Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jepjep., itse oon selkeästi tuota elokuvasykliä, mutta vaikka grafiikkahoro ja hl2 tyyppinen peluri olenkin, niin wii löytyy täältä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Missäköhän syklissä olen aloittanut pelaamisen? Olen nauttinut Super mario bros 1:stä (ensimmäinen pelini), big footista, smb3:sta, zelda1:stä, donkey kong countrystä, link to the pastista, super mario worldista, street fighter kakkosesta, nba jamista, track&fieldistä, gran turismosta, super mario 64:stä, crash bandicootista, ff7:sta, gran turismo 3:sta, timesplittersistä, FFX:stä, jade empirestä, halo2:sta, ressa nelosesta, socomista, silent hilleistä, metal geareista ja niin edelleen.

Aina siis olen samaistunut uudenlaisiin peleihin ja pitänyt melkein kaikenlaisista peleistä, koska olen pelaaja. En sonyfani, joka pitää vain sonyn tuotteista.

Smirre sanoi:
Monesta PS3 hehkuttajasta paistaa tänne asti missä syklissä he ovat aloittaneet pelaamisen.


Ja nyt saa riittää tähän triidiin kirjoittaminen minulle. Jos ihminen sattuu pitämään PS3:sta, on hän PS3-fanaatikko, vaikka hän pitäisi muista koneista yhtä paljon. Pelaan perkeleesti boxilla ja pidän boxista vitusti, mutta mitä saatanan väliä sillä on jos pidän ps3:sta? Olen PS3-fanaatikko!

Kaikki yhtään playstationista pitävät leimataan suoraan fanipojiksi, mutta Wiitä saa fanittaa ihan rauhassa fanikommenteitta, vaikka haukkuisi muut lyttyyn.

Olen pelaaja ja sellaisena pysyn. Vaahdotkaa te täällä rauhassa kuka fanittaa ja mitä konetta, minulle riitti " PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Nintendo on tosiaan tarjonnut vaihtoehdon, mutta mielestäni myös MS ja Sony pyrkivät tähän omilla pikkupelijakeluillaan netin kautta. Toisaalta näistä ei varmastikaan tule yhtä isoja juttuja kuin Wiistä, mutta ne ovat silti juuri sitä samaa linjaa, mille Nintendo perustaa koko konsolinsa ajattelun ja loppujen lopuksi kuitenkin vielä paljon halvemmalla. Helppoa ja nopeaa huvia todella halvalla, mitä ei ainakaan toistaiseksi todellakaan voi sanoa Wii-peleistä..

Eli 400 tai 600 euron laite plus kympin immateriaaliset lataukset ovat halpoja, mutta 270 euron laite pelin kanssa on kallis? Se on ihan vissi, että Xbox Live Arcadessa ja PlayStation Storessa ei tulla koskaan näkemään mitään Rayman Raving Rabbitsin eikä Wario Ware: Smooth Movesin tasoista peliä. Wii tarjoaa party- ja casual-pelien terävintä kärkeä teknologialla, joka on perinteisen suorituskyvyn suhteen vain hitusen jäljessä näitä yksin tai verkossa pelattavia mammutteja tarjoavista konsoleista.

Ja jos nettipelit riittävät pikkupelien alustaksi, niin eikös Wiille tule vain entisestäänkin pointseja kotiin? Virtual Console tarjoaa Super Mario Kartia, Probotectoria/Contraa, Bombermania, ja tulevaisuudessa varmaan esim. Super Smash Brosin. Kun sellainen "pikkupeli" kuin Military Madness voi tarjota tuntikausiksi pelattavaa leffalipun hinnalla, ja kaupasta saa partypelikehityksen terävintä kärkeä edustavan Wario Waren 50 eurolla tai jopa ali, niin miten ihmeessä Wiistä saa kalliin konsolin "pikkupelien" pelaamiseen?

Cyrus1 sanoi:
Kyllä, jo Link to the Past oli aikanaan aivan käsittämättömän hieno. Silti mieluummin otan kuitenkin sen ICO-tiimin seuraavan projektin seuraavan sukupolven tehoilla, enkä Sotc kakkosta. Kyllä, ottaisin Sotc 2, jos ei olisi vaihtoehtoja ja se olisi varmasti mahtava ja vaihtoehtojenkin ollessa tarjolla se olisi mahtava, mutta se vaihtoehto olisi vielä mahtavampi. Jos tällanen kehitys olisi turhaa, niin kehitys olisi tosiaan pitänyt jättää LTTP:n tasolle, koska LTTP:kin oli aivan uskomaton.

Jätä nyt täysin huomiotta historiallisen kehityksen. LttP:stä on kulunut yli 15 vuotta, ja sen aikana konsolien 3D-laskutehossa ollaan ajauduttu vähenevien parannusten alalle. 2D-peleissä saavutettiin moni tyylin parhaimmain näköisistä peleistä kuten Castlevania Symphony of the Night, Yoshi's Island ja Suikoden II jo 90-luvun aikana, ja viimeisen kymmenen vuoden aikana niistä ei ole pystytty parantamaan. Nyt sama on käymässä 3D-peleille. Jo N64-->Dreamcast-loikka oli suuri, saati sitten PSX-->PS2, ja sen huomasi silloin välittömästi. Nyt jopa Xbox-->Xbox 360 -siirtymä on paljon vaikeampi erottaa pelkässä näyttävyydessä ja pelien sisällössä. 3D-suorituskykyjen nousu on joutunut pullonkaulaan. Xbox 360 ja PS3 ovat kuin 2D-koneita 3D-aikakaudella. Sega Saturn luotti 2D:hen, kun 3D-pelien aika oli tullut, ja vaikka sille tulikin upeita pelejä kuten Panzer Dragoonit ja Shining Force III, tuli siitä kuitenkin sukupolvensa häviäjä kolmesta suuresta.

ICO aloitettiin PlayStation-pelinä. Link to the Past aloitettiin NES-pelinä. Silti niistä tuli lopulta seuraavien sukupolvien virstanpylväitä.

Cyrus1 sanoi:
Fakta: se mitä itse olisin halunnut MP3:lta, ei tule toteutumaan Wiin tehoilla. Toisin sanoen kyllä, Metroid on pilattu jo ennen kuin pääsen sitä pelaamaan.

Minulle taas Wii-ohjaus on ainoa toivo Metroid Prime -sarjan suhteen. MP1 oli jo tarpeeksi näyttävä, mutta pelattavuudessa ei päästy etenkään Super Metroidin tasolle. Uudet grafiikat eivät tätä parantaisi, eikä myöskään perinteisen padiohjauksen parantaminen, sillä ohjaus itsessään oli erinomainen. Vain Wiillä on mahdollisuus tehdä MP3:sta pelattavuudeltaan parempi, mutta toisaalta uskon, että siinä ei tulla onnistumaan. Kuitenkaan ilman Wii-ohjausta minulla ei olisi pelin suhteen edes sitä toivonripettä, mikä nyt on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Tautofonia toi tuon pointin Nintendon tuomista uusista mahdollisuuksista, mutta se on juuri se, jonka kyseenalaistan Wiissä. Koska tehoissa ollaan todella jääty pysähdyksiin, on sen uuden ohjaustavan oikeasti tuotava jotain todellista lisäarvoa enkä itse tähän asti ole sellaista nähnyt. Uusi ohjaustapa on vain uusi ohjaustapa, se ei ainakaan vielä ole tuonut kuin juuri sen, mitä Eyetoykin jo toi. Sellainen uusi hauska kokemus, mutta pidemmän päälle ei kuitenkaan todellinen evoluutio ja vanhan korjaava ja vanhasta parantava.

No ainakin urheilupeleissä ja FPS-räiskinnöissä Wii:n ohjaus on todellakin todistautunut pelien ohjaamisen evoluution seuraavaksi askeleeksi. Muusta en tässä vaiheessa mene vielä sanomaan mitään, mutta selvää on että nyt puhutaan kuitenkin pikkuisen eri luokan jutusta kun Eyetoy.

Pibe sanoi:
Olen PS3-fanaatikko!

Tulihan se sieltä ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Missäköhän syklissä olen aloittanut pelaamisen?

Niin, heitin vaan arvauksen koska en sitä voi tietää :)

Kaikki yhtään playstationista pitävät leimataan suoraan fanipojiksi, mutta Wiitä saa fanittaa ihan rauhassa fanikommenteitta, vaikka haukkuisi muut lyttyyn.
No ei... nuo ihmekommentit edellisellä sivulla vaan pisti räikeästi silmään.

Olen pelaaja ja sellaisena pysyn. Vaahdotkaa te täällä rauhassa kuka fanittaa ja mitä konetta, minulle riitti " PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?"

No johan pomppasi. Typerä threadihan tämä onkin ja joutaisi lukita :D

Cyrus1 sanoi:
En tiedä milloin elokuvasykli on alkanut, itse aloitin noin vuonna 1988. Joka tapauksessa varmaankin on niin, että minulle se on se "golden era". Toisaalta se lohduttaa, että kaikkien "uuden syklin" kannattajien mukaanhan elokuvasyklillekin tulee vielä niitä tuotteita eikä tarvitse olla huolissaan uudesta syklistä, se vaan tulee laajentamaan, ei korvaamaan. ;)

Tuolla linkissä ne on selitetty aika tarkasti. Elokuvasykli on 1993-2006. Olet mitä todennäköisimmin Arcade/Burst syklin aikaan alkanut pelailemaan ja sen pitäisi olla se "kultainen aikakausi" sinulle.

Aivan totta, elokuvasyklin pelejä tulee siis edelleen. Se on vaan ikäänkuin hiipumassa ja se hiipuminen kestää vuosia. Uusi sykli (Social/Interface) on ottamassa kuitenkin vastuuta. Mikäli PS4 pohjautuisi vielä elokuvasykliin niin kone olisi todennäköisesti taloudellisessa mielessä hienovaraisesti sanottuna katastrofi.

---
Pistänpä tähän Pibe hurjan paljastuksen. En todellakaan ole ostamassa Wiitä, enkä itse asiassa pidä siitä edes kovin paljon. Ehkä se tarvitsee kypsyttelyajan ;) Hienonnäköinen design-esine se toki on. Yhtään nykypeliä en sille ostaisi (TP ostetaan cubelle). En silti missään nimessä lyttää konetta minun mieltymysteni takia ja onhan se tuomassa uuden syklin johon kaikkien pitää sopeutua, toisilla totutteleminen kestää pidempään toisilla ei. Toivonkin sille menestystä ja että se saisi lisää porukkaa (naiset, vanhemmat ym.. ) rikastuttamaan pelialaa.

Xboxin pelit ei napannut ollenkaan. Boxin mukana tullut Halo on vieläkin avaamattomassa kuoressa. Xbox hoitaa vain ja ainoastaan media center hommia. XO kohdalla en jaksa uskoa tulevan muutosta tähän.

Olen enemmän kuin tyytyväinen edelliseen polveen ja suunnitteilla onkin ollut PS2 osto GC:n rinnalle. Nyt kun ajattelen asiaa niin olen tainnut ostaa jokaisen konsolin vasta sen elinkaaren loppupuolella. PS3 voisi olla ensimmäinen joka tekee tähän poikkeuksen ja hoitaisi PS2-pelihommat sekä media centerin virkaa (yhdellä iskulla kaksi kärpästä), mutta kun se on niin saamarin kallis.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
jepjep., itse oon selkeästi tuota elokuvasykliä, mutta vaikka grafiikkahoro ja hl2 tyyppinen peluri olenkin, niin wii löytyy täältä.

Niinpä, henkilökohtaisia mieltymyksiähän nämä ovat. Onkin mielestäni aika hölmöä alkaa lokeroimaan ihmisiä ja sivuuttamaan heidän mielipiteitään, jos he ovat aloittaneet pelaamisen jonkun tietyn määrätyn syklin aikana. Varmasti löytyy 90-luvulla syntyneitä, jotka vannovat esim. NetHack:n tai vastaavan nimeen ja vähät välittävät uusimmista teknisistä kotkotuksista, mutta ei siitä sen enempää. Itse sain ensimmäisen pelilaitteeni vuonna 84, jolla tuli runsaasti jauhettua kaikenlaisia Pac-Man ja Pong klooneja. Tästä lähtien olen kuitenkin lähestulkoon aina ottanut uuden tekniikan ja sen luomat mahdollisuudet innokkaina vastaan ja LiveArcade:kin on näyttänyt, että moni sieltä löytyvistä peleistä olisi saanut jäädä kullattujen muistojeni kohteeksi.

Sitten Wii:stä... Se on hyvä konsoli ja sille tulee yhtä varmasti monia laadukkaita pelejä, mutta tästä huolimatta allekirjoitan Pibe:n ja Cyrus1:n huolen joidenkin pelisarjojen mahdollisesta taantumisesta niiden siirtyessä Wii:lle tai kun kyseessä on mahdollinen Multiplattari XO:n ja PS3:n kanssa. Olen päässyt pelaamaan uusinta Zeldaa sekä Wii:llä, että Cube:lla ja minulle ei ainakaan Wii:n uusi ohjaustapa tuonut muuten jo hyvään peliin mitään lisäarvoa, mutta ehkä joihinkin peleihin sitten tulee tulevaisuudessa. Mene ja tiedä.

Sitten hiukan kärjistetymmin... Yleensä on huono alkaa launch-peleistä vetämään mitään sen suurempia johtopäätöksiä, mutta silti ottaisin esimerkikseni Call of Duty 3:n. Oletetaan, että kyseinen peli olisi sisältänyt sen moninpelin ja esim. liiketunnistanut, kun syöksyt Wiimote kourassa olohuoneen matolle ja pelihahmosi ruudulla olisi seurannut esimerkkiäsi. Lisäksi pääset ohjainta vispaten kurkistamaan kulmaan taakse huomataksesi vain, että sieltä tulee vastaan peukalon kokoisia pikseleitä. Tässä vaiheessa immersio siellä olosta alkaa karisemaan kuin tuhka tuuleen. Tekniikka valitettavasti tuo omat rajoitteensa ja tämä tulee varmasti näkymään monissa Wii:n julkaisussa ja erityisesti Free roaming/Sandbox tyyppisissä peleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Xboxin pelit ei napannut ollenkaan. Boxin mukana tullut Halo on vieläkin avaamattomassa kuoressa. Xbox hoitaa vain ja ainoastaan media center hommia. XO kohdalla en jaksa uskoa tulevan muutosta tähän.

Ehkä ei sinun kohdallasi, mutta uskon että suuressa mittakaavassa tulee kyllä. Nyt kun Microsoft pääsi tämän vuoden alussa siihen 10 miljoonan tavoitteeseen ilmeisesti, niin he tiedottivat että jopa puolet näistä ihmisistä ei omistanut ensimmäistä Xboxia. Se tarkoittaa, että 360:lla on selvää vetoa Xbox-yleisön ulkopuolelle. Itsekin kuulun potentiaalisiin 360-ostajiin, vaikka ykkösboksin tarjonta ei sivusilmällä tarkasteltuna koskaan yksinkertaisesti vedonnut. Oli liian länsipainotteista, ja suurimman osan Xboxin peleistä sai PS2:lla. Kuitenkaan se laite ei profiloi pelitarjontaansa, vaan toisin päin, ja vaikka Xbox 360:n alkutaival onkin ollut aikalailla sotapelipainotteista, niin uskon, että laitteella on potentiaalia saavuttaa PS2-tyylinen valikoiman runsaus, jota tässä vaiheessa sellaiset pelit kuin Viva Pinata ja Blue Dragon ennakoivat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Eli 400 tai 600 euron laite plus kympin immateriaaliset lataukset ovat halpoja, mutta 270 euron laite pelin kanssa on kallis?

Ok, unohdin laitteiden hinnat. :D



Jätä nyt täysin huomiotta historiallisen kehityksen.

No jaa. Jo ekan kierroksen next-gen pelit näyttää siltä (ja XO:n ekaksi kiekaksi en laske HD-porttauksia), että tehoja voidaan edelleen kehittää ja että ne voivat tuoda mahtavia uusia kokemuksia, saati sitten kolmen vuoden päästä ilmestyvät projektit. Toisaalta ei olla vielä lähelläkään sitä mihin voidaan päästä. Katso vaikka Motorstormin target-render. Siinä on jo mielestäni yksi hyvä esimerkki siitä ettei yksinkertasesti olla vielä lähelläkään sitä rajaa, missä voitaisiin olla ja itse haluan, että kehitys jatkuu edelleen.

Minulle taas Wii-ohjaus on ainoa toivo Metroid Prime -sarjan suhteen. MP1 oli jo tarpeeksi näyttävä, mutta pelattavuudessa ei päästy etenkään Super Metroidin tasolle.

Joo joo, sä olet se toinen mutantti täällä joka ei pitänyt mistään Nintendon 3D-huipuista. ;) Itse pidän MP1 sarjan parhaana, Super Metroid on toisesi paras, molemmat siellä ihan kärjessä kun puhutaan omista suosikkipeleistä kautta aikain.

Smirre sanoi:
Tuolla linkissä ne on selitetty aika tarkasti. Elokuvasykli on 1993-2006. Olet mitä todennäköisimmin Arcade/Burst syklin aikaan alkanut pelailemaan ja sen pitäisi olla se "kultainen aikakausi" sinulle.

Juu kävinkin lukemassa ja olihan se ihan mielenkiintosta juttua. Itselleni ei kyllä tullut FFVII:n kohdalla fiilistä "non-gamesta", kun olin jotain avaruusräiskintäpelejä (siis Gradiuksen tyylisiä, en muista niiden nimiä, kun olin kuitenkin sellanen 5-6 vuotias vasta niitä pelatessa :p ) ja Marioa ja Zeldaa pelannut, mutta olihan tuossa jutussa ihan hyviäkin pointteja.

Enkä minäkään muuten varsinaisesti lyttäisi Wiitä, koska se tosiaan tuo vaihtoehdon niille, joiden mielestä se heiluttelu oikeasti on kivaa. Mutta kyllä se päähän ottaa, jos tämä suunta täysin ottaa vallan pelimarkkinoilla ja tällöin luonnollisesti Nintendon linja ottaa päähän. En sille mitään voi, mutta voin silti sanoa, että se hatuttaa.

Hex sanoi:
Melkoinen massapsykoosi.

Khyl. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Ehkä ei sinun kohdallasi, mutta uskon että suuressa mittakaavassa tulee kyllä. Itsekin kuulun potentiaalisiin 360-ostajiin, vaikka ykkösboksin tarjonta ei sivusilmällä tarkasteltuna koskaan yksinkertaisesti vedonnut. Oli liian länsipainotteista, ja suurimman osan Xboxin peleistä sai PS2:lla.

Nimenomaan minun kohdalla. Suuressa mittakaavassahan urheilu-, auto- ja fpspelit myy Xbox/XO koneilla kuin leipää ja sitähän noille koneille tottakai työnnetään liukuhihnalta kun ne myy. Minä en voisi kuvitellakaan ostavani tälläisiä peliä (XII poikkeuksena, se on mahtava).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi tästä aiheesta pitää aina sotia ja puolustaa jotain firmaa tai konsolia henkeen ja vereen, ne ovat vain koneita ja jokaisella konsolilla on varmasti hyviä pelejä, tämä vaikuttaa nykyään hieman samanlaiselta kun jossain lehdessä oli muhamedista pilapiirros lähi idässä shiia muslimit sekosivat samanlailla kun ihmiset flippaavat täällä jos joku sattuu sanovan pahaa heidän rakkaasta koneestaan, koko tämä "konsolisota" alkaa olla aika naurettava klisee ja kuullostaakin idioottimaiselta, tulee mieleen bill gates jahtaamassa silmälasipäisiä japanilaisia sonylaisia ysimillisen kanssa:D ketä se oikeasti liikuttaa mitä konetta myydään eniten? ei me kuluttajat myynti luvuista mitään hyödytä, vaan pelaamisen pitäisi olla hauskaa, turha siitä on kinastella ja väitellä, ostakaa vain mieleisenne kone ja mieleisenne peli ja pitäkää hauskaa, siitä tässä koko läpästä on kyse, turha niitä teknisiä statseja on aina pälättää kun kaikki ne tietää, joo ps kolmosessa on cell prosessori ja se soittaa blu ray levyjä mihin mahtuu 20 gigaa ja tuplasti tehokkaampi kun x360, xboxissa on 20gt kovalevy ja kolme symmetristä 3,2 gigahertsin prosessoriydintä ja blaa blaa blaa, TÄMÄNKIN AJAN MITÄ LUETTE TÄTÄ KIRJOITTAMAANI PASKAA VOISITTE PELATA , SAMOIN SEN AJAN MITÄ ULISETTE TÄÄLLÄ ETTÄ MISSÄ KONSOLISSA ON ISOIMMAT NUMEROT JA LUVUT, ottakaa iisisti ja pitäkää hauskaa, siksi näitä laitteita tehdään, meitä viihdyttämään, ei siksi että me tapellaan naamat punasena että mikä kone viihdyttää parhaiten :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

chi sanoi:
TÄMÄNKIN AJAN MITÄ LUETTE TÄTÄ KIRJOITTAMAANI PASKAA VOISITTE PELATA , SAMOIN SEN AJAN MITÄ ULISETTE TÄÄLLÄ ETTÄ MISSÄ KONSOLISSA ON ISOIMMAT NUMEROT JA LUVUT,

Hyvä pointti. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Chi, koska toiset koneet yksinkertaisesti ovat parempia toiset, mutta se onkin sitten makuasia, että mikä on paras ja miksi. Jokaisessa sukupolvessa on menestyjänsä, kuten NES tai PS2, ja häviäjänsä kuten Turbografx tai Gamecube. Pelejä tulee kaikille, mutta ei ole todellakaan yhdentekevää, minkä konsolin hankkii. Jos tulee sijoittaneeksi väärään konsoliin, voi parin vuoden päässä olla tarve hankkia toinen konsoli kun omalle ei löydykään enää kunnolla pelejä, ja kun konsolit maksavat 300--600 euroa, ei se ole enää ihan pieni kertasijoituskaan.

P.S. Tässä ajassa ei voisi oikein pelata, viitisen minuuttia tapettavana ennen saunaa ja sitä aikaa ei helposti kuluta edes Wiin parissa, kun pelisessio venyy helposti pidemmäksi. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja joillain avovaimo valtaa telkkarin eikä osaa arvostaa pelaamista yhtä paljon kuin toivoisi. Tosin DS:n Sims Pets tuntuu olevan ihan hyvää viihdettä. :D

Konsolien välistä taistelua on mielestäni mielenkiintoista seurata, osittain jo senkin takia, että tekee videopelien parissa töitä. Kyse ei ole mielestäni pelkästä pippelinkasvatuksesta ja -venytyksestä (tai ainakaan en toivo, että keskustelu siihen ajautuu), vaan suurista tunteista ja dramaattisista tapahtumista.

Samalla tavalla voisi kysyä, mitä järkeä on kannattaa jotain jalkapallo- tai jääkiekkojoukkuetta? Ihan tavallisia (ja keskenään samanlaisia) ihmisiä siellä pelipaitojen alla on. Samassa ajassa kun katsoo fudismatsin telkkarista, voisi käydä potkimassa nahkakuulaa itse.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Juu ei ole uskon asia ei. Hyviä vehkeitä kummatkin. Siksi ihmettelen yhä enemmän kommenttiasi, sillä noissa vehkeissä skaalaus on nimittäin hyvä. Luulisi sen pienempi resoisenkin pelin näyttävän hyvältä. Panasta itsellä kokemuksia...
Kannattaisi varmaan hieman katsella säätöjä.

Harmittaa ylöspäinskaalaus noin ylipäätään ihan kympillä, vaikka skaalain olisi miten hyvä, menee aina jotain "hukkaan". Olen aika kriittinen sen takia, että Wii on lähes samanhintainen kuin XO Core ja olisi milestäni ollut kohtuulllista saada 720p irti. Kaikki uudet TV:t joutuu skaalaamaan 480p tilan ylöspäin. Voi olla, että annan Wiille kuitenkin toisen mahdollisuuden, katsellaan pelitarjontaa loppuvuodesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Harmittaa ylöspäinskaalaus noin ylipäätään ihan kympillä, vaikka skaalain olisi miten hyvä, menee aina jotain "hukkaan".
Kannattaisi varmaankin harkita jo erillistä skaalainta kuvaa parantamaan jos ihan tosissaan laitteiden huono skaalausjälki harmittaa. Tosin skaalaimet maksavat sen verran että sellaiselle saattaa tulla pian hintaa enemmän kuin itse näyttimelle :).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloope sanoi:
Kannattaisi varmaankin harkita jo erillistä skaalainta kuvaa parantamaan jos ihan tosissaan laitteiden huono skaalausjälki harmittaa. Tosin skaalaimet maksavat sen verran että sellaiselle saattaa tulla pian hintaa enemmän kuin itse näyttimelle :).

Onglema ei ole skaalaimissa, vaan siinä että niitä tarvitaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Harmittaa ylöspäinskaalaus noin ylipäätään ihan kympillä, vaikka skaalain olisi miten hyvä, menee aina jotain "hukkaan". Olen aika kriittinen sen takia, että Wii on lähes samanhintainen kuin XO Core ja olisi milestäni ollut kohtuulllista saada 720p irti. Kaikki uudet TV:t joutuu skaalaamaan 480p tilan ylöspäin. Voi olla, että annan Wiille kuitenkin toisen mahdollisuuden, katsellaan pelitarjontaa loppuvuodesta.

Siis häh? Mä en nyt hiffaa ihan missä mennään. Missä vaiheessa Suomeen on tullut HD digibokseja? Tai edes HD videotoistimia? Etkö saa telkkarikuvastakaan "mitään selvää"?

Mutta eipä kai sille toista mahdollisuutta tarvitse antaa jos HD-kuva on se juttu mitä haluat?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Siis häh? Mä en nyt hiffaa ihan missä mennään. Missä vaiheessa Suomeen on tullut HD digibokseja? Tai edes HD videotoistimia? Etkö saa telkkarikuvastakaan "mitään selvää"?

Mutta eipä kai sille toista mahdollisuutta tarvitse antaa jos HD-kuva on se juttu mitä haluat?

Syksyllä tuli. Saan selvää TV:stä. Jos ostat HD-taulun, mitäs siltä haluaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Syksyllä tuli. Saan selvää TV:stä. Jos ostat HD-taulun, mitäs siltä haluaa?

Ainiin nyt muistu mieleen se canal digitalin mainoskin :rolleyes: Tuleeko kaikki kanavat ihan HD-resoilla?

Niin ja toki sitä 720p kuvaa on kivempi katsoa, mutta putkitöllö löytyy vielä aika isolta osalta... Tiiä siiten, ehtiikö ne taulut kunnolla tälle konsolisukupolvelle...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Harmittaa ylöspäinskaalaus noin ylipäätään ihan kympillä, vaikka skaalain olisi miten hyvä, menee aina jotain "hukkaan". Olen aika kriittinen sen takia, että Wii on lähes samanhintainen kuin XO Core ja olisi milestäni ollut kohtuulllista saada 720p irti. Kaikki uudet TV:t joutuu skaalaamaan 480p tilan ylöspäin. Voi olla, että annan Wiille kuitenkin toisen mahdollisuuden, katsellaan pelitarjontaa loppuvuodesta.
No, itsekin pidän Wiitä ylihintaisena. Kone kiinnostaa jonkin verran (lähinnä tulevaisuus, vielä ei ole ilmoitettu sellaisia pelejä, jotka itseäni kiinnostaisivat). Mietin vain sitä, että tuolla Panalla kyllä DVD:t näyttävät hyvältä, että sinällään siinä ei pitäisi olla suurempaa ongelmaa. Oliko johtona komposiitti Wiissä? Sillä tuosta Panasonicista pitäisi kyllä saada hyvää 480/576p/i kuvaa ulos.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom