Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hex sanoi:Eikös jo PS2:lle ja Xboxille löytynyt kaukosäädin?
Mikäpäs siinä..... mielenkiintoista. Vaikea tässä mitään hurraata on silti vielä huutaa.
Vähän kyllä huvittavat nyt puheet aikaisemman salailun tarpeesta, jotteivat Sony ja Microsoft olisi rynnänneet suin päin kopioimaan Nintendon ohjainta.
Itseäni arveluttaa enemmän kuin tuo ohjainten liittäminen toisiinsa johdolla (vastakohtana langattomuudelle) se, että ne eivät ole kiinni toisissaan kiinteästi. Pitkissä pelisessioissa kahden käden ohjaimessa lapaset tukevat toisiaan. Kun ohjainpuoliskot ovat noin irti toisistaan, katoaa tuo tuki.NviperO sanoi:Miksei näiden kahden vempaimen välille ole luotu edes langatonta yhteyttä? <...> mutta toisaalta omasta mielestäni tuo toisen käden analogi-/liiketunnistin-/mikälieohjain näyttää paremminkin luotaantyöntävältä.
hakarkka sanoi:Yksinkertaisesti ajateltunahan tuo osoitinkapula toimii kuin 3D-hiiri. (Ilmeisesti) yhtä tarkka kontrolli kuin hiirellä mutta kaikki kolme ulottuvuutta...
Teppo_Holmqvist sanoi:Tiesin jo about puoli vuotta sitten että laitteessa tulisi olemaan gyroskooppi, mutta en kyllä uskonut että se olisi noin radikaalilla tavalla mukana. Suurin vihje oli Gyration INC:n sivuilta löytynyt artikkeli, jossa puljun johtaja kertoi vuonna 2001 esitelleensä miten yhtiön 3D-hiiri saattaisi parantaa pelikokemusta. Esimerkkipeleinä toimivat mm. Luigi's Mansion ja Waverace. Nintendo innostui asiasta niin paljon että se tuppasi Gyrationille 300 miljoonaa dollaria käteen ja osti konsolipuolelle yksinoikeuden firman keksintöihin ja niihin liityviin patentteihin. Eli tuo ohjain on ollut tämän perusteella jo neljä vuotta kehitteillä.
URL: http://www.gyration.com
Tuon videon katsoattuani totesin sen olevan vielä enemmän pois luotaantyöntävämpi kuin alunperin ajattelin IGN:n teksteistä. En halua heilua pelatessani. Haluan edelleen maata kuin kuollut lahna sohvanpohjalla ohjain kädessä. Siis kaukosäädin toimikoon kuten pitääkin, mutta se kädessä hihhuloimaan, no way! Sekopäitä noi japskit.spritex sanoi:Katsokaa toi video, ei ole ihan tavallinen kauko-ohjain kyseessä:
Tuohan on periaatteessa aivan hillitön!
Minä ainakin olen saanut sen kuvan että tuo video on yliliioteltu ja noihin juttuihin riittää pelkkä ranneliike=). Eihän hiirtäkään tarvitse puolta metriä liikuttaa vaikka näytön halkaisija olisi sen verran=D.tsinivuo sanoi:Tuon videon katsoattuani totesin sen olevan vielä enemmän pois luotaantyöntävämpi kuin alunperin ajattelin IGN:n teksteistä. En halua heilua pelatessani. Haluan edelleen maata kuin kuollut lahna sohvanpohjalla ohjain kädessä. Siis kaukosäädin toimikoon kuten pitääkin, mutta se kädessä hihhuloimaan, no way! Sekopäitä noi japskit.
hakarkka sanoi:Minä ainakin olen saanut sen kuvan että tuo video on yliliioteltu ja noihin juttuihin riittää pelkkä ranneliike=). Eihän hiirtäkään tarvitse puolta metriä liikuttaa vaikka näytön halkaisija olisi sen verran=D.
A. Olikos se Iwata, joka sanoi että ohjaimen muotoilu muuttuu vielä.NviperO sanoi:Paluu NES-aikaan ergonomiassa on kuitenkin välttämättä edessä, jos tuo ohjain on lopullinen. Miksei näiden kahden vempaimen välille ole luotu edes langatonta yhteyttä?
Knight sanoi:A. Olikos se Iwata, joka sanoi että ohjaimen muotoilu muuttuu vielä.
tsinivuo sanoi:Tuon videon katsoattuani totesin sen olevan vielä enemmän pois luotaantyöntävämpi kuin alunperin ajattelin IGN:n teksteistä. En halua heilua pelatessani. Haluan edelleen maata kuin kuollut lahna sohvanpohjalla ohjain kädessä. Siis kaukosäädin toimikoon kuten pitääkin, mutta se kädessä hihhuloimaan, no way! Sekopäitä noi japskit.
Olet kyllä oikeassa. Eihän NESissä ollut mitään ergonomiaa. Tyhmä minä.Knight sanoi:B. NES-ergonomiassa ei ole mitään vikaa!