Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
No kumpaa lähdettä sitten uskomaan,sinun vai Dr. Evilin laittamaa?
No eikös tuosta mainittu konsolifininkin uutisessa? En päässyt tarkistamaan koska en keksinyt
että miten tällä saitilla pääsee lukemaan vanhoja uutisia... :p edit: Eipä löytynyt, olen nähnyt unta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Eikun osa PS3-peleistä voidaan ihan "fyysisesti" asentaa sinne kovalevylle osittain ja näin nopeauttaa ilmeisen pitkiä latailuja. Näin ainakin Ridge Racerin kohdalla muistaakseni ?

Osa PS3-peleistä toimii suoraan levyltä (luulisin), osan voi halutessaan asentaa kovalevylle (kuten Ridge Racer 7:n, vie about 5 gigatavua) ja osa vaatii pientä alkuasennusta (kuten Resistance, 130 Mt).

jryi sanoi:
Ja itse olen ymmärtänyt, että tällaiseen pelien puskurointiin on varattu kovolta jotain seitsemän gigaa, josta pyyhitään aina vanhinta tietoa sitä mukaa kuin uutta tilaa tarvitaan. Eli kovalevy ei koskaan täyty määräänsä enempää pelien välimuistitavarasta. Todella loppuun asti ajateltu ratkaisu siis.

Tarvitsisin enemmän PS3-pelejä, jotta voisin asiasta varmana puhua, mutta tällaisen käsityksen olen saanut pelkän Resistancen kanssa:

Puskurimuisti ei kata pelien asennuksia. Sinne siirretään dataa pelin ollessa päällä, jotta samat tiedot voidaan hakea toistamiseen nopeammin. Esimerkiksi jokin ääni voidaan asettaa puskurimuistiin, jottei se hidasta pelin toimintaa. Vanhat tiedot luonnollisesti poistuvat uusien alta, koska puskurille on varattu oma rajattu osionsa kovalevyltä. Systeemi on sama kuin kummallakin Xboxilla.

Asennukset sen sijaan näkyvät XMB:ssä kohdassa Game / Game Data Utility, eivätkä ne katoa sieltä ilman poistamista. Se on erillinen kansio Game / Saved Data Utilitystä, johon kirjautuvat kaikki pelitallennukset. Pelitallennuskansiota saisi kyllä hieman siistiä, sillä meikäläisellä sieltä löytyy mieletön rimpsu GTHD:n uusintoja. :D

Cactus80 sanoi:
Bethesdalla on ollut vuosi aikaa korjailla virheitään ja kehittää peliä entisestään. Olisi aika ihme jos olisivat saaneet pelin pyörimään huonommin ja vähemmillä herkuilla. PS3:n versiossa on esim. valmiiksi korjattuna graafinen virhe, joka pisti kauas katsoessa taustat suttuisen näköiseksi.

Ajan merkitystä ei todellakaan pitäisi unohtaa verratessa Oblivionia ym. vasta nyt PS3:lle tulevia käännöksiä. Bethesda on myös voinut tehdä PS3-versioon juuri sille alustalle tarkoitettuja optimointeja, koska se on ainoa alusta, jolle pääpeliä aktiivisesti kehitettään. Xbox 360- ja PC-versio tehtiin rinnakkain, eikä Bethesdalla ole erillisiä tiimejä eri alustoille.

Eräs kikka, jota PS3-versiossa käytetään, on tiedostojen toistaminen levyllä. Siinä missä Xbox 360:n Oblivion ei ollut lähelläkään DVD-levyn kattorajaa, PS3-versio ei tiettävästi mitenkään mahtuisi vanhalle formaatille. Pelin koko on tuplaantunut samojen tiedostojen toistamisen takia. Tällä tavoin on minimoitu hakuaikoja, mikä näkyy positiivisesti pelin latausajoissa.

Toisaalta osa PS3-versioon tehdyistä koodin korjauksista tulee myös Xbox 360:lle. Esimerkiksi uudella varjostinkoodilla korjattu kaukaisten objektien suttuisuus saadaan 360-versioon jossakin tulevassa päivityksessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Minun lista menisi näin:

- Ilmainen network, jonka ominaisuudet eivät ole yhtä hyvät kuin Liven

- Pelaamista ei kannusteta, eli kun pääset läpi niin mitä sitten?
Oletko päässyt kokeilemaan PS3:sen ilmaista network:iä? Ja mitkä ominaisuudet?

Ei ole hajuakaan mitä tuossa toisessa tarkoitat.:confused:
Onko boxissa joku virtuaalijamppa joka tulee kehumaan pelin läpäistyäsi ja härnää jatkamaan??
Jos peli on läpi, niin sitten pelataan seuraava peli läpi.:rolleyes:

Onko tuo mainittu gamescore joku kannustin? Ropiseeko jotain pojoja kun pelaat samaa peliä kolmatta kertaa läpi?
Jos asia on noin, niin mun mielestä tuossa ei ole mitään kannustavaa. Minä pelaan yksinpelit sen takia että peli on hyvä ja nautin sen pelaamisesta. Ei sen takia että muut näkisivät että olen pelannut jonkun pelin 100 kertaa läpi.
Virtuaalipippelin kasvattamista sanon minä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kojo sanoi:
Oletko päässyt kokeilemaan PS3:sen ilmaista network:iä? Ja mitkä ominaisuudet?

Ei ole hajuakaan mitä tuossa toisessa tarkoitat.:confused:
Onko boxissa joku virtuaalijamppa joka tulee kehumaan pelin läpäistyäsi ja härnää jatkamaan??
Jos peli on läpi, niin sitten pelataan seuraava peli läpi.:rolleyes:

Onko tuo mainittu gamescore joku kannustin? Ropiseeko jotain pojoja kun pelaat samaa peliä kolmatta kertaa läpi?
Jos asia on noin, niin mun mielestä tuossa ei ole mitään kannustavaa. Minä pelaan yksinpelit sen takia että peli on hyvä ja nautin sen pelaamisesta. Ei sen takia että muut näkisivät että olen pelannut jonkun pelin 100 kertaa läpi.
Virtuaalipippelin kasvattamista sanon minä...
Olen päässyt kokeilemaan. Oletkos sinä?
Gamescore parantaa pelin ikää. aika moni ihminen haluaa 1000pojoa pelistä.
Resistancen ja motorstormin olen pelannut läpi, toista kertaa en yksinpeliin koske koska ei ole mitään syytä. Moninpeliä pelaillut, mutta sekään ei iskenyt.
Sinulle virtuaalipippelin kasvatusta, minulle pelin tekemistä mielenkiintoisemmaksi asettamalla tavoitteita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Sinulle virtuaalipippelin kasvatusta, minulle pelin tekemistä mielenkiintoisemmaksi asettamalla tavoitteita.

Miten tilanne muuttuu, jos pisteet eivät näkyisi muille pelaajille?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Miten tilanne muuttuu, jos pisteet eivät näkyisi muille pelaajille?
Niin, en minä ole ikinä tuijottanut toisten pisteitä. Ja kun tietää, että niitä voi ostaa, niin oman mielenkiinnon takia minä niitä kerään.
Mitenkäs PS3:lla? Vai onko siinä jotain täysin ylivertaista tarjolla eli ilmainen nettipelaaminen joka saa vain hyypiöt ja huutajat mukaan? Tosin tästä ongelmasta kärsitään myös Liven kanssa.

Se joka kieltää, etteikö gamescorella ole kannustava vaikutus pelaamiseen niin sille ei voi mitään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Se joka kieltää, etteikö gamescorella ole kannustava vaikutus pelaamiseen niin sille ei voi mitään.

Toki sillä on varmasti monelle, mutta tässä haetaan juuri sitä rajanvetoa. Loppuuko kannustavuus siinä vaiheessa, kun pisteet eivät näkyisi ulospäin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mitenkäs PS3:lla? Vai onko siinä jotain täysin ylivertaista tarjolla eli ilmainen nettipelaaminen joka saa vain hyypiöt ja huutajat mukaan? Tosin tästä ongelmasta kärsitään myös Liven kanssa.
Ymmärtäisn maksuullisuuden, jos ei tarvitsisi kärsiä samoista ongelmista, kuin maksuttomassakin palvelussa.

Gamerscore on ihan kiva lisä, mutta ei ainakaan itselleni mikään "make or break" -ominaisuus ja varsinkin tuo ostomeininki vie siitä sen varsinaisen mielenkiinnon. Peli voi palkita saavutuksista muutenkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Se joka kieltää, etteikö gamescorella ole kannustava vaikutus pelaamiseen niin sille ei voi mitään.
Onko se tuo josta sitten maksetaan sitä kuukausimaksua jotta voi seurata omaa pelaamistaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Onko se tuo josta sitten maksetaan sitä kuukausimaksua jotta voi seurata omaa pelaamistaan?
Siis Gamescore on ilmainen feature :)
Livesta maksetaan vain moninpelin osalta+saat demot heti.
Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia Liven kanssa.
Sonyllakaan ei suurempia kun ei ole vielä nähty sitä suurta ja massiivista myyntiä joka aiheuttaisi kuormitusta servuille, mutta Euro-launchi näyttää jo miten käy "ilmaisen" networkin.

Niin ja nythän MS alkaa palkita Gamescoresta eli ei kai se mikään tyhmä feature välttämättä ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Sonyllakaan ei suurempia kun ei ole vielä nähty sitä suurta ja massiivista myyntiä joka aiheuttaisi kuormitusta servuille, mutta Euro-launchi näyttää jo miten käy "ilmaisen" networkin.
GT HD Conceptin julkaisu kyllä kyykytti jenkkien PS Storen muutamaksi tunniksi täysin viime jouluna ja kyllä siitä hälistiin boardeilla.
Tosin kävi Livekin osittain alhaalla tärkeimmän ominaisuutensa, eli moninpelin, osalta pyhien aikana: http://kotaku.com/gaming/xbox-live/xbox-live-goes-down-224710.php
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Niin ja nythän MS alkaa palkita Gamescoresta eli ei kai se mikään tyhmä feature välttämättä ole.
Sehän oli joku parin kuukauden "turnaus" tai jotain, johon ilmoittaudutaan erikseen. Minusta myös Gamerscore-systeemi on ollut yllättävän hyvä juttu vaikka periaatteessa se jonkun mielestä on typerää kikkelinpidennystä. Nyt kun olen puoli vuotta ilman konsolia ulkomailla niin kaveri on ottanut tehtäväkseen mennä minusta ohi pelaajapisteissä. :)

Tuo Gamerscore tuo peliin todellakin lisää jos saavutukset on suunniteltu hyvin. Monesti tulee tutkittua pelin saavutuksia ja sitten tuleekin pelattua ihan jokin tietty saavutus tavoitteena ja pelin pääjuoni saa jäädä vähäksi aikaa sivuun. Monessa pelissä taas on ollut huonosti suunnitellut saavutukset, esim. ne on saanut hommattua suunnilleen kaikki kun kerran on peli pelattu läpi tai liian helposti (esim. NHL 2K6). Yleisesti ottaen on ollut selkeästi huomioitavissa se, että uudemmissa peleissä saavutuksiin on panostettu ja niiden suunnitteluun käytetty aikaa. Enää pisteitä ei tule paljoa vaikka pelaisikin pelin läpi kerran.

Aikanaan oli puhetta että PS3:n peleihin tulisi jotain vastaavaa (Entitlements tjsp.?). Ilmeisesti sellaista ei olekaan, tai peleissä on jotain yksittäisiä juttuja mitkä eivät ole näkyvissä samalla tavalla yleisesti kuin Liven gamerscore. Se on yksi ominaisuus joka Sonyn olisi pitänyt kopioida suruttomasti, sen avulla on mahdollista hiukan vielä parantaa pelikokemusta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Olen päässyt kokeilemaan. Oletkos sinä?
Gamescore parantaa pelin ikää. aika moni ihminen haluaa 1000pojoa pelistä.

Sinulle virtuaalipippelin kasvatusta, minulle pelin tekemistä mielenkiintoisemmaksi asettamalla tavoitteita.
En ole kokeillut, jonka takia kysyinkin että mitkä ominaisuudet.

Ok, gamescore antaa pisteitä kun pelaat, ja 1000 on maksimi. Mitä tuo 1000 pistettä sitten kertoo?
Oikeasti, en tiedä.

Jos vielä kertoisit, miten peli muuttuu mielenkiintoisemmaksi jos hakkaat saman tarinan useasti läpi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
XBOX 360
+ maksullinen nettipeli (pitää peelot kurissa, "toimivuus takuu")
Miten nii pitää peelot kurissa? Onhan niitäkin vaikka se on maksullinen ja yhtä hyvin(ellei paremmin) toimii PS3 network. Ei siinä mitään takuita tarvii antaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
GT HD Conceptin julkaisu kyllä kyykytti jenkkien PS Storen muutamaksi tunniksi täysin viime jouluna ja kyllä siitä hälistiin boardeilla.
Tosin kävi Livekin osittain alhaalla tärkeimmän ominaisuutensa, eli moninpelin, osalta pyhien aikana..

muistaakseni 26. päivä joulukuuta live oli kyykyssä merikaapelissa esiintyvien ongelmien johdosta,
en nyt tarkkaan muista vaikuttiko suomeen asti.

Kojo sanoi:
Mitä tuo 1000 pistettä sitten kertoo?
Jos vielä kertoisit, miten peli muuttuu mielenkiintoisemmaksi jos hakkaat saman tarinan useasti läpi?

gamerscore tuo joissakin peleissä extroja, joten 1000 pistettä tuo siis paljon extroja,
vähän kuin socomin hahmot, jotka avautuvat tietyllä rankilla.

mielenkiintoisemmaksi muuttumisesta en tiedä, mutta ainakin Gears of War co-opilla kerääntyneet
gamerscoret "pakottivat" aloittamaan alusta vaikeammalla tasolla.

Full Hunter sanoi:
Miten nii pitää peelot kurissa? Onhan niitäkin vaikka se on maksullinen ja yhtä hyvin(ellei paremmin) toimii PS3 network. Ei siinä mitään takuita tarvii antaa.

maksullisuus "rajaa" peelojen määrää, on aikamoinen kynnys peeloilla maksetussa palvelussa, jossa voi antaa pelaajan profiilille suoraa palautetta "arvosteluna", joka näkyy gamercardissa.

PS Network on varmasti toimiva setti, mutta mitä menetettävää peeloilijoilla on siellä?
käyttäjänimi bannitaan?
sama peelo tekee uuden accountin ja jatkaa peeloiluaan, onhan tuo nähty jo PS2 onlinessa. :mad:

mutta tokihan Liveltäkin näitä peeloilijoita löytyy, joskin vähemmän kuin kilpailijan palvelusta, ainakin aiemmasta.

ja mitä "takuuseen" tulee, eikö sinua yhtään kyrsisi niinkuin pientä oravaa,
jos lataisit maksullista peliä ja Network menisi nurin?

rahat katoaisivat omalta/äidin/isän tililtä eikä kukaan olisi siitä korvausvelvollisia.

tämä hoitui microsoftilta hienosti, latailin Bankshot billiardsia, kun kone tökkäsi, puhelu microsoftille
ja pisteet palautettiin, 200 ylimääräisellä pisteellä (joita käytetään ostamiseen) hyvitykseksi sattuneesta haitasta.

tämä on siis aivan omia mietintöjäni, mutta näin näen asian,
siitäkin huolimatta että playstation on aina julkaisussa kannettu kotiin.

edit: lisäsin "takuun" koska jäi aiemmin huomaamatta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mitenkäs PS3:lla?
Luultavasti tilanne tulee olemaan samanlainen kuin PS2:lla, eli hyviä pelejä on niin paljon ettei vanhojen uudelleenpelaamisesta tarvitse maksaa pisteillä tai millään muullakaan.
[clip]...ilmainen nettipelaaminen joka saa vain hyypiöt ja huutajat mukaan?
Ei tuollaista ongelmaa ole ollut PS2:n kohdalla joten miksi olisi PS3:kaan kohdalla? Ja onneksi nuijimmat jäävät PS3:n verkkopeleistä lähes kokonaan pois. Osalla niistä ei ole tarpeeksi tuloja eikä varaa koko konsoliin ja osa ei vain ehdi koska niiden aika menee XBoxilla pelaamiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Ei tuollaista ongelmaa ole ollut PS2:n kohdalla joten miksi olisi PS3:kaan kohdalla? Ja onneksi nuijimmat jäävät PS3:n verkkopeleistä lähes kokonaan pois. Osalla niistä ei ole tarpeeksi tuloja eikä varaa koko konsoliin ja osa ei vain ehdi koska niiden aika menee XBoxilla pelaamiseen.

Huumorimiehiä? Vapaa valvomaton nettipelihän on peelojen ja kusipäisten hostejen taivas ja sen huomasi ainakin th sarjan nettipelissä PS2:lla. 100.:n konsolin jäädytymisen jälkeen alkoi huumori loppua (kyllä, toisten konsoli oli mahdollista jumittaa)

Loppu viesti onkin täysin faktoihin perustumatonta paskaa... Sama, kun sanoisin, että PS3 nettipeleihin tulee foodaamaan ja huutamaan mikrofoniin pelkkiä kalifornialaisia 12 vuotiaita paskiaisia, joiden isä osti laitteen $1200:lla ebaysta ennen joulua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Full Hunter sanoi:
Miten nii pitää peelot kurissa? Onhan niitäkin vaikka se on maksullinen ja yhtä hyvin(ellei paremmin) toimii PS3 network. Ei siinä mitään takuita tarvii antaa.

Xbox Livessä on pyritty parantamaan pelikokemusta antamalla käyttäjien arvostella toisiaan. Tällä on kaksi funktiota: ensinnäkin Live-palvelimet pyrkivät oletusarvoisesti yhdistämään saman tähtiluvun pelaajat samoihin peleihin. Tarkoituksena olisi pitää huijarit ja herrasmiehet erillään. Toisaalta ilmoittaessa järjestelmälle, ettei pitänyt tietystä pelaajasta, vähentää todennäköisyyttä joutua hänen kanssaan uudestaan tekemisiin. Järjestelmälle voi myös ilmoittaa suosivansa hyväksi havaittua pelikaveria, mikä puolestaan lisää todennäköisyyttä nähdä hänet uudestaan samalla palvelimella.

Omasta mielestäni arvostelujärjestelmä on kuitenkin aivan liian löysä toimiakseen tehokkaasti. Jo parin kaverin positiivinen ääni nostaa tähdet tappiin, ja jos negatiivisia ääniä ei tule, tällainen keskivertoheppu esiintyy viiden tähden pelaajana. Toisaalta myös Live-yhteisöä voisi syyttää siitä, ettei järjestelmää juurikaan käytetä muihin kuin tuttujen tähtien nostattamiseen. Itsekin usein unohdan antaa häiriköille negatiivista palautetta.

Teknisesti PlayStation 3:n verkkopalvelussa on suuriakin eroja Xbox Liveen, kun sitä tarkastelee ns. kulissien takaa. Eri asia on tietysti se, miltä palvelu vaikuttaa käyttäjälle. Useimmat tuskin huomaavat mitään eroa johtuen joko niukalti verkkoa hyödyntävistä peleistä (pelkkä peruspelaaminen toimii kummallakin samalla tavalla) tai sitten siitä, ettei kaivamalla kaiva eroja (kuten käytä import-konsolia).

Joka tapauksessa Resistance: Fall of Man toimii alueellisilla palvelimilla, mikä tehokkaasti estää sellaisten maailmanlaajuisten otteluiden syntymisen, mitä monissa Live-räiskinnöissä nähdään päivittäin. Esimerkiksi Lost Planet on oman kokemukseni perusteella pelattava, vaikka väkeä olisi niin Yhdysvalloista, Euroopasta kuin Japanistakin. Resistance valitsee pelipalvelimen konsolin sisäisen laitetunnuksen mukaan, joten japanilaisella konsolilla pelaa Euroopassakin japanilaisten seurassa.

Toissa päivänä olin tästä asiasta yhteydessä Insomniacin moninpeliohjelmoijaan, ja hän sanoi, ettei maailmanlaajuista palvelua kannata odottaa ainakaan "useiden seuraavien kuukausien aikana". Aiemmin Insomniac kertoi haluavansa peliinsä maailmanlaajuiset palvelimet, mutta asia ei ole heidän käsissään.

Omaa kieltään palvelujen infrastruktuurieroista kertovat PS3-peleistä pudotetut verkkopelit. Virtua Tennis 3:n PS3-versiossa ei näillä näkymin ole tukea edes peruspelille -- saatikka X360-version Virtua Tennis TV:tä tms.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Omaa kieltään palvelujen infrastruktuurieroista kertovat PS3-peleistä pudotetut verkkopelit. Virtua Tennis 3:n PS3-versiossa ei näillä näkymin ole tukea edes peruspelille -- saatikka X360-version Virtua Tennis TV:tä tms.
Tätä pitää kyllä edelleen ihmetellä, kun saman firman toinen peli onnistuu tarjoamaan mm. tiimipohjaista moninpeliä kahdeksalle (Full Auto 2: Battlelines). Ehkä Segan studiot eivät vain puhu keskenään.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Vapaa valvomaton nettipelihän on peelojen ja kusipäisten hostejen taivas...
Kyllä PS2 verkkopelejäkin valvotaan!
Nykyään valvojat liikkuvat lyhenteellä MVP= Most Valuable Playstationer (ent. CSV= Central Station Volunteer))
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom