pystyy tarjoamaan, oli kontrasti Wiin peleihin huima. Grafiikat eivät yksin ratkaise, mutta kyllä ne nyt auttaa ainakin. Ohjauksen kanssa pääsi aika nopsasti jotenkin sinuiksi, mutta missään vaiheessa ei voinut ollut 100% varma sen kanssa. Tämän voisi kuvitella häiritsevän, jos peli on nopeatempoista ja erityistä tarkkuutta vaativaa. Itselle tärkeät verkkopelit loistivat poissaolollaan, ehkä niitäkin sitten tulee aikanaan.

Tällä näytöllä en laittaisi Wiitä samalle kalkkiviivalle Xbox 360 ja PS3:n kanssa. Silti sille on oma tärkeä paikkansa ja ehkä se joskus eksyy myös tähän osoitteeseen.

Sen verran pakko todeta, että ei kyllä itseänikään Mario 64 napannut niin pätkän vertaa. Muutenkin koko kone oli aika onneton viritelmä.

Cyrus1 sanoi:
No ei riitä. Kun kilpailijat antaa niin paljon hienompaa. Ihan sama kun sanoisi, että vittu se Link To The Past oli sillon ihan uskomattomn näkönen (niinku se oli, huh että tuli sillon ihasteltua sitä, ei sarkasmia), eikö riitä sellaset enää? Miksei riitä? Mikä sussa on vikana? Haluutko ehdoin tahdoin pulittaa miljoona uudesta koneesta ja sadasta pelistä, kun Link To The Past oli niin mahtava ja hyvä?

Eikä mua kiinnosta joku erilainen ohjaustyyli jossain Kingdom Heartsissa. Wii Sportsin keilailuun se voi jopa tuoda hauskuutta, mutta KH:n otan/ottaisin (jos se nyt Wiille tulee) mieluummin satakertaa kauniimpana ja loistavalla ihan perinteisellä ohjaamisella PS3:lle tai XO:lle.

On helppoa ku tarjotaan alitehosta konsolia jälkeenjäävillä peleillä. Ei tarvi ostaa. Kuten olen ennenkin sanonut, PS3:sta maksaisin vaikka 3 tonnia, Wiistä ehkä satasen. Mutta hyvä, että Elille kelpaa Nintendon uusi linja. Saatpa ainakin halvalla legendaviihdettä omaan makuun. Sitten kuuden vuoden päästä pääsee Elikin hehkuttamaan aivan järjettömän uskomattoman, ennenäkemättömän upeaa maisemaa jonka Retron voimat ovat rakentaneet Nintendon koneelle. :p
Taas näitä ihme grafiikkapellejä että "peli ei voi olla hyvä jollei siinä oo tosi hyvä grafiikka".
Onhan se kyllä mukavaa että pelissä on hyvät grafiikat, mutta se on vain sivumauste itse pelille. Jos pelin idea on kunnossa niin ei siihen mitään ps3 grafiikkaa tarvita.. Itselleni wiin grafiikat riittää hyvin. Wiin pelit ei oo viä kovin hyviä koska ne on melki kaikki vaan käännöksiä ps2, ja gamegube versioista ja siks koska pelintekijät ei osaa hyödyntää vielä wiin ohjausta kunnolla... Esim. voin ennustaa että red steel 2:sen miekkailussa tulee olemaan paljon enemmän liikkumis asentoja jolloin miekka ei poikkea niin paljon moten liikkeestä kuin 1:sessä... samoin seuraavassa zeldassa (TP oli käännös) varmasti sama juttu.. Eri foorumeilta kuulemani mukaan jo MP3: corruptionissa on paljon paremmat kontrollit.. Mutta omapa se on asiasi jos missaat hyvät pelit grafiikan ja koneen tehojen perusteella... Niin ja sanoisin että sonyn studiot ei tuu ikinä tekeen yhtä hyviä pelejä ku nintendolla tehdään.. (Puhun nyt siis zeldoista ja metroideista ja sen semmosista en mistää pokemoneista tms.) Mielummin maksan 269e kunnon konsolista ku 600e ylihintaa ps3:sta.. Mut kai sen vois ostaa jos sit ostat sen multa sillä kolmella tonnilla :D

Edittiä
Cyrus1 sanoi:
Jep, siis jos vertaa Sonyn hypeä lähes kaikkiin peliä pelanneisiin medioihin ja niiden hypeen, on Sonyn hype tämän pelin kohdalla ollut pientä. Phil Harrison on sanonut peliä PS3:n ekaksi killerappiksi, siinä se "superhypetys" on melkeinpä ollut, kun taas lähes media kuin media on kehunut Motorstormia yhdeksi ensimmäisistä todellisista esimerkeistä mitä next-gen voi tuoa, kun arcadekaahailuunkiin saadaan niin paljon menoa.

Tottakai makuasioita, mutta uskoisin ettei niin moni peliä kehunut media voi olla täysin väärässä ainakaan.

Ja mitä tulee "Sonyn faneihin" Mahewchoro.. vaikka olen aina ollut kova Nintendo-fani (tai heidän muutaman laadukkaimman pelisarjan "megafani"), niin täytyypä sanoa, että ihan rehellinen totuus on minulle se, että Sonyn 1st party on nykyisin imo kovempi kuin Nintendo oli edes kulta-aikoinaan. N:ltä on tullut kolmea tai neljää loistavaa sarjaa, Sony on luonut tai rahoittanut/tukenut noin miljoona loistavaa peliä laajemmalla genrevalikoimalla ja tulevaisuudessa laajenee ennestään.
Heitäppäs se miljoonan pelin lista kiitos..

Cyrus1 sanoi:
99% PC:n pelitarjonnasta on minulle paskaa, en siis sitä ostaisi. Toisaalta, vaikka PS3 tulee jäämään uusimpien koneiden varjoon tehoissa, on se silti todellinen harppaus viime sukupolven koneisiin, jolloin se on enemmän kuin tervetullut "uudistus". Pelaan siis konsoleilla siksi, että niille ilmestyy parhaat pelit, vaivattomimmin ja tarpeeksi kehittyneinä aina sukupolven vaihdoksessa.

Ja kyllä pelit voi kehittyä ilman rautaakin, mutta aina vain tiettyyn rajaan asti. Varsinkin "elämyspelit" (tyyliin juuri Metroid Prime), joita itse paljon pelaan ja haen, voivat kehittyä vain tiettyyn rajaan asti jonka jälkeen ne alkavat junnaamaan paikallaan. Tottakai joitain pieniä uusia pelillisiä uudistuksia voidaan tehdä ja juonia kehitellä, jotta saadaan peli tuntumaan tuoreelta, mutta vaikkapa nyt Metroid Prime 2 tai 3 eivät vaan enää tunnu siltä, varsinkin kun tietää, että jotain käsittämättömän upeaa olisi tarjolla, jos Nintendolla olisi tarjota tarpeeksi tehokasta rautaa..

Helppohan se on sanoa, että PC pelit on pelkkää paskaa, mutta juu antaapa nyt olla.

Mulle pelin kehitystä ei ole kasvanut polygonien määrä, tai tekstuurien resoluution kasvu, vaan pelin on pakko kehittyä myös muuten, kuin visuaalisesti.

"Varsinkin "elämyspelit" (tyyliin juuri Metroid Prime), joita itse paljon pelaan ja haen, voivat kehittyä vain tiettyyn rajaan asti jonka jälkeen ne alkavat junnaamaan paikallaan."

Itse ajattelen juuri päinvastoin. Jos pelin ainoa anti on uudet teknisesti paremmat grafiikat, junnaa peli paikallaan. Esim. Joku thp8(joka on vähän huono esimerkki, koska th-sarjan joka ikinen tuotos Excludin thug2 on aivan mahtavaa IMO) thp8 grafiikat on siisti uutuus, mutta kun alat hakkaamaan sitä yhtään intensiivisemmin huomaat, että se tuntuu täysin samalta, kuin aikaisemmat versiot, joita olet pelannut jo ties kuinka monta vuotta.

Tai joku Zelda OoT ja TP. Mitä uutta pelillisesti grafiikat toivat? Kyseiset pelit ovat täysin rinnastettavissa ja vertailtavissa. Grafiikoista ei edes tule puhetta näitä kahta vertailtaessa, vaikka TP on silmiähivelevän kaunis artworkiltaan. Itselleni TP oli ensimmäinen Zelda, joten luonnollisesti aika mahtava kokemus, mutta en sitten tiedä jos olisin Ocarinaa pelaillut ennen sitä.

Pelimies__ sanoi:
Taas näitä ihme grafiikkapellejä että "peli ei voi olla hyvä jollei siinä oo tosi hyvä grafiikka"...

Wiin pelit ei oo viä kovin hyviä koska ne on melki kaikki vaan käännöksiä ps2, ja gamegube versioista ja siks koska pelintekijät ei osaa hyödyntää vielä wiin ohjausta kunnolla...

Niin ja sanoisin että sonyn studiot ei tuu ikinä tekeen yhtä hyviä pelejä ku nintendolla tehdään...

Mielummin maksan 269e kunnon konsolista ku 600e ylihintaa ps3:sta.. Mut kai sen vois ostaa jos sit ostat sen multa sillä kolmella tonnilla :D...

Heitäppäs se miljoonan pelin lista kiitos..
Elli hei... Vai onko se nyt Taurus, vai Pelimies... Nimimerkit vaihtuvat, mutta tekstin sisältö ja sen esilletuonti ei...

Ei ihme, että Holmqvist lopetti tänne kirjoittelun... Kyllä minuakin alkaa kohta vituttaa...

P.S. Ei ole kovin vakuuttavaa heittää ekaa tekstiä suoraan konsolisodan puolelle täysin samoin fraasein ja kirjoitusvirhein kuin aiemmin... Ei se teksti muutu yhtään sen vakuuttavammaksi vaikka sitä toistaa monta nimimerkkiä täällä... Saat toki jatkaa... Onhan tässä blokkaus mahdollisuuskin, onneksi...

Baron sanoi:
Elli hei... Vai onko se nyt Taurus, vai Pelimies... Nimimerkit vaihtuvat, mutta tekstin sisältö ja sen esilletuonti ei...

Ei ihme, että Holmqvist lopetti tänne kirjoittelun... Kyllä minuakin alkaa kohta vituttaa...

P.S. Ei ole kovin vakuuttavaa heittää ekaa tekstiä suoraan konsolisodan puolelle täysin samoin fraasein ja kirjoitusvirhein kuin aiemmin... Ei se teksti muutu yhtään sen vakuuttavammaksi vaikka sitä toistaa monta nimimerkkiä täällä... Saat toki jatkaa... Onhan tässä blokkaus mahdollisuuskin, onneksi...
Ei oo taurus..
No osa mun viestistä meni kyl yli mut pännii vaa tommoset jotka kattoo pelkkää tehoo...

Pelimies__ sanoi:
Ei oo taurus..
No osa mun viestistä meni kyl yli mut pännii vaa tommoset jotka kattoo pelkkää tehoo...

Lawl. Pleikkari3:sen tehoista puhuttaessa viitataan usein parempiin graffoihin. Karu totuus on, että PS3:ssa on pelkkää laskentatehoa katsottaessa paljon hitaampi näyttis kuin XO:ssa. Toisaalta PS3:sen näyttis hoitaa antialiasingit sun muut paremmin, mutta niiden merkitys vähenee konsolien kohdalla, kun pelit saadaan optimoitua tietylle raudalle, eikä tarvita mitään standardisoituja toimintoja näyttikseltä.

Pelimies__ sanoi:
"peli ei voi olla hyvä jollei siinä oo tosi hyvä grafiikka".

En ole ikinä sanonut näin. Itselleni vaan Nintendon strategia tässä PS2/GC/Xbox-sukupolvesta seuraavaan siirryttäessa ei maistu, kun kilpailijat tarjoaa enemmän tehoa. Olenhan nytkin hakannut PS2:lla monia pelejä ja esim. FFXII maistui paremmalle kuin mikään peli vuosiin, vaikka olen "spoilaantunut" Gearsin ja CoD3:n grafiikoista. Kyllähän mä pelaisin vaikka kymmenen osaa FF:ää PS2-grafiikoilla, koska FF:t vaan on niin kovia pelejä jotka tarjoaa aina uudet loistavat hahmot ja tarinan sekä pelisysteemin, mutta arvaa otanko silti FFXIII:n mieluummin PS3:n tehoilla kuin PS2:n? Toisin sanoen, kyllä se Link To The Pastkin olisi aikanaan riittänyt vaikka maailman ääriin ellei parempaa/kehittyneempää olisi tullut tarjolle.

Metroid taas on minusta paras esimerkki Nintendon peleistä, joka todella olisi hyötynyt suuremmista tehoista. Siis Metroid Prime oli jotain aivan saatanan uskomatonta aikanaan kun se ilmestyi. MP2 ei kuitenkaan säväyttänyt läheskään yhtä paljon ja väittäisin, että suurin syy oli nimenomaan se, että jo MP1 käytti niin suuren osan Cuben tehoista ettei kakkosesta yksinkertasesti voitu saada samanlaista uskomatonta uutta seikkailua, koska loppujen lopuksi kaikki maisemat näytti aivan yhtä hyviltä kuin ykkösessä(ok, ihan pikkasen paremmilta teknisesti, muttei millään tapaa ratkasevasti ja toisaalta "taiteellisesti" ne hävisivät ykkösen vastaaville) jolloin ei ollut enää mitään todella tuoretta ja yllättävää tarjolla. Pelin magia siis ainakin minulle perustui hyvin paljon sille uskomattomalle tunnelmalle minkä mahtavat maisemat (ja aivan legendaarinen musiikki..) loivat. Ne loivat siihen maailmaan jotain ennennäkemätöntä mitä ei kakkonen olisi enää millään voinut ratkaisevasti parantaa. Jos Wiin tehot olisivat PS3:n/XO:n tasolla, olisi MP3 taas tuhatprosenttisen varmasti samanlainen kokemus kuin MP1 oli. Jokainen uusi näky saisi hengen salpautumaan ja maailman tutkiminen olisi jälleen tuore kokemus. Nyt MP3 tulee olemaan koukuttavaa seikkailua Metroidin ikuisen vahvuuden, pikku hiljaa lisää ja lisää reittejä ja mestoja avaavan suunnittelun takia, muttei se tule olemaan "Ei helvetti aivan uskomaton paikka, ei huh aivan mieletön paikka, siis HUH mikä mesta" meininkiä. Vain todella laadukas paketti.. kuitenkin koko ajan taustalla kolkuttaa se millainen seikkailu olisikaan ollut tarjolla..

En ole grafiikkahoro (eli en TODELLAKAAN arvota pelejä vain grafiikoiden mukaan), mutta kehittyvät grafiikat ja muut tehojen tuomat parannukset ovat minulle silti tärkeä seikka. Pelistä riippuen grafiikat ovat tärkeämmät tai vähemmän tärkeät (Team ICON pelit ja Metroidit 3D:nä ovat imo yksiä vahvimpia grafiikoiden tenhoon luottavia pelejä, vaikkeivat ne tietenkään olisi loistavia pelejä ilman muutakin loistavaa pelisuunnittelua). Joka tapauksessa mieluummin pelaan paremmilla grafiikoilla kuin huonommilla. :p

(IMO) En usko, että Cyrus katselee pelkän tehon perään... Mutta on siinä pointtinsa...

Käsi pystyyn sillä, joka oikeasti uskoo, että Wii pystyy koskaan toteuttamaan Oblivionia samassa muodossa kuin näiden "grafiikkahorojen jeesuskoneet" ?

Niinpä... Ainakin miten minä Cyruksen tai Piben tekstejä tulkitsen on niin, että osa porukkaa on täällä oikeasti huolissaan oman "harrastuksensa" puolesta... Siitä mihin se kehittyy... Ja tällä ei ole mitään tekemistä konsolisodan lopputuloksen kanssa...

Itse olen pelannut pelejä aktiivisesti Commodore 64:n ajoista alkaen ja nyt on peliteollisuudessa tullut ensimmäisen kerran eteen se hetki, että rauta ei mene eteen päin (DS (se on oikeasti GBA kahdella näytöllä (provo, ei tarvitse vastata), Wii)... Tähän saakka pelimaailmat ovat pysyneet kehittymään isommiksi, kauniimmiksi, vuorovaikutteisimmiksi kuin aiemmin, mutta entäs nyt ? Mitä jos Sony ja Microsoft huomaavat tämän, että vähemmälläkin pärjää (kun prkl:eet kopioivat kaikkea muutenkin)...

Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö ihmiset osaisi nauttia näistä "yksinkertaisemmista" peleistä ja että se olisi keneltäkään pois... Kaikki eivät vaan nauti Mii-hahmojen söpöilyistä tai Zeldan putkijuoksuista, koska sitähän TP on...

Merri sanoi:
Suosin termiä "poikkeus joka vahvistaa säännön" :)

Toisaalta pitää muistaa, että olen ainoita satunnaispelaajia tällä foorumilla; tai ainakaan toiset eivät pidä itsestään ääntä, jos heitä on enemmänkin. Minähän saatan ihan hyvinkin olla viikkojakin pelaamatta mitään jos ei vaan satu huvittamaan, mikä taitaa olla aika mahdoton skenaario melkein kaikille muille tähän keskusteluun osallistuville :)
Pyh... Viimeisimmät läpipelatut pelit minulle on Paper Mario Cubelle ja Fahrenheit PS2:lle, joten siitä taitaa olla yli vuosi kun olen pöytäkoneella saanut mitään "aikaiseksi"... Joten on meitä satunnaispelaajia täällä muitakin... Pitääpi pistää galluppi pystyyn...

Baron sanoi:
Käsi pystyyn sillä, joka oikeasti uskoo, että Wii pystyy koskaan toteuttamaan Oblivionia samassa muodossa kuin näiden "grafiikkahorojen jeesuskoneet" ?

Eipä sen koskaan tarvitsekaan, kun Oblua varten tuossa pöydällä seisoo ylväästi Xbox mallia ympyrä.

Wii on hieno kone, sillä se ei syrjäytä tai sulje pois kumpaakaan muuta uutuuskonsolia. Wii ja XO ainoastaan täydentävät toisiaan: Dead Risingit, Oblivionit ja kumppanit pelaillaan XO:lla, Sportsit, Wariowaret ja muut Nintendon omat hulluttelut taas Wiillä.

Sen sijaan PS3 ja XO saavat tapella keskenään siitä kumpi päätyykään tuohon Wiin viereen köllöttelemään.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom