Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
enkä usko että 360 olisi myynyt merkittävästi enemmän vaikka laitetta olisi ollut hyllyt täynnä.

Mikä on merkittävästi enemmän? ja kyllä ainakin minulla on sellainen kuva, että koneita olisi mennyt selvästi paremmin kaupaksi, mikäli saatavuus olisi ollut parempi, ehkei mitään PS2:n lukuja mutta useita satojatuhansia enemmän kuitenkin...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

No, jos tarinat kymmenkertaisista ennakkotilauksista saatuihin konsoleihin nähden pitävät paikkaansa, Xbox360:n myyntimäärä olisi tietysti noussut Yhdysvalloissa lähes kolmeen miljoonaan kappaleeseen. Ei ole mitään syytä epäillä, ettei näin olisi käynyt :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos tämä X360:n "menestys" jatkuu, niin voisin kuvitella että hinnan alennus olisi edessä hyvinkin pian...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Jos tämä X360:n "menestys" jatkuu, niin voisin kuvitella että hinnan alennus olisi edessä hyvinkin pian...
Enpä näe mitään syytä laskea hintaa ennenkö kauppojen hyllyillä alkaa olla ylimääräistä tarjontaa koneista.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

NviperO sanoi:
Enpä näe mitään syytä laskea hintaa ennenkö kauppojen hyllyillä alkaa olla ylimääräistä tarjontaa koneista.
Eipä mene paljon pelit kaupaksi jos jengillä ei ole konetta millä pelata niitä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Jenkkilän joulukuun myynnit. Sony omistelee..

PS2 - 1.5 million
PSP - 1.12 million
DS - 1.07 million
Xbox - 415K
Xbox 360 - 281,441
GBA 1,213,196
GCN 606,423
Jos tuossa on USA:n luvut, niin vertailun vuoksi laskeskelin vastaavat Japanin osalta.

Japanin pelikonsolimyynnit ajalta 28.11.2005 - 1.1.2006, Media Create:

NDS - 1,872,865
PSP - 546,186
PS2 - 309,398
GBA - 151,828 (GBA, GBASP ja GB micro yhteensä)
GC - 85,780
XB360 - 70,567
XB - 757
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikai perhana pidä allekirjoittaneen, JO tässävaiheessa takki kääntää. On tuo Xbox 360- myynti sen vertas hissukkaa, ja PS3:n tehot hurjan tuntuiset( ei voi ihan tuulesta tempastuja lukemia, jos Mercurykin käyttää), että vissiin konsoli sanan synonyyminä jatkossakin "pleikka"...
Itse veikkasin alkujaan, että ohjelmointityökalut ja alustan helppous oliviat vieneet Xbox 360:n voittoon. http://www.mc.com/PowerBlock200/
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

sawe sanoi:
On tuo Xbox 360- myynti sen vertas hissukkaa, ja PS3:n tehot hurjan tuntuiset( ei voi ihan tuulesta tempastuja lukemia, jos Mercurykin käyttää), että vissiin konsoli sanan synonyyminä jatkossakin "pleikka"...

Se että miten noita taianomaisia tehoja hyödynnetään peleihin, vai hyödynnetäänkö laisinkaan on vielä selvittämättä...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Paras tilanne olisi, jos mikään uusista konsoleista ei floppaisi. PS3:n epäonnistuminen ajaisi peliteollisuuden lamaan. PS2 oli teknisessä mielessä pettymys enkä usko, että Sonylla on varaa epäonnistua toista kertaa peräkkäin. Romahdus huipulta pohjalle ei kestä kovin pitkään. Toivon, että tällä kertaa Sonylla on oikeasti katetta mainospuheille. Pelkillä hyvillä yksinoikeuspeleillä ei juhlita loputtomasti, jos teknisesti jäädään selvästi jälkeen kilpailijoista.

Xbox360 on jo markkinoilla ja hyväksi havaittu, joten ei senkään toivoisi jäävän Dreamcastin kaltaiseksi tähdenlennoksi. Microsoftilla on tosin enemmän muskeleita tukea konsoliaan kuin Segalla ja Dreamcast meni vielä PS2:n julkaisun jälkeen varsinkin USA:ssa hyvin kaupaksi, joten pleikkarin ylivoima ei ole itsestäänselvyys. Todennäköisesti Sony voittaa kuitenkin vielä seuraavan erän.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Millä tavoin PS3:n floppaaminen ajaisi peliteollisuuden lamaan? Pelintekijäthän vain vaihtaisivat pelinkehityslaitetta jos asiakkaat eivät PS3:a osta. Se on sinällään kohtalaisen yksinkertaista. Lisäksi jos PS3 jotenkin osoittautuu kehittäjille ilkeäksi laitteeksi verrattuna uuteen Xboxiin ja Revoon, niin sekin varmasti saa miettimään hieman toiseen kertaan pelin tekemistä sille. Siitä kun tulee kallimpaa kun kehittämiseen menee enemmän aikaa, rahaa ja resursseja. Ainoa tapa pitää pelinkehittäjät laitteen parissa on se, että se menee kaupaksi tarpeeksi moneen kotiin verrattuna toisiin laitteisiin, jotta kehittäminen pysyy kannattavana. Muuten vain vaihtuu laite jolle peli tehdään, mikä ei sinällään peliteollisuutta mitenkään kaada. Noin muuten tosin uskon että ainoa konsolipeliteollisuuden hidasta nykylamaantumista selkeästi estävä liike tulee Nintendon toimesta.

PS2 oli teknisessä mielessä pettymys vain jälkikäteen katsottuna: olihan siinä kelvollisesti tehoa silloin kun se julkaistiin, vaikka ei kyennytkään niin huikeaan suoritukseen kuin mitä puheet olivat. Tuskin pystyy nytkään, mutta toisaalta tekniikka on niin mennyt niin pitkälle että sillä ei ole niin suurta väliä, tulos on joka tapauksessa hienoa.

Onko Microsoft edes aloittanut mainoskampanjaa Suomessa? En seuraa televisiota kovin tarkasti, mutta silmiini ei ole sattunut vielä ainuttakaan mainosta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Onko Microsoft edes aloittanut mainoskampanjaa Suomessa? En seuraa televisiota kovin tarkasti, mutta silmiini ei ole sattunut vielä ainuttakaan mainosta.
Onhan noita mainoksia jo pyörinyt myöhäisillassa ja peliohjelmien yhteydessä.
Turha kai hirveää rummutusta kuitenkaan vielä aloittaa, jos ei laitteita kuitenkaan riitä kaikille halukkaille.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Onko Microsoft edes aloittanut mainoskampanjaa Suomessa? En seuraa televisiota kovin tarkasti, mutta silmiini ei ole sattunut vielä ainuttakaan mainosta.

Hittielokuvien alussa saattaa olla parikin ristinollamainosta: ensin konsolin itsensä ja sitten joku ihan pimee nollamainos.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Joystiq-sivuston tekemän kyselyn mukaan Nintendon taktiikka tehdä Revolutionista ihmisille halpa ja omaperäinen "kakkoskonsoli" voi toimia yllättävän hyvin.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että on varmasti helpompi äänestää paria kiinnostavaa konsolia, kuin oikeasti ostaa ne. Kuitenkin päälle 7000 äänestäjän kysely antaa varmasti jotain suuntaa tulevasta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

GrandAlf sanoi:
Joystiq-sivuston tekemän kyselyn mukaan Nintendon taktiikka tehdä Revolutionista ihmisille halpa ja omaperäinen "kakkoskonsoli" voi toimia yllättävän hyvin.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että on varmasti helpompi äänestää paria kiinnostavaa konsolia, kuin oikeasti ostaa ne. Kuitenkin päälle 7000 äänestäjän kysely antaa varmasti jotain suuntaa tulevasta.

Hyvältä näyttää! :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Gamespotista löytyi tälläinen peliteollisuutta ja online-pelaamista käsittelevä artikkeli:



Industry icons get connected

"Connected Games" Industry luminaries chat about the importance of online-enabled content in the gaming industry. Watch | Download

Luminaries with ties to EA, Ubisoft, Sony, Microsoft converge to talk about the online future of the gaming industry

.
MOUNTAIN VIEW, CALIFORNIA--Online gaming has been "the next big thing" for years now, and the success stories are beginning to show their impact on the industry. From Counter-Strike to World of Warcraft, breakthrough games are piling up, increasingly making some form of connectivity a mandatory feature for upcoming products.

Last night, the Churchill Club held a panel discussion featuring a few industry heavyweights to discuss the changing landscape of game design in light of an online world. The lineup gathered to discuss "The Era of Connected Gaming - An Inside Look At An Industry On Revolution" included Lars Butler, former vice president of global online for Electronic Arts and current CEO of the upstart TWN; Laurent Detoc, president of Ubisoft North America; Raph Koster, chief creative officer of Sony Online Entertainment; and Peter Moore, corporate vice president of Microsoft's interactive entertainment business. The panel was moderated by GameSpot cofounder and senior vice president of CNET Networks' games and entertainment division, Vince Broady.

Addressing an auditorium filled with sharply dressed businesspeople, the luminaries engaged in a discussion spanning a multitude of issues facing the industry, from the impact of user-created content to end-user privacy concerns.

Broady started the conversation by asking the panelists what they thought "the connected era" meant. Moore answered with a rare response that did not begin with an in-depth explanation of an Xbox 360 selling point.

"In the future, if your console isn't connected, it's no different than a laptop that doesn't connect to the Internet," Moore said. "It's an inferior experience and it really is a step backwards for the industry... Offline seems primitive at this point."

Koster went beyond simply calling offline games primitive.

"The entire video game industry's history thus far has been an aberration," Koster told the audience. "It has been a mutant monster only made possible by unconnected computers. People always play games together. All of you learned to play games with each other. When you were kids, you played tag, tea parties, cops and robbers, what have you. The single-player game is a strange mutant monster which has only existed for 21 years and is about to go away because it is unnatural and abnormal."

Detoc and Butler weren't sold on the inevitable death of single-player games, with Butler borrowing an analogy that the entire crowd instantly understood, if the laughter was any indication.

"Linear entertainment in single-player is to media what masturbation is to sex," Butler said. "It'll always be there, but it is not the real experience."

Be that as it may, Koster suggested that even the games that say "for one player" on their boxes have largely ceased to be solitary experiences.

"The players, once they go connected, they don't go back," Koster explained. "They find it difficult to go back to experiences where they can't share experiences with others. Even any single-player game today is going to have wrapped around it the forums, the cheat sites, and so on endlessly."

However one interprets the semantics of the connected era, Butler thinks the industry still has a ways to go before it completely transitions.

"The first thing that people do is they take their old stuff and put it into this new world, like NBC doing cable," Butler said. "But the real value will come from people who create new entertainment experiences that leverage the full power of the broadband world, just as CNN and MTV and HBO and ESPN create original entertainment for the cable world."

The impact the true arrival of this connected era has on the industry will be immediate and pronounced, Butler said. "Calling [online-connected games] revolutionary is absolutely on the ball. I think that most companies that are still going strong today will wake up tomorrow as if they've been hit by a truck. It is such a fundamental shift in the industry."

While the arrival of that truck is likely to shake out a good number of game developers and publishers, Moore said that the retail landscape is set to undergo a particularly drastic change of face. Even though he made a point that the current retail model was hugely important to Microsoft's plans for the near future, he sees its days as numbered.

"Let's be fair. Whether it's five, 10, 15, 20 years from now, the concept of driving to the store to buy a plastic disc with data on it and driving back and popping it in the drive will be ridiculous," Moore said. "We'll tell our grandchildren that and they'll laugh at us."


That move to digital distribution is just one in a series of transitions to a connected era the industry is currently undergoing. Moore could easily have been addressing the sum of those changes when he referred to the Xbox 360 as "a living entertainment experience powered by human energy," but it seemed every member of the panel foresaw a gaming industry where the publishers and the games themselves were much more closely integrated with the consumers.

"In the long run that is actually the unique selling proposition of a connected platform: that it is bidirectional, that it is persistent," Koster said. "That's really long-term what we're selling. We're not selling the bits. We're selling those other intangibles, the opportunity to feel special, to show off your achievements, the opportunity to upload something."

As Koster had noted earlier in the evening, "Using the word 'connection' even feels small. It's a place. And all of this industry is moving toward realizing this, and all of this is going to be a place that serves a medium like entertainment in a lot of ways beyond shooting games."

By Brendan Sinclair -- GameSpot



Kaverit olivat selvästi huumorituulella. Toi Lars Butlerin rinnastus-heitto menee kyllä legendoihin suoraan ;) Oletteko muut samaa mieltä näiden herrojen kanssa? Onko tulevaisuus online-puolella ja puhtaat offline-yksinpelit jäävät pikkuhiljaa vain meidän muistoiksi? Suorituksesi yksinpelissä jaetaan muiden tietoon kuten XBOX360 tehdään jo nyt achievements-pisteiden kautta. Näin yksityisestä asiasta tehdään julkinen ja kaiken mitä teet yksinpelin puolella rankataan suhteessa muihin. Tämä addiktoi pelaamaan, mutta tekee siitä myös väkinäistä niille joille pisteet ja sijoitus ovat itse tarkoitus.

Entäs tämä Mooren heitto siitä miten tulevaisuudessa emme enään omista peliä fyysisesti, levyn ja ohjekirjan muodossa, vaan haemme sen netin kautta koneellemme? Aivan kuten nyt tekee Valven Steam-palvelu ja mihin PC:llä ollaan muutenkin jo menossa. Saat pelin heti kun se on valmis.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Onko tulevaisuus online-puolella ja puhtaat offline-yksinpelit jäävät pikkuhiljaa vain meidän muistoiksi?
Melkoinen yleistys tämä: "The players, once they go connected, they don't go back,"

Ainoa moninpeli, joka on millään lailla toiminut mulle, oli melkein vuosikymmenen takainen Starcraft (PC:llä). Verkkoadapterin pleikkaani ostin joskus vuosi sitten, mutta jostain kumman syystä yksikään verkkopeli ei ole vielä onnistunut koukuttamaan mitenkään totaalisesti. Tuollainen suoritusten jakaminen voi olla olennaista jossain ekstroverttien valtakunnassa, mutta itselleni on-line ei ole minkäänlainen oikotie onneen.

Jos banaaleihin vertauksiin halutaan mennä, niin yksinpelaamista voi ehkä verrata masturbointiin, mutta oman high-scoren jakaminen jossain tonyhawkissa on sitten itsensäpaljastelua. Suosikkipelejäni (GTA:t, Ratchet&Clankit, Prince of Persiat) ei verkkoyhteys paranna/parantaisi millään lailla, se vain tekisi niistä erilaisen.

Toimiva peli on toimiva peli, oli se sitten yksin- tai moninpeli. Joka ainoan konseptin vääntäminen väkisin verkkotuetuksi johtaa puolivillaisiin kompromisseihin, jotka mustaavat kaikkien moninpelien mainetta. Antaisivat meidän sooloilijoiden pitää laadukkaat yksinpelimme.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kaverit olivat selvästi huumorituulella. Toi Lars Butlerin rinnastus-heitto menee kyllä legendoihin suoraan ;) Oletteko muut samaa mieltä näiden herrojen kanssa? Onko tulevaisuus online-puolella ja puhtaat offline-yksinpelit jäävät pikkuhiljaa vain meidän muistoiksi? Suorituksesi yksinpelissä jaetaan muiden tietoon kuten XBOX360 tehdään jo nyt achievements-pisteiden kautta. Näin yksityisestä asiasta tehdään julkinen ja kaiken mitä teet yksinpelin puolella rankataan suhteessa muihin. Tämä addiktoi pelaamaan, mutta tekee siitä myös väkinäistä niille joille pisteet ja sijoitus ovat itse tarkoitus.

Entäs tämä Mooren heitto siitä miten tulevaisuudessa emme enään omista peliä fyysisesti, levyn ja ohjekirjan muodossa, vaan haemme sen netin kautta koneellemme? Aivan kuten nyt tekee Valven Steam-palvelu ja mihin PC:llä ollaan muutenkin jo menossa. Saat pelin heti kun se on valmis.

Kaikessa yllä olevassa olen samaa mieltä ja uskon vahvasti että asia on näin. Verkkopelaamisesta tulee yhä suositumpaa ja tärkeämpää. Yksinpelit tulevat tietysti säilymään, mutta toivon todella, että kaikki suoritukset eivät tilastoidu automaattisesti kaikkien pällisteltäviksi. Ei kaikessa aina pidä kilpailla muiden kanssa. Joskus on kiva kilpailla vain itsensäkin kanssa (en viittaa masturbaatioon :p ). Tulevaisuudessa pelit ladataan netistä, myös konsoleille. Siitä ei ole epäilystäkään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Entäs tämä Mooren heitto siitä miten tulevaisuudessa emme enään omista peliä fyysisesti, levyn ja ohjekirjan muodossa, vaan haemme sen netin kautta koneellemme? Aivan kuten nyt tekee Valven Steam-palvelu ja mihin PC:llä ollaan muutenkin jo menossa. Saat pelin heti kun se on valmis.
Hehee, lainaan itseäni "Pelialan tulevaisuus" -topikista, vuodelta 2004:
Paolo sanoi:
Tulipa vaan mieleeni että tulevien pelikonesukupolvien myötä kehittyy
myös verkkopalvelut. Käyttäjäautentikointia parannetaan ja pelejä aletaan
kauppaamaan 'palasissa'; haet kaupasta/verkosta rallipelin ja kyseiseen
peliin ostat haluamasi radat ja autot erikseen. Näin voidaan rakentaa tuottavaa
sisältöä isolla rahalla tuotettuun pelimoottoriin. Eli kaupallisesti ajatellen peli ei
olekaan enää yksittäinen, kertarykäisyllä myytävä tuote, vaan teknologia
johon myydään erikseen sisältöä pidemmällä aikavälillä. Näin teknologiaan
voidaan oikeasti panostaa, koska laadukkaalle enginelle voidaan pukata
myytävää 'kontenttia' pitkään.
Tähän uskon edelleen ja XO:n myötä on jo otettu aimo harppaus tuohon suuntaan!
Ehdottomasti kaupasta ostettava pelimedia jää jossainvaiheessa historiaan.
Eipä noita ohjekirjojakaan pahemmin enää tule luettua kun useimmissa peleissä
on tänä päivänä sangen toimivat tutoriaalit...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom