Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Onpahan tähänkin threadiin vastaamista tullut vältettyä kuin ruttoa, mutta kaippa se pitää omat sanansa sanoa jos joku niistä jotain irti saa.
Oma valinta on nextgen kuninkaaksi x360 tai jos Wii rupeaa vetämään ässiä hihastaan voi se nousta ykköseksi.
Itsellä tällä hetkellä on vain tuo xbox 360 joka tuli ostettua käytettynä tyypiltä jolla se oli ollut julkaisusta asti ja itsellä on ollut tuo siis jo yli vuosi. Mitään vikoja koneessa ei ole ollut, mitä nyt alle 5 kertaa on sinä aikana peli jähmettynyt paikoilleen jostain syystä, mutta tälläisiä vikoja on ollut jo vanhan nes:n aikoina ja vertaa käyttön määrään ei tuo edes harmita yhtään.
PS3 eniten ajaa minua pois ettei sillä ole oikein mitään yksinoikeus pelejä jotka kiinnostaisivat.
Ainoa mikä tulee mieleen on Twisted Metallin massiivinen online mättöjuhla josta joskus kuulin huhuja. Toinen on se blue ray lisä laite mille ei itsellä ole mitään kiinnostusta, kun dvd leffojakin tulee vain ostettua jos ne löytyvät alle 4 euron hintalapusta tai jos oikein haluan jonkun leffan niin voin 10 euroa törsätä ja niiden resot riittävät ihan hyvin minulle. Tulihan tuota itse konettakin testattua joku puoli tuntia eikä vakuuttanut yhtään. Oikeastaan ainoa positiivinen asia voi sanoa itse pelistä joka oli motorstormi. Eikä siinäkään niin että se olisi niin taivaallinen peli vaan se että miksi tälläistä peliä ei ole vielä uudelle boksille tehty. Ohjain oli ainakin epämukava, jos ei muuta. Enpä ala sitä enempään sitä tässä puimaan.
Wiitäkin on tullut testattua ja pakko sanoa että sen vajaan tunnin mitä testasin niin sen perusteella varmaankin tulee jossain vaiheessa hommattua kone. Ohjaimet olivat tarpeeksi mukavat ja vaikka ei wiisportissa ja wiiplayssä pärjännytkään mitenkään hyvin oli hauska kuitenkin pelleillä sillä motion detecterillä. Pelejä nyt ei ole oikein mitään kiinnostavaa, mutta loppu vuotta kohden näyttäis tulevan jo jotain.
Ihmetyttää tuon Sonyn markinointi suunnitelmat kun kieltävät matti meikäläistä tilaamasta aasiasta pelejä koneisiinsa. Lik-sang joutui lopettamaan sonyn takia ja itsekkin joudun japsi pelien ostamisen lopettamaan psp:ni. Noh nykyään tulee hommattua japsi pelit eri kauttakin, mutta Sony eikä mikään pelifirma saa siitä pennin jeniä omapa on vikansa kun eivät huoli rahoja
.
Kaksi ensimmäistä pelisukupolvea oli Nintendon kelkassa (Nes, Snes), sitten olin kaksi sukupolvea Sonyn kelkassa (playstation 1 ja 2), Nyt varmaan tulee oltua kaksi sukupolvea Microsoftin kelkas (xbox 360 ja ?). Voi olla että Ps 3 parantaa jossain vaiheessa tahtia, mutta tämän vuoden aikana se ei ainakaan tule tapahtumaan. Eihän tuo uus Xboxikaan täydellinen ole monesta asiasta olisi parantamisen varaa, mutta jos näistä kolmesta täytyy valita niin kyllä se tällä hetkellä on paras kolmikosta.