Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Haluaisin vielä lisätä tähän aiheeseen, että pitää muistaa mikä on, ja on ollut 3D-pelien lopullinen päämäärä: mahdollisimman realistinen virtuaalitodellisuus. Tähän me olemme matkalla, tätähän me haluamme. Olemme hitaasti mutta varmasti matkalla virtuaalitodellisuuteen,matrixiin.

jwp sanoi:
No ei ole, vaan häntä kiehtoo se kapula ja vänkä ohjaustapa. Näinkin lähestytään hieman virtuaalista todellisuutta, mutta onko tämä trendi, vai aito juttu?

Eli tehdään oikean näköinen virtuaalitodellisuus, kytketään anturit aivoihin ja sitten pelataan padilla? Niinpä tietenkin. Kun avartaa ajattelutapaa, tämä Nintendon vänkä ohjaustapa on toisin ajateltuna ensimmäinen suuri askel kohti sinun utopiaasi, matrixia, jossa kaikki osaavat kung fua. Tehoa saa lisäämällä voimaa myllyyn, lisää rautaa piirilevylle, mutta edelleen tarvitaan tekniikoita, joilla pelimaailman hahmo tottelee ohjauskomentoja. Nykykonsoleista Nintendo on siis ainoa joka edes yrittää toteuttaa sinun unelmasi virtuaalitodellisuudesta.

Eikä kaikki halua virtuaalitodellisuutta, jonne voi paeta sitä, että on ruma ja haisee eikä osaa keskustella ilman hymiöitä. Aito on aina parempi kuin keinotekoinen. Virtuaalitodellisuuden ihannoiminen on minusta ollut jotenkin aina perverssiä. Liian moni nuori istuu nytkin koneella liian paljon, ainoana kommunikaatiovälineenä ulkomaailmaan IRC. Tästä voisi paasata lisääkin mutta olkoon, menee offtopiciksi.

jwp sanoi:
Miettikääpä kuka on Wii:n keskiverto ostaja. Onko hän 250-500eur vuodessa peleihin kuluttava PELAAJA
Onneksi kirjoitit pelaaja-sanan isoilla. Keskiverrot Wiin ostajat ovat nimenomaan valveutuneita pelaajia, jotka hankkivat koneen pelatakseen. Siitä kertovat tilastot, joissa yhtä Wiitä kohdin myydään keskimäärin yli 1 peliä. Esimerkiksi PS3:n kohdalla sama lukema on alle yhden, eli koneita myydään enemmän kuin pelejä. Kaiken lisäksi, Wiitä on vieläkin lähes mahdoton ostaa hetken mielijohteesta, niin loppuunmyyty tuote on.

Sitäpaitsi, näillä pelien hinnoilla tuo 250e vuodessa tulee aika nopeasti kulutettua, oli alusta mikä tahansa... :rolleyes: :mad:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Omasta mielestäni tuo alueiden rajaaminen on hyvä juttu zeldan tyyppisessä pelissä. -- TP:ssä minua itseasiassa jopa hieman häiritsi että maailma aukeni liian pian.

Minuakin Zeldassa kyllä häiritsi tuo aika selvästi esiin tuleva huonemaisuus. Parhaita kohtia olivat ne, kun ratsasti hurjaa vauhtia Hyrule Fieldillä, ja alueen rajan tullessa vastaan ei Link ratsastanutkaan jonnekin utuun ja matka jatkunut hetken lataustauon päästä, vaan kartta pyörähti suoraan uudelle alueelle. Yksinkertaisella pikkumuutoksella maailma tuntui paljon laajemmalta. Tuo nykyinen Zelda/Metroid-rakenne tuntuu aika vanhahtavalta, käytännössä Zelda ykköseen palaten, kun käveltiin ruudun reunaan ja kuva vieri seuraavan ruutuun. Sen jälkeen alueet ovat laajentuneet (valtavastikin, mitä tulee uusimpiin osiin) ja huonerakennetta on onnistuneesti välillä rikottu, mutta etenkin ulkotiloissa se pistää vähän häiritsemään, kun esimerkiksi Ordonin kylä on rajattu tarkkaan hirmuisilla kallioseinämillä joka puolella.

Samaten maailma tuntui aukevanevan todella myöhään, kun vihdoin tarinassa vapautettiin puolivälin jälkeen triggereitä, joilla sai esteitä pois, sekä välinearsenaali alkoi vähitellen kasvaa. Pelin alkupää tuntuu enemmän pisteestä pisteeseen juoksemiselta kuin missään Zeldassa aiemmin, koska kulkureitit on rajattu hyvin tarkasti siihen yhteen ainoaan joka johdattaa juonen jäljille. Ja sittenkin kun maailma aukenee, niin salaisuudet ovat pitkälti sydämenpalasia (ihan kivoja toki) ja rahaa, joka on vähemmän kivaa, kun lompakko pursuaa muutenkin koko ajan yli ja sille rahalle ei ole mitään kovin mielekästä käyttöä missään vaiheessa. Jotain pientä piristystä olisi niihin onkaloihin voinut tuoda, esim. jokin vähän kiinnostavampi aarre, muutama puhuteltava hahmo ja jotain muuta pikkubonusta.

Tosiaan, peli ei minusta ole ihan niiden kaikkien jumalattomien arvosteluylistysten veroinen. Hitusen jäi itse asiassa ihmetyttämään, mihin se lykkäyksien tuoma aika pelinkehityksessä käytettiin, vai istuiko peli valmiina puoli vuotta tai vuoden Wii-julkaisua petaamassa. Nintendolla olisi ollut pelissä vielä petrattavaa. Mutta se on Zelda, ja... no, tiedättekin loput.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Samanlaista nextgeniin 'konverttaamista' harrasti EB-games, kun Xboxi vaihtui 360:een...

Juu, julkaisupäivänä, ja alkoikin sitten nopeasti syödä sanojaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Eli tehdään oikean näköinen virtuaalitodellisuus, kytketään anturit aivoihin ja sitten pelataan padilla? Niinpä tietenkin. Kun avartaa ajattelutapaa, tämä Nintendon vänkä ohjaustapa on toisin ajateltuna ensimmäinen suuri askel kohti sinun utopiaasi, matrixia, jossa kaikki osaavat kung fua. Tehoa saa lisäämällä voimaa myllyyn, lisää rautaa piirilevylle, mutta edelleen tarvitaan tekniikoita, joilla pelimaailman hahmo tottelee ohjauskomentoja. Nykykonsoleista Nintendo on siis ainoa joka edes yrittää toteuttaa sinun unelmasi virtuaalitodellisuudesta.

En pysty seuraamaan ajatusratojasi. Ai täydellinen käyttöliittymä vaatii vielä pädin? Kerro lisää.
Mainitsin postauksessani että nuntsuka-kepillä yritetään imitoida omalla tavallaan asiaa,tie on vain lyhyt jos sisällötuottaminen on rajoitettu tehonpuutteen takia.

Voisin kai kirjoittaa asiasta 1000 riviä,mutta antaa olla. Näen että Wii on sun juttu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin, kyllä me Lingoon pikkuhiljaa uskotaan jo, että sinulla on oikea elämä.
Tarpeellista vittuilua?

Kyllä se ainakin siinä mielessä on uudenlainen, että esim. WipeOuttiin voidaan saada aika paljon lisää siellä olemisen tunnetta.
Immersiota; paikalla olemisen tunnetta? Voi olla että saadaankin - siis voi olla. Toivottavasti, kun tärinä, joka ainakin lisää immersiota, otettiin pois. Ei uusi ominaisuus ole kuitenkaan ohjainta tehnyt uudenlaiseksi, kuten ei tärinän pois ottaminen tai sen sisällyttäminen tee ohjaimesta uudenlaista, IMO.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sälli puhuu 10v vanhasta raudasta nintendon kohdalla. Kuinkas vanhaa rautaa ne padit on?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Mainitsin postauksessani että nuntsuka-kepillä yritetään imitoida omalla tavallaan asiaa,tie on vain lyhyt jos sisällötuottaminen on rajoitettu tehonpuutteen takia.
Joo, niin teit - luin huolimattomasti enkä lähde taittamaan peistä kanssasi. Todellinen lähestyminen virtuaalitodellisuutta kohti vaatii paljon asioita, se vaatii tehoja mutta myös jotain uutta ja innovatiivistä ohjauksen ja audiovisuaalisen ulostulon osalta. HD my ass; kunnon virtuaalitodellisuutta pyörittävä konsoli kytketään suoraan takaraivon UHDMI-porttiin ja sitten huidotaan, ilman kapuloita tai padeja. Siihen on vielä matkaa mutta jos kaikkien nykykonsoleiden valmistajat keskittyisivät yhdessä kehittämään Täydellistä Konsolia ja sille pelejä, voisi utopia olla hurjasti lähempänä. Sonyn, Nintendon ja Microsoftin kultainen kädenpuristus ei vain ihan hevillä tule onnistumaan.

jwp sanoi:
Voisin kai kirjoittaa asiasta 1000 riviä,mutta antaa olla. Näen että Wii on sun juttu.
Eihän se mun juttu ole. Tai on se yksi mun jutuista, mutta vain pelikonsoli muiden joukossa, ja tällä hetkellä ainoa niistä, joka edes yrittää tuoda jotain erilaista pelaamiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Eikä kaikki halua virtuaalitodellisuutta, jonne voi paeta sitä, että on ruma ja haisee eikä osaa keskustella ilman hymiöitä. Aito on aina parempi kuin keinotekoinen.
Lähes kaikki haluavat kuitenkin joskus, ja useinkin, uppoutua virtuaalitodellisuuteen. Siitä kertoo pelien, elokuvien, tv-sarjojen ja kaunokirjallisuuden valtava suosio. Useat viettävät niiden maailmoissa merkittävän osan vapaa-ajasta.

Ja ihminenhän on niin laiska että kun 3D-virtuaalimaailmoista saadaan todellisuutta vastaavia paikkoja hajujen ja muiden tuntemusten osalta mutta jossa kaikki toimii paljon todellisuutta helpommin ja näyttävämmin, tulevat tulevaisuuden ihmiset viettämään niissä leijonanosan (!) vapaa-ajastaan. Se voi olla ihmiskunnan tulevaisuutta koskevien uhkien (esim. liikakansoitus ja luonnon saastuminen) takia ihan hyväkin asia. Kun ihmiset eivät tapaa toisiaan kuin verkossa, eivät ne pääse lisääntymäänkään :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Siihen on vielä matkaa mutta jos kaikkien nykykonsoleiden valmistajat keskittyisivät yhdessä kehittämään Täydellistä Konsolia ja sille pelejä, voisi utopia olla hurjasti lähempänä. Sonyn, Nintendon ja Microsoftin kultainen kädenpuristus ei vain ihan hevillä tule onnistumaan.
Veikkaanpa että kyllä kilpailu edistää teknologian kehittymistä paremmin kuin kankeat yhteenliittymät.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Lähes kaikki haluavat kuitenkin joskus, ja useinkin, uppoutua virtuaalitodellisuuteen. Siitä kertoo pelien, elokuvien, tv-sarjojen ja kaunokirjallisuuden valtava suosio. Useat viettävät niiden maailmoissa merkittävän osan vapaa-ajasta.

Ja ihminenhän on niin laiska että kun 3D-virtuaalimaailmoista saadaan todellisuutta vastaavia paikkoja hajujen ja muiden tuntemusten osalta mutta jossa kaikki toimii paljon todellisuutta helpommin ja näyttävämmin, tulevat tulevaisuuden ihmiset viettämään niissä leijonanosan (!) vapaa-ajastaan. Se voi olla ihmiskunnan tulevaisuutta koskevien uhkien (esim. liikakansoitus ja luonnon saastuminen) takia ihan hyväkin asia. Kun ihmiset eivät tapaa toisiaan kuin verkossa, eivät ne pääse lisääntymäänkään :p
Jep, lausuit viisauden sanoja. Siinä onkin jollekin bittinikkarille unelmien duuni; ylläpitää tuota järjestelmää. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Veikkaanpa että kyllä kilpailu edistää teknologian kehittymistä paremmin kuin kankeat yhteenliittymät.
Onko syitä joiden takia ulkoinen kilpailu on ainoa tapa ihmiselle olla tehokas? Nykytilannehan hukkaa resursseja mielettömästi, eikä sitä voi pitää eteenpäin vievänä voimana että kun idean saa, sitä pantataan viimeiseen asti. Mitä hyötyä on siitä että pyörä keksitään koko ajan uudestaan, eli tehdään samojen asioiden (grafiikka- ja fysiikkamoottoreiden yms.) koodausta monessa paikassa lukemattomien koodareiden toimesta. Ja kun saadaan tosi hyvä idea jonkin asian tekemiseen nopeasti tai näyttävästi, sitä ei kerrota muille jotta muutkin voisivat käyttää sitä ja tehdä pelistään paremman.
(Ei koske pelkästään pelimaailmaa ja asiaa sivuttiin hiljattain toisessakin ketjussa)

Esim. Half-Life 2:n koodin vuotaminen oli huono juttu Valvelle, mutta koko pelimaailmallehan se oli hyväksi kun muut saivat koodin käyttöönsä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Se voi olla ihmiskunnan tulevaisuutta koskevien uhkien (esim. liikakansoitus ja luonnon saastuminen) takia ihan hyväkin asia. Kun ihmiset eivät tapaa toisiaan kuin verkossa, eivät ne pääse lisääntymäänkään :p
Epäilen aika vahvasti että joku HD äijä kiinnostuisi pelaamisesta :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Onko syitä joiden takia ulkoinen kilpailu on ainoa tapa ihmiselle olla tehokas?

No esimerkiksi se että kehitys on tehokkaampaa pienemmissä, dynaamisissa tiimeissä
verrattuna suuriin ja raskaisiin organisaatioihin. (Tämä tuli ensimmäisenä mieleen kun
mainitsit nimenomaan softakehittämisen) Mitä vähemmän tahoja asioista on päättämässä,
sitä vähemmän hukataan resursseja hallinnointiin yms.

On totta että päällekkäisyyttä tapahtuu kun usea firma/taho kehittää kilpailevia tuotteita, mutta
toiminnaltaan samankaltaisista tuotteista lopulta valikoituu parhaiten toimivat versiot.

Ja kun puhutaan suurten firmojen välisistä yhteenliittymistä, mistä tämä lähti liikkeelle, niin
arvatkaapa kummalla tavalla syntyy ensin päätöksiä ja tuloksia; pari kertaa vuodessa yhteen
kokoontuvassa, laajamittaisessa konsortiumissa, vai kvartaalitaloudessa painiskelevassa
yksittäisessä liikeyrityksessä? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Snigge sanoi:
Epäilen aika vahvasti että joku HD äijä kiinnostuisi pelaamisesta :D
En puhunut pelaamisesta vaan virtuaalimaailmoista joissa voi tehdä mitä oikeassakin (pois lukien esim. juominen/syöminen) ja täysin aidontuntuisesti.
HD-äijäkin haluaa ajaa kilpaa toisen HD-äijän kanssa. Se on kaikella todennäköisyydellä (force majeure-ehdoin) joskus tulevaisuudessa mahdollista niin että senkun valitsee itseään sinä päivänä miellyttävän pyörän ja itseään miellyttävän neitokaisen taakse istumaan ja lähtee baanalle. Kertoo vain kaverille että tavataan siinä ja siinä paikassa, esim. Route 66:lla, Grand Canyonilla tai Saksan autobahnilla ja kisa on valmis. Tuuli vinkuu korvissa, hiukset tuntuvat hulmuavan päässä, neidon nännit painautuvat selkään. Täydellinen illuusio. Parempana vain kuin todellisuus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No esimerkiksi se että kehitys on tehokkaampaa pienemmissä, dynaamisissa tiimeissä verrattuna suuriin ja raskaisiin organisaatioihin.
Miksi pienet, dynaamiset tiimit eivät olisi mahdollisia yhden projektin/yrityksen sisällä? Ne kilpailisivat keskenään mutta vaihtaisivat myös dataa keskenään ja hyötyisivät heti toisten saavutuksista.

Vertaa esim. avoin ja vapaa ohjelmistokehitys vs. suljettu. Kummassa syntyy enemmän innovaatioita, kumpi on tehokkaampaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Miksi pienet, dynaamiset tiimit eivät olisi mahdollisia yhden projektin/yrityksen sisällä? Ne kilpailisivat keskenään mutta vaihtaisivat myös dataa keskenään ja hyötyisivät heti toisten saavutuksista.
Onhan ne mahdollisia, ja tiimeihin ne firmatkin on pilkottu. Kyse oli konsolifirmojen kilpailusta
vastaan konsolifirmojen yhteenliittymä. Minä en ainakaan haluaisi yhtä monopolisoivaa pelitaloa.
Siksi saan perverssiä tyydytystä aina kun ylivoimaisuuteensa tuudittautuva markkinajohtaja kokee
vastoinkäymisiä. (jokuperverssihymiö)


Vertaa esim. avoin ja vapaa ohjelmistokehitys vs. suljettu. Kummassa syntyy enemmän innovaatioita, kumpi on tehokkaampaa?
Arvasin että tätä ajoit takaa. ;)
No esimerkkinä vaikkapa OpenGL vs. Direct3D. Mitä nyt joudun noiden kanssa säätäämään, niin
sillä kokemuksella täytyy sanoa että jälkimmäinen on paljon valmiimpi paketti, ja kehittyy huimaa
vauhtia 'kilpailijaansa' nähden.

En ole avoimen lähdekoodin suosija, ihan vain siitä syystä että nautin kokonaisvaltaisesta
laadun tunteesta, jonka vain loppuun asti viety tuotteistus on minulle tähän saakka suonut.
Varmasti innovaatiota tapahtuu avoimen lähdekoodin ympyröissä, minulle se ei henk. koht.
vain vielä riitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Haluaisin vielä lisätä tähän aiheeseen, että pitää muistaa mikä on, ja on ollut 3D-pelien lopullinen päämäärä: mahdollisimman realistinen virtuaalitodellisuus. Tähän me olemme matkalla, tätähän me haluamme.

:D no jopas.

Joo minua ei ainakaan kiinnosta virtuaalitodellisuudet vaan hyvät pelit. Joku on nyt tainnut katsoa Matrixiä vähän liikaa...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom