Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Ennustan että juuri padimallista tullaan vaihtamaan johonkin muuhun ensi sukupolvessa muidenkin kuin Nintendon osalta.
En ihan täysin usko tuohon. Sen verran voisin kuvitella tapahtuvan, että padi hajoaa mahdollisesti kahtia, eli tilalle tulee jotain Splitfishin glideFX:n kaltaista (http://www.splitfish.com/), mutta Wiimoten käteensopivuus ja nappien sijoittelu on niin kökköä, että se ei varmasti tule olemaan lopullinen muotti. Lisäksi liiketunnistusta täytyy kehittää vielä huomattavasti, että sen varaan voi rakentaa jotain oikeasti käyttökelpoista.

Itse olen ihan iloinen siitä, että PS3:n ohjaimessa ovat samat tutut napit ja tatit, se R2- ja L2-nappien muuttaminen liipasinmallisemmiksi vähän haittaa, mutta liiketunnistuksen lisääminen on kiva juttu, josta voi olla hyötyä tulevissa peleissä. Wiilläkään en ole Call of Dutyn jälkeen pelannut mitään Wii-pelejä, Metroid Primea ja Ocarina of Timea olen vähän aloitellut, mutta niissähän käytössä onkin Cuben padi, joka istuu käteen ihan mukavasti sekin.

Lloyf sanoi:
Mitä vibra tekee, jos ei lisää "siellä olemisen tunnetta"?

Juuri näin. Jos on pelannut esim.GOW:ia, ymmärtää paljon vivahteikasta informaatiota hyvällä rumblella voidaan antaa.Homma ei toimisi oikein mitenkään ilman sitä.
Itse oikein hämmästelin asiaa aluksi.

Asiasta voidaan olla tottakai mitä väärää mieltä hyvänsä,mut esim. MGS4:n tiimi tilitti tippa silmässä faktaa että Sony jätti rumblen pois.

jwp sanoi:
Juuri näin. Jos on pelannut esim.GOW:ia, ymmärtää paljon vivahteikasta informaatiota hyvällä rumblella voidaan antaa.Homma ei toimisi oikein mitenkään ilman sitä.
Itse oikein hämmästelin asiaa aluksi.

Jep, siksi PC onkin FPS/räiskintä-alustana niin kovin hyljitty ja epäsuosittu. Eihän niitä pelejä voi pelata ollenkaan, saati että ne olisivat loistavia..

Siis jos GOW tarkoittaa Gears of Waria nyt tässä yhteydessä. En muista kummastakaan GoWista oikein mitään rumblen suhteen. Käytettiinkö jommassa kummassa sitä jotenkin hyvin?

Muutamiin tuleviin peleihin (etenkin Assassins Creedin huhuttuihin ominaisuuksiin) rumblen puute kyllä oikeasti vaikuttaa, mutta ennen tätä uusinta sukupolvea minulle olisi ollut aivan sama onko rumblea vai ei. Menihän siinä kymmenen vuotta ennenkuin joku oikeasti keksii järkeviä ideoita rumblelle (joitain todella harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta) ja siinä mielessä sen puute harmittaa PS3:n ohjaimessa. Toisaalta onneksi löytyy tuo Boxikin, eiköhän pelin tule ostettua sitten sille. Joka tapauksessa niin harva peli tulee sitä jatkossakaan kekseliäästi käyttämään, että itse en koe rumblen olevan millään lailla tappava puute, ennen Assassinsin ominaisuuksia itse asiassa en ajatellut rumblen puutetta ollenkaan.. Tosin jotkut ilmeisesti pitävät rumblea paljonkin immersiota lisäävänä, joten heille kyllä sääli..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Cyrus1 sanoi:
Jep, siksi PC onkin FPS/räiskintä-alustana niin kovin hyljitty ja epäsuosittu. Eihän niitä pelejä voi pelata ollenkaan, saati että ne olisivat loistavia..

Siis jos GOW tarkoittaa Gears of Waria nyt tässä yhteydessä. En muista kummastakaan GoWista oikein mitään rumblen suhteen. Käytettiinkö jommassa kummassa sitä jotenkin hyvin?

Siis Gear of War. Olen pelannut PC:llä ahkerasti reilu 20v.Kohdallani konsoliympyrä tavallaan sulkeutui kun ostin XO:n Sinclair ZX spectrumin jälkeen.:) Tiedän kyllä mikä ominaisuus on parannus ja mikä ei.

Täytyy sanoa että Halo oli ensimmäinen peli jossa oikeasti innostuin tärrästä. (En muista pelanneeni konsolilla aikaisemmin fps:ää, edes golden eyeä)

Tuntui tosi munakkaalta kun ohjain tuntui liipaisimineen ja rekyyleineen oikeasti 'pyssyltä'.
Ei ole sen jälkeen voinut elää ilman. Tai kait sitä voisi, mutta samoin voisi ilman käsiä ja jalkoja. :p

jwp sanoi:
Siis Gear of War. Olen pelannut PC:llä ahkerasti reilu 20v.Kohdallani konsoliympyrä tavallaan sulkeutui kun ostin XO:n Sinclair ZX spectrumin jälkeen.:) Tiedän kyllä mikä ominaisuus on parannus ja mikä ei.

Joillekin tuo ilmeisesti on parannus tai immersion lisäys (sen verran sitä on kommentoitu), mutta itse en kyllä Gearsissakaan huomannut mitään rumblen tuomia etuja.. Tosin voi olla, että se oli pois päältäkin, aika usein kun varsinkin räiskinnöissä laitan sen pois. Muistelisin kuitenkin etten GoWissa olisi rumble-säätöihin koskenut.

Halossa rumble on itselläni pois päältä..

Minulle tähän asti ainoa immersiota tai fiilistä lisännyt rumble on ollut Gran Turismon kanttarit.. ja alussa Silent Hillin sydämen tykytys, mutta siihen tottui melko nopeasti eikä toiminut enää tehokeinona..

Cyrus1 sanoi:
Joillekin tuo ilmeisesti on parannus tai immersion lisäys (sen verran sitä on kommentoitu), mutta itse en kyllä Gearsissakaan huomannut mitään rumblen tuomia etuja.. Tosin voi olla, että se oli pois päältäkin, aika usein kun varsinkin räiskinnöissä laitan sen pois. Muistelisin kuitenkin etten GoWissa olisi rumble-säätöihin koskenut.

Halossa rumble on itselläni pois päältä..

Minulle tähän asti ainoa immersiota tai fiilistä lisäänyt rumble on ollut Gran Turismon kanttarit..

Ehkäpä mun kohdalla vaikuttaa hieman tuo PC-historia ja rumblen puute. Pidin ihan pirukseen siitä kun ruudulla on tapahtumaa niin paljon että ei pysty millään huomaamaan kaikkea ja pelintekekijät ottavat tämän huomioon jakelemalla pieniä tärskyjä padiin joka kiinnittää huomiota haluttuun paikkaan. Loistava juttuhan tuo on.

jwp sanoi:
Ehkäpä mun kohdalla vaikuttaa hieman tuo PC-historia ja rumblen puute. Pidin ihan pirukseen siitä kun ruudulla on tapahtumaa niin paljon että ei pysty millään huomaamaan kaikkea ja pelintekekijät ottavat tämän huomioon jakelemalla pieniä tärskyjä padiin joka kiinnittää huomiota haluttuun paikkaan. Loistava juttuhan tuo on.

No joo, itse asiassa nyt kun muistelen tarkemmin pelihistoriaani, niin olivathan FFVIII:nkin summonit ihan hulluja mättöjä, kun ohjain tärisi niin perkeleesti. Nykyään vaan laittaisin rumblen pois päältä, kun vaan ärsyttäisi se järjetön tärinä.:D Eli olihan se rumble silloin uutena minullekin melko iso juttu, mutta ihan rehellisesti en sitä nykyisin edes huomaa paitsi joissain räiskinnöissä (ja juuri tuollaisissa enemmän passiivisissa kohdissa kuten FFVIII:n summonit tai MGS:n välianimaatiot jossa ohjain hulluna tärisee, kun vieressä räjähtelee), joissa se liian suurena esiintyessään haittaa pelaamista. DMC3:nkin olin pelannut 4 kertaa jo läpi. Niihin aikoihin kun peliä hakkasin, oli jotain kovaa vääntöä tästä rumblen puutteesta sixaxisissa ja olin pelaamassa viidettä kertaa, kun tajusin että ei prkl, kyllähän tämä tässäkin pelissä tärisee. Laitoin rumblen pois testatakseni sixaxisin mieletöntä puutetta ja 15 minuuttia myöhemmin tajusin ettei pelikokemus muuttunut miksikään. En huomannut, että rumble puuttui. Mutta ihmiset on erilaisia ja siinä mielessä Sony teki hölmön virheen jättäessään rumblen pois.

Jos jotenkin saisi rumblen, jossa koko kehoon tulee tärinää, niin sitten olisin ehkä eri mieltä. Silloin se lisäisikin MGS:säkin sitä räjähdysten vieressä olemisen fiilistä. Tarpeeksi vahva subbari ehkä ajaisi asian. :p

Virtua Tenniksestä taisi olla jotain vääntöä joskus. (Ps3:n online pelistä, lähinnä)
Eurogamer sanoo seuraavaa 10/1/07 julkaistussa artikkelissa:

Of course the Xbox 360 and PC versions of the game won't offer Sixaxis controls, but in
pretty much every other respect they're identical to the PS3 in terms of visual loveliness and
graphical superbity. Allen was on hand from Sumo Digital (who are handling the conversions) to
stress that the online features (which aren't present on the PS3), will definitely be really good,
boasting 60 frames per second online, and a variety of modes, including ranked matches, friendly
matches, TV (where you can watch other games online) and a leaderboard - where it's possible to
upload and download highlight clips.

Linkki

Hex sanoi:
Ei kun se on edelleen paras 3D-tasoloikka. :p

Totta, Mario 64:n tasolle ei vielä ole muut 3D-tasoloikat päässeet. Eikä ihme, onhan kyse yhdestä parhaista peleistä koskaan.

Jumping Flash oli muuten meikäläisen ensimmäinen playstationpeli. Ei kyllä Mario 64:ää pelatessa tullut mieleen että "pliis tää on jo nähty" :D

Cyrus1 sanoi:
Jos jotenkin saisi rumblen, jossa koko kehoon tulee tärinää, niin sitten olisin ehkä eri mieltä. Silloin se lisäisikin MGS:säkin sitä räjähdysten vieressä olemisen fiilistä. Tarpeeksi vahva subbari ehkä ajaisi asian. :p

Kyllä! Eikä se olisi edes niin vaikeaa tuolla XO:n tai PS2:n pädillä. Vetää vain rumblemoottoreille menevät piuhat poikki ja jatkaa niitä.Pistää vielä väliin 110V signaali- vahvistimen ja koskettimet korviin. Alkaa mies tärisemaan ja tunnelma on autenttinen:D

Pako sanoi:
Eli kokeiltu on?

Niin tuosta sixaxisista voi sen verran sanoa että kyllä se parempi on kuin dual shock ellei oteta huomioon tärinän puutetta. Eihän se pärjää XOn pädille mutta hei ainakin liipasimet on tällä kertaa pätevät. Painavempi voisi olla mutta kyllä kai tuohonkin tottuu.

Totesin muuten ettei ainakaan minulla ole mitään kiinnostusta ohjailla lento- tai autopelejä liiketunnistuksella kummallakaan wiillä tai sitten ps3lla. Vastuksen puute häiritsee.

Pelit ovat jatkuvasti muutoksessa, ja eri aikakausien pelit ovat oikeasti erilaisia. Viimeisin, selvin muutos on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, kun 2D-tyyli ja 2D-pelimekaniikka ovat vähitellen kadonneet konsoleilta, ja pelit ovat siirtyneet 3D-pelimekaniikkaan sekä elokuvamaisempaan tyyliin. Jos nyt pelit ovatkin jälleen muuttumassa DS/Wii-tyyliin, ei tämänhetkisillä pelaajilla pitäisi kuitenkaan olla mitään valittamista: 3D-aikakauden vallitseva tyyli on myös kääntänyt pois monia pelaajia sekä vähentänyt monen muun pelaamista.

Kuitenkin lähivuosina vielä näillekin pelaajille tosiaan pedataan mittavasti pelejä ainakin Xbox 360:lla ja PS3:lla, ja vaikka nykyhetken tyylisten pelien määrä vähenisikin, on niitä varmasti vielä saatavilla pitkään - kymmenen vuoden kuluttua ehkä uudenlaisilla (tai pitäisikö sanoa vanhanlaisilla) kannettavilla konsoleilla, joista PSP antaa jo viitteitä, sekä vähintään silloisten konsolien latauspalveluissa retrojulkaisuina. Kuitenkin Wii osoittaa, että ilmiselvästi miljoonat ihmiset ovat kaivanneet muutosta ja jotain uutta pelaamiseen. Jos tosiaan teidän tämän hetken pelityyliin jumittuneiden pelaajien pelit tämän kehityksen myötä vähenevät, ja ette pysty sopeutumaan näihin "epäpeleihin", niin se on vain tasapainon palautumista tämän hetken saturaatiotilasta. Maailma muuttuu, pelit muuttuvat, ja aina kehitys ei ole sellaista mitä itse toivoisi, kun taas jollekulle toiselle se on juuri sitä, mitä on kaivannut.

Todella asiallista tekstiä!
Meissä pelaajissa on vikaa! Miksi emme halua kaikki pelata pelkästään "epäpelejä"? Tässä sitä taas riittää analysoitavaa.

Mahewcoro sanoi:
Wii osoittaa, että ilmiselvästi miljoonat ihmiset ovat kaivanneet muutosta ja jotain uutta pelaamiseen.

Vieteistäsi tulee vähän semmoinen vaikutelma että olet jo täysin varma Wiin huikeasta menestyksestä ja sitä myöten pelaamisen muutoksesta. Kannattaa pistää jäitä hattuun ja katsoa miten Wiille ajanmyötä käy. En halua maalata piruja seinille, mutta Nintendon konsolien julkaisut ovat ennenkin olleet myynnillisesti erittäin kovia (esim. Jenkeissä GC myi julkaisussa enemmän kuin Wii on myynyt) ja sitten kysyntä on laskenut. En rupea ennustamaan Wiille samaa kohtaloa koska uskon että siinä on potentiaalia kestäväksi menestykseksi, mutta enpä myöskään julistaisi sitä jo tässä vaiheessa kaupallisesti onnistuneeksi tai konsolisodan voittajaksi.

En myöskään usko että nykyisen tyyliset "HC-pelit" olisivat katoamassa mihinkään, sillä niille on todistetusti kysyntää. Ei tarvitse kuin katsoa GOW:n myyntilukuja...

Pibe sanoi:
Todella asiallista tekstiä!
Meissä pelaajissa on vikaa! Miksi emme halua kaikki pelata pelkästään "epäpelejä"? Tässä sitä taas riittää analysoitavaa.
Koska jokainen ihminen on yksilö, joten emme voi kaikki pitää samoista asioista =)

Mahewcoro sanoi:
Kuitenkin Wii osoittaa, että ilmiselvästi miljoonat ihmiset ovat kaivanneet muutosta ja jotain uutta pelaamiseen.
Kuin suoraan Nintendon mainospuheista. Ja olisi kiva tietää oikeasti, että kuinka monet Wiin ostajat oikeasti ovat näitä ei-pelaajia.

Mahewcoro sanoi:
Jos tosiaan teidän tämän hetken pelityyliin jumittuneiden pelaajien pelit tämän kehityksen myötä vähenevät, ja ette pysty sopeutumaan näihin "epäpeleihin", niin se on vain tasapainon palautumista tämän hetken saturaatiotilasta. Maailma muuttuu, pelit muuttuvat, ja aina kehitys ei ole sellaista mitä itse toivoisi, kun taas jollekulle toiselle se on juuri sitä, mitä on kaivannut.

Heh.. nyt kyllä olet vetänyt mutkat hyvin suorana läpi. Outoja päätelmiä ja vielä oudompia käsityksiä pelaamisesta. Ikäänkuin olisi yksi totuus ja yksi tie kulkea. Onneksi näin ei kuitenkaan ole. Elät nyt jossain omassa todellisuudessa, jonka taivaalla paistaa Nintendo-aurinko. Kannattaa kuitenkin varata sadetakki matkaan..

Mahewcoro sanoi:
Kuitenkin Wii osoittaa, että ilmiselvästi miljoonat ihmiset ovat kaivanneet muutosta ja jotain uutta pelaamiseen.
Ja kymmenet miljoonat ovat ostaneet tänäkin jouluna 'perinteisen', oikean konsolin.

Jos tosiaan teidän tämän hetken pelityyliin jumittuneiden pelaajien pelit tämän kehityksen myötä vähenevät, ja ette pysty sopeutumaan näihin "epäpeleihin", niin se on vain tasapainon palautumista tämän hetken saturaatiotilasta. Maailma muuttuu, pelit muuttuvat, ja aina kehitys ei ole sellaista mitä itse toivoisi, kun taas jollekulle toiselle se on juuri sitä, mitä on kaivannut.
Kyllä, aina silloin tällöin tulee niitä lyhyen ajan trendejä jotka vievät peleiltä hyllytilaa elinkaarensa
ajan. Esimerkkinä vaikkapa CD-rom alkuaikojen multimediapläjäykset. Kyllä ne oikeat, normaalin
teknologiavetoisen evoluution mukana kehittyvät pelit siellä kuitenkin pitävät pintansa. Ja ihan hyvä
niin.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom