Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
En tiedä oletko tietoinen, mutta kun tämän saitin alkuhistoria oli 100% PS2 fanisivu. Mihinkäs koira karvoistaan pääsee. Vaikka sivusto on näennäisesti tasapuolinen kaikille konsoleille niin totuus on jotain aivan muuta.

Voitte kuvitella minkälainen asenne ylläpitäjillä, moderaattoreilla, suurimmalla osalla käyttäjistä ym.. olisi jos puhtaasti 100% Xbox fanisivusto päättäisikin ottaa käsittelyyn myös vaikkapa PS3:n.
Tähän nyt pitää puuttua sen verran, että kyllä meiltä löytyy ylläpidosta varsin kattavasti Xbox-fanipoikiakin, mutta eivät vain jaksa vaivautua tähän sotimiseen, toisin kuin hirveässä paniikissa olevat PS-fanit. :p Nintendo-puolella on nyt pientä vajausta, mutta toivottavasti sekin saadaan pian rullaamaan.

Melkeinpä sanoisin, että ylläpidosta kaikki ovat valmiita ostamaan varojensa puitteissa minkä koneen tahansa, jos sille vain löytyy mieleistä pelattavaa. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että allekirjoittaneen ykköskoneelle pitää aina olla tulossa Wipeout. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hauskana yksityiskohtana X360 on muuten myynyt Jenkeissä enemmän kuin Wii, vaikka molempien myyntejä alettaisiin laskemaan vasta Wiin julkaisusta ja laskemalla kaikkien kuukausien myynnit yhteen. Tämä tietysti johtuu siitä, että Wiitä ei ole ollut tarpeeksi saatavilla, sillä viime marras ja joulukuussa Boxi myi paljon enemmän kuin Wii. Silti tuli minulle hieman yllätyksenä nuo luvut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Itse asiassa tuo "oikea ratkaisu" on hyvin henkilöktainen asia. Esimerkiksi minulle tuo PS3 tolla Blu-Raylla oli just oikea systeemi kun olen tällainen filkka pelle ja tykkään hifistellä HD kuvalla. Pelitarjonta profiloituu mulle mieleiseksi, joten ei ole senkään puolesta valittamista. Jollekin taas tuo Wii on se hyvä ja hieno juttu ja jollekin X360. Minulle tuo PS3 oli se ehdottomasti paras konsoli. Sanotaan näin että jos uudestaan pitäis ostaa uusi niin se sama PS3 tulisi kotiin kannettua.
No nimenomaan. Koet, että PS3 on paras vaihtoehto sinulle -> you win. Kirjoitin lähinnä yleisellä tasolla: Pertti ostaa konsolin X. Konsoli on pirun kallis, ohjain ei toimi, konsoli hajoilee, konsoli on ruma, konsolille ei ole pelejä, konsolille on vääränlaisia pelejä, konsoli ei myy, konsoli myy väärin jne. Mutta kavereille pitää sen verta kehua, että onhan X parasta ikinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Niin, hassua miten monelta löytyy niin negatiivisia tuntemuksia Wiitä ja uutta Nintendoa kohtaan. Muuten, Nintendo 64 myi elinaikanaan 35 miljoonaa, pidetään floppina.

Sorry Mahew, kommenttini ei liittynyt mitenkään Nintendoon, vaan MS-puoleen :) Negatiivisia tuntemuksia on Wiitä kohtaan johtuen pettymyksestä mitä edelliset konsolit aiheuttivat. Jos Wiille tulee pelejä jotka itselle on must have, ei ole minkäänlaisia ongelmia hypätä kelkkaan mukaan. Vielä niitä ei ole kiikarissa mutta ainahan niitä voi tulla, enkä laske Wiin hankkimista mahdottomuudeksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Microsoftin mielestä takuu ei siirry käytettynä ostettuihin laitteisiin.
Tähän on varmasti tulossa jossain vaiheessa oikeuden päätös.
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=38903

Niin mutta pää pointinahan on että kone on mulla ollut yli vuoden ja edellisellä omistajalla melkein puoli vuotta ennen minua, joten eikai takuu olisi muutenkaan voimassa tänä päivänä vai onko näissä muka yli vuoden mittainen takuu? Siis tämä on omakohtainen kokemus ettei ole takuuseen tarvinnut edes turvautua
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Nintendon itse asettama primäärinen segmentti 8-12 vuotiaat. Tässä segmentissä Nintendo on saavuttanut dominanssi aseman.

Nyt nyt tulee niin hirveää trollausta että, ensiksi vedellään jo sinne suuntaan ja sitten kunnolla överiksi. :D

samuel6 sanoi:
Negatiivisia tuntemuksia on Wiitä kohtaan johtuen pettymyksestä mitä edelliset konsolit aiheuttivat.

Se vaan tuntui sopivan niin hyvin Wiihin. Laitetta on kritisoitu hinnasta ("tehoihinsa" nähden), peleistään (Wii Sports ja "minipelit"), ohjauksesta, grafiikoista (eikä edes HD:tä!) ja nyt sitten vielä siitä, että Wii valtaa markkinat ja vie "todelliset" pelit pois. Paljon kritiikistä on tullut vanhoilta Gamecube-omistajilta ja faneilta, tai jopa Nintendo 64:n aikaisilta Nintsukka-uskollisilta. Entiset konsolit tuskin siis ovat siinä taustalla, vaan Wii aiheuttaa ristiriitaa ja tuntemuksia suuntaan ja toiseen oman itsensä ja Nintendon uuden suunnan vuoksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Froztbite sanoi:
...
Samaahan voi sanoa pleikkarin ja wiin omistajista. Mitä jos se kone alkaakin lahoamaan n. puolen vuoden kuluessa. Ihan turhaa jossittelua tälläinen.

eipä eroa tuo boxillakaan mitenkään, monet senkin peleistä ilmestynee myös Ps3:lle, exlusiveja on lievästi enemmän tai saman verran en nyt noita rupea laskemaan ja osa näistäkin on vielä kysymys merkki niinkuin sonyllakin. Saa nähdä alkaako porukka tekemään kuten Lairin pojat puhelivat että Ps3:lta Xo:lle kun näin laatu ei kärsisi porttauksessa.

Käytössähän tuo monella hajoaa, tuuletus ei kenties kestäkkään järisyttäviä 6-20 tunnin pelisessioita.

Mutta joo voidaanhan sitä katsellakin miten nämä Ps3 ja Wii nyt tulevat kestämään, jenkeissä ja japanissa porukalla rullaa edelleen koneet mallikkaasti ja hajoamis tapauksia on ollut naurettavan vähäisesti ja tietääkseni sony vaihtaa hajoneet mutkitta uuteen ja varmasti näin tekee Nipakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pox83 sanoi:
Se on hyvä kun moderaattoritkin ovat lähteneet Sony Defence Forceen mukaan. Minua oikeasti mietityttää mitä te vitun ääliöt teette sitten Nintendo voittaa, ja kukaan ei halua tulla tänne kun teillä ja koko sivustolla on maine totaalisina kusipäinä? Bannikää vaan jos vituttaa että joku sanoi totuuden päin naamaa, mutta se ei tule muuttamaan tulevaisuutta.

Aika ikävää että HC NDF:lla ei kasetti kestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Froztbite sanoi:
Niin mutta pää pointinahan on että kone on mulla ollut yli vuoden ja edellisellä omistajalla melkein puoli vuotta ennen minua, joten eikai takuu olisi muutenkaan voimassa tänä päivänä vai onko näissä muka yli vuoden mittainen takuu? Siis tämä on omakohtainen kokemus ettei ole takuuseen tarvinnut edes turvautua

Eli ajattele, jos olet epäonnekas ja leukaan napsahtaa puolen vuoden päästä, ei muuta kun uutta ostamaan...;) tietysti pidän peukkuja että näin ei käy. Ne punaiset valot eivät äkkipikaisen mieltä lämmitä, voin kertoa kokemuksesta.

EDIT : pox83 ota ihan iisisti, Nintendon vallankumous on onnistunut. Uudella ohjauksella on onnistuttu myymään Volkkaria Porschen kuorilla, ei muuta kun ostamaan jotain peliä mikä alkaa nimellä Mario..... (Mario Urban Waterpolo party fighters 4 perhaps?). Oli pakko trollata, mies on niin reunalla että jos tämän kerran :D Itsellä ei ole mitään Nintendoa vastaan, pahoittelut jos joku otti tuosta herneen nenään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Se oikea muoto on anglismi. ;)

Ajatukset kävivät noissa hinnanpudotuksissa juuri tänään, ja niidenkin suhteen Sonylla on erittäin huonot näkymät. Miten tuollaista könttäsummaa lähdetään alentamaan kilpailijoiden ja tuotantokustannusten paineessa? Japani sai jo alennuksen 20 gigan malliin, eikä se näytä auttaneen mitään. Länsimaissa on enemmän varaa alentaa, mutta toisaalta suhteellisesti korkeampi hinta luo myös enemmän ongelmia. "Kohtuullinen" alennus olisi noin 100 euroa, mutta se ei auttaisi laitteen hintaa yhtään. Se olisi yhä vähintään sen viisisataa, Suomessa 589. Onko viidellä ja kuudella sadalla oikeasti enää mitään eroa?

Gamecubesta nähtiin, että hinnanalennukset eivät auta konsolia, joka on menettänyt alkuvauhtinsa. Alennukset eivät mitenkään takaa, että ihmiset ostaisivat laitetta, ja PlayStation 3:n tapauksessa alhainen hinta ja suuri kysyntäkin olisivat ongelma. Voisiko sellaisia tuotantotappioita korvata millään määrällä myytyjä pelejä, ja haluaisiko Sony pitää kiinni edes jonkinlaisesta markkina-asemasta satojen miljoonien hinnalla?
Jep, tosin anglisismikin on täysin suomea. Toisin kuin englismi, joka on... anglismi.

Hienoa pohdintaa. Itselleni satanenkin rikkoo ehkä kipukynnykseni, joten voisin hyvinkin harkita ostamista 'reiluun viiteensataan'. Siitä, miten Pertti-perus-pelaaja asian näkee, minulla ei ole mítää hajua. Toisaalta; voidaan varmaan sanoa, ettei historia ole ikinä tae tulevasta. Siten PS3:n tapauksessa alennukset voisivat ehkä hyvinkin tepsiä. Todennäköisempää on kumminkin sen 'jeesus-pelin' saapuminen. Tässä palapelissä on kuitenkin niin paljon muuttujia, että minun puolestani aika saa näyttää kuinka käy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Viper7 sanoi:
eipä eroa tuo boxillakaan mitenkään, monet senkin peleistä ilmestynee myös Ps3:lle, exlusiveja on lievästi enemmän tai saman verran en nyt noita rupea laskemaan ja osa näistäkin on vielä kysymys merkki niinkuin sonyllakin. Saa nähdä alkaako porukka tekemään kuten Lairin pojat puhelivat että Ps3:lta Xo:lle kun näin laatu ei kärsisi porttauksessa.

Käytössähän tuo monella hajoaa, tuuletus ei kenties kestäkkään järisyttäviä 6-20 tunnin pelisessioita.

Mutta joo voidaanhan sitä katsellakin miten nämä Ps3 ja Wii nyt tulevat kestämään, jenkeissä ja japanissa porukalla rullaa edelleen koneet mallikkaasti ja hajoamis tapauksia on ollut naurettavan vähäisesti ja tietääkseni sony vaihtaa hajoneet mutkitta uuteen ja varmasti näin tekee Nipakin.

Jep itsekkin yritin tuossa ensimmäisessä postauksessa sanoa että ei tällä hetkellä ole oikein mitää exclusive pelejä mainittu kuin tuo Twisted metal jotka saisivat minut ostamaan 600 euron koneen kun minulla löytyy jo 400 euron boksi.

Itsellähän tuo on parhaimillaa ollut 7-10 tunnin pelisessiossa, ja kerran ollut noin päivän päällä mutta silloin se oli pelkkää latailua ja videoitten katsomista.

Tällä hetkellä vaikka onkinn varaa ostaa ps 3 en ostaisi koska ei sitä tulisi kuitenkaan käytettyä paljoaa. Katsoa tässä loppu vuosi mitä pelejä sille luvataan tehdä tuleeko siitä kuinka houkutus ostaa sekin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Nyt nyt tulee niin hirveää trollausta että, ensiksi vedellään jo sinne suuntaan ja sitten kunnolla överiksi. :D

Nintendo games are geared for the youngest of console game players. "The company hastargeted a younger age group - eight-to-12-year-olds - which it dominates" (Abrahams, 2001, n.p.)

Totutta on joskus raskas katsoa suoraan silmiin. Ketä luulet Pokemoneilla ym. pelillä Nintendon kosiskelevan. Niin ja kuten sanoin niin Wii:llä segmenttiä laajennetaan mutta ei varmasti tule siitä voimakkaasti ettäntymään sillä se ei yksinkertaisesti sovi Nintendon strategiaan. Eikä siis siinnä ole mitään pahaa jos vaikka on vähän vanhempikin ja lämpää noille Pokemon ja muille Mario etc. jutuille :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nintendo tuntuu ihan hyvin saavan satunnaisiakin pelaajia koneensa eteen mutta yhden asian he voisivat Sonyltä apinoida joka tätä auttaisi. Tämä on käännökset lähes jokaiselle kielelle, tuota englantia kun eivät ihan lapset vielä niin hyvin ymmärrä etteikö suomenkieli maittaisi peleissä oli se sitten HC pelaajan korvissa hirveätä. Myös Vanhemmille pelaajille ei tästä olisi haittaa, Referenssinä myös se ettei englannin kieli ole aina ollut pakollinen kouluissa joten jos Nintendo tosissaan yrittää konsoliaan kaiken ikäisille tässä olisi hyvää parannettavaa.

(tämän viestin ei ollut tarkoitus mollata Nipaa, vaan lähinnä esittää mielipiteeni nipan kaikki pelaa suunnitelmien toteutukseen tällä hetkellä.)

Tuli vain näin mieleen kun näin äitini pelaavan New super mario Bros peliä ja pikkusiskoni juoksentelevan Sly pelissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Nintendo games are geared for the youngest of console game players. "The company hastargeted a younger age group - eight-to-12-year-olds - which it dominates" (Abrahams, 2001, n.p.)

Totutta on joskus raskas katsoa suoraan silmiin. Ketä luulet Pokemoneilla ym. pelillä Nintendon kosiskelevan. Niin ja kuten sanoin niin Wii:llä segmenttiä laajennetaan mutta ei varmasti tule siitä voimakkaasti ettäntymään sillä se ei yksinkertaisesti sovi Nintendon strategiaan. Eikä siis siinnä ole mitään pahaa jos vaikka on vähän vanhempikin ja lämpää noille Pokemon ja muille Mario etc. jutuille :D

Aivan mahtavat argumentit. Jonkun mielipide jossain tekstissä joka on julkaistu 2001. Vapise Nintendo.

Mahewcoro sanoi:
Se oikea muoto on anglismi. ;)
Joo no piän vivahde-ero. Ainakin puhekielessä oon kuullut yleensä semmoisia viitteitä, että anglismi on yksittäinen tapaus (niinkuin äsken) ja anglisismi on se ilmiö kun englannista väännetyt sanat taipuvat sujuvasti nuorison puhekieleen... Mutta enivei tässä tapauksessa olit oikeassa. Mikälie sitten Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran sanelema totuus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Minun mielestäni näissä yleisissä ketjuissa ei kyllä kannata lähteä kahdenkeskisiin keskusteluihin, puoskaroimaan kanssakirjoittajien sielunmaisemaa, puhumaan tunteista ja sillei ;) Ne vievät vaan koko ketjun ihan hakoteille ja pois otsikon aiheesta. Mehän voidaan vaikka sitten tavata virtuaalisesti Home(tm)-palvelussa, istua siellä soffalle, pidetään vaikka kädestä kiinni ja puretaan sydäntä painavia asioita.
Okei, käsititkö viestini saivarteluna, vai miksi vastaat saivartelulla?
Ihan rehellisesti olisin halunnut kuulla kantasi asiaan. Ymmärrän, jos et halua kaikkien kuullen purkaa sydäntäsi, mutta kerran olet tästä asiasta jo muutenkin avautunut täällä, niin mikset hieman pohjustaisi kantaasi muutenkin? Vai onko sinulla oikeasti joku niin karvas kokemus Sonysta, ettet yksinkertaisesti voi puhua siitä? Jotenkin en vain tuohon usko. Olit kuitenkin valmis kirjoittamaan, kuinka apljon antifanitat firmaa
Tässä sinun kirjoittamasi:

Centauri sanoi:
Ei, minä en oikeastaan koskaan ihmeemmin pitänyt Nintendosta, sen voitto tai tappio ei minua liiemmin heiluttaisi mihinkään. Pääasia on katsos se, että Sonylla menee ihan h****tin huonosti ainakin jonkun aikaa. Jos sen saa aikaan Nintendo, niin hyvä. Jos taas ms, niin ihan yhtä hyvä. Jos kummatkin yhdessä, niin entistä parempi:cool: Mutta kuten olen useasti sanonut, niin Sony ei saa kadota markkinoilta, sillä sitä tarvitaan pitämään noita muita aisoissa. Mutta nöyrtyä, ah niin kovasti se saa vielä nöyrtyä ja saada lokaa niskaan, siit mie tykkään:D Antifanittamista, you know. Ei kenenkään puolella, mutta Sonya vastaan:D
Aika rankkaa tekstiä. Haluaisin oikeasti käsittää kantaasi hieman paremmin. En halua ajatella sinua idioottina.

Centauri sanoi:
No juuri tätä tarkoitin:( Eli jos kirjoitan täällä siitä, kuinka hassunhauskaa minusta on, kun jenkkien konsolimyynneissä Gamecube on ainoa konsoli minkä ps3 voittaa, niin yht'äkkiä minä olenkin sellainen henkilö, joka nauraa kun naapurin kehitysvammainen kaatuu pihalla tai naapurin talo palaa :o Ihan vinkkinä, tässä on nyt kyse p e l i k o n s o l i s t a (ai sorry, multimedialaitteesta), hyvänen aika sentään :eek: . Juuri näin tyhmäksi jutut menevät, kun aletaan netissä leikkimään päälääkäriä eikä pysytä aiheessa.
Ei. Nyt vääntelet sanojani ja se ei ole kovin reilua. Minä kirjoitin aiheesta yleisesti.
pziuz sanoi:
Anteeksi, nyt on pakko tarttua tähän.
Siis et ole fani, vaan anti-fanittaja? Olen hetken aikaa jo haistellut ilmapiiriä täällä ja muuallakin. Tuntuu, että tämä on nyt ihan uusi trendi: vihataan vain. Ei mitään muuta. Kiksit saadaan siitä, että jollakin menee huonosti? Kiksit saadaan siitä, että päästään nauramaan sille, joka kaatuu ja satuttaa itsensä? Kiksit saadaan siitä, että naapurilla palaa talo?
Siis mitä ihmettä?!?
Olen pahoillani, jos rinnastit tämän itseesi. Se ei ollut kirjoitukseni tarkoitus. Mielestäni vain tuommoinen toisen (on se sitten konsolifirma, tai naapurin muksu pyörän kanssa) epäonnelle nauraminen on kummallista. En ymmärrä siihen kovinkaan montaa syytä. Motiiveiksi tulee äkkiseltään mieleen kosto, sadistisuus ja huono itsetunto. En ymmärrä, mitä kyseinen firma on tehnyt, että saisi osakseen sinulta noin henkilökohtaista huomiota. Mutta, kuten jo sanoin, haluaisin ymmärtää. Enkä yritä leikkiä mitään päälääkäriä. Pois se minusta.
Ai niin, aiheessa pysyminen on tässä tapauksessa mitä? Tämä on keskustelufoorumi, eikö? Mikäli haluan ymmärtää muita keskustelijoita paremmin ja yritän tehdä syventäviä kysymyksiä, niin onko se nyt sitten suuri rikos? Enkä siis todellakaan kirjoita näitä viestejä mitenkään, ollakseni veemäinen!


Centauri sanoi:
"Viha" ja "rakkaus". Kyllä ovat minusta kovin, kovin vahvoja sanoja kun kyseessä on tosiaan kulutuselektroniikkatuote :D Kyllä tuollaiset sanat kannattaa säästää ihan muita kuin pelikonsoleita varten ;)
Okei. Et halua, että sanaa "viha" käytetään tässä yhteydessä. Sinä tosin totesit olevasi anti-fanittaja, joten oletin, että viha olisi sopiva sana. Olin ilmeisesti väärässä. Olisit kyllä voinut tuon erheen korjaamisen lisäksi, ehdottaa jotakin toista sanaa sitten?

Centauri sanoi:
Michel de Montaigen sanoin:

"Jos minulta udellaan miksi rakastin häntä, tunnen kykeneväni ilmaisemaan sen vain sanomalla: Koska hän oli hän ja koska minä olin minä.
En ole Montaignen tekstejä lukenut, mutta harvinaisen tyhjä ja pöhkö lausahdus kaverilta, jota kuitenkin (käsitykseni mukaan) pidetään uudistajana kirjallisuudessa ja koulutuksessa.
Tuo fraasi on mielestäni kauniisti sanottu: "Se nyt vaan on niin!". Ei oteta vastuuta teoistaan/mietteistään, mutta nyt pois renesanssi kirjailijoista ja takaisin sodan pariin. :)


Scatterbrain XO sanoi:
Onpa ollut harvinaisen tasotonta läppää täällä. Pziuzin kanssa muutama sivu taaksepäin ihan samaa ajattelen, mistä tuo hillitön viha ihmisille kumpuaa? Ai niin, tää oli konsolisota ja tänne ei saanut tulla moralisoimaan yms. Menis sitten jatkaan pelaamista.
Kiitos. Tiedänpähän, etten ole yksin mietteideni kanssa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Homman ideana onkin kuluttajaryhmien segmentointi. Nintendon pelit ovat suunnattu segmentille, johon en edes kuulu. Sodan voittamisen klassisena määreenä on ollut joko vihollisen antautuminen tai sen tuhoaminen siinnä määrin ettei se uhkaa vastustajaa. Taloudellisessa kamppailussa tavoitteena on puolestaan dominanssi tai monopoliasema. Koska Nintendon tuoteet ovat suunnattu supealle kuluttaja segmentille ei se voi saavuttaa dominanssi tai monopoliasemaa ja ei täten voi myös voittaa konsolisotaa. Kannatta kuitenkin huomata, että Nintendo on tuonut markinoille tarkempaa kuluttaja segmentointia, joka puolestaan on hyvä asia koska näin tälle segmentille voidaan tarjota tuotteita, jotka täyttävät kyseisen kohderyhmän tarpeet paremmin kuin laajalle segmentille suunnatut tuotteet. Kannatta myös huomioida, että tällä hetkellä tuskin mikään konsoli tulee saavuttamaan dominanssia markinoilla mikä on meille kaikille erittäin hyvä asia. Ideaali tilanne olisi äärimmäisen tiukka kilpailutilanne, joka pakotta valmistajat aktiiviseen tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen.

Aivan uskomatonta! Joku keksi selityksen, jolla Nintendo ei voittaisikaan konsolisotaa, vaikka se myisi eniten tai muuten täyttäisi kaikki konsolisodan voittamisen elementit. Sen pelaajat kun kuuluvat suppeaan segmenttiin. Tälle kuuluisi jo antaa aplodit.

Harmi vain, että tuo olettamasi Nintendon kohderyhmät ovat täyttä puppua. Kyllähän se nyt on tiedossa, että Nintendo on nyt myynyt laitteitaan niin laajalla rintamalla, ettei ole ennen varmaan vastaavaa nähty.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Nintendo games are geared for the youngest of console game players. "The company hastargeted a younger age group - eight-to-12-year-olds - which it dominates" (Abrahams, 2001, n.p.)

Totutta on joskus raskas katsoa suoraan silmiin. Ketä luulet Pokemoneilla ym. pelillä Nintendon kosiskelevan. Niin ja kuten sanoin niin Wii:llä segmenttiä laajennetaan mutta ei varmasti tule siitä voimakkaasti ettäntymään sillä se ei yksinkertaisesti sovi Nintendon strategiaan. Eikä siis siinnä ole mitään pahaa jos vaikka on vähän vanhempikin ja lämpää noille Pokemon ja muille Mario etc. jutuille :D
What the hell!? Missä jryi on? Nyt jryi äkkiä kertomaan Nuville ettei Nintendon kohderyhmä ole 8-12-vuotiaat, vaan kypsät ja kauniit 40v Wii Sports-mutsit.

P.s Hyvin tuntuu rahaa riittävän tuon ikäisillä lapsilla, kun Nintendon pelit myyvät kuin häkä sekä Wiillä että DS:llä. Jaksaa silti ihmetyttää Brain Training-pelien loistavat myynnit. Minkälainen 8-12-vuotias pelaa mielellään jotain aivojumppa-pelejä?

P.p.s Kai tajuat että teit itsestäsi täydellisen idiootin postaamalla 6v vanhan hatusta vedetyn lainauksen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Nintendo games are geared for the youngest of console game players. "The company hastargeted a younger age group - eight-to-12-year-olds - which it dominates" (Abrahams, 2001, n.p.)

Vähän kuin vetäisi lainauksen Jack Thompsonilta ja sanoisi että se pätee sinällään pelialaan. :D

Viper7 sanoi:
Nintendo tuntuu ihan hyvin saavan satunnaisiakin pelaajia koneensa eteen mutta yhden asian he voisivat Sonyltä apinoida joka tätä auttaisi. Tämä on käännökset lähes jokaiselle kielelle, tuota englantia kun eivät ihan lapset vielä niin hyvin ymmärrä etteikö suomenkieli maittaisi peleissä oli se sitten HC pelaajan korvissa hirveätä. Myös Vanhemmille pelaajille ei tästä olisi haittaa, Referenssinä myös se ettei englannin kieli ole aina ollut pakollinen kouluissa joten jos Nintendo tosissaan yrittää konsoliaan kaiken ikäisille tässä olisi hyvää parannettavaa.

Ensiksi mieleen tuli Genji: Days of the Giant Enemy Crabin pökkelökäännökset, mutta tässä on tosiaan itua. Suomihan nyt on pieni markkina-alue, mutta jos Sony jaksaa vaivautua tekemään edes pökkelökäännökset, niin voisi Nintendokin, ainakin niissä konsolin ydintoiminnoissa ja tärkeimmässä hittipelissä. Itselläni löytyy vanhemmista sukupolvista parissakin polvessa näitä, jotka englantia eivät oikeasti osaa ollenkaan, ja ei nuoristakaan vielä kaikki englantia läheskään täydellisesti taida, ja sitten ovat tosiaan vielä ne lapset. Uutiskanava, internetkanava ja Wii Sports olisivat ne tärkeimmät, jotka olisivat hyvä saada suomeksi, ja näiden henkilöiden mahdollisuudet nauttia laitteesta ja sen ominaisuuksista parantuisivat merkittävästi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Aivan mahtavat argumentit. Jonkun mielipide jossain tekstissä joka on julkaistu 2001. Vapise Nintendo.

Itse asiassa on ihan hemmetin hyvä argumentti. Kyseinen "joku" on Paul Abrahams, joka on tutkinut tuota "konsolisotaa" ja kirjoittanut asiasta mm. Financial Times:ssa. Sori nyt vaan mutta on kyse tuotteen tuote positioinnista markkinoilla. Voi voi kun tuntuu olevan vaikea ymmärtää... Jos haluut todistaa ettei näin ole niin hanki joku validi lähde joka on tutkinut noita markkinointistrategioita ja puhu sen suulla. Sillä välin voi pelata vaika yhtä noista Nintendon lukuisista varttuneemalle kuluttajalle suunnatuista uutuksista kuten vaikka Diddy Kong Racing:ä tai jotain muutta vastaavaa. :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom