Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
EDIT ja nettipelillä? Eikö tämän pitäisi olla jo itsestäänselvyys, eikä uutisen arvoinen?

Nintendo can do no wrong.. Apple-kultti on kohdannut vertaisensa.

Scatterbrain XO sanoi:
Mutta miksi se on paras asia?Itse näen asian ihan päinvastoin. Ihmettelen niitä ihmisiä jotka kutsuvat itseään pelaajaksi ja sanovat että "ei näitä räiskintöjä enää jaksa". Tulee mieleen aina kysymys että miksi tuo henkilö edes pelaa. Ja on minullakin nykyään paljon vähemmän aikaa pelata kun ennen, kaksi lasta ja työ, opiskeluaikana ehti kyllästymiseen asti vääntää. Silti saan mahtavia fiiliksiä irti "perinteisistä HC-peleistä" vieläkin.

Silti edelleen se mun pointti oli jonka halusin sanoa, että e3 oli pettymys itselleni vaikka tämä sivuavakin aihe on kiinnostava.

Eikös se ole aika selvä asia entisellä (siis nykyisellä) markkinapohjalla ei kertakaikkiaan pystytä kattamaan hc HD-pelin kehityskuluja.Budjetit isolta peliltä on karannut ihan käsistä ja voitot ei ole noussut samasssa suhteessa. Esim. Killzone tai MGS4 ei tule IKINÄ maksamaan itteänsä takaisin jos ne budjetit on sitä luokkaa mitä on huhuttu. Pakko ne tappiot on jollain kompensoida. Tästä on jo hyvänä esimerkkinä Activision jonka tulos nousi plussan puolelle wii+ds-krääsän ansiosta ja sehän varmistaa firman toiminnan jatkumisen tulevaisuudessa. Wii voi nyt jopa parhaimmassa tapauksessa pelastaa Rockstarin isommilta taloudellisilta ongelmilta, ja tuoda rahaa sen GTAIV kehittelyyn.

Se on ihan aikuisten oikeasti hyvä asia pelialalle että markkinat laajenee rutkasti. Enkä näe että se on keltään pois.

On se kamalaa kun Nintendo edes yrittää tehdä jotain normaalista kaavasta poikkeavaa. Täällähän on asenne kuin keskiajalla muihin uskontoihin :D

Scatter, onko ihan pakko pelata räiskintöjä ollakseen pelaaja? Kelpaako myös autopelit, jos käyttää rattia tattien sijaan? Ja jos autopelit, niin miksei tanssimatot tai WiiSports/Fit?

Joonatin sanoi:
On se kamalaa kun Nintendo edes yrittää tehdä jotain normaalista kaavasta poikkeavaa. Täällähän on asenne kuin keskiajalla muihin uskontoihin :D

Laitan vielä kerran, että olin E3-messuihin ylipäänsä niinkun kaikkien osalta pettynyt mutta nintari veti kyllä ylivoimaiset pohjat. Ja tietysti kun minua henkilökohtaisesti joku WiiFit ottaa päähän niin siitähän on hauska repiä herneet nokkaan. Ostakaa vain rauhassa WiiFittinne, paskaa se on mulle. Olisin halunnut saada kunnolla lisätietoa vaikka MP:stä tai lucasin tulevasta valosapelipelistä tai siitä miten nettipelirintamaa aiotaan tulevaisuudessa parantaa/kehittää ja miten se näkyy peleissä jne; sen sijaan saan seuraavan mariokartin ja kuntoilupelin. Voisi luulla, että tämmöinen oikea tieto ja "kunnon jutut" olisi kiinnostanut myös oikeita nintendo fanejakin jonkin roskan sijasta. E3 ei ole mikään helvetin soccer momien kerho etenkään "puolisuljettuna" tapahtumana jossa ketään kiinnostaisi hehkutus wiifitin kaltaisesta kurasta. Mutta nyt kun suurin huomio kiinnittyi fitiin niin nintendo fanien on pakko puolustautua, "on se niin kova juttu tää fit". Mitä muuta teille jäi E3:sta käteen kuin fit? Muutama julkaisupäivä ja zapperi (lisää roskaa). Ei mitään.

Scatterbrain XO sanoi:
Laitan vielä kerran, että olin E3-messuihin ylipäänsä niinkun kaikkien osalta pettynyt mutta nintari veti kyllä ylivoimaiset pohjat. Ja tietysti kun minua henkilökohtaisesti joku WiiFit ottaa päähän niin siitähän on hauska repiä herneet nokkaan. Ostakaa vain rauhassa WiiFittinne, paskaa se on mulle. Olisin halunnut saada kunnolla lisätietoa vaikka MP:stä tai lucasin tulevasta valosapelipelistä tai siitä miten nettipelirintamaa aiotaan tulevaisuudessa parantaa/kehittää ja miten se näkyy peleissä jne; sen sijaan saan seuraavan mariokartin ja kuntoilupelin. Voisi luulla, että tämmöinen oikea tieto ja "kunnon jutut" olisi kiinnostanut myös oikeita nintendo fanejakin jonkin roskan sijasta. E3 ei ole mikään helvetin soccer momien kerho etenkään "puolisuljettuna" tapahtumana jossa ketään kiinnostaisi hehkutus wiifitin kaltaisesta kurasta. Mutta nyt kun suurin huomio kiinnittyi fitiin niin nintendo fanien on pakko puolustautua, "on se niin kova juttu tää fit". Mitä muuta teille jäi E3:sta käteen kuin fit? Muutama julkaisupäivä ja zapperi (lisää roskaa). Ei mitään.
Oletko oikeasti seurannut muuta E3-tarjontaa kuin konferenssit? Nintendon konferenssi keskittyi WiiFitiin sen takia, että paikalla ollut mainstream-media ymmärtäisi kirjoittaa siitä. Konferenssin ulkopuolella on järjestetty kyselytuokioita mm. Mario Galaxyn tiimoilta. Jos käyttäisi aikaa asioiden tutkimiseen, välttyisi itkupotkuraivareilta.

Tautofonia sanoi:
Oletko oikeasti seurannut muuta E3-tarjontaa kuin konferenssit? Nintendon konferenssi keskittyi WiiFitiin sen takia, että paikalla ollut mainstream-media ymmärtäisi kirjoittaa siitä. Konferenssin ulkopuolella on järjestetty kyselytuokioita mm. Mario Galaxyn tiimoilta. Jos käyttäisi aikaa asioiden tutkimiseen, välttyisi itkupotkuraivareilta.

Eipä mulla sitten enää muuta sanottavaa jos jonkin asian kritisoiminen on sun mielestä sitä, että saa itkupotkuraivarit.

Scatterbrain XO sanoi:
Eipä mulla sitten enää muuta sanottavaa jos jonkin asian kritisoiminen on sun mielestä sitä, että saa itkupotkuraivarit.

Scatterbrain XO sanoi:
E3 ei ole mikään helvetin soccer momien kerho etenkään "puolisuljettuna" tapahtumana jossa ketään kiinnostaisi hehkutus wiifitin kaltaisesta kurasta.
=itkupotkuraivarit.

Siis E3:sethan oli aika vaisut ja minäkään en tuosta Wii Fitistä niin lämmennyt.

Mutta, en missään nimessä pysty kokemaan sitä uhkana omalle pelaamiselleni. Ei tämä casual-pelaaminen mikään uusi juttu ole. Erikoisohjaimia ja -pelejä on tehty jo iät ja ajat eivätkä ne ole mitenkään korvanneet perinteisiä pelejä.

Antaa niiden pelata jumppapelejä ketkä niistä ovat kiinnostuneita. Ei sen meitä pitäisi häiritä. Jessus sentään.

Vastaus: Forbidden Forestkin oli kaunis - Kuusnelosella...

BadMF sanoi:
Anteeksi vaan, mutta hiukan joudun menemään henkilökohtaisuuksiin..
Taitaa nyt ottaa xbugsia päähän..

Älähän nyt, sehän on pelkästään positiivista, että jo pelottavan pitkään lukua ottanut rampautunut kehäraakki jaksaa koko piinattu keho horkasta tutisten nousta vaappuen polvilleen ja kohottaa tuskasta vääristyneet kasvonsa kohti tähtisateen keskellä epäselvänä, kieppuvana monikertana sameasti häämöttävää ylivoimaisen kilpakumppanin voitonriemuista hymyä, yrittäen tietoisuuden rajamailla huohottaen valmistautua vastaanottamaan seuraavan iskun - ja tietäen jo seuraavan osuman hyvinkin saattavan olla kuolettava.

Verentahraamana kanveesissa retkottavan raadon takaraivon potkiminen ei ole kovin pitkään jatkuessaan enää mitenkään viihdyttävää urheilua, joten tottahan toki on koko pelaajakunnan yhteinen etu, että Sony jaksaa nousta vuodattamaan vielä muutaman desin verta ja sylkemään vielä muutaman hampaan, lopullisen pimeyden suovaa lempeää armoniskua odottaen.

Tässä yhteydessä lienee muuten hyvä mainita, että ihan Sonyn johtajatasolla asti ihmetellään jo sitä, että Euroopasta tosiaan löytyy niin hölmöjä asiakkaita, että he ihan oikeasti maksavat Plösöstä Sonyn pyytämää hintaa:

Sony's Reeves "Surprised" That People Buy PS3?

Responding to a question about whether regardless of what's included - £425 is perceived as just too much for a console, Reeves said It is, but surprisingly, people are paying that amount of money for it.

http://spong.com/article/13184/Sony_s_Reeves_Surprised_That_People_Buy_PS3_/?d=200707131340&cb=636

Xbugs sanoi:
Tässä yhteydessä lienee muuten hyvä mainita, että ihan Sonyn johtajatasolla asti ihmetellään jo sitä, että Euroopasta tosiaan löytyy niin hölmöjä asiakkaita, että he ihan oikeasti maksavat Plösöstä Sonyn pyytämää hintaa
Vaatii paljon sisua myöntää oma tyhmyytensä. :P

Xbugs sanoi:
Tässä yhteydessä lienee muuten hyvä mainita, että ihan Sonyn johtajatasolla asti ihmetellään jo sitä, että Euroopasta tosiaan löytyy niin hölmöjä asiakkaita, että he ihan oikeasti maksavat Plösöstä Sonyn pyytämää hintaa:

http://spong.com/article/13184/Sony_s_Reeves_Surprised_That_People_Buy_PS3_/?d=200707131340&cb=636

Hyvinpä onnistuit kääntämään tuonkin sanoman.
Toisin kun taas MS on myöntänyt ettei se XO ihan niin kestävä ja luotettava olekaan ja silti sitä jjotkut ostaa. Toiset jopa valmiita ostamaan XOn uudelleen kun paranneltu versio tulee.
Älä ala selittelemään hölmöistä ennen kuin olet peiliin katsonut.

Tautofonia sanoi:
Vaatii paljon sisua myöntää oma tyhmyytensä. :P

Silkalla sisullahan tässä onkin pakko puskea eteenpäin. Tunne lienee tuttu kaikille PS3:n omistajille, kenties aivan hermeettisimmin aistimensa ja keskushermostonsa umpeen muuranneita uskovaisia lukuunottamatta.

karibu sanoi:
Älä ala selittelemään hölmöistä ennen kuin olet peiliin katsonut.

Enkös minä tämän julkisen itseruoskinnan aivan omatoimisesti ensimmäisenä aloittanut? Nöyrästi saatan vain toivoa, että aivan viimeisimmätkin Sonyn turmioon viekoittelemat harhautuneet julkisesti tunnustaisivat harha-askeleensa houkkuuden poluille ja flagellanttien armeijana suuntaisivat askeleensa takaisin kohti autuaampia konsolikunnaita.

Ilahduttavan moni entinen Sony-uskovainen onkin jo antanut suomusten pudota silmiltänsä, tunnustanut tosiasiat ja ottanut lusikan kauniiseen käteensä, jo tottuneesti kulkien viheriäisemmillä vainioilla. Ilahduttavana esimerkkinä vaikkapa Luckyman.

Älköön kukaan siis epätoivoon vaipuko! Vaikka videopelien pahuuden ruhtinas horjuukin jo lopullisen tuhon punahehkuisen laavakraaterin reunamilla, sen ikeessä eläneet, harhaanjohdetut sielut voivat vielä pelastua, ottaa vastaan ilon sydämiinsä, hyljätä hypen, CGI-renderöinnit, ylihinnoitellun rampalaitteiston sekä omille faneille valehtelemisen ja löytää laadukkaan videopelaamisen todellisen, riemuntäyteisen autuuden. Tulkaa minun tyköni.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Xbugs sanoi:
Silkalla sisullahan tässä onkin pakko puskea eteenpäin. Tunne lienee tuttu kaikille PS3:n omistajille, kenties aivan hermeettisimmin aistimensa ja keskushermostonsa umpeen muuranneita uskovaisia lukuunottamatta.

Sanoo PS3:sen omistaja? Tais pilkka osua omaan nilkkaan... ;) Muusta tekstistä päätellen kuulut itse viimeksi mainittuihin reppanoihin, tosin sillä erolla omistat vielä Boksin.... auts.

Scatterbrain XO sanoi:
Mitä muuta teille jäi E3:sta käteen kuin fit? Muutama julkaisupäivä ja zapperi (lisää roskaa). Ei mitään.

Mä en ymmärrä, miten zapperi on roskaa (toki mikä vaan voi olla roskaa jonkun mielestä, mutta tosiaan ne perustelut)? En mä niin ajattele, että kaikkien pitäisi valopyssypeleistä pitää, mutta ettei niitäkään saisi julkaista? Mielestäni zapperi ei kuulu tuohon fit-jatkumoon, jossa kaikki on massoja kosiskelevaa roskaa. Valopyssypelit ovat olleet arcade-vakiokalustoa ja ovat ihan oikeita pelejä. Tuskin NintendoFit on mun juttu myöskään, jos se nyt ketään kiinnostaa, kun treenailen muutenkin paljon ja pelikoneelta toivon lähinnä pelejä. Toisaalta en mä koe, että fit on jotenkin uhka tai multa pois.

Oma viehtymys valopyssypeleihin alkoi varmaan joskus 80-luvulla lintsin Operation Wolf -pelin aseen takaa. Alkuperäinen Zapper oli aikanaan ihan hauska, vaikka en muista pelanneeni sillä kuin kahta peliä. Silloin, kun Pelikaanit vielä olivat voimissaan ja senkin jälkeen muualla olen niissä tykännyt pelata Point Blank & Time Crisis -tyyppisiä pelejä. PS2:lle tuli monta Namcon käännöstä näistä peleistä ja Wii ainakin videoiden perusteella korvaa tuon valopyssyttelyn ihan ok, toki täytyy päästä itse kokeilemaan esim. kuinka nopeasti kursori liikkuu ruudulla jne. Mulle tuo Wiin Zapper olisi kelvannut myös siinä perinteisemmässä muodossa, jossa se esiteltiin vuosi sitten, mutta oli miten oli pääasia on, että se viimein julkaistaan...

Xbugs sanoi:
sekä omille faneille valehtelemisen ja löytää laadukkaan videopelaamisen todellisen, riemuntäyteisen autuuden. Tulkaa minun tyköni.

Hyvä että vihdoin olet rehellinen ja myönnät Xboxin suunnitteluvirheet ja sen että asiasta valehdeltiin. Ehkä huonoimmalla toimintaprosentilla varustettu sähköä kuluttava laite, ikinä. Se on jo aika hyvin.

EDIT perhana, Leikkasin Quotesta tämän pois : "ylihinnoitellun rampalaitteiston sekä omille faneille valehtelemisen...jne"

Samuel6 mitä ilmeisimmin MS yritti ratkaista ongelmaa muuten kuin kertomalla totuuden. Mutta eivät siinä sitten onnistuneet. Rahalla sillä selviää.
Nyt sitten on lähes varmaa, että MS:n takuu on XO:n eliniän verran koska tunnistivat konsolin 100% valmistusvirheet ja säästivät itsensä oikeudenkäynneiltä mikä olisi merkinnyt lisää rahanmenetystä.
65nm tekniikalla on jo testaukset tehty ja kokoopanoilta lähtee näitä malleja uudella emolla.
Saa nähdä milloin tulevat tavan kansalle.
Ei tuo XO ole unelmakone, mutta saa nähdä tuleeko Elitestä vähän luotettavampi.
Sony ja Nintendo tuntuvat vaan osaavan tehdä toimivia laitteita.

Weldomite sanoi:
Sony ja Nintendo tuntuvat vaan osaavan tehdä toimivia laitteita.
No shit sherlock. Tuskin leetbox on yhtään sen luotettavampi kuin nykyinen, mutta jos on niin voisin jopa harkita ostamista. Tuleehan boxille VF5 onlinellakin, Splinter Cell ja Mass Effect ja siinä taitaa olla kaikki suurimmat . Ei kyllä PS3 tasoa siis jos tuleviin peleihin mennään. Nykyiset on kuitenkin unohdettu viimeistään vuoden päästä. Boxista on oikeasti tulossakin tämän sukupolven Dreamcast. En olisi uskonut vielä vuosi sitten mutta nyt se täytyy myöntää.

The Great Samu sanoi:
No shit sherlock. Tuskin leetbox on yhtään sen luotettavampi kuin nykyinen, mutta jos on niin voisin jopa harkita ostamista. Tuleehan boxille VF5 onlinellakin, Splinter Cell ja Mass Effect ja siinä taitaa olla kaikki suurimmat . Ei kyllä PS3 tasoa siis jos tuleviin peleihin mennään. Nykyiset on kuitenkin unohdettu viimeistään vuoden päästä. Boxista on oikeasti tulossakin tämän sukupolven Dreamcast. En olisi uskonut vielä vuosi sitten mutta nyt se täytyy myöntää.

Kovaa puhetta, mutta todella vähän asiaa ja naurettavaa tilitystä. VF5 kovinta? Missä mm. Halo 3, Lost Odyssey, Blue Dragon, jne.? Tulevatkin pelit menevät kirkkaasti PS3:n edelle (MGS4 on kyllä omaa luokkaansa, mutta ei yksi peli konsolia tee). Ja XO:lla on sentään jotain mitä pelata niitä tulevia odotellessa ;)

Konsolisota on vasta alkanut ja nyt pystytään jo "myöntämään" PS3-fanien toimesta että XO on jo hävinnyt? Fanboyt...

The Great Samu sanoi:

You are so full of shit. Jos nyt puhutaan samaan tyyliin.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom