Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itseäni ainakin kiinnostaa mahdollisimman tarkka VRä, ilman tietysti sitä että jos kuolet pelissä, niin kuolet oikeassakin elämässä.

On vain erilaisia juttuja mihin ei oikeassa elämässä pysty, niin olisi kiva kokeilla niitä VRässä.

Muuten, jos pääsette tsekkaamaan, niin tarkistakaapas tämän kuun DC (Detective Comics eli siis nuo jenkki Batmanit/Supermanit/etc) lehdet. Aukeaman kokoinen sarjakuva joka mainosti Wiitä. Erittäin hyvin tehty, ihan vetävä. Harmi ettei vastaavia täällä pohjolassa nähdä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Lähes kaikki haluavat kuitenkin joskus, ja useinkin, uppoutua virtuaalitodellisuuteen. Siitä kertoo pelien, elokuvien, tv-sarjojen ja kaunokirjallisuuden valtava suosio. Useat viettävät niiden maailmoissa merkittävän osan vapaa-ajasta.

Ja ihminenhän on niin laiska että kun 3D-virtuaalimaailmoista saadaan todellisuutta vastaavia paikkoja hajujen ja muiden tuntemusten osalta mutta jossa kaikki toimii paljon todellisuutta helpommin ja näyttävämmin, tulevat tulevaisuuden ihmiset viettämään niissä leijonanosan (!) vapaa-ajastaan. Se voi olla ihmiskunnan tulevaisuutta koskevien uhkien (esim. liikakansoitus ja luonnon saastuminen) takia ihan hyväkin asia. Kun ihmiset eivät tapaa toisiaan kuin verkossa, eivät ne pääse lisääntymäänkään :p

Kuulostaa helvetin tylsältä ja typerältä. Itse en voi elää ilman esim. liikuntaa. Olo menee aivan paskaksi kotona istuskellessa.

Varmaan onkin trolli/provo kyseessä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Trolli/provo, vai ehkäpä jopa hauska ajatus jota miettiessä nousee hymy huulille?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Miksi pienet, dynaamiset tiimit eivät olisi mahdollisia yhden projektin/yrityksen sisällä? Ne kilpailisivat keskenään mutta vaihtaisivat myös dataa keskenään ja hyötyisivät heti toisten saavutuksista.

Saatan nyt olla väärässäkin ja korjata saa, mutta minun käsittääkseni aika monissa firmoissa on alettu pyrkiä tämänkaltaisia ratkaisuja kohti. Mitä olen lehdistä lukenut, niin (varsinkin monissa pienemmissä ja keskisuurissa softapajoissa) työntekijöille pyritään antamaan lisää liikkumavapautta ja kannustetaan heitä omiin ideoihin ja niiden kehittämiseen.
Omasta mielestäni hyvä malli. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
En ole avoimen lähdekoodin suosija, ihan vain siitä syystä että nautin kokonaisvaltaisesta
laadun tunteesta, jonka vain loppuun asti viety tuotteistus on minulle tähän saakka suonut.
Varmasti innovaatiota tapahtuu avoimen lähdekoodin ympyröissä, minulle se ei henk. koht.
vain vielä riitä.

Ainakin pidät tätä foorumia tarpeeksi laadukkaana jotta pystyt tänne kirjoittelemaan?
Epäilen, että koko konsolifin pyörii avoimella alustalla...

Käytät päivittäin avoimia alustoja ja softia vaan pelkästään selaamalla internettiä, miten se on mahdollista "niin laaduttomilta" tuotteilta, päästä näinkin yleiseksi?

Kirjoituksestasi paistoi läpi se, ettet ole edes koskaan viitsinyt testata mitään avointa softaa tai käyttistä muutamaa tuntia pidempään. Sitten on todennäköisesti pinna palanut kun jokin suljettu mediakodeekki ei toimi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Kirjoituksestasi paistoi läpi se, ettet ole edes koskaan viitsinyt testata mitään avointa softaa tai käyttistä muutamaa tuntia pidempään. Sitten on todennäköisesti pinna palanut kun jokin suljettu mediakodeekki ei toimi.

Onko se sinulta pois jos minä käytän firmoissa tuotettua softaa? Oikeasti?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei kai se keneltäkään pois ole, mutta jos julkisesti tekee tuollaisia olettamuksia avoimesta lähdekoodista, niin luultavasti joku kommentoi asiaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ShereKhan sanoi:
Ei kai se keneltäkään pois ole, mutta jos julkisesti tekee tuollaisia olettamuksia avoimesta lähdekoodista, niin luultavasti joku kommentoi asiaa.


OT: Niin, no kysehän ei varsinaisesti ollut olettamuksesta, vaan henkilökohtaisesta mielipiteestä.
Jos haluaa aloittaa dialogia aiheesta niin hyökkäyksen sijaan voisi vaikka kertoa omista, myönteisistä
kokemuksista kyseisestä aiheesta. Tämä taitaa olla vain niitä elämän osa-alueita joka ruokkii fanaattisuutta....

edit: Ja kodorille tiedoksi, joudun työssäni käyttämään lähes päivittäin open-source perustaista softaa,
kyse ei ole siitä ettenkö olisi 'viitsinyt muutamaa tuntia pitempään koittaa'. Kyse on siitä etten ole vielä
törmännyt laadultaan kaupallisia sovelluksia vastaaviin ohjelmistoihin. Voi olla että otantani on suppea,
mutta en ala mielipidettäni muuttamaan vain sen vuoksi että joku sanoo sitä virheelliseksi. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Niin, no kysehän ei varsinaisesti ollut olettamuksesta, vaan henkilökohtaisesta mielipiteestä.
Jos haluaa aloittaa dialogia aiheesta niin hyökkäyksen sijaan voisi vaikka kertoa omista,
myönteisistä kokemuksista kyseisestä aiheesta. Tämä taitaa olla vain niitä elämän osa-
alueita joka ruokkii fanaattisuutta....

Hyökkäys tai fanaattisuus ei ollut ainakaan mun viestin tarkoitus, ikävä jos asian näit niin. Tiedän, että puutuin teidän keskusteluunne, mutta niinhän julkisella boardilla voikin tehdä. Omista myönteisistä kokemuksista olen varmaan täälläkin joskus jo kertonut ja tarkoitus ei ainakaan mulla ole lähteä tätä keskustelua viemään tuohon suuntaan, jätän siis dialogin muille. Lähinnä kommenttini oli siitä, että mielipiteesi oli omiaan poikimaan jotain vastinetta, mutta lopulta mielipiteesi olisi vain pitänyt niellä, eikä vastakommentoida. Mielestäni myöskään kodor ei mitenkään 'hyökännyt'. Arvostan mielipidettäsi, jonka sanot pohjautuvan kokemukseen, mutta mielestäni kokemus ei kuulostanut kovin laajalta. Varmasti minun kantani hommaan voi jo arvata, mutta lähinnä ihmetytti tapa kommentoida kodorille, kuinka hänen vain pitäisi niellä mielipiteesi (jonka mahdollisesti itsekin epäilit poikivan jotain vastakommenttia). Mielipiteesi ei ainoastaan puolustanut, vaan 'hyökkäsi' myös - tällöin on mielestäni hieman outoa kommentoida vain 'miten se on sinulta pois'. Ei mulla muuta :).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämän lähteen mukaan MGS4:n haaveilun Xbox 360:lle voi unohtaa. En jaksanut tarkistaa alkuperäistä lähdettä 1.upin podcastista, mutta samapa tuon kun kuitenkin varmaan tulee hankittua tuo musta monoliitti, tarkistakoon se joka jaksaa! :)

Ja tuon mukaan ajattelin, että MGS4 voisi todellakin olla ensimmäinen peli joka oikeasti tarvii bluray:tä. Jos näitä tulee lisää, niin perun puheeni siitä, että bluray on turha pelikäytössä, mutta katotaanpa nyt miten lopulta käy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Tämän lähteenJa tuon mukaan ajattelin, että MGS4 voisi todellakin olla ensimmäinen peli joka oikeasti tarvii bluray:tä. Jos näitä tulee lisää, niin perun puheeni siitä, että bluray on turha pelikäytössä, mutta katotaanpa nyt miten lopulta käy.
Elokuvakäytössä Blu-Rayn hyödystä ei kai koskaan ole ollut epäselvyyttä. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Elokuvakäytössä Blu-Rayn hyödystä ei kai koskaan ole ollut epäselvyyttä. :p

Enpä sano tuohon enää mitään. Mutta se on ainakin hassua, että jotku tuotantoversio xvid-ripit näyttää pakattuna 700 megaan paremmilta kun originaali ~4-5 gigan myynti-DVD.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siis seikkahan on saletti, että Blu-raysta on hyötyä. Kuten aiemminkin sanoin jos joku muistaa; äänet on monissa viime sukupolven peleissä huonolaatuiset ja niitä ei ole pakosti paljoa. Sain osakseni vain naureskelua, mutta Hideon kommenteista huomaa, että kyllä äänilläkin saa tilaa menemään.

Ja ajatella sitä, että tässä pelissä melkein ainoastaan äänet on asia, joka vie niin paljon tilaa. Tarvetta on siis vielä isommalle levylle (tuleekohan ne tuplakerroslevyt milloin?), koska ääni ei varmasti ole ainut asia mihin tuota tilaa saatetaan tarvita lisää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
No siis seikkahan on saletti, että Blu-raysta on hyötyä. Kuten aiemminkin sanoin jos joku muistaa; äänet on monissa viime sukupolven peleissä huonolaatuiset ja niitä ei ole pakosti paljoa. Sain osakseni vain naureskelua, mutta Hideon kommenteista huomaa, että kyllä äänilläkin saa tilaa menemään.

Sanoit joo ja se on sinänsä totta, mutta et huomioinut siinä sitä, että vaikka esim. Gun-pelin äänet jätettäisiin kokonaan pakkaamatta peliin, niin ne ois silti ihan yhtä paskat koska niitä ei ole tehty kunnolla.

Siis: pakkaamaton Gun pistoolinääni 0.25 sekunnin sample vie täsmälleen yhtä paljon tilaa kun pakkaamaton F.E.A.R 0.25 sekunnin pistoolin ääni -> silti F.E.A.R:in pistoolin ääni on/olisi 100x parempi kun gunin, ja olisi edelleen vaikka fearin ääni pakattaisiin 128 muotoon ja gunissa se ois pure cd-da. Se oli se pointti (oikeasti en ole mitannut kauanko ne samplet kestää mutta keksitty mitta havainnollistakoon pointin).

Ääni ei siis välitä siitä miten paljon sillä raidalla on ääniä tai miten hyviä / huonoja ne äänet on, samalla formaatilla saman mittaiset äänet vie aina yhtä paljon tilaa. Se ratkaisee, miten hyvin se ääni on äänitetty/miksattu/masteroitu. Ja siksi pakattu hyvin tehty ääni kuulostaa paremmalta kun paskasti tai edes tyydyttävästi tehty pakkaamaton ääni. Ihan sama vaikka siellä ois jitteriä tai yläharmonioita leikattu.

Ts. jos MGS4:n äänet on oikeasti hyvin tehty, ne ois hyvä myös pakattuna, mutta jos ne on paskat, niin ei auta vaikka laitettaisiin missä muodossa levylle. MGS:n kohdalla veikkaan että tilaa vaaditaan enemmän videolle kun äänelle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuulostaa aika älyttömältä. Siis 50 gigan MGS4. Tähänkö se sitten menee, että kun tilaa on, niin optimoinnin voi unohtaa kokonaan? Varsinkin kun pakkausmenetelmät paranevat jatkuvasti. No joo kuulostaa vaan hieman ihmeelliseltä, mutta toisaalta taas odotan innolla mitä on uudella tekniikalla saatu aikaiseksi. MGS on kuitenkin yksi lemppari pelisarjoja ikinä.

Tähän nyt hieman aiheeseen liittyen, niin onkos käytännössä mahdollista jossain vaiheessa valjastaa XO:n HD-DVD addon pelikäytöön?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Kyse on siitä etten ole vielä
törmännyt laadultaan kaupallisia sovelluksia vastaaviin ohjelmistoihin. Voi olla että otantani on suppea,
mutta en ala mielipidettäni muuttamaan vain sen vuoksi että joku sanoo sitä virheelliseksi. :)

Oletko Linuxia kokeillut?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Ja tuon mukaan ajattelin, että MGS4 voisi todellakin olla ensimmäinen peli joka oikeasti tarvii bluray:tä. Jos näitä tulee lisää, niin perun puheeni siitä, että bluray on turha pelikäytössä, mutta katotaanpa nyt miten lopulta käy.
Miksi et laske Resistancea niihin peleihin, jotka tarvitsevat oikeasti blu-rayn? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Kuulostaa aika älyttömältä. Siis 50 gigan MGS4. Tähänkö se sitten menee, että kun tilaa on, niin optimoinnin voi unohtaa kokonaan? Varsinkin kun pakkausmenetelmät paranevat jatkuvasti. No joo kuulostaa vaan hieman ihmeelliseltä, mutta toisaalta taas odotan innolla mitä on uudella tekniikalla saatu aikaiseksi. MGS on kuitenkin yksi lemppari pelisarjoja ikinä.

Tähän nyt hieman aiheeseen liittyen, niin onkos käytännössä mahdollista jossain vaiheessa valjastaa XO:n HD-DVD addon pelikäytöön?

Eiköhän MSG4:n tapauksessa käy juuri niin, että pakkaus unohdetaan täysin PS3 suhteen ja Sony pääsee jonkun aikaa (0.5-1v) hehkuttamaan kuinka peliä ei voitaisi nähdä Xboxilla tilarajoitusten takia, mutta lopulta peli julkaistaan myös Xboxille.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom