Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Pelit ovat jatkuvasti muutoksessa, ja eri aikakausien pelit ovat oikeasti erilaisia. Viimeisin, selvin muutos on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, kun 2D-tyyli ja 2D-pelimekaniikka ovat vähitellen kadonneet konsoleilta, ja pelit ovat siirtyneet 3D-pelimekaniikkaan sekä elokuvamaisempaan tyyliin. Jos nyt pelit ovatkin jälleen muuttumassa DS/Wii-tyyliin, ei tämänhetkisillä pelaajilla pitäisi kuitenkaan olla mitään valittamista: 3D-aikakauden vallitseva tyyli on myös kääntänyt pois monia pelaajia sekä vähentänyt monen muun pelaamista.

Kuitenkin lähivuosina vielä näillekin pelaajille tosiaan pedataan mittavasti pelejä ainakin Xbox 360:lla ja PS3:lla, ja vaikka nykyhetken tyylisten pelien määrä vähenisikin, on niitä varmasti vielä saatavilla pitkään - kymmenen vuoden kuluttua ehkä uudenlaisilla (tai pitäisikö sanoa vanhanlaisilla) kannettavilla konsoleilla, joista PSP antaa jo viitteitä, sekä vähintään silloisten konsolien latauspalveluissa retrojulkaisuina. Kuitenkin Wii osoittaa, että ilmiselvästi miljoonat ihmiset ovat kaivanneet muutosta ja jotain uutta pelaamiseen. Jos tosiaan teidän tämän hetken pelityyliin jumittuneiden pelaajien pelit tämän kehityksen myötä vähenevät, ja ette pysty sopeutumaan näihin "epäpeleihin", niin se on vain tasapainon palautumista tämän hetken saturaatiotilasta. Maailma muuttuu, pelit muuttuvat, ja aina kehitys ei ole sellaista mitä itse toivoisi, kun taas jollekulle toiselle se on juuri sitä, mitä on kaivannut.

Puhdasta asiaa.
Tehoa vaativat 3D-shooterit ovat aina olleet PC-pelaajien hommia.Eivät ne ole koskaan suuria massoja sytyttäneet. Tämä koko räiskintä-skene on ollut niin jumissa ollut jo 5v että jopa Gears of Warin hieman erilainen lähetsymistapa tuntuu valtavalta raikkaalta tuulahdukselta. Pitäähän se mietityttämään. Mut tämä ehkä marginaalissakin oleva räiskintä/muu 3Djengi on ja pysyy, heihin voi aina luottaa. Jos teet hyvän 3D-räiskinnän tänä päivänä, myy se miljoonia pitkällä aikavälillä. Parhaat myyvät jopa 10v oikeasti.
90-luvulla kun joku lähti tekemään Jeesuspeliä PC:lle, ei tiedetty oikein kuinka käy rahan kanssa,mutta näitä studioita ajaa rahan sijaan voimakkaasti myös joku muu: posketon kunnianhimo luoda jotain mitä naapuristudiossa ei varmaan osata.Luotan siihen että tämä eivät katoa ikinä, vaikka valutaan PC:ltä myös koko ajan enemmän konsoleiden puolelle.
Wii ei vie tästä mitään pois,"video"pelaaminen on taas vain laajentunut. Fantastic, Brilliant!!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Aika moni on kyllä nyt väittänyt, että Wiin tehoilla ei tuollaiset maailmat ole mahdollisia. Ei väliä, vaikka tuokin peli on PS2:lle julkaistu, Wii ei voi moiseen pystyä, koska on X360:a ja PS3:a tehottomampi.
Niin ja kirjoitin hieman ylempänä, että kyse on suunnittelutyylistä, eikä tehoista, välttämättä. Totta kai Wii:n tehot pystyy siihen, jos kerta kivikautisen PS2:sen tehot kykenevät tuottamaan Shadow of the Colossuksen maailman...

Minua vaan kummastuttaa suuresti, että Nintendo pelisuunnittelu ei taivu "avoimeen" maailmaan mitenkään, vaan alueet ovat oikeasti vain isoja huoneita, joista kulkee ovia toisiin huoneisiin. Tämä pätee monessa sarjassa. Zeldat, Metroidit, Mariot... Mikä siinä on ? Jos syynä ei ole raudan esteet, niin mikä sitten... Se voi olla Nintendon tyyli... Onhan se persoonallinen, ei siinä mitään... Minun suussa se maistuu jo puulta... Ehkä seuraavissa versioissa näemmä oikeasti avoimen maailman, jossa voi oikeasti seikkailla miten haluaa... Silloin minunkin sydän sulaa uudelleen, mutta siihen saakka en voi kuin ihmetellä, että hohhoijjakaa... Tämä on jo nähty aiemminkin, paitsi eri ohjauksella...

edit: typo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Minua vaan kummastuttaa suuresti, että Nintendo pelisuunnittelu ei taivu "avoimeen" maailmaan mitenkään, vaan alueet ovat oikeasti vain isoja huoneita, joista kulkee ovat toisiin huoneisiin. Tämä pätee monessa sarjassa. Zeldat, Metroidit, Mariot... Mikä siinä on ? Jos syynä ei ole raudan esteet, niin mikä sitten... Se voi olla Nintendon tyyli.

Nintendo tekee pelinsä sillä tavoin. Esimerkiksi Zeldassa ei ole päällimmäisenä tarkoituksena juosta avoimessa maailmassa, vaan tutkia temppeleitä, jotka toimivat ikään kuin valtavina pulmina. Laaja, avoin keskiö näiden salaisuuksia pursuavien rakennelmien yhdistäjänä toimii vain hetkellisenä ja piristävänä hengähdyspaikkana ennen seuraavaa sukellusta aarteiden perään.

Teknisesti Nintendon konsoleille voisi ehdottomasti rakentaa suuria ja täysin avoimia ympäristöjä. Näissä yhteyksissä usein mainittu Oblivion on itse asiassa varsin pienikokoinen peli verrattuna The Elder Scrolls -sarjan toiseen osaan, Daggerfalliin. Sen sisältämä kolmiulotteinen pelimaailma on suunnilleen kaksi kertaa Iso-Britannian kokoinen, ja sieltä löytyy yli 15 000 kylää, kaupunkia ja luolastoa pelaajan tutkittavaksi. Oblivionin maailma on noin prosentin murto-osan kokoinen Daggerfalliin nähden. Pelissä on myös yli 750 000 tekoälyhahmoa -- Oblivionissa niitä on noin 1000.

Daggerfall ilmestyi vuonna 1996 MS-DOSille. Toki peliä voi kritisoida vaihtelun puutteesta ja sen sellaisesta, mutta puhtaasti pelien laajuutta ajatellen tekniikka ei ole asettanut rajoja pitkään aikaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Valve boss blows a gasket over PS3

Valve's Gabe Newell has described the Playstation 3 as "a total disaster" in a Game Informer interview, and predicted that Nintendo's Wii will win the next-gen console battle. Here's an excerpt:
"The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It's really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted," said Newell. "I'd say, even at this late date, they should just cancel it and do a 'do over'. Just say, "This was a horrible disaster and we're sorry and we're going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it."

Newell reserved special praise for the Wii, which he said would outsell Microsoft's Xbox 360 by next Christmas.

"The happy story is the Wii," he added. "I'm betting that by Christmas of next year, the Wii has a larger installed base than the 360. Other people think I'm crazy. I really like everything that Nintendo is doing."

http://www.mcvuk.com/Valve-boss-blows-a-gasket-over-PS3
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Pelit ovat jatkuvasti muutoksessa, ja eri aikakausien pelit ovat oikeasti erilaisia. Viimeisin, selvin muutos on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, kun 2D-tyyli ja 2D-pelimekaniikka ovat vähitellen kadonneet konsoleilta, ja pelit ovat siirtyneet 3D-pelimekaniikkaan sekä elokuvamaisempaan tyyliin. Jos nyt pelit ovatkin jälleen muuttumassa DS/Wii-tyyliin, ei tämänhetkisillä pelaajilla pitäisi kuitenkaan olla mitään valittamista: 3D-aikakauden vallitseva tyyli on myös kääntänyt pois monia pelaajia sekä vähentänyt monen muun pelaamista.

Kuitenkin lähivuosina vielä näillekin pelaajille tosiaan pedataan mittavasti pelejä ainakin Xbox 360:lla ja PS3:lla, ja vaikka nykyhetken tyylisten pelien määrä vähenisikin, on niitä varmasti vielä saatavilla pitkään - kymmenen vuoden kuluttua ehkä uudenlaisilla (tai pitäisikö sanoa vanhanlaisilla) kannettavilla konsoleilla, joista PSP antaa jo viitteitä, sekä vähintään silloisten konsolien latauspalveluissa retrojulkaisuina. Kuitenkin Wii osoittaa, että ilmiselvästi miljoonat ihmiset ovat kaivanneet muutosta ja jotain uutta pelaamiseen. Jos tosiaan teidän tämän hetken pelityyliin jumittuneiden pelaajien pelit tämän kehityksen myötä vähenevät, ja ette pysty sopeutumaan näihin "epäpeleihin", niin se on vain tasapainon palautumista tämän hetken saturaatiotilasta. Maailma muuttuu, pelit muuttuvat, ja aina kehitys ei ole sellaista mitä itse toivoisi, kun taas jollekulle toiselle se on juuri sitä, mitä on kaivannut.


Paljon perää tuossa ja jopa mahdollista, että visoisi tulee toteutumaan, mutta näin jos puhun vain omasta puolestani, niin Wii/DS ja uudenlaiset pelikokemukset mitä nuo laitteet tuovat mukanaan ei välttämättä syrjäytä perinteisempää pelaamista minun kohdallani aivan kuten uudet konsolit eivät ole syrjäyttäneet vanhoja. Olen sen verran pelien suurkuluttaja että lähes kaikenlaiseen pelaamiseen löytyy intoa. Moni x360 peli on todellakin tuntunut todella härskiltä kierrätykseltä ilman mitään muita uudistuksia kuin piirun verran paremmat grafiikat edelliseen sukupolveen nähden, mutta moni peli kyseisellä laitteella on myös ollut aidosti viihdyttävä ja hintansa arvoinen. Nintendon tavoitekkin juuri oli laajentaa markkinoita, eikä valloittaa markkinat.

Baron sanoi:
Minua vaan kummastuttaa suuresti, että Nintendo pelisuunnittelu ei taivu "avoimeen" maailmaan mitenkään, vaan alueet ovat oikeasti vain isoja huoneita, joista kulkee ovia toisiin huoneisiin. Tämä pätee monessa sarjassa. Zeldat, Metroidit, Mariot... Mikä siinä on ? Jos syynä ei ole raudan esteet, niin mikä sitten... Se voi olla Nintendon tyyli... Onhan se persoonallinen, ei siinä mitään... Minun suussa se maistuu jo puulta... Ehkä seuraavissa versioissa näemmä oikeasti avoimen maailman, jossa voi oikeasti seikkailla miten haluaa... Silloin minunkin sydän sulaa uudelleen, mutta siihen saakka en voi kuin ihmetellä, että hohhoijjakaa... Tämä on jo nähty aiemminkin, paitsi eri ohjauksella...

Omasta mielestäni tuo alueiden rajaaminen on hyvä juttu zeldan tyyppisessä pelissä. Sen sijaan että koko maailma olisi heti alusta tutkittavissa niin maailma aukenee pala kerrallaan. Joudut tutustumaan edelliseen alueeseen huolellisesti ja selvittämään jotain tehtäviä yms. kunnes sinut palkitaan uudella alueella. TP:ssä minua itseasiassa jopa hieman häiritsi että maailma aukeni liian pian.
Oblivionin tyylisessä pelissä taas avoin maailma toimii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Engadgetin mukaan Wii on kaikista äänekkäin uuden sukupolven konsoleista media-käytössä/pelatessa ja XO keskimäärin hiljaisin.

BS.

Ehkä osa bokseista on sitten hiljaisia ja juuri sellaista on testattu, mutta ainakin omani on sellainen mölypesä ilman levyn pyöritystäkin, että muilla ei ole jakoa. Voi tietysti olla, ärsyttävyys piilee osittain siinä, että tuuletinääni on melko korkeaa.

Tuota Wii-tulosta ei pysty myökään ymmärtämään.

Siinä ainakin juttu on oikeassa, että PS3 pitää lämmetessään ihan kiitettävää ääntä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Engadgetin mukaan Wii on kaikista äänekkäin uuden sukupolven konsoleista media-käytössä/pelatessa ja XO keskimäärin hiljaisin.
Mjoo, tuohon en voi sitten millään yhtyä. Boxi(360) pitää kovempaa ääntä jo pelkästään dashboardilla kuin Wii pelikäytössä. Sitten kun tyrkätään 360:sen peli sisään, niin kyllä se ääni alkaa olemaan aika omaa luokkaansa. Ei sillä että minua se häiritsisi, mutta kyllä Wii on huomattavasti hiljaisempi. Ihan kaiken kaikkiaan. Mutta tosiaan ei minun Wii pidä loppujen lopuksi mitään kummoista ääntä. Ei ainakaan mitään Boxin ääneen verrattavaa. Ei missään tilanteessa.

PS3:sta en osaa sanoa, eikä oikeastaan edes kiinnosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ehkä osa bokseista on sitten hiljaisia ja juuri sellaista on testattu, mutta ainakin omani on sellainen mölypesä ilman levyn pyöritystäkin, että muilla ei ole jakoa.

Siinä ainakin juttu on oikeassa, että PS3 pitää lämmetessään ihan kiitettävää ääntä.

Noista kuvaajista käykin ilmi, että (baseline / harddrive)suhteen XO on selvästi Wii:tä äänekkäämpi, mutta mediatoistossa näyttäisi olevan päinvastoin.

PS3-tulosta ihmettelin siinä mielessä, että PS3:sta testanneet ovat sanoneet koneen olleen niin äänetön, että ei ole ollut varmuutta että toimiiko se edes. Tai sitten tuo tilanne PS3:n osalta on jossain välissä muuttunut ja kukaan ei ole vaivautunut korjailemaan näkemyksiään finaalikoneen suhteen.

Edit: pikkuveli sai XO:n joululahjkasi, ja se on korvin kuultavasti omaa boksiani hiljaisempi, siis todella reippaasti hiljaisempi. Olisi ihan kiva tietää tarkemmin boksien hiljaisuuksienkin eroista. Omassa koneessa ei ole tuo samsungin asema, jonka pitäisi kuulema olla hiljaisin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mittauksissa olisi pitänyt ottaa huomioon tuulettimien sijainnit ja sen mukaan asettaa mittalaite oikealle etäisyydelle konsolista ja ehkä siten saada oikean mukainen tulos. Pelaajat ovat siitä lähtien tehneet kaikenlaisia vertailuja, kun kaikki nykypolven konsolit ovat saapuneet markkinoille ja sitten tulee tällainen testi, joka on kaiken lisäksi tehty jollain rupu-mittarilla, niin eihän siihen voi mitenkään luottaa. Pelkällä korvalla jo on pelaajat huomanneet konsolien äänekkyys erot niin eiköhän se riitä ja tietty nämäkin on vain makuasioita, joten mitäpä niistä kiistelemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
PS3-tulosta ihmettelin siinä mielessä, että PS3:sta testanneet ovat sanoneet koneen olleen niin äänetön, että ei ole ollut varmuutta että toimiiko se edes. Tai sitten tuo tilanne PS3:n osalta on jossain välissä muuttunut ja kukaan ei ole vaivautunut korjailemaan näkemyksiään finaalikoneen suhteen.
PS3 on aluksi todella hiljainen, mutta tuuletinääni kasvaa koneen kuumetessa. Täyslämpöisenä ääni on aika kova. Minulla kone ei tosin ole ilmanvaihdoltaan kovin hyvässä paikassa, joten voi olla että joka paikassa täsykierroksia ei tarvita. En ole kokeillut, joten se on ihan arvailua.

Koneessa on ohjekirjan mukaan toiminto ylikuumenemisen varalle. Virtavalon pitäisi silloin välkähdellä punaisena.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lynx sanoi:
Mittauksissa olisi pitänyt ottaa huomioon tuulettimien sijainnit ja sen mukaan asettaa mittalaite oikealle etäisyydelle konsolista ja ehkä siten saada oikean mukainen tulos.
No samalla perusteella pelaajien pitäisi asetella konsolinsa siten että melu suuntautuu sopivaan paikkaan.
Ei autojen ja moottoripyörienkään melumittauksissa sensoreita isketä pakoputken päähän, vaan tiettyyn standardikohtaan ajoneuvon taakse.

Edit: Eli järkevin tapa olisi mitata siitä kohtaa jossa pelaaja todennäköisimmin istuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lynx sanoi:
Pelkällä korvalla jo on pelaajat huomanneet konsolien äänekkyys erot niin eiköhän se riitä ja tietty nämäkin on vain makuasioita, joten mitäpä niistä kiistelemään.
Tämä on kyllä asia jossa makuasiat on kaukana :eek: ....toimiko mittaajana Bill Gates?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Paljon perää tuossa ja jopa mahdollista, että visoisi tulee toteutumaan, mutta näin jos puhun vain omasta puolestani, niin Wii/DS ja uudenlaiset pelikokemukset mitä nuo laitteet tuovat mukanaan ei välttämättä syrjäytä perinteisempää pelaamista minun kohdallani aivan kuten uudet konsolit eivät ole syrjäyttäneet vanhoja. Olen sen verran pelien suurkuluttaja että lähes kaikenlaiseen pelaamiseen löytyy intoa. Moni x360 peli on todellakin tuntunut todella härskiltä kierrätykseltä ilman mitään muita uudistuksia kuin piirun verran paremmat grafiikat edelliseen sukupolveen nähden, mutta moni peli kyseisellä laitteella on myös ollut aidosti viihdyttävä ja hintansa arvoinen. Nintendon tavoitekkin juuri oli laajentaa markkinoita, eikä valloittaa markkinat.



Omasta mielestäni tuo alueiden rajaaminen on hyvä juttu zeldan tyyppisessä pelissä. Sen sijaan että koko maailma olisi heti alusta tutkittavissa niin maailma aukenee pala kerrallaan. Joudut tutustumaan edelliseen alueeseen huolellisesti ja selvittämään jotain tehtäviä yms. kunnes sinut palkitaan uudella alueella. TP:ssä minua itseasiassa jopa hieman häiritsi että maailma aukeni liian pian.
Oblivionin tyylisessä pelissä taas avoin maailma toimii.


Haluaisin vielä lisätä tähän aiheeseen, että pitää muistaa mikä on, ja on ollut 3D-pelien lopullinen päämäärä: mahdollisimman realistinen virtuaalitodellisuus. Tähän me olemme matkalla, tätähän me haluamme. Olemme hitaasti mutta varmasti matkalla virtuaalitodellisuuteen,matrixiin. Tämä on hyvä pitää mielessä kun matkan varrelle osuu Wii:n tapaisia tuotteita. Virtuaalimaailma vaatii tehoja,mitä rajattomammin niitä on, sen parempi. Miten pitkälle Wii:n 700Mhz prossalla mennään? Sillä mennään melkein 10v ajassa taaksepäin PC-maailmassa.Hävetkää! Kun ei voida luoda mitään todellista silmäkarkkia itse peliin, ei voida luoda upean näköisiä HD-maisemia, ei fantastisia valtavia maailmoja, on keksittävä kiertotie. Nuntsuka-kapula tulee apuun:) . Miettikääpä kuka on Wii:n keskiverto ostaja. Onko hän 250-500eur vuodessa peleihin kuluttava PELAAJA.No ei ole, vaan häntä kiehtoo se kapula ja vänkä ohjaustapa. Näinkin lähestytään hieman virtuaalista todellisuutta, mutta onko tämä trendi, vai aito juttu? Voitko luottaa keskiverto Wii:n ostajan olevan kiinnostunut kapulasta vielä 2v päästä?Ostaako hän silloin vielä pelejä? Wii:n mahdollisuudet kehittää virtuaalitodellisuutta on olematon. Luin itse asiassa parit revikat jossa Zelda nappasi paremmat pojot Cube-versiolla.

Trendit tulevat ja menevät, aito juttu säilyy matkalla virtuaaliseen täydellisyyteen. Konsoleihin lisää tehoja ja heti!

No, Wiillä ja DS:llä on paikkansa, siitä ei ole kyse. Itse asiassa kysymys kuuluukin taas, mahtuuko vastavoimaksi 2 suurta. Valitettavasti ei mahdu. Toisella yrittäjällä on puolellaan nimi, toisella taas lähes loputtomasti rahaa. Saas nähdä.

PS.Sori törkeät kirjoitusvirheet joissakin postauksissa, niihin on ihan syykin olemassa:o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Haluaisin vielä lisätä tähän aiheeseen, että pitää muistaa mikä on, ja on ollut 3D-pelien lopullinen päämäärä: mahdollisimman realistinen virtuaalitodellisuus. Tähän me olemme matkalla, tätähän me haluamme.

No tuota en kyllä pysty kuuna päivänä allekirjoittamaan. Kaikki EIVÄT halua elää siellä virtuaalimaailmoissa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, kyllä me Lingoon pikkuhiljaa uskotaan jo, että sinulla on oikea elämä. Anna meidän elää virtuaalimaailmassa :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No virtuaalimaailmojahan miltei kaikki pelit ovat. Kyse lienee siitä että kuinka autenttisesti peleissä
pystytään jäljittelemään realimaailmaa. Kaikki pelityypit eivät lähtökohdiltaan moista vaadi, mutta
paljon on sellaisia pelityyppejä/-sarjoja jotka hyötyvät aina kun teknologia ottaa askeleen kohti
uskottavampaa realitodellisuutta. Je sellaisten pelien suosio jatkuu niin kauan kuin kehitystä
tapahtuu.

Useimpia meistä ihan varmasti kiinnostaa että miltä se uusi GTA/Getaway/Elder Scrolls näyttää ja
tuntuu, ja mitä kaikkea ihmeellistä niissä voi tehdä. Näin ollen ne tehot tuovat immersiota siinä
missä kontrollitkin, ja täytyy sanoa tämän hetkisistä suurimmista tehoista ja näppärimmistä
ohjaimista että ollaan vielä niin kompromissitasolla että hellurei ja pitkiä potkuja!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lingoon sanoi:
No tuota en kyllä pysty kuuna päivänä allekirjoittamaan. Kaikki EIVÄT halua elää siellä virtuaalimaailmoissa...

Ei tietenkään,ei mun faijakaan. Mutta tullaanko mahdollisilta lapsenlapsiltamme kysymään asiaa edes kun istutetaan johtimet päähän synnytysosastolla?;) Onko virtuaalitodellisuus ainoa siedettävä paikka tuohon aikaan? Näitä voi huvikseen pohtia ja haluan olla junassa mukana.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom