Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Nintendo keksi kosketusnäytön soveltamisen peleissä laajemmalti. Muutamia PDA micropelejä lukuunottamatta ei kosketusnäyttöä oltu sovellettu peleissä, konsoleista puhumattakaan.

Mitäs ne oli ne pelikoneet huoltisikoilla ja kahviloissa mihin saa tunkea rahaa ja sitten pelata kortti- ja älypelejä tuollaisen hipelöitävän ruudun kautta? Itse muistelen nähneeni ekan tuollaisen viimevuosituhannen puolella... :D

xevious sanoi:
GBA:n Kirby's Tilt 'n Tumblessa on gyroskooppi.

Onko tuo siis jokin tämän kaltainen ominaisuus?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
"Innovatiivisuus"-sanan liikaviljely pelikonekeskusteluissa alkaa jo nyppiä.

Totta minä olisin jo valmis poistamaan koko sanan olemassaolon...toi ärsyttää enemmän kuin "aikuisten oikeasti" ja se on jo aika paljon.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Tähän väliin osittaista huumoria:

PS3 = Supertietokone, jolla voi pelata
Xbox360 = Viihdekeskus, jolla voi pelata
Revolution = Pelikonsoli, jolla voi katsoa elokuvia
DS = Kannettava pelikonsoli, jossa on herätyskello


Innovatiivista tosiaan on pyöritelty aika paljon. Aletaan puhumaan vaikka "aiempaa paremmin toteutetuista ideakokonaisuuksista". Sitten voimme myös keksiä jonkin lyhemmän sanan kuvaamaan tuota. Ehdotan sanaa kitpa. Nintendolla on sekä laitteissaan että peleissään paljon hyviä menestyksekkäitä kitpoja.




Ps Huomioikaa sitten tämän viestin kellonaika.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Totta minä olisin jo valmis poistamaan koko sanan olemassaolon...toi ärsyttää enemmän kuin "aikuisten oikeasti" ja se on jo aika paljon.

Ei ärsytä niitä joita ärsyttää viimevuosien kehityksen suuntaus konsolipelaamisessa...

Toki faktaa se että vaahtoamalla liikaa innovaatioista Nintendo saattaa vieraannuttaa
niitä jotka ovat täysin tyytyväisiä pelaamisen viimevuosien trendeihin; ns. "pleikkarigeneraatiota"
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ihme väittelyä. Onhan harvinaisen selvä, että innovatiivisuutta on myös muualla kehitettyjen tekniikoiden ja asioiden soveltaminen uudella tavalla. Sitähän se tiedekin on melkein kokonaan.

Niinpä, näemmä kaikille asia ei ole ihan yhtä selvä...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
"Innovatiivisuus"-sanan liikaviljely pelikonekeskusteluissa alkaa jo nyppiä.
Ei tuossa muuta vikaa ole, mutta kun jostain kumman syystä "innovatiivinen peli" ja "hyvä peli" tuntuvat olevan monille yksi ja sama asia. Peli ei voi olla hyvä, jos se ei ole innovatiivinen ja toisaalta innovatiivinen peli ei voi olla kuin hyvä. Innovatiivisuutta siis ylikorostetaan.

Itse ole sitä mieltä, että innovaatiot vievät pelialaa eteenpäin, mutta vanhoistakin elementeistä voi keittää tosi maukkaan sopan, jos vain paneutuu toteutukseen ja pelattavuuteen riittävästi. Eihän esimerkiksi Mercenaries - Playground of Destruction ole vähimmässäkään määrin innovatiivinen (kaikki nähty GTA-sarjassa ja jopa parempana), mutta se on pirun hauska peli. Toisaalta jos joku ei olisi keksinyt tuollaista vapaata palloilua laajassa pelimaailmassa aikaisemmin, niin Mercenariesiakaan ei olisi nähty. Tai sitten se olisi se innovatiivinen peli.

Jos siis vähän hillittäisiin tuon innovatiivisuus-lipun heiluttelua ja puhuttaisiin hyvistä peleistä, kun tarkoitetaan hyviä pelejä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Ei ärsytä niitä joita ärsyttää viimevuosien kehityksen suuntaus konsolipelaamisessa...

Toki faktaa se että vaahtoamalla liikaa innovaatioista Nintendo saattaa vieraannuttaa
niitä jotka ovat täysin tyytyväisiä pelaamisen viimevuosien trendeihin; ns. "pleikkarigeneraatiota"

Lähinnä se ärsyttää sen takia koska pidän Innovaatiota yhdistettynä Nintendon erikoisominaisuudeksi myyttinä, joka ei varsinaisesti päde tällä hetkellä, aivan kuten esim. Volvon turvallisuus, Volvo oli joskus turvallisin auto, nyt kaikki muut ovat yhtä turvallisia, mutta silti iso joukko pitää Volvoa turvallisena.
NIntendo on jo vieraannuttanut Playstation generaation.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

TeKe sanoi:
Kumma juttu, mutta sitä innovatiivinen tarkoittaa.
Ei, vaan taas tarkoituksella halusit käsittää väärin.

Mutta hyvä on, uskotaan. Nintendo ei sitten ole tuonut kosketusnäyttöä tai puheohjausta massamarkkinoiden pelikoneen ohjaustavaksi. Mistä kaupasta muuten voi ostaa näitä ominaisuuksia hyödyntäviä pelejä muille pelikoneille? Aika mainstreamia nuo sujuvasti kosketusnäyttö/mikrofoni ideaa käyttävät pelit muilla koneilla. :rolleyes:



Eli siis kiintolevy konsolissa on sinusta todellinen innovaatio?
Omaa sanakirjaasi lainaten: "innovaatio (lat. novus uusi) uudistus, uutuus".


Yritätkö nyt jotenkin esittää että kosketusnäytöllä pelin ohjaaminen PDA:lla on eri asia kuin DS:ssä, koska toinen on pelikone ja toinen ei..? Se kyllä selittäisi aika paljon, kun voi ahdasmielisesti ajatella vain konsoleita ja niissä käytettyjä ideoita.

En yritä esittää mitään, äläkä yritä pistää sanoja suuhuni mitä en ole sanonut. Pyysin vain yksinkertaisesti sinua vastaamaan kysymykseen: "millä massamarkkinoiden pelikoneella olet pelannut pääasiallisena ohjaustapana kosketusnäyttö?"

Viestiketjun aihe on konsolit. En tiedä miksi tietokoneet, PDA-laitteet ym.. vedettiin tähän keskusteluun, ne kuuluu muualle.


Hex sanoi:
"Innovatiivisuus"-sanan liikaviljely pelikonekeskusteluissa alkaa jo nyppiä.

Samaa mieltä :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Lähinnä se ärsyttää sen takia koska pidän Innovaatiota yhdistettynä Nintendon erikoisominaisuudeksi myyttinä, joka ei varsinaisesti päde tällä hetkellä

No, kyllä se nyt pätee aivan helvetisti jos verrataan kilpailijoihin ( ei ehkä GC:n ansiosta kylläkään...). Vaikka pelkästään jo syystä että Nintendon sällit edes ajattelevat noita asioita, työskentelevät asian tiimoilta ja ovat oikeasti huolissaan pelaamisen kehityksen suuntauksesta. Koko Revolutionhan ja DS tuntuu olevan viritetty tuon homman ympärille. Se että edustaako ne nyt innovatiivista linjaa on sitten nähtävästi melkoisen tulkinnanvarainen juttu ( varsinkin Nintendon dissaajien keskuudessa ), mutta helvetisti enemmän silti mitä konsolin lanseeraaminen uuden, tykimmän prosessorin ja graffojen varjolla...
Kai tuo nyt on aivan idioottimaisen itsestäänselvää jos vertailee vaikkapa PSP => DS...

Jos tuollainen asenne piilee pohjalla, niin ihmettelen syvästi että minkähänlainen keksintö sitten lunastaisi tuon innovatiivisuus "tittelin"

Tästä hommasta voi kyllä jauhaa maailman tappiin saakka ilman molempia osapuolia tyydyttävää lopputulosta..

Dr Evil sanoi:
NIntendo on jo vieraannuttanut Playstation generaation.

Tai ainakin yhden katkeran sellaisen ;)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Tai ainakin yhden katkeran sellaisen ;)

Ai jaa viimeksi kun katsoin niin Gamecube on myynyt alle 20 miljoonaa ja PS2 noin 90miljoonaa, vaikka Cube on ollut koko ajan halvempi, do the math.

edit: ja ihan tiedoksesi olen 8bit generaatiosta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Ai jaa viimeksi kun katsoin niin Gamecube on myynyt alle 20 miljoonaa ja PS2 noin 90miljoonaa, vaikka Cube on ollut koko ajan halvempi, do the math.

Ai ja kelaat että noilla tilastoilla on tekemistä paljonkin jonkin muun asian kanssa kun sen että Sonyllä on noin 1000X Nintendon markkinointivoimat? :D Luuletko tosiaankin että täällä maailmassa myydään massoille asioita laadulla? Aika yllättävän suuri osa pleikkarin kuluttajakunnasta ei välttämättä tiedä edes että mikä Gamecube on.

Vanha kunnon "miljoona ihmistä ei voi olla väärässä" :D
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Ai ja kelaat että noilla tilastoilla on tekemistä paljonkin jonkin muun asian kanssa kun sen että Sonyllä on noin 1000X Nintendon markkinointivoimat? :D Luuletko tosiaankin että täällä maailmassa myydään massoille asioita laadulla? Aika yllättävän suuri osa pleikkarin kuluttajakunnasta ei välttämättä tiedä edes että mikä Gamecube on.

Vanha kunnon "miljoona ihmistä ei voi olla väärässä" :D

Joo no ihan heti en ymmärrä, että miten tuo kommenttisi oli vasta-argumentti siihen, että ihmiset ovat vieraantuneet Nintendon kotikonsoleista.
Naurettavaa tilitystä ja ostajien aliarvioimista muutenkin tuo tilityksesi, mahtuuko pieneen mieleesi, että ehkä monet vaan pitävät enemmän PS2:n peleistä kuin niistä Marioista ja Zeldoista?. On näköjään äärimmäisen vaikeaa myöntää, että Sonykin voi tehdä hyvän koneen ja hyviä pelejä, tosin jos lasien takaa näkyy vaan Mario niin ihmekös tuo.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Joo no ihan heti en ymmärrä, että miten tuo kommenttisi oli vasta-argumentti siihen, että ihmiset ovat vieraantuneet Nintendon kotikonsoleista.
Naurettavaa tilitystä ja ostajien aliarvioimista muutenkin tuo tilityksesi, mahtuuko pieneen mieleesi, että ehkä monet vaan pitävät enemmän PS2:n peleistä kuin niistä Marioista ja Zeldoista?. On näköjään äärimmäisen vaikeaa myöntää, että Sonykin voi tehdä hyvän koneen ja hyviä pelejä, tosin jos lasien takaa näkyy vaan Mario niin ihmekös tuo.

:) no hoh-hoijaa. Menee kyllä niin suolaiseksi taas tämä meininki että en lähde tästä enää jauhamaan koska aiheesta on tässä threadissa muistaakseni jauhettu jo aiemminkin. Paljon olisi sanottavaa aiheesta mutta ehkä pitää perustaa oma threadi aiheelle :)
Sanon tähän nyt vielä että toki Sonylla on hyviä pelejä, monessa kategoriassa parhaat, mutta en usko että myyntiluvut ovat suhteessa pelien laatuun, vaan enimmäkseen markkinointiin. Siispä eri konsoli ja pelivalmistajien laitteiden ja pelien laatuisuuksista puhuttaessa on turhaa pasteta myyntitilastoja ( LOTR, NFS:UG, Simpsons Hit & Run, anyone? )
Logiikkasi mukaan Coca-Cola on paras juoma, Nestle tekee parhaat maitotuotteet ja Nike parhaat kengät. Ihan vaan siksi koska ihmiset tykkää niistä :) En usko että keskiverto kuluttajaa voi oikein aliarvioida....

Ja eipä lasit josta näkyy Mario ole sen huonommat kun lasit josta näkyy Jak & Daxter ;)

Sitäpaitsi omista laseistani näkyy Sonic ;)

Mutta se siitä taas tältä erää :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
:) no hoh-hoijaa. Menee kyllä niin suolaiseksi taas tämä meininki että en lähde tästä enää jauhamaan koska aiheesta on tässä threadissa muistaakseni jauhettu jo aiemminkin. Paljon olisi sanottavaa aiheesta mutta ehkä pitää perustaa oma threadi aiheelle :)
Sanon tähän nyt vielä että toki Sonylla on hyviä pelejä, monessa kategoriassa parhaat, mutta en usko että myyntiluvut ovat suhteessa pelien laatuun, vaan enimmäkseen markkinointiin. Siispä eri konsoli ja pelivalmistajien laitteiden ja pelien laatuisuuksista puhuttaessa on turhaa pasteta myyntitilastoja ( LOTR, NFS:UG, Simpsons Hit & Run, anyone? )
Logiikkasi mukaan Coca-Cola on paras juoma, Nestle tekee parhaat maitotuotteet ja Nike parhaat kengät. Ihan vaan siksi koska ihmiset tykkää niistä :) En usko että keskiverto kuluttajaa voi oikein aliarvioida....

Ja eipä lasit josta näkyy Mario ole sen huonommat kun lasit josta näkyy Jak & Daxter ;)

Sitäpaitsi omista laseistani näkyy Sonic ;)

Mutta se siitä taas tältä erää :)
-Hyvää ja myyvää tuotetta on helpompi markkinoida...
-mainitsemasi pelit ovat saaneet ihan hyviä arvosanoja...
-jotta pääsen alentumaan yhtä idioottimaiselle tasolle sinun kanssasi, väitän että sinun logiikkasi mukaan NIntendo on parempi koska se on myynyt vähemmän ja Pepsi sekä Reebok myös ovat parempia koska ovat myyneet vähemmän, V**** pässi otin myyntiluvut esille yhteydessä jossa mainittiin, että ihmiset ovat vieraantuneet Nintendon kotikonsoleista, ilmeisesti tämän lauseen ymmärtäminen tuottaa kohtuuttomia vaikeuksia, laita se Stormtrooper maski päähän jos sitten vaikka sytyttäisi. -
-pelikonsoleiden ostajat eivät ole keskivertokuluttajia, koska pelaaminen ei ole vielä niin Mainstreamia.
-Lasit/stormtrooper maski josta näkyy vain yksi konsoli/yksi kapea kaistale ovat huonot.

ps. tiedän ettei pitäisi sortua henkilökohtaisuuksiin, muttet jätä idioottimaisilla kommenteillasi paljon liikkumavaraa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse en kuvittele, että Nintendo väkisin tavoitteleekaan enää vastaavaa markkinaosuutta kuin heillä joskus oli. On väärin kuvitella, että jokainen yritys tavoittelee x-määrää markkinaosuudesta. Uskoisin, että moni yritys asettaa kannattavuuden tuon yläpuolelle.

Tärkeintä ei ole saada 51%, 36% tai 5% markkinaosuudesta, sillä kaikilla ei ole varaa juosta kentälle takki auki, kuten esimerkiksi MS. Heidän strategiansa on selkeästi vihamielinen toimintatapa, jossa vaurauden avulla pystytään yksi konsolisykli (tai kaksi, kolme...) ottamaan rajuakin persnettoa. Vihamielisellä en tarkoita paheksuttavaa, vaan tyyliltään aggressiivista markkinointia ja markkinoille tunkeutumista hyvin nopeasti ja tehokkaasti.

Minulla ei voi olla mitään tietoa Nintendon tavoitteista tai strategioista, mutta kuvittelisin heidän toimintamallinsa olevan toinen. Tästä syystä Nintendo tuskin luopuu konsolibisneksestä, kuten velkoihin ajautunut Sega, vaan jatkaa tuottavaa liiketoimintaa jatkossakin. Jos Nintendo väkisin pyrkisi saamaan osan PS2-pelaajakuntaa omakseen, uskoisin heidän tekevän myös hyvin erilaisia ratkaisuja kuin he nyt tekevät, ja keskittymään tekemään samantapaisia pelejä kuin PS2:n peruspelit ovat. Toistaiseksi Nintendo on jatkanut oman pelinsä pelaamista, mikä mielestäni viittaa siihen, että tärkeintä ei ole saada uutta vaan pitää vanha. Tuotannon tehostamisella kasvuakin voidaan saada aikaan ja keksimällä Pokémonin ja Nintendogsin kaltaisia täsmäaseita, ei ainoastaan leikkaamalla paloja PS2:n tai xboxin markkinaosuuskakusta.

Yllä oleva on jotain miten itse olen nähnyt asian, näitä olen siis miettinyt varsinkin silloin, kun keskustelupalstoilla esitetään, että eiköhän Nintendon ole jo aika luopua omasta markkinaosuudestaan (huolimatta siitä, että sen pitäminenkin tarkoittaisi kannattavuutta). Joku sanoo, että tuon radikaalin liikkeen myötä Nintendo saisi vielä enemmän rahaa, mutta itse en kykene vastaaviin ennustuksiin, mielestäni liikettä pitäisi harkita hieman pidempään.

Henkilökohtaisuuksiin menevässä osuudessa sanoisin, että itse olen tyytyväinen Nintendon linjaan. Olen Nintendon koneella aloittanut konsolipelaamiseni ja siitä lähtien ollut tyytyväinen. Minulla on suosikkikoneeni, mutta tietysti vain peleillä on merkitystä. Nintendon pelejä en silti missään tapauksessa ole halukas näkemään xboxilla, sillä käyttispuolen toiminta on ainakin minun silmissä saattanut firman tuon koneen takana monopolitilanteessa sellaiseksi, jota itse en ole halukas nostamaan konsolibisneksessä vastaavaan asemaan. Tähän päätän henkilökohtaisen mielipiteeni, joka on vain tunnepuolen asioita ja jokainen toimikoon kuten itse parhaaksi näkee.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

ShereKhan sanoi:
Itse en kuvittele, että Nintendo väkisin tavoitteleekaan enää vastaavaa markkinaosuutta kuin heillä joskus oli. On väärin kuvitella, että jokainen yritys tavoittelee x-määrää markkinaosuudesta. Uskoisin, että moni yritys asettaa kannattavuuden tuon yläpuolelle.

Hyvin sanottu ja noinhan se menee. Siltikin Nintendon markkinaosuuden lasku ei ollut suunniteltua eli Nintendo olisi varmasti halunnut pysyä kukkulan päällä. Nintendo on kuitenkin sopeutunut erinomaisesti uuteen tilanteeseen ja mitään hätää heillä ei ole. Sony tai MS ei pitkällä tähtäimellä voisi toimia vastaavalla markkinaosuudella nykyisellä taktiikallaan, mutta Nintendolla se toimii hyvin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
-Hyvää ja myyvää tuotetta on helpompi markkinoida...
-mainitsemasi pelit ovat saaneet ihan hyviä arvosanoja...
-jotta pääsen alentumaan yhtä idioottimaiselle tasolle sinun kanssasi, väitän että sinun logiikkasi mukaan NIntendo on parempi koska se on myynyt vähemmän ja Pepsi sekä Reebok myös ovat parempia koska ovat myyneet vähemmän, V**** pässi otin myyntiluvut esille yhteydessä jossa mainittiin, että ihmiset ovat vieraantuneet Nintendon kotikonsoleista, ilmeisesti tämän lauseen ymmärtäminen tuottaa kohtuuttomia vaikeuksia, laita se Stormtrooper maski päähän jos sitten vaikka sytyttäisi. -
-pelikonsoleiden ostajat eivät ole keskivertokuluttajia, koska pelaaminen ei ole vielä niin Mainstreamia.
-Lasit/stormtrooper maski josta näkyy vain yksi konsoli/yksi kapea kaistale ovat huonot.

ps. tiedän ettei pitäisi sortua henkilökohtaisuuksiin, muttet jätä idioottimaisilla kommenteillasi paljon liikkumavaraa.

Ja minulle valitetaan...

Olen varmaan jossain välissä tätä jo julistanutkin, mutta teen niin taas. En usko että Nintendo lähtee uuteen kisaan mielessään monopoliasema tai muiden konsolivalmistajien markkinaosuuksien syöminen. Nintendo lähtee hakemaan ensisijaisesti riittävää markkinaosuutta. Koska vapaassa markkinataloudessa eletään, pitää Nintendonkin ottaa talousmaailman realiteetit huomioon konsolialalla toimiessaan, mikä tietenkin luo rajoituksia toimintaan.

Eikös Nintendon pääasialliset tulonlähteet ole hiukan muualla kuin konsolibisneksessä? Tai ainakaan Nintendo ei pyöri pelkästään pelipuolensa tuloilla. Nintendo on asemassa, joka mahdollistaa kokeilevampien tuotteiden kehittelemisen ja lasnseerauksen. Samassa tilanteessa ovat MS ja Sony, mutta näemmä se on nintendo joka parhaiten käyttää tilannetta hyväkseen.

On se käsitys Nintendon pyyteettömyydestä jostain peräisin, sanoivat kyynikot mitä tahansa. Nintendo on firma ja siksi sen on tehtävä rahaa, siksi sen tuotteet maksavat ja siksi niitä markkinoidaan. Iso N on myös haistanut markkinaraon indie-piireissä, DS ja Revolution ovat paitsi toteutuneita ideoita ja yrityksiä tuoda jotain uutta pelimarkkinoille, myös uusia tuotteita uusille kohderyhmille. Ei Nintendoa raha haittaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Ja minulle valitetaan...

Olen varmaan jossain välissä tätä jo julistanutkin, mutta teen niin taas. En usko että Nintendo lähtee uuteen kisaan mielessään monopoliasema tai muiden konsolivalmistajien markkinaosuuksien syöminen. Nintendo lähtee hakemaan ensisijaisesti riittävää markkinaosuutta. Koska vapaassa markkinataloudessa eletään, pitää Nintendonkin ottaa talousmaailman realiteetit huomioon konsolialalla toimiessaan, mikä tietenkin luo rajoituksia toimintaan.

Ja minkäköhän takia quattasit minua?. Olen täysin samaa mieltä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Ja minkäköhän takia quattasit minua?. Olen täysin samaa mieltä.

no h3i voi lol, pitääkö mun oikeesti vastata tommoseen idioottimaiseen kysymykseen????!!!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom