Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Se ken on exite truckia pelannut, edes jonkinverran, tietää että ohjaus on hyvä tähän peliin.

No miten vasta-argumentoit samalla logiikalla tämän: ""jokainen joka on Excite Truckia pelannut edes jonkin verran tietää että se on paska peli."

Älä nyt sinäkin aloita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
Hex taisi tarkoittaa ns. terroristi-systeemiä, eli kuva lehdestä ja pelikotelosta.
(terroristi-ristot ottavat kuvan panttivangista ja päivän lehdestä.)

ja eikä onneksi mennyt kuin asteen verran offtopiciksi, mutta olkaa suopeita. :p

muoks: pahoittelut risto nimisille henkilöille.

Kuul. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Niin ja minähän en kommentoinut, että et vain osaa. Enemmänkin joko et vain osaa tai trollaat kuten aikaisemmatkin Wii vastaiset viestisi antavat ymmärtää. (Siis Hex. On asia sitten todellisuudessa miten on). Näin käsittääkseni tuossa Migenkin viestissä.

Koittaisit sietää muitakin mielipiteitä kuin omiasi, vaikka ristiriita ahdistaisikin. Sinulla ei ihan oikeasti ole varaa eikä perspektiiviä kirjoitella kenenkään painotuksista yhtään mitään.

Jos kirjoitan Wii-pelin ohjauksesta olen sitä itse pelannut ja useimmiten vielä pistänyt siihen rahaa. Kerron mitä mieltä olen. Jos pidät sitä trollaamisena niin pidä mölyt mahassasi. Itse asiasta luen mielelläni muiden poikkeavia mielipiteitä ja väittelen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Motorstorm näyttää aika lailla samalta kuin Wiin Excite Truck. Tosin eipä Xbox 360:n ajopeleissäkään mitään kovin suurta graafista eroa Wiihin ole, esim. PGR3. Ehkä Gran Turismo 5:ssä ja Forza 2:ssa sitten jo näkisi vähän selvempää eroa, kuka tietää.
Aina välillä näitä helmiä ilmestyy jostain :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Koittaisit sietää muitakin mielipiteitä kuin omiasi, vaikka ristiriita ahdistaisikin. Sinulla ei ihan oikeasti ole varaa eikä perspektiiviä kirjoitella kenenkään painotuksista yhtään mitään.

Miksei minulla ole varaa? Minusta minulla on hyvinkin, koska en ole puolueellinen millekään alustalle kuten selvästi oletat ja perustelen kaikki mielipiteeni täällä kyllä järkevästi.

Minä vain sanoin miltä asia vaikuttaa. Siksi kirjoitin suluissa vielä tuon "On asia sitten todellisuudessa miten on". Koska siltä se tosiaan vaikuttaa oli totuus sitten mikä tahansa, sillä en oikeasti ole nähnyt yhtäkään positiivista viestiä sinulta Wiin suhteen. Mitä siitä sitten pitäisi päätellä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
Hmm. http://www.konsolifin.net/ylli/upload/jutut/ps2/1172921704_motorpic_2.jpg
ja
http://www.konsolifin.net/ylli/upload/cube/1175590814_wii_excite_screen4.jpg

Aika samalta? No kyseessä on tietysti vain screenit, mutta olen näkevinäni jonkinlaista eroa. Tosin myönnettäköön samantien että Motorstormkaan ei mun mielestä ole mikään erityisen upea esimerkki siitä graafisesta loistosta mihin nykykonsoleilla pitäisi päästä. Petyin pahasti kun kokeilin sitä ensimmäista kertaa, ehkä odotukset olivat sitten liian korkealla.

Valitsemissasi kuvissa on vähän epäreilu etu Excite Truckin hyväksi, ja sen lisäksi kuvat ovat vielä erilaisista kentistä. Kuten on mainittu, ruutukuvat eivät vielä hirveästi kerro, miltä se peli näyttää liikkeessä, ja vasta liikkeessä näkemällä pelien ulkoasusta saa sen todellisen vaikutelman.

Hexin kritiikeistä Excite Truckin osalta en voi oikein olla samaa mieltä yhdessäkään kohdassa, ja toisaalta vähän epäilen että se Excite Bike 64 ei iskisi minuun ollenkaan yhtä kovaa, ja lättänällä tiellä ajettava Outrun 2 tuskin olisi ollenkaan yhtä hauskaa kuin Excite, vaikka musiikit olisivatkin legendaarisia. Nämä ovat näitä kokemuseroja, eri pelaajat kokevat samat pelit eri tavalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Miksei minulla ole varaa? Minusta minulla on hyvinkin, koska en ole puolueellinen millekään alustalle kuten selvästi oletat ja perustelen kaikki mielipiteeni täällä kyllä järkevästi.

Minä vain sanoin miltä asia vaikuttaa. Siksi kirjoitin suluissa vielä tuon "On asia sitten todellisuudessa miten on". Koska siltä se tosiaan vaikuttaa oli totuus sitten mikä tahansa, sillä en oikeasti ole nähnyt yhtäkään positiivista viestiä sinulta Wiin suhteen. Mitä siitä sitten pitäisi päätellä?


"Se on trolli" -väitteen perään on tosiaan näpsäkkä lisätä sulkeissa "On asia sitten todellisuudessa miten on". Lisäsilauksen saa vielä siitä, että välttelee minulle suoraan kirjoittamista ja heittää noita kommentteja muille.

Olet tosiaan aina valmis perustelemaan _järkevästi_ omat mielipiteesi kun Wiistä hiiskahdetaankin. Samaa järkevää mielipidettä tulee sitten uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Eikä pelkästään tänne. Mutta tämähän on "konsolisota" ja sodat voitetaan sitkeydellä.

Positiivisen kommentin löydät vaikka edelliseltä sivulta. On niitä muitakin, vaikka ei paljon. Mitä jos päättelisit positiivisten viestieni vähyydestä sen, että en yksinkertaisesti ole ollut tyytyväinen itse näkemääni ja pelaamaani?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
"Se on trolli" -väitteen perään on tosiaan näpsäkkä lisätä sulkeissa "On asia sitten todellisuudessa miten on". Lisäsilauksen saa vielä siitä, että välttelee minulle suoraan kirjoittamista ja heittää noita kommentteja muille.

Minähän kommentoin suoraan sinulle, mutta jouduin selittelemään tätä muille tarkemmin. Luulisi, että ymmärsit jo ensimmäisen viestin tarkoituksen. Ja sanoin, että vaikuttaisit trollilta oli asia sitten miten se todellisuudessa on. En sanonut että olet trolli. Vain että vaikuttaisit sellaiselta. Siihen sopii kyllä hyvin tuo kyseinen lause perään.

Olen puolustelemassa kyllä jos on aihetta. Entä sitten? Ei se argumenttejani sen epäpätevämmiksi tee. Varsinkaan kun ne ovat tosiaan perusteltuja. Mutta jos jätettäisiin tämä nyt ja jatketaan aiheesta. Ehkä sinulla sitten vain on sellainen maku, että et vain pidä Wiistä. Olen sen koko ajan ottanut huomioon mainitsemalla että vain vaikuttaisit trollilta. Mutta se ihmetyttää miksi esimerkiksi ohjauskaan ei tunnu koskaan toimivan sinun kohdallasi. Hyvissä ja toimivissakaan peleissä. Tästä päästään siis alkuperäiseen päätelmään: joko et osaa tai trollaat. Varsinkin kun et tunnu koskaan osaavan. Mutta rankkaa yleistystähän tuo on. Tällaisen kuvan sinusta nyt kuitenkin vain valitettavasti saa.

Mutta jätetään tämä nyt sitten. Toivottavasti jatkossa löydät Wiistä jotain positiivistakin sanottavaa. Uskottavuutesi nousisi roimasti niissä negatiivisissakin viesteissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Olen puolustelemassa kyllä jos on aihetta. Entä sitten? Ei se argumenttejani sen epäpätevämmiksi tee. Varsinkaan kun ne ovat tosiaan perusteltuja. Mutta jos jätettäisiin tämä nyt ja jatketaan aiheesta. Ehkä sinulla sitten vain on sellainen maku, että et vain pidä Wiistä. Olen sen koko ajan ottanut huomioon mainitsemalla että vain vaikuttaisit trollilta. Mutta se ihmetyttää miksi esimerkiksi ohjauskaan ei tunnu koskaan toimivan sinun kohdallasi. Tästä päästään siis alkuperäiseen päätelmään: joko et osaa tai trollaat. Varsinkin kun et tunnu koskaan osaavan.

Onko tämä "vaikutat ehkä trollilta" -logiikkasi samaa "järkevää perustelua" kuin se, että väite väkisin väännetystä haukkumisesta ei ole juurikaan henkilökohtaisuuksiin menemistä, vaan "kommentoin siis pääasiassa vain sinun viestiäsi ja miltä se vaikuttaa".

Sekin on jännä logiikka, että kritiikille voi olla kaksi syytä: trollaaminen tai "ei osaa pelata".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
:D

Muista Hex, että Wii-peleihin pitää lisätä 10 pistettä kun arvostelijat kohtelevat maailmanlaajuisesti Wii:tä kaltoin - otithan nyt tämän huomioon kritiikissäsi?

Päivän paras, jälleen kerran :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hohhoijaa... Näitä viestejä kun lukee niin ei tiedä itkeäkö vai nauraako.

- olli-san
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Onko tämä "vaikutat ehkä trollilta" -logiikkasi samaa "järkevää perustelua" kuin se, että väite väkisin väännetystä haukkumisesta ei ole juurikaan henkilökohtaisuuksiin menemistä, vaan "kommentoin siis pääasiassa vain sinun viestiäsi ja miltä se vaikuttaa".

Ovathan nuo järkevästi perusteltuja. Siis miksi asiat vaikuttavat tuollaisilta. Kyse oli tosiaan vain siitä miltä ne vaikuttavat. Ei faktoista, sillä eihän noita puhtaana faktana mitenkään voisi perustella. En kirjoita mitään mitä en voi perustella. Jos kyse on siitä miltä asia vaikuttaa, kirjoitan niin. Sitähän ei voi perustella kuin sillä miksi se vaikuttaisi minusta oleva niin kuten kyllä edellä teinkin. Tai jos kyseessä on vaikkapa selkeästi oma mielipide niin tuon sen esille. Nämä ovat asioita, jotka monet täällä tuntuvat unohtavan ja saavat siten vain lisää riitaa aikaiseksi. Ja tuolla edellä oli myöskin perusteltu miksi tuo ei ollut henkilökohtaisuuksiin menemistä. Varsinkin jos luet uudestaan muunkin mitä kirjoitin etkä vain tuon lauseen.

Hex sanoi:
Sekin on jännä logiikka, että kritiikille voi olla kaksi syytä: trollaaminen tai "ei osaa pelata".

En sanonut noin. Idea oli, että jos kaikki tuntuu sinun mielestäsi olevan huonoa niin jäljelle ei jää kuin nuo kaksi syytä. Jos kyse olisi yksittäisestä tapauksesta niin syitä olisi toki muitakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Reggie v*ttuilee ps3:lle omassa puheessaan:
The second point is a sales chart -- one of the few I'll show. What this shows is the monthly cumulative sell-through for hardware in the US for this year. If you can't see it clearly there in the back, the red line all the way at the top is Nintendo DS. The second line is Wii. The third line, interestingly, is PS2, not PS3. PS3 is down there at the bottom, just holding off Game Boy Advance. [Laughter from the crowd]

Ihan vapaasti voi vetäistä itkuporu-raivarin ja haukkua Reggietä ylimieliseksi.

Reggie kommentoi myöskin third partyjen pelimyyntiä usassa:
And despite what you might have heard, to date in the US third parties have sold more Wii games than Nintendo has, and this includes all the success we've had with Zelda and Wii play.

Joku aika sitten täällä väitettiin kuinka ei 3rd partyt myy. Ubisoft teki huomattavan määrrän massia noilla suht tökeröillä wii-peleillään.

Nämä kaikki on otettu Nintendo Summit tapahtuman aloituspuheesta. Ikävä kyllä siellä on aika tiukat säädökset että mitä saaa julkaista. Parin päivän päästä saattaa lisää UUTTA infoa ilmetä.
http://wii.ign.com/articles/790/790916p1.html

Btw, kaikista wiistä on 40 prosenttia nyt netissä. Luku saattaa tulevaisuudessa vielä nettipelien myötä lisääntyä. Yllättävän hyvä määrä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Ovathan nuo järkevästi perusteltuja. Siis miksi asiat vaikuttavat tuollaisilta. Kyse oli tosiaan vain siitä miltä ne vaikuttavat. Ei faktoista, sillä eihän noita puhtaana faktana mitenkään voisi perustella. En kirjoita mitään mitä en voi perustella. Jos kyse on siitä miltä asia vaikuttaa, kirjoitan niin. Sitähän ei voi perustella kuin sillä miksi se vaikuttaisi minusta oleva niin kuten kyllä edellä teinkin. Tai jos kyseessä on vaikkapa selkeästi oma mielipide niin tuon sen esille. Nämä ovat asioita, jotka monet täällä tuntuvat unohtavan ja saavat siten vain lisää riitaa aikaiseksi. Ja tuolla edellä oli myöskin perusteltu miksi tuo ei ollut henkilökohtaisuuksiin menemistä. Varsinkin jos luet uudestaan muunkin mitä kirjoitin etkä vain tuon lauseen.

En sanonut noin. Idea oli, että jos kaikki tuntuu sinun mielestäsi olevan huonoa niin jäljelle ei jää kuin nuo kaksi syytä. Jos kyse olisi yksittäisestä tapauksesta niin syitä olisi toki muitakin.

Ok. Sinun sumean logiikan Nipa-lasiesi takaa homma tuolta tietysti näyttää. Turha minun sitä vastaan on heittää perusteluna esim. Wiin pelitarjontaa.

Jos jossain vaiheessa haluat suorittaa itsetutkiskelua, mieti vaikka sitä, että yli 70% Konsolifiniin kirjoittamistasi viesteistäsi on tässä ketjussa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ok. Sinun sumean logiikan Nipa-lasiesi takaa homma tuolta tietysti näyttää. Turha minun sitä vastaan on heittää perusteluna esim. Wiin pelitarjontaa.

No jos et mistään pidä niin eikö asia ole näin? Mutta kyllähän sinä nyt oikeasti jostain pidät Wiillä, eikö? Et kai sinä sitä muuten olisi ostanut. Täällä vain et kirjoita muuta kuin negatiivisia viestejä. Se yhdistelmä mikä sinussa esiintyy on kyllä todella harvinainen, jos oikeasti et trollaisi: Et vaikuta pitävän mistään Wiihin liittyvästä ja samalla olet hyvin innokas julistamaan sitä kaikille joka käänteessä kun mahdollista. Ja suhtaudut myöskin negatiivisesti kaikkiin Wii uutisiin ynnä muihin asioihin. Kyse ei ole siis vain kokemuksistasi. Tuo jatkuva negatiivisten asioiden julistaminen tietystä laitteesta, vaikka ne olisivat kaikki tottakin, mitä ne kyllä eivät ole, kertoo yleensä vain trollauksesta. En oikeasti pysty kuvittelemaan mistä muusta voisi olla kyse.

Hex sanoi:
Jos jossain vaiheessa haluat suorittaa itsetutkiskelua, mieti vaikka sitä, että yli 70% Konsolifiniin kirjoittamistasi viesteistäsi on tässä ketjussa.

Mitäköhän itsetutkiskelua se vaatii, jos kirjoittelen tähän ketjuun? Lähes 100% tänne kirjoittamistani viesteistä on tässä ketjussa. Ainakin yli 90 %. En kirjoittele tänne paljoa nykyään (ja varmaan muualle vielä vähemmän), joten tämä letju on yksi ainoista. Ja jos et huomaa niin kirjoittelen vain lähes ainoastaan puolustusviestejä. Huomaan epäkohdan. Tartun siihen. Ei minulla ole niin paljoa aikaa valitettavasti nykyään, että kerkiäisin täällä kovin kokonaisvaltaisesti keskustelemaan. Usein se menee juuri epäkohtien oikomiseksi tässä ketjussa. Se tuskin on mikään synti.

Sinun väittelytaktiikkasi on aika selvä. Otat esiin kokoajan kaksi asiaa. Minun oletetut Wii-lasini, mutta vielä törkeämmin olet useaan kertaan ottanut esiin minun kirjoitushistoriani. Valitettavasti tässä mennään vain pahasti pieleen. Mitään nipalasejahan minulla ei ole, vaikka siitä tänne varmaan eniten kirjoitankin. Syynä juuri sinunlaisesi tyypit, jotka kirjoittavat kokoajan ei ansaittuja negatiivisia asioita laitteesta (osa tietenkin on ansaittujakin, mutta asenne on kyllä selvä). Myöskään kirjoitushistoriani ei kuulu tähän asiaan mitenkään. En päivystä monella foorumilla kokoaikaa kuten annat ymmärtää. Kuten sanoin kirjoitukseni näille foorumeille ovat vähentyneet hyvin paljon. Ja vaikka niin tekisinkin niin miksi siihen pitäisi tarttua? Et sinä näillä asioilla pysty harhauttamaan ketään. Varsinkaan kun se mitä siitä kirjoitat ei ole edes totta. Keskittyisit itse asiaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hexin alkuperäinen viesti oli perusteltu, siinä käytettiin myös vanhempaa peliä esimerkkinä mikä ainakin minun silmissä nosti sen mielipiteen arvoa. Makuasioihin ei edes tarvitse kauheasti perusteluja, jos ei tykkää niin ei - hitto, ei kaikiken mielestä Gearssin A-nappi tekee kaiken ole todellakaan hyvä, mun mielestä se taas on loistava mutta en silti siitä ole mitään alkanut mesoamaan jos joku on eri mieltä.

Jos joku on täällä trolli niin se ei ainakaan ole näiden viestien perusteella Hex. Lopeta nyt se toisten trolliksi haukkuminen jos heidän mielipiteensä jostain pelistä ei käy yksiin omasi kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Keisarilla ei ole vaatteita. Ainakaan toistaiseksi. Se ei tietysti ole miellyttävä väite omasta pyhästä lehmästä.

Siinä vaiheessa kehutaan, kun on aihetta, eikä siinä vaiheessa, kun saadaan "ihan kiva"-PS2-käännöksiä toimivalla ohjauksella tai pikkuhetken pikkupelejä. Paljon parempaakin pelattavaa löytyy, jos television alla on valinnanvaraa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Mitään nipalasejahan minulla ei ole, vaikka siitä tänne varmaan eniten kirjoitankin. Syynä juuri sinunlaisesi tyypit, jotka kirjoittavat kokoajan ei ansaittuja negatiivisia asioita laitteesta (osa tietenkin on ansaittujakin, mutta asenne on kyllä selvä).

Ihan mielenkiinnosta... Sinulla siis ei ole nipalaseja...Mistä kumpuaa motivaatiosi oikoa joka ikinen mielestäsi nintedoa kohtaan esitetty väärä mielipide?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Hexin alkuperäinen viesti oli perusteltu, siinä käytettiin myös vanhempaa peliä esimerkkinä mikä ainakin minun silmissä nosti sen mielipiteen arvoa.

Minun väittelyni Hexin kanssa ei vain perustu tuohon viestiin, vaan laajempaan kokonaisuuteen. Se ehkä lähti tuosta viestistä, mutta se ei missään vaiheessa ole ollut väittelyn varsinainen aihe.

Scatterbrain XO sanoi:
Jos joku on täällä trolli niin se ei ainakaan ole näiden viestien perusteella Hex. Lopeta nyt se toisten trolliksi haukkuminen jos heidän mielipiteensä jostain pelistä ei käy yksiin omasi kanssa.

Miksi näin? Olen vain vastannut väitöksiin. Ja perustelin tuossa hyvinkin yksityiskohtaisesti miksi minusta Hexin viestit vaikuttavat trollaukselta. huom. vaikuttaisivat. Minun taas on vähän vaikeampi trollata kun en hauku mitään täällä. Vain puolustelen. En minäkään pidä siitä, että joudun Hexia syyttämään tuollaisesta, mutta itse hän sen on nyt esille tuonut, eikä muuta vaihtoehtoa ole jäänyt. Jos hän nyt tyytyisi tähän tilanteeseen ja jatkossa vähän miettisi näitä asioita kommentoidessaan niin mielelläni tämän lopetan, mutta niin kauan kun syytöksiä satelee minua kohtaan homma varmasti jatkuu. (Ja en nyt Hex puhu sinusta selän takana. Voit tämän ottaa ihan suorana viestinä myös sinulle)

Edit: jännä juttu muuten että minä olen se joka haukkuu sinun mielestäsi. Kannattaisi ehkä lukea myös niitä hexin viestejä uudestaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom