Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?
Tällä hetkellä Nintendo Revolution kiinnostaa ehdottomasti eniten. Vaikka I prefer tavallisisista ohjaimista ja en kaipaa peleihin mitään uusia ideoita kamalasti, niin Nintendon on silti pakko onnistua, ideat vaikuttavat sen verran hyviltä.
Ja kaipa siihen ohjaimeenkin ja uusiin ohjaustyyleihinkin pikkuhiljaa tottuisi. Jos haluaa pelata wanhalla hyvällä tyylillä, niin kaivaa esille yhä hyvät Xboxin ja Cuben (tai tyttöystävän playstation 2:n). Tiedot Nintendo Revolutionin peleistä (tai lähinnä niiden in-game-videot ja pelityylit) ovat olleet vielä kovin vähäisiä, joten mitään kovin vaikuttavaa ei voi vielä sanoa. Pitää vielä odotella enemmän infoa ja katsoa mitä tuleman pitää.
Xbox 360 ja PS3 eivät vaan osaa jotenkin kiinnostaa. Xbox 360:ssä mielestäni tuota Liveä ja sen hienoutta on arvostettu ja siihen on panostettu liikaakin. Yksinpelit kärsivät runsaasti, koska tahdotaan tehdä hyviä nettipelejä, joten Live olisi melkein pakkohankinta siihenkin. Tälläinen ongelma oli ainakin useissa Xboxin parhaimmissa peleissä (yksinpeli huono, Live siis lähes pakollinen). PS3 ja Xbox 360:n tähänkin mennessä ilmoitetut pelit ovat jotenkin niin perustasoa. Vaikka Halo 2:nkin oli mielestäni upea peli niin yksin- kuin moninpelinä, niin Halo 3:t ynnä muut eivät osaa kiinnostaa oikein yhtään. Ja jotenkin PS3 ja Xbox 360 tuntuvat panostavan siihen grafiikkaan aivan liikaa. Jostain syystä minua ei ole kiinnostanut vähään aikaan nähdä ainoatakaan videota, jossa esitelty grafiikkatasoa, koska jotenkin mielestäni kehitys grafiikan osalta saisi pysähtyä. IMHO grafiikkaan panostetaan liikaa itse pelikokemuksen ja pelin kustannuksella. Eikä HDTV telluakaan kotoa löydy, joten mitäpä niistä korkeista resoluutioista olisi itselleni hyötyä?
Eli tällä hetkellä Nintendo on selkeästi vahvimmillaan, vaikka pelitarjonnasta ei ole irronnut vielä oikein mitään. Ainakin se tuntuu yhäkin pysyvän pure-pelikoneena, joka on minulle tärkeintä, ei kahvinkeitintä ja leivänpaahdinta sisältävä multimediakeskus, jonka kuvan ainakin Sony ja Microsoft ovat sanomisillaan koneistaan aika hyvin saaneet aikaan.
Muilta kuin Nintendon koneilta kiinnostavat pelit ovat tällä hetkellä hyvin vähäisiä. Tässä kuitenkin muutama, josta kuulisin mielelläni lisää: (mahdollinen) Ninja Gaidenin jatko-osa, Halo 3, MGS-sarja, Resident Evil 5 ja muutamat muut.