Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
PS3:a tuskin kuopataan Cuben tavoin muutaman vuoden päästä vaikka se ei paljon möisikään. Näin siksi, että 3rd-partyt julkaisevat XO-tuotoksensa myös PS3:lle. Onkin käymässä niin, että voittaakseen, Wiin pitää myydä enemmän kuin XO ja PS3 yhteensä. Muussa tapauksessa hardcore-yleisölle pelejä tekemään tottuneet pelivalmistajat jatkavat tukeaan tälle tehokaksikolle. Tilanne on nähtävillä jo nyt, sillä Wii ei tunnu saavan yhtä paljon ison budjetin "hc-kamaa" kuin kilpailijat.
Toisaalta nykytilanne saattaa johtua siitä, että Wiin myyntejä ollaan edelleen aliarvioitu. Wii kun itse asiassa myy jo nyt enemmän kuin XO ja PS3 yhteensä. Tilanteen pikainen kääntyminen Wiin eduksi edellyttänee kuitenkin muutamien "hc-pelien" (esim. Resident Evil: UC, Metroid Prime 3, No More Heroes ja Manhunt 2) suurta menestymistä ko. konsolilla ja toisaalta muutamaa myynnillistä pettymystä kilpailijoiden puolella (esim. Ninja Gaiden Sigman tapaan). Pitemmässä juoksussa suurten budjettien pelit kääntynevät kuitenkin Wiille puhtaasti liiketaloudellisista syistä. Vielä näin ei ole tosiasiassa käynyt peliteollisuuden jäykkyyden ja hc-uppiniskaisuuden takia.
GameCube on muuten myynyt about 22 miljoonaa. Wii on päässyt puoleen tuosta lukemasta alle vuodessa.
PS3:a tuskin kuopataan Cuben tavoin muutaman vuoden päästä vaikka se ei paljon möisikään. Näin siksi, että 3rd-partyt julkaisevat XO-tuotoksensa myös PS3:lle. Onkin käymässä niin, että voittaakseen, Wiin pitää myydä enemmän kuin XO ja PS3 yhteensä. Muussa tapauksessa hardcore-yleisölle pelejä tekemään tottuneet pelivalmistajat jatkavat tukeaan tälle tehokaksikolle. Tilanne on nähtävillä jo nyt, sillä Wii ei tunnu saavan yhtä paljon ison budjetin "hc-kamaa" kuin kilpailijat.
Toisaalta nykytilanne saattaa johtua siitä, että Wiin myyntejä ollaan edelleen aliarvioitu. Wii kun itse asiassa myy jo nyt enemmän kuin XO ja PS3 yhteensä. Tilanteen pikainen kääntyminen Wiin eduksi edellyttänee kuitenkin muutamien "hc-pelien" (esim. Resident Evil: UC, Metroid Prime 3, No More Heroes ja Manhunt 2) suurta menestymistä ko. konsolilla ja toisaalta muutamaa myynnillistä pettymystä kilpailijoiden puolella (esim. Ninja Gaiden Sigman tapaan). Pitemmässä juoksussa suurten budjettien pelit kääntynevät kuitenkin Wiille puhtaasti liiketaloudellisista syistä. Vielä näin ei ole tosiasiassa käynyt peliteollisuuden jäykkyyden ja hc-uppiniskaisuuden takia.
GameCube on muuten myynyt about 22 miljoonaa. Wii on päässyt puoleen tuosta lukemasta alle vuodessa.