Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Elävä esimerkki Procedural Synthesiksen tehokkuudesta on .kkrieger. Kyseessä on beta-demo visuaalisesti melko näyttävästä FPS-pelistä PC:lle. Demon koko on ... 96 kt ... kyllä, kilotavua. Linkittämäni kuvan koko on lähes 59 kilotavua. :)

heheh, tuo oli jo aika mielenkiintoinen.
yhtä paljon vie tilaa kuin joku köykäinen kännykkäpeli ja laitteistovaatimuksetkin pelin kokoon nähden tosi korkeat.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Elävä esimerkki Procedural Synthesiksen tehokkuudesta on .kkrieger. Kyseessä on beta-demo visuaalisesti melko näyttävästä FPS-pelistä PC:lle. Demon koko on ... 96 kt ... kyllä, kilotavua. Linkittämäni kuvan koko on lähes 59 kilotavua. :)
Kyllä, .kkrieger on melko uskomaton, mutta kuten jujze tuossa totesikin, peli vaatii koneelta aivan älyttömiä. Nykyisten konsolipelien ja .kkriegerin väliltä on tietenkin löydettävissä se tuleville konsoleille (tai puhutaan nyt vaikka siitä X360:sta) optimaalisin "kompromissi" pelkän koodin ja valmiiksi tallennettujen objektejen kanssa. .kkriegerhän siis toimii niin, että _kaikki_ on koodattu (eikä se peli oikeasti nyt niin hyvältä näytä, vaikka kuvassa upealta näyttääkin - kokoon nähden silti massiivista kamaa).

EDIT: Muistakaa nyt, että meidän tehtävämme ei ole huolehtia DVD:n kapasiteetin riittävyydestä, vaan kehittäjien ahkeruudesta. Kaikki on aina ratkaistavissa, eikös? Saadaanhan IE:lläkin sivut toimimaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Huomasin seuraavan erittäin oudon jutun kun luin viime viikolla julkaistua Nintendon vuosikatsausta... Viimeisellä sivulla listataan Nintendon tämän hetkisiä yhteistyökumppaneita ja listalta jossa oli yhtiöt joissa Nintendolla on osake-enemmistö löytyi myös kukas muukaan kuin Silicon Knights Inc. Eli näyttää siltä että SK tekee Nintendolle pelejä kaikista uutisista huolimatta. Se mikä tästä tekee mielenkiintoista on se, että miten tämä tulee vaikuttaa X360:n tuleviin SK projekteihin ja mitä peliä SK tekee Nintedolle...

URL: http://nintendo.co.jp/kessan/annual0503e.pdf
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Se mikä tästä tekee mielenkiintoista on se, että miten tämä tulee vaikuttaa X360:n tuleviin SK projekteihin ja mitä peliä SK tekee Nintedolle...

IGN:stä lähes 1,5 vuotta vanha stoori:

"Nintendo and Silicon Knights have reached an agreement allowing Silicon Knights to pursue its vision of videogame entertainment with other companies," said a Nintendo of America spokesperson. "Nintendo respects the creative work of Silicon Knights and the parties have left the door open to work on future projects that meet the creative vision of both companies."

Asked if today's news meant Silicon Knights would not continue to develop for Nintendo platforms, Denis Dyack said: "No it doesn't. It's possible that we may do another game with Nintendo, actually. It just means that we've decided to break our exclusivity with Nintendo."

Microsoftilla on sopimus Too Human -trilogiasta SK:n kanssa, joten tähän projekti Nintendon kanssa tuskin vaikuttaa. On tiedetty jo pitkään, että SK kehittää myös Segalle next-gen-peliä, joten Nintendo tuskin olisi sen kummempi yhteistyökumppani kuin nämä kaksi muuta. SK ei missään nimessä ole kenenkään yksinoikeuskehittäjä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
SK ei missään nimessä ole kenenkään yksinoikeuskehittäjä.

Mutta miksi Nintendo sallii kehittämisen muille alustoille jos se virallisesti omistaa enemmistön ko. lafkasta? Ja tämä on ihan tämän vuoden juttu. Ehkä tässä on jotakin jota minä en vain ymmärrä tai ehkä tiedotteessa on virhe. Oli miten oli, minusta se on silti aika outoa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

previa sanoi:
Tätähän tuo DVD formaatin valinta tuo tullessaan Mikkisoftalle.
Peliplaneetan uutinen

Oi itku! Pelaaja joutuu vaihtamaan kiekon kerran kesken pelin! Voi tuskaa! Ja toisen kiekon painattaminenhan maksaa jopa pari senttiä enemmän valmistajalle! Miten Microsoft selviää tästä? :rolleyes:

EDIT: Ja ainoa keino jolla nuokin luultavasti ovat saaneet kiekon täyteen on japsuropeille tyypillinen ärsyttävä ja pullisteleva CGI-renderöinti, jota lapataan tuntikaupalla kiekolle.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Timmi_Tommi sanoi:
Japsienkin olisi jo aika luopua mahtipontisista roolipeleistä kokonaan ja siirtyä tekemään vaikka jotain ensimmäisen persoonan räiskintöjä tai urheilupelejä.

Voidaan kyllä sanoa että kun se mahtipontisuus menee koomisuuden puolelle ja sillä yritetään vetää huomio siitä, että peli ei olekaan niin kummoinen jokin on pahasti pielessä. Eikä CGI-höttö edes aina näytä kovinkaan upealta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Eivät pelinkehittäjät turhaan valita jo pieneksi käyneestä DVD-formaatista. Nykyinen formaatti elää vain lyhyen hetken eikä enään nähdä mitään VHS:n tapaisia historiallisia mammutteja. Sony teki oikein valitessaan formaatin joka tarjoaa jatkuvuutta pitkälle eteenpäin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Jepjep tiettyjä sivuja selaamalla näyttäisi siltä, että tästä Xbox 360:n DVD:n kapasiteestista yritetään tehdä kunnon spektaakkeli. Tosin en vastusta, jos se johtaisi HD-DVD-aseman lisäämiseen konsoliin edes elokuvatarkoituksessa - olisihan se DVD:tä tilavampi ratkaisu (vaikkei välttämättä nopeampi). On kuitenkin hieman liioitellun oloista vihjata, että Xbox 360 -pelit vaatisivat useita DVD-levyjä, kun levytilasta on pari japanilaista valittanut ja yksi japanilainen peli on vahvistettu kaksilevyiseksi. Ja tuskinpa ensimmäisen sukupolven pelit vielä hyödyntävät erikoisesti grafiikan reaaliaikaista tuottamista tai muuta fiksua ja levytilaa säästävää. Syön sukkani, jos Xbox 360 kaatuu DVD-formaattiin. Levynvaihto on kenkkua kesken kliimaksin, tiedän, mutta jos GameCube mitään kertoo, pelitarjonnan tasossa se ei näy lainkaan. Ja onhan 9 gigatavua kuitenkin enemmän kuin 1,5 gigatavua.

EDIT: Eikä se levynvaihtokaan ole aivan välttämättömyys. Jos "pääpeli" ilmestyy yhdellä levyllä ja sen mukana tulee toinen DVD, joka on "lisäsisältöä", en näe mitään estettä sille, miksei sitä lisäsisältöä saisi asentaa kiintolevylle. Tämä ei sodi Microsoftin kiintolevyvaatimussäännöksiä vastaan, koska "lisäsisällön" on jo kerrottu vaativan kiintolevyn. Itse asiassa tällainen järjestely voisi olla jopa hyödyksi Microsoftille, koska se kannustaisi kuluttajia hankkimaan tilavamman kiintolevyn (kunhan niitä tulee saataville). Toki lisäsisällön voisi julkaista myös Marketplacella. Tarkoitan siis hieman Halo 2 + Halo 2 Multiplayer Map Packin tapaista järjestelyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Lisää avautumista XO:sta tarjoilee Gabe Newell.

Gabe Newell: Xbox 360 Makes My Life Wors

Tosin Gabe Newell ehti haukkua jo PS3:n vielä pahemmaksi laitteeksi kuin XBOX 360 eräässä aikaisemmassa artikkelissa. Ehkä hänen paras lausauhduksensa ko. artikkelissa oli seuraava:

"Statements about 'Oh, the PS3 is going to be twice as fast as an Xbox 360' are totally meaningless . It means nothing. It's surprising that game customers don't realize how it treats them like idiots. The assumption is that you're going to swallow that kind of system, when in fact there's no code that has been run on both of those architectures that is anything close to a realistic proxy for game performance. So to make a statement like that, I'm worried for the customers. And that we view customers as complete morons that will never catch on and that we're lying to them all the time. That's a problem because in the long run, it will have an impact on our sales."

Ja jos tästä aiheesta halutaan vielä lisää, pari päivää sitten John Carmack sanoi GDC:ssä että jos hän saisi valita pelialan tulevan konsolin, se olisi se "kolmas konsoli jossa on ATI:n näytönohjain ja Cubemapping*" eli Nintendon Revolution. Alla oleva linkki on lähde uutiseen, mutta se on ranskaksi joten se kannattaa kääntää joko Babelfishin tai ranskankielen taidon avulla.

* Cubemapping on Revoa varten patentoitu tekniikka jonka voi nähdä mm. USA:n patenttitoimistossa.

PS3: http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=510&Itemid=2
GDC-uutinen: http://www.ngcfrance.com/news.php?op%E9rande=0&idx=4080&r=1
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Vaivauduin selvittämään mitä tuo Revon cubemapping on. Käytännössä siis kyse on 3D-kuvasta, jossa on kiinteä kamera ja käytetään valmiiksi renderöityä kuvaa. Tämä poikkeaa tavallisesta 2D-kuvasta (esim. PSonen Final Fantasyt) sillä, että mukaan on lisätty syvyysvaikutelma. Tällä tavoin luodaan efekti, että maisema olisi oikeasti kolmiulotteinen kun kuvan elementit "puskevat esille" eivätkä ole vain puhtaan kaksiulotteisia. Kamera voi pysyä paikallaan, mutta sen kulma voi muuttua ja silti maisema näyttää realistiselta ja siltä, kuin se renderöitäisiin reaaliajassa. Tosin kiinteä kamerapiste rajoittaa aika paljon... kaipa tuota jossain pelissä tulee näkemään. Tai ehkä joku yrittää hakkeroida sitä toimimaan vaikka kameran paikka muuttuu...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Kaipa tuota jossain pelissä tulee näkemään.

Tuota tekniikaa käytettiin jo aikoinaan Ocarina of Timessa*, mutta tässä "uusitussa" versiossa efektin pitäisi olla huomattavasti siistimpi.

* Heraldian pääkaupungin keskustassa
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tuota tekniikaa käytettiin jo aikoinaan Ocarina of Timessa*, mutta tässä "uusitussa" versiossa efektin pitäisi olla huomattavasti siistimpi.

* Heraldian pääkaupungin keskustassa

Asiasta eeppiseen, toimi Ocarinassa oikein hyvin tuo. Tuli vain mieleen nyt, kun muistutit. Ellen ihan väärässä ole, niin Resident Evil Remakessa tuota käytettiin myös... Silloin siitä puhuttiin mediassa aika kovasti, koska - kuten tiedämme - oli graafinen ulosanti aikansa ehkä hienointa - Cubella. Hmm.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Pistinkin tuossa vähän enemmän juttua Revolution ketjuun uudesta ohjaimesta. Koko yö tuli valvottua Iwatan puheen takia.

Kyllähän tuo siis vaikutuksen teki ja varmasti toimii toisten pelien kanssa erittäin hyvin ja varmasti tulee hauskaa olemaan tuon kanssa. Siltikin perinteikkäälle peliohjaimelle löytyy kysyntää ja käyttöä eli Revolution ei sulje PS3:sta ja XXobx360:aa ostoslistalta pois millään ilveellä. Sekaisissa tunnelmissa ohjaimesta olen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä totean tällä hetkellä lähinnä sitä, että tästä konsolisukupolvesta tulee varmasti mielenkiintoisin pitkään aikaan. Jokaisella koneella on omat selkeät, helvetin hyvät ominaisuutensa jotka tekevät niistä must ostoksia ja takaavat että myös pelipuoli on mielenkiintoinen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös jo PS2:lle ja Xboxille löytynyt kaukosäädin? ;)

Mikäpäs siinä..... mielenkiintoista. Vaikea tässä mitään hurraata on silti vielä huutaa.

Vähän kyllä huvittavat nyt puheet aikaisemman salailun tarpeesta, jotteivat Sony ja Microsoft olisi rynnänneet suin päin kopioimaan Nintendon ohjainta. :p
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Oletteko muuten huomanneet, että tämän sukupolven väri on valkoinen/vaalea? About aina ennen se on ollut musta, mutta nyt ilmeisesti kaikki valmistajat ovat lähteneet uudelle uralle. Nintendo on jatkanut linjaansa eri värivaihtoehdoilla, mutta MS ja Sony eivät pahemmin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom