Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuinkan paljon eri genrejä pelivalikoimassa pitää olla, ja millaisella hajonnalla, jotta se ei ole suppea?

Eikös sille wiillekin ole lähinnä urheilu- ja partypelejä? ;)

samuel6 sanoi:
Eli GTA on samaa tuubaa (ja aika pirun kaukana FPS-pelistä muuten), varsinkin kun uusi GTA taitaa uusiutua aika paljon, mutta tismalleen sama peli, vain uudella ohjauksella, se rokkaa? Kuten sanoin, samaa peliä en toistamiseen ostaisi, vaikka Vice Cityyn löisi lisäkanavan Fernando Martinezia. ;)

En verrannut GTA:ta FPS peleihin, vaan vertasin vaan genrejä siten, että GTA ei tunnu muuttuvan mihinkään, ja kansa ostaa.

FPS:ät eivät tunnu muuttuvan mihinkään, ja kansa ostaa. (Wolfenstein 3d, Doom , Quake, Unreal, Halo, blaablaa mikä tahansa). Kun on yhden nähnyt niin on nähnyt ne kaikki. Kerran 3 vuodessa voi ehkä jonkun niistä (ihan sama minkä) pelata läpi ja taas on nähty seuraavaksi 3 vuodeksi tarpeellinen määrä "uutta ja hienoa".

Sitten ihmetellään miksi jatko-osia tehdään :)

Ja sanoin, että RE4 myy sillä uudella ohjauksella, joo. Mutta en sanonut että ostaisin sen siksi, vaan sanoin että uudelleenlämmittelyt ovat ok jos niissä TODELLA jotenkin uudistetaan peliä. RE4 Wiin vois ostaakin, kun aikaisempia ei hyllystä löydy.

Vanki sanoi:
Kun on yhden nähnyt niin on nähnyt ne kaikki. Kerran 3 vuodessa voi ehkä jonkun niistä (ihan sama minkä) pelata läpi ja taas on nähty seuraavaksi 3 vuodeksi tarpeellinen määrä "uutta ja hienoa".
Eikös tuo koske kaikkia genrejä???
Hyppelypomppelut ja japsiropet (esimerkkeinä) ovat kaikki ihan samaa huttua eri hahmoilla, mutta silti jotkut niistä ovat jopa ihan hyviä.

Paolo sanoi:
Kuinkan paljon eri genrejä pelivalikoimassa pitää olla, ja millaisella hajonnalla, jotta se ei ole suppea?

Eikös sille wiillekin ole lähinnä urheilu- ja partypelejä? ;)

No ei. Wiille on paljon sellaisia pelejä, joita on vaikea laittaa mihinkään genreen. Onhan XO:llakin joitain muitakin pelejä kuin räiskintää, autopelejä tai urheilua, mutta harvassa ovat ne genreltään omaperäiset pelit. Esimerkiksi voisi ottaa vaikkapa Eledeesin tai Trauma Centerin. En ole niitä edes pelannut (paitsi Trauma Centeriä DS:llä) ja laatukin voi olla mitä on, mutta eivät ne mene suoraan mihinkään valmiiseen genreen. Tällaisia pelejä löytyy Wiille vaikka kuinka paljon ja perinteisempiäkin pelejä eri genreihin löytyy. Kuten sanottu, vielä laatu ei ole välttämättä loistava, mutta hyvä pohja se on jatkoa ajatellen. Jatkossa tilanne vain näyttäisi paranevan. Toivottavasti se paranee myös laadunkin suhteen.

Edit: Se täytyy vielä sanoa, että ei silti ole oikeutettua sanoa, että XO:n tarjonta on pelkkää räiskintää kuten monet sanovat. Se ei yksinkertaisesti ole totta, vaikka genre hyvin vahvasti esillä onkin. Ja sen räiskinnänkin sisällä on variaatiota puhtaasta räiskinnästä aina kauhuun ja seikkailullisempaan tavaraan asti.

Paolo sanoi:
Ai keneltä noita valituksia tulee ja kenellä on jäänyt konsoli kauppaan? Naapurin Villeltä? :confused:

Kyllä nuo sota- ja autopelit vaan tuntuvat kaupaksi menevän. :p

edit: Omasta XO-pelikokoelmasta löytyy tällä hetkellä (ulkomuistista)
- Sotapeliä
- Autopeliä
- Nyrkkirysypeliä
- Avaruusräiskintää
- Kauhuräiskintää
- Lautapeliä
- Puzzlepeliä
- Eläinpuutarhasimu
- Roolipeliä

Ja varmasti vielä muita joita en ny saa päähäni.
Eipä tule mieleen oikeastaan mitään genreä jota olen jäänyt kaipaamaan.
Tuossakin on jo 3 genreä jotka kuuluvat yhteen: Avaruusräiskintä, Kauhuräiskintä, sotapelit -> Räiskintä/ammuskelu.
Lauta ja Puzzle pelit taitaa löytyä ainoastaan Arcaden puolelta?

noose01 sanoi:
Tuossakin on jo 3 genreä jotka kuuluvat yhteen: Avaruusräiskintä, Kauhuräiskintä, sotapelit -> Räiskintä/ammuskelu.

Ai että ne ovat ihan samanlaisia pelejä kun jokaisessa on sana räiskintä? :D

Lauta ja Puzzle pelit taitaa löytyä ainoastaan Arcaden puolelta?

Onkos sillä levitysformaatilla oikeasti merkitystä genrejen kannalta? Tuollaiset pienimuotoisemmat pelit on ihan kiva ostaa halvemmalla, esim. se XO:n hyllytavarana oleva Tetris on kyllä niin ylihinnoiteltu kuin olla ja voi.

Paolo sanoi:
Eikös tuo koske kaikkia genrejä???
Hyppelypomppelut ja japsiropet (esimerkkeinä) ovat kaikki ihan samaa huttua eri hahmoilla, mutta silti jotkut niistä ovat jopa ihan hyviä.

Jotenkin tuo pelin samanlaisuus tuntuu räiskinnöissä vain korostuvan kummasti. Täsmälleen samaa huttua paremmilla grafiikoilla. Toki kun pelissä räiskitään ja räiskitään, ja välillä sitten räiskitään, niin ehkä on hiukan vaikea keksiä mitään uutta. Olisko se uutuus kenties räiskimistä?

Japsiropeista ei ole mitään kokemusta, mutta tasoloikista tulee yksi hyvä esimerkki uudesta ideasta mieleen - Super Paper Marion 2d/3d kikkailu, en ole pelannut mutta kuulostaa oivalta idealta. Sen kun vois kuvitella muuttavan pelin aivan toisenlaiseksi...

Vanki sanoi:
Japsiropeista ei ole mitään kokemusta, mutta tasoloikista tulee yksi hyvä esimerkki uudesta ideasta mieleen - Super Paper Marion 2d/3d kikkailu, en ole pelannut mutta kuulostaa oivalta idealta. Sen kun vois kuvitella muuttavan pelin aivan toisenlaiseksi...

Niin no tuo Parer Mariohan on jo "vanha" pelisarja, ja sehän on semmonen japsirope-/hyppimisfuusio.

On fps:ssäkin tapahtunut askelia, teknologian lisäksi; System Shock ja Daikatana esimerkkeinä.

Voisi sanoa että fps:ien evoluutio on rinnastettavissa auto- ja jalkapallopeleihin; sinänsä pelit
ovat melko samanlaisia, mutta joka iteraatiolla kasvanut realismi (grafiikka, fysiikka) tuo peliin
uskottavuutta, ja parhaimmassa tapauksessa jopa syvyyttä.

Niin, ja tuo Daikatana oli sitten huumoria. ;)

Paolo sanoi:
Niin no tuo Parer Mariohan on jo "vanha" pelisarja, ja sehän on semmonen japsirope-/hyppimisfuusio.
Osittain väärin. Pelisarja ei ole uusi, mutta Super Paper Mario on pelinä ainutlaatuinen. Kyseessä on siis sarjan ensimmäinen osa jossa ei ole vuoropohjaista taistelua, eli tasohyppelyä kevyillä roolipelielementeillä. Ei ihan heti tule mieleen toista vastaavaa.

Wii kaipaisi kipeästi toimivaa fps-peliä. Sellaista jossa toimivaa pelattavuutta painotettaisiin, eikä niinkään grafiikkaa. Kieriskelisin ilosta jos Free Radikal tekisi Wiille oman fps:n. TS3:n porttaus hyvällä nettipelillä ja muutamalla lisäominaisuudella riittäisi alkuun enemmän kuin hyvin.

Grand Theft Autosta: Miksi muuttaa toimivaa konseptia. Tätä mieltä itse olen.

Ja tuosta Xboxin pelivalikoimasta. Mielestäni se on todella surkea. Itse vihaan yli kaiken FPS pelejä konsoleilla. (Miten padilla voi pelata moisia? Kankeaa, niin kankeaa...kun vaihtoehtona on hiiri ja näppis niin syljen padin päälle.). Mitä minulle jää käteen rooli/seikkailupelien, partypelien sekä tasoloikkien ystävänä? Ei sitten yhtikäs mitään!

Näiden genrejen ystävänä PS3 tai WII on luonnollisin vaihtoehto minulle.

gifu sanoi:
Ja tuosta Xboxin pelivalikoimasta. Mielestäni se on todella surkea. Itse vihaan yli kaiken FPS pelejä konsoleilla. (Miten padilla voi pelata moisia? Kankeaa, niin kankeaa...). Mitä minulle jää käteen rooli/seikkailupelien, partypelien sekä tasoloikkien ystävänä? Ei sitten yhtikäs mitään!

No mitäs autuutta vaikkapa tuo pleikkarin kolmas tuleminen tarjoaa noissa genreissä?
Minä olen nähnyt pleikkapelihyllyllä vain sota-, auto- ja urheilupelejä. :rolleyes:

Paolo sanoi:
Ai että ne ovat ihan samanlaisia pelejä kun jokaisessa on sana räiskintä? :D

Onkos sillä levitysformaatilla oikeasti merkitystä genrejen kannalta? Tuollaiset pienimuotoisemmat pelit on ihan kiva ostaa halvemmalla, esim. se XO:n hyllytavarana oleva Tetris on kyllä niin ylihinnoiteltu kuin olla ja voi.
Ei se niistä peleistä samanlaisia tee, tässä on nyt keskusteltu siitä kuinka suppea/laaja valikoima on. Ja puhutaan genreistä, ei yksittäisistä peleistä ja niiden vivahde-eroista (ammutaanko natseja vai avaruusörmyjä). Avaruusräiskintä ja kauhuräiskintä kuuluvat isompaan kokonaisuuteen -> räiskintä.

Keskusteluhan lähti liikkeelle siitä listauksesta jossa tarkasteltiin Wiin ja XO:n "parhaimpien" pelien genrejä. Se että Live Arcadesta saa vaikka minkälaista rahastushuttua ei laajenna XO:n varsinaista pelivalikoimaa (joka on mielestäni aivan liikaa painottunut räiskintään, ehkäpä suurin syy miksi omani myin pois)

Paolo sanoi:
No mitäs autuutta vaikkapa tuo pleikkarin kolmas tuleminen tarjoaa noissa genreissä?
Minä olen nähnyt pleikkapelihyllyllä vain sota-, auto- ja urheilupelejä. :rolleyes:

Ähh. Unohdin kirjoittaa, että tulevaisuudessa nämä ovat parhaat vaihtoehdot tai miksei vaikka heti kun Xbox ei tarjoa minulle mitään. Xboxilla on ollut aikaa julkaista näitä minun mieleisiäni pelejä mutta ei oo näkynyt eikä edes kuulunut. Wiiltä niitä löytyykin jo, siitä syystä omistankin kyseisen konsolin.

Kyllä ne japskiropet sun muut rantautuu pleikkarinkin valikoimaan myöhemmin. En tosin silti aio ostaa kyseistä konsolia hirveän hinnan vuoksi.

jryi sanoi:
Ja Wiin Resident Evil on ainakin itselleni ihan positiivinen uutinen: en ole peliä aiemmin pelannut vaikka sen PS2:llekin olisi kuulemma saanut, mutta tuo uusin versio on kuulemma paras (Cuben grafiikat ja PS2-version lisäsisällöt yhdistettynä Wiimote-tähtäykseen). Jos hinta on kohdallaan, niin taidan korkata vihdoin tuonkin pelisarjan. Tuleekohan Eurooppaan vielä tämän vuoden puolella.

Kannattaa pelisarja korkata. On oikeasti loistava. Hinta pitäisi olla siinä 30 eken luokkaa. 29.6 pitäisi tulla suomeen, näin siis nintendon sivujen mukaan.

noose01 sanoi:
Ei se niistä peleistä samanlaisia tee, tässä on nyt keskusteltu siitä kuinka suppea/laaja valikoima on. Ja puhutaan genreistä, ei yksittäisistä peleistä ja niiden vivahde-eroista (ammutaanko natseja vai avaruusörmyjä). Avaruusräiskintä ja kauhuräiskintä kuuluvat isompaan kokonaisuuteen -> räiskintä.

No jos aletaan pyörittelemään termejä niin kuittaan keskustelun sillä että wiille on lähinnä vain yhden kategorian pelejä: lastenpelejä.

Keskusteluhan lähti liikkeelle siitä listauksesta jossa tarkasteltiin Wiin ja XO:n "parhaimpien" pelien genrejä. Se että Live Arcadesta saa vaikka minkälaista rahastushuttua ei laajenna XO:n varsinaista pelivalikoimaa (joka on mielestäni aivan liikaa painottunut räiskintään, ehkäpä suurin syy miksi omani myin pois)
Jos kaikki seuraavan sukupolven peleistä ladataan verkosta niin mielestäsi sellaiselle alustalle ei sitten löydy minkään genren pelejä?

Se mikä on mielestäsi rahastushuttua ei liity tähän keskusteluun. Ja jos keskustellaan saatavilla olevien genrejen määrästä, niin miksi mukaan lasketaan vain ne "parhaat"?
Nuohan ovat vain arvostelijoiden mielipiteitä, ei huono arvosana poista peliä maailmankartalta.

Tai sitten raakasti hyväksytään laskelmiin vain yli 90 pisteen pelit, katsotaan sitten mille alustalle on laajin lajikirjo. :D

gifu sanoi:
Grand Theft Autosta: Miksi muuttaa toimivaa konseptia. Tätä mieltä itse olen.

Ja tuosta Xboxin pelivalikoimasta. Mielestäni se on todella surkea. Itse vihaan yli kaiken FPS pelejä konsoleilla. (Miten padilla voi pelata moisia? Kankeaa, niin kankeaa...kun vaihtoehtona on hiiri ja näppis niin syljen padin päälle.). Mitä minulle jää käteen rooli/seikkailupelien, partypelien sekä tasoloikkien ystävänä? Ei sitten yhtikäs mitään!

Vai että oikein todella surkea? Melko kovaa puhetta. Ja mitä noihin FPS:iin tulee, itse en jaksa kikurrella hiiri/näppis yhdistelmän kanssa, mutta tästä nyt on väitelty maailman ääriin.
Jos noin suppeasta genrevalikoimasta pelinsä pitää valita, niin tässä jotain X0:n ehdokkaita: Elder Scrolls IV, Viva Pinata, LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, Tomb Raider: Legend ja Kameo: Elements of Power. Lisäksi Live arcade on pullollaan partypeleiksi sopivia tekeleitä mikäli ne ovat lähellä sydäntä. Tuo PS3 kommentti oli kyllä legendaarinen, konehan aivan tulvii partypelejä ja tasoloikkia! :D

Paolo sanoi:
No jos aletaan pyörittelemään termejä niin kuittaan keskustelun sillä että wiille on lähinnä vain yhden kategorian pelejä: lastenpelejä.

Samalla logiikalla sen pitäisi mennä itseasiassa toiseen suuntaa eli Wiillekin on sitten vaikkapa useamman tyyppisiä partypelejä kuten Wariowaren kaltaisia mikropeli partypelejä ja perinteisempiä. Ei se niin mene, että XO:lla genrejä lisätään samalla kun Wiillä niitä vähennetään.

Onhan se totta, että noissa räiskinnöissä on genren sisällä eroja, mutta eivät ne silti eri genreä ole. Ainoastaan sellaiset niistä, jotka painottuvat selvästi muuhun kuin räiskintään, jos sellaisia nyt on.

Ja tuo lastenpelit nyt muutenkin on aina yhtä heikko argumentti ja osuu vain omaan nilkkaan.

TeRm0z sanoi:
Vai että oikein todella surkea? Melko kovaa puhetta. Ja mitä noihin FPS:iin tulee, itse en jaksa kikurrella hiiri/näppis yhdistelmän kanssa, mutta tästä nyt on väitelty maailman ääriin.
Jos noin suppeasta genrevalikoimasta pelinsä pitää valita, niin tässä jotain X0:n ehdokkaita: Elder Scrolls IV, Viva Pinata, LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, Tomb Raider: Legend ja Kameo: Elements of Power. Lisäksi Live arcade on pullollaan partypeleiksi sopivia tekeleitä mikäli ne ovat lähellä sydäntä. Tuo PS3 kommentti oli kyllä legendaarinen, konehan aivan tulvii partypelejä ja tasoloikkia! :D

Tasoloikkia ja partypelejä ei tosiaan pleikkarilta löydy. Mutta ropeja ja seikkailupelejä sitäkin enemmän. Tyydyttää siis puolet mieltymyksistäni ja siksi nostin PS3:sen esille.

Noista peleistä vielä. Lego SW & TR: Legend löytyy gamecubelta :rolleyes: (Legendaarista nostaa nämä pelit esille.) . Elder Scroll taasen on huomattavasti parempi PC:llä kiitos modien jne. Viva Pinata ja Kameo vaikuttaisi kyllä kelpo tekeleiltä. Mutta ei pari hassua peliä minua saa pelikauppaan konsolia ostamaan.

Tuon viestin jälkeen käsitykseni vahvistuu Xboxin todella _surkeasta_ valikoimasta. jos tosiaan tuossa on kaikki mitä sillä on minulle tarjota

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom