Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Psykolla oma nilkka vaarassa jälleen kerran

(
Psyko sanoi:
Kuten et huomannut, linkkini oli tämän foorumin alennuskeskusteluun :rolleyes:

Taisin kuitenkin olla jossakin määrin tietoinen siitä, mihin menit linkittelemään. Linkitit nimittäin omaksi tietolähteeksesi minun kirjoittamani viestin... PWNAGE! :loleyes: :D

Psyko sanoi:
Voi poloa kun jouduit noin kauan odottamaan kuittausta.

Kuulehan Psyko-hyvä, kyllä tässä oli kyse ihan omasta hitaasta reagoinnistasi. Toimintatapani eroaa omastasi mm. siinä, että mielestäni on parempi kuitata silloin, kun vastapuoli on ensin itse asiaan reagoimalla ehtinyt antaa siihen aihetta. Mutta jos tosiaan kovasti toivot sitä, niin voin toki nolata sinut jo ennen kuin ehdit kommentoida - tehdäänkö kaupat? ;)
)

Vaan olipa vastaus tarjoukseen mikä hyvänsä, jatketaan silti hetki Psykon ansiokkaasti viitoittamalla huumorilinjalla. PS3:n PR-fiaskojen päättymättömältä vaikuttava sarja alkaa olla jo niin tuttua suurellekin yleisölle, että siitä riitä ammennettavaa vitsosta jopa ihan valtavirtasarjakuvaan. Tällä kertaa asialla tämänpäiväinen Get Fuzzy (Vastakarvaan) -strippi:

http://www.comics.com/comics/getfuzzy/archive/images/getfuzzy21466380070528.gif

Xbugs sanoi:
Taisin kuitenkin olla jossakin määrin tietoinen siitä, mihin menit linkittelemään. Linkitit nimittäin omaksi tietolähteeksesi minun kirjoittamani viestin...
En tiennytkään, että Xbugs omistaa PS3-tuotteiden tarjousthreadin. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää...

Xbugs sanoi:
Kuulehan Psyko-hyvä, kyllä tässä oli kyse ihan omasta hitaasta reagoinnistasi. Toimintatapani eroaa omastasi mm. siinä, että mielestäni on parempi kuitata silloin, kun vastapuoli on ensin itse asiaan reagoimalla ehtinyt antaa siihen aihetta. Mutta jos tosiaan kovasti toivot sitä, niin voin toki nolata sinut jo ennen kuin ehdit kommentoida - tehdäänkö kaupat?
??? Olet outo tyyppi, mutta ole vaan. Tämähän on sota-alue, jossa tietääkseni taistellaan konsoleista. Jos haluat yrittää nolailla ihmisiä, voit hoitaa sen privaviesteillä.

Psyko sanoi:
Olet outo tyyppi, mutta ole vaan. Tämähän on sota-alue, jossa tietääkseni taistellaan konsoleista. Jos haluat yrittää nolailla ihmisiä, voit hoitaa sen privaviesteillä.
Eihän ketään voi nolata privaatisti :p

No joo, XBugs alkaa olla jo turhan väsynyt vitsi. Hetki sitten jaksoi naurattaa, nyt jutut toistaa pahasti itseään.

Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tässä on Blitzin miehen haastattelu cubed3.com:ista otettuna.
http://www.cubed3.com/news/7661

Tämä kaveri on ainakin sitä mieltä että wiille tulevaisuudessa wiille tulee entistä enemmän "impressive games". Riski wiille tehdä iso peli on pienempi koska käyttäjäkunta on laaja, eli potentiaalisia ostajia löytyy. En sinällään ihmettelisi jos esimerkiksi jonkinlainen GTA-peli löytäisi tiensä wiille.

Because the console is selling so well it will have a large user base making it more viable for impressive games to be written as they are more likely to sell in large volumes and therefore make profits.

Kuka on vielä sitä mieltä että vitut myyntilukemista?

Jooseppi sanoi:
Tässä on Blitzin miehen haastattelu cubed3.com:ista otettuna.
http://www.cubed3.com/news/7661

Tämä kaveri on ainakin sitä mieltä että wiille tulevaisuudessa wiille tulee entistä enemmän "impressive games". Riski wiille tehdä iso peli on pienempi koska käyttäjäkunta on laaja, eli potentiaalisia ostajia löytyy. En sinällään ihmettelisi jos esimerkiksi jonkinlainen GTA-peli löytäisi tiensä wiille.

Kuka on vielä sitä mieltä että vitut myyntilukemista?

"jonkinlainen" GTA voi hyvinkin tulla, mutta kilpailutilanteessa sillä ei ole mitään tekemistä tulevan GTA-jatko-osan kanssa, sen verran erilaisesta ja rajoitetusta versiosta olisi kysymys.Ei GTA fanaatikko sen takia menisi Wiitä hankkimaan, myyntiluvuista huolimatta. Harva sitä lähti kauppaan PSPn perään että saisi hakkailla GTAn jatko-osia.

EDIT pitääkö paikkaansa että Metroidissa ei ole nettipeliä?? Jos niin, niin great job Nintendo once more.

samuel6 sanoi:
"jonkinlainen" GTA voi hyvinkin tulla, mutta kilpailutilanteessa sillä ei ole mitään tekemistä tulevan GTA-jatko-osan kanssa, sen verran erilaisesta ja rajoitetusta versiosta olisi kysymys.Ei GTA fanaatikko sen takia menisi Wiitä hankkimaan, myyntiluvuista huolimatta. Harva sitä lähti kauppaan PSPn perään että saisi hakkailla GTAn jatko-osia.

EDIT pitääkö paikkaansa että Metroidissa ei ole nettipeliä?? Jos niin, niin great job Nintendo once more.

Äh, et nyt tajunnut samuel taaskaan. Laitoin esimerkiksi gta:n. Jos kone myy samaa vauhtia mitä wii tekee niin mä luulen että jokainen pelifirma haluaa päästä osallisiksi. Myydä mahdollisimman paljon.

Muokkaus:
Olen ehdoton nettipelien ystävä ja puolesta puhuja. Mutta mitä ihmettä tekee metroidissa nettipelillä?? Mitenkä sillä oikein pelaisi netinkautta? Perinteistä ja tylsää sinkohippaa?

GT5:n siirtyy vuodella 2009!!
Jokaisen PS3 fanipojan odotus palkitaan silloin.
Saa nähdä, että milloin kuullaan uutinen MGS4:n viivästymisestä vielä lisää. Sillä jos Sony meinaa pistää ilmoille uuden padin rumblen kanssa niin kojiman pitää tärinät pistää peliin = peli menee aika tavalla uusiksi pelillisesti. Toivottavasti on ollut viisas mies ja tehnytkin pelin tärinöillä :)

Jooseppi sanoi:
Muokkaus:
Olen ehdoton nettipelien ystävä ja puolesta puhuja. Mutta mitä ihmettä tekee metroidissa nettipelillä?? Mitenkä sillä oikein pelaisi netinkautta? Perinteistä ja tylsää sinkohippaa?

Minäkin olen nettipelien ystävä ja harmitti niin paljon kun Corruptionin nettipeli tyrmättiin(huhu vasta?). Ja minulle ainakin DS:n MP: Huntersin nettipeli pelasti kaiken. Yksinpelistä en pitänyt lainkaan, mutta netissä tuli takottua kyllä paljonkin.

Olen ollut aina Sony vihaaja, jotenkin vain tullut, ehkäpä, että he pölläsevät kaikki ideat. Eli Wii ja X0 saisivat käsikädessä kävellä voittoon, tukien toisiaan. ;)

Japle sanoi:
Ja minulle ainakin DS:n MP: Huntersin nettipeli pelasti kaiken. Yksinpelistä en pitänyt lainkaan, mutta netissä tuli takottua kyllä paljonkin.

Tuo Hunters onkin räiskintä ja siten nettipeli siihen sopii. Itseasiassa koko pelihän on selvästi sen ympärille rakennettu ja siten pelistä on tehty räiskintä. Perus Metroidit nyt kuitenkin ovat seikkailuja ja aivan selkeitä yksinpelejä. Ei minulla silti mitään nettipeliä vastaan olisi. Mitä nyt pelkään, että se olisi yhtä irrallinen tapaus kuin Prime 2:sen moninpeli. Mutta eipä minua kyllä haittaa pätkääkään, jos pelissä ei nettipeliä olisi. Oikeastaan minulla olisi Nintendolle hyvä ratkaisu: He voisivat tehdä Wiille erikseen räiskintään ja nettipeliin keskittyvän Huntersin jatko-osan.

Japle sanoi:
Minäkin olen nettipelien ystävä ja harmitti niin paljon kun Corruptionin nettipeli tyrmättiin(huhu vasta?). Ja minulle ainakin DS:n MP: Huntersin nettipeli pelasti kaiken. Yksinpelistä en pitänyt lainkaan, mutta netissä tuli takottua kyllä paljonkin.

Olen ollut aina Sony vihaaja, jotenkin vain tullut, ehkäpä, että he pölläsevät kaikki ideat. Eli Wii ja X0 saisivat käsikädessä kävellä voittoon, tukien toisiaan. ;)

No unohdinpa täysin koko hunterssin. Miten nettipeli toimii siinä? Tosiaan, tuo MP3:n ominaisuudet ovat vasta huhu asteella. Voihan siinä jonkinlainen nettipeli olla mukana. Ei tiedä vielä tarkemmin.

Tässä on linkki pelaajalehden juttuun GT5:sesta. Onhan se kaksi vuotta pitkä aika :D
http://pelaajalehti.com/2007/05/28/gran-turismo-hd-5/

Jooseppi sanoi:
Äh, et nyt tajunnut samuel taaskaan. Laitoin esimerkiksi gta:n. Jos kone myy samaa vauhtia mitä wii tekee niin mä luulen että jokainen pelifirma haluaa päästä osallisiksi. Myydä mahdollisimman paljon.

Muokkaus:

Ehkäpä Samuel vain tarttui tuohon GTA:n tulemiseen ja sen kautta myös moneen muuhun peliin, jotka eivät Wiin menestyksestä huolimatta välttämättä koneelle saavu/taivu. ainakaan sellaisinaan, vaan erilaisina versioina. Joten voi olla että et itse tajunnut. Voidaan ottaa esimerkiksi tämä surullisen kuuluisa oblivion:p

Millonkas se Wiin ensimmäinen nettipeli oli tulossa?2009?

Jos Huntersille tehtäisiin jatko-osa, joka on moninpeli painotteinen niin eikö olisi kaikkein yksinkertaisinta sisällyttää se Metroid Prime 3:een. Tottakai se käyttäisi jokatapauksessa samaa moottoria kuin MP3, joten ei tarvitsisi kuin pieniä lisäyksiä niin moninpeli versio MP3:sta olisi siinä ja samalla levyllä.

Toisaalta rahastus vetohan olisi myydä erikseen yksinpeliä ja moninpeliä, mutta tuo nyt olisi ennenkuulutamatonta, maailmaa kohtaan väärin ja täysin typerää. Jos näin käy niin barrikadeille lähdetään!

Tottakai se Hunters samalla levyllä parempi olisi noin periaatteessa. Sen erikseen tekeminen vaan saattaisi mahdollistaa enemmän nettipeliin suunnatut kontrollit ja miksei jopa pelimoottorin. Metroid Primet nyt kuitenkin ovat seikkailupelejä ja eivät aivan sellaisenaan nettiin taivu yhtä hyvin kuin jotkut kunnon räsikinnät kuten esimerkiksi Halot. Tosin voihan se olla, että tuo MP3:n kontrolli ja pelimoottori taipuukin. Vaikea sanoa kun en ole pelannut.

Edit: Todella reilusti kunnon sisältöä nettipeliin ja halvempi hinta niin eipä se rahastusta enää olisi. Ja miksei vaikka DS:n Huntersin kaltainen yksinpelikin samaan. Metroid Prime 3 nyt tarjoaa rahalle varmasti samalla tavalla vastinetta jo yksinpelillään kuin aiemmatkin osat

karpaasi sanoi:
Millonkas se Wiin ensimmäinen nettipeli oli tulossa?2009?
Sori vaan, mutta Mario Strikers on jo kaupoissa. Ja lisää on tulossa pian (mm. Battalion Wars 2).

Pyramidhead sanoi:
Edit: Todella reilusti kunnon sisältöä nettipeliin ja halvempi hinta niin eipä se rahastusta enää olisi. Ja miksei vaikka DS:n Huntersin kaltainen yksinpelikin samaan. Metroid Prime 3 nyt tarjoaa rahalle varmasti samalla tavalla vastinetta jo yksinpelillään kuin aiemmatkin osat
Kyllä se vain olisi rahastusta. Jos Halo 3:sta julkaistaisiin kaksi versiota Halo 3: Forerunner ja Halo 3: Versus, niin kyllä minä vetäisin herneen nenään vaikka olisikin hinnat 60 ja 30 euroa. Usein yksinpeliä ja moninpeliä suunnittelee muutenkin kaksi erillistä tiimiä ja molemmissa pelimoottoria taivutetaan vähän eri tavoin, joten sinänsä Hunter/Corruption menisi erittäin hyvin samalle levylle. Ja moninpelin ja yksinpelin välillä on ennenkin nähty kontrollieroja, joten ei tuokaan mikään syy ole julkaista saman pelin yksin- ja moninpeliä erikseen.

Ei siis ole mitään järkevää syytä toivoa tai luulla, että moninpelin ja yksinpeli pistettäisiin eri levyille ja myytäisiin erikseen. Jos näin tosiaan tapahtuisi, niin toivoa vain voi että jompikumpi/molemmat floppaavat niin totaalisesti, ettei vastaavaa hairahdusta koskaan enää tehdä.

Solid Snake sanoi:
Kyllä se vain olisi rahastusta. Jos Halo 3:sta julkaistaisiin kaksi versiota Halo 3: Forerunner ja Halo 3: Versus, niin kyllä minä vetäisin herneen nenään vaikka olisikin hinnat 60 ja 30 euroa. Usein yksinpeliä ja moninpeliä suunnittelee muutenkin kaksi erillistä tiimiä ja molemmissa pelimoottoria taivutetaan vähän eri tavoin, joten sinänsä Hunter/Corruption menisi erittäin hyvin samalle levylle. Ja moninpelin ja yksinpelin välillä on ennenkin nähty kontrollieroja, joten ei tuokaan mikään syy ole julkaista saman pelin yksin- ja moninpeliä erikseen.

Juu no en minä vastaankaan rupea väittämään vaikken sitä rahastuksena pitäisi, jos tarpeeksi paljon tarjotaan sopivaan hintaan. Ja hyvin teoreettistahan tuo koko arvailu oli. Kuluttajan etuhan se on jos kaiken samassa paketissa saa. Pientä pelkoa vaan aiheuttaa tuo mahdollinen Corruptionin nettipeli, koska Metroidin mekaniikka ei ole siihen itsessään paras mahdollinen. Mutta mistäpä sen tietää mitä siihen aikaan saadaan ja kuinka erillinen se on yksinpelin mekaniikkaan nähden.

Edit: mutta siis tosiaan selvennökseksi, etten minä tarkoittanutkaan että yhden pelin perinteiset yksinpeli ja moninpeli jaettaisiin kahdeksi peliksi vaan että tehtäisiin selkeästi eri pelit, joissa molemmissa itsessään olisi tarpeeksi omaa sisältöä. Eihän periaatteessa tuo hunterskaan DS:lle ole muuta kuin moninpeliversiointi Metroidista ja silti se tarjoaa hyvin sisältöä. Tietenkin Wii-versio tarvitsisi kotikoneena sitä vielä enemmän, mutta en tätä mahdottomuutena näkisi. mutta siis tuskin näin tulee käymään. Ajattelin vain, että se voisi olla hyväkin juttu, jos homma hoidettaisiin hyvin.

Jooseppi sanoi:
Tässä on linkki pelaajalehden juttuun GT5:sesta. Onhan se kaksi vuotta pitkä aika :D
http://pelaajalehti.com/2007/05/28/gran-turismo-hd-5/
Tosin Thomaskin tuossa viittaa ranskalaislehden artikkeliin, josta en ainakaan itse löydä mainintaa vuodesta 2009.
Käännös ja skannit: http://www.gameswank.com/content/view/143/1/

Tietysti tää on taas fanipojan toivotonta kitinää, mutta fanipoika tietää myös, että GT on niitä harvoja pelisarjoja, jotka voivat myöhästyä pari kuukautta vielä kultaan menemisensä jälkeenkin. :p

Pyramidhead sanoi:
Pientä pelkoa vaan aiheuttaa tuo mahdollinen Corruptionin nettipeli, koska Metroidin mekaniikka ei ole siihen itsessään paras mahdollinen. Mutta mistäpä sen tietää mitä siihen aikaan saadaan ja kuinka erillinen se on yksinpelin mekaniikkaan nähden.
Siis tarvittavia eroja on ennenkin nähty pelimekaniikoissa. Sinänsä ei haittaa jos moninpeli epäonnistuu kun yksinpelin takia hankin. Jokatapauksessa parasta tottakai olisi jos Hunters tiimille annettaisiin moninpeli ja Prime tiimille yksinpeli ja koostettaisiin kaikki samaan pakettiin. Ymmärrän kyllä sinun pointtisi ja sinänsä se onkin ihan hyvä, mutta minun henkilökohtaisesti on vain ajateltava mitä tuo tekee itselleen pelialalle, jos aletaan hyväksyä yksinpeli ja moninpeli eri paketteina, vaikka molemmissa sisältöä olisikin.

Otsikkoon liittyen:
Omistan/olen omistanut kaikki nämä uuden sukupolven laitteen jotka otsikossa mainitaan.
Tällä hetkellä omistan X360 ja PS3.

Selvä ykkönen pelirintamalla on tällä hetkellä X360.Parhaat pelit ja myös eniten niitä.Nettiosuus,Xbox LIVE,(joka on mulle se tärkein osa) ihan eri tasolla kuin esim.PS3.Sanalla sanoen ylivoimainen.

Kakkosena PS3.Mua häiritsee pelien nettiosuus.Huonot lobbyt,monessa pelissä ei puheyhteyksiä,mikä on aivan käsittämätöntä tuubaa nykypäivänä.XO:n peleissä on kaikissa puheet pelissä.
Mutta onhan taas jotkut asiat taas paremmin kuin XO:lla,eli mm.BD elokuvat.
Ehkä HOME tuo sitten jotain lisäarvoa.

Wii on jo myyty pois.Se hävisi tässä huushollissa.Surkeat pelit.

Nyt kun Wii Remote on käytössä, on moninpelille paljon enemmän perusteita kuin mitä sillä oli MP2:n aikaan. En kuitenkaan haluaisi että moninpeli söisi millään tavalla yksinpeliin varattuja resursseja.

En usko että moninpeliä aletaan kuitenkaan eri pakettiin laittamaan.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom