Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
On helppoa ku tarjotaan alitehosta konsolia jälkeenjäävillä peleillä. Ei tarvi ostaa. Kuten olen ennenkin sanonut, PS3:sta maksaisin vaikka 3 tonnia, Wiistä ehkä satasen. Mutta hyvä, että Elille kelpaa Nintendon uusi linja. Saatpa ainakin halvalla legendaviihdettä omaan makuun. Sitten kuuden vuoden päästä pääsee Elikin hehkuttamaan aivan järjettömän uskomattoman, ennenäkemättömän upeaa maisemaa jonka Retron voimat ovat rakentaneet Nintendon koneelle. :p

Aika jännää tekstiä konsolipelaajan suusta. Eli siis voisit maksaa playstationista tehojen takia (siinä on muuten tehottomampi näyttis kuin XO:ssa :D) 3 tonnia? saisit samalla rahalla 1 aivan järjettömän hyvän koneen ja loput rahat säästyisi vielä päivittelyihin. Pääsisit kepeästi yhden konsolisukupolven yli. Jos grafiikka ja hevosvoimat on se juttu, niin miksi yleensä pelaat konsoleilla? Vuoden lopussa tulee crysis ja se on menoa sitten, enää sen jälkeen ei pääse tämän sukupolven konsolit samalle tasolle.

Luulisi, että ps2 pelit saisivat silmät vuotamaan verta, mutta kummasti sillä on pärjätty. Ja kun zeldaa katsoo(tehty gamecube raudalle), niin näkee, että wii on täysin kykenevä luomaan upeita pelimaailmoja. Itse en ole pelannut mitään parempaa next gen konsoleille. (No gears vaikutti kyllä aika mahtavalta, mutta en sitä pitkään päässyt testaamaan.) Kyse on vain siitä, mitä pelikehittäjien korvienvälissä liikkuu.

E: niin ja tähän varmaan vastaat, että ne pelit on se juttu ja ne ei kehity, jos ei oo uutta rautaa. BS sanon minä. Pistääpähän devit keksimään jotain uuttakin ainaisten grafiikkapäivitysten sijaan. Aina konsolisukupolven alkaessa sitä ajattelee, että jee graffat sweet. Sitten joku ps2 viekin 100-0 3kertaa kilpailijaan heikommalla raudalla. Huomataankin, että parhaat pelit tuli vahingossa sille eniten myydylle ja "paskimmalle" konsolille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Päätin aikaisemmin etten ole postailemassa tähän threadiin ennenkuin kaikki koneet ovat ulkona ja olen pelannut jokaista. Nyt kun jokaista on tullut pelattua jonkin aikaa niin että verrokki on vieressä niin voisinpa sanoa fiilikset täältä puolen maailmaa:

Nintendo Wii, 270 euroa ilman peliä, peruspaketti

Saatanan hauska vehje, pakko saada. Aika rumia pelit kun vieressä pyörii XO. Joukon kalleimmat pelit yli 50 euron hintalapulla. Eikä kyllä kiihota koneenkaan hinta.

Xbox 360, 260 euroa ilman peliä, premium-paketti (täällä nimellä pro)

Gears of War on aivan saakelin hyvä peli. Tuntuu omituiselta pelata autopelejä kun ehti taas tottua PS2teen kotosalla. Ei tarvitse arvata mihin suuntaan on kääntymässä kun näkee mihin tie menee. Ohjain on paras padi koskaan, mutta se olikin jo tiedossa. Kaupoissa vain piraattipelejä.

PS3, 650 euroa ilman peliä, kalliimpi paketti

Halvimmat pelit, kaikki alle 50 euroa. XO:n rinnalla oleva demostandi saattaa kaupoissa koneen huonoon valoon, varsinkin koska PS3lla pyörii motorstorm ja XOlla gears of war. Motorstorm on muuten paska peli. PS3-fanboyt, kannattaa hehkuttaa jotain muuta peliä. Vaikka sitä resistanssia, se on hyvä peli. Ohjain on omituisen kevyt eikä tärise. Tuntuu oudolta pitää dual shockia kädessä kun se ei tosiaan värise, varsinkin autopelissä.

Ennenkuin joku tulee sanomaan ettei pienellä kaupassa testaamisella voi sanoa mitään, niin kerrottakoon että tämä ei ole suomi ja kaupassa voi hengata pelaamassa päivät pitkät. Silti tuon XO:n haluan kotiin kantaa, sen verran sopiva hinta ja laadukas laite.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Jep. Oliko esillä jokin demo vai täysi (japanin?) versio?

Japanilandian versio oli kuten käsittääkseni koneetkin. Vai onko tuosta jo aasiaversio olemassa? Luulin tosiaan demoksi koska valikot olivat tyyliä "aja kisa" ja "options" mutta kehuivat koko peliksi ja koittivat vielä myydäkkin. Siinä sitten toisiaan muistuttavia kiiltäviä "hiekka"ratoja pelattuani totesin että on sen oltava koko peli. Maistuu last geniltä :/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Aika jännää tekstiä konsolipelaajan suusta. Eli siis voisit maksaa playstationista tehojen takia (siinä on muuten tehottomampi näyttis kuin XO:ssa :D) 3 tonnia? saisit samalla rahalla 1 aivan järjettömän hyvän koneen ja loput rahat säästyisi vielä päivittelyihin. Pääsisit kepeästi yhden konsolisukupolven yli. Jos grafiikka ja hevosvoimat on se juttu, niin miksi yleensä pelaat konsoleilla? Vuoden lopussa tulee crysis ja se on menoa sitten, enää sen jälkeen ei pääse tämän sukupolven konsolit samalle tasolle.

99% PC:n pelitarjonnasta on minulle paskaa, en siis sitä ostaisi. Toisaalta, vaikka PS3 tulee jäämään uusimpien koneiden varjoon tehoissa, on se silti todellinen harppaus viime sukupolven koneisiin, jolloin se on enemmän kuin tervetullut "uudistus". Pelaan siis konsoleilla siksi, että niille ilmestyy parhaat pelit, vaivattomimmin ja tarpeeksi kehittyneinä aina sukupolven vaihdoksessa.

Ja kyllä pelit voi kehittyä ilman rautaakin, mutta aina vain tiettyyn rajaan asti. Varsinkin "elämyspelit" (tyyliin juuri Metroid Prime), joita itse paljon pelaan ja haen, voivat kehittyä vain tiettyyn rajaan asti jonka jälkeen ne alkavat junnaamaan paikallaan. Tottakai joitain pieniä uusia pelillisiä uudistuksia voidaan tehdä ja juonia kehitellä, jotta saadaan peli tuntumaan tuoreelta, mutta vaikkapa nyt Metroid Prime 2 tai 3 eivät vaan enää tunnu siltä, varsinkin kun tietää, että jotain käsittämättömän upeaa olisi tarjolla, jos Nintendolla olisi tarjota tarpeeksi tehokasta rautaa..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Japanilandian versio oli kuten käsittääkseni koneetkin. Vai onko tuosta jo aasiaversio olemassa? Luulin tosiaan demoksi koska valikot olivat tyyliä "aja kisa" ja "options" mutta kehuivat koko peliksi ja koittivat vielä myydäkkin. Siinä sitten toisiaan muistuttavia kiiltäviä "hiekka"ratoja pelattuani totesin että on sen oltava koko peli. Maistuu last geniltä :/
Japsiversio on kuulemma valinnoiltaan tosi karu ja siinä ei ole nettipeliä. Länkkäriversio on se "kunnon versio". Ainakin osa sen jutuista on tulossa japsiversioon päivityksenä.

Minä ihastuin demoon sen verran, että mietin jo japsiversion hankkimista, jotta ehtisi kuukauden pelata ennen jenkkiversiota. Hommaan vaikutti tietysti sekin, että muita kiinnostavia PS3 pelejä ei ole montaa. Päätin jäädä kuitenkin odottamaan.

I like siis. Enkä tiedä tuosta last gen -fiiliksestä. Kyse on kuitenkin arcade-autoilusta. Mihin sitä voisi viedä? Isot hienot kentät, joissa monimutkaisissa maastossa pomppii suurii määrä autoja on ihan vaikuttavaa. Ja moninpeli voi olla tosi hauskaa.

Ratojen ensimmäiset pelikerrat voivat olla vähän turhauttavia, sillä pitkäksi vedetty mutka voi viedä helposti rotkoon ja keskellä rata-aluettakin on useita auton tuhoavia esteitä. Homman kuitenkin oppii ja mokaamisesta ei sakoteta mahdottomasti. Auto ilmestyy pian uudelleen radalle ja moottorin lämmöt nollautuvat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jostain syystä Motorstorm tosiaan julkaistiin selkeästi keskeneräisenä (muutenkin, kuin vain puuttuvan nettipelin osalta) Japanissa. Ratkaisu oli sikälikin ihmeellinen, että tuskin romurällästelystä olisi sikäläisillä markkinoilla tullut mitään "system selleriä", vaikka se olisi ollut kuinka erinomainen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Voisiko olla niin, että Sonyn kaikki kovimmat (miinus Resistance) on vasta kehityksessä? Ja ehkä joidenkin mielestä se, että Nintendo myy jotain Pokemonia ja Brain Trainingia paljon kertoo siitä, että Nintendon 1st party on jotenkin kovassa kunnossa, mutta eipä minua hyviä pelejä etsivänä tuollaisten nimikkeiden myynti paljon lämmitä taikka kerro minulle Sonyn 1st partyn romahduksesta tai taantumuksesta laadun suhteen mitään.

Sony-fanit alkavat jo jäljitellä Nintendo 64-faneja silloin kovina aikoina, kun laitteella oli hädin tuskin mitään pelattavaa mutta ne pelit olivatkin sitten "parasta ikinä", kuten Super Mario 64. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Sony-fanit alkavat jo jäljitellä Nintendo 64-faneja silloin kovina aikoina, kun laitteella oli hädin tuskin mitään pelattavaa mutta ne pelit olivatkin sitten "parasta ikinä", kuten Super Mario 64. :p
Mario 64 nyt vaan oli "parasta ikinä" ja on melkein edelleen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Mario 64 nyt vaan oli "parasta ikinä" ja on melkein edelleen.

Mario 64 oli roskaa ja on vieläkin, ei mitään väliä mitä pelitoimittajat sanoivat joskus 1996 SNES-valtakauden lopussa Nintendo-fanilasit vielä hetkeksi silmille vedettynä. Se peli on niin toivottoman huono, että en kertakaikkiaan pysty vieläkään pelaamaan sitä. Sen sijaan Pleikkarin vastine, täysin ylivertainen Jumping Flash! tuotti valtavasti pelinautintoa ja kerää vieläkin kiitosta, toisin kuin mainittu DS:n Mario 64 -porttaus, jossa tosiaan pelitoimittajat pääsivät ottamaan N64-julkaisun aikaista vahinkoa takaisin. Huono ohjaus? Pikemminkin huono peli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Taurus sanoi:
Hei muuten, Baron sano äitiäs homoksi! Tapelkaa nyt keskenänne, meikä painuu pehkuihin. :)

Taurus = Eliytres

Tuli sitten takaisin ja sama meininki jatkuu kuin aiemminkin. Ei hyvää päivää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Mario 64 oli roskaa ja on vieläkin, ei mitään väliä mitä pelitoimittajat sanoivat joskus 1996 SNES-valtakauden lopussa Nintendo-fanilasit vielä hetkeksi silmille vedettynä. Se peli on niin toivottoman huono, että en kertakaikkiaan pysty vieläkään pelaamaan sitä. Sen sijaan Pleikkarin vastine, täysin ylivertainen Jumping Flash! tuotti valtavasti pelinautintoa ja kerää vieläkin kiitosta, toisin kuin mainittu DS:n Mario 64 -porttaus, jossa tosiaan pelitoimittajat pääsivät ottamaan N64-julkaisun aikaista vahinkoa takaisin. Huono ohjaus? Pikemminkin huono peli.
Niin sen sitten täytyy olla. Hyvä, että sinä sen sentään tiedät.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
XO:n rinnalla oleva demostandi saattaa kaupoissa koneen huonoon valoon, varsinkin koska PS3lla pyörii motorstorm ja XOlla gears of war. Motorstorm on muuten paska peli. PS3-fanboyt, kannattaa hehkuttaa jotain muuta peliä. Vaikka sitä resistanssia, se on hyvä peli.

Joo, olen itse päässyt kanssa tekemään vertailua. PS3:n rinnalla jää X360 huonoon valoon. Gears of War on muutes paska peli. X360-fanboyt, kannattaa hehkuttaa jotain toista peliä, vaikka sitä Dead Risingia, se on hyvä peli.

Oikeesti...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
.
I like siis. Enkä tiedä tuosta last gen -fiiliksestä.

Jep, siis jos vertaa Sonyn hypeä lähes kaikkiin peliä pelanneisiin medioihin ja niiden hypeen, on Sonyn hype tämän pelin kohdalla ollut pientä. Phil Harrison on sanonut peliä PS3:n ekaksi killerappiksi, siinä se "superhypetys" on melkeinpä ollut, kun taas lähes media kuin media on kehunut Motorstormia yhdeksi ensimmäisistä todellisista esimerkeistä mitä next-gen voi tuoa, kun arcadekaahailuunkiin saadaan niin paljon menoa.

Tottakai makuasioita, mutta uskoisin ettei niin moni peliä kehunut media voi olla täysin väärässä ainakaan.

Ja mitä tulee "Sonyn faneihin" Mahewchoro.. vaikka olen aina ollut kova Nintendo-fani (tai heidän muutaman laadukkaimman pelisarjan "megafani"), niin täytyypä sanoa, että ihan rehellinen totuus on minulle se, että Sonyn 1st party on nykyisin imo kovempi kuin Nintendo oli edes kulta-aikoinaan. N:ltä on tullut kolmea tai neljää loistavaa sarjaa, Sony on luonut tai rahoittanut/tukenut noin miljoona loistavaa peliä laajemmalla genrevalikoimalla ja tulevaisuudessa laajenee ennestään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Jos jatketaan Metacriticin palvomista, voidaan todeta, että Wiille on kyllä enemmän pelejä, mutta valtaosa on alle 75 pisteen

Arvostelijoilla on vieläkin pieni pähkinä ratkaistavana, että mitenkäs noita pisteitä Wiin peleille annetaankaan. Ja toisaalta PS3 alkupelit saa helposti liian kovia arvosanoja, koska niitä annetaan ihan vaan hd-on-ihanaa-next-gen-henki-on-onneni-ja-tulevaisuuteni -hurmiossa ;)

Vaikka arvostelijat antaisi EA:n urheilupeleille yhdessä tuumin arvosanaksi 40p niin silti niitä pelejä ostettaisiin kuin leipää. Metacriticin palvojilla olisikin miettimistä kun 40 pisteen pelit on top-5 listalla (varsinkin UK:ssa) :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Tottakai makuasioita, mutta uskoisin ettei niin moni peliä kehunut media voi olla täysin väärässä ainakaan.
Olihan ne Gears of Warin kanssakin :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Olihan ne Gears of Warin kanssakin :D

No ei ne täysin väärässä ollu, on se sentään yksi hienoimpia pelejä koskaan. :p Eikä se nyt totaalisen paska ole, ei vaan täysin hypen arvoinen IMO. Ja jenkkimedialta nyt voi odottaa mitä vaan.. mutta Motorstormia on kehuttu myös Euroopassa. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
näistä tilastoista voisi myös arpoa sen, että joulukuussakin vaatimattomat 86% Wiin ostaneista osti myös sen Zeldan. Tällaisista prosenteista eivät muut kuin Nintendo taida edes uneksia.
Ei ole kovin yllättävää, että vuosikausia odotettu peli, joka on samalla Wiin launchin ainoa hyvä "oikea" peli myy hyvin.

Mitenkähän kolmansien osapuolten Wii-pelit ovat myyneet? Red Steel varmaankin ihan kohtuullisesti hypen ansiosta, mutta veikkaanpa että muiden osalta on ollut melko hiljaista.

Resistancekin lienee myynyt prosentuaalisesti ihan kohtuullisesti ainakin jenkeissä, koska muutenhan PS3:n pelivalikoima oli (ja on edelleen) aika tasapaksu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Motorstorm on muuten paska peli.
Motorstorm on muuten loistava peli, ainakin sitä oli 10.12. testaamamme, lähes valmis länsiversio (tästä enemmän Motorstorm-ketjussa). Ei tosiaan kannata hötkyillä japsiversion perusteella - sen täytyy olla todella keskeneräinen tekele koska jo tuo testaamamme oli niin vakuuttava.

Gears Of War-keskustelusta: itse en ollut ekan kokeilun jälkeen kovin innoissani pelistä vaikka se näyttikin todella hyvältä, mutta mitä enemmän sitä pelaa, sitä paremmalta se tuntuu. Loistava peli sekin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 ja Baron ihmettelitte peliteollisuuden nykytilaa. Iwata vastasi tiedän ihmettelyihin jo vuonna 2005. Vaikka olisi minkä väriset taikalasit päässä niin ei voi kiistää, etteikö japaninmies tietäisi mistä puhuu.

Of course, these games themselves have become much bigger in several ways. That, in turn, requires bigger teams, bigger budgets, bigger challenges in meeting deadlines. This also means that big game companies are getting bigger - by consuming smaller ones. We know that in the next generation, budgets for triple-A consoles games will regularly move into eight digits - and that's before any marketing money is spent. Only they biggest companies can afford such costs.

Not surprisingly, the success of our industry and the profit margins for hit games has again draw big interest from larger entertainment companies. But we may not be compatible. Their books, movies and TV shows are exactly the same for every user. But our games let players help write their own screenplays and their own endings.

Now I don't think any of this is news - bigger budgets, bigger staffs and bigger companies. It's there for all of us to see. Big is obvious.

On the other hand, what's more prominent in my thinking these days is how our industry is getting smaller. We are smaller in the amount of risk we're willing to accept. We are also smaller in how we define videogames. The list of genres seems fixed - shooters, sports, platformers, puzzles, and so on. When is the last time we invented a new genre? But as importantly, even within these genres, we have reduced the environments we use. The racing tracks, the sound tracks, the bosses, the heroes, are starting to look more and more alike. Consider Tiger Woods Gold and Mario Golf - each a successful franchise, but using two different looks for this game genre. Such variety is becoming harder and harder to find.

We are even getting smaller in how we define progress. Making games look more photorealistic is not the only means of improving the game experience. I know, on this point I risk being misunderstood, so remember, I am a man who once programmed a baseball game with no baseball players. If anyone appreciates graphics, it's me! But my point is that this is just one path to improved game. We need to find others. Improvement has more than one definition.

Finally, I am most concerned with what we think of as a gamer. As we spend more time and money chasing exactly the same players, who are we leaving behind? Are we creating games just for each other? Do you have friends and family members who do not play videogames? Well, why don't they? And, I would ask this: how often have you challenged yourself to create a game that you might not play? I think these questions for an important challenge for all of us.

GDC 2005: Iwata Keynote Transcript
Koko keynote: http://cube.ign.com/articles/595/595089p1.html
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom