Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Ja ei kukaan edelleen maksakaan seitsemää sataa "noilla peleillä siitä koneesta". Siitä maksetaan se summa mitä kokee sen vuosien varrella tuovan takaisin. Tuo "seitsemän sataa kahdella pelillä" on imo yhtä koominen lausunto kuin "Mahtava peli, mutta ei 700 euron arvoinen peli" ja sitten mennään seuraavaan topiciin "mahtava peli muttei 700 euron arvoinen" ja seuraavaan.. Itse maksan sen 700, jotta pääsen jo nyt pelaamaan niitä muutamaa loistavaa peliä ja katsomaan Blu-Ray leffoja. Pikku hiljaa niitä pelejä kertyy ja 700 ei tunnu missään. Joillekin pelikoneen vaan pitää nykyään olla se 120 euroa, kun se on "vaan pelikone" ja puhelin voi maksaa sen 300-500 ja kahden vuoden päästä ostetaan taas uusi puhelin, kun siinä on uusi vielä parempi kalenteri ja 0,2 megapikseliä tarkempi kamera. 700 kuuden seuraavan vuoden sijoitukseksi ei hirveästi kukkarossa paina. Se on kertaostos ja sitten se on tehty.
Olet täysin oikeassa tämän pointin kanssa. Minä maksoin XO:sta aikanaan mukisematta 400 euroa. Kun pelit lasketaan mukaan niin hinta olikin melkein 600 euroa. Mutta en todellakaan maksanut 600 euroa PDZ:sta tai PGR3:sta, vaan konsolista jolle tulee pelejä vielä vuosia eteenpäin. Maksoin (ja maksan) sataset tulevista peleistä, mutta halusin silti konsolin samantien.

Wiikin oli kallis. Yli kolme sataahan siihen meni Zeldan kanssa. Enkä todellakaan koe maksaneeni Zeldasta yli kolmea sataa.

Jokatapauksessa PS3 on ehkä eri asia. Pointtisi osuu kyllä oikeaan, mutta omalla kohdallani on järkevää odottaa muutamasta syystä. Ne ovat seuraavat:

-Koska konsoli ei myy odotetusti lähitulevaisuudessa on lupa odottaa hinnan alennusta piakkoin
-Iso osa kiinnostavista nimikkeistä löytyy myös XBox 360:lle, joten kiirettä ei sinänsä PS3:n kanssa ole
-Minulla ei ole 700 euroa

Viimeinen lause painaa eniten, koska jos minulla olisi 700 euroa ostaisin PS3:n samantien. Jokatapauksessa luulen, ettei hinnan alennusta tarvitse odottaa kauaa. PS3 on kaikkien aikojen kallein konsoli, mutta se ei siitä huolimatta (tai siis juuri siitä syystä) myy yhtään odotusten mukaisesti. Uskoisin, että kesällä PS3:sta kannetaan kaupasta kotiin kaksi sataa halvemmalla ja jos ei kanneta niin jenkeistä sen saa tuon kaksi sataa halvemmalla vaikka heti.

Kaikesta huolimatta himo PS3:een on allekirjoittaneella kova, sitä en voi lähteä kiistämään :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Ja muuten, jos sinä listaat tulevan ICO Teamin pelin tietämättä siitä mitään, niin montakohan Nintendon pelisarjaa voisi mainita?

No jos Nintendon sarjat, joista itse olen enemmän välittänyt viimeisen viiden vuoden aikana ovat olleet Mario (tosin Sunshine ei oikein maistunut, mutta Galaxy kyllä vaikuttaa loistavalta), Metroid ja Zelda ja ne kaikki aina luettelen kun Wiistä puhun, niin voin kai sanoa Team ICOnkin pelin?;)

En vaan jaksa uskoa, että Nintendon omat, tulevat ja vielä julkistamattomat uudet sarjat tai nimikkeet olisivat millään tapaa MS:n tai etenkään Sonyn tasolla.. Mitä uusi pelejä he ovat viime vuosina tuoneet? Pikmin? Ihan jees.. Muu onkin ollut enemmän tai vähemmän sellasta pienempimuotosta Brain Trainingia ja Nintendogsia tai Wariowarea. Nintendon pitäisi tuoda jotain GT:n tai Zeldan tai Halon tapaista SUURTA, jotta kiinnostuisin, mutta en vaan usko, että Nintendo tekee tällaista.

On se Wiin pelivalikoima nyt ja tulevaisuudessa selvästi monelle enemmänkin kuin loistava, mutta ei se minulle vaan uppoa.. Kyllä Wii joskus vuoden päästä tai kahden tulee ostettua, mutta nyt se vain keräisi nurkassa pölyä..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On se Wiin pelivalikoima nyt ja tulevaisuudessa selvästi monelle enemmänkin kuin loistava, mutta ei se minulle vaan uppoa.. Kyllä Wii joskus vuoden päästä tai kahden tulee ostettua, mutta nyt se vain keräisi nurkassa pölyä..

Hauskaa sinänsä, sillä minä ajattelen tällä hetkellä molemmista samaa. Kumpaakaan ei ole mitään järkeä vielä ostaa kun Wii:nkin paras peli TP on jo läpi (kai olet sen pelannut Cyrus1?)

Wii tulee varmaan hommattua Metroidin aikoihin ja PS3 kun rahaa on todella paljon ylimääräistä. Mukaan kaksi Arcade tikkua ja Tekkeni lataukseen. Ellei Tekken 6 ole jo ennättänyt tulla tai lehahtaa boxille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Hauskaa sinänsä, sillä minä ajattelen tällä hetkellä molemmista samaa. Kumpaakaan ei ole mitään järkeä vielä ostaa kun Wii:nkin paras peli TP on jo läpi (kai olet sen pelannut Cyrus1?)

Itse asiassa en, vaikka se Cubelta löytyy.:D Okami ja Zelda odottelisi pelaamista.. Lähiaikoina ne pyrin pelaamaan. Yritin itse asiassa Okamia aloittaa viime viikolla, mutta ostin MP3-soittimen ja nyt olen viikon siirrellyt siihen musiikkia.:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
No esim. Wipeout Pure myi PSP:llä yli miljoonan.

Resistance taas. Vaikka moni luulee, että se saa vain julkaisupelileimansa takia huomiota, niin katsotaan sitten kun Resistance 2 tulee.

Ja ei kukaan edelleen maksakaan seitsemää sataa "noilla peleillä siitä koneesta". Siitä maksetaan se summa mitä kokee sen vuosien varrella tuovan takaisin.

Joillekin pelikoneen vaan pitää nykyään olla se 120 euroa, kun se on "vaan pelikone" ja puhelin voi maksaa sen 300-500 ja kahden vuoden päästä ostetaan taas uusi puhelin, kun siinä on uusi vielä parempi kalenteri ja 0,2 megapikseliä tarkempi kamera. 700 kuuden seuraavan vuoden sijoitukseksi ei hirveästi kukkarossa paina.

Vaikka minä en ole Wipeoutin tai sen oloisten pelien ystävä niin siltikään noita pelejä ei missään nimessä voi tituulerata pakko-ostoksiksi (AAA-luokan pelien listaan: FF, MGS, Zelda ym.)

Resistance on vain yksi tusinaräiskintä muiden joukossa. Kakkososa menestyy samalla tavoin kuten Red Steelinkin kakkososa. Eli kohtuu myyntiä, mutta pakko-ostoksesta ei voi puhua kummankaan kohdalla.

Ja tuo PSP:n Wipeout on poikkeus, se oli yksi siedettävin peli uuden käsikonsolin lanseerauksessa. Ostajat halusi kokeilla tuota uutta masiinaa ja joku pelihän siihen pitää vaikka hampaat irvessä ottaa mukaan. Tuollaisessa lanseerauksessa myy sitä paitsi mikä tahansa höttö, jopa tetris joten tuota korttia et voi käyttää. :p

Järjellä ajateltuna paljon fiksumpaa olisi odotella parempia pelejä ja siinä samalla hinnanlaskua. Miksi maksaa nyt kallista hinta siitä omistamisen ilosta, että se kerää pölyä status esineenä ja perustella sillä, että "tämä omistamisen ilo alkaa maksaa itseään vielä takaisin jos ei 2008 niin varmaan vuonna 2009." Kun ensi vuonna ostettuna tämä omistamisen ilon hinta olisi paljon alhaisempi ja kone voisi alkaa maksaa itseään takaisin luultavimmin heti.

Tuo kännyköiden ostelu on karannut aika monilta käsistä. Kännykkää vaihdellaan kuin sukkia ja sitten ihmetellään miten rahaa ei muuhun riitä..

120e pelikoneesta on hyvä hinta ja monen kukkaroon sopiva. Ainut asia mikä pistää minua miettimään PS3:sta on Xboxin korvaaminen Media Center koneena. Minua kiinnostavat hyvät pelit tulevat sitten joskus jos ovat tullakseen, niillä ei ole niin väliä. Vaatimuksetkaan ei ole pahat jolla Xbox luovuttaa paikkansa: vielä hiljainen käyttöääni toistettaessa (myös hd-materiaalin kanssa), vaihdettava iso kovalevy (2,5" kovo jarruttaa ikävästi..), lähiverkkotuki pc:n kovalevyille ja 720p/1080p toistomahdollisuus.

700 eurolla saa kuitenkin jo pyörään sliparin ja nahkatakin johon tulevalla ajokaudella pitää ehkä sijoittaa. Näinkin isoista rahoista kun on kyse niin joutuu priorisoimaan, jota ei tarvitse tehdä edullisten pelikoneiden kanssa ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
No jos Nintendon sarjat, joista itse olen enemmän välittänyt viimeisen viiden vuoden aikana ovat olleet Mario (tosin Sunshine ei oikein maistunut, mutta Galaxy kyllä vaikuttaa loistavalta), Metroid ja Zelda ja ne kaikki aina luettelen kun Wiistä puhun, niin voin kai sanoa Team ICOnkin pelin?;)

En vaan jaksa uskoa, että Nintendon omat, tulevat ja vielä julkistamattomat uudet sarjat tai nimikkeet olisivat millään tapaa MS:n tai etenkään Sonyn tasolla.. Mitä uusi pelejä he ovat viime vuosina tuoneet? Pikmin? Ihan jees.. Muu onkin ollut enemmän tai vähemmän sellasta pienempimuotosta Brain Trainingia ja Nintendogsia tai Wariowarea. Nintendon pitäisi tuoda jotain GT:n tai Zeldan tai Halon tapaista SUURTA, jotta kiinnostuisin, mutta en vaan usko, että Nintendo tekee tällaista.

No väitit, että Wiin valikoima jää jäkeen muista koneista. Kannattaisi siinä vaiheessa korostaa, että se on vain sinun mielipiteesi, eikä pitää sitä yleisenä faktana jos näin et siis ajattele. No tottakai kaikki on periaatteessa omia mielipiteitä, mutta minä pyrin tuossa ajattelemaan yleisesti pelien kiinnostusta koska luulin sinunkin niin tekevän. Minä ainakin erittelen selkeät omat mielipiteet asioista joita uskallan pitää suht faktoina.

Nintendollahan on jo jotain suurta. Zeldat, Mariot ja Metroidit nyt ainakin. Tarvitseeko sitä nyt välttämättä jatkuvasti uusia tämän kokoluokan suuruuksia? ehkä jos kilpailijatkin niitä julkaisisivat, mutta oikeasti ei PS3:lla tai XO:lla ole sen enempää näitä aivan suuruuksia. Oikeastaan vähemmän näin varmoja sarjoja. Joitain yksittäisiä pelejä kylläkin. Ja sen lisäksi mitä uutta heiltäkään nyt sitten on tulossa, joka on varmasti GT:n, Zeldan tai Halon tasoa? Ja miksi niiden nyt täytyy olla uutta? Nintendolta on kyllä uuttakin tulossa, mutta ei vanhat pelit ole yhtään sen huonompi juttu millään koneella jos ne pidetään tarpeeksi tuoreena. Voidaan myös odottaa jonkun vanhan sarjan elvyttämistä tyyliin Mario ja Zelda N64:llä ja Metroid Cubella. Vaikkapa huhuttu Kid Icarus. Tällöin se olisi kuin uusi peli.

Ja jos nyt omista mielipiteistä puhutaan niin mielestäni Nintendolla on selkeästi kovempi pelivalikoima hihassaan kuin Sonylla tai Microsoftilla. En saa kyllä millään Sonyn tai Microsoftin pelejä noin yleisesti Nintendon pelien tasolle. Jotkut yksittäiset pelit tosin siellä ovat, mutta sitten taas näiden huippujen tasolle ei taida yltää kuin Team ICO, jonka tähän asti jukaistuista peleistä pidän todella paljon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Resistance on vain yksi tusinaräiskintä muiden joukossa. Kakkososa menestyy samalla tavoin kuten Red Steelinkin kakkososa. Eli kohtuu myyntiä, mutta pakko-ostoksesta ei voi puhua kummankaan kohdalla.

No niin juuri kun pääsi Scatterbrain sanomasta:rolleyes: Joo-o! ja Red steel on yhtä hyvä peli kuin Resistance, aivan varmasti on!!Myykin yhtä hyvin suhteessa omistuskantaan. Heitit sitten kohtuu surkean vertauksen. Yleensä julkaisupelien ykkönen ei taida ihan samanlaiseen asemaan jäädä myynneiltään kuin oikeasti surkea tusinaräiskintä red steel.

Nahkarotsin ostamisen nyt ymmärtää:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Vaikka minä en ole Wipeoutin tai sen oloisten pelien ystävä niin siltikään noita pelejä ei missään nimessä voi tituulerata pakko-ostoksiksi (AAA-luokan pelien listaan: FF, MGS, Zelda ym.)

Oikeasti yllättävä mielipide. Oletin, että kuka tahansa tietää/ajattelee Wipeoutin olevan oikeasti AAA-luokkaa. Omassa genressään ja genren ylikin imo.. Ehkä olen sitten väärässä.

Resistance on vain yksi tusinaräiskintä muiden joukossa. Kakkososa menestyy samalla tavoin kuten Red Steelinkin kakkososa. Eli kohtuu myyntiä, mutta pakko-ostoksesta ei voi puhua kummankaan kohdalla.

Jep jep, katsellaan sitten.;)

Järjellä ajateltuna paljon fiksumpaa olisi odotella parempia pelejä ja siinä samalla hinnanlaskua. Miksi maksaa nyt kallista hinta siitä omistamisen ilosta, että se kerää pölyä status esineenä ja perustella sillä, että "tämä omistamisen ilo alkaa maksaa itseään vielä takaisin jos ei 2008 niin varmaan vuonna 2009." Kun ensi vuonna ostettuna tämä omistamisen ilon hinta olisi paljon alhaisempi ja kone voisi alkaa maksaa itseään takaisin luultavimmin heti.

No ei minusta, koska minulle niitä loistavia pelejä on jo nyt ja Blu-Ray leffat ovat myös iso tekijä. Ja joka tapauksessa olen kuitenkin aina ajatellut konsoleita "sijoituksina" seuraavaksi kuudeksi vuodeksi. Alussa on muutama loistava peli ja kirjasto kasvaa pikku hiljaa. Vuosien kuluessa se seitsemän sataakaan ei tunnu miltään. Mutta tottakai JOTAIN pitää edes olla, en minäkään maksaisi seitsemää sataa, jos noita kolmea peliä ja Blu-Raytä ei olisi julkaisussa. Mutta nyt kun ne ovat, saan heti loistavaa tarjontaa ja sitten vielä suhteutetaan se 700 seuraavaksi kuudeksi vuodeksi ja yhtäkkiä ostos ei olekaan se "monsteri- idiootti-pelle-odota nyt että hinta tippuu 200-totaalisen turha nurkassa pölyä keräävä"-ostos. Siksihän en esim. Wiitä osta. Koska se keräisi sitä pölyä. Silti en välttämättä odota mitään hinnan pudotuksia. Jos Mario ja Metroid ovat tarpeeksi kovia, ne oikeuttavat oston. Aina pitää olla joku "oston oikeuttava" juttu ja siitä eteenpäin se ostos on eilistä päivää. Se on maksettu ja nyt se kasvaa korkoa, kun pelejä tulee lisää.

700 eurolla saa kuitenkin jo pyörään sliparin ja nahkatakin johon tulevalla ajokaudella pitää ehkä sijoittaa. Näinkin isoista rahoista kun on kyse niin joutuu priorisoimaan, jota ei tarvitse tehdä edullisten pelikoneiden kanssa ;)

Aivan, siksi en ostakaan niitä puhelimia tai alkomahoolia.:D Se on minun priorisointia, jokainen priorisoi tavallaan ja käyttää rahansa siihen minkä itse kokee tärkeäksi ja tarpeelliseksi. Nokian 3210 oli käytössä vielä puoli vuotta sitten ja senkin ostin aikoinaan käytettynä olikohan sadalla markalla.:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
No niin juuri kun pääsi Scatterbrain sanomasta:rolleyes: Joo-o! ja Red steel on yhtä hyvä peli kuin Resistance, aivan varmasti on!!Myykin yhtä hyvin suhteessa omistuskantaan. Heitit sitten kohtuu surkean vertauksen. Yleensä julkaisupelien ykkönen ei taida ihan samanlaiseen asemaan jäädä myynneiltään kuin oikeasti surkea tusinaräiskintä red steel.

No en minä ainakaan tuosta edes saanut sellaista käsitystä, että Smirren mielestä Red Steel olisi yhtä hyvä. Ideana taisi olla joka tapauksessa se, että kumpikaan ei ole AAA-luokan peli.

Cyrus1 sanoi:
Oikeasti yllättävä mielipide. Oletin, että kuka tahansa tietää/ajattelee Wipeoutin olevan oikeasti AAA-luokkaa. Omassa genressään ja genren ylikin imo.. Ehkä olen sitten väärässä.

No eipä tuota sarjaa ole yleisesti AAA-luokkana pidetty sitten parin ekan osan. Omassa genressään sitä voi aika korkealla pitää, mutta ei kai se mikään ihme ole kun genre on aika suppea. Eikä se oikeuta sitä vertaamaan kunnon AAA-luokan peleihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
No väitit, että Wiin valikoima jää jäkeen muista koneista. Kannattaisi siinä vaiheessa korostaa, että se on vain sinun mielipiteesi, eikä pitää sitä yleisenä faktana jos näin et siis ajattele. No tottakai kaikki on periaatteessa omia mielipiteitä, mutta minä pyrin tuossa ajattelemaan yleisesti pelien kiinnostusta koska luulin sinunkin niin tekevän. Minä ainakin erittelen selkeät omat mielipiteet asioista joita uskallan pitää suht faktoina.

No juu kirjoitin mielipiteitäni. En vaan aina muista tai jaksa kirjoittaa "mielestäni" tai "imo". Eli lisää mielessäsi IMO sinne tekstini perään. ;)

Ja suuruuksilla tarkoitin sitä, että toivoisin, että Nintendo panostaisi suuriin tuotantoihin, eikä Brain Trainingin ja Nintendogsin tyylisiin, uusia markkinoita kyllä aukoviin, mutta minulle mitäänsanomattomiin pikkutuotantoihin.

No eipä tuota sarjaa ole yleisesti AAA-luokkana pidetty sitten parin ekan osan. Omassa genressään sitä voi aika korkealla pitää, mutta ei kai se mikään ihme ole kun genre on aika suppea. Eikä se oikeuta sitä vertaamaan kunnon AAA-luokan peleihin.

No minusta oikeuttaa.. Wipeout on mielestäni yli 90%:n arvoinen sarja. Wipeout, Wipeout 2097, Wipeout 3 ja Wipeout Pure siis. Muita ei lasketa. Tietenkään se ei ole " "pakko-ostos Halon tai FF:n tasolla", mutta se on silti "pakko-ostos ehdottoman loistavana pelinä". Se ei siis liikuta miljoonia koneita, mutta silti sen voi aivan helposti listata, kun listataan tulevia loistavia pelejä. Tai siis näin ainakin kuvittelin. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
No juu kirjoitin mielipiteitäni. En vaan aina muista tai jaksa kirjoittaa "mielestäni" tai "imo". Eli lisää mielessäsi IMO sinne tekstini perään. ;)

Okei. Mutta olisi selkeyden kannalta hyvä, jos onnistuisit kirjoittamaan mikä on mielipide ja mitä pidät yleisenä faktana. Tämä saattaa kuitenkin hämätä muitakin jatkossa.

Ja suuruuksilla tarkoitin sitä, että toivoisin, että Nintendo panostaisi suuriin tuotantoihin, eikä Brain Trainingin ja Nintendogsin tyylisiin, uusia markkinoita kyllä aukoviin, mutta minulle mitäänsanomattomiin pikkutuotantoihin.

Tämä on melko yleinenkin mielipide, mutta ei oikeasti ole mitään näyttöä siitä että nämä pelit olisi pois muusta tuotannosta. Jos näin olisi niin kyllä se kieltämättä minuakin häiritsisi ja paljon. Suuruuksia nyt kuitenkin on tulossa siinä missä ennenkin. Ja toisaalta osa näistä uusien markkinoiden peleistä kuten Warioware ja Wii Sports kiinnostavat minuakin paljon, joten en noita tuomitse jos ne ovat vain lisä valikoimaan.

Edit:
Tietenkään se ei ole " "pakko-ostos Halon tai FF:n tasolla", mutta se on silti "pakko-ostos ehdottoman loistavana pelinä". Se ei siis liikuta miljoonia koneita, mutta silti sen voi aivan helposti listata, kun listataan tulevia loistavia pelejä. Tai siis näin ainakin kuvittelin.

Eli se ei siis ole AAA-luokan peli. Ainakaan noilla perusteilla. Sinulle se sitä voi olla. Kyllä minäkin monesta Wipeoutista pidän ja ne saattavat jatkossakin olla hyviäkin, mutta ei tuota AAA-luokkaa kannata ihan kaikkialle tunkea. Luulisin, että yleisin mielipide Wipeoutista on se, että ne ovat hyviä muttei loistavia. Eli ei AAA-luokkaa yleisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Jos PS3:sen ostosta on itselle rakentanut sellaisen jumalattoman ja odotetun ihmeen ja messiaan tulemisen, niin kyllähän nuo pelit varmasti kiinnostavat. Mutta jos pitää jalat maassa ja tarkastelee konetta ilman hypeä niin ei siitä hullukaan seittemää sataa maksa. Noilla peleillä.
Erittäin hyvin lausuttu. Nostaisin hattua jos minulla sellainen tässä olisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Eli se ei siis ole AAA-luokan peli. Ainakaan noilla perusteilla. Sinulle se sitä voi olla. Kyllä minäkin monesta Wipeoutista pidän ja ne saattavat jatkossakin olla hyviäkin, mutta ei tuota AAA-luokkaa kannata ihan kaikkialle tunkea.

AAA-luokan peli on vähän venyvä määritelmä. Itse luen ainakin AAA-luokkaan kaikki loistavat pelit. Joku laskee vain system sellerit, silloin on aika vähän AAA-pelejä.

Eli pysyn kyllä edelleen sen takana, että Wipeout on AAA-kamaa. Sarjan parhaat pelit, jotka luettelin, huokuvat laatua joka osa-alueellaan pelattavuudesta grafiikoihin, ääniin ja tyyliin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Resistance on vain yksi tusinaräiskintä muiden joukossa. Kakkososa menestyy samalla tavoin kuten Red Steelinkin kakkososa. Eli kohtuu myyntiä, mutta pakko-ostoksesta ei voi puhua kummankaan kohdalla.

Järjellä ajateltuna paljon fiksumpaa olisi odotella parempia pelejä ja siinä samalla hinnanlaskua. Miksi maksaa nyt kallista hinta siitä omistamisen ilosta, että se kerää pölyä status esineenä ja perustella sillä, että "tämä omistamisen ilo alkaa maksaa itseään vielä takaisin jos ei 2008 niin varmaan vuonna 2009." Kun ensi vuonna ostettuna tämä omistamisen ilon hinta olisi paljon alhaisempi ja kone voisi alkaa maksaa itseään takaisin luultavimmin heti.

Resistance tuskin on AAA+-luokkaa, mutta ei missään nimessä tusinaräiskintä. Sen näkee mm verkkopelistä, next-gen graffoista jotka aiheuttavat ainakin minussa kuolan valumista suupielessä, munakkaan toteutuksen jne. Tusinaräiskintä ei sellaiseen yllä. Oikeastaan itselleni tuo peli varmasti tarjoaisi yli 90 pisteen - eli kiitettävän kokemuksen. Ymmärrän silti hyvin, mitä nyt arvosteluita olen lukenut, että mikään messiaspeli se ei silti ole yleisesti ottaen. Ja Resistancen rinnastaminen samaan lauseeseen Red Steeliin kanssa on äärimmäistä väkivältaa J.Kataista lainatakseni. Kasin oppilaskaan koulussa ei ole tusinaoppilas, vaan selvästi keskivertoa parempi.

Järjellä ajateltuna, jos en olisi ostanut XO:ta Oblivionin ilmestymisen aikaan, minulla ei olisi sitä vieläkään jos vaikka hinnan pudotuksia olisin odotellut. Tietty on pakko priorisoida jos rahaa ei ole. Itsekin teen kuitenkin ihan perusduunia peruspalkalla, ja aina on rahat löytyneet tämän harrastuksen jatkamiseen ja vielä tietokoneenkin päivittämiseen - vaikka on lainaa ja lapsi ja niin edelleen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
AAA-luokan peli on vähän venyvä määritelmä. Itse luen ainakin AAA-luokkaan kaikki loistavat pelit. Joku laskee vain system sellerit, silloin on aika vähän AAA-pelejä.
Itselleni AAA-luokan pelejä on vain neljä: PC:n Secret of the Monkey Island, PS:n Final Fantasy VII, NESin Mario ja N64:n Zelda: Ocarina of Time. Sitten tulee pitkällä muut pelit, kuten PC:n Ultima IV, Dreamcastin Soul Calibur, Gameboyn Tetris ym. Nyky- tai edes edellisistä konsoleista ei vain mikään peli yllä siihen samaan innostukseen joka noita tahkotessa oli. Ehkä se kertoo siitä, että ei enää jaksa innostua peleistä tai sitten siitä että nuo kaikki (vanhemmat) pelit ovat oikeasti hyviä pelejä eivätkä vain tekniikkakuorrutteisia näennäispelejä.
Cyrus1 sanoi:
Eli pysyn kyllä edelleen sen takana, että Wipeout on AAA-kamaa. Sarjan parhaat pelit, jotka luettelin, huokuvat laatua joka osa-alueellaan pelattavuudesta grafiikoihin, ääniin ja tyyliin.
PS:n Wipeout oli tylsä. Muita en ole jaksanut edes sen jälkeen kokeilla, genre ei vain nappaa. Kaahauspelejä on muitakin, ne osuvat enemmän kiinnostukseni lähteille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Resistance tuskin on AAA+-luokkaa, mutta ei missään nimessä tusinaräiskintä. Sen näkee mm verkkopelistä, next-gen graffoista jotka aiheuttavat ainakin minussa kuolan valumista suupielessä, munakkaan toteutuksen jne. Tusinaräiskintä ei sellaiseen yllä. Oikeastaan itselleni tuo peli varmasti tarjoaisi yli 90 pisteen - eli kiitettävän kokemuksen. Ymmärrän silti hyvin, mitä nyt arvosteluita olen lukenut, että mikään messiaspeli se ei silti ole yleisesti ottaen.
Jos ymmärsin oikein, sinulla ei tuosta ole omakohtaista kokemusta? Jos näin on, on minusta aivan turha hehkuttaa yhtään siitä, minkälainen peli on kyseessä.

Muutenkin kehotan kaikkia keskustelijoita kehumaan pelejä/koneita/autoja/ruokia/asioita vain omakohtaisten kokemusten perusteella; kuvien, videopätkien ja arvostelujen pohjalta on suorastaan helvetin typerää hehkuttaa jotain peliä parhaaksi ikinä koskaan milloinkaan, eikä moisista kommenteista saa koskaan mitään muuta kuin pelkän fanboyn leiman otsaan ja pilkkanaurut päälle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Itselleni AAA-luokan pelejä on vain neljä: PC:n Secret of the Monkey Island, PS:n Final Fantasy VII, NESin Mario ja N64:n Zelda: Ocarina of Time.

Monkey Island II oli imo kyllä paljon paremmin käsikirjoitettu kun eka osa. Molemmat on klassikoita mutta en silti ymmärrä mikä siitä tekisi aaa-pelin jatkoon verrattuna, olisi hauska kuulla perustelua vaikka onkin kyse pc-pelistä..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
PS:n Wipeout oli tylsä. Muita en ole jaksanut edes sen jälkeen kokeilla, genre ei vain nappaa. Kaahauspelejä on muitakin, ne osuvat enemmän kiinnostukseni lähteille.

Jep. Monen mielestä myös FFVII on tylsä.;) Juuri tämän takia onkin vaikea puhua mistään yleisenä absoluuttisena totuutena. Jos FFVII voi olla jonkin mielestä totaalisen huono, onko se ihminen silloin väärässä, kun peli minulla jakaa maailman parhaan pelin tittelin muutaman muun kanssa? Moni sanoo, että on tuo henkilö väärässä, objektiivisesti tarkasteltuna FFVII on mestariteos. Itse en kuitenkaan sanoisi näin.. Hänen omassa päässään, hänen maailmassa, siellä missä sen teoksen mestarillisuus tai huonous oikeasti merkitsee jotain, FFVII on totaalista kuraa.:D Olen varmasti aika yksin tämän ajatuksen kanssa, mutta näin kuitenkin asian koen. Minulle taiteen tai kulttuurin tai blaablaan maailmassa ei ole totaalisen objektiivista näkökulmaa, on vain tiettyyn hämärään rajaan asti objektiivista tarkastelua ja loppu arvostelu tapahtuu jokaisen ihmisen omassa päässä ja siinä arvostelussa jokainen ihminen on yhtä oikeassa ja väärässä. :p

Loistava postaus jälleen Scatterbrain.. (#10715) Etenkin tuo J. Katainen juttu oli niin hyvä, itse olen hokenut viimeiset kaksi päivää tuota "väkivalta" kommenttia. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Monkey Island II oli imo kyllä paljon paremmin käsikirjoitettu kun eka osa. Molemmat on klassikoita mutta en silti ymmärrä mikä siitä tekisi aaa-pelin jatkoon verrattuna, olisi hauska kuulla perustelua vaikka onkin kyse pc-pelistä..
Joo, tää on tosiaan offtopicia, mutta lyhyesti.

No, vaikka Lucasilta tuli Zak McKrackenit ja Maniac Mansionit ennen TSOMIa, ja Sierra teki Space Questeja ja Larryjä, vasta TSOMI ns. räjäytti pankin. Merirosvogenre, siihen erinomaisesti kytketty huumori, jota tulvi ovista ja ikkunoista sekä selvä juoni oli ainakin itselleni sellainen pommi, jota ei seikkailupeleissä ole ennen tullut vastaan. En tiedä, kuinka monta kertaa pelatessani nauroin ääneeni, paljon kuitenkin. Kakkososa, vaikka olikin paremmin käsikirjoitettu, oli vain kuitenkin jatkoa sille, mitä oli jo nähty. Hauska sekin oli, mutta kuitenkin suurin pommi oli pudotettu jo ekassa osassa.

Hiukan sama juttu kuin Shyamalanin Sixth Sense. Ekalla kerralla, wow. Tokalla kerralla edelleen hyvä mutta koska loppu on tiedossa, ei enää niin hyvä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom