Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

koska fullhunter teki tämän, niin koen itsekkin olevani velvollinen...

XBOX 360
+ ohjain (dualshock2 ei ole tämän jälkeen käteen oikein istunut..)
+ maksullinen nettipeli (pitää peelot kurissa, "toimivuus takuu")
+ dashboard (todella simppeli, apinakin osaa käyttää...)
+Grafiikka (riittää tyydyttämään grafiikkahorojenkin halut...)
+gamerscore ("pakottaa" pelaamaan pelit läpi asti..)
- äänekäs (oman yksilöni tuuletin huutaa suhteellisen äänekkäästi, jopa ilman levyä..)
- maksullinen nettipeli (kaikki maksaa, esimerkiksi gamerpicture 150 pointsia..)
- pieni kiintolevy (riittävä kuitenkin jos ei lataa turhia videoita/musiikkia)

PLAYSTATION 3
+ Grafiikka (riittää tyydyttämään grafiikkahorojenkin halut...)
+ dashboard (vaikuttaa yhtä simppeliltä kuin X0:ssa..)
+ bluray (kiva lisä, muttei syy kuitenkaan ostaa konsolia...)
+ vaihdettava kiintolevy (60 gt, johan mahtuu vaikka digikuvia levylle..)
+ ilmainen nettipeli (kynnys kokeilla nettipelaamista on alempana...)
- ilmainen nettipeli (peeloja taatusti yhtä paljon kuin edeltäjänsä netissä..)
- hinta (itse olen laitteen varannut ja maksan, mutta syö potentiaalisia asiakkaita...)
- sixaxis (ei näin Sony, ohjain pienillä muutoksilla.. ei vain istu minun käteeni...)

WII
+ hinta
+ Applemainen ulkonäkö (pieni on kaunista, sanovat..)
+ Nintendon pelisarjat (todellista next-Mariota odotellessa..)
+ wiimote (todella mielenkiintoinen ohjaustapa..)
- wiimote ( lainaus: "pelit pelataan joko padilla tai sitten ei ollenkaan..")
- grafiikka (..jos kaipaat HD-kuvaa...)


kaiken kaikkiaan aika vahvoilla "ykköskonsoliksi" ovat kaikki kolme,
riippuen tietysti mitä pelaajana haet...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Vääntäkääs mulle rautalangasta, miks XO:n ulkoinen HD-DVD-asema lasketaan aina miinukseksi kun vertaillaan nykyisen generaation konsoleita. Pelikonehan tuo on, eikä mikään leffojen katselulaite, eikä käsittääkseni HD-DVD:llä juuri tulla pelikäytössä tekemään mitään.

Siitä tuli huono asia siinä kohtaa, kun ei-PS3-fanit kritisoivat PS3:n hintaa, joka pääasiassa johtuu BR:stä. Tässä kohtaa iskettiin törkeästi vyön alle, ja todettiin olevan parempi maksaa muutama huntti lisää siitä että koneessa on sisäinen next-gen -asema, jonka tulevaisuudesta ei ole tietoa, kuin laite jossa ei ole sisäistä nextgen-laitetta, jonka tulevaisuus on epävarma. Niin, onko tässä logiikkaa? Ei, jos minulta kysytään.

Count_M sanoi:
On kovin hassua että PS3:n huonot puolet (esim. kehittymätön ohjain) tai asiat joille ei voi selkeätä hyvää tai huonoa puolta sanoa (ilmainen netti) saadaan aina äänekkäimmän kannattajajoukon mielipiteissä käännettyä hyviksi, ehkä jopa toivottaviksi asioiksi.

Olisiko tämä muutoin konsolisotaa? :D Pojat on poikia, ja oma auto on aina vähän nopeampi kuin naapurin auto, vaikka sitten olisivatkin identtiset...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbox360:n plussaksi voi nykyään laskea myös hinnan, koska sen paremman paketin pelin kanssa saa neljäänsataan. Ja kunnes toisin todistetaan, niin Xbox Live taitaa olla toimivin nettipelikokonaisuus, mitä on nähty.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Full Hunter sanoi:
Xbox 360
+ohjaimessa otettu mallia dualshock ohjaimesta
-maksullinen nettipeli
-pelit lyhyitä verrattuna edelliseen sukupolven peleihin
-ero Xbox:in pieni
-surkean pieni kiintolevy
-äänekäs
-joutuu raahaa sitä korjaajalla
-ulkoinen hd-dvd asema

PLAYSTATION 3
+pelit
paremman näkösiä kuin X0:n,ei niin suttuisia ja tympiviä
+sixaxis on kevyempi ja nopeampi kuin dualschock2
+bluray
+vaihdettava kiintolevy
+ilmainen nettipeli
-joutuu odottaa vielä vähän aikaa että pääsee pelaa

Minun lista menisi näin:

360:
+ Loistava ohjain, toimii myös PC:n kanssa
+ Liven tarjoama palvelu, hyvästä kannattaa maksaa
+ Pelit, joissa moninpeli on suuri osa itse peliä
+ Gamescore, pistää pelaajan pelaamaan peliä pitempään
+ Hinta ja saatavuus
+ Pelit ja konsolin voi ostaa käytettynä halvalla

- Konsolien laadunvalvonta
- Arcade pelien hinnat
- joku sanoo äänekkääksi, mutta en minä
- Yksinpelit eivät pitkiä.
- ulkoinen virtalähde
- 20gb kovo ja sen päivitettävyys

PS3:n
+ Ilmainen network
+ BR-soitin suhteellisen halvalla
+ Vaihdettava kovo
+ Linux

- Ei rumblea
- Ilmainen network, jonka ominaisuudet eivät ole yhtä hyvät kuin Liven
- Peleistä puuttuu moninpelit (harvoista, mutta silti)
- Pelaamista ei kannusteta, eli kun pääset läpi niin mitä sitten?
- sixaxis
- PS3:n muotoilu
- Sonyn paskapuheet ja launchin myöhästyminen
- Hinta konsoliksi todella suuri
- Ei tasapuolista hinnoittelua Eurooppaan.
- Kunnon pelejä saa odottaa vielä.
- 60gb kovo ei riitä jos kaikki pelit asentavat tiedostoja konsolille useamman gigan verran.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiihinkin saa ulkoisen HD-DVD-aseman tai Blu-Ray-toistimen, esim. Toshiba HD-XA2:n tai Sony PlayStation 3:n.

Mainittu kovalevyongelma 360:n kohdalla saattaa olla pian ohitse, jos netissä kärkkäästi leviävät huhut kovalevysuurennoksesta esim. 120 gigaan pitävät paikkansa. 20 gigan kovalevy on kuitenkin jo toista vuotta vanha ratkaisu, ja tänä aikana normaalikapasiteetti on kasvanut merkittävästi myös 2,5-tuumaisten kohdalla.

PS3:lle luetaan usein miinukseksi, että useimmat sen pelit saa myös Xbox 360:lla. Se toimii kuitenkin myös toisin päin, eli suuren osan Xbox 360:n peleistä saa PS3:lla. Esim. IGN kertoo, että PS3:n Oblivion on yksinkertaisesti teknisesti parempi. Latausajat ovat selvästi nopeammat ja peli ei hidastele eikä pätki siinä missä 360-versio. 200 dinaaria on kuitenkin iso hinta tällaisesta pikkuparannuksesta, ja mitään muuta PS3:lla ei oikein ole tarjota.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Esim. IGN kertoo, että PS3:n Oblivion on yksinkertaisesti teknisesti parempi.

Toisaalta tästä voi esittää päinvastaisenkin näkemyksen jo ihan siltä pohjalta, että PS3:sta loppuu muisti kesken, eikä Oblivionin PS3-versioon voitu tämän takia tarjota kaikkea sitä sisältöä joka on XO-versioon saatavana jo nyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
PS3:lle luetaan usein miinukseksi, että useimmat sen pelit saa myös Xbox 360:lla. Se toimii kuitenkin myös toisin päin, eli suuren osan Xbox 360:n peleistä saa PS3:lla. Esim. IGN kertoo, että PS3:n Oblivion on yksinkertaisesti teknisesti parempi. Latausajat ovat selvästi nopeammat ja peli ei hidastele eikä pätki siinä missä 360-versio. 200 dinaaria on kuitenkin iso hinta tällaisesta pikkuparannuksesta, ja mitään muuta PS3:lla ei oikein ole tarjota.
Siis latausaikojen pienentyminen johtuu osin siitäkin kun kovolle tallennetaan 4gb verran dataa. Tuo jos mikä nopeuttaa turhaa lataamista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Siis latausaikojen pienentyminen johtuu osin siitäkin kun kovolle tallennetaan 4gb verran dataa. Tuo jos mikä nopeuttaa turhaa lataamista.


Aijaijai. En pidä välttämättä hyvänä sitä asiaa että konsoleillakin joutuu asentamaan pelejä kovalevylle. Siinä menee osa konsolien helppokäyttöisyydestä joka minua ainakin kiehtoo. Pc on hankala peliväline koska kaikenlaisia ongelmia ilmaantuu aina. En halua konsoleille sitä. Sitä pidän tietysti positiivisena että päivityksiä pystyy lataamaan peleihin ja konsolin käyttöjärjestelmään. Kaksipiippuinen juttu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Aijaijai. En pidä välttämättä hyvänä sitä asiaa että konsoleillakin joutuu asentamaan pelejä kovalevylle. Siinä menee osa konsolien helppokäyttöisyydestä joka minua ainakin kiehtoo. Pc on hankala peliväline koska kaikenlaisia ongelmia ilmaantuu aina. En halua konsoleille sitä. Sitä pidän tietysti positiivisena että päivityksiä pystyy lataamaan peleihin ja konsolin käyttöjärjestelmään. Kaksipiippuinen juttu.

Mikäli peli haluaa jotain asennella kovolle, niin et välttämättä sitä edes huomaa, koska asennukset yleensä hoidetaan peli alkudemojen yhteydessä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Mikäli peli haluaa jotain asennella kovolle, niin et välttämättä sitä edes huomaa, koska asennukset yleensä hoidetaan peli alkudemojen yhteydessä.

Nhiin ja ne tiedostot voi olla vaan tyyliin jotain mappeja, mihin peli on viimeksi jäänyt, jotka on sitten nopea ladata kovolta yms. Ihan hyvä ominaisuus ainakin mun mielestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Toisaalta tästä voi esittää päinvastaisenkin näkemyksen jo ihan siltä pohjalta, että PS3:sta loppuu muisti kesken, eikä Oblivionin PS3-versioon voitu tämän takia tarjota kaikkea sitä sisältöä joka on XO-versioon saatavana jo nyt.
Heitätkö taas linkillä? Siis sellaisella, missä pelin tekijä kertoo asiasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoinen haastattelu Ign:ssä:

http://wii.ign.com/articles/762/762984p1.html


Itse olen samaa mieltä. Monella kehittäjätiimillä on tavoitteet liian alhaalla wiin grafiikoiden suhteen. Täytyy myöntää että factor 5 on lahjakas studio. Toivottavast se LAIR on nyt hyvä koska muuten voisivat pojat painua kehittämään uutta peliä wiille! Prkle. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Nhiin ja ne tiedostot voi olla vaan tyyliin jotain mappeja, mihin peli on viimeksi jäänyt, jotka on sitten nopea ladata kovolta yms. Ihan hyvä ominaisuus ainakin mun mielestä.
Ja itse olen ymmärtänyt, että tällaiseen pelien puskurointiin on varattu kovolta jotain seitsemän gigaa, josta pyyhitään aina vanhinta tietoa sitä mukaa kuin uutta tilaa tarvitaan. Eli kovalevy ei koskaan täyty määräänsä enempää pelien välimuistitavarasta. Todella loppuun asti ajateltu ratkaisu siis.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikun osa PS3-peleistä voidaan ihan "fyysisesti" asentaa sinne kovalevylle osittain ja näin nopeauttaa ilmeisen pitkiä latailuja. Näin ainakin Ridge Racerin kohdalla muistaakseni ?

Heitätkö taas linkillä? Siis sellaisella, missä pelin tekijä kertoo asiasta.

En jaksa linkkiä kaivaa, mutta 1UP:issa oli joku haastattelu jossa asia kävi ilmi. Ja se on totta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Esim. IGN kertoo, että PS3:n Oblivion on yksinkertaisesti teknisesti parempi. Latausajat ovat selvästi nopeammat ja peli ei hidastele eikä pätki siinä missä 360-versio.

Toi on nyt ehkä huonoin vertaus ikinä. Bethesdalla on ollut vuosi aikaa korjailla virheitään ja kehittää peliä entisestään. Olisi aika ihme jos olisivat saaneet pelin pyörimään huonommin ja vähemmillä herkuilla. PS3:n versiossa on esim. valmiiksi korjattuna graafinen virhe, joka pisti kauas katsoessa taustat suttuisen näköiseksi. Tämä virhe korjattiiin myöhemmin PC:lle modilla. Tuota logiikkaa jatkaen PS3 on paljon tehokkaampi laite, jos esim. Volition jaksaa tehdä Saints Row:sta teknisesti paremman julkaistessaan pelin myöhemmin pleikkarille.
Ei siitä kuitenkaan sen enempää...
Lisäksi suosittelen Oblivionia laatu hankintana PS3:n omistajille, jos eivät ole jo sitä PC:llä tai 360:llä puhki pelanneet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
On se hyvä, että Bethesda on selvillä PS3:n rajoituksista ja puuttuvista kiertomahdollisuuksista jo tässä vaiheessa.
No tuo muistin loppuminen on varsin konkreettinen rajoitus. Harva moderni PC-peli suostuu
toimimaan 256MB:llä vapaata muistia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No tuo muistin loppuminen on varsin konkreettinen rajoitus. Harva moderni PC-peli suostuu
toimimaan 256MB:llä vapaata muistia.
No kumpaa lähdettä sitten uskomaan,sinun vai Dr. Evilin laittamaa?

Kah, näinkö meinaat?Eikö historiassa ei ole käännetty yhtään (sen ajan modernia)peliä konsoleille pc:ltä, vaikka muistia ei vaadittua määrä olisikaan ollut käytettävissä, ja vieläpä täydellisinä käännöksinä?Itse en ole varma asiasta, siksi kysynkin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom