Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
PS3:n ainoa tunnustettu heikkous on sen törkeä hinta.
Itse olen törmännyt useampaankin kertaan pelinkehittäjien lausumiin, joissa tekniikkaa ja kehitysvälineitä lyödään varsin rankallakin kädellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
PS3:n ainoa tunnustettu heikkous on sen törkeä hinta.

Mun mielestäni surkea pelivalikoima, rampautettu arkkitehtuuri, rumemmat pelit, jälkeenjääneet pelinkehitystyökalut, vajavainen nettipelituki, kilpailijoista kriittisesti jälkeen jääneet myyntilukemat, markkinointivalttinsa menettäneet messiaspelit ja omien asiakkaiden pettämiseen perustuva markkinointistrategia ovat myös heikkouksia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sawe sanoi:
Itse olen törmännyt useampaankin kertaan pelinkehittäjien lausumiin, joissa tekniikkaa ja kehitysvälineitä lyödään varsin rankallakin kädellä.
Itse olen lukenut myös päinvastaisia väitteitä. Mutta kun muistelee kuinka PS2:ta piiskattiin alussa tiettyjen pelinkehittäjien toimesta, niin ei tuo välttämättä mitään vaarallista ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän se varmaan on niin, että ps3 on tällä hetkellä turhan kallis iskeäkseen täysillä läpi ainakin Suomessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
surkea pelivalikoima
Ei ole varsinaisesti PS3:n tekninen ongelma. Ja kuten aikaisemmin totesin, tämä korjaantuu ajan mittaan.
rampautettu arkkitehtuuri
Mielenkiintoinen näkemys. Itse en ole rampoihin peleihin PS3:lla vielä törmännyt, ehkä voit kertoa, miten tämä minulle pelaajana ilmenee.
rumemmat pelit
Kuin millä?

Ainoa vakavasti otettava kilpailija pelien nättiydestä puhuttaessa on XO, ja tuo ero käsittääkseni ilmenee multiplatform-peleistä revittyjä screenshotteja vertailtaessa, ja silloinkin ero on marginaalinen ja makuasia. Gears of War taitaa olla ainoa peli, joka puhtaan graafisena suorituksena on parempaa kuin mitä PS3:lla on toistaiseksi nähty. Toisaalta Heavenly Sword saattaa kääntää vaakakupit toiseen asentoon.

Ja tämäkään ei ole varsinaisesti PS3:n tekninen ongelma. PS3 pystyy varmasti kaikkeen siihen, mihin XO:kin.
jälkeenjääneet pelinkehitystyökalut
Menen välittömästi itkemään itseni uneen, koska pelinkehittäjät joutuvat käyttämään ammattitaitoaan saadakseen PS3:sta enemmän irti. Sitä paitsi, eikö tämä pelinkehitysvälineistä valittaminen ole vähän last-geniä? Saa korjata, mutta käsittääkseni elo-syyskuussa toimitetuilla dev-kiteillä pystyy kehittämään pelejä.
vajavainen nettipelituki
Tätäkään en oikein ymmärrä. Ehkä en sitten ole pelannut netissä vielä noin sataa Resistance-peliä. Luulin kyllä näin tehneeni.
yksinoikeusasemansa menettäneet messiaspelit
Taitaa tapahtua vähän kumminkin päin nämä lipsumiset. Ehkä se on sitten joltakulta pois, jos Assassin's Creediä voi pelata boxillakin. Itselleni kylläkin riittää, että sitä pystyy pelaamaan PS3:lla. Voin raportoida kärsimyksestäni, kun joskus loppuvuodesta tuotakin pääsen kokeilemaan.
omien asiakkaiden pettämiseen perustuva markkinointistrategia
Kokeilin pyyhkiä Ajaxilla tuosta pleikkarin kuoriin jäänyttä tahraa, eikä se lähde mihinkään. Eihän tuolla enää voi mitään pelata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Miten hitossa Metroid Prime kakkonen erosi ykkösestä ?

Ensin kysymys. Oletko koskaan nähnyt peliä Metroid Prime ? Metroid Prime 2 ??

Ensinnäkin on aivan turha odottaa, että Metroid Primen jälkeen Echoes olisi jotenkin "muuttanut" perusrakennettaan ? Retro Studion kehitti Metroid Primeen ainutlaatuisen rakenteen ja pelimoottorin. Miksi vitussa se siis olisi pitänyt jo seuraavassa osassa heittää ojaan ? Siksi, että sitä voisi kutsua innovatiiviseksi ? Naurettavaa.

Toiseksi Metroid Prime 2 on innovatiivinen. Valoisan ja pimeän maailman vaihtelu ja puzzlet jotka vaativat molempien maailmojen manipuloimista. Uudet visiirit, aseet ja gadgetit. Ja aivan kuin kokonaan uusi jättimäinen ja hyvin suunniteltu pelimaailma, asukkeineen ja pomoineen ei muka jo riittäisi :rolleyes:

Mulle on ihan sama pitdätkö näistä peleistä vai et, mutta jos vakavalla naamalla Metroideja syytät epä-innovatiivisuudesta niin hakeudu hoitoon.

Miten hitossa Cuben Mario Kart erosi aiemmista, mutta oli samalla ah niin helkkarin innovatiivinen ? Miten 1080 Avalanche oli niin hieno ? Mario Soccer ? Partyt ? Uusi Wario ? Pokemon ? Wave Race ? C'mon... Oikeasti innovatiiviset Nintendo pelit viime sukupolvessa olivat aika harvassa...

Mainitsinko mitään noista peleistä ? Kyllä minusta viiden sarjan (SSBM, F-Zero) jatkuva laadullinen jumaluus on riittävä saavutus Nipalle. Kerätköön ne rahansa sitten vaikka Popemonilla.

Ja jos nyt jatketaan samalla linjalla, mutta Kakella varustettuna, niin terve vaan Nintendo...

*syvä hiljaisuus*

Onhan Wiille niitä pelejä, mutta mitkä mahtavatkaan olla ne myydyimmät... Sports ja Play... Sillä lailla.

Maksavat joko 0-20 euroa. Miksiköhän keikkuvat listojen kärjessä... hmmm...


Oikeasti noista viesteistäsi paistaa niin selvästi, että oikein yrität etsimällä etsiä ammuksia Nipaa vastaan. Harmi, ettei näytä oikein löytyvän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Se, että Wiin myydyimmät pelit ovat Sports ja Play, kertoo jotain kahdesta asiasta:

1) Wiin asiakaskunta on entistä suuremmassa määrin casual-pelaajia, joihin tällaiset pelit iskevät.

2) 3rd party -tarjonta on ollut toistaiseksi muutamaa pilkahdusta lukuunottamatta luvattoman heikkoa.

Playn menestystä puolustellaan sillä, että siinä tulee ohjain mukana. Käsittääkseni ohjain on edelleen 10-15 euroa halvempi kuin Wii Play -paketti. Jos ihmiset eivät peliä haluaisi, he ostaisivat ohjaimen. Tiedän monta tällaista tapausta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Ensin kysymys. Oletko koskaan nähnyt peliä Metroid Prime ? Metroid Prime 2 ??

Ensinnäkin on aivan turha odottaa, että Metroid Primen jälkeen Echoes olisi jotenkin "muuttanut" perusrakennettaan ? Retro Studion kehitti Metroid Primeen ainutlaatuisen rakenteen ja pelimoottorin. Miksi vitussa se siis olisi pitänyt jo seuraavassa osassa heittää ojaan ? Siksi, että sitä voisi kutsua innovatiiviseksi ? Naurettavaa.
.[
Tähän on pakko kommentoida. Metroid Prime on yksi parhaista peleistä ikinä. Silti Prime 2 ei iskenyt enää, koska se oli liian samanlainen. Ei jaksanut pelata hirveänkään pitkälle sitä. Kyllä sitä minun mielestäni siis pitäisi saada hieman uusia tuulahduksia rakenteellisesti MP3:een, vai mikä Wiin metroidin nimi nyt onkaan. Samanlaista legendapeliä kuin MP ei tehdä enää saman tyyppisellä rakenteella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Playn menestystä puolustellaan sillä, että siinä tulee ohjain mukana. Käsittääkseni ohjain on edelleen 10-15 euroa halvempi kuin Wii Play -paketti. Jos ihmiset eivät peliä haluaisi, he ostaisivat ohjaimen. Tiedän monta tällaista tapausta.
Kyllä se nyt aika iso houkutus on silti ostaa yksi ohjain niin, että peli tulee mukaan kun ei hintaero kuitenkaan mikään mahtava ole. Ostaa sitä ihmiset vaikka makkaraakin 2 pakettia jos se on tarjouksessa, vaikka olisivat laihiksella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Duh` jos tuollaiset legendaariset klassikkosarjat eivät kiinnosta niin joo-o tuskin kannattaa Wii:tä hommata :rolleyes:

Oikeastaan melko köyhä pelimaku pitää olla jos MIKÄÄN noista ei hotsita.

Noh, kaikki nuo meni vielä 8 bittisellä Nintendolla. En tiedä, mikä sitten nykyään on että ei nuo kiinnosta. Omaan pelimakuun sopivia pelejä löytyy toki: JRPG:t, FPS:ät (Metroidhan ei ole FPS niin sanotusti), hiekkalaatikkopelit (Oblivion, GTA jne.). Myös hack'n slash pelit toimii, varsinkin co-oppina. Tasohyppelyitä en ole pelannut pitkään aikaan.

EDIT: Niin ja MGS sarjaa voisi pitää omana genrenään. MGS1:stä lähtien kyseiset pelit ovat kolahtaneet kunnolla. Tässä muuten jännä fakta: MGS ykkönen tuli aikoinaan saatua kun kaveri vaihtoi sen Nightmare Creatures peliin. Arvata voi kumpi teki paremmat vaihtokaupat. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Playn menestystä puolustellaan sillä, että siinä tulee ohjain mukana. Käsittääkseni ohjain on edelleen 10-15 euroa halvempi kuin Wii Play -paketti. Jos ihmiset eivät peliä haluaisi, he ostaisivat ohjaimen. Tiedän monta tällaista tapausta.
Tulisi se sitten ohjaimen mukana tai maksaisi erillisenä tuon 10-15 euroa niin hintahan tuon pelin menestyksen selitää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Tähän on pakko kommentoida. Metroid Prime on yksi parhaista peleistä ikinä. Silti Prime 2 ei iskenyt enää, koska se oli liian samanlainen. Ei jaksanut pelata hirveänkään pitkälle sitä. Kyllä sitä minun mielestäni siis pitäisi saada hieman uusia tuulahduksia rakenteellisesti MP3:een, vai mikä Wiin metroidin nimi nyt onkaan. Samanlaista legendapeliä kuin MP ei tehdä enää saman tyyppisellä rakenteella.
Tjaahas. Otetaan vaikka God of War esimerkiksi. Ensimmäinen osa oli loistava ja toisen osan sanotaan olevan vieläkin parempi. Ja onko pelien välillä merkittäviä rakenteellisia eroja? Suurempia kuin mitä MP:n ja MP2:n välillä on?

Kyllä, MP2 ei vastannut loistavan ykkösen laatua, mutta tämä ei tarkoita sitä etteikö MP3 voisi olla sarjan paras peli. Omat uskomuksesi on sitten asia erikseen.

Itse odotan Metroid Prime 3: Corruptionia kuin kuuta nousevaa. Digiexpossa kokemani kontrollit olivat kuin sulaa vahaa käsissä. Kertakaikkisen onnistunut pelattavuus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Tjaahas. Otetaan vaikka God of War esimerkiksi. Ensimmäinen osa oli loistava ja toisen osan sanotaan olevan vieläkin parempi. Ja onko pelien välillä merkittäviä rakenteellisia eroja? Suurempia kuin mitä MP:n ja MP2:n välillä on?
Sehän tässä hauskaa on aina ollutkin, että kun Nintendo tekee jatko-osia, niin niitä kyllä kritisoidaan, mutta kun muut pelitalot kierrättävät ideoitaan, niin se on ihan jees. Ehkäpä Nintendo on vain asettanut rimansa niin korkealle, ettei sen jatko-osat voi millään olla niin hyviä kuin aikaisemmat, vaikka sisältäisivät mitä tahansa. Tämä on tullut huomattua monissa arvosteluissakin ja juuri Nintendon kohdalla, kun taas muiden yhtiöiden jatko-osien arvosteluissa on sitten ollut lauseita tyyliin: "Miksi yrittää korjata mitään sellaista, joka ei ole rikki." Vaikka kyllähän nuo Nintendon pelit toki hyviä arvosanoja edelleen repii.
Minulle kyllä mastui Metroid Prime 2 ja uskon, että niin tulee maistumaan vielä se kolmaskin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo-o minuakin nuo Piben perustelut aina "vähän" kummaksuttavat, kun kaikki muu tuuba Nipan ulkopuolelta kelpaa oli siinä innovaatiota tai ei. Resistancea testasin tässä pari tuntia viime viikonloppuna ja saman fiilikset tuli kuin FEAR:issa aikoinaan. Ei helvetti miten tasapaksua ja sata kertaa nähtyä se meno oli.

"Muttakun se vaan iski"!

Muttakun se Metroid on noin kymmenen kertaa parempi.


Miggen GoWII esimerkki on myös loistava. Eikai tämä peli voi enää Pibe "iskeä" ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Tjaahas. Otetaan vaikka God of War esimerkiksi. Ensimmäinen osa oli loistava ja toisen osan sanotaan olevan vieläkin parempi. Ja onko pelien välillä merkittäviä rakenteellisia eroja? Suurempia kuin mitä MP:n ja MP2:n välillä on?

Tuo on vaan niin pelikohtaista tuo mitä jatko-osissa tarvittaisiin. Esim. Jak3 ja MP2 ovat mielestäni epäonnistuneita jatko-osia, vaikka molemmista pidinkin. En ole vielä pelannut GoW kakkosta, mutta luulen, että se peli on siksi hyvä jatko-osa, että ykkönen nimenomaan vain tarvitsi kaikkien osa-alueiden huippuunsa hiomista, puhdasverinen toimintapeli kun oli. Veikkaanpa, että kolmonenkin tulee noudattamaan melko samaa kaavaa, mutta huomattavasti paremmilla tehoilla siihen saadaan uutta tuoreutta. Jos kolmonen olisi tullut PS2:lle samalla kaavalla kuin kaksi ekaa osaa, väittäisin ettei se olisi enää kiinnostanut likimainkaan samalla tavalla, koska GoW2 on jo käytännössä täydellisyyttä hipova suoritus. Olisi pitänyt tehdä suurempia muutoksia taistelujärjestelmään ym, jolloin peli tuntuisi taas tuoreelta eikä vain jatko-osalta. En osaa oikein sanoa mitä Retron olisi kakkoseen pitänyt tehdä, jotta se olisi parantanut ykkösestä, mutta jotain kuitenkin. :D

Itse odotan Metroid Prime 3: Corruptionia kuin kuuta nousevaa. Digiexpossa kokemani kontrollit olivat kuin sulaa vahaa käsissä. Kertakaikkisen onnistunut pelattavuus.

Pelkästään sulavan ohjattavuuden perusteella en odottaisi vielä MP3:sta ykkösen kaatajaa, siihen tarvitaan ihan vähän muutakin.;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Pelkästään sulavan ohjattavuuden perusteella en odottaisi vielä MP3:sta ykkösen kaatajaa, siihen tarvitaan ihan vähän muutakin.;)
Ei tietenkään. Siihen tarvitaan paljon muitakin elementtejä. Mainitsin vain nyt kontrollit, joka on osa-alue, josta minulla on käytönnön kokemusta. Ykkösen kaataja tai ei, hyvä peli sieltä on tulossa.

Cyrus1 sanoi:
Tuo on vaan niin pelikohtaista tuo mitä jatko-osissa tarvittaisiin.
Vai niin. Onko Metroid Prime sitten sinun mielestäsi niin täydellinen että mitään parannettavaa siinä ei ole? En ymmärrä logiikoitasi.

En osaa oikein sanoa mitä Retron olisi kakkoseen pitänyt tehdä, jotta se olisi parantanut ykkösestä, mutta jotain kuitenkin. :D
Omasta mielestä maailmoista puuttui se henki mikä ykkösessä oli koko ajan läsnä. Kentät olivat hyvin geneerisiä ja vihollisetkin paikoin tylsiä. Eli en pitänyt MP2:sta niin paljoa juuri sen takia kun se ei muistuttanut niin paljoa ykköstä. Ilokseni voin huomata että ainakin kolmosen demossa kentät olivat tutun orgaanissävytteisiä ja sininen taivaskin taisi loistaa paikoin taustalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Tuo on vaan niin pelikohtaista tuo mitä jatko-osissa tarvittaisiin. Esim. Jak3 ja MP2 ovat mielestäni epäonnistuneita jatko-osia, vaikka molemmista pidinkin. En ole vielä pelannut GoW kakkosta, mutta luulen, että se peli on siksi hyvä jatko-osa, että ykkönen nimenomaan vain tarvitsi kaikkien osa-alueiden huippuunsa hiomista, puhdasverinen toimintapeli kun oli. Veikkaanpa, että kolmonenkin tulee noudattamaan melko samaa kaavaa, mutta huomattavasti paremmilla tehoilla siihen saadaan uutta tuoreutta. Jos kolmonen olisi tullut PS2:lle samalla kaavalla kuin kaksi ekaa osaa, väittäisin ettei se olisi enää kiinnostanut likimainkaan samalla tavalla, koska GoW2 on jo käytännössä täydellisyyttä hipova suoritus. Olisi pitänyt tehdä suurempia muutoksia taistelujärjestelmään ym, jolloin peli tuntuisi taas tuoreelta eikä vain jatko-osalta. En osaa oikein sanoa mitä Retron olisi kakkoseen pitänyt tehdä, jotta se olisi parantanut ykkösestä, mutta jotain kuitenkin. :D



Pelkästään sulavan ohjattavuuden perusteella en odottaisi vielä MP3:sta ykkösen kaatajaa, siihen tarvitaan ihan vähän muutakin.;)

Ja odotat että gow3 olisi automaattisesti parempi koska se tehdään paremmilla tehoilla. Ja tehothan käytetään mihin? Grafiikkaan.

Ja kyllä konsolien FPS-peleissä kontrollit tarvitsevat eniten muokkausta, wiimote tuo tuulahduksen tuoreutta niihin. Metroid tulee varmasti olemaan enemmän toiminnallisempi mutta kyllä tutkimisellekkin tilaa luulisi jäävän. Se on sitä pelien uudistamista mistä olet jauhanut. :rolleyes: Ei varmasti ole samanlainen kuin kakkososa. Itsekkin odotan MP3:selta paljon!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Sehän tässä hauskaa on aina ollutkin, että kun Nintendo tekee jatko-osia, niin niitä kyllä kritisoidaan, mutta kun muut pelitalot kierrättävät ideoitaan, niin se on ihan jees.

Tämä nyt on niin näkökulmasta riippuva kannanotto kuin voi olla. Itse olen kyllä nähnyt miljoonia puolustuksia Kirby puolimiljoonille ja Pokemon miljoonille ynnämuille ja samaan aikaan nauretaan Sony suohon, kun tulee Ridge Racer vitosia ja Tekken kutosia ynnämuita. Kyllä jatko-osia kritisoidaan aina, tulee ne mistä vaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Ja odotat että gow3 olisi automaattisesti parempi koska se tehdään paremmilla tehoilla. Ja tehothan käytetään mihin? Grafiikkaan.

Ja kyllä konsolien FPS-peleissä kontrollit tarvitsevat eniten muokkausta, wiimote tuo tuulahduksen tuoreutta niihin. Metroid tulee varmasti olemaan enemmän toiminnallisempi mutta kyllä tutkimisellekkin tilaa luulisi jäävän. Se on sitä pelien uudistamista mistä olet jauhanut. :rolleyes: Ei varmasti ole samanlainen kuin kakkososa. Itsekkin odotan MP3:selta paljon!

No kyllä, jos GoW3 on täysin samanlainen kuin kakkonen, mutta paremmilla grafiikoilla, se on parempi. Samaahan olen toivonut tässäkin threadissa Nintendolta, julkaiskaa parempitehoinen kone ja tehkää MP1 vähän muunneltuna ja tuhat kertaa kauniimpana ja olen taivaassa.

Kolmonen kyllä uudistuu, jos siitä tulee toiminnallisempi. Kyllä, haluan uudistuksia, mutta en toiminnallisempaa Metroidia. Eikä MP ole lähtökohtaisesti mikään helvetin FPS, se on seikkailupeli, tutkimusmatkailu, en halua siihen mitään "Jee, Wiimote tekee tähtäilystä hauskaa ja tarkkaa, tehdäänpä ammuskelua 50% enemmän"-mättöä. Kyllä, on helppo vain huudella ja pyytää uudistuksia vaikkei itse osaa antaa esimerkkejä, tiedän sen. Silti haluan niitä uudistuksia. Tai tehotkin riittäisi.:p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On myös niitä ihmisiä, joiden mielestä jopa Load ja Reload on hyviä levyjä, koska kannessa lukee Metallica---

Mutta harva leiristä riippumatta kehtaa väittää, etteikö Metallica olisi legenda.

"Sitten tulee joku homobändi joka on muka parempaa kun Load ja Reload, minähän en semmoisia kuuntele kun Metallicaa parempaa ei olekaan! Ihan sama mitä muut sanoo, jos ei diggaa metallicaa on lökäpöksyhomo, joka ei tajua mistään mitään. Taas samat saatanan salaliittojen takana vehtaavat pellet väittää että Lars ei osaa edes soittaa rumpuja! Ihan sama mitä metallica tekee niin se on paras, ne on aina uudistuneet, on kyllä vitun tyhmää jengiä kun ei tajua että minä olen oikeassa! Jos ois joku muu bändi kun metallica niin varmasti kaikki julistais noi levyt klassikoiksi, mutta nyt on vaan pakko dissata kun se on niin trendikästä!!!"

jne vuodatusta
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom