Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
gifu sanoi:
Mitä minulle jää käteen rooli/seikkailupelien, partypelien sekä tasoloikkien ystävänä?
En toki tiedä mitä sinulle jää, mutta minulle rooli- ja seikkailupelien ystävänä on tullut tai on mahdollisesti tulossa vielä jopa tämän vuoden aikana ainakin:
Oblivion + Shivering Isles (jo laatunsa todistanut kaksikko)
Blue Dragon (paljon kehuja kerännyt japsirope)
Eternal Sonata (Baten Kaitos taisi maistua?)
Mass Effect (tämä tiimi ei ole vielä kertaakaan tuottanut pettymystä, en jaksa uskoa, että nytkään)
Assasin's Creed (hyvältä vaikuttaa, ainakin toistaiseksi)
Julkaisulistaa selailtuani lisään tähän perään vielä, että myös mm. Lost Odyssey, Alan Wake & Fable 2 saattavat olla varsin onnistuneita tekeleitä.
Jonka lisäksi on aina tietenkin tulossa monia nimikkeitä täysin puskista, ja toki on joitain nimikkeitä, joita voidaan odottaa tulevan ensi vuonna mahdollisesti, kuten Fallout 3. Joku voisi väittää minulle jäävän käteen varsin tiukka nippu idän ja lännen parhaita rooli- ja seikkailupelejä, mutta tiedä häntä.
Tasoloikkien ystävä en niinkään ole, vaikka toki NSMB kiinnostaa todella paljon ja Super Paper Mariokin tulee hankittua, sitten joskus kun Wiin tarjonta on tarpeeksi kattava korvaamaan sen hinnan, mutta näitä ei taida ihmeemmin olla edes tulossakaan Laatikolle. Joku näistä enemmän kiinnostunut voi valaista, jos väitteeni on aivan väärä.
Partypeleistäkin on omassa kaveriporukassani jäänyt yleensä luu käteen, sillä vaikka Wiin Sports oli ihan kivaa hupia hetken, niin aika nopeasti se PES otti taas paikkansa ykkösenä (toki PS2:lla). GoW on myös melko mukavaa puuhastelua yhdessä ja olettaisin, että paljon kehuttu Guitar Herokin on aika hyvä seurapelinä, mutta tästä viimeisestä ei ole todisteita omakohtaisesti. PES ja GoW eivät toki ole sinänsä partypelejä (tai jos partypeli on sellainen jota voi viinassa pelata, niin ehkä PES on partypeli), vaikka näitä voikin yhdessä tuumin pelata. Wii on kuitenkin konseptiltaan todella sopiva partypeleille, joten eiköhän tulevaisuudessakin tämä osa ole hallussa Nintendon konsolilla.
Onko Wiillä muuten kuinka paljon RTS -pelejä? Entä miten on yksinoikeudella olevien tappelupelien laita? Verkkopelejäkin taitaa Wiillä olla enemmän kuin muilla alustoilla, koska monipuolisuudestaanhan se tunnetaan. No jätetään flametus nyt tähän, joten älkää tarttuko. Tarkoituksena oli kuitenkin osoittaa, että väitteenä Wiin monipuolisuus on hieman hämäävä. Itse näen asian niin, että Boksi + Wii tai PS3 + Wii ovat yhdistelminä erinomaisia, mutta pelkästään Wii
ei vielä tällä hetkellä tarjoa yksinään tarpeeksi
minulle. Noh, siis nyt se tarjoaisi, kun ei sitä sisällä näillä säillä tule liika oltua, mutta yleisesti ajateltuna.