Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Ilman eri konsolien puolustelijoita ei olisi koko konsolisotaa. Mitä sitten tekisimme? Pelaisimme?
Härregud!
Ja pitäähän duunissakin olla jotain tekemistä ;)

Mahewcoro sanoi:
Jaa, PS3:lle tulee sittenkin se Sonymote? Wiiltä löytyy vastineet noille kaikille, ja vähintään sillä samalla "uskomattomalla laadulla" - mutta Sony ei voinut pahemmin keskittyä näiden pelien pelaamispuoleen, koska se on sitä samaa "kökötä television ääressä padi käsissä" -pelaamista minkä katsominen ei ketään kiinnosta - olisiko siksi, että toimintana se ei pohjimmiltaan tunnu kovin mielekkäältä? Niinpä Sony keskittyi näyttämään niitä pelivideoita - grafiikoita - peleistä, joita ei kauppojen hyllyiltä löydy vielä pitkään aikaan.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää Wiin vastine Little Big Planetille tai noh, vaikkapa UT:lle (nyt kun ne moditkin varmistui PS3:lle, niin siitä tulee pitkäkestoisin konsoliräiskintä tässä huushollissa).

Ja lienen harvinaisuus, kun sattuu kiinnostamaan nimenomaan tieto itse peleistä kuin nähdä ylivedettyjä videoita pomppimisesta TV:n ääressä. En käsitä, miten Sonyn keskittyminen peleihin saadaan kuulostamaan jotenkin huonolta asialta.

Mulla ei ole mitään pomppimista vastaan; päinvastoin, löytyy kaksikin tanssimattoa joita tulee rääkättyä usein. Joskus jopa yksin, jos avovaimoketta ei sillä hetkellä satu kiinnostamaan.

Wiitä ei vielä löydy, panttaan rahoja kunhan sille saa Zeldan lisäksi muutakin perinteisempää hupia. Ensi vuoden alussa sitten viimeistään. Wii Fitin hankkimisesta en tosin tiedä, kun se näyttää ja kuulostaa lähinnä joltain TV Shop -tuotteelta kuin joltain peliltä. Jos sille Balance Padille saadaan mielenkiintoisia pelejä, niin eiköhän sekin tule tähän talouteen.

jryi sanoi:
Stilleistähän on mahdoton sanoa mitään, ja tuntuu oikeasti aika uskomattomalta, jos Killzone saadaan lopulta näyttämään pelissä tuolta, mutta osassa kuvista on jopa enemmän yksityiskohtia kuin mitä siinä target renderissä. Ja mitä muista tuosta aikoinaan leuat pudottaneesta trailerista, niin eniten ainakin minua hämmästytti se hahmoanimaatio, joka on saatu kyllä toteutettua pelikuvassakin erinomaisen hyvin.

On todellakin mahdoton sanoa. Olipa peli sitten kumpi tahansa GoW (god tai gears) tai tämä killzone tai mikä vain, niin on se uskomatonta että miten näitä screenshotteja jaksetaan tulkita. Esim kumpikaan goweista ei pääse lähellekään niitä screenejä, mitkä on pressille dev kiteistä heitelty (toki molemmissa mainutuissa on loistavat graffat, mutta silti kaukana siitä mitä lehdissä on ennen julkaisuja hypetetty). Koskee kyllä about jokaista peliä nykyään, enemmän sääntönä kuin poikkeuksena.

WoeIsYou sanoi:
Ja lienen harvinaisuus, kun sattuu kiinnostamaan nimenomaan tieto itse peleistä kuin nähdä ylivedettyjä videoita pomppimisesta TV:n ääressä. En käsitä, miten Sonyn keskittyminen peleihin saadaan kuulostamaan jotenkin huonolta asialta.

Killzonea ja UT-modeja lukuunottamatta en juurikaan löytänyt uutta tietoa PS3-peleistä Sonyn konferenssista. Oliko sitä tarjolla?

Tautofonia sanoi:
Killzonea ja UT-modeja lukuunottamatta en juurikaan löytänyt uutta tietoa PS3-peleistä Sonyn konferenssista. Oliko sitä tarjolla?

Oliko sitä tarjolla kenelläkään? No ei.

Tautofonia sanoi:

Olihan sitä, kuten muutamia ennen kokonaan mainitsemattomia pelejä, kuten echochrome ja Infamous, materiaalia aiemmin vain nimetyistä peleistä, kuten WipeOut HD, lisää tietoa aiemmin kerrotuista peleistä, kuten LittleBigPlanet kenttäeditorin näyttäminen yms. Mielestäni aika kiitettävästi uutta infoa peleistä.

hartzu sanoi:
Olihan sitä, kuten muutamia ennen kokonaan mainitsemattomia pelejä, kuten echochrome ja Infamous, materiaalia aiemmin vain nimetyistä peleistä, kuten WipeOut HD, lisää tietoa aiemmin kerrotuista peleistä, kuten LittleBigPlanet kenttäeditorin näyttäminen yms. Mielestäni aika kiitettävästi uutta infoa peleistä.
On vain outoa, että kun Nintendo julkistaa hittisarjan seuraavan osan nettipelillä (Mario Kart) ja vuonna 2008 eniten myyvän pelin konsolista riippumatta (WiiFit), esittelee Mario Galaxyn sisältöä mm. Marion pukujen osalta (ok, ainoastaan videomuodossa) ja julkistaa julkaisupäivät loppuvuoden 2 odotetuimmalle Wii-pelille, Nintendo ei joidenkin mielestä oikeastaan kerro peleistä mitään.

Kun Sony esittelee trailerit yhdelle räiskintäpelille (Killzone), rahastusautoilulle (GT Prologue) ja Wipeoutille (tämä on joillekin iso asia, myönnettäköön) sekä pari PSN-peliä ja tämän lisäksi jauhaa vanhaa asiaa, se keskittyy pelien esittelyyn.

Katseli asiaa miltä kantilta tahansa, aika tasan nuo puntit menevät. Pettymyksiähän molemmat konferenssit olivat. Mikkisoftan konferenssi on vielä muiden kiireiden takia katsomatta, saa nähdä jos huomenna ehtisi. Ilmeisesti ei kovin kummoista ollut sielläkään.

Tautofonia sanoi:
On vain outoa, että kun Nintendo julkistaa hittisarjan seuraavan osan nettipelillä (Mario Kart) ja vuonna 2008 eniten myyvän pelin konsolista riippumatta (WiiFit), esittelee Mario Galaxyn sisältöä mm. Marion pukujen osalta (ok, ainoastaan videomuodossa) ja julkistaa julkaisupäivät loppuvuoden 2 odotetuimmalle Wii-pelille, Nintendo ei joidenkin mielestä oikeastaan kerro peleistä mitään.

Kun Sony esittelee trailerit yhdelle räiskintäpelille (Killzone), rahastusautoilulle (GT Prologue) ja Wipeoutille (tämä on joillekin iso asia, myönnettäköön) sekä pari PSN-peliä ja tämän lisäksi jauhaa vanhaa asiaa, se keskittyy pelien esittelyyn.

Katseli asiaa miltä kantilta tahansa, aika tasan nuo puntit menevät. Pettymyksiähän molemmat konferenssit olivat. Mikkisoftan konferenssi on vielä muiden kiireiden takia katsomatta, saa nähdä jos huomenna ehtisi. Ilmeisesti ei kovin kummoista ollut sielläkään.

Ei todellakaan ollut, summa summarum vakuuttelivat että tulee äitienkin pelejä ja vanhoja hehkuttivat (siis jotka on kauan olleet tiedossa). Sony ei suoriutunut yhtään sen paremmin, samaa shittiä vähän eri tavalla esitettynä.

Ja jos joku helvetin wiiFit on jonkun muun kun reggie-soccermomin mielestä kova sana vaikka myisi sata miljardia niin voisi mun puolesta mennä kehumaan sitä vaikka veli-lehden tai cosmopolitanin foorumille nille causal (mies)pelaajille jotka tärvää itseään joka aamu kaksi tuntia että varmasti näyttää duunissa kivalta. Tarviiko perustella? Makunsa kullakin tietysti, mutta tässä meni mun raja nintendon train your fucking everythingin kanssa - ihan sama miten myy.

Oikeasti oli kokonaisuutena paskin (suurin pettymys) e3 mitä olen ikinä seurannut ja jos joku kehtaa jotain konsolia edes tähän naurettavaan konsolisotaketjuun tuon tapahtuman perusteella hehkutella niin vois vähän kattoa että kasvaako se karva edes siellä jalkovälissä vielä.

Scatterbrain XO sanoi:
Ja jos joku helvetin wiiFit on jonkun muun kun reggie-soccermomin mielestä kova sana vaikka myisi sata miljardia niin voisi mun puolesta mennä kehumaan sitä vaikka veli-lehden tai cosmopolitanin foorumille nille causal (mies)pelaajille jotka tärvää itseään joka aamu kaksi tuntia että varmasti näyttää duunissa kivalta. Tarviiko perustella? Makunsa kullakin tietysti, mutta tässä meni mun raja nintendon train your fucking everythingin kanssa - ihan sama miten myy.
[ei aikuisten oikeasti tippaakaan sarkasmia]
Voitko kertoa lisää? Kiinnostaisi tietää, miksi WiiFit on niin huono asia? Millä tavalla se vaikuttaa esim. Mario Galaxyn tai Halo 3:n tai MGS4:n tai FF13:n tai Killzone 2:n tai [lisää HC-peli] ilmestymiseen? Miten se vaikuttaa sinun elämääsi pelaajana? Oikeasti kiinnostaisi tietää, minkälainen logiikka siellä taustalla on.
[/ei aikuisten oikeasti tippaakaan sarkasmia]

Tautofonia sanoi:
[ei aikuisten oikeasti tippaakaan sarkasmia]
Voitko kertoa lisää? Kiinnostaisi tietää, miksi WiiFit on niin huono asia? Millä tavalla se vaikuttaa esim. Mario Galaxyn tai Halo 3:n tai MGS4:n tai FF13:n tai Killzone 2:n tai [lisää HC-peli] ilmestymiseen? Miten se vaikuttaa sinun elämääsi pelaajana? Oikeasti kiinnostaisi tietää, minkälainen logiikka siellä taustalla on.
[/ei aikuisten oikeasti tippaakaan sarkasmia]

Miksi tuo sitten sun mielestä on niin helvetin hieno asia (oletan näin kun haluat tietää miksi se mun mielestä on niin helvetin paska asia)?

Scatterbrain XO sanoi:
Miksi tuo sitten sun mielestä on niin helvetin hieno asia (oletan näin kun haluat tietää miksi se mun mielestä on niin helvetin paska asia)?
Minulle maailma ei ole mustavalkoinen. Mielestäni uusien ihmisten saaminen peliteollisuuden tuotteiden pariin on hyvä asia, koska nämä ihmiset tuovat kehittäjille rahaa tehdä niitä ison budjetin HC-titteleitä. Vastaatko nyt minun kysymykseeni?

Tautofonia sanoi:
Minulle maailma ei ole mustavalkoinen. Mielestäni uusien ihmisten saaminen peliteollisuuden tuotteiden pariin on hyvä asia, koska nämä ihmiset tuovat kehittäjille rahaa tehdä niitä ison budjetin HC-titteleitä. Vastaatko nyt minun kysymykseeni?

Minulla on kuntolaite, joka on varmasti tehokkaampi tarkoituksessaan kun wiifit ja kertoo vähintään yhtä paljon statistiikkaa. Joku sen wiifitin koodaa. Niinkun kaiken muunkin. Ja jos nyt on suunta se, että on kaiken maailman lisähärpäkettä ja zapperia ja muuta niin huhhuijaa.

Kun linkin park löi läpi niin tekikö se todella hyvää musiikkiteollisuudelle? Tai sormusten herran/pottereiden filmatisoinnin menestyminen puhumattakaan jostain c-luokan sarjisroskasta. Tiedän, että se ei ole roskaa kaikille. Mun mutsikin tykkää. Siksi sanoinkin, että voi mennä sinne veli-lehden tai cosmon foorumille mesoamaan. Mulla on oikeus olla tätä mieltä tästä asiasta joka oli : e3 oli kaikkien osalta perseestä eniten pitkään aikaan, kenties koskaan.

Edit: vielä yks juttu: ne rahat ei tosiaan mene mihinkään HC-tuontantoon, etenkin jos ne tulee causal-peleistä.

Scatterbrain XO sanoi:
Mulla on oikeus olla tätä mieltä tästä asiasta joka oli : e3 oli kaikkien osalta perseestä eniten pitkään aikaan, kenties koskaan.

On. Ne perustelut ovat vain se kiehtovin osa yhtälöä. Mielipiteet ovat harvoin mielenkiintoisia, loppuun mietityt perustelut puolestaan lähes aina.

Btw, Linkin Parkin eka levy oli hyvä, ellei jopa loistava. Yhtye ansaitsi läpimurtonsa. Se, tekevätkö levy-yhtiöt niillä rahoilla, jotka kuluttajat syytävät Antti Tuiskun levyihin, mitään järkevää, on levy-yhtiön vastuulla. Samoin pelialalla. Siinä vaiheessa, kun isoja pelejä ei enää tehdä, on aika nousta barrikadeille. Vielä ei näyttäisi kuitenkaan olevan syytä huoleen.

Scatterbrain XO sanoi:
Edit: vielä yks juttu: ne rahat ei tosiaan mene mihinkään HC-tuontantoon, etenkin jos ne tulee causal-peleistä.

Casual, ei causal. Tiesitkö, että yhden blockbuster-elokuvan tuotoilla rahoitetaan useampi niche-elokuva? Eikö Nintendogsista saatuja rahoja käytetä Brawlin, Galaxyn, Metroidin tai Mario Kartin tekemiseen? Tai Singstar-tuottoja Killzoneen tai Ratchettiin? Mielipiteitä saa olla, mutta raja se on kyynisyydelläkin.

Tautofonia sanoi:
Siinä vaiheessa, kun isoja pelejä ei enää tehdä, on aika nousta barrikadeille. Vielä ei näyttäisi kuitenkaan olevan syytä huoleen.

Tuo on vähän sama kun sanottiin 10 vuotta sitten että "ei mitään ilmastonmuutosta ole tapahtumassa". Asiat nostetaan esiin silloin kun ne havaitaan. DS:n trainagen pitäisi jo kertoa mitä on tulossa kun joku titteli myy causal-markkinoilla. Hyviä pelejä periaatteessa kaikki, mutta tajuanet pointin miksi mua ottaa aivoon. Nintendon osalta e3:ssa otti aivoon se, että esim mp3 ohitettiin tyyliin "jahas, paska tästä tulee kun meidän tehot ei riitä mutta se on mp ja siitä tulee hieno" ja korvattiin salavaihivkaa kuntopelillä. Jee. Ymmärrätkö?

Ja tosiaan ei sony tai ms suorituneet YHTÄÄN sen paremmin. Ennen mahtava E3 R.I.P.

Tautofonia sanoi:
Casual, ei causal. Tiesitkö, että yhden blockbuster-elokuvan tuotoilla rahoitetaan useampi niche-elokuva? Eikö Nintendogsista saatuja rahoja käytetä Brawlin, Galaxyn, Metroidin tai Mario Kartin tekemiseen? Tai Singstar-tuottoja Killzoneen tai Ratchettiin? Mielipiteitä saa olla, mutta raja se on kyynisyydelläkin.

Niinhän sitä sanotaan, että 10 levystä 1 tuottaa voittoa jolla muiden tappiot katetaan. Mutta kyyninen olen, olen sanonut joskus aiemminkin mutta esim PC-puolella B5-pelin hyllytys taloudellisesta riskistä johtuen sierran toimesta sen kyynisyyden on aiheuttanut. Eikä ole ainoa esimerkki. Jos näitä casual-pelejä tulee enemmän ja enemmän ja ne myyvät, niin ihan varmaa on, että sieltä päästä ei ainakaan karsita, etenkin kun niiden tekeminen on halvempaa.

Scatterbrain XO sanoi:
Tuo on vähän sama kun sanottiin 10 vuotta sitten että "ei mitään ilmastonmuutosta ole tapahtumassa". Asiat nostetaan esiin silloin kun ne havaitaan. DS:n trainagen pitäisi jo kertoa mitä on tulossa kun joku titteli myy causal-markkinoilla. Hyviä pelejä periaatteessa kaikki, mutta tajuanet pointin miksi mua ottaa aivoon. Nintendon osalta e3:ssa otti aivoon se, että esim mp3 ohitettiin tyyliin "jahas, paska tästä tulee kun meidän tehot ei riitä mutta se on mp ja siitä tulee hieno" ja korvattiin salavaihivkaa kuntopelillä. Jee. Ymmärrätkö?
On oikeasti pakko myöntää, että en. Kasualisoituminen on mielestäni paras asia, mikä pelialalla on tapahtunut pitkään aikaan. Ehkä se johtuu siitä, ettei enää ole niin paljon aikaa pelata. On vain outoa tulkita markkinoiden laajentuminen jonkinlaiseksi "valtausyritykseksi", jonka jäljiltä perinteinen pelaaminen häviää kokonaan. Jokaiselle reaktiolle on luonnollisesti vastareaktio, mutta välillä tekee hyvää katsoa isompaa kuvaa.
Scatterbrain XO sanoi:
Niinhän sitä sanotaan, että 10 levystä 1 tuottaa voittoa jolla muiden tappiot katetaan. Mutta kyyninen olen, olen sanonut joskus aiemminkin mutta esim PC-puolella B5-pelin hyllytys taloudellisesta riskistä johtuen sierran toimesta sen kyynisyyden on aiheuttanut. Eikä ole ainoa esimerkki. Jos näitä casual-pelejä tulee enemmän ja enemmän ja ne myyvät, niin ihan varmaa on, että sieltä päästä ei ainakaan karsita, etenkin kun niiden tekeminen on halvempaa.
Tämä taas ei ole Nintendon vika, vaan Sonyn ja Microsoftin, jotka ovat hilanneet pelien tekokustannuksia PC-puolen kanssa taistelun takia ylöspäin. Vertaisin asianlaitaa paperityöläisten lakkoiluun. Kun lakkoilulla on nostettu ensin palkat mukavalle tasolle, huomataan, ettei yrityksillä olekaan varaa pitää samaa määrää työntekijöitä palkkalistoilla, ja alkaa irtisanomisrumba. Turha on itkeä paperin perään, jos on itse paskonut housuun.

Tautofonia sanoi:
On oikeasti pakko myöntää, että en. Kasualisoituminen on mielestäni paras asia, mikä pelialalla on tapahtunut pitkään aikaan. Ehkä se johtuu siitä, ettei enää ole niin paljon aikaa pelata. On vain outoa tulkita markkinoiden laajentuminen jonkinlaiseksi "valtausyritykseksi", jonka jäljiltä perinteinen pelaaminen häviää kokonaan.

Mutta miksi se on paras asia?Itse näen asian ihan päinvastoin. Ihmettelen niitä ihmisiä jotka kutsuvat itseään pelaajaksi ja sanovat että "ei näitä räiskintöjä enää jaksa". Tulee mieleen aina kysymys että miksi tuo henkilö edes pelaa. Ja on minullakin nykyään paljon vähemmän aikaa pelata kun ennen, kaksi lasta ja työ, opiskeluaikana ehti kyllästymiseen asti vääntää. Silti saan mahtavia fiiliksiä irti "perinteisistä HC-peleistä" vieläkin.

Silti edelleen se mun pointti oli jonka halusin sanoa, että e3 oli pettymys itselleni vaikka tämä sivuavakin aihe on kiinnostava.

Tautofonia sanoi:
On vain outoa, että kun Nintendo julkistaa hittisarjan seuraavan osan nettipelillä (Mario Kart) ja vuonna 2008 eniten myyvän pelin konsolista riippumatta (WiiFit).

Millaisen aivopesun se vaatii että saa Wiifitistä noin suuret fiilikset, ihan oikeasti? Wiifit, tuo Nintendon vastaus kaiken maailman vatsapenkeille mitä TV Shop tarjoaa. On se mahtava tuo Wii kun laittaa vielä ihmiset kuntoonkin :rolleyes: Jos joku ostaa tuon laitoksen sen takia että haluaa päästä "fit" kuntoon, niin voisi saman tien tilata TV Shopista Vibra Beltin läskin polttoon. ehkä Nipa saa siitäkin tehtyä kunnon tärinäohjaimen. Lasketaan vielä BMI jotta saadaan tehtyä "treeniohjelma" jokaiselle pelaajalle, koska tuo BMI, sehän on se tärkein tekijä. 90 kiloa lihasta on läski, 70 kiloa läskiä on hyväkuntoinen. Yritä tässä olla nauramatta kun Gamespotin previkassa kaveri tekee punnerruksia tuon laudan päällä. Voi jeesus sentään.

EDIT ja nettipelillä? Eikö tämän pitäisi olla jo itsestäänselvyys, eikä uutisen arvoinen?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom